zeer slechte ervaring

In 2021 heb ik mij ingeschreven bij Mens en Relatie en € 4000 betaald voor een 2 jarig VIP arrangement. Het eerste jaar ontving ik zeven maal een profiel. Daarna stilte. Geen contact meer. Alleen wat wervende mails en onlangs ( maart 2024) een uitnodiging voor een online webinar. Ondanks mijn insschrijving hiervoor ontving ik geen enkele mail met inlog gegevens. Groeten, Maria Margaretha Haring

Geachte mevrouw Haring, Vandaag heeft u mijn collega gesproken en zoals zij u ook vertelde zijn wij erg verbaasd door uw negatieve review. In augustus 2022 hebben wij voor het laatst contact met u gehad. U was toen in contact met een leuke man en ging met hem verder ontdekken of jullie een relatie konden opbouwen samen. Daarna hebben wij niets meer van u of van de aan u voorgestelde man vernomen, ondanks onze berichten waarin wij vroegen om een update. Wij zijn er daarom vanuit gegaan dat u samen verder bent gegaan en dat het doel een fijne partner te vinden, geslaagd was. Wij vinden het natuurlijk heel jammer om nu, ruim anderhalf jaar later, te horen dat deze relatie niet blijvend is geweest en hopen van harte dat u alsnog een fijne partner zal gaan vinden.

Uitstekend, vertrouwd en veilig

Om via deze weg een partner te vinden vond ik veilig en vertrouwd, hier kan niet een datingsite tegen op. In het bijzonder mijn consulente Gerrytsje Annema, die mij op de hoogte hield en die ook kon bellen wanneer ik vragen had vond ik erg plezierig, van mij krijgt ze een dikke tien. Ik heb nu een partner die helemaal bij mij past en dat is wederzijds, wij zijn dol gelukkig met elkaar. Mijn dank is zeer groot in de bemiddeling van mens en relatie.

Beste Wout, Wat geweldig dat jullie de liefde met behulp van jouw consulent gevonden hebben! We wensen jullie het allerbeste toe voor de toekomst. Vriendelijke groet, Imke

Waardeloos

Maches zijn niet naar mijn wens en kloppen voor geen meter je betaalt belachelijk veel per maand waarvoor voor niks!!!!ik geef een wens op een normaal iemand ik val niet op kakkers belachelijk dat er voor mij niemand te vinden is er zijn immers normale mannen genoeg je betaalt de hoofdprijs voor geen moeite niets mooie praatjes en geen matche wat bij me past wel honderde euros armer je zou er toch vanuit gaan dat een relatieburo werkt maar niks is minder waar er worden honderde euros afgeschreven voor geen resultaat waardeloos relatieburo

Beste Angelique, Bedankt voor het plaatsen van de review en wij balen er ook ontzettend van dat het nog niet gelukt is om een fijne match voor je te vinden. Ik zie dat je nog middenin je bemiddelingstermijn zit en de zoektocht dus nog in volle gang is. Soms kost het wat meer tijd om een fijne partner voor iemand te vinden, maar dat betekent niet dat het ons niet gaat lukken. Ik wil je daarom vragen om vertrouwen te hebben in het proces en open te staan voor nieuwe ontmoetingen. Ik zie namelijk ook dat je regelmatig een profiel afwijst, zonder dat er een ontmoeting is geweest en het is zonde om deze mannen geen kans te geven. We gaan je niet voorstellen aan 'kakkers' en zijn voor je op zoek naar een stoere man, waarbij je jezelf kan zijn en waarmee je kan genieten van de kleine dingen in het leven. Wij zoeken die man, hebben er vertrouwen in dat we die ook gaan vinden en vragen jou om de mannen te leren kennen en ze een kans te geven. We begrijpen dat je graag een fijne relatie wil opbouwen en wij willen je graag daarbij helpen. Bel of mail ons gerust wanneer je vragen of opmerkingen hebt over je bemiddeling. Met vriendelijke groet, Imke

Zeer negatief

Echt ik heb 2850 betaald en vraag me echt af waarvoor. En ja er komt iemand op huisbezoek om je als klant binnen te halen maar dan houdt de service op. Na een half jaar!! maar eens bellen en toevallig hadden ze toen net iemand. Nee natuurlijk niet. Totaal niet geluisterd naar de wensen. Nummer twee wilde eigenlijk niet daten. Toen nummer drie was ook veel te oud voor wat ik aangegeven had. Gewoon een heel slecht buro.

