Opnieuw een heel leuke ervaring ! Voor herhaling vatbaar !

Wij hebben de musical ietsje aangepast (eerste deeltje namen we uit de voorleesversie / de rest werd gespeeld). Wij speelden met 34 kinderen uit ons schoolkoortje (6 tot 10 jaar). Iedereen was heel enthousiast. We konden gebruik maken van de infrastructuur van ons gemeentelijk ontmoetingscentrum. Dat was natuurlijk fantastisch ! Er waren twee opvoeringen ; de rollen werden de tweede keer gespeeld door andere kinderen. Zo kon iedereen die graag toneel speelt aan bod komen. De liederen werden door het koor gezongen met begeleiding van de karaokeversie. De musical werd zeer gesmaakt door de kinderen, de ouders en sympathisanten.

• Welke musical heb je uitgevoerd? De Kerstnar (kerstmusical)
  • School: De berk Deerlijk (België)
  • Functie: Leerkracht 1ste leerjaar / dirigente van het schoolkoor

Prachtige liedjes, kerstverhaal met een mooi moraal

Fijne, makkelijk in te studeren musical. Mooie liedjes!!!

• School: Bonifatiusschool
  • Functie: Leerkracht

Een superleuke musical met een mooie boodschap.

Wij hebben de musical buiten rond de vijver uitgevoerd. Het publiek liep langs de verschillende scenes. Erg duidelijk en met leuke liedjes. Zeker een aanrader.

• School: De Repelaer
  • Functie: Leerkracht groep 8

Een traditioneel verhaal in een eigentijds jasje

Het script van de kerstmusical had mogelijkheden om het traditionele kerstverhaal eigentijdser te maken. Een schoolbreed project is het geworden op Montessori IKC de Groene Ring. De kerstnar werd een reiziger (ik snapte niet zo goed waarom het een nar moest zijn, wat is dat een kerstnar?). De groepjes kinderen kwamen uit verschillende bouwen. Jozef en Maria werden bij ons Josephien en Marie: een gelukkig stel mama's. We hadden voor de liedjes een heus bovenbouwkoor en het lied van de "nar" werd solo gezongen. Een mooi optreden dat past in de tijd van het jaar, met meer dan 50 ouders op bezoek die trots glunderden bij het stuk dat voor alle leeftijden lang genoeg duurde om te boeien en niet te lang voor de kleinsten.

• School: Montessori IKC de Groene Ring, locatie Zuid
  • Functie: leerkracht groep 6/7/8 en cultuurcoördinator

Een heerlijk musical met een simpel verhaallijn

De Kerstnar was een fijne musical om uit te voeren. De handleiding is duidelijk en compleet en het muzikale begeleiding erg fijn. Wij hebben de musical uitgebreid door er twee kerstnarren van te maken die de tekst deelde. Ook voegde wij traditionele kerstliederen toe bij de opkomst van de traditionele figuren (koningen, herders, os en ezel). Omdat er veel herhaling in de tekst zit, was het makkelijk te leren. De herhaling maakte de musical grappig en de boodschap er van was makkelijker te begrijpen.

• School: Doopsgezinde gemeente Leeuwarden
  • Functie: zondagsschoolleiding

Wij hebben met leerlingen van alle groepen de musical opgevoerd. Dit was een geweldige ervaring. Kinderen en ouders waren zeer enthousiast.

• School: De Kubus
  • Functie: Leerkracht

Mooi kerstverhaal, mooie boodschap.

Mits hier en daar wat aanpassingen aan de originele tekst, konden wij de voorleesversie in België perfect gebruiken. De musical leent zich er toe om alles mooi te laten uitbeelden. Heel veel decor is er niet nodig en met een paar leuke accessoires konden de leerlingen zich goed inleven in hun rol. De liedjes zijn prachtig en gemakkelijk aan te leren. Misschien mochten er nog een paar extra liedjes zijn.

• School: Heilig Hartschool Knokke
  • Functie: onderwijzeres

Doeltreffend in eenvoud

De musical is niet moeilijk in te studeren. Het verhaal is eenvoudig, maar zeker niet saai. Maar liefst 40(!!!) kinderen hadden de rol van hun leven en nog eens 25 leerlingen zongen vol overgave in het koor. De liedjes waren goed te zingen en mooi om naar te luisteren. Een van de collega's nam het koor voor haar rekening en een andere collega en ik de regie. Er staan duidelijke aanwijzingen in de handleiding, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Mede dankzij een fantastische hulpouder voor kostuums en een dito ouder voor het decor en de rekwisieten werd de kerstviering een enorm succes.

• School: PCBO De Ploeg
  • Functie: Seniorleerkracht

Leuke, mooie en kerstige musical

De kerstmusical "De Kerstnar" was een hele leuke musical om op te voeren. De kinderen vonden het verhaal erg leuk en er zat een goede boodschap achter. De muziek was passend, maar omdat wij de musical met de hele school deden wel wat lastig voor de onderbouw. Onze school heeft het eindnummer met de hele school gedaan en de andere drie nummers verdeeld over de school. De mogelijkheid om de tekstboekjes zelf te printen was erg fijn. Leuk dat we daarmee ook nog wat korting kregen. De materialen zagen er goed uit.

