Bij mijn vragen over invoeren van de meterstand en het al of niet verhogen van de maandelijkse betaling werd ik heel prettig te woord gestaan.
Heel blij met de vriendelijke mensen die hebben me geholpen!
Goed om te horen, bedankt! :)
Klantvriendelijk en denken met klant mee, er wordt maatwerk geleverd. Duurzame energie.
Ben vanaf dag 1 goed telefonisch dan wel digitaal te woord gestaan en geholpen, zeer overzichtelijke klantpagina en fijn gevoel dat je bijdraagt aan verduurzaming
Bedankt voor de positieve review. Alleen samen kunnen we het aandeel duurzame energie vergroten!
Ondanks het invullen van het ontbindingsformulier binnen 1 dag na ontvangst (omdat men mij op de site een contract van 277 euro aanbood en mij uiteindelijk een contract wilde aansmeren voor 380 euro!!) heeft van de Bron toch mijn contract bij mijn andere energieleverancier opgezegd óndanks divers mail- én persoonlijk telefonisch contact.... erg aggresieve manier van zaken doen
Hi Angelique, zo te horen heb je een negatieve ervaring met Vandebron. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. In het geval van een spoedaanmelding zie je af van je 14 dagen bedenktijd, momenteel zijn we nog intern aan het uitzoeken of dit ook het geval was bij jouw aanmelding. We zijn dus aan het kijken hoe we je zo goed mogelijk kunnen helpen met deze situatie. Zodra er meer bekend is zal er contact met je worden opgenomen.
Mijn vragen snel afgehandeld en mij potentiële problemen snel en goed opgelost.
Al jaren klant en elke keer wordt ik goed geholpen als er een vraag is. Denken goed mee en zijn altijd vriendelijk.
Duidelijke voorwaarden, klantvriendelijke en betrouwbare leverancier!
Personeel is vriendelijk en behulpzaam.
Leuk om te horen, dat is waar we naar streven!
Met de website, de app en de mail worden wij luid en duidelijk op de hoogte gehouden over alles wat met energie te maken heeft.
Ik heb bewust voor Vandebron gekozen omdat ik echt dacht dat zij anders zouden opereren t.o.v. de andere energiebedrijven. Sinds de overname door Eneco in 2019 opereren ze rüchtsichlos en volgen ze 1-1 het beleid van de moederholding. Je ziet dit in het verhogen van de tarieven waarbij niet wordt voldaan aan de minimale communicatietermijn. Daarnaast kunnen ze niet goed uitleggen waarom ze geen vast contract meer kunnen aanbieden of waarom hun 100% groene energie zo hard mee stijgt. Als producten kun je prima met termijn contracten het tarief enige tijd vastzetten. Dit bedrijf verdient nu mega veel over de ruggen van trouwen klanten die gelogen in de energie transitie. Qua communicatie zijn ze niet bereikbaar. Als ik dit had geweten dan was ik hier nooit klant geworden. Ik ben diep teleurgesteld in dit bedrijf.
Hoi Jelte, bedankt voor je bericht. Wij volgen ons eigen beleid. In onze leveringsvoorwaarden staat dat wij 'tijdig' de tariefwijzigingen doorgeven, met deze voorwaarden is het ACM destijds akkoord gegaan. Omdat de prijzen dagelijks fluctueren, kopen wij kort van tevoren energie in om op deze manier een zo gunstig mogelijk tarief aan onze klanten te kunnen bieden. Dit is de reden waarom wij kort van tevoren, maar wat ons betreft nog steeds tijdig, hebben geïnformeerd over de nieuwe tarieven. Echter hebben we toch besloten om de tariefwijziging wel later in te laten gaan, en daarmee te gehoorzamen aan de eisen van het ACM. Wij bieden geen vaste contracten door de onzekerheden op de energiemarkt. De prijzen fluctueren dagelijks, waardoor het lastig is om een vaste prijs te garanderen. Daarnaast is het voor klanten onwenselijk om de hoge energieprijzen vast te zetten in een vast contract. Wij betalen onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektraprijzen. Alle elektra wordt op hetzelfde net verhandeld, vandaar dat er maar 1 elektriciteitsprijs is en die prijs wordt bepaald door de productiekosten en door vraag en aanbod op de markt (ongeacht de opwekkingsmethode). Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is, zal een hoge gasprijs leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Door alles wat speelde op de energiemarkt was onze reactietijd wat langer dan normaal. Inmiddels zijn we weer goed bereikbaar. Mocht je nog vragen hebben kan je ons telefonisch (088 044 4555), via mail ([email protected]) of via onze live chat bereiken.
