Heel slecht

Ik heb hele slechte ervaringen ten eerste moet je het contract na op de 20e van de maand afsluiten anders plunderen ze je rekening op voorhand. Ik ben overgestapt maar ze verplichten mij om de termijn betaling van het volgend jaar te betalen. Ze hebben een incasso buro ingeschakeld om te termijn betaling van het nieuwe jaar af te dwingen. Dus ze verplichten om het termijn aan hun te betalen terwijl ik geen klant ben en dat hebben ze toegegeven. Naar mijn mening is dit oplichting.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Bart, begrijpelijk dat dit een vervelende situatie voor je is. Het lijkt erop dat een en ander niet goed is gegaan. Hiervan hebben we je per mail op de hoogte gebracht. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan zien we de reactie op de mail graag tegemoet. Voor nu wensen we je een fijn weekend.

Zeer slechte financiele afdeling

Na 1 jaar bij van de bron ben ik overgestapt. Hierdoor verwacht ik een jaarafrekening. Wettelijk is deze termijn vastgesteld op 8 weken. Vandaag de dag, na 7 weken en 6 dagen, heb ik deze nog niet ontvangen. Na verschillende mails en telefoontjes krijg je keer op keer hetzelfde antwoord. En dat is, we zetten er druk achter. Zeer slecht

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi! Bedankt voor je beoordeling. We begrijpen dat je jouw eindafrekening graag zo snel mogelijk ontvangt. Momenteel is het de drukste periode van het jaar waardoor de financiële afdeling de volledige termijn vaak nodig heeft voor het opmaken van de eindafrekening. Echter, je geeft aan dat je hier al langer dan 7 weken op wacht nadat je bent overgestapt. De termijn die we hiervoor hanteren is 6 weken. Daarom kijken we graag even voor je na wat hier mis gaat. Zou je ons hiervoor willen contacteren middels 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl? Dan kijken wij dit even voor je na. Fijn weekend!

behoorlijk negatief.

Je moet als je overstapt gewoon 6 weken wachten op je eindafrekening. Belachelijk. Krijg je de afrekening dan duurt het nog 2 weken voor je de teruggave krijgt op je rekening. Dus totaal 8 weken wachten /////////// Ze hebben het namelijk erg druk. Ik neem aan dat niet iedereen op de zelfde periode overstapt. Als je bij moet betalen dan neem ik aan, dat dan niet zo lang gewacht wordt Heb je waarschijnlijk gelijk een incassobureau op je dak. Bij essent, waarvan ze een dochteronderneming zijn hoef je maar 7 a 8 dagen te wachten. ESSENT DOE DAAR WAT AAN IN DE TOEKOMST. ANDERS GAAT JE DAT KLANTEN KOSTEN

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Albert, bedankt voor het delen van jouw bericht. Je geeft het inderdaad zelf al aan maar het is inderdaad de drukste periode van het jaar. Hierdoor hebben we de volledige termijn nodig voor het opmaken van de eindafrekening. Dit staat natuurlijk los van of je wel of niet geld moet bijbetalen. Mocht je de eindafrekening na de 6 weken nog niet hebben ontvangen, neem dan direct contact met ons op. Dan gaan we dit direct voor je oplossen. Fijn weekend!

Op geld beluste organisatie

Een jaar bij Vandebron geweest, het leek zo idieel.... Verlengen contract was veel duurder dan bij welke andere ook, zelfs duurder dan als je als nieuwe klant bij hen komt! In een uitleg zeggen zij dat het ligt aan al die klanten die overstappen. Ze maken het echter zelf naar. Overgestapt, contract beëindigd en toch nog een extra maandtermijn afschrijven. Je mag storneren, zeggen ze dan, maar dat moet je dan wel eerst goed lezen. Bizarre club, vervelende, misleidende marketing en vooral op geld belust!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Piet, bedankt voor je eerlijke woorden. Begrijpelijk dat jij graag je energie wilt afnemen tegen de laagste tarieven. Echter, dit is niet waar wij voor staan. Onze prioriteit is het aanbieden van 100% duurzame energie. Als we dit niet kunnen aanbieden tegen de goedkoopste tarieven dan houden wij ons vast aan onze missie, zo snel mogelijk naar een 100% duurzaam energie net in Nederland. Hopelijk komen onze ideeën in de toekomst weer overeen en mogen we je weer al nieuwe klant verwelkomen bij Vandebron. Voor nu veel succes bij de nieuwe energie leverancier. Fijn weekend!

