Veel meer van verwacht, achteraf zonde van het geld.

Na meerdere psychologen gehad te hebben, kwamen wij uit bij de breinkliniek in Wamel, dit moest het dan zijn. Het voelde als een laatste redmiddel. Gebeld en intake gehad, dit moest het worden, meerder keren gevraagd wat mijn kansen op herstel zouden zijn, hier kon men dan wel niet een heel duidelijk antwoord op geven. Maar er bleef hoop en vooruitgang in te zitten. Na ruim € 2000,- armer zit ik nog steeds met exact dezelfde klachten. Het lullige van alles vind ik nog dat je niet eens voor dit geld een nabehandeling met meting krijgt. Een ster krijgen ze van mij, dat was voor de vriendelijkheid van de mensen die er werken. Maar ik hoop dat mijn recensie het weerhoudt om hierna toe te gaan als je lijdt aan een dwangstoornis. Niet doen!

• Wat is uw leeftijd? 25-35

Inmiddels hebben we met de betreffende cliënt contact gehad. Het blijft vervelend als er in een individueel geval geen resultaat gehaald is. Helaas komt dit voor en dat blijven we dan ook altijd benadrukken. Het kan in 95% van de gevallen een positief resultaat geven, het is vervelend als jij in de 5% valt van teleurstelling. Garanties en daarmee duidelijkheid kunnen we nooit geven. Geen enkele arts of therapeut kan 100% garantie geven dat iets voor jou werkt, als je hoofdpijn hebt, werkt paracetamol soms ook niet. Wij gaan altijd uit van de metingen en als daar veranderingen in zijn, is dit reden om door te gaan. Ook in dit geval lieten de metingen veel verschillen zien, helaas onvoldoende om achteraf de klachten te doen verminderen. Altijd goed om een dergelijke review te krijgen, het resultaat kan nou eenmaal tegenvallen en is voor iedere nieuwe cliënt goed om in de afweging mee te nemen. De behoefte voor een nameting was bij ons niet helemaal duidelijk, hier hebben we het even over gehad. Dit doen we wel in overleg, maar is in dit geval eerder niet ter sprake gekomen.

Veel baat gehad tijdens het behandeling

Ik zie veranderingen in mijn gedraag

• Contact therapeut
  • Behandeling algemeen N.v.t.
  • Wat is uw leeftijd? 10-18

Professioneel en goede uitleg

Er werd goed geluisterd naar mijn verhaal, goed uitgelegd a.d.h.v. mijn vragen en de behandeling heeft een groot deel geholpen.

• Wat is uw leeftijd? 45-55
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk AD(H)D, PTSS, Overspannen/burn-out, Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen

Herboren

Er kon geen greintje meer in mijn hoofd. Elke dag was een helse onderneming om door te komen. Dank zij deze therapie voel ik me een ander mens . Een geweldig team heeft me enorm geholpen. Vanaf het eerste moment voelde het vertrouwd en goed. Nu in de naderende was de eerste week nog zwaar. Mijn hoofd had een zware training achter de rug. Een week later voelt het al veel aangenamer. Ik zing en zie een gloednieuwe horizon. Zo dankbaar.

• Wat is uw leeftijd? 65+
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Slaapproblemen, Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen

Beoogd resultaat gehaald.

Na enkele behandelingen werden mijn klachten al aanzienlijk minder.

• Wat is uw leeftijd? 45-55
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk PTSS, Slaapproblemen, Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen

Met echte aandacht voor de persoon

Dit intensieve traject heeft me veel over mezelf geleerd. De trainers zijn oprecht geïnteresseerd en ontzettend lief. Helaas heeft de behandeling niet het resultaat waar ik naar op zoek was. Dit wil niet zeggen dat het voor niets is geweest! Een scala aan inzichten en een verandering in de manier waarop ik mijn "problemen" zie is iets wat ik nooit had verwacht, maar zo ontzettend waardevol.

