Ik vond Bart hij heeft "mij"gevonden

Ik had een kort lontje, was vermoeid, vergeetachtig, afwezig in gedachten. Ik zette mezelf vast in werk door veel ja tegen klanten te zeggen, bij een hoge werkdruk, en beloftes te doen die ik moeilijk kon waarmaken. Ik zocht een lange termijn oplossing, want eerdere psychologische begeleiding én begeleiding via een revalidatie-centrum brachten niet een duurzaam resultaat. Ik ervaar nu weer meer energie en ik herstel sneller na inspanning. De regie en energie in werk is terug en ga weer met een voldaan gevoel naar huis. Ik ben tevreden met dit resultaat. Ik heb belangrijke keuzes gemaakt in werk en privé. Zo heb ik mijn bedrijf afgeschaald, de organisatie inrichting beter gestructureerd, optimalere planning en timemanagement geïntegreerd, en ik zelf ben minder perfectionistisch en kan beter nee zeggen. Ook heb ik belangrijke relatiekeuzes gemaakt, door mezelf minder te laten leiden door angst voor de toekomst. Ik ervaar daarin een soort van opluchting. Ik ben ontwikkeld van een pleaser naar opkomen voor mezelf, mijn behoeften en wat ik belangrijk vind. Ik sta voor mijn keuzes, durf vaker een mening te geven onder de overtuiging dat ik beslis en er mag zijn zoals ik ben. Ik cijferde mezelf weg, uit onbewuste angst voor de reactie van anderen en werkte hard vanwege een behoefte aan erkenning. Ik heb Ingezien dat deze patronen te maken hadden met een jeugd van erkenning zoeken o.a. bij mijn eigen vader. De methode van Bart bracht mij m.b.v. een soort hypnose in contact met mezelf. Het heeft me veel duidelijk gemaakt en inzicht gegeven in mijn manier van denken en handelen. Ik heb rust, vrijheid, respect, veiligheid en vertrouwen ervaren in de relatie met Bart. Ik ervoer bij de eerste ontmoeting een klik en ook een gevoel van kennis en kunde. Ik beveel van Bart van harte aan en stuur ieder met vergelijkbare klachten heeft door.

Een pittig traject met topresultaat, blij dat ik het gedaan heb.

Mede door een hoge werkdruk, was ik geen leuke vader en partner meer. Vermoeid, lusteloos met een kort lontje en vaak negatieve gedachten. In een korte tijd heb ik een hele omslag gemaakt. Ik ervaar rust, energie, positieve emoties en regie op het werk. Ik heb ingezien dat het harde werken om mezelf te bewijzen en opkroppen van emoties te maken had met vroegere ervaringen. Ik heb geleerd assertief te communiceren, mijn grenzen aan te geven. Net als goed timemanagement toe te passen. Door traumatische ervaringen uit het verleden te bespreken, is mijn woede veranderd in berusting. De vele ademhalingsoefeningen brachten een concreet tool waardoor het snel beter ging met mij. Mijn omgeving ziet de verandering ook. Ik ben blij dat mijn werkgever dit traject vergoed heeft. Het behandelcontact was goed. De rust die ik daarin ervoer zorgde voor vertrouwen waardoor ik beladen thema’s bespreekbaar durfde te maken. Ondanks dat het een pittig traject was, ben ik blij dat ik het gedaan heb. Eerdere trajecten brachten mij niet het resultaat dat ik hoopte. Hier ervaar ik een topresultaat.

