Filters

10

Zeer positieve ervaring

Prima. Snel geholpen bij vragen en duidelijke app

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Beert, wat fijn om te lezen dat je snel geholpen bent en de app duidelijk is. Bedankt voor je positieve beoordeling!

1

Slechte organisatie

Sinds VandeBron is overgenomen is het volstrekt niet meer die ideologische firma waar wij ons al vanaf het eerste uur bij hebben aangesloten. Lokkertjes voor klanten voor een nieuw vast jaarcontract maar diegenen die net buiten die boot vallen hebben het nakijken. De starre houding is verontrustend. Ook hebben wij al heel vaak onze maandtermijn zien veranderen na bepaalde afspraken. Zo spoedig mogelijk zeggen wij ons contract dan ook op.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Astrid, we vinden het vervelend om te lezen dat je dit zo ervaren hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! De uitleg voor de korting voor nieuwe klanten is dat onze missie centraal staat waarin we zo snel mogelijk 100% groen$$e energie in heel Nederland willen. Hoe meer mensen met ons meedoen aan de missie en klant worden, hoe meer mogelijkheden we hebben om dit zo snel mogelijk te kunnen realiseren. Ook komen we klanten hiermee tegemoet in tijden waarin energieprijzen nog steeds een stuk hoger liggen dan dat ze zijn geweest. Tegelijkertijd proberen we er alles aan te doen om onze huidige klanten tevreden te houden. Ook hier gebeurt dat door middel van verschillende actiecampagnes, maar bijvoorbeeld ook door de gebruikservaring op de app te verbeteren of het klantcontact naar wens te laten verlopen. Momenteel hebben we bijvoorbeeld de vriendenkorting voor bestaande klanten. Het maandelijkse termijnbedrag is slechts een voorschot en kan tussentijds worden aangepast. Bijvoorbeeld door veranderende externe kosten die we aan je moeten doorberekenen, zoals verhoogde belastingen vanuit de overheid en stijgende netbeheerderskosten. Dit doen we om ervoor te zorgen dat je niet voor hoge onverwachtse kosten komt te staan bij jaarlijkse afrekeningen. We brengen je hier natuurlijk altijd van op de hoogte per mail. Mocht je het overigens niet eens zijn met de aanpassing, kun je zelf via onze website of in de app de hoogte van je termijnbedrag aanpassen. Ook kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice en kijken we graag even met je mee naar een passend termijnbedrag. Tevens gaan wij graag het gesprek met je aan en staan we immers altijd open voor feedback. We nemen deze beoordeling dan ook zeker mee om onze service te blijven verbeteren. We hopen dat je onze uitleg kunt begrijpen en zien je niet graag gaan! Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, kun je telefonisch contact met ons opnemen via +088 044 4555 of per mail via vragen@vandebron.nl.

7

Complexe zaken worden helder en zijn groen

Tarieven, afrekeningen, contact, waar electra en gas vandaan komen, enz. enz. alles is duidelijk en zonder ingewikkelde poespas. Dat ze niet de allergoedkoopste zijn neem ik dan voor lief.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Willem, bedankt voor je positieve beoordeling! Wij vinden het ook erg belangrijk dat alles overzichtelijk en duidelijk is. We doen ons best om de prijs-kwaliteitverhouding zo goed mogelijk te houden. Fijn dat je als klant meedoet aan onze missie naar zo snel mogelijk 100% groene energie in Nederland πŸ’š

8

Goed.

Snel antwoord en redelijke tarieven.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Peter, wat fijn dat je snel antwoord hebt gekregen! Bedankt voor je positieve beoordeling πŸ’š

2

Heel Slecht, prijzen zijn binnen vast contract eenzijdig verhoogd

Op 1 juli 2022 een vast contact voor een jaar afgesloten. Nu ben ik er zelf achtergekomen dat ze er een nieuw contract van hebben gemaakt tussen half mei en 1 juli voor tarieven die vele malen hoger liggen Geen enkel bericht ontvangen, zelf moeten zien in app dat er ineens een einddatum contract in mei staat. Schandalig en dit is ook niet toegestaan.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Bernadette, wat vervelend om te lezen dat je dit zo ervaren hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! We willen graag benadrukken dat in een vast contract de prijzen nooit worden verhoogd. De kale leveringstarieven staan namelijk vast voor het jaar dat je met ons hebt afgesproken. Wat wel kan wijzigen zijn de externe kosten die wij moeten doorberekenen aan onze klanten. Dit zijn bijvoorbeeld netbeheerderskosten of energiebelastingen vanuit de overheid. Ook heeft er afgelopen week een producenten wissel plaats gevonden. Hierdoor zijn veel klanten overgezet naar een andere energiebron, maar uiteraard tegen dezelfde tarieven. We kunnen je naast deze informatie via deze weg niet verder helpen. Daarom zouden we je willen vragen contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kijken graag met je mee en kunnen je verder helpen! We zijn van maandag t/m vrijdag tussen 09-17u telefonisch bereikbaar via +088 044 4555.