Beste Lia, Bedankt voor het plaatsen van je review en wij vinden het erg jammer dat het (nog) niet gelukt is om een fijne partner voor je te vinden. Ik zie dat we nog steeds op zoek zijn en dat de einddatum van jouw overeenkomst al ruimschoots verstreken is. In samenspraak met jouw ervaren consulent hebben we kosteloos langer voor je doorgezocht. We gunnen namelijk ook jou een fijne partner. Je schrijft dat je jezelf afvraagt waarvoor je betaald hebt. Binnen het programma waarvoor jij gekozen hebt, zoeken wij voor je naar geschikte matches op basis van alle informatie tijdens het uitgebreide huisbezoek, bespreekt je Matchmaker alle voorstellen vooraf met je, volgt er een terugkoppeling na alle voorstellen, bieden we je ons uitgebreide coachingprogramma aan en zijn we beschikbaar voor advies en steun bij de zoektocht. Van onze kandidaten vragen wij vervolgens om elkaar te ontmoeten, elkaar een eerlijke kans te geven en elkaar goed te leren kennen voordat er conclusies getrokken worden. Ik begrijp natuurlijk de teleurstelling dat het (nog) niet gelukt is om een fijne partner te vinden en wij hadden gehoopt dat onze samenwerking en het resultaat positiever en succesvoller zouden zijn. Hier hebben wij ons dan ook volledig voor ingezet. Zodra je bemiddeling stopt, zal je daar bericht van ontvangen. Hoe dan ook, wens ik je het allerbeste voor de toekomst en hoop ik dat je alsnog een fijne levenspartner gaat vinden. Vriendelijke groet, Imke

Bedankt Judy

Sinds bijna 2 maanden nu ben ik echt gek op mijn liefie. Dat het allemaal zo snel en zo goed zou gaan verbaast me nog steeds. Ik heb mezelf minder dan 2 maanden geleden bij Mens en Relatie ingeschreven omdat ik niet wilde internetdaten/swipen, maar wel mijn leven weer met een partner wilde delen. Judy Gunnink onze Mens en Relatie consulent is bij mij thuis geweest en bij mijn "match" op zijn bedrijf. Zij zag dat wij mogelijk bij elkaar paste en Oh wat had ze gelijk! Dank je Judy....

Beste Margriet, Wat geweldig om te lezen en wat fijn dat jullie elkaar via Judy gevonden hebben. We wensen jullie het beste voor de toekomst en hopen dat jullie elkaar nog heel gelukkig gaan maken! Met vriendelijke groet, Imke

Als gelukkig stel geven wij graag aan hoe blij we zijn met elkaar.

Als gelukkig stel geven wij graag aan hoe blij we zijn met elkaar. Via Mens &Relatie hebben we elkaar ontmoet; wij kennen elkaar nu bijna een jaar en zijn vol goede moed richting de toekomst. Gerrytsje Annema wist ons te matchen. Wij zijn blij en wensen andere zoekenden een mooie match. D & E

Een zeer professionele en integere benadering.