Zeer waardevolle begeleiding

Twee jaar geleden ben ik moeder geworden. Mijn weerstand was hierna erg laag, wat in combinatie met virussen van het kinderdagverblijf zorgde voor zeer regelmatig ziek zijn. Hierdoor viel ik wederkerend uit van werk en maakte ik me zorgen over mijn gezondheid. Pril moederschap combineren met het zijn van een volwaardig werknemer, een leuke partner en daarnaast ook nog aandacht hebben voor mijn hobby’s lukte niet en frustreerde mij flink. Rust én inzicht waarom ik hier tegenaan liep, dat zocht ik. Het gaat nu na 6 maanden begeleiding heel goed met mij. Mijn acceptatievermogen is toegenomen. Ik heb meer begrip voor mezelf, leg mezelf minder druk op en ben minder veeleisend. Het vertrouwen in mijn lichaam is terug en mijn lichaam is weerbaarder. Daardoor ervaar ik meer rust. Mijn belastbaarheid is toegenomen. Ik kan nu tot het einde van de dag prettig werken. Door de sessies onder begeleiding van Bart kwam ik dichter bij mijn gevoel en heb ik dieper inzicht in mezelf gekregen, met name in wat mij drijft en frustreert. Dit in tegenstelling tot mijn eerdere ervaring met cognitieve gedragstherapie, waarin ik wel begreep dat ik mijn gedachten mocht uitdagen, maar er niets in mijn beleving veranderde. Ik ben me bewuster van aangeleerde patronen zoals perfectionisme, willen controleren, voldoen aan verwachtingen en veeleisendheid naar mezelf toe. Hierdoor kan ik meer afstand kan nemen van deze patronen, zijn mijn frustraties en angsten afgenomen en is het vertrouwen in mezelf terug. Sommige sessies waarbij we de diepte ingingen waren zwaar. Maar deze leverden wel het meeste op. De sessies waarbij we het onbewuste gebruikten om diep te ontspannen waren een welkome afwisseling. Die afwisseling had nog wat meer gemogen. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. We hebben gewerkt aan doelen die belangrijk waren voor mij. Ik heb me altijd gehoord, begrepen en gerespecteerd gevoeld. Ik raad iedereen die met vergelijkbare zaken worstelt deze begeleiding aan.

Ondanks de vele tranen die ik heb gelaten, kijk ik er met plezier op terug!

Een advies van een specialist was, dat ik eerst aan 'mijzelf moest werken'. Emotioneel, moe en niet stabiel genoeg, door een lange roller coast aan situaties, Rouw/werk/corona/overgang/Verhuizing/verbouwing huis. Op advies ben ik terecht gekomen bij Bart Donkers. Ik wist niet wat me precies te wachten stond. Maar ik was verbaasd met wat er op mijn pad kwam. Ondanks de vele tranen die ik heb gelaten, kijk ik er met veel plezier op terug. Ik kon mijn verhaal kwijt en werd serieus genomen. Als ik dacht, ik heb niets te melden, dan was ik verbaasd wat er allemaal naar boven kwam. Je verteld soms meer, dan je normaal hardop durft te zeggen. Er word professioneel en met zorg geluisterd en met zorg behandeld. En ik kreeg in begrijpelijke taal uitleg. Overal blijkt een rede voor te zijn. Met de handvaten die ik heb gekregen wil ik verder en zal ik het in de praktijk blijven toepassen. Dat ik een klein uurtje moest rijden, was niet erg. Ik vond het heel fijn en voelde me begrepen, en zou hier nog heel lang mee door kunnen gaan. Deze 10 maanden lang, zijn de moeite waard geweest. Met alles een beetje op een rijtje te hebben en met 'meer zelfkennis', voel ik me sterker. Mocht ik er weer behoeft aan hebben, dan zal ik zeker weer contact met Bart opnemen.

Objectieve en empathische begeleiding met veel ruimte voor wat er speelt op de voor- en achtergrond.

Ik was opgebrand door werk, zat niet lekker mijn vel, tijdelijk werkloos en met weinig zelfvertrouwen. Ik veroordeelde mezelf, wist ik niet wat ik wilde met werk en ervoer een halve identiteitscrisis. Ik vertrouwde op de begeleiding van Bart en het proces, daardoor durft ik mezelf te openen en kwetsbaar op te stellen. Anders had ik me afgesloten. Ik voelde me veilig door een objectief perspectief zonder oordeel. Ik had veel eigen regie i.p.v. een vooraf bepaald traject. Er werd oprecht geluisterd naar mij en mijn behoeften en gevoelens werden erkend. De focus op het lichaamswerk heeft mij erg geholpen, uit het hoofd en in mijn gevoel en lichaam. In contact met de oorsprong van emoties, waardoor ik begrip en compassie voor mezelf kreeg. Hierdoor is een basis van zelfkennis en zelfacceptatie gelegd. Ik ervaar nu na de begeleiding meer energie, ruimte en balans. Ik ben vrolijker, Ik ken mezelf beter, durf meer eigen behoeften te volgen en accepteer mezelf en wat ik doe meer. Ik heb een nieuwe baan en zin in mijn werk. Ik durf ruimte in te nemen in het team en ervaar een goede balans tussen privé en werk, en zelfs mijn relatie is verbeterd. Ik beveel deze begeleiding aan iedere aan die open staat voor persoonlijke ontwikkeling, voor coaching en therapie, zoekende is in werk of worstelt met zelfacceptatie en erkent dat hulp nodig is.

