Filters

10

Snelle service, transparant en vriendelijk

Ik kreeg een nieuwe, scherpe aanbieding voor een meerjarencontract maar had ook de mogelijkheid van een dynamisch contract. Een telefoontje had beide opties duidelijk toegelicht en dynamisch contract meteen afgesloten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

duurzaam profiel, goede service

Hoewel je dat nooit zeker weet lijkt Vandebron een goed en duurzaam alternatief voor de te fossiele leveranciers. Prijs, bereikbaarheid en service zijn dik in orde, Ook elektrisch rijden wordt goed ondersteund, hoewel niet overal (buiten Nederland/Benelux) de laadpaal Vandebron herkend. De app combineren met een routeplanner zou hier helpen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Goede bereikbaarheid, deskundige info en snelle service

De servicemedewerker helderde snel en duidelijk enkele, voor mij, onduidelijkheden op en verwerkte nog een korting waar ik via Independer voor in aanmerking kwam. Dit werd dezelfde dag nog verwerkt en doorgemaild.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Groen ,Betrouwbaar en vriendelijk- Prijs is kwaliteit.

We zijn al jaren lid en hebben onlangs zonder problemen ons contract verlengd, De keuze voor groen in Nederland opgewekt spreekt ons erg aan en je kunt zelf kiezen wie of waar. Nu leveren wij zelf veel terug middels panelen met een kleine aannemelijke vergoeding. Onze elektrische auto maakt opbrengst weer nihil. We zijn derhalve geheel groen bezig. We ervaren geen storingen in het net en Zeer vriendelijk behulpzaam personeel.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

Goede prijs kwaliteit verhouding

Transparant en betrouwbaar bedrijf

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Er wordt naar je geluisterd

Een paar dagen terug stuurde ik een e-mail, niet met vragen, maar met complimenten en met tips. Ik kreeg echt een reactie op mijn bericht en niet een bla-bla-standaard verhaal.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
2

hele slechte service klanten service kan niets doen dan alleen standaard antwoorden geven

Al 11 maanden wachten wij op meterstanden, iedere keer bellen wij en iedere keer krijgen wij het zelfde antwoord : de backoffice moet dit oplossen en zij zullen u bellen. Nooit gedaan. En nu ook nog eens een toeslag gaan betalen terwijl wij niet eens onze meterstanden kunnen controleren. Wat een slecht bedrijf met een slecht service. ADVIES: geen zaken doen met van de bron.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
7

Goede prijs kwaliteit

Ik heb veel leveranciers bekeken en vd Bron kwam er als beste kwa prijs en kwaliteit vd laadpaal. Technisch gezien voldeed deze laadpaal het beste tov andere gerenormeerde laadpaal fabrikanten. Ik was ook zeer tevreden over het installatie team.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
9

Goede en duidelijke communicatie mogelijkheid.

Daar ik ben overgestapt naar Vandebron bleek al snel de zeer goede communicatie mogelijkheid, (gaat bij veel bedrijven niet, Chatbot ed. die je niet begrijpt!!) dus normaal kunnen telefoneren en mailen, bij vragen van een probleem waar je mee zit is dat zeer belangrijk, top. De afhandeling gaat perfect, zeer duidelijke uitleg via de mail van de voortgang van het proces. Vragen worden direct beantwoord, ook tijdens de late uren heb ik gemerkt. Ik kan alleen maar zeggen, een aanrader!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Super handig zelf zaken regelen

Sterkte met alle vervelende mensen die zeuren over de zonnepanelen. Gaat vanzelf over.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Jammer

Ruim 10 jaar klant bij Van de Bron. Nu afscheid genomen i.v.m. belasting zonnepanelen. In ons geval 46 euro per maand. Jammer

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Als een klap in het gezicht van mensen met zonnepanelen

De heffing op zonnepanelen is een klap in het gezicht voor mensen die meer dan 10.000 geïnvesteerd hebben en daarna 46 euro extra per maand moet gaan betalen. Ik hoop dat van de bron geboycot word.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Jaren tevredenheid in 1 klap weg

