Zie de toelichting bij vraag 1
Zie boven
Ik beoordeel dit bedrijf met de allerlaagste score. Bij aanvang van het contract heb ik aangegeven dat ik geïnvesteerd heb in mijn woning en grotendeels van het gas ben en ook in het proces zit voor zonnepanelen. Ik heb aangegeven dat ik verwacht dat mijn maandbedrag aangepast kan worden zodat ik voorschot betaal wat ik verbruik. Echter van de Bron houdt mijn voorschot kunstmatig hoog door te verwijzen naar mijn oude verbruik. Na 5 maanden kan ik een herberekening aanvragen. Maar dan heb ik al zes maanden betaald en inmiddels staat er dan al zo’n 300 euro aan teveel betaald voorschot uit. Na die zes maanden kan mijn maandbedrag maar beperkt omlaag. Dus aan het einde van het jaar zal het er wel weer op uitdraaien dat ik een honderd of 500 terug krijg. Tenminste … als dit bedrijf niet omvalt. En daar wringt nu juist de schoen. Ben al het schip ingegaan bij Welkom Energie en wil geen herhaling. Ik vind geen gehoor en als je het maandbedrag niet betaald stuurt men een incassobureau op je af. Zo sta je dus in je hemd als consument. De arrogantie van dit soort bedrijven ligt erg hoog.
Hi Guus, zo te lezen heb je een negatieve ervaring gehad met Vandebron. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en we helpen je dan ook graag verder. Als je net klant wordt bij Vandebron wordt je termijnbedrag berekend op basis van het gemiddelde verbruik over de afgelopen 2 a 3 jaar. Dit verbruik is vastgesteld door je netbeheerder, hier is de teruglevering nog niet in meegenomen. Als je de teruglevering aan ons doorgeeft kunnen wij echter wel een herberekening voor je maken. Ook is het mogelijk om je termijnbedrag met maximaal 50% te verlagen. En als je 4 maanden klant bent kunnen we een volledige herberekening maken naar aanleiding van je daadwerkelijke verbruik. Mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je onze klantenservice bereiken. Telefonisch (088 044 4550), via e-mail ([email protected]), via onze live chat, via Twitter DM of Facebook PB.
Overstap zonder problemen volgens de de afgesproken punten
Mijn vraag werd snel beantwoord en er was volledige medewerking bij de oplossing voor mijn probleem (hoe kan ik BTW op mijn zonnepanelen terugkrijgen, ook als ik een tweede keer panelen wil kopen).
Heel vriendelijk en goede uitleg
Goed
Leuk dat je je eigen bron kan uitkiezen, en je verbruik per dag en kwartier kan bekijken. Laatst verhuisd naar een ander adres, waarbij een tijdje op beide adressen geleverd moest worden, dat was ook allemaal makkelijk te regelen via de website.
Zijn als je bel altijd vriendelijk en houden zich correct aan de afspraken van het contract.!!!!
Zoals velen zat ik niet echt te wachten op een telefoontje van een energiebedrijf. Dit werd op de een of andere manier een prettig gesprek. Het eerste contact wat zeer vriendelijk, het overstap proces zonder enig probleem, de kostenbesparing en de gebruiksvriendelijke app kortom een aanrader.
De wijze van energie produceren bij van de Bron gebeurd naar ik meen zoveel mogelijk op natuurlijke wijze n.l. windenergie en zonne-energie.
Goed geholpen en geen wachttijden
Ik ben heel tevreden met jullie.
Zie hierboven
Korte wachttijd aan de telefoon. Keurig geholpen met geduld en toelichting om mij zaken uit te leggen. Overall, tevreden!
Blijkbaar was mijn vraag gemakkelijk te beantwoorden want ik kreeg binnen de kortste keren een reactie.
jammer dat ik losgekoppeld werd van Boer Hans vd Heuvel. Zijn energieaanbod is een mes met twee snijkanten. En bio-energie en iets doen aan mestproblematiek, cq stikstof uitstoot.
Hi Hans, bedankt voor je positieve beoordeling. Wat mooi om te horen dat je zo bewust bezig bent met je energiebron, daar krijgen wij goeie energie van! Het is bij ons mogelijk om zelf je energiebron uit te kiezen, als Hans vd Heuvel niet meer beschikbaar is kun je voor een andere bron met bio-energie kiezen.
De telefonische bereikbaarheid is heel slecht! Vandaar 4 sterren
Zowel bij het verstrekken van info n.a.v. onze vragen over teruglevering van zelf opgewekte energie (als klant) als de manier waarop Vandebron de salderingsregeling uitvoert, zijn in de interesse van milieu en klant.
Altijd correct en duidelijkeantwoorden en men neemt de tijd om luisteren naartoe Jan verhaal
Goed contact
prima groene stroom voor een goede prijs
Ik word goed geïnformeerd over mijn verbruik en hoe Van de bron in Nederland groene energieproductie bevordert
Altijd je verbruik in je app
Goed bedrijf denkt aan de toekomst. Vragen worden snel en kwalitatief goed beantwoord! Ik ben erg tevreden.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.