Heel blij met de musicals van Rep en Roer

Leuke verhalen! Duidelijke opzet. Grappige typetjes. En handige instructievideo's voor de dansjes!

• School: St. Joseph

Musical vol humor

Een van de leukste musicals van Rep en Roer, met hele leuke, komische rollen en fantastische liedjes. Niet twijfelen, deze musical is echt op en top super. Ook snelle reacties van Rep en Roer bij vragen of verzoeken.

• School: De Achtbaan
  • Functie: Leerkracht

Leuke musical, goed hanteerbaar, duidelijk script, praktisch inzetbaar

Opvoeren van deze musical was een groot succes. Ondanks de lockdown, hebben we met veel plezier deze musical opgevoerd. De instructievideo's waren duidelijk. De musical zat vol met aanstekelijke liedjes. De kinderen hebben met heel veel plezier gespeeld.

• School: OBS Bello
  • Functie: Leerkracht

Verboden te voeren was een erg leuke afsluiting als musical ondanks de corona lockdown ertussendoor!

Kinderen konden thuis tijdens de lockdown toch goed starten met het instuderen van de musical door de app te gebruiken! We konden de rolverdeling prima aanpassen aan onze groep!

• School: De Hoeksteen

Lekker van deze tijd!

Ren voor de robot was in de coronatijd echt een eigentijdse musical.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Ren voor de Robot
  • School: Basisschool de Bron
  • Functie: Leerkracht

Leuke musical en goede adviezen en extra's vanuit Rep en Roer!

Vorig schooljaar was het natuurlijk spannend of en hoe de musical uitgevoerd kon worden. Rep en Roer heeft hier goed op aangehaakt. Je wordt goed op de hoogte gehouden en via de groep op Facebook zie je veel leuke ideeën van andere scholen die dezelfde musical doen. Uiteindelijk hebben wij de musical 'in het echt' kunnen uitvoeren, iets waar iedereen erg blij mee was.

• School: De Arcade
  • Functie: Leerkracht

Goede musical met duidelijk script en materialen.

De musicals worden snel aangeleverd met alle benodigde spullen. Veel grappige momenten in de musicals voor kinderen en ouders. Kinderen hebben erg veel plezier in het uitvoeren van deze musicals.

• School: Het Schateiland
  • Functie: Leerkracht

Onze musical 'niet te filmen' was niet te filmen zo goed!

Ondanks dat de musical anders verliep dan gepland door Corona hebben we er toch een geweldige avond van kunnen maken met een sprankelend optreden van onze 8e-groepers. De typecasting klopte helemaal zodat elke rol goed werd uitgespeeld. Het gebruik van jullie app was superhandig en ook de tips voor de dansjes in het oefenlokaal waren leuk. Wij hebben al veel musicals van Rep en Roer opgevoerd en het leuke is dat het elk jaar weer actueel is en vooral ook gebruikersvriendelijk! Komend jaar gaan we er weer voor bij Rep en Roer!!

• School: Fatimaschool
  • Functie: leerkracht groep 8

Elk jaar weer een fantastische musical!

De liedjes zijn zeer aanstekelijk en makkelijk aan te leren. Eén van de belangrijkste punten om een eindmusical te laten slagen is een goede rolverdeling. De casting is bij jullie musicals altijd eenvoudig, omdat alle "typetjes" die jullie verzinnen herkenbaar zijn en aansluiten in elke groep 8. Hierdoor vind je altijd voldoende geschikte rollen! Wat ook erg sterk is, is dat jullie niet één hoofdrol hebben en dat iedereen die rol wil hebben. Maar door gebruik te maken van smaakmakers, grappenmakers, veel op het podium maar weinig tekst, weinig op het podium maar veel tekst, en sleutelspelers, is er voor elk wat wils en heeft elke leerling het idee dat het echt bijdraagt in zijn of haar rol. Klasse!

• School: obs De Vogels
  • Functie: Leerkracht groep 8

Goeie werkbare en leuke musical

Wij vinden de musicals van Rep en Roer leuke musicals die goed werkbaar zijn. De dansjes worden via het smartboard aangeleerd en er zijn altijd goede tips voor het aanleren van de liedjes en acteer tips. Voor de kinderen is het handig dat er een app is, zeker in de Covid-19 periode!! Thuis oefenen is geen probleem. De musicals zijn elk jaar goed geschreven, met leuke woordgrapjes en wat echt top; een decor wat niet verwisseld hoeft te worden. Verder is het fijn dat de musical aangepast kan worden aan het aantal leerlingen. Kortom, top musicals

• Welke musical heb je uitgevoerd? Gewoon Super
  • School: RKBS de Paradijsvogel
  • Functie: leerkracht groep 8

Leuk verhaal met vlotte liedjes

Het is een vlot geschreven musical met leuke liedjes. Het verhaal sprak zowel kinderen als publiek aan. Een aanrader!

• School: De Keizerskroon
  • Functie: groepsleerkracht

Stralend en eenvoudig

Wat ik erg leuk vind aan de musical 'verboden te voederen' is dat er ook scenes in zitten die nauwelijks tekst hebben. Zo komen de kinds die moeilijk tekst leren ook goed uit de verf en het geeft een goede afwisseling in de musical.

