Tevreden

Klantenservice goed bereikbaar telefonisch. Beleefd luisteren naar klant.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hartelijk bedankt voor het achterlaten van je positieve review, Eileen. Hier krijgen we goeie energie van :)

Keurig te woord gestaan. Duidelijke uitleg. Zéér beleefd. Gewoon goed!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het delen van je positieve ervaring, Anja. Hier worden we blij van! :)

Slim Laden valt erg tegen

Ik ben een aanhanger van de filosofie van Vandebron. Ik neem dus deel aan Slim Laden, ik heb een Tesla met een eigen laadpaal. Echter: de Slim Laden app blijft voortdurend verbinding maken met mijn Tesla, waardoor ik per etmaal 5% lading kwijtraak (dat is ongeveer 25 tot 30 km!). Ik doe nu 2 maanden mee, dus dat betekent een verlies van 3 volle batterijladingen, hetgeen overeenkomt met ruim 1500 km en omgerekend ongeveer 50 euro. Reactie van Vandebron: jammer voor u, we melden dit aan onze ontwikkelaars. Daarmee wordt mijn overstap geheel nutteloos. Ik ga dus in de toekomst gewoon weer voor de goedkoopste energieleverancier. Bedankt, Vandebron en Slim Laden!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Beste René, bedankt voor het delen van je eerlijke beoordeling. We vinden het vervelend om te horen dat de deelname aan het Slim Laden project niet naar verwachting heeft uitgepakt. Het is een pilot wat nog in de kinderschoenen staat en het vraagt nog veel ontwikkeling. Je feedback hierover is dan ook zeer waardevol. Fijne dag!

Duidelijk

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Klinkt goed, dankjewel Jos!

Een halve waarheid is een hele leugen

Recent heb ik mijn contact verlengd. Ik heb gekozen voor een driejarig contract vanwege de huidige lage energieprijzen. Ik weet dat dit normaliter niet voordelig is omdat je bij het overstappen altijd een fikse jaarkorting ontvangt. U "adverteerde" met het feit dat ik als trouwe klant ook korting krijg, namelijk €180. Dat is ook bevestigd per mail. Ik ben even de cijfertjes ingedoken, maar wat blijkt, u geeft zogenaamd korting op de vaste kosten. Echter de kosten na aftrek van de korting blijken €75 per jaar te zijn. En dat zijn nu exact de kosten waarmee u ook adverteert voor nieuwe klanten die daar bovenop nog een stevige welkomstkorting krijgen. Dus met andere woorden: De vaste kosten heeft u gewoon verhoogd naar €105 per jaar per product, u geeft mij vervolgens "korting" van €30 en dan kom ik weer uit op de vaste leveringkosten die ook voor nieuwe klanten gelden (het vastrecht waarmee u adverteert bij iedere willekeurige prijsvergelijker). Dat noem ik geen korting voor trouwe klanten. Ik vraag mezelf echt af in hoeverre u trouwe klanten waardeert, als u een dergelijk aanbod geeft.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Rick, bedankt voor het delen van je review. Begrijpelijk dat je als vaste klant graag een mooie korting wil ontvangen. Helaas kunnen we aan de hand van je naam de situatie niet voor ons halen, waardoor we het niet voor je na kunnen kijken. Zou je contact met ons op kunnen nemen? Dat kan telefonisch (088 044 4555), via mail (vragen@vandebron.nl) of via een van onze social media kanalen. We zien je reactie graag tegemoet, we helpen je graag. Fijne donderdag!