Tegenwoordig is het uitzonderlijk als een bedrijf direct bereikbaar is via telefoon. Ik stond in deze drukke tijd 1 minuut in de wacht en ben daarna erg vriendelijk en goed geholpen. Ook de website vind ik zelf erg prettig in gebruik.
Wat fijn om te horen, bedankt!
Na 6 jaar energie levering via vandebron met diverse contracten ga ik nu variabel de hoofdprijs betalen, geen trouwe klanten korting, geen enkel begrip, tja zo werken wij meneer. Sorry maar dan WIL je dat je klanten weglopen !! Erg jammer want ze voldeden wel aan mijn idealen maar als het zo moet, jammer maar dan zoek ik graag een andere provider zodra ik kan overstappen.
Ik ben al aantal jaren klant en bevalt tot nu toe goed. Alleen schrok ik enorm van de termijnverhoging. Sinds een jaar een variabel contract en zou vanaf 1 okt aanstaande de prijs met 323% verhoogd zien. Na contact met de klantenservice goed geholpen en de verhoging is van de baan omdat ik zonnepanelen heb sinds een aantal maanden. Klantenservice heel goed bereikbaar en vriendelijk. Wat ik wel vreemd vind is dat ook bij Vandebron de prijzen zo door het dak gaan terwijl alle energie wordt gewonnen uit zon- en wind etc en het geleverde gas (volgens mij) niet uit Rusland komen. Daarom voor prijs/kwaliteit 2,5 ster. Het zijn roerige tijden maar als ik dingen over andere maatschappijen hoor en lees ben ik heel blij dat ik klant ben bij Vandebron!
De tarieven zijn inderdaad flink gestegen, met een verhoging van het termijnbedrag als gevolg. Wat fijn dat je zonnepanelen hebt aangeschaft en dat hierdoor een passend termijnbedrag toch lager bleek. In ons land wordt maar één prijs gehanteerd voor elektriciteit, ongeacht de manier waarop deze wordt opgewekt. Wij betalen dus onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is, zal een hoge gasprijs leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektraprijzen. De prijzen voor energie stijgen dan ook voor zowel de klant als de leverancier helaas... Bedankt voor de kritische, maar positieve review!
Mijn contact met Esmee vd klantenservice was enorm goed, zij gaf geduldig antwoord op mijn specifieke vragen en nam de tijd om alles uit te leggen. Het is een drukke en moeilijke tijd met alle verhogingen, vragen en frustraties die er bij mensen zijn. Dan heb je echt zo’n medewerker als Esmee nodig die de angel eruit kan halen.
Dankjewel Marijke. We hebben je leuke bericht aan Esmee doorgegeven. We zijn ook heel blij met haar!
Een zeer grote prijsverhoging kwam er zonder de wettelijke minimumaankondiging. Ik accepteerde de voorwaarden niet en volgde hun procedures om onze relatie te beëindigen, om vervolgens te horen te krijgen dat dit niet mogelijk is omdat het niet wettelijk is. Het is ook niet legaal om prijsverhogingen onvoldoende van tevoren aan te kondigen - het kiezen van de wetten die gevolgd moeten worden laat zien wat voor soort bedrijf dit is. Reactietijden op e-mails zijn ook erg traag (behalve toen ik opzegde). Een slechte provider vanuit klantenservice oogpunt.
Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent. In onze leveringsvoorwaarden staat dat wij 'tijdig' de tariefwijzigingen doorgeven, met deze voorwaarden is het ACM destijds akkoord gegaan. Omdat de prijzen dagelijks fluctueren, kopen wij kort van tevoren energie in om op deze manier een zo gunstig mogelijk tarief aan onze klanten te kunnen bieden. Dit is de reden waarom wij kort van tevoren, maar wat ons betreft nog steeds tijdig, hebben geïnformeerd over de nieuwe tarieven. Echter hebben we toch besloten om de tariefwijziging wel later in te laten gaan, en daarmee te gehoorzamen aan de eisen van het ACM. Door alles wat speelde op de energiemarkt was onze reactietijd wat langer dan normaal. Inmiddels zijn we weer goed bereikbaar en verwachten we dat je mails beantwoord zijn. Mocht je nog vragen hebben kan je ons ook telefonisch (088 044 4555) of via onze live chat ons bereiken.
