De overheid heeft alle energiegebruikers een aanzienlijke korting gegeven op de over 2022 verschuldigde energiebelasting. Dit wordt uitgevoerd door de energiebedrijven. Ik heb VDB gevraagd, of ik op basis van deze informatie mijn maandelijks termijnbedrag kan aanpassen. Deze vraag werd binnen één dag zeer duidelijk en concreet beantwoord. Inclusief het concrete bedrag voor mijn specifieke situatie. Chapeau!
Hier wordt je niet opgelicht.. geen bullshit, je krijgt een duidelijk overzicht van je verbruik.. je hoeft hier eigenlijks nooit bij te betalen, omdat ze op basis van je verbruik, een duidelijk maandtarief opleggen. Ze compenseren in principe alles.. in de maanden dat je meer verbruikt en in de maanden dat je minder verbruikt. En aan het einde van het jaar houd je nog geld over ook nog.. wat je dan ook terug krijgt. Zie het als een 13e maand! Ik heb hier nooit problemen.. De klantenservice is super vriendelijk en ze nemen de tijd ook nog voor je. Van mij krijgen ze een 10+
Windenergie is voor het klimaat de beste keuze, en daarbij heb je als klant geen last van stijgende gasprijzen. Dus voor onze wereld en voor de portemonnee is Vandebron eigenlijk een “must”.
Ben zeer te vrede over jullie jet doen krijg altijd een overzicht netjes hoor
uitstekend een aanrader
Zeer goede ervaringen en heb vertrouwen in het concept.
Betrouwbare leverancier. Goede info om zelf je verbruik en teruglevering bij te houden.
Wij zijn zeer tevreden na twee jaar bij van de Bron correcte behandeling
Het geeft een goed gevoel dat de windenergie uit Nederland komt . De prijzen zijn niet het goedkoopste maar zeer zeker niet de duurste
Foutloze overgang, goede info, goede service.
Duidelijke communicatie In het begin van ons contract wel ERG moeilijk bereikbaar
Via de e-mail wordt alles over energie en prijzen duidelijk uitgelegd.
Wanneer je groene stroom belangrijk vindt, is Van de bron zeker een aanrader. Ik heb hen als zeer klantvriendelijk ervaren, met heldere communicatie en de prijs is prima.
Heb al een aantal jaren Vandebron als leverancier gehad en dat is altijd probleemloos verlopen.
Enkel positief
Ik kreeg in mei mijn elektrische auto. Doordat er volgens de installateurs 2 stroomdraden onder de meter moesten worden aangesloten kon ik lange tijd niet laden. Van de Bron wees naar de netbeheerder, die gaven aan dat zij dit nooit doen. Afijn na maanden over en weer mailen heb ik maar een plaatselijke elektricien gevraagd. Deze loste het op in 5 minuten. Oja, de prijs voor installatie viel ongeveer 500-600 euro duurder uit, er moest namelijk 3,30 meter gegraven moest worden (er zat slechts 3 meter graven zat in het installatiepakket). Vervolgens duurde het een paar maanden voordat mijn klantenportaal actief was, ergens ging er iets mis. Vanaf september (5 maanden later) kon ik dus thuis laden. Alhoewel van de Bron mijn bankrekeningnummer wel weet te vinden voor de servicekosten (9 euro per maand, op de website staat 3,50?) heb ik nu al 5 maanden niets gehoord over wanneer ik de vergoeding voor het laden krijg. Tientallen telefoontjes/mailtjes gestuurd: 'We gaan het meteen voor u oplossen!' om vervolgens weer niets van zich te laten horen. Het niveau van de backservice is op zijn minst zeer belabberd te noemen. Een aantal keer werkte mijn paal niet: 'meneer het ligt aan de pas', nee hoor de pas werkt wel op alle andere openbare laadpalen. Dan de legendarische opmerking: 'Volgens ons systeem zou alles goed moeten zijn, helaas ik kan niets voor u doen'. Samengevat: Veel ellende van, ze komen nooit bij je terug met een oplossing. Mijn advies: kies voor een plaatselijke installateur en bespaar je veel kosten en een bedroevende service.
Een paar keer met de Vandebron gebeld, o.a. over uitlezen slimme meter en contractverlenging. Goed, beleefd en over het algemeen snel te woord gestaan, maar de wachttijden kunnen wel eens erg oplopen. Maakt niet uit, het eindresultaat is altijd ok. Mis alleen wel dat ze ook energie uit kerncentrales willen betrekken, omdat dit zeer betrouwbaar is, geen CO2 of fijnstof uitstoot, zeer efficiënt is bovendien niet weersafhankelijk, zoals wind- en zonne-energie dit wel is.
U bent enorm slecht telefonisch bereikbaar ! Dit verdient zeer zeker verbetering. Niet alle vragen kunnen via uw website beantwoord worden. Daarom blijft een goede telefonische bereikbaarheid noodzakelijk en wenselijk. Medewerker aan de telefoon was gelukkig wel vriendelijk, duidelijk en heeft mij keurig geholpen.
Ik heb mij via de webpagina aangemeld en alle benodigde informatie snel verkregen. Ook bij een aantal vragen werd ik heel vriendelijk geholpen door de klantenservice.
Duidelijke in het online scherm. Makkelijk de facturen kunnen vinden en op tijd melding wanneer het nodig is de maandelijkse factuur-voorschot te verhogen
Ik betaalde keurig 12 x mijn maandtermijn van 114. Mijn verbruik is aantoonbaar veel lager dan de 12 x 114. Krijg dus veel terug. Nu ik overstap naar een andere leverancier wordt er in eens 305,--geïncasseerd. Hierover is geen discussie mogelijk. Ik bel, email verschillende keren. De 305,- heb ik gestorneerd. Dreiging van incassobureau, terwijl ik echt 12 maanden heb betaald. Uitleg vd Bron nu; 1e betaling is "waarborgsom". ????? Staat nergens in mijn contract. Wel in een email de zin; wij incasseren het 1e termijnbedrag enkele dagen voor de levering ingaat. Dat is logisch vind ik. Maar nu, na bellen, e-mailen, klacht indienen hoor je niet meer. Enkel een mail met dreiging incassobureau. De slotsom; Ik krijg zeker 300 a 400 euro terug op mijn jaarafrekening, maar nu wil vd Bron nog 305,- ontvangen !!! En dan de jaarafrekening pas na een maand of 2 afhandelen. Verder stelde de klantservice voor om dan geen 205 maar 114 te incasseren. Daar houdt vd Bron zich dus ook niet aan.
Elke maand een helder overzicht van mijn verbruik van gas en elektriciteit, inclusief uitsplitsing naar ontvangen en terug geleverde kWh's. Ook makkelijk om terug te zien wat het verbruik van gas en elektriciteit in voorgaande jaren was. Vragen worden redelijk snel en duidelijk beantwoord,.
Met een niet gebruikelijke vraag waar ik graag antwoord op had, Vandebron gebeld. Verassend, niet de boodschap "de wachttijd is enkele tientallen minuten, belt u later nog eens terug". maar direct de juiste medewerker aan de lijn. Nadat de vra(gen) met toelichting waren gesteld, werd duidelijk en begrijpend antwoord gegeven. Een verademing!
Geen agressieve benadering, zouden veel bedrijven een voorbeeld van kunnen nemen.
Ik kreeg op mijn vraag een snel antwoord en een duidelijke uitleg. Nog maar net klant maar dit begint alvast goed
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.