Zeer slechte informatie voorziening

Binnen 2 weken na de eindafrekening bij vandebron zouden de teveel betaalde premies teruggestort worden. Na 2 weken was er nog niks terug gestort. Na het bellen met de klantenservice bleek er een fout gemaakt te zijn met het terug storten bij alle klanten van vandebron. Het zou nog 1 week langer gaan duren volgens de klantenservice. Zeer teleurstellend dat de klanten hier niet van op de hoogte worden gebracht....

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Jan, bedankt voor het delen van je review. Het is ons duidelijk dat je iets dwars zitten. We kunnen ons goed voorstellen dat je het jammer vindt dat je jouw geld niet op de afgesproken datum ontvangt. Wegens een storing konden de incasso's deze week niet plaatsvinden. Dit probleem is binnen een week verholpen dus je kan je geld binnen een week verwachten. Fijne dag!

Dik onvoldoende

Nu drie jaar ervaring met Van de Bron. Tijdens leveringen ging alles goed. Maar toen kwam het moment dat het contract afliep. In de ontstane communicatie daarover ging van alles mis: beloftes niet nakomen, grove fouten in de aanbiedingen, jij’en en jou’en zijn ze sterk in, immunisatie (ook intern) zéér slecht. Het laatste maandoverzicht klopte van geen kant. Toen ik daarover belde en aangaf wat er aan de hand was, werd de telefoonlijn zonder excuses of uitleg verbroken. Er werd ook niet teruggebeld. Na opzegging van het contract kwamen er weken later toch nog weer aanbiedingen. Na een mail mijnerzijds met mijn ervaringen, kwam er geen enkele reactie. De stroom is groen, maar gedrag en communicatie, zeker bij kritische vragen, is diep rood!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Wim, bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend om te horen dat onze communicatie naar jou niet optimaal is geweest. Dit is niet ons speerpunt en willen je dan ook graag helpen met jouw openstaande vragen. Zou je ons hiervoor een bericht willen sturen naar vragen@vandebron.nl, of willen bellen met 088 044 4555. We zien het graag tegemoet. Fijne dag!

Uitmuntende service en klantgerichtheid

Ik ben zowel particulier klant van Vandebron voor energie als zakelijk klant voor een laadpaal en laadpas. In alle contacten is Vandebron snel, correct en zorgvuldig. Helaas werkt de 'slim laden' app van Vandebron niet goed, maar verder ben ik een bijzonder tevreden klant.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Johan, bedankt voor het delen van deze positieve ervaring. Wat goed om te horen dat je zulk fijne ervaringen hebt voor zowel je privé als zakelijke account. Wat betreft de 'slim laden' app heb je ene goed punt. We werken er momenteel hard aan deze app te optimaliseren. Fijne dag!

Persoonlijk, professioneel

Fris jong energiek bedrijf met een helder product en super gemotiveerd personeel

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Marcia, bedankt voor het delen van je ervaring. We worden heel erg blij van jouw positiviteit! Fijne dag :)

Een eerlijke leverancier van energie.

Duidelijke telefonische uitleg. Tevreden over de gemaakte afspraken.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Anja, bedankt voor deze positieve beoordeling. Samen maken we Nederland een stukje groener! Fijne dag :)

Ik zou niet weten wat er kan verbeteren

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Dat is een mooi compliment, Jan! Hartelijk bedankt :)

Goede leverancier, duidelijke mails over verbruikskosten, sympathieke mensen.

Zie hier boven.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat een positieve beoordeling. Hier krijgen wij goeie energie van!

Klein maar fijn, of het persoonlijke niet uit het oog verliezen

Meedenken, korte lijnen. Heerlijk ontzorgt met de laadpaal. Voorschot aanpassen via de site gaat makkelijk, en anders gewoon persoonlijk contact.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat leuk dat je zo enthousiast bent, Jan. We zijn blij dat onze service zo overkomt als hoe wij dit willen verlenen. Fijne dag!

nee

nee

Thx, Harrie!

alles goed verzorgd

ik ben altijd correct geholpen .Vanaf het begin is alles goed gegaan ,en dus zonder problemen . overstappen ging zonder problemen .de klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel . jammer dat ik nu wil overstappen naar een ander bedrijf . daar de prijs stukken goedkoper is (voor drie jaar ) en van de Bron er niets aan kan of wil er doen. dat vindt ik een gemiste kans . daarom moet ik naar mijn eigen geld kijken en overstappen wat ik heel erg vind.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Chris, bedankt voor het delen van je eerlijke beoordeling. We vinden het fijn om te horen dat je onze service zo positief hebt ervaren. We begrijpen het dat geld voor jou belangrijk is. Helaas is het aanbieden van de laagste tarieven niet onze prioriteit. Dit is namelijk het aanbieden van écht groene energie, vandaar dat wij niet altijd de voordeligste kunnen zijn. We wensen je een fijne dag en hopelijk tot in de toekomst weer als klant bij Vandebron :)

zekerheid

Heerlijk om te weten, dat ik dat beetje energie op een juiste manier betrek uit de aarde. En fijn om de zekerheid te ervaren van: ik hoef nergens anders heen. dwz: Ik kan gelukkig alle reclame en gezeur aan de deur van andere leveranciers negeren. Want ik blijf bij Vandebron -.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Yes, Saskia! That is the spirit! Heel erg leuk dat je zo positief bent en ook bedankt voor het delen van deze ervaring. Daar worden wij heel blij van.