Begeleiding die je problemen écht oplost!

Ik wilde een diepere vorm van begeleiding om bij onderliggende problemen te komen en die aan te pakken. De methodes in dit traject brachten mij in contact met verborgen en vergeten delen, ik kon emotie ontladen en kreeg inzicht. Ik voelde me gezien in de begeleiding, voor mij een voorwaarde om naar diepere problematiek te gaan. De rust die Bart uitstraalt droeg daaraan bij. Bij aanvang van de begeleiding ervoer ik angst en zat ik vast in mijn werk en huwelijk. Nu ervaar ik enthousiasme, zit ik lekker in mijn vel en heb meer zelfvertrouwen. Ik voel me vrijer en minder geremd. Ik heb perspectief op werk en heb duidelijk wat ik wil en geef daar actief vorm aan. Een wereld van verschil. Ik beveel deze begeleiding aan ieder aan die graag een stap verder wil in zijn persoonlijke ontwikkeling, die ervoor open staat en niet bang is voor de confrontatie met vervelende dingen in zichzelf.

Altijd nieuwsgierig wat er zou gaan gebeuren.

Ik heb de methode van begeleiding soms wel confronterend gevonden, maar dat is onvermijdelijk. Er was altijd een goede balans tussen emotionele belasting en beschouwing vanop afstand. Ik was altijd nieuwsgierig wat er zou gaan gebeuren. Ik heb me in in de begeleiding prettig en veilig gevoeld. Er was ruimte voor mijn eigen grenzen, en dat maakte het juist mogelijk om daar overheen te kijken. Dank je wel voor de begeleiding!

Door de prettige samenwerking behoren mijn klachten tot het verleden:)

Ik ervoer continue spanning en een druk op de borst, ook ’s nachts, zonder dat ik wist waarom. Het belemmerde mij elke dag en ik wilde ervan af, maar wist niet hoe. Al na een paar sessies met Bart waren mijn spanningsklachten en druk op de borst verdwenen. Ik heb een aantal bijzonder sessies ervaren. Vanuit diepe rust konden we terugkeren naar impactvolle gebeurtenissen in mijn leven, waarvan in niet wist dat die impact nog zo groot op mijn was. Er kwam veel naar boven tijdes de sessies waarvan ik niet helemaal bewust was. Ik kreeg zicht op de kern-oorzaken van de spanning en kreeg helder waar ik tegenaan liep. Door bewustwording kan ik nu anders met situaties omgaan. Vooral in situaties waarin belangenverstrengeling speelt heb ik geleerd mijn eigen belang ook mee te wegen en assertiever te zijn. Mijn communicatie in mijn relatie is daardoor ook verbeterd. Ik heb de sessies met Bart als positief ervaren. Ik voelde de vrijheid en veiligheid om te zeggen wat er in mij speelde. Een neutrale partij, zonder oordeel, die doorvroeg en meedacht. Samen situaties verkennen en samenwerken op een prettiger wijze. Ik ben heel tevreden over de samenwerking en het resultaat

Dé specialist op het gebied van Burn-out!

Ik had een burn-out en wilde daar voorgoed vanaf. En dus zocht ik naar iemand, die hierin gespecialiseerd was. ik kwam telefonisch met Bart in contact en toen wist ik al dat hij mij heel goed verder zou kunnen helpen. Gewoon, omdat hij de eerste persoon was die op dat moment de tijd nam om naar mij te luisteren en me ook begreep. De gesprekken met Bart waren voor mij intensief. Ik had heel veel te verwerken en gelukkig konden we daarvoor de tijd nemen. Het heeft me in het begin veel tijd gekost om mezelf open te stellen en hem volledig te vertrouwen, mar hij gaf daarvoor alle ruimte. Ik vond het heel erg fijn dat hij altijd de tijd nam tijdens onze afspraken, dat niet de volgende direct op de stoep stond en hij ook aan mij vroeg of het ok met me ging om weer naar huis te gaan. Ik ben niet alleen van mijn burn-out afgekomen, maar heb ik alles kunnen verwerken wat ik aan bagage bij me had. En genoeg handvatten voor de toekomst gekregen om signalen op te vangen en mijn grenzen aan te geven. Het heeft mij zelfvertrouwen opgeleverd. Ik ben een ander mens geworden en heb nu een heel fijn leven. Dat gun ik iedereen!