Goed klantenportaal maar trage administratie

Contact met Van de bron en klantenportaal op de website is goed. Ik vind de periode van 8 weken om een jaarrekening op te stellen wel erg lang. Dat zou toch sneller kunnen in deze tijden lijkt me en dat zie ik ook terug bij andere aanbieders. Wellicht dat Van de bron hierbij achter loopt met digitale mogelijkheden. Ik verwacht dat de meeste mensen geld zullen terug krijgen zeker ivm welkomskortingen e.d. dan is het fijn als je het geld waar je recht op hebt snel ontvangt. Dit zorgt voor mij wel voor een slechtere klant ervaring ondanks dat ik de meeste overige punten positief vind.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi! Bedankt voor het delen van deze beoordeling. Dit is goede feedback en we waarderen het dat je dit met ons deelt. Op het moment is het de drukste periode van het jaar waardoor we vaak de volle termijn van 8 weken nodig hebben voor het opmaken van de nota's. Uiteraard doen we ons uiterste best om je er eerder van te voorzien. We willen je bedanken voor je feedback en nemen dit mee de toekomst in. Fijne dag!

een zeer goede prijs / duurzame energie bron prestatie

prettige contacten met bron-mensen die meedenken prettige prijsstelling prettige bron van de energie uit nederlandse bodem prettige ideologische instelling

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Jan, van zo'n beoordeling krijgen wij een prettig gevoel. Bedankt daarvoor. We zijn blij met tevreden klanten zoals jou. Fijne dag!

Grote sommen geld afschrijven ipv hun fout herstellen

Vandebron is allereerst een bedrijf die de kleine lettertjes gebruikt om je de welkomspremie niet te betalen (incasseren 1 dag voor salarissen om een stornering te krijgen, en 2 x storneren is geen welkomspremie!). Op zich al voldoende reden om als klant te vertrekken. Maar het werd erger: in plaats van mijn welkomspremie kreeg ik opeens (een maand na de jaarnota) een correctienota met een nieuwe, onverklaarbare stroommeterstand waarvoor ik 560 euro zou moeten bijbetalen. Heb direct met meterbon van Liander aangetoond dat dit onjuist was, maar in plaats van de fout te herstellen werd week later toch automatisch 560 euro extra afgeschreven, zonder communicatie. Op mijn mails wordt amper gereageerd en na tel contact werden de afspraken niet bevestigd terwijl dit wel toegezegd was. Rampzalig bedrijf, ik koop hier mijn contact af om over te stappen naar een andere aanbieder!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Steven, bedankt voor het delen van je beoordeling. We kunnen ons goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat de welkomstkorting is komen te vervallen. We brengen je tijdig op de hoogte wanneer onze incasso's plaatsvinden en geven je daarbij de mogelijkheid om dit aan te passen. Zodat we kunnen voorkomen dat hierdoor incasso's mislukken. Daarnaast is het begrijpelijk dat je niet zit te wachten op een correctienota. Wij ontvangen deze gegevens vanuit de netbeheerder en dienen dit vervolgens door te voeren. Als we deze nota vervolgens moeten corrigeren aan de hand van jouw bewijs dan is de eerdere nota al verzonden naar de bank. Deze incasso kunnen we niet tegenhouden maat hier hadden we je uiteraard wel van op de hoogte moeten brengen. Mocht de nota nog niet zijn gecorrigeerd dan willen we dit graag even voor je nakijken om ervoor t zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Kun je hiervoor contact opnemen middels 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl. Onze bereikbaarheid is momenteel goed. Alvast bedankt.

zeer slecht

vind het absurd dat ik 53 kub gas meer moet betalen dan dat in mijn van de bron als jaar ge bruik wordt aan ge geven

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Cam, bedankt voor je beoordeling. We kunnen ons goedvoorstellen dat je het verwarrend vindt dat het gasverbruik op de energienota niet overeenkomt met dat op Mijn Vandebron. Dit kan aan meerdere dingen liggen. Ten eerste, er is geen directe verbinding tussen Mijn Vandebron en je slimme meter. Hierdoor kan er een vertraging zitten tussen het uitlezen en de inladen van de standen op Mijn Vandebron. Daarnaast hebben wij toestemming van je nodig om je kwartierstanden uit te lezen. Als je ons later toestemming hebt gegeven dat dat je contract is ingegaan dan zijn de dagen daarvoor niet meegenomen met het verbruik op Mijn Vandebron. Hopelijk hebben we hiermee de situatie opgehelderd. We wensen je een fijne weekend.

