Super
In eerste instantie wilde ik geen bril, ik wilde beter kijken. Dus zei mijn echtgenote dat het ondertussen tijd was voor een andere, betere bril, want dat was de methode om beter te zien. Dus een afspraak gemaakt via het web, en vrij snel terug gebeld. Of het alleen bij doormeten van de ogen bleef of ook de aankoop van een bril aan de orde was. Ik voelde niets om alleen mijn ogen door te laten meten, want ik wist al dat ik beter wilde zien. Op advies van vrienden bij Van Essen de afspraak gemaakt voor een oogmeting. En jawel hoor, tijd voor een betere bril. Het resultaat van de oogmeting (eigenlijk ogenmeting, want twee) was niet schrikbarend maar wel reden voor een hulpmiddel. We namen ruim de tijd om als eerste een montuur uit te zoeken, en met veel gepraat en de juiste adviezen een keuze gemaakt. De volgende stap was om een fotoserie te maken om te bezien op welke wijze het montuur datgene moest doen waarvoor gemaakt. Ik was heel blij met het advies, want alleen was ik er niet uitgekomen (te jaren 50, te streng, te lomp, te grof, te....) Uiteindelijk het goede advies en een keuze kunnen maken. Documenten opgemaakt en afscheid genomen. Medio deze maand zouden de glazen klaar zijn, maar wat schetst onze (mijn) verbazing, heel erg snel de bril op kunnen halen. Hoe vindt je het? Zit het goed? Niet te strak? Te hoog, te laag, bijstellen? Niets van dat alles. Nog advies gekregen hoe schoon te maken, let hier op: alleen wassen met koud water, met een katoenen doek drogen, nooit met papier of keukenpapier of wcpapier. Niet in een warme/ hete omgeving laten liggen (denk aan de auto) en let op bij het openen van een oven, want het verschil kan zo hoog zijn dat..... Fijn al deze adviezen en tips. Ohja, geef jezelf de tijd om te wennen aan de glazen, want er zitten multifocale glazen in. Dat was maandag. Na twee dagen lijkt het allemaal mee te vallen en ik denk dat ik er al aan gewend ben. Kortom, ik ben heel content met Van Essen en met mijn nieuwe bril.
Ik ben happy