Zeer slecht

Dit is de eerste keer in 3 jaar dat ik terugkrijg van Vanderbron. Echter, daar waar ze met bijbetalen binnen 5 dagen na het uitlezen van de meters de mail hebben verzonden (om binnen 2 weken te betalen), nemen ze met terugbetalen alle tijd. Ik ben nu 6 weken verder en heb nog geen mail gekregen, wel hebben ze na het uitlezen vd meters (in mei), direct het maandbedrag aangepast (heb ik overigens ook niks over vernomen, maar zag ik bij het inloggen) eea moet inhouden dat de jaarrekening is opgemaakt, anders pas je het bedrag niet conform aan. Ik vind dit ronduit schandig. Mijn dochter die in dezelfde periode haar jaarafrekening ontving van andere leverancier, had haar teveel betaalde geld binnen 2 weken op haar rekening staan (bij Vattenfall kan het dus wel). Goede reden om over te stappen. Klantenservice van Vanderbron heb je helaas niks aan.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi, bedankt voor het delen van je ervaring. Begrijpelijk dat je graag snel je eindafrekening wil ontvangen. Volgens het ACM hebben we hier uiterlijk 6 weken de tijd voor. Meestal lukt het ons om veel sneller de nota op te sturen, maar het kan zijn dat we door de drukte het merendeel van deze weken nodig hebben. Wanneer er namelijk een fout in het proces is ontstaan dienen onze collega's van de financiële afdeling dit handmatig na te lopen. Zo weten we zeker dat we je de juiste nota opsturen. We doen ons uiterste best deze tijd zo kort mogelijk te maken. Jammer om te lezen dat je hierdoor gaat overstappen. Bedankt in ieder geval voor je tijd als klant bij Vandebron en veel succes bij je nieuwe leverancier. Fijne donderdag!

Niet aan te raden

De jaarlijkse afrekening. Zucht. Ik heb ervoor moeten bellen, na 9 weken. Zucht. Het bedrag wat ik tegoed heb .. oh nog een keer 2 weken wachten. Verwachte uitbetaal datum. Zucht... Nee ik raad deze leverancier om deze reden niet aan. Ook vraag immers af hoe zij het vinden als ze wekenlang op onze betaling moeten wachten, 11 weken. Incassobureau aan de de deur dan ? Nee, het is niet redelijk van deze maatschappij. Voor mij NOOIT meer van de Bron. Wat heb ik een spijt dat ik het een jaar verlengd heb. Voel me echt bedrogen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Saskia, bedankt voor het delen van je ervaring. Volgens de Autoriteit Consument en Markt hebben we maximaal 8 weken de tijd voor het opstellen van een jaarafrekening. Voor elke energienota moet er een aantal controles worden uitgevoerd en kunnen er foutmeldingen ontstaan. Deze moeten dan handmatig opgelost worden, zodat we zeker weten dat de energienota die we je toesturen ook klopt. Afhankelijk van de drukte bij onze financiële afdeling kan het dus zijn dat we een groot deel van de 8 weken nodig hebben. Natuurlijk doen wij ons best om zo snel mogelijk een correcte nota op stellen en deze met je te delen.

Welkomstpremie door de neus geboord. Onredelijke lokkertjes!!

Via gaslicht.com heb ik vorig jaar een contract afgesloten bij VandeBron voor energie en gas. Door de aangegeven welkomstpremie van 270 euro heb ik gekozen voor VandeBron, omdat hij onder de streep voor mij het goedkoopste was. Ik heb altijd welkomstpremies ontvangen van andere energiemaatschappijen en dit ging altijd goed (want het woord welkomstpremie zegt het al 'je krijgt het bij aangaan van het contract' en bij de jaarafrekening wordt het bedrag verrekend). Bij VandeBron echter niet, daar hebben ze een slimme marketing manier om je met misleiding klant te maken. Ik kreeg mijn welkomstpremie van 270 euro niet terug, omdat kennelijk in kleine letters heeft gestaan dat je die niet krijgt als een automatisch incasso 2x mislukt. Dit was bij mij het geval, maar na een mail met het verzoek te betalen heb ik dit altijd direct gedaan. Overige bedrijven hebben om deze reden geen streep door de welkomstpremie gezet, maar VandeBron wel! Ze zeiden aan de telefoon toen ik zei hoeveel geld dit voor mij was 'ja voor ons ook' en 'ja wij hebben strengere voorwaarden'. Wel handig was het geweest als ik dit had geweten en dit ook uitdrukkelijk bij mijn aanmelding op gaslicht had gestaan, want dan had ik niet voor dit bedrijf gekozen. Er stond letterlijk: de welkomstpremie van 270 euro krijgt u aan het einde van het jaar bij de afrekening. Zonder daarbij; 'als u aan de voorwaarden van VandeBron voldoet'.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Vera, bedankt voor het delen van je ervaring. Laat ik beginnen door te zeggen dat ik me goed kan voorstellen dat je het niet prettig vindt dat de korting is komen te vervallen. Indien een termijnbedrag niet op de gestelde incassodatum is betaald, is er een betalingsverzuim opgetreden. Er is sprake van betalingsverzuim wanneer we je schriftelijk op de hoogte hebben gesteld van het mislukken van een automatische incasso. We zijn een relatief kleine energieleverancier en we vinden het belangrijk dat onze producenten op tijd betaald worden. Hierbij doen we ook een beroep op de betalingsplicht en verantwoordelijkheid van onze klanten.