Overzicht is duidelijk.
Het is prettig te weten dat Vandebron volgens klimaat- en milieu-inzichten werkt die ook de mijne zijn. Het betekent dat het bedrijf maximaal inzet op hernieuwbare bronnen van energie. Het bedrijf speelt een rol als voorloper in de meer dan noodzakelijke energietransitie.
Hoi Maj, wat goed dat je al 6 jaar duurzame energie van Nederlandse bodem gebruikt. Bedankt voor je support en aanbeveling!
Na een paar nare dagen omdat een Energiebedrijf ons onder valse voorwendselen had overgehaald bij van de Bron op te stappen en bij hen klant te worden, werden wena een telefonisch onderhoud met van de Bron, gerustgesteld en goed geadviseerd!!
Hoi Joke, wat een vervelende manier om bij ons te komen. Goed om te horen dat je nu toch tevreden klant bent!
Zie eerder commentaar.
Bedankt voor je review René!
ik heb deze partij ooit genomen uit ecologisch standpunt. Mijn stroom is 100% verzekerd uit hernieuwbaar. Naar nu blijkt betaal ik meer dan een gas en kolen leverancier, dit ondanks dat zon en wind niks met Ukraine te maken hebben. Met andere woorden jou stroom wordt gewoon opgewekt met gas en als dat niet zo is en het wordt opgewekt met hernieuwbaar betaal je alsnog de gasprijs!! De elektrische auto staat vanaf nu stil! Van de Bron bedankt lang leve het milieu...:-(
Bedankt voor de review. Echter is onze elektriciteit 100% duurzaam en wordt het niet opgewekt met gas. In ons land wordt maar één prijs gehanteerd voor elektriciteit, ongeacht de manier waarop deze wordt opgewekt. Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is in Nederland, zal een hoge gasprijs leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Alle elektra wordt namelijk op hetzelfde net verhandeld, vandaar dat er maar 1 elektriciteitsprijs is en die prijs wordt bepaald door de productiekosten en door vraag en aanbod op de markt. Wij betalen onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektraprijzen.
We hebben een variabel contract bij de bron Per 1 oktober moeten we extreme bedragen betalen. Dit gebeurde al een keer eerder. Kijk uit als je klant bent, ze plukken j Zodra we kunnen stappen we over.
Hi Hilda, wat vervelend dat je niet tevreden bent over onze energieprijzen. De prijzen van een variabel contract worden vier keer per jaar aangepast aan de actuele marktprijs, zo ook op 1 oktober. Dit doen wij vanwege de verandering van prijzen op de energiemarkt. Wij betalen onze producenten de actuele prijs op de energiehandelsbeurs voor de opgewekte elektriciteit. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektriciteit prijzen. De prijzen stijgen dus voor zowel de energieleverancier als voor de klant helaas.
Met alle energie verhogingen die er gaande is op dit moment ‘ heb ik voor van der bron gekozen . Lage energie prijzen , op basis van de het verbruik van has en energie hebben ze redelijke prijzen . Ik ben al meer dan een jaar bij van der bron . Nooit te veel betaald , gewoon een top bedrijf . Gezien mijn ervaringen met van der bron ‘ zou ik Velen aanbevelen het te proberen . Van der bron doet wat ie beloofd en houd woord .. mensen “ gewoon proberen . Het is een aangenaam eerlijk Bedrijf , die ook aan onze portemonnee denk ..
Wat een mooie review! Hartelijk bedankt, dit is waar we naar streven.
Je mag als klant je energiebron kiezen, en velen kiezen dan voor de plaatselijke duurzame energieleverancier. Maar als je contract is afgelopen en je het gaat vernieuwen word je plotseling een energiemaatschappij toegewezen die niet jouw eerste keus is.
Hey Emile, wij vinden het inderdaad belangrijk dat je energie kan kiezen van eigen bodem. Bedankt voor deze positieve review!
pduurzame energie prettig contact
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.