Komen hun offerte niet na

Op basis van offerte (met meterstanden die ik al jaren ongeveer hetzelfde zijn) ben ik overgestapt in januari 2019. Het jaarbedrag gedeeld door 12 zou € 60,- zijn. Het begon al met mail met maandbedrag van € 110,- Bij vraagje uitleg geven ze aan dat ze basis gegevens gebruiken en dat je via app bedrag kon verlagen. Helaas bleek dat maar naar €95,- te kunnen. Zo betaalde ik per maand 35,- meer dan offerte. Ik bleek uiteindelijk zelfs minder energie afgenomen te hebben maar ik kreeg naast bonus van 150,- slechts € 60,- terug. Omdat dit toch wel heel veel afweek van voorstel maar eens gebeld. Krijg je te horen dat offerte maar indicatie is en dat ik blij moet zijn nog iets terug te krijgen. Inmiddels heb ik veel recensies gelezen en zie ik dat ik niet als enige opgelicht ben. Waardeloos bedrijf. Nu ben ik dus meer kwijt dan bij vorige leverancier. Mag hopen dat ze gaan inzien dat dit gewoon oplichting is en het verschil van €300,- nog gestort gaat worden.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Beste Pieter, bedankt voor het delen van je beoordeling. Vervelend om te horen dat je naar verwachting minder geld hebt ontvangen op de eindafrekening. We kunnen goed begrijpen dat je dit een vreemde situatie vindt. Misschien dat dit verschil te maken heeft met de wijziging van de energiebelasting. In 2019 heeft de overheid de energiebelasting namelijk flink omhoog geschroefd wat voor veel huishoudens gevolgen heeft gehad voor de eindafrekening. Als jij je in 2018 hebt aangemeld via een vergelijkerssite dan heeft deze site de belastingstarieven van 2018 nog niet meegenomen. We kijken dit graag even voor je na. je kunt ons hierover contacteren middels 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Klant staat absoluut niet voorop !!!

In 2019 betaalde ik 50 Euro per maand . In december 2019 kreeg ik een voorstel dat ik accepteerde en Vandebron ook van 22 Euro voor 2020 . Omdat ik vanwege een ernstige ziekte 4 maand niet was thuis geweest , en dus geen energie had gebruikt , dacht ik ( ook nav het nieuwe voorstel ) dat ik teveel had betaald . Echter was mijn afrekening 2019 bijna 600 Euro ? Door mijn ziekte ben ik mijn baan kwijt geraakt , en in de bijstand gekomen . Kon mijn rekeningen niet meer betalen . En Vandebron zet direct Incasso in , ondanks herhaalde telefoontjes van mij . Geen enkel begrip voor mijn situatie . Per 1 april zou ik een nieuwe baan hebben ( dus de facturen kunnen betalen ) maar door Corona is deze baan tijdelijk opgeschoven . Ik kan dit jaar absoluut betalen , maar heb even tijd nodig . MAAR GEEN INCASSO

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Ben, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat de eindafrekening zo hoog is uitgevallen. Je geeft aan dat je gezien de huidige situatie moeite hebt met het voldoende van de betaling. Indien je dit nog niet hebt gedaan, zou je hiervoor contact willen opnemen met ons? je kunt ons bereiken via 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl. Dan kijken we graag voor je na hoe we dit samen kunnen oplossen. Fijne dag!

