Leuke musical!

Top: De handleiding met rolverdeling en suggesties is heel fijn. Het oefenlokaal met alles er op en er aan is helemaal top!!! en praktisch om mee te werken!! De oefen app is ook geniaal!! Snelle en vriendelijke service! Tip: Geef aan welke rol eventueel weggelaten kan worden bij uitval van een leerling. Jullie musicals zijn erg lang, maximaal een uur is mijn tip.

• School: De Kleine Vliegenier
  • Functie: Leerkracht groep 8

Top verhaal met geweldige karakters!

De musical was top! Verhaal zat goed in elkaar en werd ondersteund door geweldige karakters die we zelf mooi hebben kunnen neerzetten.

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: Gaanderwijs
  • Functie: Groepsleerkracht

Het was een fantastische musical!

Wij kijken op een hele toffe, mooie musical terug. Het was zo een leuk verhaal met hele leuke typetjes. Uiteraard was het extra leuk dat we nog even met de Rep en Roer productie mochten bellen. De kinderen hebben genoten. Ook val alle andere leerkrachten kregen we terug dat het heel goed te volgen was en een erg duidelijke verhaallijn had. Kortom alleen maar lof! Veel succes met jullie nieuwe musicals!

• School: de Toermalijn

Top musical!

De musical over de kop zit heel goed in elkaar. De oefenapp is heel handig voor kinderen om hun tekst te leren. Er worden je veel zorgen ontnomen omdat overal over na is gedacht. Door bijvoorbeeld dansvideo's te maken of een uitgebreide handleiding waarin staat hoe je dingen kunt maken. Het enige puntje dat ik lastiger vond is dat er best wel wat verwacht wordt qua decor. Zo moet er bijvoorbeeld een achtbaan omhoog komen midden in de musical boven het decor. Ik zag op Facebook (heel handig trouwens voor tips en om te sparren) dat er scholen waren met prachtige decors en doeken, maar niet alle scholen hebben daar de mogelijkheden voor of het budget. Uiteindelijk opgelost met een beamer, dit ging prima.

• School: Het Meerrijk

Leuke musical, leuk verhaal en goede liedjes

Leuke musical, leuk verhaal en goede liedjes

• Welke musical heb je uitgevoerd? De DJ draait door
  • School: Basisschool De Linde

geweldig!!

Ook dit jaar hebben de leerlingen van groep 8 weer een enorme prestatie neergezet en enorm genoten van de musical van Rep en Roer: Gewoon Super. Ga zo door!!

• School: Sint Willibrordus Riethoven

Wederom gewaardeerde musical!

'Over de kop' was de vijfde musical die we met veel plezier opgevoerd hebben. Puntsgewijs hier mijn feedback: Positieve punten: + uitstekende ondersteuning vanuit Rep en Roer + facebookgroep waardevol platform voor ondersteuning en inspiratie + leuk verhaal, dat ook bij ouders gewaardeerd werd + script aanpasbaar voor groepsgrootte Aandachtspunten: ! dit jaar zaten de dansjes vooral vooraan in de musical, even op de spreiding letten ! in groep 8 gebeurt er veel met de stemmen van kinderen. sommige nummers hadden lastige passages in hoogte en melodie

• School: De Meent
  • Functie: Leerkracht

Leuke vrolijke musical met goede liedjes

Het verhaal is leuk en toegankelijk met leuke personages. Goede liedjes die lekker blijven hangen.

• School: PCBS de Regenboog
  • Functie: leraar groep 8

Weer een leuke musical

Vanwege Corona en in quarantaine moeten zitten de laatste paar weken van het schooljaar, was alles best heftig. De laatste week op mogen treden in een echte schouwburg. Dit was wel een ervaring Maar voor de kinderen en mezelf best een heftige tijd. We zullen hier zeker niet de enigen in zijn. Al met al....mooie ervaring en leuke musical met weer leuke li djes die enthousiast ontvangen werden.

• School: De Akkerwinde
  • Functie: Groepsleerkracht groep 8

Leuke, afwisselende, enthousiaste musical

De kinderen van groep 8 (dit jaar 7 leerlingen) hebben enorm genoten van de musical Gewoon Super. De musicalwerkgroep moet de musical bij ons op school altijd aanpassen zodat het met zo'n kleine groep gespeeld kan worden (rollen weglaten/ samenvoegen, dubbelrollen). Deze musical leende zich daar goed voor. Leuke, afwisselende, enthousiaste musical met liedjes die blijven hangen.

• School: St. Servatius
  • Functie: Leerkracht groep 6/7/8

Een leuke, vrolijke musical met pakkende liedjes.

De kinderen hebben van het begin tot het eind genoten van het oefenen. Ze vonden het heel leuk om het voor publiek te spelen, vooral omdat het publiek bij de musical betrokken werd.

• School: De Brucht

Groot succes

We hebben nu al verschillende jaren voor jullie musicals gekozen. Het verhaal is meestal duidelijk. We maken de keuze echter vooral omdat de liedjes pakkend en afwisselend zijn en geen duidelijke hoofdrol, maar bijna alle rollen zijn even belangrijk. Bij deze musical was de herkenbaarheid voor alle leeftijden erg leuk. De liedjes van de Efteling. Een mooi stukje stil spel bij het falderal festival en de achtbaan met 3D bril.

