Selle afhandeling van een verklaring van erfrecht. Gemakkelijk alles van uit huis regelen en geen onnodige bezoekjes aan de notaris. Ook nog voordeliger als via een standaard notaris
Ik ben zeer tevreden met deze online notaris om de Verklaring van Erfrecht op te stellen! De afspraken zijn duidelijk, snelle informatie over de voortgang, ook als het wat langer duurt omdat het bijvoorbeeld nog op informatie van de gemeente moet worden gewacht. Fijn dat vanuit de notaris een extra aansporing aan de gemeente is gegeven waarna de akte kon worden opgesteld. Ondertekenen met iDIN ging ook probleemloos. De factuur is netjes gespecificeerd. De akte zelf kwam ook snel digitaal binnen. Als ik nog een keer een notaris nodig heb kom ik zeker terug!
We zijn vanaf het eerste contact goed duidelijk en snel geholpen. Dank
Fijne mensen, betrokken, vakkennis, afspraak is afspraak, lange termijn relatie, gewoon goed. Al 15 jaar niet verder over nadenken, maar Oudewater bellen. Dan wordt het goed geregeld.
Snelle reactie op onze offerte en telefonisch onderhoud.
Super snel geregeld. Duidelijke communicatie en uitleg via de mail. Kortom: een echter aanrader!
Prima uitleg
Ik zal het kantoor niet tot op de grond toe af fikken, het zal best volstaan voor het simpele werk van een huis overschrijven en dergelijke maar dit kantoor zou mijn keuze niet zijn met een wat complexere zaak waarin meerdere eigenaren of erfgenamen bij betrokken zijn. De door onze familie ontvangen stukken bevatte dusdanig veel (schrijf)fouten dat het eigenlijk te schandalig voor woorden is, mogelijk een stagiaire aan het werk geweest of een medewerker die snel naar het zwembad wilde maar van enige zorgvuldigheid was in ieder geval geen sprake. Dit kantoor had mijn voorkeur al niet maar de kopende partij loopt er mee weg, waarschijnlijk vanwege de tarieven, net als met andere dingen is goedkoop vaak duurkoop en juist met een notaris moet je voor kwaliteit gaan.
Geachte heer De Kamper, Jammer dit te moeten vernemen langs deze weg! Inderdaad zouden schrijffouten niet voor moeten komen in een dergelijk juridisch stuk, dat ben ik met u eens. Ik begreep dat het te maken had met identiteitsgegevens die niet goed waren verwerkt. Het stuk is opgesteld door een collega met veel ervaring, maar nog niet met ons computersysteem (ze is op dit kantoor nog niet zo lang werkzaam) en daardoor zijn die fouten vermoedelijk veroorzaakt. Alhoewel de akte dan wordt doorgenomen/nagekeken door een andere collega worden identiteitsgegevens en personalia (die in het systeem normaal worden ingevoerd en dan via een comparitie in een akte worden gezet) normaliter niet gecontroleerd, omdat dat dat normaal ook niet gecontroleerd hoeft te worden. Deze collega had nog niet alle controles gedaan van de partijen zoals dat gebruikelijk is en was dat wel gedaan dan waren die foutjes er niet in geslopen. Daarvoor excuses! Verder is het juridisch/inhoudelijk een heel mooi stuk geworden vind ik dus ik ben het niet met u eens dat wij geen kantoor zouden zijn voor complexe zaken. Tenslotte wil ik benadrukken dat wij geen prijsvechter zijn en we zijn in deze ook niet uitgezocht louter op het tarief. Ik hoop uiteraard dat u uw cijfer nog zult willen aanpassen en wij zullen intern nog een keer alles met elkaar bespreken om te voorkomen dat één en ander nog een keer voor kan komen en zodat dergelijke stukken foutloos, zonder typefouten, verzonden kunnen worden. Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper
Ik had de ervaringen al gelezen en dacht dat alles iets vlotter zou verlopen nog, daar ik enige familielid ben. Echter het was toch nog binnen de 3 weken dat alles rond was. Het ging om een verklaring v Erfrecht.
Ondanks de beperkingen voortkomende uit de corona quarantaine maatregelen goed gecommuniceerd per mail. Zo ook met een digitale vergadering de noodzakelijke handtekeningen in bijzijn van de notaris gezet.
heel simpel omschreven: vlot, helder communicatie en resultaat positief. een aanrader dus om via deze site bepaalde zaken te regelen
Top. Alles direct begrepen. Machtiging. Kostte geen tijd.
