TOP

Een fijne musical om mee te werken

• School: sbo De Klimboom
  • Functie: leerkracht groep 8

Verboden te voeren, een leuke, grappige en goed te spelen musical.

Onze leerlingen hebben "Verboden te voeren" uitgevoerd. Een leuke, grappige musical met een leuke verhaallijn die goed te volgen is, ook als er even iets niet loopt zoals gepland. Voor elke leerling zit er wel een passende rol tussen. Met de oefenapp kunnen de leerlingen ook thuis blijven oefenen. Het oefenlokaal is ook zeer gebruiksvriendelijk.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Verboden te voeren
  • School: OBS de Sterrenborgh
  • Functie: Leerkracht

Ook het laatste level was weer een groot succes. We doen al jaren rep en roer musicals en deze musical stond ook weer bol van goede muziek en een grappige verhaallijn voor de kinderen van groep 3 tot en met 7 en voor de ouders en opa's en oma's van de kinderen van groep 8. Wat ook heel fijn is....geen ingewikkelde decorwisselingen...

• School: jps de Kring
  • Functie: Groepsleerkracht

Ook dit jaar weer een groot succes dankzij Rep en Roer Musicals

Opnieuw prima ervaring met erg goed materiaal

• School: Angelaschool
  • Functie: docent

In één woord: GEWELDIG!

Ontzettend leuke musical, leuke personages. De laatste scenes met de slow motion vond ik nogal rommelig. Ook kwamen sommige dubbelrollen niet helemaal goed uit ivm het omkleden ( toerist en wielerfans). Verder een duidelijke handleiding en leuke liedjes.

• School: kbs De Verrekijker
  • Functie: Leerkracht groep 8

Heel goed en te snappen verhaal, leuke liedjes die snel blijven 'hangen'.

De kinderen waren heel enthousiast over het thema, de plek van de musical en de personages. Zat goed in elkaar. Bij veel musicals vind ik altijd dat het verhaal niet altijd te snappen is zonder dat je het hele script gelezen hebt. Dat er aan het eind een onthulling is die dan niet goed uit de verf komt. Dat was in dit geval helemaal niet! Leuke namen die lijken op de 'echte bekenden' (Matje van der Modderpoel). Liedjes waren makkelijk aan te leren en bleven goed hangen. Fijn dat er halverwege even een energizer in zit (Napoleons mars). App is heel fijn, samen met alle extra's; uitleg over personages, tips, dansjes, tekst leren enz.

• School: Suringarschool
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuke, aansprekende musical van deze tijd met een fijne werkomgeving voor leerlingen en leerkracht.

Door gebruik te kunnen maken van de app, waren de leerlingen laaiend enthousiast en kon er buiten school goed geoefend worden. De musical heeft een goeie rolverdeling, iedereen kwam goed uit de verf en er worden genoeg suggesties en ideeën gegeven voor de uitvoering. Ook de communicatie met Rep en Roer ging snel en soepel.

• School: Willibrord
  • Functie: groepsleerkracht

Fantastisch

Leuke musical. Fijn dat dit decor makkelijker was in vergelijking met over de kop. Leuke teksten. Wij hebben geweldige uitvoeringen gehad.

• School: Talisman
  • Functie: Leerkrachten groep 8

Zeer gezellig, mooie, ontroerend verhaal

Kinderen uit groep 8 vonden de musical super leuk, maar ook spannend. De uitvoering ging top. Voor de andere klassen erg leuk om naar te kijken omdat het herkenbaar is van de Efteling en leuke grapjes voor de ouders

• Welke musical heb je uitgevoerd? Over de kop
  • School: De Vijf Hoeven
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuke musical, goed materiaal.

Een leuke musical met rollen die makkelijk te verdelen waren en soms op het lijf geschreven van een leerling. Leuke liedjes en ook genoeg humor verwerkt in de musical.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Gewoon Super
  • School: Basisschool Mikado

Fantastisch!

Goed uit te voeren, overzichtelijk, veel humor, past goed bij de huidige tijd, passende rollen voor de kinderen en geweldige muziek. Oefenapp en oefenlokaal zijn reuze handig!

• School: Prinses Ireneschool
  • Functie: leerkracht groep 8

Iedereen was laaiend enthousiast over onze musical!

Leuke musical, met leuke karakters.

• School: De Teugelaar
  • Functie: Leerkracht groep 8

Ik vond hem geweldig en iedereen snapte zelfs het verhaal:)

Fijn uitgewerkt draaiboek, leuke liedjes, verhaallijn die te volgen was en je kon het sfeertje van Parijs heel leuk en goed wegzetten als toneel.

• School: Fatima
  • Functie: leerkracht groep 8

Mijn eerste musical. Fijn met een ervaren die ernaast. En jullie info is erg fijn. Erg fijn dat je alles online kan vinden en de kinderen een oefenapp hebben. De dans instructie is erg fijn. Zo je het liefst hebben bij alle liedjes ☺️ Verder is het fijn dat er een overzicht is met wat je allemaal nodig hebt.

• School: De wegwijzer 03pm
  • Functie: Leerkracht groep 8

Traditioneel een geweldige musical!

Al vele jaren bestellen wij onze musicals bij Rep en Roer. De handleiding is duidelijk en de aanwijzingen zeer praktisch inzetbaar. Er is bovendien voldoende ruimte voor eigen inbreng. Fijn dat er bij het aanbod rekening is gehouden met de verschillen in groepgrootte. Fijn ook, dat de keuze ruim is. De teksten zijn humoristisch en aangepast aan het niveau van groep 8. De liedjes zingen lekker weg. Een puntje van kritiek: de dansjes zijn veel te gecompliceerd, te veel bewegingen voor kinderen die nog nooit gedanst hebben. Maar ze inspireren wel, voor een eigen choreografische productie.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Niet te filmen!
  • School: De Bakelgeert
  • Functie: groepsleerkracht

Genoten van de voorbereidingen en de uitvoering!

Duidelijke stappen en uitleg bij de voorbereidingen!

• School: Platijn
  • Functie: Leerkracht

Wederom een super leuke musical!!

Deze musical heeft weer leuke, herkenbare personages. Ook werden de liedjes snel meegezongen. De ouders hadden weer een mooi decor gemaakt met dank aan de voorbeelden in de handleiding. Al met al, voor de kinderen, een hele mooie herinnering aan de basisschool!!

• School: 't Kempke
  • Functie: leerkracht groep 8

Leuke musical met leuke liedjes!

Leuke musical met leuke liedjes. Goed passend onderwerp bij de tijd en leeftijd. Duurde alleen een beetje lang (1,5 uur bijna) Ik zou proberen het een beetje in te korten. Verder top musical!

• School: De vijfkamp

Leuk verhaal!

De musical heeft een leuk verhaal. De kinderen kunnen zich gemakkelijk inleven in de rollen. Verschillende rollen, zodat alle kinderen een passende rol kunnen kiezen. Het is een wat oudere musical, daardoor staan er nog weinig dansfilmpjes in het oefenlokaal. Deze moet je zelf nog verzinnen. Er staan een aantal foutjes in het aangepaste script voor 15-18 spelers.

• School: OBS de Samensprong
  • Functie: Leerkracht

Een leuke, vlotte musical met genoeg ruimte voor aanpassingen.

De materialen van de musical staan overzichtelijk bij elkaar in het eigen account. De musical is makkelijk aan te passen, er is ruimte voor eigen inbreng. Dat zorgt ervoor dat de kinderen creatief mee kunnen denken en de rol een "persoonlijk" tintje kunnen geven.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Niet te filmen!
  • School: OBS Wereldwijs

FANTASTISCH

Wat zat dit toch goed in elkaar! De filmpjes van Jochem Meijer, het spannende verhaal, de leuke grappen (zoals het slechte engels van Bep), de leuke liedjes... het was echt één van de beste musicals die wij in jaren hebben gegeven. We kregen terug van leerkrachten, ouders en kinderen uit andere leerjaren dat het een groot succes was!

• School: De Wilderen

Leuke vlotte musical

Zowel ouders, leerkrachten als leerlingen hebben erg genoten van musical Torenhoog. Niet voor niets hebben wij er als school voor gekozen om deze musical (nogmaals) op te voeren, nadat we dit enkele jaren geleden ook gedaan hebben.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? Torenhoog!
  • School: ODS Daalhuizen
  • Functie: leerkracht groep 7/8 & taalcoördinator

Top musical

De musical Over de kop was een groot succes. Een vrolijke musical die voor jonge kinderen erg aanspreekt wegens het thema Efteling. Voor de oudere toeschouwers waren er genoeg leuke grapjes, hierdoor kon jong en oud echt genieten van de voorstelling. De groep bestond uit 27 leerlingen en iedereen had een passende rol. Fijn dat de musical niet om één rol draait, maar dat iedereen zijn of haar moment kan pakken om te schitteren.

• Welke musical heb je uitgevoerd? Over de kop
  • School: De Vijf Hoeven
  • Functie: Leerkracht groep 8

Grappig, makkelijk te leren, leuke rollen

Goed uitgedacht verhaal, superleuke liedjes. Alleen het einde was wat ingewikkeld. Dit werd waarschijnlijk heel 'bombastisch' bedoeld, met de redding van de oude dame voor de aanstormende tour terwijl iedereen vol spanning toekeek, maar dit was in de praktijk moeilijk te realiseren. Dat vroeg van mijn groep wat teveel acteervermogen.

• School: CBS de Linde
  • Functie: Leerkracht bovenbouw

Fantastisch

Het was voor mij de eerste musical die ik heb mogen regiseren. De handleiding, de app en het boekje gaven zo veel bruikbare tips en suggesties. Erg prettig om mee te merken. De musical zelf zat er leuk in elkaar. Meerdere leuke / humoristische verhaallijnen die uiteindelijke mooi samenkomen. Leuke / mooie liedjes. Een prachtige eindemusical

• School: BS De Bleomaert

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.