10

Tevreden

Ik ben pas een paar maanden bij Vandebron. Ik heb laatst telefonisch contact gehad en werd vriendelijk geholpen.

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Ferry, Bedankt voor je positieve reactie. Hier krijgen we goeie energie van! 🌿

5

Slechte overstap en voorlichting bij werving op straat

Ik ben ontevreden. Geen terugbetaling van de opzegvergoeding, oorzaak ik was niet op de hoogte dat ik het bewijs van de opzegboete moest mailen ( voor een bepaalde datum..) ook is mij niet verteld door de verkoper op straat dat het een contract voor 3 jaar is. En van den bron wijzigt zonder overleg het maandbedrag ( tot 2 x aan toe)

  • Zou u ons aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Anjes, bedankt voor je bericht. Je geeft aan dat je geen vergoeding hebt ontvangen voor de boete die de vorige leverancier in rekening heeft gebracht. Zoals onze collega's hebben toegelicht, is de nodige informatie verschaft ten tijde van de aanmelding. De actievoorwaarden zijn verstuurd en gaven aan dat de vergoeding zou worden toegekend, mits er een bewijs werd geleverd. Hierbij is je contract verstuurd waarin staat aangegeven dat dit een contract voor 3 jaar is. Hierin staat alle informatie betreffende het contract. In de eerste 14 dagen heb je de optie om aanpassingen te doen. Als dit niet gebeurt, wordt het contract geldig en starten we met leveren. De veranderingen in termijnbedragen worden aangegeven per e-mail en op de jaarafrekening. Je hebt de optie deze te weigeren of terug te draaien. We begrijpen uiteraard dat deze uitkomst niet is waar je op hoopte. Naar onze mening hebben we alle nodige informatie verschaft en ons aan de afspraken gehouden. We willen natuurlijk dat de communicatie in de toekomst soepel verloopt. Mocht je een vraag of een verzoek hebben, aarzel dan niet om nogmaals contact op te nemen.

1

Ander “verdienmodel” zeggen ze

Bij overstap wordt vooraf niet gecommuniceerd dat voor je contract ingaat al een maand wordt geïncasseerd. Daarvoor is mijn maandbedrag ineens eenzijdig aangepast naar 180 euro ipv 130 die ik thans (voor eindafrekening) al te veel betaal bij huidige leverancier. Ook voor contract ingaat en de meterstanden nog moeten worden opgevraagd tbv eindafrekening. Omdat ik dus een masnd 2 leveranciers betaalde heb en me eerst werd verteld door van de Bron dat dit niet kon kloppen heb ik bedrag gestorneerd en direct vragen gesteld per mail. Nog voordat ik daar een uiterst wollig lang en onduidelijk antwoord op krijg, heb ik al de eerste aanmaning binnen, ook voordat contract ingaat. Deze partij is nog commercieler dan andere en ze geven aan “ander verdien model” maar deze geldrace en eindeloze jaarlijkse klant overstap is wat mij betreft weinig duurzaam. Ook aan de telefoon onbevredigend gesprek en weinig klantvriendelijk en nog steeds geen duidelijke oplossing.

  • Zou u ons aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor het delen van je ervaring. Goed dat je deze punten aankaart. Graag lichten we het een en ander hierover toe. We zijn, als je aanmelding is verwerkt, verplicht het standaard jaarverbruik (SJV) op je adres te gebruiken voor een eerste berekening van je termijnbedrag. Dit is het verwacht jaarverbruik dat op basis van de historische meterstanden berekend is door de netbeheerder. Dit kunnen we voor je aanmelding verwerkt is nog niet inzien en daarom heb je de mogelijkheid om via de website zelf een inschatting van de kosten te maken. Het SJV kan dus verschillen van het verbruik dat je zelf hebt ingeschat. De eerste incasso betreft de garantie van de levering van energie en vindt eenmalig plaats voor de start van het contract. Voorheen incasseerden wij in de maand vooraf. Nu incasseren we het termijnbedrag in de maand zelf. Dit biedt meer flexibiliteit voor klanten, omdat de incassodatum tussen de 1e en 28e van de maand mag vallen, voorheen was dit tussen de 20e en 28e. Om dit te kunnen waarborgen doen we voor de start van het contract eenmalig een incasso ter hoogte van het termijnbedrag. Dit is om de levering te kunnen garanderen aan zowel de klanten, als producenten. Deze regeling is pas kort geleden van start gegaan, het klopt inderdaad dat de communicatie hierover in het begin stroef heeft gelopen. Uiteraard doen we ons uiterste best hier verbetering in te brengen. Feedback, zoals jij die nu geeft, helpt ons dit proces te bevorderen. Betreft de betalingsherinnering willen we mededelen dat deze automatisch wordt verzonden, zodra er een stornering plaatsvindt. We kunnen uiteraard in overleg aanpassingen doen. We vinden het jammer dat deze start niet soepel is verlopen en zouden graag met je in gesprek gaan om je zo goed mogelijk te helpen. Mocht je dit fijn vinden, dan willen we je vragen contact op te nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555. Voor nu wensen we je een fijne dag. We horen graag van je!

