Uiterst correcte behandeling, nauwkeurig, vriendelijk.

Ik heb diverse malen contact gehad met het Notariskantoor Oudewater inzake de aankoop van een een huis door mijn zoon, de schenkingsakte en de vertrekking van de hypotheek. Contacten verliepen via email en telefonisch. De gestelde vragen waren kort, zakelijk, op tijd en correct. Afhandeling is verlopen zoals je dat van een goed notariskantoor mag verwachten. Dat is tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid.

Snelle reactie en goed meedenken

Geweldig geholpen

Betreft aanvraag verklaring van Erfrecht Goede en duidelijke uitleg voor een betaalbare prijs. Via email prima op de hoogte gehouden van de stand van zaken.

Klantvriendelijk, duidelijk en snel. Een geoliede machine waarin automatisering optimaal wordt benut

Zie bovenstaand

Dhr. H. Born is iemand met verstand van zaken waar het heel prettig mee schakelen is.

Sinds 2005 ben ik serieel ondernemer. Dat houd in dat er al een flink aantal oprichtings- en overdrachtsakten zijn gepasseerd. Nagenoeg allemaal verzorgd door Dhr. Born, werkzaam bij Notariskantoor Oudewater. Vakbekwaam, alert en behulpzaam. Ik beveel hem daarom ook van harte aan.

Overtrof mijn verwachtingen

Alle acties werden prima gecommuniceerd. Heldere uitleg van wat er moest gebeuren. Snelle online afwikkeling van de verklaring van erfrecht. een absolute aanrader!

snelle afhandeling van verklaring van erfrecht

Selle afhandeling van een verklaring van erfrecht. Gemakkelijk alles van uit huis regelen en geen onnodige bezoekjes aan de notaris. Ook nog voordeliger als via een standaard notaris

Hele goede ervaring!

Ik ben zeer tevreden met deze online notaris om de Verklaring van Erfrecht op te stellen! De afspraken zijn duidelijk, snelle informatie over de voortgang, ook als het wat langer duurt omdat het bijvoorbeeld nog op informatie van de gemeente moet worden gewacht. Fijn dat vanuit de notaris een extra aansporing aan de gemeente is gegeven waarna de akte kon worden opgesteld. Ondertekenen met iDIN ging ook probleemloos. De factuur is netjes gespecificeerd. De akte zelf kwam ook snel digitaal binnen. Als ik nog een keer een notaris nodig heb kom ik zeker terug!

keurig snel en adequaat

We zijn vanaf het eerste contact goed duidelijk en snel geholpen. Dank

Volledige ontzorging en dienstverlening van de hoogste kwaliteit

Fijne mensen, betrokken, vakkennis, afspraak is afspraak, lange termijn relatie, gewoon goed. Al 15 jaar niet verder over nadenken, maar Oudewater bellen. Dan wordt het goed geregeld.

Snelle reactie

Snelle reactie op onze offerte en telefonisch onderhoud.

Super!

Super snel geregeld. Duidelijke communicatie en uitleg via de mail. Kortom: een echter aanrader!

Prima uitleg

Geen kantoor voor complexe zaken

Ik zal het kantoor niet tot op de grond toe af fikken, het zal best volstaan voor het simpele werk van een huis overschrijven en dergelijke maar dit kantoor zou mijn keuze niet zijn met een wat complexere zaak waarin meerdere eigenaren of erfgenamen bij betrokken zijn. De door onze familie ontvangen stukken bevatte dusdanig veel (schrijf)fouten dat het eigenlijk te schandalig voor woorden is, mogelijk een stagiaire aan het werk geweest of een medewerker die snel naar het zwembad wilde maar van enige zorgvuldigheid was in ieder geval geen sprake. Dit kantoor had mijn voorkeur al niet maar de kopende partij loopt er mee weg, waarschijnlijk vanwege de tarieven, net als met andere dingen is goedkoop vaak duurkoop en juist met een notaris moet je voor kwaliteit gaan.