Onze ervaring met de bemiddelaar is zeer positief. We ervaarden beide een persoonsgerichte benadering waarbij op basis van het verleden en heden perspectief is gegeven en binnen korte tijd een liefdevolle partner gevonden is. We menen dat de bemiddelaarster daarvoor alle credits verdient. Naast haar levenservaring en deskundigheid viel haar empathisch vermogen en besef van de alledaagse realiteit van onze persoon en omgeving op.

ze zijn heel duidelijk daar over

ze helpen mensen , om de juiste mensen bij elkaar te brengen, meestal duurt dat wat langer, om een geschikte partner te vinden, maar ik heb vertrouwen in mensen die me willen helpen, om de juiste partner te vinden kost tijd

Wat een lieve review. Fijn om te lezen! Liefs Team Mens en Relatie

in een vertrouwde omgeving samen zoeken naar een partner

na 29 jaar alleen te zijn geweest wilde ik zoeken naar een lieve vriendin . na de bezoeken aan diverse datingsites kwam ik jullie tegen. waar ik in eerste instantie van schrok was de prijs. ik kon hem gelukkig betalen maar er zijn vele mensen waarvoor dit een te hoge prijs is. op de dag van de intake was ik toch wel iets gespannen. je moet iets vertellen waar je het liever niet over hebt. maar al heel snel werd het een ontspannend gesprek. niet een droge opsomming van vragen en feiten. na dat gesprek voelde het al een stuk beter. ook de manier waarop je een contact verzoek krijgt voelde goed. je krijgt wat informatie over een kandidaat en als dat je wel wat lijkt een 06 nummer. dit geldt ook voor de andere partij. daarna is het aan jou om contact te maken voor een eerst date. mijn eerste date mislukte door een te grote afstand tussen ons. uiteindelijk is het gelukt en mijn vriendin is mijn vrouw geworden. dus MENS EN RELATIE BEDANKT VOOR ALLES .

Wat fijn om te lezen! Prachtig dat jouw vriendin ook jouw vrouw is geworden. We hebben graag voor je gewerkt en wensen jullie samen veel succes! Liefs Team Mens en Relatie

Doel bereikt dankzij hele fijne begeleiding.

Ik was huiverig om dit avontuur aan te gaan. Echter er was meteen een klik met mijn consulente (Caroline). Na enkele partnervoorstellen, die toch niet waren wat ik me voorgesteld had, heb ik even een pauze ingelast. Begin 2023 werd ik voorgesteld aan P. Een erg sociale man met het hart op de goede plek. Heel aktief in de dorpsgemeenschap, waarin ik meteen ondergedompeld werd ivm carnaval e.d. Ook ik ben nog aktief als vrijwilliger, in een andere stad, dus was er een fijne klik. Snel werd ik voorgesteld aan zijn kinderen en familie. Een heel warm bad, ook voor mijn kinderen. Inmiddels 6 maanden verder kunnen we stellen dat P en ik SAMEN heel oud willen worden. Vakantie voor september is geboekt. We blijven een LAT relatie houden, onze afstand bedraagt 10 km. We kijken met vertrouwen naar de toekomst en zijn Mens en Relatie HEEL DANKBAAR voor hun bemiddeling!

Beste Marianne, Ontzettend bedankt voor je mooie review en we wensen jullie nog heel veel mooie, liefdevolle jaren toe! Hartelijke groet, Imke

Heerlijk mensgericht.

Na het overlijden van mijn vrouw was ik na bijna 2 jaar wel weer toe om iemand te vinden om de toekomst op een leuke manier tegemoet te treden. Na een aantal teleurstellende ervaringen op de diverse datingsites; veel geld betalen, alles zelf doen, niet alles is wat het lijkt en uiteindelijk 0 resultaat. Toen viel mijn oog op een advertentie in de krant over Mens en Relatie. De stoute schoenen aangetrokken en gebeld. Kennis gemaakt met Geppy die na een afspraak een mooi profiel van mij maakte. Was best wel intensief hoor dat gesprek. Het concept met mijn kinderen vervolmaakt. Na korte tijd kreeg ik van haar mijn eerste date. Met hulp van de tips van M@R een afspraak gemaakt. Helaas bleek dit niet een goede match. Gebeld met Geppy en na een paar verdiepingsvragen de volgende afspraak. Hierna een paar dates gehad. Helaas niet allemaal de juiste click. Zo, al verdiepend en met veel zelfreflectie, vorig jaar een afspraak gemaakt met een vervolg. Dit bleek wel een match en binnenkort vier ik met mijn "date" het eerste verkeringsjaar. Het kost een paar centen maar dat was het allemaal wel waard. Goede begeleiding, niet alleen van de matchmaker, maar ook van de psycholoog met de onlinelessen over relatievorming. Want ja dat was in mijn/ons geval na een relatie van meer dan 40 jaar, wel weer een dingetje. Het voelt nu goed en er zijn niet alleen buiten vlinders die fladderen. Lieuwe