• Wat is uw leeftijd? 25-35
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk PTSS, Slaapproblemen, Angst- paniekproblematiek, Overspannen/burn-out, Overig

Duur traject met niet helemaal verwachte resultaten

Ik vond het een mega investering wat het me vooraf wel waard was. Als ik kijk naar uiteindelijke resultaten leken de grafieken voor intake en laatste meting erg op elkaar. Als ik stress ervaar slaap ik minder, dit je onveranderd. Vond het apart dat er zonder overleg ineens een nieuwe medewerker was die opgeleid werd tijdens mijn sessie maar ik wel voor die sessie volle pond diende te betalen. BK is erg gericht op geld verdienen.

• Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Slaapproblemen

Naar aanleiding van deze review hebben we contact gehad met de cliënt om te zien wat de situaties zijn geweest en wat we kunnen verbeteren. Uiteindelijk gaf cliënt aan "teleurgesteld" te zijn in de verschillen van meting aan het begin en aan het einde. Het is en blijft altijd lastig om voorspellingen te doen in het verloop en resultaat van een traject. Garanties zijn niet te geven. In dit geval waren er gedurende het traject veranderingen te zien in de EEG metingen en ook bij de cliënt gebeurde er veel. Dan is het voor ons wel reden om door te gaan. Achteraf gezien was het niet de gewenste verandering, maar verandering op andere vlakken hebben wel plaats gevonden. Of het dan de investering waard is, dat zal altijd lastig zijn om van te voren af te wegen (zowel voor cliënt als voor ons). Dit gebeurt helaas en kan iedereen overkomen, vandaar dat deze review in dat opzicht waardevol is, niet alles wordt "opgelost", was het maar zo! Voor wat betreft het gericht zijn op geld verdienen, daar zat een stuk frustratie bij de cliënt. Enerzijds omdat de communicatie van onze kant niet correct is geweest. Daar zou meer overleg en uitleg hebben kunnen plaatsvinden. We hebben bij het opleiden altijd 2 therapeuten klaar staan voor een cliënt (die we beiden doorbetalen voor vol tarief), waarbij 1 ervaren naast degene die opgeleid wordt, staat. Dit vinden we van groot belang om de kwaliteit te waarborgen, echter is dit bij de cliënt niet goed overgekomen. Dat nemen we mee en zullen we verbeteren. Het "vele" geld verdienen daar zou een nuance in gemaakt kunnen worden omdat wijzelf het als praktijk ook een dure therapie vinden. De discussie of de therapie vergoed zou moeten worden, goedkoper zou moeten zijn, financieel laagdrempeliger, daar zeggen wij volmondig ja op. Helaas is dit een politiek en diplomatiek spel waar zorgverzekeraars en beroepsverenigingen bij betrokken zijn en wat voor ons als "onbekende therapie" heel moeilijk is om tussen te komen. Dan is alle geavanceerde apparatuur, werken met de nieuwste technieken en het hebben van goede, kundige therapeuten nou eenmaal niet bepaald goedkoop. We proberen altijd een afweging te maken om het betaalbaar te houden, maar ook onze investeringen te kunnen doen in personeel, opleiding en nieuwe apparatuur/software. Mocht je als nieuwe (of bestaande) klant hier nou vragen over hebben, bel ons gewoon, we zijn altijd bereid om uitleg te geven. Transparantie is erg belangrijk, zeker binnen de zorg. We proberen dit altijd te geven, maar soms is die communicatie niet goed genoeg of schiet deze erbij in. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, wij werken met mensen en voor mensen. Individuele perceptie of verwachtingen kunnen en zullen uiteenlopen. Schroom dus niet om ons te vertellen wat er is, dan gaan we kijken of we het kunnen uitleggen of op kunnen lossen!

