Alles zit in QicsMilestones: gewoon alles wat je nodig hebt.

We kwamen op het pad van Qics, we hebben een presentatie gezien en waren verkocht. Inmiddels werken we met de laatste versie, QicsMilestones, die weer een stuk moderner is. Sommige collega’s verlangen nog altijd naar die oude versie, maar overschakelen naar iets nieuws is nu eenmaal wennen. Als kantoorleider ben ik degene die uren accordeert en factureert en ik ben erg tevreden. Tevreden over wat ik ermee kan en tevreden over de snelheid waarmee ik er mee kan factureren. Met ons kantoor versturen we gemiddeld tussen de 150 en 200 facturen per maand. Wij vinden het erg belangrijk dat de klant zich kan vinden in wat er op de factuur staat. Daarom staat er een duidelijke omschrijving op de factuur. In gemiddeld 4 tot 5 uur stuur ik alle facturen de deur uit. Wat ik heel erg belangrijk vind, is het kunnen werken met budgetten. Stel dat ik een budget heb voor een klant van € 10.000, dan wil ik kunnen zien hoe ver ik ben. En dat kan, met één druk op de knop zie ik waar ik sta, bijvoorbeeld op de helft van mijn budget. Alles zit in QicsMilestones: managementinformatie, de hele maandelijkse flow, gewoon alles wat je nodig hebt. En dat zeg ik terwijl wij bovengemiddeld kritisch zijn. Dit hoor ik ook terug van andere softwareleveranciers. Maar kritisch zijn doen we niet alleen voor onszelf, dit doen wij ook voor anderen. Stel dat wij zonder QicsMilestones zouden moeten, dan zou dat een ramp zijn. Op diverse fronten. Ook voor de kasstroom, snel factureren is belangrijk! Nee, ik moet er niet aan denken. We gebruiken niet alleen de software van Qics, maar we doen ook zaken met het bedrijf. Daarom vind ik het fijn om de mensen achter het bedrijf te leren kennen. De bijeenkomsten die Qics normaal gesproken organiseert voor klanten zijn daar ook ideaal voor. Jammer dat dit nu door Corona is uitgesteld.

QicsMilestones heeft ons veel tijdswinst opgeleverd

Ik ben sinds 2013 belastingadviseur voor Tijmen Kroes en hou me bezig met het hele traject van administratie, jaarrekeningen, aangiften, advisering en begeleiding. Ons kantoor bedient zowel bedrijven als particulieren. Ook houd ik me, samen met een andere collega bezig met de facturatie voor ons kantoor. Vanuit die rol ken ik QicsMilestones goed. We werken nu zo’n acht jaar met de software van Qics. Daarvoor gebruikten we Exact voor Windows in combinatie met Excel om de facturatie voor elkaar te krijgen. Wat later werkten we ook nog met maatwerk software, maar dit werkte niet naar tevredenheid. Onze Exact-leverancier adviseerde ons eens te kijken naar QicsTime en dat hebben we destijds in gebruik genomen. Inmiddels is deze versie vervangen door QicsMilestones. We gebruiken het pakket voor de urenregistratie voor onze cliënten en voor de facturatie. Wanneer we bezig zijn met een jaarrekening, een aangifte of vennootschapsbelasting, dan wordt dit keurig genoteerd. Vervolgens is het uur maal tarief en kunnen er facturen van worden gemaakt. Onlangs hadden wij een vraag over de koppeling met Exact, hier gaat Qics dan direct voor ons achteraan. Wat ook prettig is aan het werken met QicsMilestones is dat het ons veel tijdswinst heeft opgeleverd. Vroeger waren we gerust 1,5 week bezig met de maandelijkse facturatie. Nu doen we dat in regel in grofweg 2 dagen. Er blijft aan ‘uren-facturen’, met een specificatie, altijd wat handwerk. Daar gaan we niet aan ontkomen. Dit jaar zijn we wel gestart om te gaan werken met voorschotten. Wanneer we deze namelijk zonder specificatie kunnen versturen, kunnen we nóg meer tijdswinst boeken. Marcel Rozendal – Tijmen Kroes - Apeldoorn

