Levering is oké, jammer dat er terugleveriskosten voor stroom zijn.
Hi Peter, bedankt voor het delen van je ervaring! Bij Vandebron werken we hard aan onze missie om 100% groene energie 100% van de tijd beschikbaar te maken. Om dit doel te bereiken, moeten we in de tussentijd ook acteren op de uitdagingen die dit met zich meebrengt. Het aantal zonnepanelen en daarmee het aandeel zonne-energie is recent explosief gestegen. Hier zijn wij als Vandebron superblij mee en heel trots op. Maar op zonnige dagen, als er veel groene stroom wordt opgewekt, ontstaat er steeds vaker een overschot aan zonne-energie. Op dit moment kunnen we dit overschot nog niet volledig opslaan, daarom wordt deze stroom teruggeleverd aan het net. Aan terugleveren aan het net zijn ook bepaalde kosten verbonden waaronder onbalans- en profileringskosten. Door de flinke toename van zonnepanelen stijgen deze kosten voor teruglevering voor energieleveranciers. Samen kunnen we hier echter invloed op uitoefenen door juist op zonnige dagen de stroom te verbruiken. Door op deze momenten bijvoorbeeld de was te doen of je elektrische auto op te laden, help je de energietransitie vooruit. Je verbruikt je zelf opgewekte energie in huis en levert minder terug, waardoor het energienet minder zwaar belast wordt.
Ik heb voor Vandebron gekozen omdat jezelf een keuze kunt maken uit wind-, zonne- of bio-energie. Zo weet je precies waar je energie vandaan komt en waar je geld naartoe gaat.
Hi Nikky, Dankjewel voor het delen van je review! Mocht je nog vragen hebben, kun je ons altijd bereiken via 0880 444 555.
Vandebron komt er bij de prijsvergelijkers op het ogenblik niet goed uit, maar na telefonisch overleg is er een - in vergelijking -goed 3j contract te krijgen. De op de website berekende verbruikscijfers en tarieven zijn in mijn ervaring wat chaotisch en deels met elkaar in tegenspraak. Misschien niet belangrijk, maar maakt een beetje amateuristische indruk
Hei, Dankjewel voor het delen van je positieve review en heel erg bedankt voor je feedback! We zullen er mee aan de slag gaan.
Duidelijke en goede informatie via website en telefonisch contact. Altijd klantvriendelijk en deskundig. Telefonisch prima bereikbaar en altijd vriendelijk en duidelijk ! Ze nemen de tijd voor je ! Ben al jaren aangesloten bij ze en voor mij blijft dat voorlopig ook zo !!
Hei Matthieu, Heel erg bedankt voor het delen van je positieve ervaring. We zijn blij om te horen dat je zo tevreden bent en we hopen op nog veel jaar samen!
Altijd tevreden geweest over de mailen met informatie vriendelijke klantenservice binnen een minuut een medewerker op de lijn gehad ik ben zeer tevreden graag zo blijven en verder gaan
Hi Khalil, we zijn blij om te horen dat je tevreden bent. Bedankt voor het delen van je positieve ervaring!💚
Eerder hadden we via een woonvereniging een contract bij Vandebron. De visie, de insteek, handige tools spreken me van Vandebron sprak ons erg aan. Zo lang er geen veranderingen zijn is het een prima leverancier. Tot er wel iets gewijzigd moet worden. De klantenservice spreekt elkaar tegen. De een zegt het geregeld te hebben maar later blijkt toch weer niet. Kost heel veel tijd en goed opletten om het weer recht te zetten. Vaker een vervelende/arrogante toon in de mailings. Maar goed, overal kan wat misgaan dus toch later ook een individueel contract afgesloten bij Vandebron. Nu verhuisd en daar gaat het onzettend mis. Ik heb op tijd het contract van oude woning opgezegd. Krijg ook een bevestiging. Later blijkt het toch niet goed te zijn gegaan bij Vandebron in het systeem. Het gaat van kwaad tot erger. Communcatie loopt langs elkaar. Ik moet ineens gegevens aanleveren die ik niet heb (zijn uitgelezen door de slimme meter - die heb ik niet voor niets). Ook nu vaker arrogante mailtjes of geen (adequate) reactie. Dubbele facturen. Gegevens die door elkaar worden gehaald. Ineens een brief van Enexis dat er geen contract meer op mijn nieuwe adres is en dat ik actie moet onderenemen omdat ik anders afgesloten wordt. Hier weer achteraan moeten. Geen uitleg, geen transparantie wat er achter de schermen allemaal gebeurd. Echt om heel moedeloos van te worden. En waar ik al bang voor was is gisteren gebeurd; de eindafrekening van de oude woning is niet op mijn opzegdatum gezet maar op dik drie weken later. Echt, het kost zoveel energie en frustratie. Moet ik hier nu ook weer achteraan. Ik kan begrip opbrengen dat er dingen mis gaan, het een tijd druk is, er groei-problemen zijn, maar ik ga nu een andere leverancier zoeken want er is echt iets structureels mis met dit bedrijf. Spijtig van de mooie ambitie.