Leuke volgorde, eerst berichtje in de media, dan mijn overstap naar Greenchoice, dan een mail van VDB met tariefuitleg, De volgende dag een slijmbrief met een 270 euro loyaliteitskortingsaanbod. Hoe dan ook, als panelenbezitter, (11 stuks, hoe erg is dat?) mag ik jaarlijks 348 terugleververgoeding gaan betalen. Nee dus, ik ben loyaal aan mijn principes en de keuzes die ik maakte om groene stroom op te wekken. 5000 euro daarin geinvesteerd met een goed gevoel. Ook warmtepomp in 2 ruimtes, koken veelal op inductie, en het gasgebruik van 1500 naar 450 m3 teruggebracht. Dan de klap in het gezicht. Maakt niet uit, vrije wereld, vrije keus, maar ik ben weg.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Boevenbende

Hier zal ook wel weer de standaard reactie onder komen, maar het is natuurlijk te absurd voor woorden dat men nu moet gaan betalen voor wat hij niet verbruikt. Kom ook niet aan met mooie verhalen dat je maar op zonnige dagen meer moet verbruiken… gaat heel lastig als je niet thuis bent natuurlijk. Je kunt beter de panelen van je dak halen en weggooien dan bij VDB een contract afsluiten. Zomaar uit het niets even €200+ per jaar betalen, bovenop de investering die is gedaan omdat er jarenlang gestimuleerd werd om zonnepanelen te plaatsen, dit is milieuvriendelijk. Die investering wordt dus dik en dubbel bestraft bij VDB. Nee, het is geen terugleveringsheffing maar een boete die de consument betaald voor het vergroenen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Eerlijk & duurzaam

Goede site Fijne app Eerlijk & duurzaam

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Graaiers

Vanmiddag kreeg ik mail van Vandebron of ik een vast contract wilde afsluiten, waarbij ze me lekker wilden maken met een welkomstbonus. Maar er niet bij vertellen dat ze dan terugleververgoeding voor mijn zonnepanelen in rekening gaan brengen. Ik ben eens even gaan rekenen en zie dat mijn terugverdientijd voor de installatie op mijn niet ideaalgelegen dak dan zou verdubbelen van 8 naar 15/16 jaar. En dan houd ik nog niet eens rekening met de vervanging van de omvormer na ca. 10 jaar. Kortom, mijn terugverdientijd zou verdubbelen en mogelijk zou ik zelfs verlies gaan draaien op mijn zonnepanelen. Bovendien is dit eigenlijk een verkapte afschaffing van de salderingsregeling, waar feitelijk de Tweede Kamer over gaat. Hopelijk is er een partij die hier kamervragen over gaat stellen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Walgelijk misbruik van goedbedoelende klanten

Na 7 jaar tevreden klant te zijn geweest bij VdBron ga ik nu weg, door de aangekondigde boete op terugleveren van zonne-energie. Als samenleving willen we dat de schoonste energie - van zon en wind - blijft worden afgenomen. Als er een overschot aan energie ontstaat op sommige momenten, willen we dat kolencentrales en gascentrales uitgezet worden. Zodat we volledig schone energie kunnen gebruiken op die momenten. De maatregel die VdBron nu wil opleggen aan haar klanten - betalen (!) voor terugleveren - heeft het tegenovergestelde effect. Zonnepanelen zullen worden uitgezet, mensen zullen wel drie keer nadenken voordat ze investeren in zonnepanelen op het dak. En ondertussen draaien de kolencentrales op volle kracht door. Het idealisme waardoor ik bij VDBron ben gekomen, lijkt te verdwijnen. De overname door Essent lijkt nu door te werken in de bedrijfsvoering. Het doel is niet langer om de energietransitie verder te helpen - dan zou je deze maatregel niet nemen. Het doel is nu om de winst te maximaliseren - zoals alle fossiele energiebedrijven nastreven. Erg jammer dit, ik hoop op een nieuwe speler op de energiemarkt die wèl echt gaat voor schone energie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
2

Bijzonder onbetrouwbaar, voorwaarden worden tijdens een lopend jaar veranderd in ons nadeel

