Heb telefonisch contact gehad om mijn aflopend contract bij Vandebron te verlengen. De medewerkster van afdeling Sales(Roos) heeft mij goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan. De afspraken zijn dezelfde dag per mail bevestigd.
Hoi Bram, wat fijn dat je tevreden bent met de hulp. We geven het compliment door aan Roos!
We hebben een laadpaal via Vandebron laten plaatsen voor onze privé elektrische auto en ook met het oog op zakelijke elektrische auto. Fijne optie bij Vandebron om zelf tarief te kunnen instellen voor verrekenen kosten zakelijke auto. Plaatsing van de paal ging snel en soepel. Een paar kleine dingen moesten achteraf nog geregeld worden door Vandebron, kon op afstand en was geen probleem. Opladen zelf gaat erg gemakkelijk. Al met al een aanrader.
Hi Bastiaan, bedankt voor je goede beoordeling. We zijn blij om te horen dat je blij bent met onze laadpaal. Samen maken we Nederland elke dag een beetje duurzamer 💚
Geen klachten. Altijd eerlijk en groen advies
Hi Marja, fijn dat je ons eerlijke en groene advies altijd waardeert! Van deze positieve beoordeling krijgen wij weer goeie energie 💚
De website is duidelijk en overzichtelijk. Het contact via e-mail en telefoon verloopt altijd prima en personeel is ook zeer vriendelijk. Ook de tarieven vindt ik keurig. Het enige hele kleine minpuntje is de vaa lange wachttijd om een medewerker telefonisch te bereiken.
Hi Robert, bedankt voor je positieve beoordeling! Fijn dat alles duidelijk en overzichtelijk voor je is. Klantvriendelijkheid en een goede prijs-kwaliteitverhouding vinden wij ook heel belangrijk. Het is inderdaad momenteel heel erg druk waardoor onze wachttijden soms kunnen oplopen. We streven er echter altijd naar om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Bedankt voor je feedback hierop! We stellen je input zeer op prijs en gaan hiermee aan de slag 💚
Bij duurzaam dacht ik al snel dat dit invloed zou hebben op de prijs. Dat is totaal niet het geval, zeer concurrerende tarieven en daarnaast een heel fijne service, alles in eenvoudig in te zien via de login en mocht je ergens niet uitkomen of vragen over hebben dan word je vakkundig geholpen door de medewerkers.
Hi Pascal, wat fijn om te lezen dat je onze service zo goed ervaren hebt! We doen er alles aan om de prijs-kwaliteitverhouding van onze groene energie zo goed als mogelijk te houden. Een vakkundige klantenservice vinden wij hierbij ook heel belangrijk. Bedankt voor deze positieve woorden en beoordeling. Daar krijgen wij weer goeie energie van 💚
Een energiemaatschappij die het milieu hoog in het vaandel heeft staan maar klanten geen vast contract aan wil bieden omdat ze zonnepanelen hebben??? echt te bizar voor woorden.
