Het geen wat ons "verkocht" is was onmogelijk uit te voeren dus daar waren we niet blij mee. En er konden minder panelen geplaatst worden dan uitgerekend en afgesproken was, ook dat was een teleurstelling
Bedankt!
Beste Ron Wansink, helaas moet het dan maar op deze manier, je reageert niet op mail, telefoon of app. Of als je dan wel één keer reageert stuur je domme antwoorden zoals: "Geachte heer en mevrouw Schut, Ik begrijp niet helemaal wat u bedoelt met een nieuwe offerte? Een offerte is een vooropgave om tot overeenstemming te komen met de daarbij behorende afspraken.". Ja dat is ons ook bekend maar de vraag was: " Stuur een normale offerte/rekening waar alle goede gegevens op staan". Wij hebben geen zonnepanelen gekregen die op offerte staan (315 wp maar 310 wp) dat is in overleg gebeurd. Waarom moet het op deze manier?? Omdat jij nergens op reageert. Nu zal er straks op deze site wel weer een smoesje komen, "ja de communicatie had beter gekund maar ........" Daar heeft niemand wat aan, doe gewoon je werk en stuur een goede rekening waar de juiste gegevens opstaan. Gr. Dick Schut
Geachte familie Schut, Wij hoeven geen smoesjes te gebruiken en wij leggen het u graag nogmaals uit. Wij hebben u gemeld dat de fabrikant Q Cell het zonnepaneel produceerde in de range van 305 Wp tot 315 Wp en dat de 315 Wp die u in de offerte is aangeboden niet leverbaar is. Hiervoor bent u ruimschoots gecompenseerd middels een creditfactuur en met een uitgebreide tekst en uitleg dat u slechts enkele kWh per jaar lagere opbrengst krijgt. Hierop heeft u ook akkoord gegeven. De facturatie is juist, u heeft drie facturen ontvangen en één creditfactuur voor € 120,- als compensatie voor de iets lagere besparing die ruimschoots op 25 jaar is gecompenseerd. Op uw vraag voor een nieuwe offerte is u gemeld per email dat dit niet mogelijk is omdat dit type zonnepaneel Q Cell 310 Wp niet in ons offerte programma stond. Wij willen dolgraag leren toveren echter duidelijker kunnen wij niet zijn. Jammer dat u nu in tegenstelling tot het opleverdocument van 19 maart waarop u aangeeft zeer tevreden te zijn, nu uw "gram haalt" over iets wat duidelijk is uitgelegd en geen enkele meerwaarde of belang heeft en u nog steeds niet geheel duidelijk blijkt te zijn. Jammer dat wij u niet tevreden hebben gehouden echter toch een zonnige stroomproductie toegewenst.
super goed geinformeerd en gemonteerd
Het hele proces van intake tot en met plaatsing en het afhandelen van de BTW is prima verlopen.
Goede voorlichting, goede uitvoering, en een goede opbrengst van de zonnepanelen voor een redelijke prijs.
Alles vanaf het eerste contact tot en met het plaatsen verliep soepel. De afwerking na plaatsing is keurig gedaan. Het team dat alles heeft gemonteerd was prettig in de omgang. Complimenten daarvoor!
Erg plezierig, goed en snel geholpen. Alles klopte tot in de puntjes.
Gewoon correct en netjes gedaan! Top
Het heeft in mijn ogen wel erg lang geduurd voor het allemaal in orde was nachten niet geslapen maar uiteindelijk is het toch goed gekomen
Prima gedaan.dank aan uw medewerkers
Prima installatie, alles goed verlopen . Communicatie ging wel wat stroef/ingewikkeld, maar het eindresultaat is prima.
Advies en regelen, werden duidelijk uitgelegd & geregeld. Helaas werd planning plaatsing 3 x verplaatst ivm leveringsproblemen. Dit was wel vervelend ivm vrij regelen werk; meerdere malen. Werd financieel wel een vergoeding tegenover gezet. Plaatsing ging snel en goed. Gaven duidelijke uitleg.
