Vandebron garandeert groene energie, voor ons een belangrijk issue. Daarbij passende (niet hoge) tarieven en duidelijke telefonische informatie. Bij omzetten tarief van dubbel naar enkel, bleek dat niet online te kunnen en de wachttijd voor de klantenservice was te lang.
Luisterend oor, bereidwillig om mee te denken en alle gesprekken tot op heden waren helder en duidelijk. Goede keuze al een paar jaar
Zo snel als alles geregeld was met mijn overstap, zo fijn blijft het gaan bij Vandebron. Fatsoenlijke prijs voor mijn energiecontract en eendaadwerkelijk zinvolle manier van zo min mogelijk het milieu belasten door alles groen en/of lokaal te regelen, heel fijn.
Leuk huisje. De stenen vloer is in de winter te koud. Vloerverwarming zou ik aanbevelen. Ook de ‘leren’ bank is te koud in de winter. Volgens mij is dit huisje in de zomer veel aantrekkelijker.
Het is lastig om iemand aan de telefoon te krijgen en jammer dat mijn maandbedrag te hoog was berekend terwijl ik een contact heb en ik daar stsppe6voor moest ondernemen.
Beetje jammer
Wij zijn sinds een jaar klant en zeer tevreden, in onze beleving word er ook goed nagedacht hoe je beter met het milieu om kan gaan. Prima overzichten van je gebruik, Wij hebben een goed gevoel bij de contractverlenging.
Vandebron heeft als een van de weinige energie bedrijven die het variabele tarief tussentijds aanpaste.Een verdubbeling van het tarief. Vanwege de hoge kosten voor fossiele brandsof. Maar mijn energie kwam toch voor 100% van een windmolen? Er staat zelfs bij welke. Allemaal marketing. Er is helemaal niks groens aan.
Hi Maarten, goede vraag! We zullen in duidelijke taal kort proberen uit te leggen hoe de energiemarkt werkt. Sinds de liberalisering van de energiemarkt (door toetreding tot de EU), zijn er meerdere energieleveranciers waarbij de consument zelf mag bepalen van welke energieleverancier hij/zij de stroom wil afnemen. De meer technische uitwerking werkt als volgt: de producent wekt de stroom op en levert het aan het net. De energieleverancier koopt de stroom van de producent en netbeheerder zorgt dat de stroom uit het stopcontact komt. Hierbij kan het voorkomen dat een energieleverancier tevens als producent optreedt. Vandebron daarentegen is geen producent. Wij zijn namelijk een platform waar allemaal (groene) energieleveranciers op zijn aangesloten. Omdat wij de opgewekte stroom van de aangesloten producenten kopen, zijn we daarmee automatisch verbonden aan de energiemarkt waar alle stroom wordt verhandeld. Bovendien betekent dit dat de door kolen- en gascentrales opgewekte stroom ook op de energiemarkt wordt verhandeld. Het bovenstaande leest misschien een beetje warrig dus om het voor jezelf te verduidelijken kan je de energiemarkt vergelijken met de oliemarkt, waarbij de prijs per olievat constant wijzigt door vraag en aanbod. De stroomprijzen wijzigen ook constant. Terugkomend op het stukje over grijze stroom, moet je bedenken dat het meerendeel van de verhandelde stroom de grijze variant is. Dit betekent dat de door kolen- en gascentrales opgewekte stroom enorm veel invloed heeft op de energiemarkt. Als de prijzen van gas en kolen stijgen, zie je dit dus automatisch terug op de tarieven van de energiemarkt en dus ook op de tarieven van onze producenten. We hopen dat dit het een en ander voor je opheldert.
Al een aantal jaar klant bij Van de Bron en dat bevalt prima! Wij hebben daadwerkelijk groene stroom en dat vinden wij belangrijk. Ook de goede service en altijd bereikbaar is iets waar ze trots op mogen zijn. Niet elke organisatie kan dit zo goed leveren.
"Vandebron is zeer klantvriendelijk. Nemen alle tijd tijdens het gesprek. Wordt nu het tweede jaar "klant" bij Vandebron.
Een vraag van mij werd uitvoerig en duidelijk uitgelegd.
In plaats van meerdere pasjes werkt de sleutel hangen van de bron overal. Laadt je een paar keer per maand dan is het ook een heel voordelige oplossingen omdat er geen bijkomende kosten meer zijn.
Blijk de laadpas voor EV's te kunnen koppelen aan mijn vandebron account en het is nog een van de goedkopere ook.
Makkelijk aangesloten, engoede info en hulp als ik bel. Duidelijke emails. Top
Er kwam een vraag naar boven over het termijnbedrag. Vandebron dacht met me mee en lichte de motivatie toe. De overige vragen over het proces werden al snel duidelijk voor mij. Uiteindelijk een kort telefoongesprek waarin veel was bereikt.
Duidelijke maandoverzichten. Tips om te besparen. Relevante informatie.
Ellenlange wachttijd voor telefonisch advies. En helaas is telefonisch advies nodig vanwege onduidelijkheid over de werking van de postcoderoos (= opwekken energie met eigen collectief in dorp). Als je de medewerker eindelijk te pakken hebt wordt je wel goed en vriendelijk geholpen.
Ik ben nu 2 jaar klant bij van de bron en ben erg tevreden over de verleende diensten. Het persoonlijke dashbord is erg overzichtelijk en geeft veel inzicht in je energie verbruik en kosten. Het inzicht in waar mijn energie vandaan komt en welke duurzame energie initatieven worden gestimuleerd vind ik erg leuk. Het telefonisch contact dat ik heb gehad met de klantenservice is altijd vriendelijk en ik krijg een goed antwoord op mijn vragen.
Na tien minuten in de wacht te hebben gestaan werd ik uiteindelijk vriendelijk en adequaat geholpen. Het zou fijn zijn wanneer de opzegtermijn in het contract wordt vermeld en niet op één van de vele bladzijden tellende bijlagen.
Goede service, al duurt het telefonisch even
Bij te verwachten grote drukte moet van de Bron meer mensen inzetten voor bijv. verlenging contract. Een uur in de wachtrij gestaan en toen werd de verbinding verbroken.... Normaal gesproken is de service goed.
Helder antwoord op gestelde vraag
Ik bel naar het nummer voor een modelcontract. De melding daarop is NIET te verstaan! Dan maar naar het gewone nummer. Alleen maar in de wacht pffffffffff.
Hi Jerry, bedankt voor het delen van je ervaring. De afgelopen periode heeft onze aanmeld afdeling het enorm druk gehad, waarvoor onze oprechte excuses. Hopelijk heb je iemand te pakken gekregen.
Goed en snel geholpen
Goed bereikbaar online en telefonisch. Denken mee en geven (zeker nu met die torenhoge bedragen) advies wat voor nu even het beste is.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.