nooit meer van de bron

Toch bijzonder om te lezen hoevaak ze problemen hebben met de bank om je eindafrekening uit te betalen. Zit nu ook al paar weken te wachten op mijn eindafrekening, maar nog niks gehoord. Waar ze wel scherp op zijn is als ze geld moeten krijgen, dan werkt de administratie wel. Zelfs als ze een 13 de maand afschrijven, onder het mom van “borg”. Waar ik netjes over belde, om te vragen hoe dat mogelijk was, en ze me vertelde dat dat een soort van borg was. Ze adviseerde me om het te storneren. Dat heb ik dus gedaan, en kreeg de volgende dag meteen een mail, om toch nog maar even de 13 de maand over te maken, wat nergens op slaat. Nu kreeg ik vandaag weer een mail dat ik dit binnen 2 weken moet betalen, en als ik dat niet doe krijg ik een incassobureau achter me aan. Toch wel bijzonder Van de Bron, dat jullie bij uitbetalen niet, te laat, of jullie steeds terugkerende reden, problemen met bank als reden geven. Maar als je Onterecht geld afschrijft, wel zo attent bent om dan te dreigen met incassobureaus. Ik zal mijn geld voorlopig wel niet ontvangen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Dag Michiel, bedankt voor je bericht. We kunnen begrijpen dat dit verwarrend is geweest voor jou. Om het nog even voor je toe te lichten, het volgende: zodra je overstapt naar een andere leverancier, zal deze leverancier dit 2 a 3 dagen van te voren officieel verwerken. Tot die tijd ben je officieel nog klant van Vandebron. Aangezien wij ongeveer 10 dagen van te voren de incasso's naar de bank versturen, heeft deze betaling en de overstap elkaar gekruist. Dit bedrag is als een betaald bedrag meegenomen op de eindafrekening, vandaar dat die nog moest worden voldaan. Stel dat de eindafrekening opnieuw zou worden opgemaakt, zonder dit bedrag, dan zou je alsnog op precies hetzelfde te betalen bedrag uitkomen. Nogmaals, we begrijpen dat dit verwarrend is geweest, maar hopen dat deze uitleg het verduidelijkt. We bedanken je graag voor je tijd bij Vandebron en wensen je veel succes bij de volgende leverancier!

Van de bron heeft een uitstekende klantenservice!

Tot heden heb ik zo goed als nooit beroep hoeven doen aan de klantenservice van een energiebedrijf. Toen ik elektrisch ging rijden en een laadpaal nodig had, veranderde dit en heb ik juist veel beroep moeten doen op de klantenservice Toen kwam het besef hoe belangrijk een goede klantenservice van een energiebedrijf is. Vandebron blijkt een uitstekende klantenservice te hebben. Steeds kreeg ik medewerkers aan de lijn die verstand van de materie hebben en vaak aan een half woord genoeg hebben. Ik kreeg duidelijk uitgelegd hoe alles administratief werkt. Ook dachten ze steeds met me mee. Voorbeeld: achteraf bleek ik een verkeerde laadpaal te hebben besteld (en betaald). Puur een geval van voortschrijdend inzicht. Ze waren zo flexibel om dit na de bestelling te wijzigen in overleg met de leverancier van de laadpaal. Top, top, top! Telefonisch heb ik al mijn complimenten gegeven maar hierbij ook met een positieve review!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat ontzettend goed om te horen dat de service zo bevalt! We zullen er voor zorgen dat ons Elektrisch Vervoer team dit te horen krijgt. Graag bedanken we je voor je bericht en wensen we je nog een fijne dag!

Een groen energie vriendelijk bedrijf zijn.

Dat jullie veel aan wind en zonne-energie doen. Openheid van bedrijven die er aan mee doen en dat mailen. Vind ik zelf heel fijn.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Nieko, bedankt voor deze positieve woorden. Duurzaamheid en transparantie is waar wij voor staan en vinden het goed om te horen dat jij dit ook belangrijk vindt. Samen maken we Nederland een stukje groener. Fijne dag!