10

Duidelijk en goed benaderbaar energiebedrijf

Indien je vragen hebt dan is dit bedrijf telefonisch goed benaderbaar en wordt je vriendelijk en duidelijk te woord gestaan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Kees, bedankt voor je positieve beoordeling! Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze communicatie πŸ’š

9

Goed en betrouwbaar bedrijf

Wij zijn al jaren naar volle tevredenheid bij vandebron. Telefonische bereikbaarheid is uitstekend. Elke maand een duidelijk overzicht van het verbruik.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Joop, wat fijn om te lezen dat jullie al jaren tevreden klant zijn. Bereikbaarheid en een duidelijk verbruiksoverzicht vinden wij ook erg belangrijk. Bedankt voor deze positieve beoordeling!

10

Goede service

Vriendelijke medewerkers die onze vele vragen goed hebben beantwoord. Zelf je stroomproducent kunnen kiezen, wat betekent dat wij zonnestroom kunnen afnemen uit onze eigen omgeving. CO2 gecompenseerd gas, nu gecompenseerd via een organisatie in Nederland (Trees for All). Wel zou ik graag ieder jaar meer concreet horen hoeveel er is gedoneerd en hoe dit geld is besteed.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor je positieve beoordeling. Wat fijn om te lezen dat je zo bezig bent met duurzaamheid en als klant zijnde je inzet voor onze missie! Begrijpelijk dat je graag meer zou willen weten hoe de samenwerking met Trees for All verloopt. Al onze klanten betalen €0,005 cent per verbruikte m3 gas ter compensatie. Trees for All is momenteel bezig met een project voor bosherstel in Groningen! Ze vormen daar het monotone dorpsbos bij Kolhalm om naar een klimaatbestendig en gevarieerd bos. Meer informatie hierover kun je lezen in onze blogs of op de website van Trees for All. Aan het einde van ieder jaar maken we ook een impact rapport op waar je precies in kunt lezen wat we allemaal gedaan hebben en hoe er impact is gemaakt πŸ’š

10

Betrouwbare leverancier met goede service

De afgelopen jaren heeft Vandebron zich bewezen als betrouwbare leverancier. Als ik een keer iets wil vragen, dan is de klantenservice goed bereikbaar. Prima! Verbeterpunt is de flexibiliteit indien klanten recent een warmtepomp hebben laten installeren. Bij het bepalen van het termijnbedrag wordt standaard uitgegaan van het verbruik van de voorgaande jaren. Pas na contact met de klantenservice is het uiteindelijk gelukt om een passend verwacht verbruik (en daarmee een passend termijnbedrag) in het jaarcontract te krijgen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Erik, bedankt voor je beoordeling en je positieve woorden! Je verbeterpunt nemen we mee om onze service verder te kunnen optimaliseren. Wat goed ook om te lezen dat je zo bezig bent met verduurzamen πŸ’š

10

Geeft een vertrouwd gevoel.

Prettige samenwerking met provider.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Hielke, bedankt voor je goede beoordeling. Hier krijgen wij goeie energie van πŸ’š

10

Zeer tevreden met de levering en service

Al bijna twee jaar een vast contract en alles is uitstekend gegaan. Bedrijf is goed bereikbaar en levert prima service. Is zeer milieubewust en duurzaam bezig

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Marco, wat fijn om te horen dat je al bijna twee jaar tevreden bent over onze service! We hopen dat je nog vele jaren klant bij ons zal blijven πŸ’š

10

Duidelijke uitleg en transparant.

Ik heb op de vragen die ik over het dynamisch energie contract had een duidelijke aanvulling gekregen zodat ik een voor mij juiste keuze kan maken.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Fijn dat je tevreden bent en bedankt voor positieve beoordeling πŸ’š.

4

Groene stroom en toch duur!