Voldoende

Ik zit al paar jaar bij jullie .. toch heb ik niet het gevoel.dat ik iets extra krijg als ik verleng voor 1 jaar ....klopt dot

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Mo, wat leuk dat je al zo lang klant bent bij Vandebron. Hiervoor kun je het beste even contact met ons opnemen via vragen@vandebron.nl, of 088 055 5444. Fijne dag!

er wordt goed meegedacht over mijn situatie

Communicatie via telefonische medewerker verloopt to the point en vriendelijk.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat goed om te horen, Dick. We zijn blij met jou als nieuwe klant :)

Zeer slecht

Onze dochter met een lichte autisme beperking is op 28-12020 door medewerker van Vandebron gebeld i.v.m. de verlenging van haar contract. Ze woont zelfstandig in een appartementje en kan heel veel zelf. Het afsluiten van het energiecontract regelen wij voor haar. De medewerker heeft zo lang op haar ingepraat dat ze het niet meer wist ondanks dat ze aangaf dat haar ouders dat regelden. Schandelijk. Geen respect voor de klant maar gericht op verkoop. Accepteer dat mensen overstappen en blijf ze niet met mailtjes bestoken of telefoontjes. Contract wordt binnen de bedenktijd herroepen. Nooit meer Vandebron groen of niet. Beste aanbod of niet. Geen respect voor klant.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Bedankt voor het delen van deze vervelende ervaring. We kunnen ons goed voorstellen dat dit voor jou respectloos overkomt. Laten we voorop stellen dat dit nooit onze intentie is geweest. Op het moment dat wij de situatie helder zouden hebben hadden wij natuurlijk nooit jouw dochter benaderd maar jouzelf. Daarnaast zijn we blij om te horen dat het ongewilde contract is stopgezet binnen de bedenktijd. Uiteraard zitten hier geen kosten aan verbonden. Om er zeker van te zijn dat wij je dochter in de toekomst niet meer benaderen, kunnen we de communicatie voorkeuren nog wijzigen. Zou je ons dan een mail willen sturen met het desbetreffende klantnummer naar vragen@vandebron.nl, zodat we in de toekomst geen contact meer opnemen met het door jou opgegeven telefoonnummer. Tevens kun je hiervoor ook bellen met het nummer 0880 444 555.

Verlengen contract was geen punt van discussie.

Komt afspraken na. Biedt goede prijs/kwaliteit verhouding. Al 3jaar lang een tevreden klant.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Super, bedankt voor de positieve woorden!

Duurzaam en prettig

Heb mijn 3 jarig contract inmiddels weer verlengd. Vandebron is gewoon erg duurzaam, ondanks de recente overname. Prettig ook om te weten bij wie/welke regionale boer ik mijn energie opwek/betrek. Prijs is prima, makkelijk om zelf maandbedrag etc te wijzigen. Leuk is ook dat als je nieuwe klant aanlevert, je een eenmalige bonus krijgt ! Paar aandachtspuntjes voor Vdbron: 1. niet voortdurend vanuit klantenservice gaan bellen met klant, lijkt wat ongecoördineerd 2. kortingsbedrag bij afsluiten/oversluiten is matig, bij andere leveranciers is dat flink hoger

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor je uitgebreide review, hier hebben we veel aan! We zijn blij om te horen dat je zo tevreden bent. Daarnaast willen we je bedanken voor je feedback. We zullen dit meenemen voor de toekomst! Nog een fijne dag gewenst :)

Duidelijk, betrouwbaar en klantvriendelijk

Sinds wij ons bij Vandebron hebben aangesloten, vanaf de start, hebben wij nooit problemen gehad. De leveranciers krijgen eerlijke prijzen voor hun energie en is de communicatie en klantvriendelijkheid TOP!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Goed om te horen dat het zo klikt! We zijn erg blij dat je zo tevreden bent :)