Pittig, emotioneel zwaar maar precies wat nodig was om mijn leven weer zin en energie te geven.

Tijdens het eerste intake gesprek ontstond een basis van vertrouwen. Iemand die luisterde zonder oordeel, conclusie of onderbreking. Ik heb nooit mijn diepere gevoelens geuit. Niemand die ooit de juiste sleutel had om dat hokje te openen. Het was de juiste persoon en de juiste omgeving dat zoiets kon gebeuren. Ik had niet verwacht dat er zo veel geopend kon worden. Zoveel oude emotie die vrijkwam en die gelinkt konden worden aan situaties van nu. Ik ben een half jaar intensief in begeleiding geweest. De tijd nemen voor dit proces, dat is nodig geweest. Het heeft mij veel inzichten gegeven, die ik moest laten bezinken. Ik ervaar nu rust in mezelf. Ik heb verdriet en boosheid ontladen. De knoop van het verleden ontrafeld. Ik ben bewust geworden en begrijp die knoop nu. Voorheen deed ik erg mijn best om tevreden en gelukkig te zijn. Nu ervaar ik simpelweg tevredenheid en momenten van geluk. Mijn energie is terug. Mentaal ben ik fit, mijn concentratie en helderheid van geest is terug. Ik ben weer volledig aan het werk met passie. Ik ervaar balans in mijn gezondheid en balans tussen privé en werk. Ik ben veerkrachtiger dan ik dacht. Mede te danken aan deze begeleiding. Prettig was ook dat ik na de sessie in de natuurlijke omgeving een rustmoment kon nemen i.c.m. een koffie of lunch, om vervolgens huiswaarts te keren. Ik raad deze begeleiding van harte aan. Aan ieder die burn-out klachten ervaart of simpelweg vastloopt in werk of leven.

Precies wat ik nodig had tijdens mijn revalidatie, maar de inzichten neem ik mee voor het leven

Via de revalidatie arts ben ik doorverwezen omdat hij goede ervaringen had met de werkwijze van Bart. Ik heb geworsteld met lichamelijke klachten na een ongeval. Hersenschudding, whiplash, hoofdpijn, vermoeidheid, moeite met concentreren en geheugen. Dat beïnvloedde ook mijn stemming. Ik voelde me erg beperkt in mijn werk, mijn studie en sociale leven. Ik heb inmiddels mijn zelfstandigheid terug. Ik kan weer doen wat ik wil, met passie. Ik bepaal weer en ik voel me niet meer beperkt. Mijn zelfvertrouwen in werk heb ik terug. Ik voel meer ontspanning. De druk die ik mezelf oplegde, welke ik ook voor het ongeval met mij meesleepte, en het perfectionisme heb ik achter me gelaten. Ik heb leren loslaten. Ik heb een fijne begeleiding ervaren. Mijn frustraties gedeeld. Ik heb veel over mezelf geleerd, oog gekregen voor mijn valkuilen. Waarom doe ik zoals ik doe en denk ik zoals ik denk. Ik heb ingezien hoe ervaringen uit het verleden nog steeds impact hebben op het heden. Deze bewustwording heeft mij geholpen in mijn revalidatie. Net als focus op de adem en meditatie. Door de specifieke begeleidingsmethode kwam ik vaak dichter bij mijn emoties. Ik beveel Bart van harte aan. Aan elke (young) professional die prestatiedruk ervaart, daarmee beter wil leren omgaan en aan ieder die zichzelf en zijn/haar gedragspatronen beter willen begrijpen voor het realiseren van het leven dat zij willen.

Ik vond Bart's beleiding uitmuntend.