In een woord waardeloos

Ik heb eerst al 6 weken moeten wachten op mijn eindnota, na lang aandringen en meerdere klachten ingediend te hebben die ontvangen. Nu wacht ik alweer ruime tijd op mijn terugbetaling van 520 euro. Ze zijn gewoon hondsbrutaal en houden mijn geld vast. Als ik het maandag niet op mijn rekening heb ga ik aangifte doen van oplichting.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Ingrid, bedankt voor het delen van je ervaring. Volgens de Autoriteit Consument en Markt hebben we maximaal 6 weken de tijd voor het opstellen van een eindafrekening. Voor elke energienota moet er een aantal controles worden uitgevoerd en kunnen er foutmeldingen ontstaan. Deze moeten dan handmatig opgelost worden, zodat we zeker weten dat de energienota die we je toesturen ook klopt. Afhankelijk van de drukte bij onze financiële afdeling kan het dus zijn dat we een groot deel van de 6 weken nodig hebben. Natuurlijk doen wij ons best om zo snel mogelijk een correcte nota op stellen en deze met je te delen.

Goede en snelle hulpverlening met duidelijke informatie aan de telefoon

Heb daarstraks een heel fijn telefoongesprek gehad (iets wat ik bij vele andere zogenaamde dienstverlenende instellingen en/of organisaties nog best té vaak als 'heel anders' ervaar). Ik ben goed en duidelijk te woord gestaan. En ik kreeg, voor zover dat mogelijk was, toch best wel heel goed een antwoord op mijn vragen. Oh, en een vriendelijke stem te horen aan de andere kant, help daar ook heel goed bij natuurlijk ;-)

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hartelijk bedankt voor het delen van je positieve ervaring, Jochem. Fijn om te horen dat je het zo hebt ervaren!

Slechte ervaring

Als nieuwe klant moet je een maandtermijn vooruit betalen om je incasso goed te laten verlopen, erg klantonvriendelijk. Reageren slecht op mail. Incasseren zijn ze op tijd mee, maar met crediteren zeer langzaam.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Arjan, bedankt voor het delen van je ervaring. Bij Vandebron betaal je voorafgaand aan de maand je termijnbedrag. We maken geen marge op energie, maar je moet je energieverbruik wel vooruitbetalen. Als we dit bedrag elke keer pas in de maand van levering zouden incasseren, dan zouden hierdoor extra kosten gemaakt worden en deze zouden dan doorberekend worden wat voor jou tot meer kosten zal leiden. Het eerste termijnbedrag dat we incasseren, is afhankelijk van je startdatum. Als je het grootste gedeelte van de maand waarin je je contract start energie bij ons afneemt, is dit de eerste maand waarvoor we een termijnbedrag afschrijven. Daarnaast is het ook mogelijk om in de maand zelf te betalen in plaats van daarvoor.

bij het verlenging van mijn contract voel ik mij belazerd.

veels te duur

• Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Annu, bedankt voor je bericht en vervelend om te horen dat je dit zo hebt ervaren. Je zou een e-mail kunnen sturen naar vragen@vandebron.nl. Wellicht kunnen we kijken naar een oplossing.

Voorschotnota is veel te hoog

Let op, de voorschot nota is veel te hoog. Na een jaar, als je dus veel geld terug moet krijgen duurt het belachelijk lang voordat er een jaarafrekening komt. Vd bron doet over die jaarafsluiting (en we hebben een slimme meter) gewoon langer dan 10 weken. Als je daarover de klantenservice belt is Corona de smoes. Werkelijke verhaal is dat ze je geld lekker lang vasthouden.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Han, volgens de Autoriteit Consument en Markt hebben we maximaal 8 weken de tijd voor het opstellen van een jaarafrekening. Voor elke energienota moet er een aantal controles worden uitgevoerd en kunnen er foutmeldingen ontstaan. Deze moeten dan handmatig opgelost worden, zodat we zeker weten dat de energienota die we je toesturen ook klopt. Afhankelijk van de drukte bij onze financiële afdeling kan het dus zijn dat we een groot deel van de 8 weken nodig hebben. Natuurlijk doen wij ons best om zo snel mogelijk een correcte nota op stellen en deze met je te delen. Het duurt dus zeker niet meer dan 10 weken en het is dus afhankelijk van de drukte. Desalniettemin bedankt voor het delen van je ervaring.