Administratie en backoffice niet op orde

in 2019 klant geworden op basis van goede tarieven en duurzaamheid als plus punt. Overstappen was zoals altijd snel en eenvoudig geregeld. De ellende begon met het naar beneden aanpassen van het voorschot bedrag in augustus. Het voorschot bedrag was dermate hoog dat ik in september al mijn jaarnota vooruit had betaald. Het voorschot bedrag kon met maar 25% euro verlaagd worden in plaats van 100%. De eindafrekening bevat fouten (tarief niet juist, welkomst bonus vergeten). Telefonisch is vandebron slecht bereikbaar (wachtijd minimaal 20 minuten), worden verbindingen verbroken. Contact formulier kent een respons tijd van 5 dagen. Ik wil gewoon waar ik recht op heb 3,5 maand voorschot terug.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het delen van je ervaring. We kunnen ons goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat de welkomstkorting niet is verrekend op de eindafrekening. Gezien jij niet hebt voldaan aan de actievoorwaarden, is de korting vervallen. Daarnaast geef je aan dat wij hebben gerekend met incorrecte tarieven. We zien dat je hier niet eerder een melding over hebt gemaakt. Zou je per mail of telefonisch willen toelichten waarom we niet de juiste tarieven hebben gehanteerd? Dan kijken wij of we de eindnota kunnen corrigeren. Je kunt on bereiken via 088 044 4555, of via vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Duidelijk, vriendelijk en klantgericht!

Mijn contract zou over een paar maanden aflopen, ik kreeg een nieuw contractvoorstel. Maar binnen een maand zou ik zonnepanelen krijgen en ik wilde dat men daarop zou inspelen. Er kwam zeer snel een aangepast contractvoorstel op basis van de door mij verstrekte informatie. Dat sloot aan bij mijn verwachtingen en ik kon met plezier instemmen met het contractvoorstel!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat fijn om te horen, Piet. Leuk dat je hebt verlengd bij Vandebron!

Ik voor mij bedrogen.

Blijf je een jaar klant dan krijg je een mooie korting van €150. Ik niet!!! Omdat ik, nadat er 2x een maand betaling van mijn rekening was afgetrokken, 1x heb gestoneerd. Dit bleek een vergissing te zijn. Uiteraard heb ik toen gelijk het bedrag weer overgemaakt. Bij de afrekening geen korting! Bij navraag bleek dat er voor mij geen korting te halen was. Wel moest ik begin 2019 op hun verzoek mijn maandbedrag met €10 verhogen, wat ik ook heb gedaan. Achteraf bleek dat niet nodig te zijn geweest ik kreeg het weer gerestitueerd.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hartelijk bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend om te horen dat de welkomstkorting niet is verrekend op de eindafrekening. Het klopt inderdaad dat indien je niet voldoet aan de actie voorwaarden, de welkomstkorting kan vervallen als er betalingsverzuim was. We begrijpen dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt maar hierin kunnen we niks voor je betekenen. Fijne dag!

Ok

Wel goed denk ik

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Dat klinkt een beetje twijfelachtig. Mocht je vragen hebben, of als er dingen onduidelijk zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Je kunt ons bellen op het nummer 0880444555, of een mail sturen naar vragen@vandebron.nl.

Vertrouwen

Ik heb vertrouwen

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Dat is fijn om te horen, Metie!

Persoonlijk, toegankelijk en vooruitstrevend

Het overstapproces werd goed begeleid, vriendelijke en behulpzame medewerkers, ik ben erg gecharmeerd van de vooruitstrevende insteek.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat leuk, Sanne. We zijn blij dat er zo'n positieve klant bij onze groene familie is aangesloten!

Duur en chaotisch

geen goede ervaring met van de bron. facturen kloppen niet altijd, reageren niet altijd correct of op tijd, ook niet bij een wijziging aanvraag. ze hebben schulden, staan in het rood en willen niet zeggen of ik mijn voorschotten terug krijg bij een faillissement, krijg van ze geen antwoord of geruststelling. Dat geeft me stress. Ze zijn ook duur, teveel geld ben ik ermee kwijt. Ze kijken helaas niet naar je inkomen en daar de tarieven op baseren, zoals inkomensafhankelijke tarieven. Ze hebben een 088 nummer en dat is ook duur. Ben niet tevreden met deze energieleverancier.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het achterlaten van je review, Thea. Wel willen we via deze weg gebruik maken om wat onwaarheden uit de lucht te helpen: Vandebron heeft geen schulden en een faillissement is dan ook niet aan de orde. Vandebron probeert altijd binnen 3 dagen een reactie te geven en we zijn telefonisch elke dag bereikbaar (dus ook in het weekend). Bij het afsluiten van een contract zet je de tarieven voor één jaar of drie jaar vast, hierna heb je 14 dagen de tijd om het contract door te nemen en kan je binnen de bedenktijd zonder opgaaf van reden het contract annuleren. Ook betaal je voor een 088-nummer evenveel als voor het bellen naar een normaal telefoonnummer. Het is vervelend om te horen dat je niet tevreden bent en ook stress ervaart. Als je wil kan je ons altijd bereiken via vragen@vandebron.nl of door ons te bellen op 088 044 4555, dan beantwoorden we graag je vragen. Fijne dag!

Volledig groene stroom met voor iedereen een eerlijke prijs

Zie eerste zin.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Dat is goed om te horen, Joris!