Via een aanbeveling van HR kwam ik in aanraking met de dienstverlening van Bart. Na onze eerste ontmoeting (intake) had ik al geen enkele twijfel of ik bij de juiste persoon zat. Dat vertrouwen kwam doordat ik merkte dat Bart heel goed luistert, leidend tot een evenwichtige en heldere duiding in nuchtere, doordachte bewoordingen. Bart, zoals vervolgens bleek gedurende mijn ‘traject’, biedt een eclectische aanpak. D.w.z. hij maakt gebruik van een scala aan theorieën en gereedschappen, elk wanneer verwacht kan worden dat dit effect zal sorteren. Hij heeft zowel inzicht in het fysieke functioneren als het psychische. Zijn adviezen zijn praktijkwaardig en onderbouwd, zonder onderschatting van die praktijk en vanuit (wetenschappelijk) bewezen werkzame aanpak. Bart’s adviezen komen tot stand vanuit de dialoog met mij. Bovenal laat hij mij door juiste vraagstelling zelf het ‘antwoord’ ontdekken; dat vind ik erg sterk. Mede dankzij de begeleiding van Bart is mijn energie voor 75-80% terug, terwijl ik vermoeid en overwerkt met het traject startte. Ik ben fysiek en mentaal weer sterker. Ik kan stress beter aan, ik laat makkelijker los en zet zaken sneller van me af. Ik ben volledig terug in mijn arbeidzame leven en weet de werkdruk nu beter te hanteren. Bewust van mijn valkuilen, ben ik assertiever in communicatie, conflicthantering en het geven van feedback. Ieder die vanuit zijn werksituatie ondersteuning nodig heeft bij hoge werkdruk, op het gebied van persoonlijke competentieontwikkeling, bij conflicten en/of bij re-integratie beveel ik begeleiding via Donkers Therapie, Coaching en Training van harte aan. Tijdens elke afspraak heb ik trouwens genoten van een lekkere cappuccino.

Bart is een betrokken en kundige psycholoog die me weer op het goede spoor heeft gekregen.

Ik heb Bart ervaren als een zeer betrokken psycholoog. Zijn kennis loopt in gelijke pas met zijn empathisch vermogen. Hij is geduldig en vriendelijk, maar weet zo nodig ook te confronteren. Hij kan zowel coachend als therapeutisch werken. Ik heb de begeleiding als zeer behulpzaam ervaren.

Ik heb weer energie en zin in de dag m.b.v. deze holistische begeleiding.

In de methode van Bart vond ik wat ik zocht: een holistische psycholoog. Aandacht voor het lichamelijke, emotionele én spirituele. Aandacht voor mijn verhaal achter de symptomen, het ontstaan daarvan, mijn aandeel hierin, als ook stilstaan bij de match tussen mij en mijn werk/werkgever.   Ik voelde me depri, vermoeid, onzeker en opgebrand. De analyse vooraf was treffend en confronterend. Door de deskundige analyse werd ik geconfronteerd met de ernst van mijn klachten. De rapportages richting de bedrijfsarts hebben mij ondersteund.   Ik heb nu weer enthousiaste energie, zin in de dag en ben weer opgewekt. Een bewustwordingsproces dat mij inzichten heeft gegeven. Ik ben bezig met wat ik echt wil, durven dromen en dromen realiseren, niet in angsten denken maar in mogelijkheden. Ik ben zelfverzekerder en authentieker. Ik luister naar wat ik voel en wat ik wil i.p.v. doen wat verwacht wordt. Ik speel niet meer de aardige, ik ‘please’ minder. Ik kom voor mezelf op. Ik blijf in situaties trouw aan mezelf. Dat voelt lekker. Bekrachtigend. Remmingen verdwijnen. Ik bewandel nu mijn eigen pad. Ik ben op de juiste weg. De relatie met mijn partner is ook verbeterd.

Een compleet pakket door de combinatie van verdiepende psychologische begeleiding en begeleiding op

Ik zocht begeleiding van iemand met meer expertise op burn-out vlak. Vanaf het eerste gesprek ervoer ik direct vertrouwen dat ik op het goede pad zat. Bart stelde verdiepende en doorgrondende vragen. Iets wat ik miste bij mijn eerdere begeleiding. De combinatie psychologie en begeleiding op het vlak van vitaliteit sprak mij aan. Het is als een wet van communicerende vaten. Ze beïnvloeden elkaar. Fit goed voelen is geestelijk goed voelen en andersom. Resultaten: Ik voel me fitter en heb na een dag werk nog energie om met mijn zoon te spelen thuis. Ik ervaar weer energie als ik wakker wordt en heb weer zin in mijn dag. Ik ben weer volledig aan het werk. Hoewel soms confronterend heeft het traject veel inzicht gegeven over mezelf. Ik herken stress-signalen en weet wanneer ik over mijn grenzen ga. Ik heb handvaten geleerd om effectief met stress om te gaan. Ik sport op een manier die ik prettig vindt. Ik reflecteer meer op mezelf, ik praktiseer ademoefeningen en meditaties om tot rust te komen, ik ben assertiever en communiceer mijn grenzen. Hoewel ik er even voor moest reizen was het de moeite meer dan waard. Ook omdat de omgeving zo fijn en rustig is. Iedereen die een hoge werkdruk of stress ervaart, overwerkt is of burn-out klachten heeft en niet goed weet hiermee om te gaan, beveel ik dit traject en de begeleiding van Bart van harte aan.