Beste Lieuwe, Heel erg bedankt voor je fijne review! Wat je omschrijft is precies wat ons onderscheidend maakt van andere datingsites. Je hoeft het bij ons niet alleen te doen. We wensen jullie samen heel veel geluk en liefde toe! Hartelijke groet, Imke

Waanzinnige date

Ik ben ontzettend enthousiast over de date die jullie voor me hebben geregeld! Jullie toewijding is amazing!

Beste Wouter, En wij worden op onze beurt weer heel enthousiast van jouw review. Heel erg bedankt hiervoor en veel plezier met het daten! Hartelijke groet, Imke

Mens en Relatie, persoonlijke benadering en privacy hoog in het vaandel!

Best wel een beetje spannend, een intakegesprek na het inschrijven bij Mens en Relatie. Gelukkig is consulente Geppy Visser een sympathiek en invoelend persoon en voelt het al snel vertrouwd. En niet alleen tijdens het intakegesprek heb ik dat ondervonden, ook bij het terugkoppelen van de partnervoorstellen biedt Geppy een luisterend oor en geeft goede raad! Zo ook bij het 4e partnervoorstel, want ik had toch wel enige reserves ivm een groot leeftijdsverschil…gelukkig heb ik naar Geppy’s “het is wel een hele leuke man…” geluisterd… Intussen hebben we afgelopen week ons eerste half jaar met een etentje gevierd en zijn beiden blij verrast dat we aan elkaar zijn voorgesteld! Zonder Mens en Relatie hadden we elkaar nooit ontmoet.

Heel erg bedankt voor deze mooie review! Wat fijn dat Geppy je zo goed heeft kunnen begeleiden bij het proces van het zoeken naar een partner. We wensen jullie heel veel geluk en liefde toe samen.

Slechte service weinig mannen

Hallo Ik ben nog ingeschreven bij men en relatie ik hoor twee maanden niets en als ik aan de bel trek dan komen ze met een heel slechte voorstel dat zijn mannen die geen tijd hebben en die bezig met kinderen en exen en eigenlijk helemaal niet klaar voor een relatie een man had een zwaar gehandicapt kind maar dat was ook niet vermeld. En na aanleiding van mijn klacht omdat ik maanden niets hoor van mens en relatie krijg ik te horen dat weinig mannen zijn bij mens en relatie ingeschreven en dat moeilijk voor ze is omdat de meeste klanten zijn vrouwen. Ik krijg spijt van mijn inschrijving en ik ga geld vragen. Maar ik verwacht niet dat ik mijn geld terugkrijg, ik ben lid van de Consumentenbond dus ik ga advies vragen, Ik ben niet tevreden Heel slecht service Als mens en relatie weinig mannen heeft dan is dat hun probleem maar we betalen heel duur voor niets