Tot op heden zeer tevreden
Alles volgens afspraak geregeld. Prima prijs kwaliteitsverhouding.
het was zeer goed
Zeer vriendelijk team mensen en top geïnstalleerd. Enige minpunt is dat de communicatie na bestellen stroef gaat. Had graag eerder geweten wanneer de installatie zou plaatsvinden. Daarom een 9 en geen 10.
Eerlijk, open advies. Plaatsing uiterst snel en vakkundig, er werd zelfs een betere route voor de kabels voorgesteld dan eerder door mij was bedacht.
Zonadvies is gekomen voor een adviesgesprek, dat was dhr. Ron Wansink. Nog wel twijfels gehad over het dak of de pannen niet eerst vervangen moesten worden, maar dat hoefde niet. Panelen zijn keurig netjes gelegd, dikke 10! Binnen 1 jaar begon het dak te lekken, en bij controle bleek dat per direct het dak vervangen moest worden omdat de pannen meer dan op waren. Zonadvies meerdere malen gebeld. Of geen gehoor, of een aardige dame aan de telefoon die wel goed haar best doet maar ook niets kon doen. Meerdere malen ingesproken bij Ron Wansink, maar die man moet nog steeds terugbellen. Al met al konden ze pas na 2 maanden de panelen er wel af halen en het er weer op zetten maar wel tegen betaling. En dat terwijl we een verkeerd advies hebben gekregen! De pannen moesten eerst vervangen worden. Uiteindelijk er achter gekomen dat het niet meer zijn dan dozen schuivers die hun werk uitbesteden aan Solar2Led in Nijmegen waar je prima terecht kunt en we gigantisch goed geholpen zijn. (Deze partij had ook namelijk de panelen geplaatst bij ons). Al met al zou ik Zonadvies niet aanbevelen omdat ze niet adviseren, maar puur dozen schuiven. Aftersales hebben ze nog nooit van gehoord.
Geachte heer Sanders uit Gennep, U heeft vorig jaar zonnepanelen aangeschaft naar volle tevredenheid en daarbij heeft u aangegeven dat u offertes aangevraagd had voor het vervangen van het dak. U heeft tijdens onze schouw voorafgaand aan de plaatsing advies gevraagd of de dakpannen in orde waren. Dit is niet onze expertise en verantwoordelijkheid en u heeft gekozen, mede omdat dakwerkers niet reageerden en geen offertes verstrekte, besloten de zonnepanelen te laten plaatsen. Uw adviseur heeft ook aangegeven dat de- en montage hooguit een paar uurtjes werk zou zijn en dat wachten met installeren u wellicht meer kost aan gemiste besparing. U meldde Zon Advies Nederland enige tijd terug op een vrijdag dat op de dinsdag, 4 dagen later, de dakpannen vervangen zouden worden en dat 1) wij dinsdag de zonnepanelen moesten verwijderen en 2) wij dit gratis moesten doen omdat wij aangegeven zouden hebben dat vervanging vooraf niet noodzakelijk zou zijn. Wij hebben u aangegeven dat met een volle montage agenda tot en met juni dit niet binnen 5 dagen gepland kan worden. Tevens aangegeven dat hier wel kosten voor in rekening gebracht worden. Vervolgens geeft u het zelf te (laten) verzorgen en dat er montagematerialen ontbreken die bij het demonteren door de dakwerkers van de zonnepanelen verloren zijn gegaan. Direct nadat wij voor u de materialen (gratis) hebben laten afhalen in één van onze magazijnen, schrijft u een klacht op klanten vertellen. Wij zijn altijd naar redelijkheid en billijkheid met de behandelingen van klachten echter in uw situatie zijn wij uiterst verbaast en hebben geen begrip voor uw reactie.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.