Top musicals met goede handleidingen

Een top musical gezien. Ook de minder extraverte kinderen kwamen volledig tot hun recht.

• School: Waterlelie

Superfijne complete set

Wij hebben het afnemen van de musical als heel erg prettig ervaren. De musical kon worden aangepast aan de hoeveelheid leerlingen die wij hadden en er zaten ook al een aantal dansjes bij. Dit waren dansjes die je de leerlingen redelijk zelfstandig konden leren. Wij hebben zelf bij de andere liedjes makkelijke danspasjes verzonnen, maar dit was niet eens nodig. Het is super fijn dat de leerlingen online en thuis ook overal bij kunnen. Zo kun je de leerlingen die liever via een scherm hun teksten leren en de leerlingen die liever op papier hun teksten hebben beiden bedienen.

• School: St Jan
  • Functie: leerkracht

Geweldige musical!

Onder begeleiding hebben de kinderen een te gekke musical neer weten te zetten. De rollen met bijbehorende tekst waren duidelijk. Het decor was duidelijk en overzichtelijk. Een top musical voor zowel de kinderen als ouders.

• School: De Smelen
  • Functie: Leerkracht groep 8

We hadden maar 8 leerlingen, dus de versie voor de kleinste groep aangevraagd. Met wat dubbelrollen en zelf meespelen hebben de kids een geweldige musical weggezet. We hebben 3 uitvoeringen gegeven en lovende complimenten ontvangen.

• School: Merijntje
  • Functie: Leerkracht/plv. directeur

Flitsende musicals met leuke woordgrappen

Wij gebruiken met veel plezier al een aantal jaar de musicals van Rep en Roer. Het script zit goed in elkaar en voor 2 groepen 8 goed uit te breiden naar meerdere rollen. Daarnaast veel humor en woordgrappen, maar ook een afsluiting met een traan.

• School: Wilhelminaschool Charlois
  • Functie: Leerkracht groep 8

Super leuke musical met veel mogelijkheden

De musical zat vol humor. Er was in de musical genoeg mogelijk m.b.t. tot solo's. De kinderen vonden de rollen erg leuk en alle kinderen hadden genoeg tijd op het podium.

• School: Repelaer
  • Functie: Bouwcoordinator

Een vlotte musical met veel humor en leuke liedjes

Een hele leuke musical met veel verschillende typetjes. Leuke liedje, up tempo, rap en ballades. Decor kun je zo uitgebreid mogelijk maken. Ik had een groep met 28 kinderen waardoor sommige twee rollen hadden. Dat was goed te doen. Oefen app heel makkelijk voor de kinderen om liedjes te leren. Oefenlokaal fijn voor de dansjes en het aanleren van de liedjes.

• School: OBS Benoordenhout

Leuke musical

De kinderen en ouders vonden het een leuke musical! De grapjes die er inzitten heb ik wel aan de leerlingen moeten uitleggen. Ali c 3 vingers in de lucht was echt een ding toen, nu niet bekend meer. Maar iedereen heeft genoten. Een aantal leerlingen hebben de oefen app gebruikt. Wat jammer was was dat daar de karaoke versie (zonder zang) niet opstond.

• School: De Vliegende Hollanedr
  • Functie: Leerkracht gr 8

Een leuke musical met grappige momenten.

Ik bekijk al jaren met de kinderen uit mijn groep de trailers en daarna mogen ze zelf een keuze maken. De trailer van de musical "Betoeterd" heb ik zelf al heel vaak voorbij zien komen, maar ik werd nooit enthousiast van deze trailer. Mijn groep van dit jaar werd juist wél enthousiast en wilde graag deze musical opvoeren. Daarom toch maar besteld en achteraf heel prettig verrast door de humor in deze musical.

• School: OBS Wereldwijs
  • Functie: Leerkracht groep 8

Hele leuke musical met veel woordgrappen

Mijn groep, "het publiek" en ik hebben genoten van de musical. Wij vonden de vele woordgrappen heel leuk, daarbij was er voldoende ruimte om nog meer humor in de rol te brengen. met name bij de rol van brenda was dit heel goed te doen. De muziek sprak erg aan, alleen de dansjes hebben we ter inspiratie gebruikt en zelf een choreo verzonnen.

• School: obs de arcade

Ontzettend leuk

Prima te doen met 16 leerlingen. Compleet, humor en een leuke verjaallijn! Het oefenlokaal en de app waren ideaal.