Ik vind het erg jammer dat een trouwe klant naar zijn contract veel meer moet gaan betalen. Ik heb jullie als leverancier gekozen omdat er 100% groene stroom wordt beloofd. En nu in de energie crisis gaat van de Bron mee met de toren hoge prijzen voor stroom! Terwijl deze niks te maken hebben met gas of kolen prijzen eccetra, ik voel me daarom in de steek gelaten door van de Bron, omdat ik te druk heb op het moment heb ik het contract maar verlengd en niet over gestapt, wat ik eigenlijk wel liever had gedaan. Na deze periode zal ik waarschijnlijk wel weg gaan puur omdat van de Bron niet aan trouwe (groene)klanten denkt!. Volgens mij waait de wind en schijnt de zon net zoveel als voorgaande jaren, waarom dan deze prijs verhoging? Jammer dat jullie toch blijkbaar een erg op geld beluste leverancier zijn en klanten financieel uitkleden, puur omdat het mag! Heeft niks met zo groen mogelijk willen zijn.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hoi Sjoerd, wat jammer om te horen dat je teleurgesteld bent in de prijsverhoging van afgelopen jaar en je het gevoel hebt in de steek te zijn gelaten. We begrijp dat je voor ons als leverancier hebt gekozen vanwege 100% groene stroom. Het is belangrijk om te weten dat de prijs van groene stroom verbonden is met de prijs van fossiele energie. In Nederland is er maar één markt voor elektriciteit en voor gas. Dat is logisch - er is immers ook maar één landelijk stroomnet en één landelijk gasnet. Alle energieproducenten in ons land leveren, ongeacht de manier van opwek, hun energie aan dit net. Het totale aanbod van de energie op het energienet bepaalt uiteindelijk wat de marktprijs gaat zijn. En omdat we dus maar één markt hebben, is deze prijs voor alle energieproducenten hetzelfde. Wij betalen dus onze producenten van groene stroom de marktprijs en daar maken we geen winst op. Hoewel het aanbod van groene energie in Nederland steeds groter wordt, zijn we voor een groot deel van onze energiebehoefte nog afhankelijk van fossiele energie. Ook omdat groene stroom nog niet altijd wordt opgewekt op het moment dat we het nodig hebben, bijvoorbeeld β€˜s avonds als de meeste energie wordt verbruikt. De prijs van fossiele energie bepaalt dus voor het grootste deel de marktprijs. Omdat de gastoevoer afgelopen jaar flink is teruggeschroefd, is de marginale gasprijs hard gestegen. Daardoor stijgt de marktprijs, wat je weer merkt in je energietarieven. Ook als je groene stroom afneemt. Het is dus belangrijk dat we de energietransitie in een versnelling brengen, zodat de marktprijs vooral wordt bepaald door groene energie in plaats van gas. Hopelijk blijf je dus groene energie afnemen, vooral nu de tarieven weer gedaald zijn!

8

Mijn eerste energie 'overstap' actie in mijn bestaan.

Prettige organisatie, hedendaagse communicatie en prettig aan de telefoon toen ik de overstap wilde opstarten. Duidelijk + Bereikbaar ! Om mijn energie leverancier Vattenfall te benaderen is nauwelijks te doen, tja en dan krijg je een reactie omtrent vragen qua kosten/tarieven die in feite als 'onbehoorlijk' kan worden gekenmerkt. Grote organisaties en dienstverleners hebben hun visie en strategie op de consument/gebruiker niet op orde, en dat is bewust. Dus VanDeBron zorg dat je jullie businesscultuur vast houdt :)

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Diederick, bedankt voor je review! Duidelijkheid en bereikbaarheid vinden wij ook erg belangrijk. We zullen dan ook altijd ons uiterste best doen om dit na te streven!

9

Vriendelijk personeel , goed bereikbaar.

Nooit problemen gehad , ook de overstap prima geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Albert, wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent πŸ’š

10

Eindelijk een bedrijf dat de telefoon wel oppakt en oplossingen biedt.

Hier kan je veilig voor kiezen. Een fijn bedrijf

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor je positieve review Theo! Hier krijgen wij goeie energie van πŸ˜‰

8

geen nonsens duidelijk

het bevalt nog steeds goed en iederen keer als ik iets vraag geen lange wachtijden snel en corect geholpen

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Peter, bedankt voor je review! Wat fijn dat je altijd snel en goed geholpen wordt πŸ’š

10

Geweldig

De communicatie met Vandenbron is zoals wenselijk Wij zijn tevreden. De groene visie is korrekt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Goede communicatie vinden wij ook heel belangrijk! Goed om te lezen dat jullie tevreden zijn. Wij zijn ook erg blij dat jullie meedoen aan de missie naar 100% duurzame energie in Nederland πŸ’š

8

Betrouwbare leveancier

Uitsluitend positieve ervaringen

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor je review! Hier krijgen wij positieve energie van :)

10

Tot nu toe goede service

Goede ervaringen Zeker aan te bevelen

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor deze goede beoordeling Joke! πŸ’š

6

Is gewoon goed

Goede ervaringen

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Bedankt Hans!

8

Snelle en goede afhandeling van vragen en natuurlijk goed voor het milieu!

ik wordt altijd goed geholpen als ik vragen heb en de antwoorden niet heb kunnen vinden op de website. Klein minpuntje is dat de bereikbaarheid (telefoon) soms moeilijk is.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hi Rob, wat fijn! Bedankt voor het achterlaten van een review. We nemen het puntje over de bereikbaarheid mee om onze service te verbeteren! πŸ™Œ

8

Goede energieleverancier

Vandebron gaat goed met zijn tijd mee. Proberen zo veel mogelijk groene energie te leveren.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Hoi Bert, dank je wel voor je review! Fijn om te lezen dat je tevreden bent. πŸ’š

9

Hele goede en duidelijke informatie

Geeft gede uitleg en neemt de tijd. Fijn gesprek!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Goed om te horen en bedankt voor het delen van je ervaring.πŸ’š

10

helder, concreet en kwaliteit

Goede, betrouwbare club en betaalbaar

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor de review en leuk dat je bij onze club zit! πŸ˜‰

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd