Heldere concrete info

Zowel de website als de extra info zijn helder, concreet en terzake zonder langdradig jargon.

Very pleasant

mr. Pablo van Klinken provided very precise and clear answer on my questions. Definitely recommend as a highly skilled professional.

Een negatieve ervaring

Er is geen aangesloten notaris in West-Brabant. Maar belangrijker: Het contact met de contactpersoon van de notaris waar getekend moest worden was zeer naar. Eén voorbeel: via de mail had ik gevraagd welke kosten er aan verbonden waren als ik nog iets wilde wijzigen. Toen er gevraagd werd wat dat dan was en ik voorstelde terug te bellen omdat ik op dat moment in de auto zat en mijn dossier er niet bij kon pakken, was terugbellen geen optie omdat er geen tijd in klanten van Doehetzelfnotaris werd gestoken. Deze botte reactie heeft mij diep geraakt.

Makkelijk

Fijn om dit als steun te hebben.

• Ervaring met: Testament

een snel en adekwaat antwoord op mijn vraag

Ik vroeg ´savonds om 10 uur iets over de bevoegdheid van een stichtingsbestuur in verband met een donatie. Om 9 uur de volgende morgen kreeg ik een to-the-point antwoord.

• Ervaring met: Vereniging / Stichting

Bedankt voor de goede beoordeling! Wij proberen altijd zo snel en goed mogelijk alle vragen te beantwoorden. Team DoeHetZelfNotaris

Ik vroeg een offerte aan

Ik vroeg een offerte aan en had binnen een half uur een antwoord. Toch heb ik niet doorgezet en verder gegaan, de afstand tot het kantoor en mijn huis vond ik te groot. Toen ik dat meedeelde, werd er correct en snel op gereageerd.

• Ervaring met: Overige vragen

Snel, doeltreffend en niet duur

• Ervaring met: Vereniging / Stichting

Snel en inhoudelijk accuraat mailcontact!

Bedankt voor de goede beoordeling! Team DHZN

Heb mijn koopcontract om mijn garage eenvoudig met doehetzelf notaris gemaakt.

Erg eenvoudig en overzichtelijk, enige puntje is dat als je het contract eenmaal geprint hebt de datum van onderteken niet meer kan veranderen.

• Ervaring met: N.v.t.

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. Het is een Word-document dus deze kan je zelf aanpassen. Je kan er dus ook voor kiezen om de datum weg te halen, en die tijdens het ondertekenen met de hand in te vullen. Team DHZN

Positief

Verwachtingen waren dat ik getekende documenten moest opsturen/uploaden. Daar was volgens mij geen sprake van alleen het opgestelde document was top.

• Ervaring met: Schenkservice

Losse documenten, die niet door de notaris ondertekend worden, hoef je niet te uploaden of op te sturen. Deze onderteken je en bewaar je zelf. Team DoeHetZelfNotaris

Altijd snel en correct

Duidelijk antwoord. Erg blij met de jip en janneke uitleg :)

• Ervaring met: Samenwonen / Huwelijk

Bedankt voor de goede beoordeling! Wij proberen het altijd zo eenvoudig mogelijk uit te leggen, zodat het voor iedereen te begrijpen is. Team DoeHetZelfNotaris

goed initiatief maar niet toepasbaar in Zeeland

Heb doehetzelfnotaris gevraagd voor een akteopstelling beheerexecuteur. Men ging wel inhoudelijk hier op in, dus ik dacht dat moet lukken. Maar dat beruste op een misverstand, ik had het antwoord verkeerd geïnterpreteerd. Het advies was verder correct en getuigde van betrokkenheid van de doehetzelfnotaris, in die zin prima dus.

• Ervaring met: N.v.t.

Bedankt voor de beoordeling! Als wij u online niet kunnen helpen proberen wij verder wel inhoudelijk advies te geven om u toch op weg te kunnen helpen. Team DoeHetZelfNotaris

Stel je vraag duidelijk

Er wordt snel gereageerd.

