Ik vond Torenhoog en Niet te filmen leuker, maar alsnog een positieve ervaring gehad.

Ik vind het erg leuk aan deze musicals dat er niet één hoofdrol is. Ook zijn er veel grappige en leuke typetjes. De musicals van Rep en Roer zijn goed uit te voeren en worden echt heel tof.

• School: Paulusschool

Topmusical de laatste kerstboom

Een erg prettige musical, met een goed verhaal en leuke liedjes. Deze duurt niet te lang en werkt fijn met de handleiding, cd en tekstboekjes. De kinderen en publiek waren erg enthousiast met de mooie kerstgedachte die er in verscholen gaat. Wel jammer dat er zo weinig kerstmusicals bijgeschreven worden die kunnen meten aan deze voor 30 leerlingen.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? De Laatste Kerstboom (kerstmusical)
  • School: Enschedese Schoolvereniging
  • Functie: Leerkracht

Vrolijke, compacte musical, waarin de kerstboodschap op een mooie manier wordt overgebracht.

Wij hebben de voorleesmusical opgevoerd als kerstviering. Deze is zeer positief ontvangen. Iedere bouw 1/2, 3/4, 5/6, 7/8 zong een liedje en 20 kinderen uit de groepen 5 en 6 speelden pantomime. Enig minpuntje was voor ons het feit dat het liedje 'Op weg' wel heel vaak werd herhaald. Dit merkten we aan het publiek in de zaal.

• Hoe beoordeel je deze musical?
  • Welke musical heb je uitgevoerd? De Kerstnar (kerstmusical)
  • School: Brede School Rembrandt
  • Functie: Groepsleerkracht, vakspecialist drama

Super leuke musical veel humor

Iedereen heeft genoten van deze leuke musical. Er zit veel humor in en een stukje interactie met het publiek. De kinderen kunnen de rollen eigen maken. Ook is het decor niet mogelijk te organiseren.

• School: OBS De Triangel

De musicals van Rep en Roer zijn fantastisch

De musicals hebben een goed verhaal, leuke liedjes en goede grappen.

• School: obs de Noord
  • Functie: Leerkracht groep 8

Kinderen hebben het als een leuke musical ervaren.

Leuke musical. Hele leuke liedjes. Nieuw aangepast script gekregen toen we het originele al afgedraaid hadden. Daarna ook nog wel veel fouten in het script. Dubbelrollen, zoals aangegeven in de handleiding, die tegelijkertijd op het podium moeten staan. Of dubbelrollen die meteen na elkaar op het podium moeten.

• School: de Klimroos
  • Functie: leerkracht

Top musical!

leuke musical, met liedjes die aanspreken. er zit humor in voor groot en klein. je krijgt goede tips om het podium aan te kleden. handig ook dat er voor verschillende aantallen leerlingen tekstboeken zijn.

• School: Stefanus

Vrolijke musical

Leuke musical. Duidelijk boekje. Wel erg veel decor wat gemaakt moest worden.

• School: Meester Snelschool
  • Functie: Leerkracht

Leuke, actuele musical met aansprekende liedjes.

Duidelijke handleiding Leuke dansjes bij de liedjes (soms wel wat moeilijk) Aansluiting belevingswereld van kinderen (en leerkrachten!) Goede rolverdeling Goede decortips

• School: CB Leyenburg
  • Functie: leerkracht groep 8

Rep en Roer musicals: plezier door kwaliteit

Dit jaar weer een musical gespeeld van Rep en Roer. De musicals kenmerken zich door kwalitatieve en gebruiksvriendelijke tools, die het mogelijk maken om samen met ouders en leerlingen een prachtige musical te organiseren. Volgend jaar graag weer!

• School: De Meent
  • Functie: leerkracht groep 8

We bestellen al jaren de musicals van Rep en roer en ieder jaar weer een groot succes.

Het zijn super leuke, grappige musicals die zo goed aansluiten bij de leefwereld van de kinderen. Het heeft humor en de rollen zijn altijd weer geweldig. Voor ieder kind een passende rol, altijd.

• School: De Hoeksteen
  • Functie: Leerkracht/ teamleider

Moderne humoristische musical voor jong en oud

Wij zijn een musicalgroep van volwassenen (ouders) die jaarlijks een musical spelen voor kinderen van de basisscholen in onze wijk. Gezien onze doelgroep passen de musicals van Rep en Roer goed in onze repertoire. Wij spelen vaak met een kleine groep en wij vinden het een groot voordeel dat jullie musicals verschillende versies hebben qua aantal spelers. Tevens vinden wij het prettig dat dit al compleet is uitgewerkt. Wij vinden de musicals vrolijk, eigentijds, met leuke hippe liedjes en een verhaal met een mooie moraal.

