Super handig en vlot antwoord
Ik stel uw -duidelijk- antwoord zeer op prijs. Ik juich het toe dat uw reactie zeer snel kwam.
Snelle en adequate reactie
Bedankt, daar doen we het voor. mr. Pablo van Klinken (namens het DHZN team)
snel en duidelijk antwoord, jammer van de taalfout
Ja sorry, we tikken snel en in een omgeving waar geen spellingscontrole aanstaat. Dus er wil er wel eens een foutje doorheen glippen. Met vriendelijke groet, mr. Pablo van Klinken
Uiteindelijk geen gebruik hoeven maken van de doehetzelfnotaris maar heel tevreden over de duidelijkheid en snelle antwoorden op vragen.
het geeft mij rust in mijn hoofd (hoofdpijn) dat ik er niet alleen voor sta en met vragen bij u terecht kan. Ik heb slapeloze nachten gekregen.
ook mijn dochter en schoonzoon delen uw standpunt maar mijn notaris wil eerst weer een afspraak maken. Het gaat niet om de erfbelasting, die had ik al voldaan. Het is dat ik 7% rente moet betalen over een bedrag wat nog niet is vastgesteld maar ik kan het huis zelf overnemen dus is het wel veel geld.€ 1200 per maand besparen is toch voor mij te besparen met een voorschot betalen aan 2 erfgenamen (stiefkinderen)
Op de website ging het prima, whatssapp contact wat nu niet meer kan overigens was prettig en direct. Het enige wat ik minder vind is dat op het moment dat je in contact komt met de notaris het gaat over zijn declaratie en dat je voor het afgesproken bedrag geen service van hem.mag verwachten. Toch moest ik 250 euro exclusief BTW betalen. Volgens mij kan je dan best service/toelichting /advies geven en verlenen...
Beste heer, Maar dat is dus het concept. DoeHetZelf. Op de site tref je heel veel informatie aan, kan je ook vragen stellen. Dat wil zeggen dat je niet nog met de notaris in overleg kan gaan. Je maakt een standaard akte. Je hebt 1x een gesprek minder bij de notaris. De kosten van de notaris bestaan dan naast het honorarium uit een reeks van verplichte kosten (zie tariefspecificatie). Uit zijn honorarium moet hij onder andere het meer dan twintig jaar bewaren van de akte betalen. Uiteindelijk is tegen onze tarieven het uurtarief van de notaris relatief laag. Je bent vaak voor minder dan de helft van het bedrag klaar, van normale tarieven. mr. Pablo van Klinken (directeur)
Te korte antwoord, niet toegelicht of wat dan ook.
Dat is nou vervelend voor je. Zoals je misschien zag, staat onder het antwoord altijd: is dit niet voldoende, je kan een vervolgvraag stellen. Als iemand een eenduidige vraag stelt, dan geven wij een eenduidig en kort antwoord. Het zijn gratis antwoorden, vaak over zaken waar wij geen aktes voor maken en dus niets aan (kunnen) verdienen. We geven de antwoorden bij wijze van service en omdat het past in onze visie: recht toegankelijk maken. Daarbinnen moeten we ons in tijd dus helaas wel beperken. We ontvangen geen subsidie of andere inkomsten. mr. Pablo van Klinken (directeur)
Beste Ria, bedankt, voor een volle 10, geven wij altijd een bedankje terug. Fijna dat je zo tevreden bent, ons streven is dat iedereen dat kan zijn. Pablo van Klinken (namens het hele team)
Vrij korte reactie; geen vindplaats in de wet genoemd.
Beste heer, mevrouw, we geven nooit een vindplaats in de wet. We geven antwoord aan particulieren met een uitleg van een juridische situatie. Dat doen we in begrijpelijk Nederlands, snel en duidelijk. Als het dieper moet, dan moet u naar een notaris gaan. Dan gaat ook de meter lopen en moet je betalen voor het advies. Dat kan echt niet anders voor gratis antwoorden. mr. Pablo van Klinken (directeur)
Prettig, zakelijk en to the point
Gewoonweg snel een antwoordt op mijn vraag
Beste Fred, en dat is exact de bedoeling. Bedankt voor het hoge cijfer. mr. Pablo van Klinken
Tot nu toe alleen advies gevraagd. Snelle en goede reactie. Bedankt
Beste klant, nu maar hopen dat we deze positieve ervaring ook vast kunnen houden in de rest van het proces. Aan onze inzet zal het zeker niet liggen. Waar we kunnen, helpen we je door het proces. mr. Pablo van Klinken (directeur)
Ik was blij met de link naar een bepaalde uitspraak
Goed en snel duidelijk antwoord gegeven.
Eerst moest ik u (na drie dagen) herinneren aan mijn gestelde vraag. Daarna ging alles in sneltrein vaart, met heldere antwoorden. Ook de chat verliep prima!
Nogmaals excuses, met Pasen waren er wat tickets verdwenen, denk net als de eieren verstopt :). Gelukkig zetten we altijd onder de automatische ontvangstbevestiging dat je ons even aan de jas moet trekken als je na drie dagen geen antwoord hebt gehad.
zeer vlotte en accurate informatie die zeer nuttig is
Hebben geen 9 tot 5 mentaliteit. Staan altijd klaar om vragen te beantwoorden.
Pompmolenlaan 19 B
3447 GK Woerden
DoeHetZelfNotaris wil het recht toegankelijk maken. De drempel om een notaris te bezoeken kan lager. Dat kan door lagere prijzen en eenvoudiger taalgebruik. Door online ondersteuning helpen wij mensen in hun eigen tempo om aktes voor te bereiden. Dat maakt het veel makkelijker en goedkoper. Bovendien helpen wij iedereen die een vraag heeft over notariële zaken.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.