niet helemaal tevreden

jammer genoeg krijg je als je meerdere vragen stelt geen duidelijk antwoord, er word dat gezegd kijk maar op de website daar staan de antwoorden maar als ik het op de website had gevonden, had ik natuurlijk de vragen niet gesteld. dus helaas ben ik niet helemaal tevreden.

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Sorry, ik heb je vraag nog een keer bekeken. Die is enorm complex. Mogelijk had dat ook het antwoord moeten zijn. Voor een exacte berekening moet je naar een jurist. Het antwoord dat je nu hebt ontvangen is algemeen. Dat is ook het beste dat we je konden geven voor een gratis advies.

Surprised to learn that online service is so good.

This is a very interesting and exciting web site giving lots of information. You can find almost all services online in a very efficient way.

• Ervaring met: Schenkservice

Ik ben er veel wijzer van geworden

Ik ben vooral geholpen met de vele info die ik kon krijgen. Ik heb daar mijn voordeel mee gedaan maar ben uiteindelijk met een lokale notaris in zee gegaan.

Snel en duidelijk

Na een vraag over een buitenlandse erfenis, snel en duidelijk antwoord.

• Communicatie N.v.t.
  • Ervaring met: N.v.t.

Binnen een werkdag al reactie!

Binnen een werkdag had ik al reactie en een reactie waar ik wat aan heb. Bedankt voor de snelle service

• Ervaring met: Vereniging / Stichting

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee Team DoeHetZelfNotaris

Snelle reactie

Vraag gesteld snel en duidelijk antwoord. Nog geen dienst afgenomen maar kans is groot dat ik dat ga doen.

• Ervaring met: Overige vragen

Bedankt voor de goede beoordeling! Mochten er nog vragen zijn dan helpen we jou graag verder. Team DoeHetZelfNotaris

voor nu voldoende

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Mijn beoordeling komt nadat alles is geregeld

Mijn beoordeling komt nadat alles is geregeld, er is nog het een en ander te verwerken, tot zover gaat het prima.

• Ervaring met: Wonen

Snel en uitvoerig antwoord! heel fijn

Snel en uitvoerig antwoord! heel fijn

• Ervaring met: Testament

Bedankt voor de goede beoordeling en fijn dat wij jou hebben kunnen helpen met jouw vragen! Team DoeHetZelfNotaris

Idee zeer goed, uitwerking slecht

Na enig zoeken op de benodigde notariële dienst kwam ik op de site van DoeHetZelfNotaris. Het idee sprak mij erg aan. De start was onduidelijk: deze begon met een lange vragenlijst. Logischer is om eerst een account te maken en vervolgend de gewenste dienst te selecteren. Na afloop van de lange vragenlijst bleek dat ik het hele proces had gestart, zonder dat er duidelijk sprake was van een overeenkomst. Vervolgens diende ik een notaris te kiezen. Omdat ik verbaasd was over het proces zocht ik eerst wat aanvullende informatie op over de getoonde notarissen. Terug op de site leek het alsof ik was uitgelogd. De menustructuur om de aangevraagde diensten terug te vinden is niet altijd logisch. Iedere pagina lijkt het alsof je opnieuw moet inloggen. Vreemd dat er geen sessie / cookies zijn die dit onthouden. Het is ook vreemd dat de vereiste documenten niet geupload kunnen worden. De notaris was verbaasd dat deze niet bij de aanvraag zaten. Ook bleek het niet mogelijk de notaris vragen te stellen over de gewenste dienst: deze is er alleen om de akte te passeren. De vragen moest ik regelen via DoeHetZelfNotaris. De vragen via DoeHetZelfNotaris worden overigens snel en volledig beantwoord. Daarvoor zou ik 5 sterren geven. Ook linkjes op de site blijken niet te werken. Maar ontbrekende documenten worden snel via DoeHetZelfNotaris op aanvraag toegestuurd. tldr; uitstekend idee, uitmuntende service, maar het slechte digitale proces doet dit allemaal teniet.

• Ervaring met: Vereniging / Stichting

Hier lopen wel erg veel zaken door elkaar. 1. De meeste mensen hebben een enorme hekel aan het maken van een account. Dat hoeft dus niet, tenzij je de gegevens wil opslaan voor alter gebruik. 2. Het vragenformulier van Stichting wijzigen was enorm complex. Wij waren het aan het wijzigen. Dat is helaas enorm veel werk. Het staat nu gereed in de testomgeving. Wij waren ons dus al helemaal bewust van dat het te moeilijk was. Daar heb jij als klant niet veel aan. 3. Je moet niets uploaden. Wij zijn namelijk niet de notaris. Dus in het kader van de AVG en andere privacyregels, je moet niets aan ons sturen. Je gaat bij ons een overeenkomst aan met de notaris van jouw keuze. Daar moet je stukken heen sturen en/of uploaden. Het is aan de notaris hoe die dat heeft ingeregeld. 4. Het hele systeem is DoeHetZelf. De lage tarieven gaan er dus van uit dat je het zelf regelt. Niet dat je dan alsnog met de notaris wil overleggen. Dan had die zijn eigen tarief gehanteerd en dat is zeker drie keer zo hoog. Vandaar dat alle vragen ook door de site worden beantwoord en niet door de notarissen. 5. Dat de link niet werkte naar de notulen was een foutje aan onze kant. Wij hadden het document net verplaatst naar onze nieuwe site www.stichting.nl Alleen we hadden die link over het hoofd gezien. Het ging dus niet om linkjes, maar om 1 linkje.

