Heeeel goed, duidelijk

De site was helder. Formulier invullen eenvoudig. De herinnering was top.

Snelle duidelijk reactie

Snel en duidelijk

• Ervaring met: Vraag de notaris

Duidelijk, gedegen en gemakkelijk!

Eenvoudige invoer van gegevens tbv de akte, daarbij worden vragen gesteld die je dwingen keuzes te maken ten aanzien van mogelijk toekomstige situaties waar vooraf niet expliciet over nagedacht was.

• Ervaring met: Schenkservice

Bedankt voor de goede beoordeling. Wij werken met standaard akten, vandaar ook de standaard vragen. Team DoeHetZelfNotaris

uitstekend

goed advies en snel

• Gemak N.v.t.

Snel en duidelijk antwoord

Snel en duidelijk antwoord

• Ervaring met: Wonen

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. Team DoeHetZelfNotaris

Vlot geregeld

Het genereren van twee koopovereenkomsten voor garageboxen was binnen enkele minuten geregeld. Als je dit bij de notaris laat doen, ben je in ieder geval veel meer geld kwijt.

• Ervaring met: Wonen

Bedankt voor de goede beoordeling, daar zijn wij blij mee! Team DoeHetZelfNotaris

Snelle reactie

Geen opmerkingen

Wel 4€ betaald geen brief ontvangen

4 € om een voorbeeldbrieven te ontvangen echter niets ontvangen

• Gemak N.v.t.
  • Ervaring met: N.v.t.

Wat vervelend om te lezen dat u niets heeft ontvangen. Ik heb het gecontroleerd en zie dat het naar uw mailadres is verstuurd. Mocht u nog niets hebben ontvangen, dan horen wij het graag. Dan kunnen wij het document nogmaals versturen. Dan is eenvoudiger dan via een beoordelingsformulier. Team DoeHetZelfNotaris

Mooie tool voor de wat eenvoudigere juridische kwesties

Het invullen was makkelijk en ging erg soepel. Duidelijk ook. Erg tevreden over deze site.

• Ervaring met: N.v.t.

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. Wij doen ons best om de site elke keer weer te verbeteren. Team DoeHetZelfNotaris

voor een standaard akte/overeenkomst zeer goed uit te voeren.

Makkelijk eigen wensen standaard op te stellen.

• Ervaring met: Schenkservice

Zeer prettig de zaken vanachter de computer te kunnen regelen. Betere bereikbaarheid is wel prettig!

Akte van erfrecht en boedelvolmacht door jullie laten regelen. Akte prima geregeld, duurde echter lang waar jullie weinig aan konden doen overigens. Boedelvolmacht heb ik nu een issue met de banken die het niet accepteren omdat er geen handtekening of stempel op zou staan van notaris en ze het dan niet rechtsgeldig vinden. Hoop maandag contact te hebben met jullie juristen hierover.

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Bedankt voor de beoordeling. Vervelend om te lezen dat het opstellen van de verklaring langer heeft geduurd dan gebruikelijk. Onze collega's van Notariële Diensten helpen u graag verder met de volmacht. Team DoeHetZelfNotaris

voor de basis zaken prima adres

voor vragen, die dieper op de materie ingaan, dien je te rade te gaan bij de reguliere notaris

• Ervaring met: Nabestaandenservice

Bedankt voor de beoordeling. Wij geven veel algemene informatie. In sommige gevallen is echter een advies op maat nodig, dan verwijzen wij door naar de notaris. Team DoeHetZelfNotaris

Snelle reactie, duidelijk antwoord

Snelle reactie, duidelijk antwoord

Bedankt voor de goede beoordeling! Team DoeHetZelfNotaris

duidelijk en gemakelijk te volgen en te doorlopen

Zoals ik in de eerste zin al aangaf , het proces voor het maken van een acte met de doehetzelfnotaris webbsite , is duidelijk en gemakelijk te volgen en te doorlopen. Goede uitleg aan te klikken. Het enige wat ik mis, is de uitleg. Van wat en wanneer je (bij een schenking ) dit aan moet geven bij de belastingdienst. En hoe dit werkt als je indelen schenkt en over meerdere jaren.