Hi Marc, bedankt voor je reactie. We begrijpen waar je vandaan komt en willen graag de achterliggende gedachte aan je uitleggen. Het afgelopen jaar is het aantal mensen met zonnepanelen in Nederland fors gestegen! De productie van zonne-energie is in 2022 zelfs met 40% toegenomen. Dit is geweldig nieuws voor de energietransitie, aangezien het aanbod van groene energie gestaag groeit en dat juichen wij alleen maar toe. Echter, dit brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Vanwege de grote toename van zonne-energieproductie in Nederland wordt er op zonnige momenten veel stroom opgewekt, terwijl de vraag naar stroom niet evenredig toeneemt. Met andere woorden, vraag en aanbod zijn niet in balans. Dit resulteert in extreem lage prijzen voor stroom op deze momenten en steeds vaker zelfs negatieve prijzen. Als je zonnepanelen hebt, ontvang je als klant het salderingstarief of het teruglevertarief wanneer je meer stroom teruglevert dan je zelf verbruikt. Echter, de werkelijke prijs voor teruglevering ligt vaak veel lager dan deze tarieven. Het verschil tussen deze prijzen is de afgelopen tijd aanzienlijk gestegen. Op dit moment verwerken we dit verschil nog niet in ons aanbod voor klanten met zonnepanelen. Nu er steeds meer klanten zijn met zonnepanelen op hun dak, moeten we ons aanbod voor deze klantgroep aanpassen. Daarom kunnen we op dit moment nog niet alle soorten vaste contracten aanbieden aan klanten met zonnepanelen. Dit voelt erg in strijd met onze missie, aangezien onze klanten met zonnepanelen juist een zeer belangrijk onderdeel zijn van het versnellen van de energietransitie! Dus, om de energietransitie te kunnen blijven versnellen en dus te voorkomen dat fossiele brandstoffen worden ingezet wanneer er onvoldoende groene energie beschikbaar is, werkt Vandebron aan de zogenaamde "hoofdstuk 2" van de energietransitie: het beschikbaar maken van 100% groene energie op elk moment van de dag. Zo zijn we bijvoorbeeld al lange tijd bezig met het idee van het 'slim' (groen) opladen van elektrische auto's en is ons dynamische energiecontract net gelanceerd! We zijn momenteel hard aan het werk en doen er alles aan om binnenkort weer passende vaste contracten aan te kunnen bieden aan al onze klanten met zonnepanelen. We verwachten dat dit halverwege augustus het geval zal zijn. Zodra het zover is, zullen we dit uiteraard direct laten weten! Voor verdere vragen of uitleg kun je ook altijd contact opnemen met onze klantenservice telefonisch via +088 044 4555 of per mail naar [email protected].
Ik heb simpelweg een goed gevoel bij mijn leverancier. Het voelt vertrouwd en eerlijk. Vandebron is altijd direct bereikbaar, helder in de communicatie, helder in overzichten en vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon. Plus positief concurrerend in prijs, zonder prijsvechter te zijn. En niet minder belangrijk; ik denk dat Vandebron zijn uiterste best doet zo groen mogelijk in de markt te staan. Kortom.., waarom zou ik overstappen?!
Hi Richard, bedankt voor deze positieve beoordeling! Wij hechten ook veel waarde aan transparantie, bereikbaarheid en goede communicatie. Het doet ons goed om te horen dat je deze aspecten van onze klantenservice hebt opgemerkt. Bovendien waarderen we het enorm dat je onze inzet voor het versnellen van de vergroening van de energiemarkt in heel Nederland erkent en zelf ook betrokken bent! 💚
Zijn al jaren klant en hebben geen behoefte om over te stappen naar een andere leverancier ook al zou dit goedkoper kunnen zijn. Nu weer mogelijk om 3 jaar te verlengen, gelijk gedaan en dat geeft rust.
Hi Marja, bedankt voor je positieve beoordeling. Wat fijn om te lezen dat jullie al jaren tevreden klant zijn en dat de aankomende jaren ook willen blijven! Samen kunnen we zo verder met werken aan onze missie naar zo snel mogelijk 100% groene energie in heel Nederland 💚
Altijd goed bereikbaar. Snel en vriendelijk. Denken altijd met je mee en helpen waar nodig. App is goed en overzichtelijk. Ga zo door. Aanrader voor iedereen.
Hi Samuel, bedankt voor je positieve woorden! Wat fijn om te lezen dat je onze klantenservice zo goed ervaren hebt. Bedankt voor je beoordeling en aanbeveling 💚
Ik heb een energiecontract bij VandeBron omdat ik het erg belangrijk vind dat we onze energie uit natuurlijke bronnen halen. Voorts is de klantenservice erg goed te bereiken (geen lange wachttijden) en komt snel met oplossingen
Hi Karin, wat goed om te lezen dat je ook een hart hebt voor duurzaamheid! Als klant draag je ook bij aan onze missie om zo snel mogelijk 100% groene energie in heel Nederland te realiseren. We zijn blij dat je een positieve ervaring hebt gehad met onze klantenservice en dat je snel oplossingen hebt gekregen. Dat geeft ons weer een boost aan goede, groene energie ;)
Prima. Snel geholpen bij vragen en duidelijke app
Hi Beert, wat fijn om te lezen dat je snel geholpen bent en de app duidelijk is. Bedankt voor je positieve beoordeling!
