Indien je vragen hebt dan is dit bedrijf telefonisch goed benaderbaar en wordt je vriendelijk en duidelijk te woord gestaan.
Hi Kees, bedankt voor je positieve beoordeling! Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze communicatie 💚
Wij zijn al jaren naar volle tevredenheid bij vandebron. Telefonische bereikbaarheid is uitstekend. Elke maand een duidelijk overzicht van het verbruik.
Hi Joop, wat fijn om te lezen dat jullie al jaren tevreden klant zijn. Bereikbaarheid en een duidelijk verbruiksoverzicht vinden wij ook erg belangrijk. Bedankt voor deze positieve beoordeling!
Vriendelijke medewerkers die onze vele vragen goed hebben beantwoord. Zelf je stroomproducent kunnen kiezen, wat betekent dat wij zonnestroom kunnen afnemen uit onze eigen omgeving. CO2 gecompenseerd gas, nu gecompenseerd via een organisatie in Nederland (Trees for All). Wel zou ik graag ieder jaar meer concreet horen hoeveel er is gedoneerd en hoe dit geld is besteed.
Bedankt voor je positieve beoordeling. Wat fijn om te lezen dat je zo bezig bent met duurzaamheid en als klant zijnde je inzet voor onze missie! Begrijpelijk dat je graag meer zou willen weten hoe de samenwerking met Trees for All verloopt. Al onze klanten betalen €0,005 cent per verbruikte m3 gas ter compensatie. Trees for All is momenteel bezig met een project voor bosherstel in Groningen! Ze vormen daar het monotone dorpsbos bij Kolhalm om naar een klimaatbestendig en gevarieerd bos. Meer informatie hierover kun je lezen in onze blogs of op de website van Trees for All. Aan het einde van ieder jaar maken we ook een impact rapport op waar je precies in kunt lezen wat we allemaal gedaan hebben en hoe er impact is gemaakt 💚
De afgelopen jaren heeft Vandebron zich bewezen als betrouwbare leverancier. Als ik een keer iets wil vragen, dan is de klantenservice goed bereikbaar. Prima! Verbeterpunt is de flexibiliteit indien klanten recent een warmtepomp hebben laten installeren. Bij het bepalen van het termijnbedrag wordt standaard uitgegaan van het verbruik van de voorgaande jaren. Pas na contact met de klantenservice is het uiteindelijk gelukt om een passend verwacht verbruik (en daarmee een passend termijnbedrag) in het jaarcontract te krijgen.
Hi Erik, bedankt voor je beoordeling en je positieve woorden! Je verbeterpunt nemen we mee om onze service verder te kunnen optimaliseren. Wat goed ook om te lezen dat je zo bezig bent met verduurzamen 💚
Prettige samenwerking met provider.
Hi Hielke, bedankt voor je goede beoordeling. Hier krijgen wij goeie energie van 💚
Al bijna twee jaar een vast contract en alles is uitstekend gegaan. Bedrijf is goed bereikbaar en levert prima service. Is zeer milieubewust en duurzaam bezig
Hi Marco, wat fijn om te horen dat je al bijna twee jaar tevreden bent over onze service! We hopen dat je nog vele jaren klant bij ons zal blijven 💚
Ik heb op de vragen die ik over het dynamisch energie contract had een duidelijke aanvulling gekregen zodat ik een voor mij juiste keuze kan maken.
Fijn dat je tevreden bent en bedankt voor positieve beoordeling 💚.
Ik vind het erg jammer dat een trouwe klant naar zijn contract veel meer moet gaan betalen. Ik heb jullie als leverancier gekozen omdat er 100% groene stroom wordt beloofd. En nu in de energie crisis gaat van de Bron mee met de toren hoge prijzen voor stroom! Terwijl deze niks te maken hebben met gas of kolen prijzen eccetra, ik voel me daarom in de steek gelaten door van de Bron, omdat ik te druk heb op het moment heb ik het contract maar verlengd en niet over gestapt, wat ik eigenlijk wel liever had gedaan. Na deze periode zal ik waarschijnlijk wel weg gaan puur omdat van de Bron niet aan trouwe (groene)klanten denkt!. Volgens mij waait de wind en schijnt de zon net zoveel als voorgaande jaren, waarom dan deze prijs verhoging? Jammer dat jullie toch blijkbaar een erg op geld beluste leverancier zijn en klanten financieel uitkleden, puur omdat het mag! Heeft niks met zo groen mogelijk willen zijn.