Dankzij Bart heb ik mezelf weten te herpakken en ben nu klaar voor een nieuwe stap in mijn leven.

Bij de intake ervoer ik direct vertrouwen, ook omdat ik centraal stond en mijn belang voorop in tegenstelling tot alleen het belang van mijn werkgever in het proces van re-integratie. Het traject heeft inzicht in mijzelf gegeven. Wie ben ik, wat wil ik wel en wat vooral niet. Ik heb geijkte gedragspatronen doorbroken en veranderd, zoals een bewijsdrang waarbij teveel streven naar erkenning en waardering. De aanwezigheid van Bart bij een driegesprek met mijn leidinggevende heeft mij steun gegeven en het idee dat ik op dat moment serieus genomen werd, ook door mijn leidinggevende. Ik ben tot rust gekomen en slaap weer goed. ik ben emotioneel stabiel en reageer emotioneel weer naar verhouding. Ik ga optimaler met stress om. Mijn zelfvertrouwen is terug, ik ben assertiever en kom voor mijn eigen belang op. Hierdoor ben ik ook tot een goede overeenkomst gekomen met mijn werkgever en ben klaar voor een nieuwe arbeidzame toekomst.

Ik had al na drie sessies het gevoel dat ik barrières doorbrak.

Ik heb de begeleiding als zeer behulpzaam en positief ervaren. Ik kwam in contact met diepe gevoelens en onbewuste trauma’s. Ik besefte dat daar de oorzaak van mijn problemen lag. Bart keek niet (enkel) naar symptomen, maar hielp mij de kern van het probleem te onderzoeken, wat in mijn geval een irreëel beeld van mezelf was bij gevoelens van minderwaardigheid, paniek/angst, isolatie, bewijsdrang en perfectionisme. Door middel van sterke vraagstelling, diepe ontspanning en focus, visualisatie, de ruimte voor introspectie en overdenking schiep Bart voorwaarden om het inzicht in mij te laten ontstaan. Stapsgewijs, waardoor ik kon doorleven, inzien en langzaam afstand nemen van automatische gedragspatronen. Ik heb barrières overwinnen en vastzittende emoties opgeruimd met behulp van het goede gereedschap van Bart. Daardoor bevrijding ervaren. Ik heb meer zelfkennis. Ik ervaar emotionele stabiliteit, rust, vertrouwen en verbondenheid. Ik onderken de kracht van het nu. Ik heb het gereedschap om terug te komen bij rust en vertrouwen onder wisselende omstandigheden. Ik beveel Bart van harte aan. Aan iedereen die zichzelf sterker wil maken in mentaal opzicht. Iedereen die boven zijn conditioneren uit wil stijgen en zichzelf daarvan wil bevrijden. Ieder die zich open stelt voor verandering. Als iemand de wil heeft, dan wint Bart snel aan vertrouwen en gaat de weg naar herstel en ontwikkeling acuut ingezet worden. Bart is betrokken en kan tegelijkertijd confronterend zijn zonder waardeoordeel. Met altijd het achterliggende doel tot het sterker maken van de ander. Op momenten van diepe twijfel heb ik een rots in de branding ervaren. Daarmee toonde hij zich van ijzeren geduld, standvastig en met een vertrouwen dat het goed kan komen.

Het grootse cadeau dat ik mezelf gaf, was om door te gaan met deze begeleiding.

Zoals dieptepsychologie omschreven stond op de website van Bart klonk het aannemelijk, hoewel ik het niet kende. Een klik ervaren is belangrijk voor mij en door de kosteloze eerste kennismaking is de drempel laag om dat te onderzoeken en om vertrouwen te krijgen. Het grootse cadeau wat ik mezelf gaf was om door te gaan met deze begeleiding. Ik ben het gevecht aangegaan met een van mijn grootste demonen. Van een destructieve omgang met mezelf, naar een gezonde en meer liefdevolle. Ik groeide in zelfbewustzijn. Op een vellige en fijne plek kon ik aan heling werken, ook van vroegere ervaringen. De weg naar en terug van de praktijk maakte mijn hoofd al leeg. Ik ben regelmatig gestopt in de natuur vlakbij en kon reflecteren, dat werkte goed voor mij. De basis is gelegd voor zelfvertrouwen en zelfwaarde en dit mag nog verder groeien. Ik ervaar meer rust en ontspanning. Neem meer ruimte voor mezelf. Iedereen die aan zichzelf wil werken, die een stap wil zetten in persoonlijke ontwikkeling, zelf reflecterend is, een hulpvraag heeft en daar begeleiding bij zoekt, raad ik Bart en zijn diensten van harte aan. Bart is een aangenaam persoon, waarmee je ook kunt lachen.