• Welke musical heb je uitgevoerd? De DJ draait door
  • School: Musicalgroep SOT
  • Functie: Werkgroep (regisseur)

Super gave musical

De musical was snel geleverd. Het pakketje was compleet met een duidelijk boekje voor de leerkracht, waarin tips stonden om de musical aan te leren maar ook ideeen voor de attributen. Het lokaal online is erg handig om de dansjes en de liedjes aan te leren. De kinderen hebben genoten van de musical en ik als leerkracht ook! Alleen een tip, lever geen cd meer bij maar een usb stick. Het was zoeken naar een goed werkende cd-speler op school.

• School: OBS de Tandem

Goede musical, duidelijk script

Ik vond het script grappig. Muziek was pakkend en niet te moeilijk. Ook de begeleidende app was top!

• Welke musical heb je uitgevoerd? De Lachfactor
  • School: Obs Portland
  • Functie: Leerkracht

Origineel en voor ieder wat wils

De musicals zijn origineel en voor ieder 'type acteur' is er wel wat te vinden. Kinderen die heel goed kunnen zingen en acteren en kinderen die daar minder mee hebben. Zij kunnen weer heel goed helpen met andere zaken. Ik heb het als heel plezierig ervaren.

• Welke musical heb je uitgevoerd? De DJ draait door
  • School: OBS De Toekomst
  • Functie: Leerkracht

Gewoon super heeft een goed lopend verhaal met leuke liedjes!

• School: OBS De Westhoek
  • Functie: Leerkracht

Alle benodigdheden om er iets moois van te maken

Hard werken om binnen de 75 minuten te blijven. Leuke verschillende stijlen liedjes. Wel veel scenes. mooie rollen. Je moet er echt vaart in houden en dat is best lastig.

• School: Klavertje 4
  • Functie: leerkracht bovenbouw

Goede liedjes en muziek en leuke rollen.

We hebben al verschillende jaren een musical van Rep en Roer gekozen, omdat vooral de liedjes ons erg aanspreken. Deze zijn afwisselend en echt van toegevoegde waarde. Je kunt er ook leuke dansjes op verzinnen. In het verhaal zitten vaak grappige personages en niet echt een duidelijke hoofdrol, maar meer gelijke rollen. Voor elke leerling wat wils. Soms is de verhaallijn door de vele rollen en ontwikkelingen niet helemaal helder meer.

• School: De Dorenhagen

Prima uit te voeren!

De laatste jaren voeren we met name de Rep en Roer musicals op. We zijn hier zeer tevreden over. We kijken uit naar weer een leuke nieuwe musical!

• School: Basisschool Anne Frank
  • Functie: Administratie

Wij zijn enthousiast over deze musical

Het was een leuke musical! De kinderen waren enthousiast en wij ook. Het verdelen van de rollen was een hele klus, omdat er veel dubbelrollen inzaten, dit was wel een nadeel.

• School: Mariaschool
  • Functie: Leerkracht groep 8

Volgens collega's onze leukste musical ooit!

Het blijft zo prettig om zelf het leerlingenaantal in te kunnen voeren en de musical op maat geleverd te krijgen. En voor deze juffen is het ideaal dat de liedkjes en dansjes via het digibord en zelfs thuis geoefend kunnen worden.

• School: Avonturijn
  • Functie: leerkracht groep 8

Ik vond het fijn werken met het materiaal van Rep en Roer. Er staat een duidelijke uitleg in. Op de site is er veel extra materiaal te vinden.

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: Timotheusschool
  • Functie: Groepsleerkracht

Topervaring!

Voor een groep van 54 leerlingen was deze musical echt geschikt. We konden veel rollen opsplitsen zonder dat het verhaal onduidelijk werd. We kregen steeds snel reactie bij mailverkeer met jullie. Zeker voor herhaling vatbaar!

• School: Albrecht Rodenbachschool
  • Functie: directie

Gewoon een supermusical!

De laatste jaren gebruik ik altijd de musical van Rep&Roer en dat bevalt heel goed. De musicals zijn van deze tijd, er zit humor in en altijd een mooie achterliggende boodschap. Het script is duidelijk en de rollen zijn vaak zo leuk en goed verdeeld qua grootte, dat meerdere kinderen een rol hebben die bij hen past. Bij ons is het jaar op jaar een succes. Ik ben benieuwd naar de musical van dit jaar!

• School: De Fontein
  • Functie: Leerkracht groep 8

Ieder jaar een spetterende musical waarin alle leerlingrn tot hun recht komen!

Wij gebruiken al jaren Rep en roer musicals. Groot gebruiksgemak, geschikt voor grote en kleine groepen, swingende liedjes, voor elk kind een passende rol👍🏻

• School: CBS het Kompas
  • Functie: Leerkracht groep 8

Welke musical heb je uitgevoerd?

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien. Extra leuk vinden wij het dat we met onze werkzaamheden een goed doel kunnen steunen. Daarom zijn wij Business-friend van War Child. Van elk verkocht musicalpakket doneren we 5 euro aan War Child.