Niet meer wat het geweest is

Wanneer ik zoek op de verschillende ervaringen die mensen hebben gehad met icttrainingen, lijkt het erop dat mensen rond 2016 erg tevreden waren met deze cursusaanbieder (zie ook tweakers en springest). Vandaag de dag kan ik mijn ervaring niet herkennen in deze reviews, net als vele anderen zoals het erop lijkt. Daarom ook de oproep aan icttrainingen om ZSM uit te gaan zoeken waar het in zit dat de recente score bijna het tegenovergestelde is over meerdere review websites. Hierbij enkele punten van mijn ervaring: - Er worden filmpjes en livelabs aangeboden, maar de filmpjes zijn extreem lang, langdradig, en eentonig. Dus erg moeilijk om te volgen! Daarnaast is het onduidelijk hoe er met de livelabs (ik neem aan een VM?) gewerkt moet worden; dit staat nergens uitgelegd. -- Mbt de filmpjes; voor mijn Python cursus staat 135 uur. Dit is inclusief machinelearning. Maar wanneer ik op youtube de full course van Mosh bekijk, is dat in totaal 6u inclusief machinelearning. En ja, ik heb de cursus van Mosh al volbracht, en leer niks extra's van mijn icttrainingen cursus. En youtube is gratis! - Tijdens mijn contact met de cursusaanbieder had ik op enkele momenten technisch inhoudelijke vragen. Hierop werd mij verteld dat icttrainingen de kennis niet in huis heeft, en ze je dan vertellen dat je met hun leverancier contact op moet nemen voor je vraag. -- Wanneer je gratis cursussen op het internet vind die icttrainingen aanbied, zijn er vaak al forums (zoals reddit) waar je medestudenten, dan wel ervaringsexperts kunt vinden die je kunnen helpen met je vraag. Dus gratis, meteen antwoord, en je wordt níét doorgestuurd naar een derde partij! - Er is géén contactmogelijkheden met medecursisten, net als dat er géén begeleiding is. Ik weet niet waarvoor ik betaald heb. Niet enkel vanwege dat hetzelfde gratis beschikbaar en minder tijdrovend is. Bij een betaalde cursusinstelling verwacht ik begeleiding, daar betaal ik immers voor. Anders had ik de gratis cursus wel gedaan.

Partij maakt misbruik van subsidiegelden

Via het stapbudget een cursus aangevraagd. Ik was erg enthousiast door wat zij op de site beschreven. Een voordeel is dat het bedrijf snel reageert als je een mail stuurt maar daarmee is alles mee gezegd. Het lijkt er namelijk op alsof ze heel makkelijk subsidie geld willen krijgen. - Als je een module hebt waarin je gebruik kunt maken van materiaal, klopt het materiaal vaak niet - Hele modules zijn letterlijk gekopieerd van wat je gratis kunt volgen bij microsoft certificates of linkedin learning - Veel modules, waarbij je eigenlijk zou willen oefenen, bieden deze optie niet. Je moet dus uren achter je scherm zitten en luisteren. Als ik het bedrijf vraag wat de onderwijskundige principes achter deze methode zijn. Ofwel hoe de door hen gekozen methode ervoor zorgt dat kennis zo effectief mogelijk wordt overgedragen, hebben ze hierop geen reactie. Het lijkt erop dat ze het volgende doen: ze kopen heel goedkoop ingesproken trainingen in. Deze controleren ze niet, anders hoe kunnen er zoveel fouten zitten in de bestanden die meegeleverd worden. Vervolgens maken ze een training toevallig bijna zo duur als het stapbudget zodat ze makkelijk geld kunnen vangen. Deze cursus is het geld absoluut niet waard. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat het fijn zou zijn om te kunnen oefenen en je geleerde kennis toe te passen. Je hebt bijvoorbeeld een module van PowerBI. Geef de cursist aan het einde een opdracht om iets te maken en geef in een filmpje erna het antwoord... Maar nee. Ik hoop van harte dat ze voor de volgende ronde uit het stapbudget worden gehaald, want dit is misbruik maken van subsidiegelden. Ik ga deze partij dan ook proberen bekend te maken bij het ministerie. mocht je mee willen doen: https://www.uitvoeringvanbeleidszw.nl/over-ons/melding-misbruik-stap-budget Hier staat echter wel dat als je een klacht hebt over de aanbieder, je contact met hen moet zoeken. Maar ik ga het formulier invullen zodat het bij het ministerie binnenkomt