Beste Sana, Bedankt voor het plaatsen van je review. Ik zie dat je ons ook een mail hebt gestuurd en dat je gisteren mij collega Angelique hebt gesproken. Natuurlijk begrijp ik dat je graag zo snel mogelijk een fijne partner wilt vinden. Dat is ook ons doel! Wat je schrijft in je review is echter onjuist. Ik zie in je dossier dat er elke maand meerdere contacten zijn geweest met je Matchmaker. Bij je intake met je Matchmaker hebben we ook afspraken gemaakt over wat je van ons kan verwachten op basis van jouw profiel en het zoekprofiel van een man. Mijn collega heeft niet gezegd dat er minder mannen zijn, maar dat er minder hoogopgeleiden mannen zijn. Het is namelijk niet zo dat er meer mannen zijn dan vrouwen binnen ons bestand. Ons bestand is een afspiegeling van de maatschappij en daarin zien we wel dat er meer hoogopgeleiden vrouwen zijn dan mannen. Daarnaast zien we ook dat vrouwen over het algemeen graag een minstens net zo hoogopgeleiden man willen en dat we voor de mannen ook mogen zoeken naar vrouwen die iets lager opgeleid zijn. Dat maakt de matchingsmogelijkheden voor mannen groter dan voor vrouwen. We hebben soms de tijd nodig om een goede match te vinden en het is niet zo dat we op basis van jouw berichten pas gaan zoeken. We hopen natuurlijk van harte dat het gaat lukken om voor jou een fijne partner te vinden en daarvoor is een positieve samenwerking nodig. We vragen je dus om wat meer vertrouwen te hebben in ons en in je Matchmaker. Mocht je hier graag nog verder over spreken, dan bel ons gerust! We staan je graag te woord. Met vriendelijke groet, Imke

Gewoon een super goede organisatie

Hallo, Ik ben blij dat ik via Mens en Relatie mijn huidige vriend Ton heb leren kennen. Mens en Relatie heeft zo veel meer voor mij kunnen betekenen tijdens het "zoeken" naar een nieuwe partner, dan toen ik dit heb geprobeerd op mijn eigen houtje. Mijn Relatieconsulente Eugenie van Haastrecht hier in Zuid-Limburg heeft mij zo gelukkig gemaakt door mij in contact te brengen met mijn nieuwe partner. Tijdens het kennismakingsgesprek met haar heeft ze de tijd genomen om mijn wensen en mijn verwachtingen aan te horen en op te schrijven. Ook heeft ze toen een hele goede profielomschrijving van mij gemaakt. Ik ben haar nog altijd dankbaar dat zij Ton en mij aan elkaar heeft voorgesteld. Inmiddels kennen Ton en ik elkaar 15 maanden en het gaat nog steeds super tussen ons, ook al wonen we een half uur rijden van elkaar af. Dit is voor ons helemaal geen probleem. Het belangrijkste is dat we de tijd van ons leven samen hebben en heel blij zijn elkaar te hebben leren kennen door Mens en Relatie. Het is fijn dat er bij Mens en Relatie consulenten werken met mensenkennis, en veel inzicht, die dan anderen bij elkaar kunnen brengen zoals ons. Mijn geluk dank ik dan zeker aan Eugenie van Haastrecht mijn consulente uit Zuid-Limburg. Heel hartelijk bedankt hiervoor. En voor iedereen die dit leest, heel veel gelukt in de liefde en een mooi leven. Groetjes van Conny

Beste Conny, Heel erg bedankt voor het plaatsen van je positieve review! En wat een mooie complimenten voor Eugenie. Prachtig om te lezen dat je nog steeds zo gelukkig bent met Ton. We wensen jullie alle liefde en geluk toe voor de toekomst. Hartelijke groet, Imke