Sinds VandeBron is overgenomen is het volstrekt niet meer die ideologische firma waar wij ons al vanaf het eerste uur bij hebben aangesloten. Lokkertjes voor klanten voor een nieuw vast jaarcontract maar diegenen die net buiten die boot vallen hebben het nakijken. De starre houding is verontrustend. Ook hebben wij al heel vaak onze maandtermijn zien veranderen na bepaalde afspraken. Zo spoedig mogelijk zeggen wij ons contract dan ook op.
Hi Astrid, we vinden het vervelend om te lezen dat je dit zo ervaren hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! De uitleg voor de korting voor nieuwe klanten is dat onze missie centraal staat waarin we zo snel mogelijk 100% groen$$e energie in heel Nederland willen. Hoe meer mensen met ons meedoen aan de missie en klant worden, hoe meer mogelijkheden we hebben om dit zo snel mogelijk te kunnen realiseren. Ook komen we klanten hiermee tegemoet in tijden waarin energieprijzen nog steeds een stuk hoger liggen dan dat ze zijn geweest. Tegelijkertijd proberen we er alles aan te doen om onze huidige klanten tevreden te houden. Ook hier gebeurt dat door middel van verschillende actiecampagnes, maar bijvoorbeeld ook door de gebruikservaring op de app te verbeteren of het klantcontact naar wens te laten verlopen. Momenteel hebben we bijvoorbeeld de vriendenkorting voor bestaande klanten. Het maandelijkse termijnbedrag is slechts een voorschot en kan tussentijds worden aangepast. Bijvoorbeeld door veranderende externe kosten die we aan je moeten doorberekenen, zoals verhoogde belastingen vanuit de overheid en stijgende netbeheerderskosten. Dit doen we om ervoor te zorgen dat je niet voor hoge onverwachtse kosten komt te staan bij jaarlijkse afrekeningen. We brengen je hier natuurlijk altijd van op de hoogte per mail. Mocht je het overigens niet eens zijn met de aanpassing, kun je zelf via onze website of in de app de hoogte van je termijnbedrag aanpassen. Ook kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice en kijken we graag even met je mee naar een passend termijnbedrag. Tevens gaan wij graag het gesprek met je aan en staan we immers altijd open voor feedback. We nemen deze beoordeling dan ook zeker mee om onze service te blijven verbeteren. We hopen dat je onze uitleg kunt begrijpen en zien je niet graag gaan! Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, kun je telefonisch contact met ons opnemen via +088 044 4555 of per mail via [email protected].
Tarieven, afrekeningen, contact, waar electra en gas vandaan komen, enz. enz. alles is duidelijk en zonder ingewikkelde poespas. Dat ze niet de allergoedkoopste zijn neem ik dan voor lief.
Hi Willem, bedankt voor je positieve beoordeling! Wij vinden het ook erg belangrijk dat alles overzichtelijk en duidelijk is. We doen ons best om de prijs-kwaliteitverhouding zo goed mogelijk te houden. Fijn dat je als klant meedoet aan onze missie naar zo snel mogelijk 100% groene energie in Nederland 💚
Snel antwoord en redelijke tarieven.
Hi Peter, wat fijn dat je snel antwoord hebt gekregen! Bedankt voor je positieve beoordeling 💚
Op 1 juli 2022 een vast contact voor een jaar afgesloten. Nu ben ik er zelf achtergekomen dat ze er een nieuw contract van hebben gemaakt tussen half mei en 1 juli voor tarieven die vele malen hoger liggen Geen enkel bericht ontvangen, zelf moeten zien in app dat er ineens een einddatum contract in mei staat. Schandalig en dit is ook niet toegestaan.