Ik vind het lastig om de stof door te komen

Ik doe CompTIA+ en ervaar het als een absolute strijd om doorheen te komen. De persoon die de meeste lessen biedt heeft ontzettend veel vakkundige kennis maar heeft het presentatie vermogen van een baksteen. Er wordt informatie naar je uitgespuwd en het is op geen enkele wijze interessant gemaakt. Als je net als mij lijdt aan concentratieproblemen dan wens ik je veel success. Er zaten een of twee lessen tussen die werden gegeven door een ander persoon en het was een adembenemend verschil. Dit lessen heb ik met plezier gevolgd. Nogmaals, de informatie die gegeven wordt is subliem. De manier waarop het gegeven wordt vind ik lastig. De toetsen op het einde hebben vragen die naar mijn mening niet aansluiten op de stof of dusdanig wazig zijn dat het op meerdere manier geinterpreteerd kan worden. Er zit veel oude informatie tussen waarvan ik denk dat dit niet langer relevant is. Echter begrijp ik goed dat ik ernaast kan zitten aangezien ik (nog) niet in het vakgebied werk. De livelabs zijn een gevecht met mijn geduld. Er zit een latency op met de hoofdletter L. Ik zucht en kreun en steun terwijl ik wacht tot het scherm laad met de informatie die ik nodig heb of om handelingen uit te voeren die ik duizendmaal thuis zelf gedaan heb. De beste manier voor mij om CompTIA+ te leren is door de onderwerpen te bekijken op ICTtrainingen, en dan zelf de informatie te vinden op andere plaatsen. Er zijn veel betere presentaties online te vinden door mensen met meer passie en beter begrip van lesgeven. Ik doe de toetsen, en de vragen die ik fout heb ga ik onderzoeken om te leren wat ik fout heb en hoe ik dat kan aanpassen. Voor mij is deze training een handvat maar niet de wijze om te studeren.

Beste Gerold, Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je ervaring met onze CompTIA+ training te delen. We waarderen je feedback enorm en we vinden het jammer dat de manier waarop de lessen werden gepresenteerd niet aan je verwachtingen voldeed. We begrijpen dat een boeiende en meeslepende presentatiestijl belangrijk is om de leerervaring te verbeteren. We nemen jouw feedback serieus en zullen jouw gegeven feedback delen met onze leverancier. We zijn blij te horen dat je de lessen met de andere instructeur als positief ervaren hebt. We zullen dit ter referentie gebruiken. Het examen van Comptia A+ is eind vorig jaar vernieuwd, deze training is daarmee ook vernieuwd en sluit aan op de nieuwe examen-outline zoals die door Comptia is beschreven. Wat betreft de livelabs, betreuren we het ongemak dat je hebt ervaren. We zullen de prestaties van het systeem evalueren en waar mogelijk verbeteringen aanbrengen om de latentie te verminderen. Nogmaals, bedankt voor je eerlijke feedback. We nemen alle opmerkingen serieus en streven ernaar onze trainingen voortdurend te verbeteren. Als je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, staan we altijd klaar om je te helpen. Met vriendelijke groet, Team icttrainingen.nl

Site vaak uit de lucht waardoor je niet kunt studeren

Mocht je met name in het weekend willen studeren dan heb je vaak geen materiaal ter beschikking doordat de site uit de lucht is door problemen. In het weekend wordt er blijkbaar geen systeem onderhoud gedaan. En wanneer je dan een opleiding tot systeembeheerder doet komt dat wel vreemd over. In 2 weekenden een half uurtje gebruik kunnen maken van de les stof. Hoop dat het op deze manier gaat lukken de studie op tijd af te ronden.

Beste Ron, Vervelend om te horen dat je weinig hebt kunnen studeren afgelopen 2 weekenden. We hadden inderdaad beide weekenden last van storing en kregen hier pas laat een melding over vanuit het systeem. Excuses hiervoor. Er wordt gewerkt aan een structurele oplossing en we hebben in ieder geval het interne proces van storing melding onder de loep genomen. We zijn ermee bezig en gaan er vanuit dat je de komende weekenden gewoon kunt studeren. We nemen in de komende dagen even contact met je op voor een oplossing voor jou persoonlijk. Vriendelijke groet, Team icttrainingen.nl

Niet tevreden

Via stap-budget training aan het volgen. De training is ook voor mij onverstaanbaar, engels met een zwaar indiaas accent. Omdat het vakgebied nieuw voor mij is, kan ik het niet volgen. Contact gehad met studiebegeleiders. Geboden oplossing, ik moet het stap-budget stopzetten vanwege omstandigheden. Voorstel om me voor andere training aan te melden kan niet. Ook zou ik nog gebeld worden, ook niet gebeurd. Ook had ik eerst proefcursus moeten doen aldus hun advies. Door stopzetten ontvangt ict-training wel de subsidie. Mijn advies denk er heel goed over na om je hier aan te melden en check of dit engels jou ligt. Daarnaast ik sta echt bij jullie ingeschreven, voor training beginnend data-analist