Super leverancier

Ik ben klant al 5 jaren, geen grote klachten. Als er iets mis gaat is het altijd snel opgelost. Zij zijn vriendelijk, echt groen, en scherp geprijsd op een heel concurrerende (en soms heel onbeleefd) markt.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Dave, fijn om te lezen dat je zo positief bent over ons! Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring.

Eindafrekening duurt te lang

Vandebron zegt er niets aan te kunnen doen dat de eindafrekening 6 weken mag duren: "dat is het beleid" maar veel mensen klagen er over.. Jammer, voor de rest tevreden over deze energieleverancier. Toch voor een andere gekozen. Ook groen, prijstechnisch beter.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Eveline, bedankt voor je eerlijke woorden. We kunnen goed begrijpen dat je de eindafrekening graag zo snel mogelijk ontvangt. Voor het versturen van de nota hanteren we inderdaad een termijn van maximaal 6 weken, maar in veel gevallen ontvang je deze ook al eerder. We doen ons best om deze termijn in te korten, zodat we je in de toekomst sneller van de nota kunnen voorzien. Fijne dag!

Ontevreden

Termijnbedrag was veel te hoog. Er was geen rekening gehouden met mijn zonnepanelen. Zeker 3 keer zonder reden een advies gehad om het termijnbedrag te verhogen. Jaarafrekening niet ontvangen. Eindafrekening en teveel betaald geld pas na 3 maanden terug gekregen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Aries, bedankt voor het delen van je ervaring. Het termijnbedrag was vastgesteld op basis van het standaard jaarverbruik (SJV). Dat is het historisch verbruik van de afgelopen periode dat wordt berekend door je netbeheerder. De netbeheerder houdt hierbij vaak geen rekening met zonnepanelen. Daarnaast ontvang je de eindafrekening binnen uiterlijk 6 weken na de einddatum. Desalniettemin bedankt voor je feedback!

Prima ervaring, eindafrekening onnodig vertraagt

De levering en overstap naar VandeBron is prima verlopen. Ik ben overgestapt vanwege een goedkoper tarief elders. Ik stap elk jaar over en heb nog nooit meegemaakt dat de opmaak van de eindafrekening zo verschrikkelijk lang duurt. Ik zie dat VandeBron zich beroept op de wettelijke termijn, mijns inziens is dit gewoon een mooie smoes om teveel ontvangen gelden langer vast te houden en hier rente over te trekken. Een kennis van mij zit ook bij VandeBron en moest bijbetalen, rara binnen welke termijn die eindafrekening op de deurmat viel (binnen 7 dagen na de laatste leveringsdatum)?!!!! Heel jammer!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Nick, jammer om te horen dat je dit zo hebt ervaren. De verwerkingstijd voor het opmaken van een jaar- of eindafrekening is afhankelijk van de drukte bij de financiële afdeling. In ieder geval bedankt voor je feedback!

Alleen maar positieve ervaring

Financiele flop!

Al vele jaren worden mijn energierekeningen van diverse energieleveranciers zonder probleem d.m.v automatische incasso zonder geind. Bij vandeBron ging het enkele keren fout, waardoor betalingsverzuim ontstond en ik kan fluiten naar de instapkorting van 180 euro. Volgens mijn bank is de afgegeven automatische incasso solide en is er altijd voldoende saldo geweest. Ook na ellelange discussie per e-mail wil vandeBron niet erkennen dat de fout bij hen ligt. Na deze nare ervaring en finaciele flop, ben ik onmiddelijk overgestapt. vandeBron leuk? Nee dus!

• Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi, bedankt voor het delen van je ervaring. We kunnen goed voorstellen dat het niet prettig is als de korting is komen te vervallen. Een korting kan vervallen wanneer er meerdere betalingsverzuimen zijn geweest. Er is sprake van betalingsverzuim wanneer we je schriftelijk op de hoogte hebben gesteld van het mislukken van een automatische incasso. We zijn een relatief kleine energieleverancier en we vinden het belangrijk dat onze producenten op tijd betaald worden. Hierbij doen we ook een beroep op de betalingsplicht en verantwoordelijkheid van onze klanten. We wensen je veel succes bij de nieuwe energieleverancier!

