Klantenservice volledig onbereikbaar.

Al meerdere keren klantenservice proberen te bereiken. Na half uur in de wacht verbreekt de verbinding. Niet 1x, maar laatste 4x deze week.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Sjors, bedankt voor het achterlaten van je review. Afgelopen week hadden we inderdaad wat problemen met de telefoonlijnen, maar we zijn inmiddels weer goed bereikbaar. Zou je het nogmaals kunnen proberen? Dat kan via 088 044 4555. Anders kan je ons ook altijd mailen (vragen@vandebron.nl) of ons een berichtje sturen via een van onze social media kanalen. We helpen je graag! Fijne dag :)

Positief

Goede communicatie.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het hoge cijfer, Joke. Hier worden we blij van :)

klote zooi

ze willen een 13 de maand afschrijving heb mijn contract beëindigd ik ga geen 13 de maand betalen afzetters. einde contract is einde contract en geen 13 de maand.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Tineke, bedankt voor je review. We begrijpen dat het vervelend is als er een dertiende keer een bedrag wordt geïncasseerd, terwijl je aangeeft je contract te hebben beëindigd. De reden hiervan is dat we pas 2 a 3 dagen van te voren bericht krijgen van je nieuwe leverancier dat ze het adres gaan 'overnemen'. Deze dertiende termijn is eigenlijk bedoeld voor het nieuwe, variabele contract. Verder zien we dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat het is opgelost. Veel succes bij je nieuwe leverancier en misschien kunnen we je in de toekomst weer verwelkomen als klant bij Vandebron.

Niet tevreden

Na een verhuizing was het niet mogelijk dat Vandebron gas kon leveren op mijn nieuwe adres. Ik had een welkomst korting en vroeg de medewerker telefonisch tijdens de verhuizing of ik mijn cashback kon meenemen na de nieuwe woning. Dat is geen probleem en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Nu het jaar contract om is: 1. Geen volledige cashback (maar de helft) 2. Geen eind-afrekening (waar de cashback in verwerkt zou worden, dus ook de helft van de cashback nog niet ontvangen) 3. Traag antwoord van klantenservice (2 weken) Daarnaast: 1. Ze hebben mij automatisch aangemeld voor een nieuwe contract om dat ik een link clickte in een email terwijl ik die clickte om verder hun aanbod uit te zoeken. (Vreemde praktijken waar ik denk de ACM ook niet blij mee zou zijn... ik spreek van ervaring want ik werkte 3 jaar in de branch) 2. Onoverzichtelijke website - niet genoeg info/tools en directheid

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Alexander, bedankt voor het achterlaten van je review. We kunnen ons voorstellen dat het vervelend is als je maar een deel van de korting krijgt uitgekeerd. Voor het ontvangen van de korting gelden inderdaad een aantal voorwaarden. Helaas kunnen we aan de hand van je naam niet de situatie voor ons zien en weten we niet precies de voorwaarden van je contract. Ook de verlenging kunnen we dus niet voor je achterhalen. Als je wil dat we er naar kijken kan je altijd contact met ons opnemen. Dat kan per mail (vragen@vandebron.nl), telefonisch (088 044 4555) of via een van onze social media kanalen. Het klopt dat het druk is, maar we proberen je zo snel mogelijk te antwoorden. Als laatste zullen we je opmerkingen over de website doorzetten aan onze website makers. Fijne dag!