Hi Bernadette, wat vervelend om te lezen dat je dit zo ervaren hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! We willen graag benadrukken dat in een vast contract de prijzen nooit worden verhoogd. De kale leveringstarieven staan namelijk vast voor het jaar dat je met ons hebt afgesproken. Wat wel kan wijzigen zijn de externe kosten die wij moeten doorberekenen aan onze klanten. Dit zijn bijvoorbeeld netbeheerderskosten of energiebelastingen vanuit de overheid. Ook heeft er afgelopen week een producenten wissel plaats gevonden. Hierdoor zijn veel klanten overgezet naar een andere energiebron, maar uiteraard tegen dezelfde tarieven. We kunnen je naast deze informatie via deze weg niet verder helpen. Daarom zouden we je willen vragen contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kijken graag met je mee en kunnen je verder helpen! We zijn van maandag t/m vrijdag tussen 09-17u telefonisch bereikbaar via +088 044 4555.
Indien je vragen hebt dan is dit bedrijf telefonisch goed benaderbaar en wordt je vriendelijk en duidelijk te woord gestaan.
Hi Kees, bedankt voor je positieve beoordeling! Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze communicatie 💚
Wij zijn al jaren naar volle tevredenheid bij vandebron. Telefonische bereikbaarheid is uitstekend. Elke maand een duidelijk overzicht van het verbruik.
Hi Joop, wat fijn om te lezen dat jullie al jaren tevreden klant zijn. Bereikbaarheid en een duidelijk verbruiksoverzicht vinden wij ook erg belangrijk. Bedankt voor deze positieve beoordeling!
Vriendelijke medewerkers die onze vele vragen goed hebben beantwoord. Zelf je stroomproducent kunnen kiezen, wat betekent dat wij zonnestroom kunnen afnemen uit onze eigen omgeving. CO2 gecompenseerd gas, nu gecompenseerd via een organisatie in Nederland (Trees for All). Wel zou ik graag ieder jaar meer concreet horen hoeveel er is gedoneerd en hoe dit geld is besteed.
Bedankt voor je positieve beoordeling. Wat fijn om te lezen dat je zo bezig bent met duurzaamheid en als klant zijnde je inzet voor onze missie! Begrijpelijk dat je graag meer zou willen weten hoe de samenwerking met Trees for All verloopt. Al onze klanten betalen €0,005 cent per verbruikte m3 gas ter compensatie. Trees for All is momenteel bezig met een project voor bosherstel in Groningen! Ze vormen daar het monotone dorpsbos bij Kolhalm om naar een klimaatbestendig en gevarieerd bos. Meer informatie hierover kun je lezen in onze blogs of op de website van Trees for All. Aan het einde van ieder jaar maken we ook een impact rapport op waar je precies in kunt lezen wat we allemaal gedaan hebben en hoe er impact is gemaakt 💚
De afgelopen jaren heeft Vandebron zich bewezen als betrouwbare leverancier. Als ik een keer iets wil vragen, dan is de klantenservice goed bereikbaar. Prima! Verbeterpunt is de flexibiliteit indien klanten recent een warmtepomp hebben laten installeren. Bij het bepalen van het termijnbedrag wordt standaard uitgegaan van het verbruik van de voorgaande jaren. Pas na contact met de klantenservice is het uiteindelijk gelukt om een passend verwacht verbruik (en daarmee een passend termijnbedrag) in het jaarcontract te krijgen.
Hi Erik, bedankt voor je beoordeling en je positieve woorden! Je verbeterpunt nemen we mee om onze service verder te kunnen optimaliseren. Wat goed ook om te lezen dat je zo bezig bent met verduurzamen 💚
Prettige samenwerking met provider.
Hi Hielke, bedankt voor je goede beoordeling. Hier krijgen wij goeie energie van 💚
Al bijna twee jaar een vast contract en alles is uitstekend gegaan. Bedrijf is goed bereikbaar en levert prima service. Is zeer milieubewust en duurzaam bezig
Hi Marco, wat fijn om te horen dat je al bijna twee jaar tevreden bent over onze service! We hopen dat je nog vele jaren klant bij ons zal blijven 💚
Ik heb op de vragen die ik over het dynamisch energie contract had een duidelijke aanvulling gekregen zodat ik een voor mij juiste keuze kan maken.