• Ervaring met: Samenwonen / Huwelijk

De vraag was "zijn er mogelijkheden om een studieschuld privé te houden voor het aangaan van een geregistreerd partnerschap?" De studieschuld kan je apart houden, dat gaat zelfs automatisch als je een geregistreerd partnerschap aangaat. De vraag die je nu stelt gaat over de draagkracht die DUO gebruikt en de aflossing. Dat is een hele andere vraag, met een ander antwoord. Voor de aflossing kijkt DUO naar jouw inkomen en dat van jouw partner. Team DoeHetZelfNotaris

Komt nog

• Gemak N.v.t.

Bedankt voor de goede beoordeling. Team DHZN

helemaal goed!

helemaal goed

Bedankt voor de goede beoordeling! Team DHZN

Snelle en duidelijke uitleg

Helaas deed met geen berekening van een legitieme portie maar ik kreeg wel duidelijke uitleg hoe te handelen.

• Ervaring met: Nabestaandenservice

Bedankt voor de goede beoordeling! Het berekenen van de legitieme portie valt inderdaad niet binnen onze dienstverlening. Daarvoor zal je eerst een overzicht moeten hebben van de hele erfenis, deze kan je bij de erfgenamen of executeur opvragen. Team DoeHetZelfNotaris

Heb nog niets afgerond,maar tot nu toe ging alles goed

Vlugge reacties als we iets ingevuld hadden

• Ervaring met: Nabestaandenservice

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. Team DHZN

Snelle reactie

Kreeg snel antwoord op een vraag die nog niet eerder gesteld was.

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. Team DHZN

Wel vlot, kan beter

Goede en snelle doorloop van het proces. Wel mis ik wat zaken, zoals een clausule over de inbreng van de schenking in de nalatenschap, Ook een alinea op welke rekening de schenking gestort gaat worden.

• Ervaring met: Schenkservice

Bedankt voor de beoordeling. De schenking met verruimde vrijstelling voor de eigen woning kan je niet in de nalatenschap inbrengen. Dat zou ook via de notaris moeten gaan. Je ontvangt de schenkingsovereenkomst in de Word-document, deze kan je dus zelf aanpassen en bijvoorbeeld het rekeningnummer toevoegen. Team DoeHetZelfNotaris

prima geregeld

erg goed

• Ervaring met: Schenkservice

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. Team DoeHetZelfNotaris

Gemakkelijk zelf testament kunnen maken

Na eerst een verklaring van erfrecht voor mijn overleden schoonmoeder gemaakt te hebben eens gaan kijken om voor onszelf een testament te maken. Ook dit ging erg goed en ben ook erg tevreden met de diensten die door Doehetzelfnotaris worden geleverd.

• Ervaring met: Testament

Bedankt voor de goede beoordeling! Daar zijn wij blij mee. En fijn dat wij jou ook verder hebben kunnen helpen met andere zaken, na de verklaring van erfrecht. Team DoeHetZelfNotaris

Snel antwoord op mijn vraag!

Ze konden mij helaas niet helpen, maar had snel een antwoord op mijn vraag!

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Helaas hebben wij jou niet verder kunnen helpen omdat het buiten onze dienstverlening valt. Toch bedankt voor de goede beoordeling! Team DoeHetZelfNotaris

Zeer snel en duidelijk antwoord op mijn vragen

Zeer snel en duidelijk antwoord op mijn vragen over geld schenken op papier.

• Ervaring met: Vraag de notaris

Snelle reactie

Zeer snelle reactie

Bedankt voor de goede beoordeling! Team DoeHetZelfNotaris

Duidelijk en snel

De reactie op mijn ingezonden opdracht voor een verklaring van erfrecht is snel en duidelijk genoeg.

Over DoeHetZelfNotaris

DoeHetZelfNotaris wil het recht toegankelijk maken. De drempel om een notaris te bezoeken kan lager. Dat kan door lagere prijzen en eenvoudiger taalgebruik. Door online ondersteuning helpen wij mensen in hun eigen tempo om aktes voor te bereiden. Dat maakt het veel makkelijker en goedkoper. Bovendien helpen wij iedereen die een vraag heeft over notariële zaken.