Doen wat ze beloven

Bij vragen wordt je snel en adequaat geholpen. Denken met je mee en altijd goed en snel bereikbaar.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Dick, bedankt voor je beoordeling. Goed om te horen dat we je vragen naar tevredenheid beantwoorden. Daar krijgen wij goeie energie van :)

Coulance en begrip is ver te zoeken bij Vandebron

Geachte Directie van Vandebron, In december 2018 heb ik een eenjarig energiecontract afgesloten bij Vandebron voor de periode 01-03-2029 tot 01-03-2020 . Een paar dagen geleden kreeg ik de eindafrekening. Omdat Vandebron eenmaal een automatische incasso in december 2019 niet kon innen wegens te weinig saldo op onze rekening, maar ik binnen drie dagen daarna zelf de betaling heb gedaan, weigert men mij de afgesproken extra korting van €. 150,00 uit te keren. Ik ben het hier niet mee eens, ondanks dat Vandebron in de voorwaarden heeft opgenomen dat een niet correcte betaling hiertoe kan leiden. Vandebron levert energie vanaf de eerste dag van de maand en zo twaalf maanden lang. ( Contract van 01-03-2019 tot 01-03-2020) Dat Vandebron de betaling ( voorschot) binnen wil hebben voordat ze gaat leveren vind ik akkoord, maar dat Vandebron al 10 -11 dagen vóór de maand van levering de automatische incasso afboekt ( telkens de 20e van de maand) - en indien dan – door omstandigheden – de betaling drie dagen later plaatsvindt, maar toch nog altijd ruim zeven dagen vóór de leveringsdatum – zoals vermeld in de betalingsvoorwaarden - is onbegrijpelijk, als men op grond hiervan – het is slechts eenmaal gebeurd wegens ziekenhuisopname voor een open hart operatie – de extra korting niet verleend. Ik had tijdig doorgegeven dat mijn contract op 01-03-2020 ( 1 maart is een zondag) zou aflopen, maar wat doet Vandebron. Zij incasseren automatisch toch een nieuw voorschotbedrag van €. 160,00 voor de maand maart, welk ik zelf gestorneerd heb, want ik wist dat ik al teveel aan voorschotten betaald had. Nu moet ik bijbetalen €. 79,79, terwijl ik anders een bedrag van €. 70,21 terug zou hebben gekregen. Ik heb ook een contract bij Vandebron gehad van 01-03-2017 tot 01-03-2018. Ik was daar redelijk tevreden over. Behalve dat steeds mijn voorschot hoger werd gezet dan nodig was, omdat ik zonnepanelen had. Ik moest telkens zeer alert reageren, anders werd het hogere bedrag automatischafgeboekt

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Beste Arthur, hartelijk bedankt voor het delen van je bericht. We kunnen ons goed voorstellen dat niet niet prettig is dat de welkomstkorting is komen te vervallen. Doordat twee termijnbedragen niet op de gestelde incassodatum zijn betaald, is er betalingsverzuim is opgetreden. Er is sprake van betalingsverzuim wanneer we je schriftelijk op de hoogte hebben gesteld van het mislukken van een automatische incasso. We zijn een relatief kleine energieleverancier en we vinden het belangrijk dat onze producenten op tijd betaald worden. Hierbij doen we ook een beroep op de betalingsplicht en verantwoordelijkheid van onze klanten. Hoewel we begrijpen dat je graag ander bericht had ontvangen, kunnen wij je helaas niet positiever informeren. We hopen dat je begrijpt dat het geen kwestie is van klantonvriendelijkheid of onwil. Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl. Fijne dag.

Ik stap elk jaar over. Nu een jaar bij van de bron gezeten. Alles is prima voor elkaar. Totdat je opzegd en veel geld tegoed hebt. Dan moet je 5 weken op een afrekening wachten en dan nog eens 2 weken op je geld.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het delen van je beoordeling. Goed om te horen dat een jaar bij Vandebron je goed is bevallen. Begrijpelijk dat jij je geld graag zo snel mogelijk wilt ontvangen. Voor het versturen van de eindafrekening hanteren we de termijn van 6 weken. Dit is vastgesteld door de Autoriteit Consument en Markt. Afhankelijk van de drukte hebben we de volle 6 weken nodig voor het versturen van de afrekening. Gelukkig heb jij de afrekening al met 5 weken ontvangen. Hopelijk mogen we je in de toekomst weer verwelkomen bij Vandebron. Fijne dag!

Goede informatie

Vriendelijk - duidelijk - prettige stem .

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Patronella, hartelijk bedankt voor het delen van deze positieve woorden. Daar krijgen wij goeie energie van :) Fijne dag!