De omgang met 3 verschillende trainers heb ik bij alle drie als prettig ervaren

Eerste instantie is de training erg duur, en niet voor iedereen te betalen. Dat is heel jammer. Tijdens de trainingen heb ik vaak getwijfeld of het mij ging helpen om goed te slapen.Pas een maand na de 15 trainingen merk ik dat ik beter slaap,dan voor de training.Ik hoop dat het zich zo voortzet groeten Dory

• Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Slaapproblemen

Professionele en betrouwbare kliniek

Ik wil de breinkliniek ontzettend bedanken voor het mooie resultaat wat ik geboekt heb. In het begin was ik een beetje sceptisch, maar na een paar behandelingen begonnen dingen op zijn plek te vallen en waren er kleine veranderingen die indirect grote gevolgen hebben in positieve zin voor mij. Ik zou deze manier van behandelen IEDEREEN aanraden want ik denk dat het voor iedereen goed is ongeacht je klachten hebt of niet. Zie het als het “ terug in balans “ brengen van je brein. Breinkliniek, jullie doen goed werk!! Ik ben jullie enorm dankbaar!

• Wat is uw leeftijd? 18-25
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Angst- paniekproblematiek, Autisme en/of PDD-NOS, Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen, Overig

Ik ben er mee geholpen.bedankt.

Zeer profesioneel,fijne medewerkers, een luisterend oor. goede uitleg. Jammer dat ik dit jaren geleden niet van het bestaan wist. Dat had me toen ook goed geholpen. Ik kom zeker nog terug voor controles.

• Wat is uw leeftijd? 65+
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Angst- paniekproblematiek, Overig

Met twijfels, daarna positief.

In het begin vragen de meeste mensen zich af, denk ik, gaat het werken en hoe? Blijft de e.v.t vooruitgang? Door mijn leeftijd, 69 jaar, had ik weinig hoop. Weinig moed meer omdat het leven al een heel stuk voorbij is. Dood moe. uitgeleefd. Nu een maand na de behandelingen voel ik me beter. Weer wat levendiger, positiever en ook creatiever. Ik vond de sfeer/medewerkers in de Kliniek erg plezierig. m.n. L. Ze heeft een mooie balans in persoonlijke benadering, kennis en sfeer tijdens de trainingen. Voor mij persoonlijk erg plezierig! H.

• Duidelijkheid informatievoorziening (site/folder)
  • Gaf de intake u voldoende inzicht in uw gezondheidsklachten N.v.t.
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Overig

Zeer positief

Meer rust in mijn hoofd, sneller verbanden zien en dingen los kunnen laten

• Wat is uw leeftijd? 45-55

Het meeste personeel is vriendelijk, bekwaam

Band met therapeut is wisselend per therapeut met name richting onze dochter. De therapeut die wij de laatste weken hadden was echt super. Receptioniste is echt top! Super vriendelijk en behulpzaam. Na de eindmeting wordt er gelijk nog een laatste meting gedaan. Jammer dat de eindmeting niet plaatsvind na bijvoorbeeld 4 weken na de laatste meting om te zien wat het effect is. Nu kan er nog van alles veranderen na de laatste meting.

• Duidelijkheid informatievoorziening (site/folder) N.v.t.
  • Wat is uw leeftijd? 0-10

Ik ben er weer!

Ruim 1,5 jaar ben ik bezig geweest met therapie en het zoeken naar de juiste weg om van mijn burn-out en depressie af te komen. Niks leek te helpen. Toch vol goede moed bij de brein kliniek aan de slag gegaan. Omdat ik erg moe was had ik 1 behandeling in de week ipv 2. Na 5 keer voelde ik me al veel beter. Daarna heb ik nog 5 behandelingen gehad. Deze vond ik heel zwaar, maar het is het voor mij 100% waard geweest. Een paar maanden geleden was het alsof alles grijs was. Alles had een lading, was negatief, ik was bang, dacht heel veel na en moest mezelf door de dag heen slepen. Boodschappen doen was al een hele opgave, laat staan mijn hele week overzien. "Mijn hoofd doet het niet meer" dacht ik steeds. Inmiddels ben ik al een paar weken echt mezelf aan het terug vinden en krijgt alles weer een warme gloed. Ik voel de zon, geniet van mijn kindje, kan weer dingen onthouden, durf weer dingen te plannen en betrap mezelf erop dat ik een grote glimlach heb of weer heerlijk meezing met muziekjes. Super super super bedankt.