Beste Monique, Hartelijk dank voor het delen van jouw feedback. Wij waarderen dit zeer en zullen het dan ook meenemen. Jammer dat je deze ervaring hebt met ons leeraanbod. Het klopt dat sommige van onze trainingen gegeven worden door internationale docenten. Uit landen, zoals India, komen nu eenmaal veel hoog aangeschreven experts. Deze mensen zijn werkelijk leading in hun specifieke vakgebied. Zoals telefonisch aangegeven denken wij altijd graag mee en zoeken we graag naar een oplossing. Alleen is het wisselen van training in dit geval lastig, omdat je de training hebt aangeschaft via het STAP budget. Het UWV heeft dit zo ingericht dat om te wisselen van training je deze eerst dient te annuleren en vervolgens een nieuwe training aan moet vragen. Zoals aangegeven hebben we inderdaad de mogelijkheid een training vooraf uit te proberen. Dit is erg fijn, want het geeft onze klanten een goed beeld van de training. Je ziet zo of een training aansluit bij jouw voorkennis en of het is wat je verwacht. Daarnaast hebben wij op onze site uitgebreide omschrijvingen van onze training, hierin wordt de inhoud van de training beschreven, maar ook de gewenste voorkennis en het resultaat. Mocht je vragen hebben over bovenstaande, bel ons dan gerust nog even op. Fijne dag! Hartelijke groet, Team icttrainingen.nl

Waardeloze service, misbruiken de STAP regeling

Begin dit jaar via ICTtrainingen.nl het STAP budget gebruikt voor een cursus. Zeer slecht verstaanbare training en hierdoor niet te volgen. Er wordt geen oplossing aangedragen en de klantenservice dreigt om de kosten (1000 euro STAP budget) te verhalen op de leerling, terwijl het UWV aangeeft dat dit niet eens mogelijk is. Officiële klacht ingediend en hopelijk kan deze partij geen STAP budget meer in de zak steken. Kijk goed online op bijv. Udemy voordat je hier een (te) dure cursus koopt.

Beste Eric, Uit onze gegevens en de informatie die wij vanuit het UWV hebben gekregen, blijkt dat er door jou geen trainingen gevolgd zijn bij icttrainingen.nl met de STAP subsidie. Wij waarderen alle feedback, maar omdat er in dit geval geen historie bekend is bij ons kunnen wij het moeilijk plaatsen en oplossen. We komen graag met je in contact. Met vriendelijke groet, icttrainingen.nl

Studie materiaal kan beter, service/contact is uitstekend

Ik heb 1x de gehele course doorlopen. Voor mij was dit niet voldoende en bleef soms met vragen zitten. Daarom heb ik zelf een boek aangeschaft waaruit ik de onderwerpen nog eens rustig terug las. Contact met de helpdesk is top! Je krijgt snel en goed antwoord. Dit is de manier waarop je vertrouwen wekt. Ik had wat vertraging met Peoplecert. Dus ik heb ICT training ook gevraagd om contact op te nemen en dit deden ze gelijk. Kort daarna kreeg ik reactie terug van Peoplecert en had ik mijn officiële certificaat binnen!

Veel trainingen, fijne helpdesk

Heb onbeperkt leren abbo aangeschaft. Prima deal. Prettige helpdesk.

Goede leerzame cursuusen

Te weinig tijd gehad om alles eruit te halen, maar voor elke ICTer een aanrader.

Kwaliteit van de trainingen is goed. Proces is soepel

Ik heb nu 2 trainingen gevolgd en ben erg tevreden over de kwaliteit van de aangeboden trainingen. Het onbeperkt leren abonnement werkt voor mij prima omdat ik meer trainingen per jaar volg.

Prima trainingen, goed contact met helpdesk

Ben erg tevreden over icttrainingen. Heb nu een onbeperkt leren abonnement lopen, omdat er door corona meer tijd is om trainingen te volgen. Trainingen zijn van een goed niveau. Ook even contact gehad met de helpdesk omdat ik ergens niet uitkwam. Snel en prima geholpen!

Gratis proefcursus werkt niet !