Gemakkelijk contact en meedenkend in de mogelijkheden

Ons nieuwe aanbod voor verlenging was goed bespreekbaar. Duurzaamheid staat centraal net als klantvriendelijkheid. De overzichten die we iedere maand krijgen geven ons goed en helder inzicht in ons verbruik inclusief suggesties voor energiebesparingsmogelijkheden.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Willemien, wat goed om te horen dat jij er zo over denkt. We zijn erg blij dat je onze service zo ervaart als hoe wij deze willen verlenen. Samen timmeren we aan de weg voor een 100% duurzaam energie net in Nederland. Fijne dag!

van de bron voor ons niet weer

wij zijn overgestapt naar budgetenergie we wachten op de eindafrekening zoals ik lees duurt het heel lang ook zou er problemen zijn met terugbetaling en de welkomstkorting. wat voor ons 280 euro betreft. en dan nog de verdere teruggave we krijgen zeker nog meer retour, waar ik me het meeste aan erger is dat ze de mails niet beantwoorden waarom dat gebeurt is voor ons een raadsel word je klant zijn ze er als de kippen bij, ga je weg en krijg je aardig wat geld retour dan laten ze niets horen, we wachten het nog een week af, daarna gooien we het hoger op .

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Goedemiddag! Goed dat je dit met ons deelt. Begrijpelijk dat jij graag wilt weten waar je aan toe bent. De einafrekening wordt binnen 6 weken na je contracteinde verstuurd, waarna het bedrag binnen 14 dagen wordt verrekend. De problemen omtrent de uitbetaling zijn inmiddels opgelost dus hier heb jij geen last van. Dit was een eenmalige storing bij de bank waardoor de betaling niet op de afgesproken dag kon plaatsvinden. hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. Indien je nog openstaande vragen of opmerkingen hebt, neem dan contact op met ons via 088 044 4555, of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Pas op!! Verborgen actievoorwaarden, zeer snel dreigen met incasso's en amateur klantenservice

Overgestapt naar Vandebron, welkomsgeschenk van €230 mindering op eindfactuur. Eindfactuur ontvangen, geen korting gekregen. Blijkt dat er een actievoorwaarde is, die niet wordt vermeldt bij het afsluiten van het contract en deze actievoorwaarden krijg je pas na het afsluiten van een contract, dat je nooit te laat mag zijn met een betaling, anders vervalt de korting. Dit is bij mij inderdaad eens gebeurd, omdat ik in de WW ben terecht gekomen en je dan je uitkering pas krijgt rond de 10e van de maand. Maar ik heb altijd binnen de gestelde termijnen betaald en er is nooit een betaling doorgestuurd naar een incassobureau, ik heb het altijd netjes gemeld bij Vandebron. Ook gevraagd om de betalingsdatum te verzetten, door fout van klantenservice is dit niet goed doorgegeven aan mij en dus factuur wel doorgestuurd naar incasso. Flinke fout van de klantenservice dus. Dit is later teruggedraaid door Vandebron, omdat zoals gezegd, dit een fout van hun kant was. Er is mij in de contacten met de klantenservice ook nooit iets gemeld over deze actievoorwaarde. Ook als je iets te laat bent met een betaling krijg je gelijk al dreigende mails mbt incassobureaus etc. Vandebron lijkt een nette, groene onderneming, maar er is veel mis daar. Nooit weer Vandebron voor mij.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Robin, goed dat je deze ervaring met ons deelt. Zoals we ook al eerder met je hebben besproken is de korting komen te vervallen omdat je niet aan de actievoorwaarden hebt voldaan. Deze actievoorwaarden hebben we op het tegelijk met het contract naar je verstuurd. Op het moment dat wij je deze actievoorwaarden toesturen dan gaan wij er vanuit dat je dit ook doorneemt, eveneens als je contract natuurlijk. We vinden het vervelend om te horen dat je door deze ervaring geen klant meer wilt worden bij Vandebron. Indien je nog openstaande vragen of opmerkingen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen. Je kunt ons bereiken via 088 044 4555, of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Misleidend verlengingsaanbod

Ik leek een mooi voorstel te krijgen voor verlenging, ze boden €30 extra korting boven de €150 van het jaar ervoor. Helaas heb ik niet alles goed vergeleken, ze verhoogde de vaste leveringskosten met €130 zodat ik er €100 op achteruit ga. Tja, zo gaan ze bij Van De Bron om met hun gewaardeerde vaste klanten. Dus mocht je een op het oog mooi verlengingsaanbod van ze krijgen kijk dan goed naar je oude contract en let op je "vaste leveringskosten".

