Goede energieleverancier

Via collectieve inkoop bij deze leverancier terecht gekomen. Geen spijt van. Prettige wijze van communiceren: vriendelijk, to the point en niet te formeel van toon. Je moet daar van houden. Goede app, waarmee je makkelijk inzicht hebt in je verbruik. Je kunt ook makkelijk dingen veranderen, zoals bijv. het maandbedrag.

Supergoed geholpen door klantenservice

Vraag was: wordt de teruglevergoeding zonnepanelen aangepast als de salderingsregeling zou vervallen tijdens de contractduur van 3 jaar. Door klantenservice vriendelijk en geduldig te woord gestaan aan de telefoon. Na enig intern overleg bij vdBron kreeg ik snel na het gesprek een mailtje met een duidelijk antwoord. Antwoord was: Ja (als de overige factoren dan nog zo zijn als vandaag).

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bijzonder prettig en persoonlijk.

Het was gemakkelijk om klant te worden, geen gedoe, en toen ik een keer iets nodig had, werd ik heel vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. En ook: ik kon het telefoonnummer niet vinden op de website, stuurde daarom een mailtje en werd binnen luttele uren terug gebeld. Toen ik die oproep miste, kreeg ik een mailtje met daarin een telefoonnummer dat ik kon bellen. Prettige ervaring, al met al. Ik heb ook een laadpas van Van de Bron, die ik ook op diverse plekken in het buitenland kan gebruiken — maar nog zeker niet overal.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey Raymond, dankjewel voor het delen van de uitgebreide review! Goed om te horen dat je zo tevreden bent.

ga vooral zo door

regelmatig prima informatie

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Geert, dankjewel voor het delen van de positieve review!💚

onduidelijke facturen

onduidelijke facturen en weinig inzicht op totaal verbruik

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey Rinus, vervelend om te horen dat de facturen onduidelijk zijn en je weinig inzicht hebt. Goed dat je je mening deelt, we zullen de feedback meenemen. Verder kijken we altijd graag met je mee om het te verduidelijken! Hiervoor kan je ons bereiken op 0880 444 555, [email protected] of de livechat.

het gaat teveel alleen om groene stroom door Vandebron opgewekt

Vandebron moet meer doen voor mensen met zonnepanelen. Terugleveren aantrekkelijker maken, je kunt nu eenmaal niet altijd op gunstige tijden ook gebruiken.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Freek, begrijpelijk dat je niet altijd op gunstige tijden stroom kan gebruiken. We hebben de vaste terugleveringskosten juist ingevoerd om hier op een transparante en eerlijke manier mee om te gaan. Het doel hiervan is dan ook om de kosten die zonnepanelen helaas met zich meebrengen eerlijk te verdelen. Mocht je een specifieke vraag hebben over jouw situatie, kijken we graag met je mee! Je kan ons altijd bereiken op 0880 444 555, [email protected] of onze livechat.

Heelduidelijke en gebruikersvriendelijke website

Heel duidelijke uitleg en gebruiksvriendelijk

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het delen van de positieve review!

Makkelijk..........................

Ik ben al enkele jaren klant en ga dat onverklet doorzetten.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Jos, wat leuk om te horen!

helder en betrouwbaar

Heb al eerder verteld: ben sinds jaren klant. Mag misschien niet de allergoedkoopste zijn, helderheid en betrouwbaarheid is ook wat waard. Geen rare stunts, overzichtelijke correspondentie en jaarafrekeningen, soepel aan de telefoon, heldere taal en volgens mij één van de groenste.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Willem, wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent, daar doen we het voor! Dankjewel voor het delen.💚

Vriendelijke en bereidwillige service.

Vind de nieuwe schaalverdeling absoluut eerlijker. Ook het nadenken bij teveel groene stroom opwekken en dan wat wind turbines uitzetten om overbelasting te verminderen Top Zou ook goed zijn om grote zonnepaneel velden uit te kunnen zetten …. Bij zonnige dagen … Voor kleine particulieren is dit risicovol ivm mogelijk het ontstaan van defecten die dan kunnen optreden

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi An, fijn om te lezen dat jij de nieuwe schaalverdeling ook eerlijker vindt! Het uitschakelen van windmolens en zonneparken gebeurd door netbeheerder TenneT. Neem eens een kijkje op deze blog op onze website, hierin wordt het uitgelegd: https://vandebron.nl/blog/curtailment-slimmer-omgaan-met-goeie-energie

Contractbreuk

mijn 1 jarig contract werd gaandeweg gewijzigd om de terugleverkosten van zonneenergie te innen. Contractbreuk eenzijdig, dat kan toch niet waar zijn?

• Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hoi Mattheus, het is niet mogelijk om tussendoor het contract te wijzigen. Jij mag geen contractbreuk plegen, maar wij ook zeker niet. Zou je contact op kunnen nemen met onze klantenservice zodat wij samen even kunnen kijken naar wat er gebeurd is?

Goed bereikbaar en duidelijke antwoorden op mijn vragen

Na drie jaar klant toch verlengd met 3 jarig contract omdat ik tevreden ben met de service

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Daan, leuk om te lezen dat je voor 3 jaar bij ons hebt verlengd. We zijn blij je als klant te mogen houden!

Uitstekende en vriendelijke service, snel geholpen

Contact zowel via chat als telefonisch. Ze zijn goed bereikbaar en hebben snel het probleem (verlengen van het contract) verholpen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hoi Peter, fijn dat onze klantenservice jou goed heeft kunnen helpen met het verlengen van jouw contract!

Heldere informatie en goed groen

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Peter, wat fijn om te horen dat je tevreden bent!

Dik tevreden

Makkelijk ,simpel met een goed aanbod erg tevreden daarom ook zonder twijfel met 3 jaar verlengd

• Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Carlo, wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent met ons en voor 3 jaar hebt verlengd. Bedankt voor het delen van jouw mening!

Al jaren af en aan klant

Groen,redelijk lokaal en vriendelijke service,helemaal goed!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi, wat leuk om te horen dat je zo tevreden over ons bent! Bedankt voor jouw positieve woorden over ons.

niet spammen = erg moeilijk voor ze

Energie krijg ik gewoon. En vooralsnog tegen de afgesproken prijs. Dus dat lukt. De rest... opstarten van het contract ging wat stroef, de website is erg basic. Grootste irritatie punt nu is dat men bijzonder veel moeite lijkt te hebben met het respecteren van mijn email voorkeuren. Ik wil namelijk niet al die reclame email. Daar heb ik nooit toestemming voor gegeven. Na enig prpoberen heb ik dat nu op de website aangegeven. Dacht ik tenminste want na enkele weken komt de spam weer gewoon binnen. Al met al zat ik echt veel beter bij pure energie. Die hadden dit soort gedoe allemaal niet. Ik dien het contract wel uit maar een aanrader is vandebron absoluut niet

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Jeroen, Wat vervelend dat je nog steeds mailtjes van ons krijgt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling als je hebt aangegeven dit niet te willen. Graag vragen we van je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen er voor zorgen dat je de reclame-mailtjes van ons niet meer zult ontvangen.

Slechte app

Krijg wel bericht dat de meterstanden zijn opgenomen en ik ze kan inzien in de app maar kom er niet meer in. Ook wachtwoord vergeten helpt niet kom gewoon niet meer in de app. Irritant als je de jaarafrekening hebt.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi, Wat vervelend dat je niet meer in de app komt. Graag raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch via 0080 444 555, maar ook via de mail ([email protected]) of via de livechat. Ons team kan dan met je meekijken en er voor zorgen dat je weer in je app kan.

Zeer slecht, hoge rekeningen, stelletje geldwolven

Een waarschuwing voor mensen die klant willen worden.. DOE HET NIET!!!! De klantenservice is ronduit slecht. En vanaf 2021 heb ik per jaar ruim 1000 euro extra betaald per jaar. Dat zou dit jaar vast niet anders zijn geweest aangezien ik volgens van de bron in januari bijna net zoveel gebruikt heb als in heel 2021 bij elkaar. (En ja ik weet dat de prijzen omhoog gegaan zijn, maar lijkt me niet dat dat uiteindelijk in 2023 uitkomt op een rekening van 2000 euro meer dan in 2021) Ik ben alleenwonend en woon in een appartement van nog geen 100m2 en mijn maandbedrag bij van de bron bedroeg 170 euro per maand (waarbij ik zelfs nog terug moest betalen bij de jaarafrekening) Vanaf 15 juni jl ben ik geen klant meer van van de bron, maar toch besloten ze om toch nog even te incasseren voor de maand juli. Die ik godzijdank nog net op tijd heb kunnen blokkeren. Waarbij ik natuurlijk heel vlot een incasso krijg met dat ik nog een openstaande factuur heb. De afgelopen 2 maanden hoor ik ook gekort te worden op mijn rekening (ivm het noodfonds energie) ook hierin heeft van de bron verzuimd, geen 1x werd het bedrag van mijn factuur aangepast. Waardoor ik dus al ruim 150 euro teveel heb betaald aan van de bron. Mailtjes met de vraag wanneer ik dat geld krijg (6 maanden aan noodfonds energie) worden slecht beantwoord. Zeker als je vraagt wanneer dit op je rekening gestort word. Maar nu is het zo dat ik nog een rekening open heb bij van de bron, maar aangezien zij verzuimen om mij te betalen, verzuim ik om hun te betalen. Aangezien ik meer geld krijg van van de bron dan andersom. Maar jullie raden het vast al, ik kreeg wederom heel vlot een incasso gestuurd met dat ik niet betaald heb en dat als ik niet zsm betaal er incassokosten overheen komen. Geld incasseren is deze geldwolven absoluut niet vreemd. De klantenservice beantwoord de mailtjes met standaard antwoorden, waardoor je eigenlijk nooi