• School: De Dorenhagen
  • Functie: leerkracht

Wat gaat het leren van teksten en liedjes makkelijk met de digitale app voor de kinderen.

Ik heb nog nooit zo gemakkelijk een musical begeleid. Het ging bijna vanzelf!

• School: Fredericusschool Velp
  • Functie: Leraar groep 8

Een heerlijke, magische musical!

De kinderen hebben genoten van het opvoeren van de musical. De liedjes waren weer fantastisch (een enkel liedje misschien iets te hoog om te zingen).

• School: Sinte Lucij
  • Functie: leerkracht

Leuke musical, duidelijk verhaal

Duidelijk verhaal voor alle leeftijden. Superfijn dat iedereen een rol heeft en kan oefenen met de app, ook de dansjes.

• School: KC De Matrix
  • Functie: Groepsleerkracht

Fantastisch!

Wederom een musical vol humor, heerlijke typetjes en vlotte, leuke liedjes! Staat altijd garant voor plezier en succes.

• School: IKC De Oude Vaart
  • Functie: leerkracht groep 8

Geweldige musical met een lach en een traan

De bestelprocedure was erg duidelijk. Vrij snel was er de mogelijkheid om de materialen in te zien en te gebruiken. De site is erg overzichtelijk en de oefenapp is handig én is een extra stimulans voor de kinderen. Verder is het handig dat in de handleiding tips m.b.t. het decor en het oefenen gegeven worden. De musical is ook makkelijk aan te passen, bijvoorbeeld door teksten/zinnen erbij te schrijven of door woorden te veranderen (zo hebben wij in het solo lied van Fay vier namen uit onze groep gebruikt).

• School: OBS Wereldwijs Landgraaf
  • Functie: Leerkracht groep 8

Liedjes geluisterd en we waren verkocht!

Deze musical is onze favoriet. We hebben nu al ongeveer 10 jaar de musicals van rep en roer, maar deze staat met stip op 1. Waarom? De liedjes en het verhaal. De liedjes zijn zó leuk en liggen heel lekker in het gehoor. Vooral “waar is Japie” en “Rode schoenen”. Daarnaast blijven de instructie- en karaokevideo’s zo fijn! Alles is zo te downloaden en makkelijk te vinden, ook de introductievideo is altijd weer leuk! We zijn ontzettend blij dat we ook dit jaar weer voor rep en roer gekozen hebben!

• School: De Schalm Vught
  • Functie: Leerkracht groep 8

Wat een gave, originele musical!

Origineel, creatief, veel humor, goede tips. Heel fijn zijn de oefen app, dansclips, 3 versies. Heel leuk zijn de ingesproken stukken. Ieder kind kon stralen!

• School: Prinses Ireneschool
  • Functie: Leerkracht

Super leuke musical met humor.

Duidelijke handleiding en musicalboekje.

• School: basisschool de Sprongh
  • Functie: Groepsleerkracht 7-8

Kei tof!

De musicals die jullie in elkaar zetten, zitten vol leuke grappen en woordspelingen. Dit is voor de kinderen én de volwassenen leuk. Ook de liedjes zijn vlot en spreken de kinderen enorm aan. Mijn complimenten! Het is ook erg fijn dat je het script kunt aanpassen, mocht dit nodig zijn. Verder zijn de suggesties m.b.t. het decor en de attributen/kleding erg fijn. Ga zo door! Wij maken graag gebruik van uw diensten!

• School: B.s. De Springbeek

Fantastisch!

Ik ben inmiddels 6 jaar actief als groep 8 leerkracht. Tot nu toe bestel ik elk jaar de musical van Rep en Roer. Alles zit super in elkaar, de handleiding is duidelijk en de liedjes zijn leuk!

• School: BS de Stapsteen
  • Functie: Leerkracht

De kinderen vonden het fantastisch

De teksten zijn helder geschreven. De grapjes van deze tijd en het onderwerp spreekt de kinderen erg aan. De scenes zijn ik kleine behapbare stukjes verdeeld, waardoor we met elke dag een scene, in 10 weken de musical helemaal ingestudeerd hebben. Het decor maken is goed te doen, wij hebben de beamer gebruikt als achtergrond en met een kassa en een popcornkraam kom je al een heel eind.

• School: Ebs online
  • Functie: Leerkracht groep 8

Wij hebben al járen musicals van Rep en Roer. De kracht zit 'm in de liedjes!

• School: OBS Den Bussel
  • Functie: Leerkracht

Prima: fijne en leuke musical met goede liedjes

De materialen en aangeleverde video's (dansclips) helpen buitengewoon goed om de musical tot een groot succes te maken. Het is ons dus wederom erg bevallen. Tekst, tekstboekjes, handleiding en jullie suggesties maken het mij als docent makkelijk om de musical te vertalen en aan te passen naar de groep leerlingen. Prima werk dus. De samenwerking/link met de Efteling maakt het zowel voor kinderen als ouders zeer herkenbaar en voor alle leeftijden toegankelijk.

• School: KBS De Driezwing
  • Functie: Leerkracht Groep 8

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.