• Ervaring met: Schenkservice

Bedankt voor de goede beoordeling en de feedback! Wij doen ons best om zoveel mogelijk duidelijke informatie te geven. Team DoeHetZelfNotaris

Prima, makkelijk

Heb al meerdere keren gebruik gemaakt van de DoeHetZelfNotaris. Voor kleinere akten is het de uitkomst. Het is makkelijk, gaat snel en je krijgt een goed advies. Het is ook nog goedkoop. Henk Dirkse

• Ervaring met: Schenkservice

Fijn om te lezen dat u al meerdere keren gebruik heeft gemaakt van de website. Daar zijn wij blij mee. Hopelijk kunnen wij u in de toekomst ook nog helpen. Team DoeHetZelfNotaris

Vlotte afhandeling, vriendelijke telefonische ondersteuning

Mooie ervaring hoe een interactief proces op deze wijze digitaal afgehandeld wordt. Wanneer op een aantal kleine puntjes het proces digitaal nog verder verbeterd wordt (bv. procesbalkje en formulier interactie) wordt het nog mooier.

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Bedankt voor de beoordeling en feedback. Wij zijn constant bezig met het verbeteren van de website. Team DoeHetZelfNotaris

Snel en eenvoudig

Snel en eenvoudig een overeenkomst voor het veiligstellen van de jubelton voor 1 januari.

• Ervaring met: Schenkservice

Bedankt voor de goede beoordeling! Vanaf 1 januari 2023 vervalt de verruimde vrijstelling van ruim €100.000,-. Om hier nog gebruik van te kunnen maken is het handig om het in een contract vast te leggen. Team DoeHetZelfNotaris

Snelle reactie

Duidelijk antwoord ontvangen

• Ervaring met: Testament

Makkelijk.

Vrij eenvoudig en begrijpelijk.

snel en duidelijk uitleg

een aantal vragen gesteld en deze zijn duidelijk en snel beantwoord.

• Ervaring met: Schenkservice

Prompt en adequaat antwoord op mijn vraag ontvangen.

Ik verwijs naar bovenstaand.

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Bedankt voor de goede beoordeling. Daar zijn wij blij mee! Team DoeHetZelfNotaris

Duidelijk antwoord op mijn vraag

• Ervaring met: Vraag de notaris

Is toch nog lastig en prijzig bovendien

Ik overwoog om mn twee garage boxen aan mn beide kinderen te verkopen ieder een. IK kwam er niet achter hoe dat nu verder gaat naar een notaris wat je zelf doet is alleen een koop contract opmaken. Daarmee valt geld te verdienen daar wordt dikwijls meer daar wordt dikwijls meer dan €200,- voor gerekend nu kun je er een maken voor € 39,-- maar dan komt de notaris die is niet heel duur maar het is een kwestie van tientjes verschil met andere notarissen wel de goedkoopste de andere waren minimaal € 45,-- duurder. Maar een verkoop van een garagebox vastleggen kost toch minimaal €500 bij de notaris en dat is veel geld. Ik heb die kosten opgeteld bij de overdrachtsbelasting daaruit kwam de conclusie dat het belastingtechnisch een zinloze aktie is. De prijzen voor de notaris zijn niet helder er komt wel een bedrag van €39,-- steeds in beeld maar dat bedrag is alleen voor de opmaak vd koopakte. Wat de notaris dan gaat kosten moet je toch zelf opvragen als je het vooraf wilt weten. Dus voor mij was het geen duidelijk verhaal !!

• Ervaring met: Overige vragen

Bedankt voor de review. Vervelend om te lezen dat het proces niet helemaal duidelijk was. Op de site proberen wij zo goed en duidelijk mogelijk uit te leggen hoe het werkt. Via de DoeHetZelfNotaris kan je een koopcontract voor de garagebox kopen voor €39,-. Dit is alleen het koopcontract. Voor de daadwerkelijke overdracht en levering van de garagebox moet je langs de notaris. De opdracht aan de notaris zit niet in het tarief inbegrepen. De overdracht van de garagebox bij de notaris bieden wij helaas niet aan online, daarom hebben wij daar geen tarief voor. Team DoeHetZelfNotaris

Duidelijk en snel

Ik heb gebruik gemaakt van de Schenkservice. Voor de eerste keer. Na even inlezen was alles minder ingewikkeld dan het eerst leek. Het duurde even tot het duidelijk was dat de bankprocedure uitsluitend betrekking heeft op de kosten van de service en los staat van de betaling van de schenking. Vanzelfsprekend, maar kan misschien met wat verduidelijken t.b.v. de beginner.

• Ervaring met: Schenkservice

Makkelijk te begrijpen taal gebruik

Dit is goed omdat het voor een ieder te bereiken is

Over DoeHetZelfNotaris

DoeHetZelfNotaris wil het recht toegankelijk maken. De drempel om een notaris te bezoeken kan lager. Dat kan door lagere prijzen en eenvoudiger taalgebruik. Door online ondersteuning helpen wij mensen in hun eigen tempo om aktes voor te bereiden. Dat maakt het veel makkelijker en goedkoper. Bovendien helpen wij iedereen die een vraag heeft over notariële zaken.