• Wat is uw leeftijd? 25-35
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk AD(H)D, Depressie, Overspannen/burn-out, Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen

Vriendelijke en goede medewerkers met een goed systèem

Accuraat, flexibel met een prima behandeling. Heb hier 40 jaar op gewacht,, het was er npg niet. Tpp dat het er nu is.

• Wat is uw leeftijd? 55-65

De resultaten waren beter dan mijn verwachtingen.

• Wat is uw leeftijd? 35-45
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Hersenletsel (hersenschudding, whiplash, CVA et cetera), Slaapproblemen, Angst- paniekproblematiek, Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen, Overig

Erg opgeknapt

Na een val op mijn hoofd erg moe en dat werd steeds erger en ook moeilijk concentreren. Na diverse behandelingen weer rust in mijn hoofd en veel meer energie

• Wat is uw leeftijd? 55-65
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Hersenletsel (hersenschudding, whiplash, CVA et cetera), Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen

Het is weer heerlijk rustig in mn hoofd :)

Ik wist niet zo goed wat te verwachten. Na een burnout- bore-out, depressie en een ongeluk was het te druk in mn hoofd. Niets hielp, werken en taken afmaken deed ik steeds minder, maar piekeren en doordenken des te meer. HSP werkt dan ook niet echt mee. Al na 4 behandelingen merkte ik meer rust in mn hoofd. Kon weer meerdere dingen tegelijk doen en ook dingen makkelijker loslaten. Het fijne is dat je met zo'n 15 behandelingen klaar bent in tegenstelling tot andere neurofeedback behandelingen die wel 50x nodig zijn. Goedkoop is het niet, maar wat is je rust en gezondheid je waard? Ik geef er graag een vakantie voor op.

• Wat is uw leeftijd? 45-55
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk AD(H)D, Slaapproblemen, Overspannen/burn-out, Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen, Overig

Heel vriendelijke behandelaars! Tip: laat het felle licht uit

• Wat is uw leeftijd? 55-65
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Concentratie- /informatieverwerkingsproblemen, Overig

die is goed

het is ervaring rijker en ben ruste geworden

Vriendelijken duidelijkbegeleiding

Mijn klachten niet verholpen

Professioneel en innovatief

Mooie innovatie behandeling. Goede begeleiding door behandelaars. Maar wel prijzig. En resultaat is lastig meetbaar.

• Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Overspannen/burn-out

Beste van Nederland

Kon snel terecht en binnen 5 weken van me burn-out af

• Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk Overspannen/burn-out

Zeer betrokken personeel

Werking goed merkbaar

• Wat is uw leeftijd? 55-65
  • Wat voor klachten had u? Meerdere antwoorden mogelijk PTSS, Angst- paniekproblematiek, Overspannen/burn-out, Overig

Dit had ik eerder moeten doen!

Na 2.5 jaar al vanalles geprobeerd te hebben tegen mijn Long Covid klachten werd ik via mijn orthomoleculair diëtist gewezen op de Breinkliniek. Voor ik daadwerkelijk contact met ze opnam gingen er weer wat maanden overheen maar vanaf het moment dat ik de intake bij de Breinkliniek had wist ik dat dit bij me paste en kon ik niet wachten om te beginnen. De 'nareactie' van de behandelingen vielen niet altijd mee maar in gedachten houden dat het voor het goede doel was en de fijne gesprekken met de behandelaars trokken me er door heen. Veel uitleg gekregen over het brein, hoe het werkt en wat neurofeedback doet. Met elke behandelaar die ik gezien heb ook fijne gesprekken gevoerd. Ze zijn kundig, empatisch, meevoelend en nog steeds leergierig. Ze staan echt voor je klaar. Inmiddels heeft er zeker een verschuiving plaats gevonden in hoe ik me voel en wat ik kan op een dag. Het gaat écht veel beter al moet ik blijven doseren. De tip die ik kreeg van Renske "het is een marathon en geen sprint" herhaal ik nog regelmatig tegen mezelf. Neurofeedback had ik echt veel eerder moeten doen en kan ik iedereen aanraden.