Hoi Sjoerd, wat jammer om te horen dat je teleurgesteld bent in de prijsverhoging van afgelopen jaar en je het gevoel hebt in de steek te zijn gelaten. We begrijp dat je voor ons als leverancier hebt gekozen vanwege 100% groene stroom. Het is belangrijk om te weten dat de prijs van groene stroom verbonden is met de prijs van fossiele energie. In Nederland is er maar één markt voor elektriciteit en voor gas. Dat is logisch - er is immers ook maar één landelijk stroomnet en één landelijk gasnet. Alle energieproducenten in ons land leveren, ongeacht de manier van opwek, hun energie aan dit net. Het totale aanbod van de energie op het energienet bepaalt uiteindelijk wat de marktprijs gaat zijn. En omdat we dus maar één markt hebben, is deze prijs voor alle energieproducenten hetzelfde. Wij betalen dus onze producenten van groene stroom de marktprijs en daar maken we geen winst op. Hoewel het aanbod van groene energie in Nederland steeds groter wordt, zijn we voor een groot deel van onze energiebehoefte nog afhankelijk van fossiele energie. Ook omdat groene stroom nog niet altijd wordt opgewekt op het moment dat we het nodig hebben, bijvoorbeeld ‘s avonds als de meeste energie wordt verbruikt. De prijs van fossiele energie bepaalt dus voor het grootste deel de marktprijs. Omdat de gastoevoer afgelopen jaar flink is teruggeschroefd, is de marginale gasprijs hard gestegen. Daardoor stijgt de marktprijs, wat je weer merkt in je energietarieven. Ook als je groene stroom afneemt. Het is dus belangrijk dat we de energietransitie in een versnelling brengen, zodat de marktprijs vooral wordt bepaald door groene energie in plaats van gas. Hopelijk blijf je dus groene energie afnemen, vooral nu de tarieven weer gedaald zijn!
Prettige organisatie, hedendaagse communicatie en prettig aan de telefoon toen ik de overstap wilde opstarten. Duidelijk + Bereikbaar ! Om mijn energie leverancier Vattenfall te benaderen is nauwelijks te doen, tja en dan krijg je een reactie omtrent vragen qua kosten/tarieven die in feite als 'onbehoorlijk' kan worden gekenmerkt. Grote organisaties en dienstverleners hebben hun visie en strategie op de consument/gebruiker niet op orde, en dat is bewust. Dus VanDeBron zorg dat je jullie businesscultuur vast houdt :)
Hi Diederick, bedankt voor je review! Duidelijkheid en bereikbaarheid vinden wij ook erg belangrijk. We zullen dan ook altijd ons uiterste best doen om dit na te streven!
Nooit problemen gehad , ook de overstap prima geregeld.
Hi Albert, wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent 💚
Hier kan je veilig voor kiezen. Een fijn bedrijf
Bedankt voor je positieve review Theo! Hier krijgen wij goeie energie van 😉
het bevalt nog steeds goed en iederen keer als ik iets vraag geen lange wachtijden snel en corect geholpen
Hi Peter, bedankt voor je review! Wat fijn dat je altijd snel en goed geholpen wordt 💚
De communicatie met Vandenbron is zoals wenselijk Wij zijn tevreden. De groene visie is korrekt.
Goede communicatie vinden wij ook heel belangrijk! Goed om te lezen dat jullie tevreden zijn. Wij zijn ook erg blij dat jullie meedoen aan de missie naar 100% duurzame energie in Nederland 💚
Uitsluitend positieve ervaringen
Bedankt voor je review! Hier krijgen wij positieve energie van :)
Goede ervaringen Zeker aan te bevelen
Bedankt voor deze goede beoordeling Joke! 💚
Goede ervaringen
Bedankt Hans!
ik wordt altijd goed geholpen als ik vragen heb en de antwoorden niet heb kunnen vinden op de website. Klein minpuntje is dat de bereikbaarheid (telefoon) soms moeilijk is.