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Marc, goed dat je dit met ons deelt. Het is begrijpelijk dat je ervan baalt dat je iets anders hebt afgesloten dan wat je had verwacht. We willen graag voor je nagaan waar de verwarring in eerste instantie vandaag is gekomen. Kun je hiervoor contact opnemen met ons? Je kunt ons bereiken via 088 044 4555, of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Slecht

Ik ben gestopt als klant bij van de Bron op 2 februari maar nog steeds geen eindafrekening ontvangen Ik vind dit ronduit schandalig En bovendien kan ik nergens mijn gegevens meer inzien want ik kan niet meer inloggen En na telefonisch contact word er gezegd dat het standaard is dat het 6 weken duurt !! Ik ben dus heel ontevreden want toen ik klant werd waren ze heel vlot om mijn maandbedrag te innen zodat ik toen twee in een maand kreeg Dus mensen word GEEN klant van van de Bron

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Beste Zwanie, bedankt voor het delen van jouw ervaring. We kunnen ons goed voorstellen dat je het jammer vindt dat je zo lang moet wachten totdat je de eindafrekening ontvangt. Voor het opmaken en versturen van de afrekening wordt er inderdaad een termijn gehanteerd van 6 weken. Deze termijn is vastgesteld door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Vaak ontvang je de afrekening al eerder maar gezien we geen valse beloftes willen maken houden we deze termijn aan in onze communicatie. Daarnaast klopt het dat enkele gegevens komen te vervallen op het moment dat je geen klant meer bent. Uiteraard voorzien wij je graag van deze gegevens. Indien wij iets met je moeten delen, zou je ons dan willen bellen op 088 044 4555, of een mail sturen naar vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Zeer traag terug betalen

Nooit meer bij van de bron een energie contract!.....8 januari 2020 overgestapt naar andere leverancier. Eind februari na telf.contact pas 26 februari 2020 eindafrekening ontvangen (€883,90 terug) Nu 2 maart nog steeds niets op mijn rekening bij geschreven waarom niet gelijk met de eindafrekening geld terug storten. Nooit meer energie afnemen bij Van de Bron!......zal wel weer e.e.a.slap excuus op worden geantwoord.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hoi Wim, bedankt voor het delen van je bericht. Op het moment dat je de eindafrekening had ontvangen hebben we je in deze mail aangegeven dat je het te ontvangen geld binnen 14 dagen op jouw rekening hebt. Het is dan ook te verklaren dat je het geld op de 2de van maart nog niet had. Het is niet mogelijk om het bedrag gelijk terug te storten omdat dit op twee momenten in de maand wordt verwerkt door de bank. Hopelijk hebben we hiermee de situatie wat voor je opgehelderd. Mocht je nog openstaande vragen of opmerkingen hebben, dan horen we het graag. Fijne dag!

er wordt te veel geïncasseerd

Er wordt uitgegaan van een hoger verbruik dan opgegeven gedeeld door 12, hiermee ben ik helaas accoord gegaan. Na beëindiging van het jaarcontract, bij bank automatische stopgezet, maar er wordt nog een 13e en 14e termijn in rekening gebracht, waarvan één na reclameren gecrediteerd is. Op mijn volgend protest wordt niet gereageerd, ik krijg aanmaning met dreiging van incasso, kosten 40€! Dan Telefonisch: Vandebron beweert dat een jaar 13 termijnen heeft. Mijn argument termijnen dan te hoog, verbruik had gedeeld moeten worden door 13 ipv 12 en verbruik flink lager door zachte winter, ruim 500m3, zijn geen reden om 13e termijn te schrappen. Het te veel betaalde wordt wel verrekend met de eind afrekening, waar je dan 6 weken op moet wachten.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi meneer Fernhout, bedankt voor het delen van je beoordeling. Op het moment dat je contract halverwege de maand ingaat dan wordt er inderdaad een 13de termijn geïncasseerd omdat wij geen halve termijnbedrag kunnen incasseren. Het gene wat je teveel hebt betaald wordt uiteraard verrekend op de eindafrekening. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben dan kun je ons bereiken via 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!