super

Mens en Relatie Zuid Limburg Een warme ontmoeting Na een lange tijd van alleen zijn besloten om via een bemiddelingsbureau op zoek te gaan naar een nieuwe relatie. De afgelopen maanden kwam ik thuis in een koud, leeg huis en de CV moest toch mijn omgeving verwarmen. De gasrekening schoot omhoog tot ongekende bedragen. Een kennismakingsgesprek met Eugenie van Mens en Relatie was een eyeopener. Enthousiast ging ze aan de slag. Na enkele afspraken, met telkens een warme terugkoppeling met Eugenie, een ontmoeting met een warm en lief persoon. Als ik nu thuiskom heerst er een aangename warmte in huis, waardoor de CV minder hoeft te draaien. En hierin heeft Eugenie een belangrijke rol gespeeld door haar inspirerende en levensblije opstelling. Mijn energieleverancier is de enige die niet blij met is Mens en Relatie omdat het verbruik enorm is teruggelopen. In tegenstelling tot mijn energieleverancier draag ik Mens en Relatie een warm hart toe en vooral Eugenie. Peter

Beste Peter, Ontzettend bedankt voor deze geweldig leuke review! We hebben allemaal erg genoten van het lezen van je mooi geschreven review. Hopelijk laat je energieleverancier geen negatieve review bij ons achter als ze dit lezen, haha. Veel geluk samen! Hartelijke groet, Imke

Ik heb de liefde gevonden via Mens en Relatie!

Ik heb gevonden wat ik zocht en kan het iedereen aanbevelen. Mijn consulente in Zuid-Limburg heeft me uitstekend geholpen. Ze was erg begaan, geïnteresseerd en gemotiveerd om voor mij de juiste partner te vinden. Dankzij Mens en Relatie ben ik nu ontzettend gelukkig in de liefde, we gaan zelfs trouwen!

Beste Estella, Wat leuk dat jullie ons op de hoogte blijven houden en nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! We zijn erg blij voor jullie en wensen jullie samen een prachtige toekomst toe. Hartelijke groet, Imke

Vreselijk

Mens en relatie is niet eerlijk en open over hun aanbod. Ondanks mijn feedback erg slechte matches die alleen werden voorgesteld als ik aan de bel trok na 3 maanden totaal niks gehoord te hebben. Gevoel alsof je in een kaartenbak zit en alleen bij ‘bellen’ eruit getrokken wordt. Na half jaar komt de aap uit de mouw, weinig mannen in jouw leeftijdscategorie (bij aanmelding en vragen, anders geantwoord en voorgespiegeld) niet serieus genomen. Belachelijk behandeld aan de telefoon. ‘Maar mevrouw, mannen van tegenwoordig zijn niet zelfverzekerd, dat snapt u toch wel’. Bij weer een voorstel en mijn feedback van een man die totaal niet bij mij paste. Anders handelend dan pretenderen te handelen. Over 1 jaar 3 klachten neergelegd. Bij verzoek geld terug of deels geld terug, onmogelijk.

Beste Annemarie, Bedankt voor je review en wat rot om te lezen dat je je niet serieus genomen voelde bij ons. Dat is natuurlijk niet onze intentie. Wij doen ons uiterste best om voor al onze cliënten een fijne match te vinden en daarbij is een positieve samenwerking, tussen cliënt en het team van Matchmakers, heel belangrijk. Het doel van onze cliënten is om een partner te vinden, maar dat is ook ons doel. Gelukkig lukt dat heel vaak, maar helaas niet altijd. Ik herken ons niet in de uitspraak dat er weinig mannen zouden zijn in jouw leeftijdscategorie. Die zijn er wel degelijk. We kunnen je echter niet aan elke man in jouw leeftijdscategorie voorstellen en moeten daarbij rekening houden met jouw wensen en die van de mannen. Bij inschrijving hebben we je een belofte gedaan voor een minimaal aantal voorstellen op basis van je wensen en de mannen die bij ons ingeschreven staan. Wij hadden graag de zoektocht voortgezet tot dat aantal voorstellen was behaald. Zou je mij willen laten weten wie je gesproken hebt (of wanneer) wat betreft de opmerkingen dat er weinig mannen zouden zijn en die niet zelfverzekerd zijn? Ik kan het namelijk niet terugvinden in de gespreksnotities en als dat benoemd is heb je onjuiste informatie gekregen. Ik zou dus graag intern uitzoeken waar deze miscommunicatie vandaan komt zodat wij deze in de toekomst kunnen voorkomen. Wij hadden de zoektocht graag voor je doorgezet en we hopen van harte dat je via een andere weg een fijne levenspartner gaat vinden. Met vriendelijke groet, Imke Evers

Prima persoonlijke begeleiding.