Hoi Yvonne, vervelend om te lezen dat je ons zo hebt ervaren. Helaas kunnen wij via deze weg niet meekijken in jouw account waardoor wij niet weten wat er precies gebeurd is. Je kan nog een keer contact met ons opnemen (0880 444 555 of [email protected]) en dan kunnen we samen naar een oplossing kijken.
Juist omdat Vandebron als eerste eerlijk was over terugleverkosten zijn we klant geworden. Dit jaar gaan we ons contract verlengen met een 3-jarig vast contract. Het is ons volkomen duidelijk wat dit betekent, de klantenservice was eenvoudig te bereiken, behulpzaam en zeer kundig in hun uitleg op onze vragen. Bij Vandebron voel ik me nog echt een gewaardeerde klant en ook nog eens van een bedrijf met een goede missie waar ik volledig achter kan staan.
Hee Annet, wat fijn dat je onze transparantie zo kan waarderen, dit is een van onze kernwaarden. Bedankt voor jouw leuke review en welkom bij Vandebron!
.
Heb gevraagd om verlenging we kwamen er vlot en tot tevredenheid uit gewoon vriendelijk enige uitleg gekregen top !
Hee Luc, goed om te lezen dat je zo tevreden bent met de hulp die je gekregen hebt van onze klantenservice!
Ook mijn derde ervaring met iets veranderen of regelen werd snel vriendelijk en opgelost.
Wat goed om te horen dat je zo tevreden bent. Dankjewel voor het delen!
De tarieven van de aanbieding voor de persoonlijke jaarlijkse verlenging is helaas weer exact dezelfde als de aanbieding op de website voor nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen echt een flinke "welkomst" korting. Vorig jaar moest ik bellen om toch dezelfde korting te krijgen. Dit jaar kreeg ik als telefonische respons maar 50% van deze korting. Dus moet ik na 4 jaar klant helaas overstappen. Vanwege de standaard slechte behandeling van vaste klanten.
Hei Kees, Wat vervelend om te horen dat je een slechte ervaring met ons hebt gehad. We vinden het erg jammer om je te zien gaan. Graag vragen we van je om nogmaals contact op te nemen met de verlengafdeling via 0880 444 550. Misschien kunnen zij dan met je kijken naar een gunstiger aanbod.
goede, snelle en adequate hulp bij overstap
Hee, fijn dat de overstap goed geregeld was en dat wij je snel hebben kunnen helpen. Welkom bij Vandebron!
Vriendelijke klantenservice. Kan zaken goed regelen op de site.
Hei Melchior, Dankjewel voor het delen van je positieve review! We zijn heel blij om dat te horen.
Ben sinds jaren klant bij vd Bron, en had nooit spijt hiervan. Enkele weinige keren contact met klantenservice, altijd makkelijk en probleemgeorienteerd geholpen door competent en vriendelijke medewerkers. Verder natuurlijk groene stroomleverancier, met een heel betrouwbaar netwerk. Verder zo!
Hoi, wat leuk om jouw reactie te lezen! Bedankt voor jouw vertrouwen in ons 💚
Zeer tevreden alles transparant kan de concurrentie een voorbeeld aan nemen
Hee Rob, bedankt voor jouw positieve feedback over ons. Transparantie is een van onze kernwaarden. Erg leuk om te lezen dat jij dit zo waardeert!