Helaas, ik had interesse in een online cursus ABAP basiskennis. Ik heb zonet een nieuwe desktop PC - krachtig - grafisch - snel (win10 pro, i7, 16GB ram...) , maar deze eigenschappen werden niet benut door de technologie van de cursus. Aanvankelijk waren mijn browser-settings niet in orde (flash/java/...), maar nadat dit was verholpen, en de cursus eindelijk kon geladen worden, werkte de navigatie niet of heel soms, maar dan dermate traag, dat de aandacht absoluut niet tot bij de content geraakte, maar enkel bij de technische haperingen. Ik ben blij dat ik de cursus niet heb aangekocht. Jammer, voor mij hoef je dit niet te publiceren, maar hier is nog werk aan de winkel. Groeten, Peter Van Uytvanck

Het een zeer leuke ervaring om het mee te maken ik kijk al zo lang op die website voor ICT diploma's

Leuk om te kijken maar ik ben alleen Nederlands meschien een soort van tranc-scriptie

Gedateerde training met weinig hulp bij opzetten

Op zich is de training niet te duur, maar ik had verwacht dat er wat meer aanwijzingen zouden zijn bij het opzetten van de omgeving op mijn laptop. Bij de training die ik doe zit er namelijk geen online lab. Het heeft me ongeveer 2 dagen gekost om het werkend te krijgen (daar heb ik ook van geleerd, maar was niet mijn doel). Verder is de training prima.

goede service maar redelijk vaak storingen

Er zitten best veel fouten en storingen, de reactie van support is snel en probleem is snel verholpen. Toch is het best vervelend door die storingen

2 trainingen gedaan 1 CEH v10 course via de I-Labs certificaat behaald 2 CEH v10 Exam certificaat behaald Ongeveer 3 maanden gelden dit mailtje gehad om mijn oordeel te geven, Hiermee gewacht omdat ik eerst volledig de cursus voltooid wilde hebben. De curses met succes afgerond en allebei de certificaten behaald. Zelf had ik weinig ICT ervaring maar omdat “hacken” een hobby is heb ik in vogelvlucht de curses doorlopen. Opbouw van de I-labs is voortreffelijk ik heb hier veel geleerd en de puntjes op de i gezet. Ben super blij dat ik nu Certified Ethical Hacker ben. Ook de eerste keer dat ik een online training heb gedaan en zou zo weer een training volgen via ICT-Trainingen.nl 5 star rating * * * * *

• Functie: Student

Gebruikersvriendelijke interface, duidelijke uitleg van de materie, goede testvragen om opgedane kennis te toetsen. Jammer dat de voorbeeld database niet offline beschikbaar wordt gesteld.

• Trainingsaanbod N.v.t.
  • Functie: Softwareontwikkelaar

• Functie: Backoffice medewerker

Ik heb al eens eerder een training gehad via ICT en dat was een zeer leerzame, leuke ervaring. Nu heb ik via het werk een online cursus en deze lijkt tot nu toe ook erg leerzaam.

• Functie: Sales Engineer

• Functie: Junior

Voor de eerste keer mee aan het werk. krijg toch nog veel nieuwe tips mee.

• Functie: Inkoop

2 sterren: slechter dan verwacht

Ik volg deze e-learning, echter de versie van de software die er getoond wordt in de e-learning is erg verouderd, dus ook de manier van werken. Er staat ook niet wat gedaan bij errors e.d. Heel jammer, want dit geeft veel tijdverlies.

• Functie: E-learning Developer

Ik heb een prima ervaring tot nu met ICT Trainingen. Nog geen gebruik gemaakt van de klantenservice, maar bestelproces e.d. verliep prima. Echter vind ik de omgeving van Skillsoft om te huilen. Achterhaalde interface dat je esthetisch terug naar de zeroes slingert, met de functionaliteit van een stoeptegel, en dat voor it cursussen, ondermaats als je het mij vraagt. En elke keer dat er dat Andy Alfred iets uitlegt, sterft er ergens op de wereld een puppy uit verveling.. Dit weerhoud mij er ten zeerste van om andere cursussen te checken.

• Klantenservice N.v.t.

Hoi Dick, Bedankt voor je feedback. Vervelend om te lezen dat je de omgeving van Skillsoft als onprettig hebt ervaren. Ook je feedback over de docent nemen we zeker mee. Mvg, Team Icttrainingen.nl

Bestelling van cursus was snel gepiept via werkgever. Verder kan ik deskundigheid en klantenservice niet beoordelen. Hiervoor heb ik te weinig ervaring met ICT Trainingen. Ziet er wel allemaal professioneel uit

• Deskundigheid N.v.t.
  • Functie: Klantadviseur

Een erg prettige manier van leren. Het digitale aanbod is fijn doordat de video's per onderdeel niet extreem lang zijn. Hierdoor is de aandacht er goed bij te houden en is het makkelijk om "tussen de bedrijven door" iets bij te leren. In mijn geval was het een MTA voor database fundamentals; dit was allemaal in het Engels (ingesproken door een Ier) maar zeer goed te verstaan. Per onderdeel waren er een paar vragen om te testen of je de materie goed hebt begrepen. Ik ga hier in de toekomst nog vaker een training volgen, een aanrader dus :)

• Functie: ICT beheer