Goede service!!

Goede service en prima prijs/kwaliteit

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Stan, bedankt voor jouw positieve review!

Betrouwbaar en goede prijs-/kwaliteitverhouding

Van de Bron gekozen ivm gunstig aanbod. Overstap verliep nagenoeg probleemloos. Alleen verwacht jaarverbruik verkeerd ingeschat. In mijn geval te laag. Daardoor is verwachting einde jaar altijd ongunstig tov werkelijkheid. Aan laten passen van de schatting door een medewerker is mij nog niet gelukt. App/site biedt niet de optie om dat zelf aan te passen maar ook geen emailmogelijkheid om dat verzoek in te dienen. Telefonische bereikbaarheid kan echt beter!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Gerrit, fijn dat je voor ons gekozen hebt! Het verwachte jaarverbruik dat wij aan het begin moeten hanteren is het Standaard Jaarverbruik. Dat is een schatting van het aankomende jaarverbruik in jouw woning op basis van de afgelopen 2 tot 3 jaar. Dit hoeft inderdaad niet per se overeen te komen met jouw huidige verbruik, maar dat is op dat moment het enige wat wij hebben. Dit Standaard Jaarverbruik is niet door ons aan te passen, maar het Verwachte Jaarverbruik kan wel aangepast worden. Dit kan door middel van een herberekening en hiervoor hebben wij minstens 4 maanden aan verbruiksgegevens voor nodig. Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via 0880 444 555 of [email protected]. Daarnaast kan ten alle tijden het termijnbedrag aangepast worden.

Bereidheid tot flexibiliteit richting klant ver beneden peil

Vandebron is rigide in hanteren van regeltjes in klantencontact. Ik vind hun bereidheid tot het vinden van een oplossing ver beneden peil omdat ze uitsluitend aan zichzelf denken.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Ab, wij willen altijd met de klant meedenken, maar regels zijn er niet voor niks. Er zijn afspraken gemaakt op de markt, waarvan sommigen ook zijn vastgelegd in de wet, en daarnaast willen wij al onze klanten natuurlijk gelijk behandelen. Wij kijken graag met je mee naar wat wij voor je kunnen betekenen binnen de bestaande regels.

Bij contract vorming niet duidelijk

Werd geschat op €20 en maand later krijg je te horen dat je €140 terugleverings kosten moet betalen per maand. Ben hier niet blij mee

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Rene, de vaste terugleveringskosten worden meegenomen in het termijnbedrag. Daarnaast zijn de hoogste vaste terugleveringskosten die wij momenteel in rekening brengen 46 euro per maand. Wij kunnen een herberekening maken van jouw termijnbedrag als je minstens 4 maanden klant bij ons bent geweest. Neem dan even contact op met onze klantenservice via 0880 444 555 of [email protected] !

Te duur en vooral ondoorzichtig

Gecompliceerde achteraf manier van verrekening. Daardoor weet je niet waar je aan begint als je zonnepanelen hebt. Inmiddels bewezen een dure leverancier

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Eduard, als je niet zelf uit de afrekening komt, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Dan lopen wij er samen even doorheen! Je kan ons bereiken via 0880 444 555 of [email protected]

Pas op gelukkig maar 1 jaar vast aan deze mensen

Barslecht

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Jan, jammer om te lezen dat wij jou zo tegenvallen. Zou je hier wat meer over kunnen vertellen of contact kunnen opnemen met onze klantenservice (0880 444 555 of [email protected]) zodat wij samen naar een oplossing kunnen kijken?

Herengracht 545

1017 BW Amsterdam