Ben nog in de overgangsfase naar een nieuwe contract. De Helpdesk medewerker was zeer behulpzaam en vriendelijk Alle vragen zijn in een keer beantwoord en zelfs meer dan dat!
Hoi Jan, wat leuk om te lezen dat je zo´n goeie ervaring hebt gehad met onze klantenservice! Daar krijgen wij goeie energie van 💚
Vandbron belooft veel, maar komt de belofte niet waar. Incasseer onterechte bedragen, erkent dat na veel discussies ook, maar weigert terug te betalen of te verrekenen met nog te incasseren bedragen. Als je dan zelf wil verrekenen, dreigen ze met incasso’s. Zeggen dat je elk moment een dynamisch contract kan omzetten maar als je dat dan wil, zit er 28 dagen bedenktijd op. Echt, trap niet in de marketing van dit bedrijf. Dat Essent hier achter staat, begrijp ik niets van.
Hoi Andre, wat vervelend om te lezen dat je zo´n ervaring met ons hebt gehad. Helaas kunnen wij via deze weg niet meekijken naar wat er gebeurd is. Zou je contact op kunnen nemen met onze klantenservice via 0880 444 555 of [email protected]? Dan kunnen wij samen naar een oplossing gaan kijken.
Goede communicatie en zeer klantvriendelijk.
Hey Milla, bedankt voor het delen van je positieve ervaring!💚
Altijd lastig om een nieuwe energie leverancier te kiezen maar bij van de Bron voelde het weer vertrouwd. Verduurzamen en zuinig omgaan met energie, iedereen kan het en sommige oplossingen zijn simpel en direct uit te voeren.
Hi Janny, bedankt voor het delen van je positieve ervaring. Samen gaan we voor groen!💚
Vorige ervaring was prime. Ik hoop nu ook weer.
Hi Joan, bedankt voor het delen van je positieve ervaring, dat hopen wij natuurlijk ook! Mocht je in de toekomst vragen of opmerkingen hebben, kan je gerust contact opnemen met ons serviceteam.
Mijn contract wilde ik verlengen. Heb nog steeds geen antwoord gekregen. Ik heb inmiddels een aantal keer naar de klantenservice gemaild en gebeld. Het ligt bij de afdeling special care zegt men. Daar ligt het te verstoffen - nu na meer dan een maand geen antwoord gekregen. Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Zeer slechte klantenservice, ze willen klanten niet behouden in elk geval.
Hi, Wat vervelend om te horen dat je geen vertrouwen meer in ons hebt. Ik snap dat wanneer je zo lang moet wachten de vragen alleen maar toenemen. Het is momenteel inderdaad erg druk bij onze speciale afdeling waardoor het wat langer kan duren dan normaal. Ik verzeker je dat we je klacht serieus nemen en dat we een goede oplossing willen vinden. We bedanken je voor je geduld.
In september 2023 een contractverlenging aangegaan. Gewoon via de telefoon, zo gepiept en via de mail bevestigd’leuk dat u klant blijft’. Wat blijkt nu? Zonder dit apart te vernoemen mag ik bijna 500 EUR extra afrekenen. Het staat met het welbekende * in de piepkleine lettertjes ergens diep verstopt genoemd.
Hei Michiel, Wat vervelend om te horen dat je zo ontevreden bent met je contractverlenging. Graag vragen we van je om contact op te nemen met onze klantenservice zodat we samen kunnen kijken naar wat hier is gebeurt. Dit kan via de mail ([email protected]) of telefonisch via 0880 444 555.
Nadeel: geen e-mail of telefoon nummer op de website wel een onhandige chatbot
Hei Adriaan, Wat vervelend dat je ons telefoonnummer en e-mail adres niet hebt kunnen vinden. Ons telefoonnummer is 0880 444 555 en we zijn hierop elke werkdag van 9:00 tot 17:00 te bereiken. Ons e-mail adres is [email protected]. Hopelijk lukt het zo!
In al die jaren geen klachten, klantvriendelijk en werken aan verduurzaming.
Hi Sandra, wat goed om te horen dat je zo tevreden bent! 💚
Goed geregeld proces, goede inzichten en overzichten. Prima app, en ook advies indien gewenst.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.