13 deelbetalingen, extreem lang wachten op eindnota

Ik stap elk jaar over via we.gaslicht.com. Nooit problemen. Nu bij Van de Bron is 13 x een deelbetaling afgeschreven. Ze wachten echt tot de uiterste termijn van 6 weken met de eindnota en dan moet je maar hopen dat het geld dan binnen de 14 dagen uitbetaald wordt.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Ingrid, bedankt voor het achterlaten van je review. We begrijpen dat het vervelend is als er een dertiende keer een bedrag wordt geïncasseerd, terwijl je aangeeft over te zijn gestapt. De reden hiervan is dat we pas 2 a 3 dagen van te voren bericht krijgen van je nieuwe leverancier dat ze het adres gaan 'overnemen'. Deze dertiende termijn is eigenlijk bedoeld voor het nieuwe, variabele contract. Hierdoor kom je in ieder geval niet zonder energie te zitten. Verder ontvang je de eindnota binnen uiterlijk 6 weken, dit is conform de regels van het ACM. Vanwege de drukte kan het zijn dat we merendeel hiervan nodig hebben, maar we werken hard aan een oplossing om dit proces te versnellen. Hopelijk kunnen we je in de toekomst weer verwelkomen als klant bij Vandebron. Voor nu willen we je in ieder geval veel succes bij je nieuwe leverancier wensen. Fijne dag!

goeie service, geen sjoemelstroom

ik kreeg een veel goedkoper contract aangeboden bij Innova Energie: termijnbedrag was weliswaar hetzelfde, maar ze gaven bij Innova een forse 'nieuweklant-korting' van meer dan 300 euro. Echter bleek dat de duurzaamheidsscore van Innova bij de consumentenbond slechts een 4 was, terwijl Vandebron een 9 scoort. Vermoedelijk werkt Innova met de zgn sjoemel-contracten. Daar werk ik liever niet aan mee. Dus toen Vandebron gebeld, met de vraag wat het ze waard was als ik zou blijven. Vervolgens een prima nieuw contract kunnen sluiten met ook een mooie prijs.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Ni Niels, bedankt voor het achterlaten van je positieve review. We zijn blij om te lezen dat je besloten hebt klant te blijven van Vandebron. Bij Vandebron zijn we fel tegen sjoemelstroom. Je kan je eigen energiebron kiezen, zodat je zeker weet waar je je energie vandaan krijgt. Samen maken we Nederland steeds een stukje groener :)

Nooit meer van de bron

Er zijn vele handelingen gedaan door van de bron buiten ons om. Zo is ons contract stop gezet nadat de nieuwe kopers een contract hadden afgesloten. We werden hiervan niet op de hoogte gesteld, kregen een boete. Dit opgelost nadat we gebeld hadden. Vervolgens, is het op de site allemaal niet overzichtelijk wat je verbruikt. Bij de afrekening hebben ze niets nagevraagd waardoor er een geheel verkeerde gas meting opstond. Dikke afrekening. Ditmaal weer gebeld, heeft maanden geduurd. Check allen de afrekening!!! Klantenservice is vriendelijk maar na onze mening nooit weer van de Bron. Nog het gevoel dat het niet klopt, in twee maanden bijna evenveel gas verbruikt als in het gehele jaar.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi, bedankt voor het achterlaten van je review. We begrijpen dat dit een vervelende situatie is. Graag zouden we je verder willen helpen, maar aan de hand van je initialen/naam kunnen we de situatie niet voor ons zien. Zou je contact met ons op kunnen nemen? Dat kan per mail (vragen@vandebron.nl), telefonisch (088 044 4555) of via een van onze social media kanalen. We helpen je graag!

De beste klantenservice van Nederland

Bij geen enkel ander bedrijf ben ik ooit zo'n prettige klantenservice tegen gekomen. Geen eeuwige wachtrijen bij het bellen, een persoonlijke afhandeling, een overzichtelijke website, ga zo maar door. Een fijn bedrijf dat een transparante indruk geeft. Duurzaamheid is voor mij de reden waarom ik voor Vandebron heb gekozen, maar op een prettige manier behandeld worden als je een vraag hebt, is ook wel zo fijn.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Judith, wat worden wij blij van jouw positieve woorden. Het gene wat wij onze klanten willen laten ervaren is dat wat jij omschrijft. Bedankt! Samen maken we Nederland een stukje groener :)

Nooit problemen, maar wordt wat minder goed op hoogte gehouden over mijn pas aangeschafte zonnepanelen en de bepaalde constructie die ze daarvoor hadden.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Gert, bedankt voor je beoordeling. Goed om te horen dat er nooit problemen zijn geweest. Wat betreft je zonnepanelen, dat is waardevolle feedback. Goed dat je dit met ons deelt. Fijne dag!