Consulentes Geppy en Jany hebben goede en zeer persoonlijke kennismakingsgesprekken gehouden. Na een aantal kandidaten werden wij aan elkaar voorgesteld en bleken onze profielen zeer goed te passen. We zijn al anderhalf jaar heel gelukkig met elkaar en wonen inmiddels een jaar samen. Veel dank aan Mens en Relatie!

Beste Wout & Margot, Ontzettend bedankt voor de mooie review en wat fijn om te lezen dat jullie nog steeds heel gelukkig met elkaar zijn. Namens het hele team wensen we jullie een prachtige en liefdevolle toekomst toe! Hartelijke groet, Imke

Was ik er maar niet aan begonnen

Ik heb geen positief ervaring gehad en dus weinig vertrouwen in de diensten van Mens & Relatie. Ik heb het gehele traject de afgelopen 2,5 jaar doorlopen en zou na wat ik nu weet het niet aan iemand anders aanbevelen. Het heeft mij veel energie gekost, het is duur in vergelijking met wat het oplevert, pijnlijk, soms leerzaam. Ik vind de service niet bepaald persoonlijk zoals word geadverteerd. Vaak had ik het gevoel aan mijn lot te worden overgelaten ondanks dat ik had gekozen voor het uitgebreid pakket "Excellent"

Beste R. Ook wij balen er ontzettend van dat het niet gelukt is om je tijd bij ons af te sluiten met een fijne relatie. We hadden het je ontzettend gegund om een fijne partner te vinden en helaas lukt dat niet altijd. Je schrijft dat je de service niet bepaald persoonlijk vond en dat je het idee had aan je lot overgelaten te worden. Mocht je daar voor openstaan dan zou ik graag van je horen wat we daarin nog meer voor je hadden kunnen doen, mogelijk kunnen we daarvan leren voor de toekomst. Ik zie in je dossier dat er regelmatig contact is geweest. In het begin van je bemiddeling wat intensiever omdat je toen ook het coaching programma volgde, maar ook daarna nog. Ook wij hebben elkaar een aantal keer gesproken over strategieën die je kan inzetten tijdens het daten en ik kan me nog herinneren dat ik merkte dat je jezelf echt volledig inzetten voor het proces! Vaak is dat een goede voorspeller voor het slagen van de bemiddeling, maar niet altijd. Ik begrijp natuurlijk dat het een extra grote teleurstelling is wanneer het niet lukt om een relatie op te bouwen, terwijl je er volledig voor bent gegaan. Ik hoop van harte dat je de moed niet verliest en via een andere weg alsnog de liefde gaat vinden! Met vriendelijke groet, Imke Evers

is goed geweest

Wegens ziekte moeten stoppen. Met mens en relatie een goed contact gehad. m.n. mijn contact met consulente Geppy Visser was bijzonder. In de toekomst hoop ik weer gebruik van M&R te kunnen maken. hartelijke groet Harmien

Beste Harmien, Bedankt voor je review en met name voor de complimenten naar je consulent Geppy! Wij zouden de zoektocht naar een partner voor je graag weer hervatten, maar wensen je vooral ook veel beterschap toe. Met vriendelijke groet, Imke

De betekenis van Mens en Relatie:

Als 70-plusser ben ik nu al meer dan vier jaar alleen omdat mijn vrouw is overleden. Na een periode van rouw besluit ik niet nog een keer solo op vakantie te gaan, hoewel ik me best kan redden door met vrienden of toch alleen uit te gaan of ergens gezellig te gaan dineren. Maar ik mis een ‘maatje.’ Een partner bij wie je je fijn voelt en met wie je je leven op een of andere manier kunt delen. Je denkt daarbij niet aan een levenspartner zoals het in mijn huwelijk was, maar toch - - -. Ik besluit me in te schrijven bij het bureau Mens en Relatie. Geen internetgedoe met swipen en kleurrijke foto’s die voorbij komen. Er komt een ‘matchmaker’ bij mij thuis die gedurende een uitgebreid, belangstellend gesprek laat merken hoe persoonlijk en privacy-safe het bureau werkt. In mijn situatie kwam Geppy Visser luisteren naar mijn beweegredenen, achtergrond, wensen, enzovoort. Tijdens dit als zeer positief ervaren onderhoud, maakt zij aantekeningen om daarmee een persoonlijk profiel op te stellen. Dit profiel werd later door mij gecontroleerd voordat het naar buiten ging naar een persoon die ook op zoek is naar een ‘maatje.’ Samen met het relatiebureau zoekt zij een geschikte ‘match.’ Na enige tijd krijg ik bericht dat een zekere dame wellicht bij mij zou kunnen passen. Haar profiel en telefoonnummer worden doorgegeven, maar een foto is daar niet bij; dit vormt voor mij het bewijs dat er op een integere, vertrouwelijke basis wordt gewerkt. En dan komt het spannende moment waarop ik ga bellen. Meteen klinkt de stem van een vrouw als van een vertrouwde kennis die spontaan reageert en die het gemakkelijk maakt om een afspraak voor een ontmoeting te arrangeren. Waar, hoe laat, hoe herkennen we elkaar, enzovoort; het gaat zo vlot als wat en bij die eerste ontmoeting hebben wij allebei het idee dat we totaal geen onbekenden van elkaar zijn. Met andere woorden, meteen is het duidelijk dat we een geweldig goede ‘klik’ hebben. We zijn nu bijna een half jaar bij elkaar.

Ontzettend bedankt voor uw mooie review en voor uw treffende beschrijving van de zoektocht bij ons bureau. Wij wensen u en uw partner een prachtige en liefdevolle toekomst toe! Met vriendelijke groet, Imke

Na een ontspannen ontmoeting met Gerda had ik het volste vertrouwen in het verdere verloop. Al binnen een maand kreeg ik bericht van een voorstel om iemand te ontmoeten en dat is nu ruim 2 jaar geleden en wonen bijna een jaar samen. Wij zijn mens en relatie nog alle dagen dankbaar. Groetjes ida van den hoff

Beste Ida, Wat fijn om te lezen dat jullie nog steeds zo gelukkig zijn met elkaar! Ik hoop (en verwacht) dat er voor jullie nog veel mooie en gelukkige jaren zullen volgen. Met vriendelijke groet, Imke

Een vrouw vinden gaat niet altijd van zelf. Als je de goede vind is het aller beste. Wij hebben tot nu aan toe een zeer goede klik. Nog nooit zo iets mee gemaakt Gerreytsje bleef er in geloven en ik ook. In mijn tweenige jaren was de tweede vrouw waar ik 40 jaar getrouwd daar na is ze overleden. Nu ongeveer na de achtste keer goed raak . Heel erg bedankt Gerreytsje. Vriendelijke groeten Ane.

Beste Ane, De aanhouder wint! Soms is er nu eenmaal wat langer de tijd voor nodig, maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. Wat fijn dat het nu dan toch gelukt is. We wensen jullie een mooie toekomst toe samen. Met vriendelijke groet, Imke

Goed boek

Van Radboud Visser kreeg ik zijn boek toegestuurd. Het is gemakkelijk te lezen en er staan goede tips in. Terwijl ik nog aan het lezen was kreeg ik een vriend. We zijn nu 1,5 jaar verder en alles gaat goed. Over een paar maanden gaan we trouwen. Dank je Radboud.