3

makkelijk contact, maar niet meedenkend

L.S. bij onze verhuizing van plaats A naar plaats B hadden we even 2 contracten nodig. Toen ik het contract van plaats A kon afsluiten, moest ik wel de volle strafkorting betalen van het verbreken van een contract. Dat is voor particulieren een hele strop! Dat is ook gewoon niet meedenken, behulpzaam willen zijn.

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Arien, bedankt voor het delen van je ervaring. Je kunt bij een verhuizing tijdelijk voor twee adressen betalen onder het zelfde contract. Hierbij wordt geen boete in rekening gebracht. We zouden graag voor je kijken wat er is gebeurd. Zou je contact met ons willen opnemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555? We helpen graag!

7

Goed, maar....

het slimme-meter gebeuren is echt hopeloos

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Geen problemen.

Ik heb weinig contact met jullie, dus ik heb ok niets te melden.

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Blij met 100 %groene energie

Prima energie leveraar met een duidelijke communicatie naar de klant, soms duurt het even voor je antwoord krijgt maar er is al genoeg haast in de wereld dus vind dat geen probleem

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Een van de koplopers in het vergroenen

Mooie is dat ik geen ervaringen kan verzinnen. Alles gaat naar wens en we worden goed op de hoogte gehouden.

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
7

vriendelijk en duidelijk

Ervaring is positief, toen ik geen gas meer gebruikte, heb ik geen last gehad van contractbreuk.

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
9

Een betrouwbare, eerlijke en klantvriendelijke leverancier!

Prima service. Ik word goed geïnformeerd en mijn verhuizing is ook prima geregeld.

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
9

Duidelijke site

wat ik leuk vindt bij Vandebron ik kan elke maand duidelijk zien hoeveel energiekosten heb gemaakt en op die manier ik heb een duidelijke overzicht en hopelijk dit voorkomt extra energiekosten aan het einde van het contract

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

Goed

Test.

  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

Wij zijn heel tevreden
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding

Reactie van het bedrijf

Fijn om te horen, Jo!

9

4 sterren: goede service, goed behandeld

Mijn ervaring met Vandebron is zondermeer prima. Zie daarom ook mijn score. De website is de laatste jaren sterk verbeterd en dan met name de stabiliteit en de inhoud. Het zou echter nog gebruiksvriendelijker zijn wanneer de verbruiksgegevens tot en met de dag ervoor online zichtbaar zijn.
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Roy, bedankt voor je feedback. We zijn inderdaad constant bezig met het optimaliseren van onze website en de app. Bedankt voor het delen van dit verbeterpunt, de mening van onze klanten is belangrijk om onze service te verbeteren voor de toekomst. Fijn dat de versterking van de website bevalt!

10

5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

Fantastische energieleverancier en zeer klantvriendelijk.
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding

Reactie van het bedrijf

Dag Johan, goed om te horen dat het zo goed gaat! Bedankt voor je reactie en een fijne dag gewenst.

8

4 sterren: goede service, goed behandeld

Enorm klantvriendelijk, goed bereikbaar, denken goed mee. Zaken snel geregeld. Prijs/kwaliteit verhouding prima. Duurzaamheidsaspect is voor mij puur bijzaak. Maar mooi meegenomen. Voel mij altijd gehoord als ik contact met Vandebron heb. Zeer content.
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
9

4 sterren: goede service, goed behandeld

Prima
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
10

5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

Gedegen, no nonsense groene leverancier(s)
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
9

4 sterren: goede service, goed behandeld

Ga zo door
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
10

5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

We hebben een goede band met elkaar en we werken ook goed samen betreffende onze energiebeurzen o.a voor een plaats met een stand voor jullie op onze energiebeurzen in de regio van Volendam- Purmerend en omgeving en wat mij betreft voor een nog lange periode. Zonnige Groetjes Cor Kempers Volendam
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
10

5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

Sinds jaar en dag ben ik lid van Odin en daar was ook mijn eerste kennismaking met uw bedrijf! Wat een geweldig bedrijf, daarom wil ik dit belonen met hoge cijfers, ben echt uitermate tevreden met uw als stroomleverancier!
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
9

4 sterren: goede service, goed behandeld

Prima, snel geholpen
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
9

4 sterren: goede service, goed behandeld

Prima
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
9

4 sterren: goede service, goed behandeld

Direkt nadat ik zonnepanelen had aangeschaft, nu zo'n 5 jaar geleden ben ik klant geworden en ik ben dit nog steeds tot zeer grote tevredenheid.
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
9

4 sterren: goede service, goed behandeld

Prima!
  • Zou u ons aanbevelen? Ja
  • Totaal oordeel
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-kwaliteitsverhouding N.v.t.

Over Vandebron

Filter op Taal