Gemengde ervaring
CV werd afgekeurd rond de week van 12 november wegens een lek in onze CV ketel. De persoon die het onderhoud kwam uitvoeren kon gebrekkig Nederlands. Hij kwam dominant over en dit bleek wel toen hij vragen kreeg over de uitleg waarom deze ketel niet te repareren was. Waar eerst nog heel veel reserveonderdelen voor waren, waren nu niet meer verkrijgbaar. Hij niet goedkeuren, zo werd het tegen ons gezegd.
De persoon die op gesprek kwam voor de aanschaf van de nieuwe ketel was erg bekwaam en had veel verstand van zijn werk. Fijn persoon en niks over hem aan te merken. Afspraken gemaakt en wij zouden gebeld worden voor de installatie datum.
Rond 15 januari zelf maar eens gebeld wanneer onze lekkende ketel vervangen zou worden, toen een ingeplande datum te horen gekregen. 31 januari j.l.
Installatie zelf was prima. Binnen een kleine ochtend uitgevoerd en al het afval was netjes opgeruimd. Uitleg etc na de installatie was ook prima.
De factuur werd wel binnen 1 werkdag toegestuurd. Dat ging wel lekker snel. Betalen in 5 termijnen is een mogelijkheid, dus dat is heel fijn. Helaas nog verschillende mails moeten versturen omdat het we in november de betaal termijnen hadden afgesproken vanaf december - april, aangezien we ervan uitgingen dat de installatie in december uitgevoerd zou worden. Nu werd er gevraagd om december en januari over te maken? Vreemd als de installatie pas 31 januari is uitgevoerd.
In de factuur was er opeens bij elke maand krediet percentage bij gerekend. Ook dit vonden wij enorm vreemd, want dat zou alleen zijn als we te laat zouden betalen. Na wat mails werd duidelijk dat dit altijd word gedaan en dat ik gewoon de bedragen moet overmaken die we hebben afgesproken. Als ik het betalen van de termijnen maar goed in de gaten hou. Wederom vreemd, maar goed zo gezegd zo gedaan.
Wij zijn blij met de nieuwe ketel, maar het achteraan mailen/ bellen etc had vanuit ZVU stukken beter kunnen worden opgepakt richting ons als consument.