Goeie Provider

Van de bron is een goede provider kan geen nadelen opnoemen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor de positieve woorden, Edwin!

Goede dienstverlening, wel verrast door het nieuwe termijnbedrag dit jaar

De dienstverlening van Vandebron is steevast goed en we zijn blij met de missie van het bedrijf om energie te verduurzamen en daar een actieve rol in te spelen. Dit jaar werden we bij de start van de contract periode verrast met een veel hoger termijnbedrag, terwijl we een lineaire energie- / gas consumptie hebben en dit al jaren bekend is bij Vandebron. Nadat ik zelf in actie ben gekomen is het termijnbedrag aangepast, maar mijns inziens had dit in het geheel niet nodig hoeven zijn. Ik kan me daarbij helaas niet aan de indruk onttrekken dat er een verband is met de overname naar een commerciële energieleverancier die vorig jaar heeft plaatsgevonden, is het termijn bedrag nu opeens 'per ongeluk' met 75 euro per maand omhoog gegaan? Het zou Vandebron sieren als dit soort acties in de toekomst niet meer voorkomen, ik lees hier ook meer negatieve berichten over op Internet. Daarnaast zou het mooi zijn als de app bij het calculeren van het energieverbruik t.o.v. de prognose ook de teruglevering van zonnepanelen meerekent, nu geeft de app steevast aan dat we meer hebben verbruikt dan gepland, dus hebben we eigenlijk niet zoveel aan dit alert.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor je bericht. Goed om te horen dat het zo bevalt bij Vandebron. Eens per jaar krijgen wij het Standaard Jaarverbruik door van de netbeheerder. Dit is het verwachte verbruik, gebaseerd op het historische verbruik van de afgelopen 2 tot 3 jaar. Als zij dit opnieuw hebben berekend en met ons hebben gedeeld, doen wij op basis hiervan een herberekening van het termijnbedrag. Dit doen we, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Echter, niet iedere netbeheerder rekent de zonnepanelen mee in dit SJV. Dit kan ertoe leiden dat het berekende termijnbedrag niet klopt voor jouw verbruik. We kunnen hier helaas niets aan veranderen, maar je kunt het bedrag zelf gemakkelijk wijzigen in Mijn Vandebron. Dit SJV is ook de reden dat het verwachte verbruik in de app hoger is dan je verwacht. Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag!

Oplichters

Word telefonisch opgebeld met de leugen dat een overstap voordelig is voor mij. Krijg je na een week een bericht dat de overstap niet door kan gaan als ik niet eerst een borg van 800 euro betaal omdat ik niet kredietwaardig zou zijn. De instantie EDR ken ik niet en als je de EDR opzoekt bij Google blijkt het niet te bestaan. Dus stop met mensen op te lichten zeker in Corona tijd. 😠😠😠😠😠😠

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Betrouwbaar, vriendelijk, milieubewust

Plezierig en wat je er verder van mag hopen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor de positieve woorden!

Goed bezig

Past precies in mijn opvatting over duurzaamheid.

Goed om te horen, Eddy!

Betrouwbaar en klimaatvriendelijk

Na een wat bruuske start (tijdens een straatcampagne in de beginperiode van Van de Bron) heb ik de contacten altijd ervaren als betrouwbaar en niet te opdringerig. Vergeleken met andere energieleveranciers ben ik zeer voordelig. Daarnaast geeft de deelname aan Van de Bron mij het gevoel een, weliswaar piepklein, beetje bij te dragen aan verbetering van het klimaat.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Hinke, wat een positief bericht, dankjewel. Fijn dat het contact zo prettig is verloopt!

Begin en levering goed, afsluiting onvriendelijk

Het oversluiten en levering bij van de bron ging heel goed, niet op aan te merken. De App zit goed in elkaar. Maar nadat ik besloot om over te gaan naar een andere leverancier, werd ik gebeld. Ik vertelde dat ik al een aanbieding bij iemand anders had gevonden, er werd opgehangen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Ruben, wat vreemd dat er werd opgehangen, sorry hiervoor. Helaas kunnen we zo gauw niet zien waar je voor gebeld werd, omdat we daarvoor je accountgegevens nodig hebben. Mocht je hier nog over willen spreken, dan kun je contact met ons opnemen en kunnen we voor je kijken! Voor nu wensen we je succes bij de volgende leverancier.

