Wij zijn erg blij dat we nu al weer 6 jaar klant zijn bij Vandebron.

Het is prettig te weten dat Vandebron volgens klimaat- en milieu-inzichten werkt die ook de mijne zijn. Het betekent dat het bedrijf maximaal inzet op hernieuwbare bronnen van energie. Het bedrijf speelt een rol als voorloper in de meer dan noodzakelijke energietransitie.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Maj, wat goed dat je al 6 jaar duurzame energie van Nederlandse bodem gebruikt. Bedankt voor je support en aanbeveling!

Prima advies

Na een paar nare dagen omdat een Energiebedrijf ons onder valse voorwendselen had overgehaald bij van de Bron op te stappen en bij hen klant te worden, werden wena een telefonisch onderhoud met van de Bron, gerustgesteld en goed geadviseerd!!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Joke, wat een vervelende manier om bij ons te komen. Goed om te horen dat je nu toch tevreden klant bent!

Schone energie en transparant en uiterst klantvriendelijk.

Zie eerder commentaar.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor je review René!

Van de bron is een green washing machine!

ik heb deze partij ooit genomen uit ecologisch standpunt. Mijn stroom is 100% verzekerd uit hernieuwbaar. Naar nu blijkt betaal ik meer dan een gas en kolen leverancier, dit ondanks dat zon en wind niks met Ukraine te maken hebben. Met andere woorden jou stroom wordt gewoon opgewekt met gas en als dat niet zo is en het wordt opgewekt met hernieuwbaar betaal je alsnog de gasprijs!! De elektrische auto staat vanaf nu stil! Van de Bron bedankt lang leve het milieu...:-(

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor de review. Echter is onze elektriciteit 100% duurzaam en wordt het niet opgewekt met gas. In ons land wordt maar één prijs gehanteerd voor elektriciteit, ongeacht de manier waarop deze wordt opgewekt. Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is in Nederland, zal een hoge gasprijs leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Alle elektra wordt namelijk op hetzelfde net verhandeld, vandaar dat er maar 1 elektriciteitsprijs is en die prijs wordt bepaald door de productiekosten en door vraag en aanbod op de markt. Wij betalen onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektraprijzen.

Buitensporige verhoging als klant

We hebben een variabel contract bij de bron Per 1 oktober moeten we extreme bedragen betalen. Dit gebeurde al een keer eerder. Kijk uit als je klant bent, ze plukken j Zodra we kunnen stappen we over.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Hilda, wat vervelend dat je niet tevreden bent over onze energieprijzen. De prijzen van een variabel contract worden vier keer per jaar aangepast aan de actuele marktprijs, zo ook op 1 oktober. Dit doen wij vanwege de verandering van prijzen op de energiemarkt. Wij betalen onze producenten de actuele prijs op de energiehandelsbeurs voor de opgewekte elektriciteit. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektriciteit prijzen. De prijzen stijgen dus voor zowel de energieleverancier als voor de klant helaas.

Gewoon TOP Maatschappij

Met alle energie verhogingen die er gaande is op dit moment ‘ heb ik voor van der bron gekozen . Lage energie prijzen , op basis van de het verbruik van has en energie hebben ze redelijke prijzen . Ik ben al meer dan een jaar bij van der bron . Nooit te veel betaald , gewoon een top bedrijf . Gezien mijn ervaringen met van der bron ‘ zou ik Velen aanbevelen het te proberen . Van der bron doet wat ie beloofd en houd woord .. mensen “ gewoon proberen . Het is een aangenaam eerlijk Bedrijf , die ook aan onze portemonnee denk ..

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat een mooie review! Hartelijk bedankt, dit is waar we naar streven.

Een 100% duurzame energiemaatschappij met maar een negatief verwijt.

Je mag als klant je energiebron kiezen, en velen kiezen dan voor de plaatselijke duurzame energieleverancier. Maar als je contract is afgelopen en je het gaat vernieuwen word je plotseling een energiemaatschappij toegewezen die niet jouw eerste keus is.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey Emile, wij vinden het inderdaad belangrijk dat je energie kan kiezen van eigen bodem. Bedankt voor deze positieve review!

Prettig contact

pduurzame energie prettig contact

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

De maandbedragen kloppen niet met werkelijk gebruik

Van de Bron hanteert irreële maandbedragen die niet gebaseerd zijn op je werkelijk gebruik, maar op 'historisch gebruik' (van vorige bewoners, inmiddels jaren geleden, die hier met veel meer mensen woonden). Ondanks diverse malen contact met de klantenservice weigert Van de Bron uit te gaan van de nieuwe situatie. Inmiddels zijn er zonnepanelen geïnstalleerd en gebruiken we alleen maar gas voor (een beetje) warm water voor 2 personen. We betalen nu 200 euro p.m., maar 3/4 van het jaar is het gebruik aanzienlijk lager, we krijgen dus geld terug. Niettemin wil Van de Bron vrolijk het maandbedrag verhogen naar 785 euro! Het slaat nergens op! Wat een slechte service en wat een asociaal beleid. Bovendien blijkt dat de meterstanden die ze hanteren helemaal niet kloppen. Ga het maar eens controleren. Ze sjoemelen er gewoon wat bij. Het mag dan groen zijn dit bedrijf, maar wat een geldkloppers zijn het. Blijf weg van dit bedrijf!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Marit, bedankt voor je beoordeling. Het klopt inderdaad dat we in eerste instantie een berekening maken aan de hand van het historische verbruik. Echter kunnen we altijd een herberekening maken als je minimaal 4 maanden klant bij ons bent. De herberekening gaat dan uit van het actuele verbruik, zo betaal je toch een passend termijnbedrag.