• School: Obs de Lantscheene

Super leuke musical!

Decor was goed te doen, leuke geluidseffecten en liedjes. De musical duurt wel wat lang, een uur tot 1 uur en 15 minuten zou wat mij betreft beter zijn (2 liedjes minder).

• School: De Zeppelin
  • Functie: Leerkracht groep 8

De kinderen vonden het een super musical! Dit was het ook...Na 2 jaar geen musical op het podium hebben ze dan ook met mega veel enthousiasme deze musical uitgevoerd. De musical duurde wel best lang (1.45 min), maar dit komt waarschijnlijk doordat het stuk voor 34 leerlingen was. Op het laatste waren er ook wat veel wisselingen met grote groepen zodat het rommelig werd. Maar dit zijn maar mini- puntjes van kritiek. De rest was absoluut top!!!

• School: Theresia
  • Functie: Leerkracht

Een pittige klus met een geweldig resultaat

Toen we de musical binnen kregen leek het een onmogelijke opgave voor een kleine groep 678. Maar toen we de rollen eenmaal goed verdeeld hadden, was het met tekstboekjes, oefenlokaal en de oefenapp een kwestie van veel oefenen. Toen de teksten er eenmaal inzaten ging het snel en hebben we gisteren kunnen genieten van een spetterend optreden.

• School: MKC Anne Frank

Helemaal top

Duidelijke handleiding, leuke musical. Zit ook humor en woordgrapjes in de musical verwerkt.

• School: 't Kompas
  • Functie: Leerkracht groep 8 en teamleider

Geweldige musical! Goed verhaal, leuke liedjes: aanrader!!

Leukste musical die ik tot nu toe gedaan heb! Een ander groot voordeel van deze musical vind ik dat er geen échte hoofdrollen zijn; iedere leerling kan op zijn / haar manier stralen!

• School: OBS De Peppelaer

Adembenemend

De musical zat goed in elkaar en was makkelijk te regisseren en toch was er ruimte voor eigen inbreng. Het was een TOP musical en volgend jaar zullen wij zeker weer voor een musical van rep en roer kiezen!

• School: IKC De Watersnip
  • Functie: Leerkracht groep 8

Goed uitgewerkte musical met veel humor.

Je krijgt een fijn totaalpakket bij Rep en Roer. Je kunt alle kanten op met dans, zang en acteren. Alles wordt op een fijne manier aangeleverd, zodat je als leerkracht goed overzicht hebt van alles wat moet gebeuren.

• School: Arnoldus van Os
  • Functie: Leerkracht groep 8

Prachtige muziek, leuke personages.

• School: De Windwijzer
  • Functie: Leerkracht

Leuke musical met voor iedere leerling een passende rol.

We hebben de musical met veel plezier ingestudeerd! De uitvoering voor de ouders was een groot succes!

• School: De Bonte Mol
  • Functie: Leerkracht

Ook de tweede keer Betoeterd was top!

Dit jaar heb ik Betoeterd weer van de plank gepakt en heb deze musical met 17 kids gespeeld. Na wat kleine aanpassingen was de opvoering weer onwijs leuk. Ook de ouders reageerden opnieuw enthousiast. betoeterd heeft leuke rollen en aansprekende liedjes!

• School: Prins Willem Alexanderschool

Het was héél leuk!

Voor ieder kind is er een rol die hij of zij wil. Alle rollen hebben ongeveer even veel tekst, wat fijn is. Zo hebben alle kinderen eigenlijk een hoofdrol!

• School: Openbare Daltonschool Naaldwijk
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuke musical met veel humor en voor iedere leerling een passende rol.

Leuke musical, leuke grapjes. Kinderen pasten goed bij de rollen.

• School: De Bonte Mol

Wat een top musical!

Wat wij altijd zo fijn vinden aan de musicals van Rep en Roer is dat we zelf kunnen bepalen wat we wel en niet toevoegen aan de musical. Je kan gemakkelijk scènes weglaten of vervangen en dat is super voor ons EGO onderwijs. We kunnen ook altijd zo lachen om de grappen in het verhaal en rond de namen van de spelers. Ook dit jaar hebben we weer een hoop lol beleefd aan de musical. Bedankt weer!

• School: Basisschool Kawama

Superhandig

Echt topmusicals. Heel handig met de app erbij. Ook de dansjes zijn superhandig om thuis te oefenen.

• School: De Wereldboom

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.