Via doehetzelfnotaris.nl bij Oudewater terecht gekomen voor een Verklaring van Erfrecht. In het verlengde hiervan ook een Akte van Verdeling geregeld! Prettig contact en praktische oplossingen voor de identificatie tijdens de Coronacrisis!
Zeer klantvriendelij: ook behulpzaam bij extra vragen - zonder dit in rekening te brengen. Ik ben bijzonder tevreden over dit kantoor.
Zeer klantgericht en maatschappelijk betrokken
Heb zelf een heel goede ervaring omdat ik via doehetzelfnotaris.nl de nodige artikelen naar eigen inzichten heb kunnen formuleren. De verificatie was ook conform. De afhandeling - het proces - in dit geval online - was super professioneel opgezet en uitgevoerd.
helaas is onze ervaring zeer slecht door ons kosten te laten maken die echt niet nodig waren geweest,bij ondertekening werd er niet naar de vereiste papieren gevraag ,en dit gebeurde zonder notaris maar door de koffiedame,
Dit is onze rechtstreekse reactie geweest naar deze cliënt: "Jammer dit te moeten lezen! We hebben er alles aan gedaan om het vlot af te kunnen wikkelen conform het verzoek van partijen. Alles is per volmacht gegaan. Daarvoor hebben we geen extra kosten gerekend overigens. Volmachten hoeven niet per se in bijzijn van de notaris zelf getekend te worden. Wat wel belangrijk is, is die onderbouwing voor de waarde waarom wij gevraagd hebben. Ik denk dat u daar met name op doelt als u het heeft over die extra kosten. Dat zijn geen kosten die niet gemaakt hadden hoeven te worden. In de jurisprudentie zien we namelijk steeds vaker notarissen die worden geschorst en zelfs ontslagen als er geen goede waardegrondslag is voor een overdracht. In het kader van zorgvuldigheid hebben we daarom gemeend die wel te moeten opvragen en ik denk dat we daar goed aan hebben gedaan. Met name als er geen makelaar is betrokken bij een dergelijke transactie is dit wel van belang. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zijn er nog vragen dan verneem ik dat graag van u. Wij zullen deze reactie ook plaatsen op klantenvertellen.nl." Daarop werd door cliënt gereageerd dat we inderdaad een volmacht hadden verstuurd waar kosten voor in rekening werden gebracht aan verkoper waarmee hij niet tevreden was (omdat hij zelf een volmacht had gemaakt). Wij reageerden als volgt: "Dat klopt. Ons beleid is dat wij zelf een volmacht maken. Voor het maken, het toezenden aan en voor het zorgen dat deze op de juiste wijze wordt getekend en dat deze wordt verwerkt in de akte worden kosten gemaakt die we in rekening brengen (dus niet alleen voor het maken). In deze had verkoper er al een gemaakt die de lading achteraf best had kunnen dekken, maar beleid is wel beleid en ook voor die tijd worden kosten gerekend. Na overleg heb ik vervolgens besloten de kosten maar niet meer te rekenen. Ik hoop dat dit nog enig inzicht verschaft en nogmaals jammer dat u ons zo'n laag cijfer heeft willen geven." "
Soepel en hulpvaardig
Zeer begripvolle en deskundige medewerkers die goed met ons hebben meegedacht.
Ik ben bijzonder tevreden over de notaris. Vriendelijk en altijd bereidt een toelichting te geven
Prima geholpen. Snel en gemakkelijk geregeld.
Prima advies, correct behandeld, daadkrachtig en proces als plezierig en accuraat ervaren. chapeau !
Zeer ervaren, proffesioneel en efficiente dienstverlening. Vriendelijke mensen en een kantoor welke ik anderen zou aanbevelen.