• School: Rembrandtschool
  • Functie: theaterdocent

52 lln hebben genoten van het spelen in Volg die ster. En alle kids van de voorstelling

Ook dit jaar hebben we met 2 groepen een voorstelling ingestudeerd. Met 52 leerlingen in 2 groepen. Kinderen kwamen vanaf de herfstvakantie op woensdagmiddag naar school. We hebben gewerkt met gemixte groepen, kinderen van de groepen 5-8 door elkaar. Dat was superleuk. Volgend jaar heel graag weer ! Het script was leuk en de liedjes ook. Wondermooie nacht en Im wens je een vrolijk kerstfeest hebben we met alle kinderen ingestudeerd en gebruikt in een filmpje als kerstwens voor de ouders.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Volg die Ster (kerstmusical)
  • School: ‘t Palet
  • Functie: Leerkracht

Prachtige liedjes, kerstverhaal met een mooi moraal

Fijne, makkelijk in te studeren musical. Mooie liedjes!!!

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? De Kerstnar (kerstmusical)
  • School: Bonifatiusschool

echt geweldig

Hele goede handleiding, instructievideo's etc.

• School: PWA
  • Functie: groepsleerkracht

Duidelijk voor kinderen, leuke typetjes

Zo herkenbaar. Fijn 1 decor/lokatie. Mooi die inoefen app. Fijn dat er al bij een aantal liedjes een dansje is wat de kinderen digitaalvolgend kunnen inoefenen. aanspreekbare situatie/setting. Leuk die namen die verwijzen naar reallife personen

• School: CBS de Schakel
  • Functie: leerkracht

GE-WEL-DIG

Onwijs gave musical! Goed verhaal, personages waren zeer goed uit te spelen.

• School: IKC Spoorbuurt
  • Functie: Leerkracht

Niet te filmen: Veel vaart, leuke rollen, lopend verhaal.

De afgelopen twee jaar met Rep en Roer gespeeld. De musicals zitten leuk in elkaar, bieden variatie in de rollen en zijn gebruiksvriendelijk. Je kunt zelf nog naar hartenlust sleutelen als je dat wil en de kinderen zijn zeer enthousiast. Ook aankomend jaar gaan wij weer voor Rep en Roer. Toch nog een tip? Wellicht iets meer kleine woordgrapjes, dingetjes die nog de laatste touch geven. Zeker ook voor de volwassenen die kijken erg leuk denk ik.

• School: Camminghaschool
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

De musical was, zelfs met meer dan 40 kinderen, geweldig!

We hebben door de corona periode de musical in een film veranderd. Door het aangepaste script en de online mogelijkheden van Rep en Roer hebben we toch een mooi einde aan het jaar kunnen geven.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Betoeterd
  • School: obs Henri Dunant

geweldige musicals

musical in de corona tijd was even anders maar werd goed opgepakt door rep en roer en kwamen met een begin filmpje

• Welke musical heb je uitgevoerd? Ren voor de Robot
  • School: dr woltjerschool
  • Functie: conciërge

Wat een leuke musical!

Door het oefenlokaal met de liedjes en de dansjes konden de leerlingen al veel oefenen, terwijl we nog met halve klassen naar school gingen. Toen we weer met alle kinderen naar school mochten, is er voor gezorgd dat wij met de hele klas goed konden oefenen.

• School: KC Vindingrijk

Prima!

Al jaren de musicals van Rep en Roer. Fijn dat er veel verschillende scripts zijn en ook met de mogelijkheid om deze digitaal te bewerken. Service bij R&R is helemaal super. Verboden te voeren is wel de minste musical van de afgelopen vijf jaar. Muziek klinkt erg naar liedjes van voorgaande jaren (mooi voor aap) en de dansjes waren erg lastig. Ook miste ik een stuk humor dit jaar. Voorgaande jaren meer humor in de musicals dmv kleine woordgrappen. Wij spelen met weinig kinderen en daardoor hebben we veel dubbelrollen. Bij een paar scènes moest rol a de volgende rol b spelen. Soms lastig op te lossen. Al met al is Verboden te voeren minder dan zijn voorgangers maar zeker prima! Volgend jaar gewoon weer de nieuwe musical bestellen.

• School: Dr. Jan de Quay
  • Functie: Leerkracht

Een heerlijke musical die ondanks de gekke periode prima in te studeren was!

Verboden te voeren is een hele leuke musical die makkelijk in te studeren is. In de periode van thuis werken hebben de kinderen zelf goed kunnen oefenen met behulp van de app. Eenmaal weer op school zat het verhaal er snel in. De dansvideo's blijven een enorme steun om er echt iets tofs van te maken. De musical bevat een duidelijke verhaallijn, leuke humor en vraagt absoluut geen moeilijke rekwisieten of kostuums. We hebben weer genoten! Uiteindelijk hebben wij de musical gespeeld voor klein publiek en professioneel laten filmen. De intro voor de film vanuit Rep en Roer was een mooie aanvulling. Ook alle extra mailtjes en ondersteuning tijdens de thuiswerk periode hebben enorm geholpen. Echt fijn dat jullie je zo hebben ingezet om het te laten slagen voor de kinderen. Dat is dan ook zeker gelukt!

• School: RKBS 't Venne
  • Functie: leerkracht groep 8

Super fijne manier om mee te werken met een geweldige musical als eindresultaat

De manier waarop alles wordt aangeboden is super. De musicals zijn super leuk en herkenbaar qua situaties. Leuke personages spelen zich af in de musicals.

• School: De Windroos

Fantastisch

Enorm genoten van de musical Verboden te voeren. Het oefenen met halve klassen tijdens de Corona tijd was even wennen, maar wat fijn dat de kinderen tijdens de lockdown thuis de teksten konden leren, de app was hierbij erg gemakkelijk. Tijdens de uitvoering kwamen 2 mensen van Rep en roer kijken, dit was niet alleen voor de kinderen, maar ook voor ons als leerkrachten een hele mooie ervaring. Ontzettend leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen waren en om feedback te krijgen op onze uitvoering. We hopen dat ze vaker komen kijken!

• School: De Weijerwereld
  • Functie: leerkracht

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.