Duur!

Ze doen een goed aanbod, maar de rekeningen zijn uiteindelijk veel en veel hoger.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Monique, bedankt voor je review. We zijn na je aanmelding verplicht het standaard jaarverbruik (SJV) op je adres te gebruiken voor een eerste berekening van je termijnbedrag. Dit is het verwacht jaarverbruik dat op basis van de historische meterstanden berekend is door de netbeheerder. Dit kunnen we voor je aanmelding verwerkt is nog niet inzien en daarom heb je de mogelijkheid om via de website zelf een inschatting van de kosten te maken. Het SJV kan dus verschillen van het verbruik dat je zelf hebt ingeschat. Daarnaast ronden wij het termijnbedrag met maximaal 5 euro per product naar boven af. Het kan zijn dat dit SJV afwijkt van je werkelijke verbruik, waardoor het termijnbedrag niet passend genoeg was voor jouw verbruik. We sturen echter maandelijks rapporten van je verbruik waarin je dit goed bij kunt houden (mits je een slimme meter hebt). Daarnaast kun je ons altijd vragen om een herberekening, we doen dit dan graag voor je.

Niet snel met reageren

Ze zijn niet snel met mails beantwoorden, ze zeggen 5 werkdagen en inmiddels wacht ik al 8, geen reactie. De reden dat ik contact zocht was ivm jaarafrekening, mijn contract liep op 14-02 af en nog steeds geen jaarafrekening. Er staat op de site 8 weken, we zitten inmiddels in de 11e week. Erg traag allemaal, beetje jammer.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Leon, bedankt voor het achterlaten van je review. Hier lijkt iets niet goed te gaan, want het ontvangen van de jaarnota duurt uiterlijk 8 weken. Helaas kunnen we op basis van je naam geen gegevens vinden, zou je daarom contact op kunnen nemen via vragen@vandebron.nl of door ons te bellen op 088 044 4555. Dan kijken we daar graag even met je mee. Fijne dag!

uitstekend

Duidelijke informatie en klantvriendelijk.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Rob, hartelijk bedankt voor het delen van je ervaring!

Duidelijke, eenvoudig communicatie, duurzaam

Ik wil graag zo veel mogelijk duurzaam leven en daarom heb ik voor Vandebron gekozen. Zij werken met traceerbare duurzame energie bronnen, en communiceren hier open over. Ook toen ik vragen had over de aangeboden contractverlenging werd ik vriendelijk te woord gestaan. Naast vriendelijk was de communicatie eenvoudig te begrijpen en helder. Heel fijn want ik heb natuurlijk wel iets beters te doen dan een energieleverancier onder de loep te nemen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het delen van je positieve ervaring.

