Duidelijk voor kinderen, leuke typetjes

Zo herkenbaar. Fijn 1 decor/lokatie. Mooi die inoefen app. Fijn dat er al bij een aantal liedjes een dansje is wat de kinderen digitaalvolgend kunnen inoefenen. aanspreekbare situatie/setting. Leuk die namen die verwijzen naar reallife personen

• School: CBS de Schakel

GE-WEL-DIG

Onwijs gave musical! Goed verhaal, personages waren zeer goed uit te spelen.

• School: IKC Spoorbuurt
  • Functie: Leerkracht

Niet te filmen: Veel vaart, leuke rollen, lopend verhaal.

De afgelopen twee jaar met Rep en Roer gespeeld. De musicals zitten leuk in elkaar, bieden variatie in de rollen en zijn gebruiksvriendelijk. Je kunt zelf nog naar hartenlust sleutelen als je dat wil en de kinderen zijn zeer enthousiast. Ook aankomend jaar gaan wij weer voor Rep en Roer. Toch nog een tip? Wellicht iets meer kleine woordgrapjes, dingetjes die nog de laatste touch geven. Zeker ook voor de volwassenen die kijken erg leuk denk ik.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Niet te filmen!
  • School: Camminghaschool
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

De musical was, zelfs met meer dan 40 kinderen, geweldig!

We hebben door de corona periode de musical in een film veranderd. Door het aangepaste script en de online mogelijkheden van Rep en Roer hebben we toch een mooi einde aan het jaar kunnen geven.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Betoeterd
  • School: obs Henri Dunant

geweldige musicals

musical in de corona tijd was even anders maar werd goed opgepakt door rep en roer en kwamen met een begin filmpje

• Welke musical heb je uitgevoerd? Ren voor de Robot
  • School: dr woltjerschool
  • Functie: conciërge

Wat een leuke musical!

Door het oefenlokaal met de liedjes en de dansjes konden de leerlingen al veel oefenen, terwijl we nog met halve klassen naar school gingen. Toen we weer met alle kinderen naar school mochten, is er voor gezorgd dat wij met de hele klas goed konden oefenen.

• School: KC Vindingrijk

Prima!

Al jaren de musicals van Rep en Roer. Fijn dat er veel verschillende scripts zijn en ook met de mogelijkheid om deze digitaal te bewerken. Service bij R&R is helemaal super. Verboden te voeren is wel de minste musical van de afgelopen vijf jaar. Muziek klinkt erg naar liedjes van voorgaande jaren (mooi voor aap) en de dansjes waren erg lastig. Ook miste ik een stuk humor dit jaar. Voorgaande jaren meer humor in de musicals dmv kleine woordgrappen. Wij spelen met weinig kinderen en daardoor hebben we veel dubbelrollen. Bij een paar scènes moest rol a de volgende rol b spelen. Soms lastig op te lossen. Al met al is Verboden te voeren minder dan zijn voorgangers maar zeker prima! Volgend jaar gewoon weer de nieuwe musical bestellen.

• School: Dr. Jan de Quay
  • Functie: Leerkracht

Een heerlijke musical die ondanks de gekke periode prima in te studeren was!

Verboden te voeren is een hele leuke musical die makkelijk in te studeren is. In de periode van thuis werken hebben de kinderen zelf goed kunnen oefenen met behulp van de app. Eenmaal weer op school zat het verhaal er snel in. De dansvideo's blijven een enorme steun om er echt iets tofs van te maken. De musical bevat een duidelijke verhaallijn, leuke humor en vraagt absoluut geen moeilijke rekwisieten of kostuums. We hebben weer genoten! Uiteindelijk hebben wij de musical gespeeld voor klein publiek en professioneel laten filmen. De intro voor de film vanuit Rep en Roer was een mooie aanvulling. Ook alle extra mailtjes en ondersteuning tijdens de thuiswerk periode hebben enorm geholpen. Echt fijn dat jullie je zo hebben ingezet om het te laten slagen voor de kinderen. Dat is dan ook zeker gelukt!