Fijn dat je tevreden bent en bedankt voor positieve beoordeling 💚.
Ik vind het erg jammer dat een trouwe klant naar zijn contract veel meer moet gaan betalen. Ik heb jullie als leverancier gekozen omdat er 100% groene stroom wordt beloofd. En nu in de energie crisis gaat van de Bron mee met de toren hoge prijzen voor stroom! Terwijl deze niks te maken hebben met gas of kolen prijzen eccetra, ik voel me daarom in de steek gelaten door van de Bron, omdat ik te druk heb op het moment heb ik het contract maar verlengd en niet over gestapt, wat ik eigenlijk wel liever had gedaan. Na deze periode zal ik waarschijnlijk wel weg gaan puur omdat van de Bron niet aan trouwe (groene)klanten denkt!. Volgens mij waait de wind en schijnt de zon net zoveel als voorgaande jaren, waarom dan deze prijs verhoging? Jammer dat jullie toch blijkbaar een erg op geld beluste leverancier zijn en klanten financieel uitkleden, puur omdat het mag! Heeft niks met zo groen mogelijk willen zijn.
Hoi Sjoerd, wat jammer om te horen dat je teleurgesteld bent in de prijsverhoging van afgelopen jaar en je het gevoel hebt in de steek te zijn gelaten. We begrijp dat je voor ons als leverancier hebt gekozen vanwege 100% groene stroom. Het is belangrijk om te weten dat de prijs van groene stroom verbonden is met de prijs van fossiele energie. In Nederland is er maar één markt voor elektriciteit en voor gas. Dat is logisch - er is immers ook maar één landelijk stroomnet en één landelijk gasnet. Alle energieproducenten in ons land leveren, ongeacht de manier van opwek, hun energie aan dit net. Het totale aanbod van de energie op het energienet bepaalt uiteindelijk wat de marktprijs gaat zijn. En omdat we dus maar één markt hebben, is deze prijs voor alle energieproducenten hetzelfde. Wij betalen dus onze producenten van groene stroom de marktprijs en daar maken we geen winst op. Hoewel het aanbod van groene energie in Nederland steeds groter wordt, zijn we voor een groot deel van onze energiebehoefte nog afhankelijk van fossiele energie. Ook omdat groene stroom nog niet altijd wordt opgewekt op het moment dat we het nodig hebben, bijvoorbeeld ‘s avonds als de meeste energie wordt verbruikt. De prijs van fossiele energie bepaalt dus voor het grootste deel de marktprijs. Omdat de gastoevoer afgelopen jaar flink is teruggeschroefd, is de marginale gasprijs hard gestegen. Daardoor stijgt de marktprijs, wat je weer merkt in je energietarieven. Ook als je groene stroom afneemt. Het is dus belangrijk dat we de energietransitie in een versnelling brengen, zodat de marktprijs vooral wordt bepaald door groene energie in plaats van gas. Hopelijk blijf je dus groene energie afnemen, vooral nu de tarieven weer gedaald zijn!
Prettige organisatie, hedendaagse communicatie en prettig aan de telefoon toen ik de overstap wilde opstarten. Duidelijk + Bereikbaar ! Om mijn energie leverancier Vattenfall te benaderen is nauwelijks te doen, tja en dan krijg je een reactie omtrent vragen qua kosten/tarieven die in feite als 'onbehoorlijk' kan worden gekenmerkt. Grote organisaties en dienstverleners hebben hun visie en strategie op de consument/gebruiker niet op orde, en dat is bewust. Dus VanDeBron zorg dat je jullie businesscultuur vast houdt :)
Hi Diederick, bedankt voor je review! Duidelijkheid en bereikbaarheid vinden wij ook erg belangrijk. We zullen dan ook altijd ons uiterste best doen om dit na te streven!
Nooit problemen gehad , ook de overstap prima geregeld.
Hi Albert, wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent 💚
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.