Geachte heer, mevrouw, Duidelijke cijfers lijkt me, en de voor zich spreken. Ik wil u hierna laten zien hoe deze conclusie tot stand is gekomen. Na het eerste contact met uw kantoor volgde een onduidelijke offerte. Zo was bijvoorbeeld niet duidelijk in het daaropvolgende telefoongesprek of bestaande hypotheken wel of niet doorgehaald moesten worden. Er werd mij gevraagd wat daarmee moest gebeuren. Daarna bleef het bijna een week stil en heb ik zelf gevraagd naar de voortgang. Het opsturen van een volmacht was daarbij onderdeel van de werkzaamheden. Verteld is dat deze volmacht per post verstuurd zou worden. Twee dagen na mijn contact is dit per mail gedaan. 'Dat gebeurt altijd per mail', werd later gezegd. Ik maakte uit een van de telefoongesprekken op dat de Rabobank Montfoort volgens u geen informatie aan u mocht verstrekken, vanwege geheimhouding richting derden. Dat vond ik vreemd, temeer omdat u veel met elkaar samenwerkt. Navraag door mij bij de bank bevestigde mijn gedachte, ook zij vond dit vreemd om te horen. Het kan misschien aan de betreffende medewerker van de bank hebben gelegen, resultaat was echter dat van enige ontzorging geen sprake was. Iets wat je van een notariskantoor mag verwachten. Dan de rekening. Een dag voor tekening van de aktes wordt ik telefonisch gevraagd een bedrag over te maken. Een zeer korte deadline, rekening houdend met de transactietijd van bedragen. 'Het rekeningnummer staat op de nota', werd er daarbij gezegd. De nota ontbrak, laat staan een specificatie van de gemaakte notariële kosten. Tot slot een dag later met verbazing de ontvangst bij de afspraak van ondertekening meegemaakt. Niet het gevoel gehad dat daarbij enige aandacht vanuit uw kantoor voor een toch niet onbelangrijk moment is gegeven. Niet bekend was bijvoorbeeld waarvoor ik kwam en werd ik met een andere, wachtende, client kort in contact gebracht. Ik mocht vervolgens plaatsnemen aan de ronde tafel, vanwaar ik uw medewerkers aan het werk zag. En kon horen overleggen. Onbegrijpelijk. Ik kon niet anders dan uw nota voor het transport te voldoen, maar de hoogte van uw honorarium staat in geen enkel verband met de geleverde kwaliteit van de dienstverlening die je van een notariskantoor mag verwachten. Ik zou een creditering als zijnde 50 procent van de gemaakte uren gerechtvaardigd vinden, maar ik dicht mijzelf weinig kans daartoe. Wat rest is mijn kritiek die misschien helpt om nog eens goed naar uw dienstverlening te kijken. Met vriendelijke groeten, Rik Bakker
Geachte heer Bakker, Jammer dit te moeten vernemen. Ik was zelf niet op kantoor en heb van dit dossier niets meegekregen in verband met mijn vakantie. Uiteraard heb ik deze beoordeling direct intern besproken. In de offerte staat doorgaans wel duidelijk of er wel of geen doorhalingen zijn van hypotheken en wat de kosten per doorhaling zijn of dat we uitgaan van geen doorhalingen, maar van mijn collega's begreep ik dat zij van u hadden begrepen dat er geen doorhaling behoefde plaats te vinden maar dat het zou gaan om een ontslag uit aansprakelijkheid. Kennelijk is dat niet helder afgestemd. Nadat bleek dat er een aflossing moest plaatsvinden hebben zij er alles aan gedaan om zo snel mogelijk een aflosnota op te vragen. Die aflosnota hebben ze pas vlak voor het passeren ontvangen in verband met doorlooptijd van de bank. Daarom kreeg u dit ook pas vlak voor het passeren. Verder begreep ik van onze collega's dat ze steeds telefonisch contact met u hebben gehouden tijdens de behandeling van het dossier en dat er steeds goede gesprekken met u zijn gevoerd. De vraag wie iemand is als hij of zij binnenkomt terwijl er een afspraak in de agenda staat: tja, dat zou de collega hebben kunnen zien in de agenda. Aan de andere kant komen er best veel mensen ook binnen die geen afspraak hebben dus ze vragen het wel vaak. De ronde tafel: ik weet dat dat niet een passende plek is, maar dat houdt dan in dat de wachtkamer in gebruik is voor een bespreking en alle andere spreekkamers ook in gebruik zijn (het kantoor telt helaas naast de kantoortuin maar 2 spreekkamers en een wachtkamer). Ik neem aan dat de collega's tijdens het bezoek en de vermoedelijk korte wachttijd aan de ronde tafel geen vertrouwelijke informatie hebben uitgesproken (als ik aanwezig ben wordt daar wel op gelet, wetende dat die ronde tafel alleen maar wordt gebruikt als het niet anders kan). Ik hoop dat ik hiermee onze kant van de gang van zaken heb kunnen schetsen en ik neem deze beoordeling zeker heel serieus. Ik hoop dat u een volgende keer wel weer voor ons kiest en u ons een herkansing gunt, en ik ben u dan ook graag persoonlijk van dienst! Met vriendelijke groet, Arjan Kuiper, notaris
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.