Bart heeft mij zeer goed geholpen heeft in mijn proces van persoonlijke groei en herstel vitaliteit.

In een aantal analytische sessies heb ik meer zicht gekregen op onbewuste gevoelens, motieven en gedragspatronen, maar ook mijn eigen behoeften. Ik heb geleerd momenten van te grote spanning op tijd te signaleren en waar nodig verandering aan te brengen. De symptomen van een (dreigende) burn-out zijn verdwenen en ik voel mij weer meer 'in charge ' over mijn eigen leven en werken.

Bart luistert en leert je jezelf kennen

Bart stelt de juiste vragen en luistert. Zijn aanpak is geheel op maat en elke sessie past hij aan op de situatie op dat moment. Vooral de dieptepsychologiesessies hebben veel indruk gemaakt. Hij heeft me onder andere geleerd veel meer naar mijn gevoel te luisteren. Bart heeft me hiermee niet alleen door mijn burn out geholpen, maar me daarnaast zoveel meer geleerd over mezelf. Ik sta veel sterker en zekerder in mijn schoenen nu en kijk met vertrouwen de toekomst in.

Enorm helpend in een lastige en confronterende periode in mijn leven!

De aanpak van Bart sprak mij vanaf de eerste kennismaking erg aan. Hij combineert theoretische inzichten en uitleg met confronterende vragen en oefeningen. Er zit een duidelijke opbouw en gedachtegang in zijn werkwijze. Hij stemt af waar je behoefte aan hebt en is eerlijk. In een periode, waarin ik me aanvankelijk schaamde over mijn overspannenheid en erg emotioneel was, heeft hij me veel geholpen. Ik kon op relatief snelle termijn re-integreren op mijn werk en ik heb nog elke dag baat bij de lessen die ik geleerd heb. Een prettige combinatie van coaching en therapie.

Ik ben door Bart goed op weg geholpen, en ben weer waar ik zijn wil :-)

Ik werd serieus genomen, en dat voelde héél goed! Mijn kennis van een burn-out is verbeterd, en ook hoe dat bij mij gewerkt heeft. En zeker in het begin heb ik veel steun gehad aan de juridische kennis van wat mag/kan bij werknemers met een burn-out. Daarna heb ik door allerlei oefeningen weer meer zelfinzicht gekregen en kan ik weer veel beter relativeren. Ik kan de laatste 10 jaar van mijn werkzame leven weer met plezier, en met een goede balans werk/privé aan het werk als leerkracht in het basisonderwijs :-)

Het is fijn dat iemand als Bart Donkers een stukje met je meeloopt. Het heeft mij nieuwe inzichten opgeleverd, mijn zelfvertrouwen weer doen groeien en mijn levenspad weer doel en richting gegeven. Het traject met Bart Donkers heb ik als zeer waardevol ervaren.

• Betrouwbaarheid

Ik heb veel baat bij de sessies van Bart en leer veel over mezelf. Bart heeft een drive om te leren en daardoor is zijn kennis erg groot. Mijn eigen proces heeft tijd nodig maar in tegenstelling tot een eerstelijnspsycholoog behaal ik betere en blijvende resultaten. Tevens zijn de sessies meer persoonlijk. Gevoelige onderwerpen worden ook besproken en dat gaat goed omdat Bart beschikt over een groot empathisch vermogen en hiermee creëert hij een veilige en vertrouwde omgeving. Ik heb behoorlijk wat behandelaars gehad maar Bart onderscheidt zich op een positieve manier van hen. Daarnaast is zijn betrokkenheid enorm, ik kan Bart dan ook van harte aanbevelen.

• Betrouwbaarheid

Erg prettige begeleiding, professioneel, en verhelderend. Ontzettende steun in de rug. Met goede tips.