• School: KBS De Molenwiek
  • Functie: Leerkracht

Wij vonden het een fantastische musical.

De uitleg van de musical staat duidelijk beschreven. Er zijn veel rollen te verdelen. de attributen zijn gemakkelijk te vinden . De liedjes in de musical zijn geweldig en makkelijk om te leren. Kortom, wij hebben een geweldige sfeervolle en muzikale musical kunnen uitvoeren voor alle ouders en kinderen van onze school.

• School: St.Bonifatius
  • Functie: leerkracht

Mooi verhaal en veel rollen

De musical leent zich om met een grotere groep te doen. Ik heb de musical met kinderen uit groep 2 t/m groep 8 gemaakt. Het is een mooi verhaal met leuke liedjes.

• School: Otterkolken
  • Functie: Leerkracht

Leuke musicals met pakkende liedjes!

Pakketten volledig met alle info en ondersteuning voor een heerlijke oefenperiode met als slot een hele gezellige musical met pakkende liedjes.

• School: De Jutter
  • Functie: Conciërge

Vrolijke, compacte musical, waarin de kerstboodschap op een mooie manier wordt overgebracht.

Wij hebben de voorleesmusical opgevoerd als kerstviering. Deze is zeer positief ontvangen. Iedere bouw 1/2, 3/4, 5/6, 7/8 zong een liedje en 20 kinderen uit de groepen 5 en 6 speelden pantomime. Enig minpuntje was voor ons het feit dat het liedje 'Op weg' wel heel vaak werd herhaald. Dit merkten we aan het publiek in de zaal.

• School: Brede School Rembrandt
  • Functie: Groepsleerkracht, vakspecialist drama

Hele leuke musical!

De kerstmusical voor groep 7 was een succes. Goede uitleg en boekjes. Helemaal prima!

• School: obs de Noord

2 sterren: slechter dan verwacht

Na de musical Volg die ster besloten we de musical de Kerstnar dit jaar van jullie te bestellen. Helaas voldeed deze totaal niet aan de verwachtingen. De scene's waren niet humoristisch, en veel te simpel. Het feit dat elke scene van het weggeven van het cadeau precies hetzelfde was maakte de musical saai. we hebben dan ook besloten deze musical niet uit te voeren, maar een andere. Heel jammer dus.

• Functie: jeugdouderling Protestantse Gemeente Hellevoetsluis
  • School/instelling: Protestantse Gemeente Hellevoetsluis

We vinden het jammer dat De Kerstnar niet in de smaak is gevallen. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Graag hadden we het eerder gehoord, dan hadden we een ander product kunnen aanbieden. Omdat de musical niet is uitgevoerd, hebben we aangeboden de kosten terug te storten.

Hele leuke en vrolijke kerstmusical waarin op een aansprekende manier de kerstboodschap over gebracht wordt.

• Functie: directeur
  • School/instelling: De Kandelaar

Sterk verhaal, goede humor ('Sesamstraathumor': grappen waar ouders op reageren), mooie rolverdeling, vlot in te studeren door heldere lijn in het verhaal. Neutraal en toch het Kerstgevoel. Aantal liedjes is ook perfect. Meer van dit alstublieft!

• Wat is je algehele indruk van Rep en Roer Musicals?
  • Functie: docent muziek en drama
  • School/instelling: Pallas Athene

Hele compact, makkelijk in te studeren en aan te leren musical, geschikt voor een kleine groep, uitgevoerd met 16 leerlingen van groep 4. Liedjes zijn leuk, Alleen te veel herhaling: 3 keer huilende kinderen, dat kan leuker en veel scenes hetzelfde liedje, vond ik en vonden de kinderen matig.

• Functie: leerkracht
  • School/instelling: Bosschool

leuke liedjes, duidelijke structuur en een mooi verhaal.

• School/instelling: OJS de Petteflet

Een leuke eigentijdse musical, met leuke liedjes.

• Functie: onderwijsassistent
  • School/instelling: basisschool St.Theresia

Leuke musical om op te voeren voor de onderbouw. Door de vele herhalingen (ook in de liedjes) sprak deze musical enorm aan.

• Functie: leerkracht basisonderwijs
  • School/instelling: OBS De Poolster

In 5 weken hebben wij de kerstnar ingestudeerd. We hebben gebruik gemaakt van de voorleesversie. Deze hebben we iets aangepast zodat er in alle scene's toch nog wat tekst te zeggen was voor de kinderen die een rol hadden. We hebben de musical uitgevoerd met 22 kinderen op kerstavond in onze kerk. De allerkleinsten waren schaapjes in de scene van de herders. De kerstnar werd gespeeld door een oudere die er een leuk verbindend spel van maakte. Na afloop hebben we veel lovende reacties gehad.

• Hoe heb je onze service ervaren?
  • Wat is je algehele indruk van Rep en Roer Musicals? N.v.t.
  • Functie: Dirigent van een kinderkoor
  • School/instelling: Kinderkoor "Joy"

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.