Valt niet mee om direct antwoord te krijgen

Pas na meerdere mailtjes en een telefoontje kreeg ik een bevredigende oplossing voor mijn vraag. In eerste instantie kreeg ik ongevraagd al een nieuw contract met een veel te hoog nieuw maandelijks voorschot. Na enig aandringen mijnerzijds werd dit realistischer aangepast aan mijn verbruik.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Kees, bedankt voor je beoordeling. Wat jammer om te horen dat er meermaals contact nodig was voor er een goede oplossing werd gevonden. We nemen je feedback mee voor de toekomst!

Goede energie leverancier die doet wat wordt belooft

Goed bereikbaar omdat ik mijn tarief wilde aanpassen, omdat ik sinds kort beschik over zonnepanelen. Dit was met een telefoontje geregeld.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Gert, bedankt voor je beoordeling. We zijn blij om te horen dat je het contact met onze klantenservice als positief en efficiënt hebt ervaren!

Betrouwbaar bedrijf.

Nooit geen klachten. Geven elke maand een zeer overzichtelijke factuur met gebruik gegevens van dit jaar en vorig jaar. En ze geven regelmatig tips en nieuwtjes in hun bedrijfsvoering. Kortom : betrouwbaar bedrijf!

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Bedankt voor deze mooie beoordeling, Henk💚

Super app!

Ik kan heel goed zien wat mijn verbruik is met de app is en dat vind ik met deze huidige prijzen wel handig.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Einar, wat fijn om te horen dat je zo blij bent met onze app. Wij zijn ook erg blij met jouw beoordeling!

Eerlijk, duurzaam en vriendelijk!

De transparantie, eerlijke en schone energie maar dito marketing maken dat ik groot fan ben. Ga zo door Vandebron en wordt de grootste!

Bedankt voor je mooie review Anouk! We zijn erg blij met je steun 💚

Nochtans hoopvol

Nog afwachten doch vol vertrouwen.

• Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

We hebben er alle vertrouwen in dat je tevreden zal blijven!

Superfijne service

Nog los van het duurzame aspect ben ik superblij met de service van Vandebron. Als je belt krijg je direct iemand aan de telefoon. Ik heb al meerdere keren een vraag gehad en steeds weer snel en geduldig geholpen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Marieke, we zijn blij om te horen dat je zo'n goede ervaring hebt met onze klantenservice 🌞

Snel, vriendelijk en kundig geholpen met mijn probleempje.

Ik had iets dom en verkeerd ingevuld online. Eerst probleem voorgelegd aan virtuele medewerker, rap doorgesluisd naar real person, mijn fout binnen de kortste keren rechtgezet…hoedje af !!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Michèle, bedankt voor je goede beoordeling. Wat fijn om te horen dat je zo goed geholpen bent door ons 💚

Eerlijke, groene energie.

Van de Bron heeft oprecht aandacht voor het milieu, zijn goed bereikbaar en de vriendelijke medewerkers denken mee zodat je vragen naar tevredenheid beantwoord worden.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Henriëtte, wat fijn om te lezen! Bedankt voor je positieve woorden.

Goede communicatie en duurzame insteek

Altijd duidelijke communicatie en de duurzame insteek vind ik heel waardevol. Daarnaast heb ik een concreet idee waar mijn energie vandaan komt.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor je positieve beoordeling Lucia! Hier krijgen we bij Vandebron positieve energie van! (:

Keurig overstap geregeld en ondanks de huidige energieprijzen in juli nog een eenjaarscontract aangeboden

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Laila, bedankt voor je review! Het doet ons goed om te lezen dat je tevreden bent over onze service. We hopen je nog lang als klant bij ons te houden!

Ik vind de propositie goed, de uitvoering en klantvriendelijkheid erg slecht

Slechte ervaring als ik contact zoek of vragen heb, ongetrainde en onvriendelijk personeel, niet goed werkende processen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat vervelend dat je geen goede ervaring hebt gehad met onze klantenservice, dat is niet de bedoeling. Excuses! Mochten we je nog ergens mee van dienst kunnen zijn horen we het graag. (:

Energieleverancier die duidelijke taal spreekt

Geen verassingen, een overzichtelijke website en goede service zorgen ervoor dat ik graag bij VandeBron blijf voor mijn energie.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Teun! Wat fijn om te horen, bedankt!

Vanaf de start ben ik een tevreden klant

Bellen, mailen of contact via de site; altijd adequate hulp op weg naar een groene duurzame wereld!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor je woorden Richard! Hier krijgen we bij Vandebron goede energie van.

Fijne duurzame energie aanbieder

Ik heb niet veel contact met Vandebron maar als dit in een zeldzaam geval nodig is word ik altijd vriendelijk te woord gestaan. Ook vind ik de website van Vandebron erg goed. Ik kan hier vanalles regelen zoals het verlagen of verhogen van het termijnbedrag en goede inzage van mijn energieverbruik. Een aanrader voor mensen die duurzaam opgewekte energie willen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Sander! Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review achter te laten. Fijn om te horen dat je tevreden over ons bent, daar doen we het voor!

Alleen maar positief

Altijd goed bereikbaar, heldere informatie en duidelijke facturatie. App werkt ook goed, alleen inzage in verbruik loopt 1 tot 2 dagen achter.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor je positieve review Joeri! We werken iedere dag hard aan een verbeterde app. We gaan hiermee aan de slag!