Hi Rob, wat fijn! Bedankt voor het achterlaten van een review. We nemen het puntje over de bereikbaarheid mee om onze service te verbeteren! 🙌
Vandebron gaat goed met zijn tijd mee. Proberen zo veel mogelijk groene energie te leveren.
Hoi Bert, dank je wel voor je review! Fijn om te lezen dat je tevreden bent. 💚
Geeft gede uitleg en neemt de tijd. Fijn gesprek!
Goed om te horen en bedankt voor het delen van je ervaring.💚
Goede, betrouwbare club en betaalbaar
Bedankt voor de review en leuk dat je bij onze club zit! 😉
Mijn ervaringen tot nu toe ik heb geen probleem
Bedankt voor je positieve feedback! 💚
ik kan niet wachten dat ik weer een vast contract heb....
Hoi Theo, die bieden we weer, met energie tarieven onder het prijsplafond. Meer informatie staat op onze website: https://vandebron.nl/.
Helder, duidelijk, plezierig en snel antwoord
Leuke review, dankje!
Ik ben vaker klant geweest bij Vandebron. Echter bij m'n laatste contract van 2022 tot 2023 merkte ik hoe slecht het wel niet was. Halverwege 2022 ging mijn vaste contract over in een variabele. En toen werd de prijs steeds maar verhoogd. Vooral de gasprijs werd extreem hoog. Op een bepaald moment was de gasprijs hoger dan €3,35 per m3! Een groot punt van ergenis was de manier waarop de termijnbedragen werden berekend. Hier klopte niet veel van. En aanpassen via Mijnvandebron werkte meestal niet of te beperkt. Om echt het termijnbedrag te verlagen moest je eerst een hele discussie voeren met een medewerker(telefonisch). Uiteindelijk heb ik met moeite tot 3 keer toe mijn termijnbedrag fors verlaagd en toch moesten ze me nog terugbetalen op de jaarafrekening. Ik ben in januari 2023 zsm overgestapt naar een andere energieleverancier want het kon veel goedkoper en beter. Inmiddels heb ik een dynamisch contract elders en ben daar zeer tevreden over. Hier heb je geen gezeur met verkeerde termijnbedragen. Nu word mijn termijnbedrag automatisch bijgesteld aan m'n werkelijke verbruik. En niet m'n verbruik van vorig jaar zoals bij Vandebron.
Hallo Rawi, wat vervelend dat je niet tevreden bent over je laatste contractperiode bij ons. We willen graag reageren op de punten die je hebt genoemd. Wanneer een vast contract afloopt en er geen sprake is van een overstap, wordt het vaste contract omgezet in een variabel contract. Met een variabel contract krijgen klanten de vrijheid om op elk moment over te stappen naar een andere energieleverancier. Het is namelijk verplicht om in Nederland voorzien te zijn van een energieleverancier. We begrijpen dat de variabele prijzen, door de hoge gasprijs als gevolg van bijvoorbeeld de oorlog met Rusland, vervelend voor je waren. Helaas konden we in die periode geen vaste contracten aanbieden omdat de energieprijzen te hoog waren om voor een langere periode vast te zetten. Inmiddels bieden we weer vaste contracten aan en binnenkort ook dynamische contracten. Het termijnbedrag baseren we op het gemiddelde historische jaarverbruik in de woning over de afgelopen 2-3 jaar. Het kan natuurlijk voorkomen dat dit gemiddelde verbruik niet overeenkomt met het recente verbruik. Daarom bieden we de mogelijkheid om op basis van je meterstanden het termijnbedrag te herberekenen, zodat het beter aansluit bij je werkelijke verbruik. Onze excuses dat het aanpassen van het termijnbedrag zo moeizaam verliep en niet correct werd berekend, waardoor je uiteindelijk alsnog geld terugkreeg. Bedankt voor je review, hier kunnen we van leren en onze diensten verbeteren!
geen probleem ook niet met de energie crisis
Top, bedankt Piet 💚
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.