We scherpen ons proces met QicsMilestones steeds verder aan

“Ik gebruik QicsMilestones om uren te controleren, om termijnen (vaste prijsafspraken) en facturen te controleren en om te factureren. We gebruiken het pakket al een hele tijd. In 2015 stapten we over van AccountView naar QicsMilestones. Ik werk hier al 12 jaar, dus deze switch, evenals de doorontwikkeling van QicsMilestones, heb ik helemaal meegemaakt. In 2015 was er nog de Silverlight-versie van QicsMilestones. De tegenwoordige HTML-versie is op sommige punten nóg makkelijker. Bijvoorbeeld dat je alle regels kunt selecteren in een factuurvoorstel en dat je eenvoudig de factuurteksten aan kunt passen. Soms is het wel even zoeken: wat is nu de makkelijkste manier om iets voor elkaar te krijgen? Als ik ergens tegenaan loop, schiet ik een melding in en probeer ik dat bij consultant Thessa Bouber neer te leggen. Thessa kent onze organisatie inmiddels heel goed en is hier ook op kantoor geweest, dus dat schakelt heel snel. Thessa heeft het wel erg druk, dus het kan zijn dat iemand anders uit haar team je dan helpt. Zo heb ik laatst contact gehad met een andere consultant Rachel en na een korte kennismaking kon ook zij ons goed helpen. Wat goed is aan het werken met QicsMilestones, is dat wij ons proces ook gaandeweg aanscherpen. Met onze declaranten kijken we naar wat het handigst werkt en vervolgens bepalen we hoe dat in de software opgelost of ingesteld kan worden.” - Bianca van Miltenburg - VHM | ABC. Over VHM | ABC

Begeleiding bij implementatie perfect, software voldoet ook aan de verwachtingen

• Bedrijfsnaam: Dok Accountants en Adviseurs BV

Een toegankelijk systeem wat geheel naar eigen wens is in te richten. Ondersteuning is plezierig.

• Hoe tevreden bent u over QicsMilestones? (10 is heel tevreden)
  • Bedrijfsnaam: RBZ Groep B.V.

We zijn overgestapt van Alure naar QicsMilestones. QicsMilestones werkt zeer prettig. Uren en facturen zijn voor onze branche van groot belang voor de cashflow. De overgang naar Qics verliep soepel, en zonder problemen. Tijdschrijven in QicsMilestones is zeer eenvoudig en overzichtelijk. De begeleiding bij de implementatie was/is erg goed. Bij iedere stap van de implementatie hebben we dan ook "Smilestones" geïntroduceerd :). Ook het factureren is goed geregeld. Kort om: ik kan QicsMilestones aan iedereen aanbevelen. Voor ons is het QicsSMilestones!!!!

• Bedrijfsnaam: ETL-BNA

Wanneer je start met Qics is het even wennen, zeker omdat op dit moment nog twee schermen door elkaar worden gebruikt. De verschillende mogelijkheden zijn heel fijn. Er worden goede nieuwe instellingen gemaakt. Nieuwe ureninvoer is vele malen sneller. Overzichtelijke rapportages kunnen snel worden gemaakt.

• Bedrijfsnaam: De Groof

Werkt fijn. Goede grip op de uren en facturatie

• Hoe tevreden bent u over QicsMilestones? (10 is heel tevreden)
  • Bedrijfsnaam: Van Noort Gassler & Co Zaandam B.V.

• Bedrijfsnaam: Phidra Accountants & Adviseurs

Beste Mi-Lou, Bedankt voor het invullen. Groet, Christa

QicsMilestones geeft structuur aan de verschillende facturatievormen en afspraken en daarmee overzicht. Plus efficiency in de verwerking van abonnementen en administratieve handelingen.

• Bedrijfsnaam: ChangetoComm

Werkt fijn, goede (nieuwe) interface. Snelle en goede support.

• Bedrijfsnaam: Bright Answers

Beste Rogier, bedankt voor uw reactie. Ik zal de verbeterpunten doorgeven aan de betreffende afdelingen! Groet, Christa Lokkerbol

snellere ontwikkeling van de html site

• Bedrijfsnaam: Kop of Munt Adminstratiekantoor BV

Beste Marco, bedankt voor jouw reactie. Er wordt hard gewerkt aan de HTML versie. De belangrijkste schermen worden als eerst gedaan zodat veel klanten hier snel gebruik van kunnen maken. Ik zal snel weer een New Products Team bijeenkomst plannen, zodat we het erover kunnen hebben. Groet, Christa

werkt uitstekend uren/facturen versus exact online

• Bedrijfsnaam: zweers wijbenga bv

Beste Rob, Goed om te horen! Groet, Christa Lokkerbol