Door Vandebron (ze kunnen hun naam beter veranderen naar "alleenvanonzebron") wordt eenzijdig de contractvoorwaarden aangepast tijdens een lopende jaarperiode (maart-'23 tot maart-'24). Hierdoor worden wij geconfronteerd met letterlijk honderden Euro's aan onverwachte kosten in de vorm van een "terugleverboete", en doordat ze het aan het einde van de zomer communiceren zitten wij klem als wij onze geleverde stroom nog willen kunnen salderen over de wintermaanden. Ik zou er nog begrip voor op kunnnen brengen als ze de terugleverboete pas vanaf de eerstevolgende jaarafrekening in zouden laten gaan, dan geven ze de consument nog een keuze, maar op dit moment komen ze op mij over als onbetrouwbare energie-boefjes die graag extra omzet binnenhalen ten koste van hun klanten die gewoon wettelijk hun energie willen salderen. Samengevat: Bijzonder onbetrouwbare partij en ze zadelen je spontaan op met nieuwe boetes en heffingen. Zeker geen aanbeveling. Pas ook op met hun moederbedrijf Essent, want dit voelt als een proefballonnetje om de daadkracht van de ACM te testen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Professioneel, vriendelijk en meedenkend

Die enkele keer dat ik een vraag heb, of zoals recent wil verlengen, krijg ik altijd een vriendelijke call center medewerker aan de lijn. Die luistert echt naar wat ik wil en doet dan zijn best om dat goed te regelen. In het landschap van mega-energieleveranciers vind ik vandebron al jaren een verademing. Nog los van de goede stroom die ik krijg. Ik vind vandebron's tarieven altijd redelijk tot goed.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

De anti-groene energieleverancier

VandeBron (Essent) komt blijkbaar niet helemaal uit met de kosten op dagen dat het aanbod groene stroom hoog is, en proberen die kosten nu af te wentelen op zonnepanelenbezitters. Ze hebben zelf wind- en zonneparken, maar vinden het niet logisch om daar wat in terug te snoeien. De particuliere zonnepanelen-eigenaar moet nu gaan betalen over elke kWh die via de meter terug het net in gaat, ongeacht of deze via salderen later weer wordt verbruikt. Het ergste is: ze zijn niet eerlijk in het narratief. Ze hebben er voor de onduidelijkheid een gestaffeld systeem van gemaakt, maar je kunt gewoon terugrekenen wat dat per kWh is. Vooral een bedrijf met een heel groen marketingpraatje. Deze extra heffing is ook helemaal niet bedoeld om netcongestie op te lossen (dat is ook helemaal niet de verantwoordelijkheid van VandeBron), maar om de lagere winsten te compenseren. Niks groens aan.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Genaaid

Vaste terugleveringskosten voor de paar momenten dat het net vol zit doorberekenen aan de consument, met hoge bedragen is ronduit schandalig.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
2

Onbetrouwbaar. Geen zaken mee doen.

Genoegzaam bekend. Zie de plotsklaps aangekondigde stappen om consumenten op te zadelen met extra kosten tot liefst 46 euro per maand. Schandalige club.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Gewoon goed

Alles is makkelijk te regelen en bij vragen reageert de klantenservice snel en adequaat.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Tot nu toe heel tevreden maar sinds gisteren heel erg boos

We waren heel blij met vandebron maar... Hoe is het mogelijk dat ons jaren een worst is voorgehouden om te investeren in zonnepanelen, goed voor het milieu en goed voor je portemonnee. Vorig jaar hebben we ook geïnvesteerd in zonnepanelen ondanks de in zicht zijnde salderingstop. Volgens vandebron zou deze (flinke) investering nog steeds veel voordeel opleveren en ach er zou wel een oplossing voor komen. Helaas is de oplossing een per direct ingaande boete op teruglevering van zonne-energie. In plaats van het beloofde voordeel worden we gestraft voor teveel teruglevering. Klanten zonder zonnepanelen worden nu bevoordeeld, goedkope energie en geen boeteheffing. Waarom deze belachelijke strafregel? Ziet vandebron haar kans schoon nu er weer een demissionair kabinet is?

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
1

Was goed is nu beneden 0

Eerst met mooie verhalen je lokken en dan, als het verdienmodel van de maatschappij niet meer klopt de zonnepanelenbezitter laten betalen en dat verkopen met een zielig verhaal dat de arme mensen die geen panelen hebben dat moeten betalen. Ik betaal ook voor kinderopvang en het geen kinderen, mijn ziekenfondspremie gaat ook naar mensen die roken en ik rook niet en zo kan ik nog even doorgaan. Zoek snel een maatschappij die wel investeert in opslag en gebruik van overtollige energie (buurtaccu's, waterstofproductie) zodat de piekstroom efficiënt en grootschaliger kan worden benut in plaats van iedere klant hier zelf voor te laten opdraaien.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedrijfsgegevens

Herengracht 545

1017 BW Amsterdam

0880-444555

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.