Van de Bron Energie B.V. - WALGELIJK

Besloten het contract met VandeBron Energie B.V. te beëindigen en over te stappen naar een andere energieleverancier. Ontvang je een eindafrekening die onjuist is en voor ons niet duidelijk. Na diverse telefoongesprekken en mailcommunicatie wordt eindafrekening aangepast. Nog steeds zijn gegevens onjuist en niet duidelijk. Er blijft onduidelijkheid over verschil in afrekening door ons te voldoen. Vervolgens zelf spreadsheet opgesteld waarin de gegevens van VandeBron één-op-één worden verwerkt met hiernaast onze eigen gegevens. Spreadsheet aan VandeBron toegestuurd met verzoek spreadsheet te controleren en eventueel aan te passen indien onjuist. Hierna volgt veel correspondentie van verschillende medewerkers van VandeBron. Echter verhaal wordt voor ons nog steeds niet duidelijk. Terwijl er nog volop wordt gecommuniceerd ontvangen wij automatische incasso-verzoeken van VandeBron en tevens een incasso van gerechtsdeurwaarder Hofman uit ’s Hertogenbosch. Deze laatste verhoogt het te betalen eindafrekening met Euro 40,-. Nogmaals aan partijen uitgelegd dat berekening niet duidelijk is en volgens ons nog steeds niet klopt. Hierna wederom veel communicatie met verschillende medewerkers van VandeBron. Niet uit te komen met deze club. Om van het geneuzel af te zijn de eindafrekening van Euro 89,26 betaald aan VandeBron. Eerder had VandeBron aangegeven dat de betreffende incassokosten niet meer van toepassing zouden zijn ! Na enkele weken ontvangen wij alsnog een incasso van gerechtsdeurwaarder Hofman uit ’s Hertogenbosch met het verzoek de Euro 40,- eveneens te voldoen. Wij zijn zelfstandig ondernemer, als wij zo met onze klanten zouden omgaan zoals VandeBron dan was zaken doen voor ons zo voorbij. Zeer jammer deze ervaring. Uiteraard zullen wij VandeBron niet adviseren aan anderen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Nico, bedankt voor het achterlaten van je review. We kunnen begrijpen dat het vervelend is als er meermaals contact over de eindnota is geweest, waar het een en ander onduidelijk was. Inmiddels zien we dat je ook contact hebt gehad met onze collega's van het Special Care team. Graag verwijzen we je naar die correspondentie. Via deze weg willen we je bedanken voor je tijd bij Vandebron en wensen we je veel succes bij je nieuwe leverancier. Fijne dag!

Gerenommeerde Energieleverancier.

Betrouwbare energieleverancier met een uitstekende Prijs-Kwaliteitsverhouding.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Peter, wat leuk dat het je zo bevalt bij Vandebron. Daar krijgen we veel goeie energie van hier :) Bedankt en een fijne dag!

Door vd. Bron ten onrechte aangepast termijn bedrag verhoogd.

Mijn termijn bedrag was door vd. bron aangepast(verlaagd) en even late weer verhoogd. Hoe kan dat?

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi! Goed dat je dit aan ons vraagt. We kunnen goed begrijpen dat dit nogal verwarrend is. Helaas kunnen wij via dit platform jouw account niet inzien. Zou je hierover contact met ons kunnen opnemen via 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl? Alvast bedankt!

Oplichters

Leuk adverteren met hoge kortingen maar achteraf deze niet teruggeven door omslachtige actievoorwaarden. Ik zou deze toko nooit aanbevelen aan iemand, ze zijn ten opzichte van andere leveranciers enorm duur en komen hun afspraken niet na. Ze zijn vooral van het geld innen maar teruggeven komt in het woordenboek niet voor.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Martijn, goed dat je dit met ons deelt. We kunnen ons goed voorstellen dat het vervelend is als jij jouw geld nog niet hebt ontvangen. Graag kijken we voor je na wat de reden is dat jij je geld nog niet hebt ontvangen. Zou je hierover contact met ons kunnen opnemen via 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl? Alvast bedankt!

1e jaar prima, na overstap helemaal ruk

1e contractjaar ging alles goed, niks te klagen. Na 1 jaar overgestapt (doe ik elk jaar) sinds de overstap geen inzicht meer in verbruik, website is niet langer bruikbaar. Er zijn 13 termijnen afgeschreven en ik heb ook nog steeds geen eindafrekening gezien.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Arjan, bedankt voor je beoordeling. Wat jammer om te horen dat je om deze reden bent overgestapt. Op het moment dat je verbruik niet meer inzichtelijk is dan ligt dit waarschijnlijk aan je slimme meter in plaats van aan ons. Houdt dit goed in de gaten als je verbruik ook niet inzichtelijk is bij je nieuwe leverancier. Daarnaast geef je aan dat je de eindafrekening nog niet hebt ontvangen. Deze wordt binnen 6 weken verstuurd nadat je contract bij ons is opgezegd. Mocht het langer duren, neem dan direct contact met ons op zodat we kunnen nagaan waardoor dit komt. We wensen je een fijne dag!