Super!!

Sorry dat ik toch een opmerking moet/wil maken, mijn maximale score is gebaseerd op mijn ervaring tot nu toe, maar deze score zal zeker blijven als een en ander naar beide tevredenheid mag en zal verlopen.

• Ervaring met: N.v.t.

Bedankt voor de goede beoordeling! Wij zullen uiteraard ons best doen om alles naar tevredenheid te laten verlopen. Team DoeHetZelfNotaris

Duidelijk antwoord.

• Gemak N.v.t.

Dank! Team DoeHetZelfNotaris

Keurig werk geleverd

Alles netjes in orde gemaakt voor mooie prijs

Bedankt voor de beoordeling! Team DHZN

Luisteren niet, maken aannames

Vroeg om een advies en bleek dat ze me niet konden helpen. Als het daarbij gebleven was, was het is geweest, maar ze besloten nog even te vertellen wat zij dachten dat mijn privé situatie is. Daar ze hadden kunnen afleiden dat er 3 duiden zijn geweest in mijn naaste familie in 4 jaar is het wijselijk om mogelijk niet te gaan bedenken hoe volgens hun mijn thuis situatie is.

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Beste Maartje, wij gaven geen advies over hoe jouw situatie in ons beeld was. Wij hebben geprobeerd uit te leggen waarom in jouw geval de goedkope standaardoplossing niet van toepassing was. Dat heeft inderdaad alles te maken met de complexe situatie waarin je zit. De juridische complexiteit hebben wij getracht duidelijk te maken. Sterkte en vriendelijke groet, mr. Pablo van Klinken (directeur)

Heel vriendelijk en super behulpzaam

Snelle en vakkundige reactie!

• Ervaring met: Overige vragen

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. Wij doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Team DoeHetZelfNotaris

Doe het zelf notaris is duidelijk en eenvoudig om te gebruiken

Gewoon goed

• Communicatie N.v.t.
  • Ervaring met: Schenkservice

Hartelijk dank, Dat is fijn om te horen. Wij doen ons best het recht zo eenvoudig mogelijk te maken. Vriendelijke groet, team DoeHetZelfNotaris

Makkelijk, goed en niet duur

Ik vind het makkelijk en goed te doen, ook is de prijs prima, en de service top

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Soepel, snel en voordelig.

Binnen een week waren alle benodigde stukken aangeleverd en gecontroleerd. Dit tbv een akte van executele. Een akte van erfrecht is niet altijd nodig. Een akte van executele is simpeler en voordeliger.

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Hartelijk dank, Ja dat proberen wij ook altijd uit te leggen. Soms sturen we mensen ook terug naar de bank. De Akte van Executele is goedkoper en ook eenvoudiger te maken. Daardoor kan het meestal ook niet iets sneller. Vriendelijke groet, Team DoeHetZelfNotaris

Duidelijke website met volledige info

• Ervaring met: Schenkservice

Dank! We schrijven dan ook heel veel. Vriendelijke groet, Team DoeHetZelfNotaris.nl

Prima en eenvoudig

Goed, gemakkelijk en tegen acceptabel tarief voor standaard zaken.

Verrassend goed

Er werd snel gereageerd. De communicatie is helder. De prijs is laag vergeleken met die van andere notarissen, soms wel de helft van het bedrag. Op telefonische vragen werd professioneel en adequaat gereageerd. Ik zou jullie zeker aanraden aan anderen.

• Ervaring met: Nabestaandenservice

Bedankt voor de goede beoordeling, daar zijn wij blij mee! De DoeHetZelfNotaris maakt gebruik van standaard akten, waardoor de prijs een stuk lager kan zijn dan bij een notariskantoor. Team DoeHetZelfNotaris

niet

ik kan niet oordelen, want mijn aanvraag is nog niet afgerond.

Supergoed vooruit geholpen

Iedere vraag werd beantwoord. De antwoorden waren persoonlijk en kwamen niet uit een standaardlijstje.

• Ervaring met: Schenkservice

Bedankt voor de goede beoordeling! Elke situatie is anders, en daarom worden alle vragen persoonlijk beantwoord. Team DHZN

Akte opmaken is makkelijk, aanrader!

Na opmaken van de akte direct het document per email ontvangen.

• Ervaring met: Schenkservice

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. Team DoeHetZelfNotaris

Prima soms zoeken naar extra info

Via de website bleef ik met een paar vragen zitten. Vragen werden zeer snel via e-mail beantwoord.

Over DoeHetZelfNotaris

DoeHetZelfNotaris wil het recht toegankelijk maken. De drempel om een notaris te bezoeken kan lager. Dat kan door lagere prijzen en eenvoudiger taalgebruik. Door online ondersteuning helpen wij mensen in hun eigen tempo om aktes voor te bereiden. Dat maakt het veel makkelijker en goedkoper. Bovendien helpen wij iedereen die een vraag heeft over notariële zaken.