Prima bereikbaar en goede klantenservice

Ik kreeg bij het einde van mijn contract vroegtijdig een nieuw en concurrerend aanbod voorgelegd. Hoefde alleen nog maar te vergelijken of dat naar onze zin was en daarna met een telefoontje was alles snel geregeld en werden nieuwe afspraken helder uiteengezet. Geen verborgen flauwekul of listige prijs voorstellen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Oeverloos getreuzel met de jaar/eindafrekening, gedoe met cash back.

Mijn jaar contract liep op 1 april dit jaar af, zou binnen 8 weken worden verrekend. Helaas op 4 juni nog niets ontvangen. Volgens van de Bron zouden klant graag jaar en eindafrekening (in geval van overstap) in een keer willen ontvangen. Als je aangeeft dat niet willen, trekt van de Bron zich daar niets van aan. De beloofde cash back vind ik nergens meer terug. In de voorwaarden staat dat bij betalingsverzuim de cash back niet terug betaald wordt. Dus mislukt er om onverklaarbare redenen een automatische incasso. Bij navraag suggereert van de Bron dat er dan onvoldoende saldo op de rekening stond of dat jezelf wel gestorneerd zult hebben. Beide is niet aan de orde. Ik voel me door de klantenservice niet echt serieus genomen. Naar mijn smaak is het staande praktijk bij van de Bron om oeverloos lang te wachten met de afrekening en proberen onder de cash back uit te komen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Hein, bedankt voor het delen van je ervaring. Volgens de Autoriteit Consument en Markt hebben we maximaal 6 weken de tijd voor het opstellen van een eindafrekening. Voor elke energienota moet er een aantal controles worden uitgevoerd en kunnen er foutmeldingen ontstaan. Deze moeten dan handmatig opgelost worden, zodat we zeker weten dat de energienota die we je toesturen ook klopt. Afhankelijk van de drukte bij onze financiële afdeling kan het dus zijn dat we een groot deel van de 6 weken nodig hebben. Uiteraard doen we ons best zo snel mogelijk de nota naar je te sturen. Daarnaast kunnen we ons goed voorstellen dat je het niet prettig vindt dat de korting is komen te vervallen. Een korting kan vervallen wanneer er meerdere betalingsverzuimen zijn geweest. Er is sprake van betalingsverzuim wanneer we je schriftelijk op de hoogte hebben gesteld van het mislukken van een automatische incasso. We zijn een relatief kleine energieleverancier en we vinden het belangrijk dat onze producenten op tijd betaald worden. Hierbij doen we ook een beroep op de betalingsplicht en verantwoordelijkheid van onze klanten. Veel succes bij de nieuwe energieleverancier!

Goede informatie, goede levering, goede prijs

VandeBron geeft vertrouwen nu en n de toekomst

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Patty, bedankt voor jouw vertrouwen. We vinden dat een mooi compliment! Fijne dag :)

Precies wat ik van een energieleverancier verwacht

Goede ervaring

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Anne, wat goed om te horen dat alles naar je verwachting is. Daar worden we blij van! Fijne dag :)

Vriendelijk, snel, behulpzaam

Ontzettend goed geholpen, goed bereikbaar, vriendelijk personeel en persoonlijk contact.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Florine, bedankt voor het delen van je positieve ervaring!

Groene stroom en CO₂-gecompenseerd gas voor goede prijzen

Over een aantal weken ben ik een jaar klant. Tot dusver ben ik zeer tevreden. Onlangs heb ik mijn contract voor een jaar verlengd voor gunstige prijzen. Toen ik laatst keek op overstapsites om te prijzen te vergelijken zag ik dat de aangegeven prijzen van Vandebron daar hoger waren dan die in mijn contract. Ze gaan daar uit van de hogere variabele kosten, maar als je per jaar vastzet of langer krijg je een goede deal. De kosten die ik per kWh elektriciteit of m3 gas maak verschillen weinig van de laagste niet duurzame energiemaatschappij. Daarom ben ik blij met deze keuze voor duurzame energie. Voor een welkomstpremie van €100 kan je mijn vriendenlink gebruiken: https://vandebron.nl/?referrer=2346298

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Milan, Goed om te horen dat je dit zo hebt ervaren. Bedankt voor het delen van je ervaring!