• School: RKBS 't Venne
  • Functie: leerkracht groep 8

Super fijne manier om mee te werken met een geweldige musical als eindresultaat

De manier waarop alles wordt aangeboden is super. De musicals zijn super leuk en herkenbaar qua situaties. Leuke personages spelen zich af in de musicals.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Niet te filmen!
  • School: De Windroos

Fantastisch

Enorm genoten van de musical Verboden te voeren. Het oefenen met halve klassen tijdens de Corona tijd was even wennen, maar wat fijn dat de kinderen tijdens de lockdown thuis de teksten konden leren, de app was hierbij erg gemakkelijk. Tijdens de uitvoering kwamen 2 mensen van Rep en roer kijken, dit was niet alleen voor de kinderen, maar ook voor ons als leerkrachten een hele mooie ervaring. Ontzettend leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen waren en om feedback te krijgen op onze uitvoering. We hopen dat ze vaker komen kijken!

• School: De Weijerwereld

Geweldig!

Ook dit jaar weer een geweldige musical van Rep en Roer mogen opvoeren. Heel compleet, begrijpelijk voor iedereen en fijn dat het aantal rollen zo gemakkelijk aangepast kan worden. We hebben zowel van de voorbereiding als van de uitvoeringen genoten!

• School: D’n Bogerd
  • Functie: Leerkracht groep 8

Fantastisch!

Wat een geweldige musical hebben wij weer gehad! Verboden te voeren... dankzij hulp van ouders hebben wij het decor kunnen maken, dit was best wel veel, aangezien wij het altijd opvoeren in de Schouwburg. Dit jaar was het anders, opnemen in de Schouwburg, op groot scherm de première in de bioscoop. De kinderen hebben geoefend thuis met het oefenlokaal, de dansjes zijn op die manier ook geleerd, online de teksten samen oefenen. Alles klopte! Dankzij het complete draaiboek, suggesties voor decor, attributen, kleding... alles, was het weer een geweldige ervaring! Met veel humor en plezier wat weer naar voren kwam. Net zoals alle eerdere jaren!

• School: OBS Harlekijn

Fantastisch!

Een enorm leuke en grappige musical. Kinderen zijn enthousiast en er is voor iedereen wel een passende rol te vinden. Fijn in te studeren d.m.v. filmpjes, in de gekke coronatijd een mooie toevoeging gehad met de intro. Reactie vanuit Rep en Roer volgen snel via mail. Zoals ieder jaar bij Rep en Roer, aan te raden!

• School: Josefschool Overloon
  • Functie: Onderwijsassistent

Leuke musical, fijne oefenmogelijkheden

Goede musical, duidelijke rolverdeling, rekeninghoudend met Corona.

• School: de Groene Oase
  • Functie: leerkracht groep 8

Zeer compleet en goed in gebruik!

Als ik een Rep en Roer musical bestel, weet ik dat ik een volledig pakket binnen krijg en alles goed georganiseerd is. Voor de kinderen de app en een leuke musical met goede liedjes en voor iedereen een leuke rol, voor ons als leerkracht heel veel tips over decor, kleding, (dubbel)rollen etc. . Wij begeleiden met de schoolband de musical zelf, en bij Rep en Roer krijg ik dan ook de bladmuziek erbij. Top!

• School: HSV
  • Functie: Vakleerkracht muziek

Geweldig dat we via de app toch konden oefenen!

Ik heb de musical vlak voordat de scholen dicht gingen uitgekozen en besteld met de kinderen uit de klas. Vervolgens dacht ik dat het opvoeren van de musical erg moeilijk ging worden. Dankzij de app konden we toch de rollen verdelen en oefenen met de tekst en liedjes. Heel fijn!

• Welke musical heb je uitgevoerd? Gewoon Super
  • School: Siebe Jan Boumaschool
  • Functie: Leerkracht

Het hele pakket van de musical helpt je als leerkracht enorm.

De manier waarop Rep en Roer de musical heeft aangeleverd is fantastisch. Je hoeft met een kleine groep niet zelf het aantal rollen terug te brengen, maar je krijgt gewoon een aangepaste versie voor het juiste aantal kinderen. Met alle extra's zoals het oefenlokaal en de oefenapp. wordt het instuderen van de musical heel makkelijk gemaakt. Zelfs in de beperkte repetitietijd die er door de corona-maatregelen over bleef lukte het daarmee toch om groep 8 een eindmusical op de planken te laten breng. Het musical pakket van Rep en Roer is echt compleet, inclusief suggesties voor decor en kostuums, een CD met begeleiding, maar ook begeleiding met 40% kinderstemmen bijgemengd zodat het met een kleine en/of minder zingende groep goed klinkt.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Gewoon Super
  • School: basisschool Op Avontuur

genoten van de musical

Voor de eerste keer met groep 7/8 een musical gedaan, en dan blijkt dat met rep en roer leuk en makkelijk te zijn!

• School: obs Usquert
  • Functie: leerkracht

Pakkend script met leuke nummers!

Het verhaal heeft genoeg leuke, gevarieerde types waar alle leerlingen zich in kunnen vinden. Ook de nummers waren inhoudelijk goed, hip en met name de symboliek in begin en eindlied was fantastisch. Groep 8 vliegt uit, letterlijk en figuurlijk. Ouders hebben wel wat traantjes weggepinkt toen dit nummer werd gezongen. Geweldig! Ook de medewerking van Rep en Roer was erg fijn. Ik had een extra rol nodig en het was geen probleem om samen te kijken hoe ik dat het beste kon vormgeven. Super! Ik verwacht dat wij volgend jaar weer bij Rep en Roer de musical afnemen. Ook het oefenlokaal was erg fijn om te gebruiken, met enkele danstips voor lied 1 tm 4.

• School: daltonschool Rijnsweerd
  • Functie: Groepsleerkracht 8

Leuke musicals met duidelijke instructies voor dans en decor

Rep en roer leverde snel, dacht mee met oplossingen tijdens de Coronatijd. De oefenapp is erg fijn om mee te werken. De liedjes zijn leuk, de dansvideo's duidelijk. Nadelen: Veel attributen nodig, die wel veel werk zijn om te maken, maar waar in de musical maar weinig mee gebeurt. De verhaallijn vond ik niet erg leuk (andere collega's wel, dus het is meningsafhankelijk), de dansjes vond ik ook wat saai.

• School: obs Michiel de Ruyter

Goede en leuke musicals!

Leuke verhaallijnen, vlot geschreven en toffe liedjes. Vooral de woordgrappen zijn erg leuk (ook voor de volwassenen in het publiek). Verder een erg goede service bij vragen en/of problemen.

• School: Daltonschool Rhenen
  • Functie: LK groep 7/8

Leuke eigentijdse musicals

We voeren al jaren de musicals van Rep en Roer op met onze groep 8 en ieder jaar is het weer een feestje.

• School: CBS It Fundamint

Een compleet pakket!

Een totaal pakket waar je als leerkracht snel mee aan de slag kunt gaan. Zelfs in de corona periode konden de kinderen thuis hun rol(len) oefenen. Er staat veel uitgewerkt, maar er is altijd ruimte voor aanpassingen om de rollen/musical passend te maken bij de leerlingen/groep.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Betoeterd
  • School: Basisschool De Sprongh
  • Functie: Leerkracht/ IB

Super gave musical

De musicals van Rep en Roer zijn elk jaar weer een feestje om op te voeren.. Leuke typetjes, humor voor oud en jong en altijd wel een liedje om de zaal mee op stelten ze zetten.

• School: Erve Hooyerinck
  • Functie: Leerkracht

Een duidelijke, overzichtelijke, hele fijne musical

De musicals van Rep en Roer zijn zó fijn om mee te werken! Ze zijn erg leuk, leerzaam en heel goed om de kinderen te leren. Écht een aanrader! WIj zijn al jaren vaste klant van Rep en Roer! Is er iets, ze staan altijd voor je klaar! Alles is zo goed geregeld! Twijfel niet, pak de nieuwste musical van Rep en Roer en je hebt een waanzinnig leuke afsluiting van groep 8.

• School: IKC Het Spectrum
  • Functie: Administratie

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien. Extra leuk vinden wij het dat we met onze werkzaamheden een goed doel kunnen steunen. Daarom zijn wij Business-friend van War Child. Van elk verkocht musicalpakket doneren we 5 euro aan War Child.