Geachte heer De Kamper, Jammer dit te moeten vernemen langs deze weg! Inderdaad zouden schrijffouten niet voor moeten komen in een dergelijk juridisch stuk, dat ben ik met u eens. Ik begreep dat het te maken had met identiteitsgegevens die niet goed waren verwerkt. Het stuk is opgesteld door een collega met veel ervaring, maar nog niet met ons computersysteem (ze is op dit kantoor nog niet zo lang werkzaam) en daardoor zijn die fouten vermoedelijk veroorzaakt. Alhoewel de akte dan wordt doorgenomen/nagekeken door een andere collega worden identiteitsgegevens en personalia (die in het systeem normaal worden ingevoerd en dan via een comparitie in een akte worden gezet) normaliter niet gecontroleerd, omdat dat dat normaal ook niet gecontroleerd hoeft te worden. Deze collega had nog niet alle controles gedaan van de partijen zoals dat gebruikelijk is en was dat wel gedaan dan waren die foutjes er niet in geslopen. Daarvoor excuses! Verder is het juridisch/inhoudelijk een heel mooi stuk geworden vind ik dus ik ben het niet met u eens dat wij geen kantoor zouden zijn voor complexe zaken. Tenslotte wil ik benadrukken dat wij geen prijsvechter zijn en we zijn in deze ook niet uitgezocht louter op het tarief. Ik hoop uiteraard dat u uw cijfer nog zult willen aanpassen en wij zullen intern nog een keer alles met elkaar bespreken om te voorkomen dat één en ander nog een keer voor kan komen en zodat dergelijke stukken foutloos, zonder typefouten, verzonden kunnen worden. Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper

Makkelijk je zaken zo te regelen.

Ik had de ervaringen al gelezen en dacht dat alles iets vlotter zou verlopen nog, daar ik enige familielid ben. Echter het was toch nog binnen de 3 weken dat alles rond was. Het ging om een verklaring v Erfrecht.

goede communicatie

Ondanks de beperkingen voortkomende uit de corona quarantaine maatregelen goed gecommuniceerd per mail. Zo ook met een digitale vergadering de noodzakelijke handtekeningen in bijzijn van de notaris gezet.

goede service + communicatie

heel simpel omschreven: vlot, helder communicatie en resultaat positief. een aanrader dus om via deze site bepaalde zaken te regelen

Goede partner.

Top. Alles direct begrepen. Machtiging. Kostte geen tijd.

Goed geregeld!

Via doehetzelfnotaris.nl bij Oudewater terecht gekomen voor een Verklaring van Erfrecht. In het verlengde hiervan ook een Akte van Verdeling geregeld! Prettig contact en praktische oplossingen voor de identificatie tijdens de Coronacrisis!

Uitstekend!

Zeer klantvriendelij: ook behulpzaam bij extra vragen - zonder dit in rekening te brengen. Ik ben bijzonder tevreden over dit kantoor.

Zeer klantgericht en maatschappelijk betrokken

Professionele dienstverlening naar wens!

Heb zelf een heel goede ervaring omdat ik via doehetzelfnotaris.nl de nodige artikelen naar eigen inzichten heb kunnen formuleren. De verificatie was ook conform. De afhandeling - het proces - in dit geval online - was super professioneel opgezet en uitgevoerd.

zeer slechte ervaring

helaas is onze ervaring zeer slecht door ons kosten te laten maken die echt niet nodig waren geweest,bij ondertekening werd er niet naar de vereiste papieren gevraag ,en dit gebeurde zonder notaris maar door de koffiedame,

Dit is onze rechtstreekse reactie geweest naar deze cliënt: "Jammer dit te moeten lezen! We hebben er alles aan gedaan om het vlot af te kunnen wikkelen conform het verzoek van partijen. Alles is per volmacht gegaan. Daarvoor hebben we geen extra kosten gerekend overigens. Volmachten hoeven niet per se in bijzijn van de notaris zelf getekend te worden. Wat wel belangrijk is, is die onderbouwing voor de waarde waarom wij gevraagd hebben. Ik denk dat u daar met name op doelt als u het heeft over die extra kosten. Dat zijn geen kosten die niet gemaakt hadden hoeven te worden. In de jurisprudentie zien we namelijk steeds vaker notarissen die worden geschorst en zelfs ontslagen als er geen goede waardegrondslag is voor een overdracht. In het kader van zorgvuldigheid hebben we daarom gemeend die wel te moeten opvragen en ik denk dat we daar goed aan hebben gedaan. Met name als er geen makelaar is betrokken bij een dergelijke transactie is dit wel van belang. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zijn er nog vragen dan verneem ik dat graag van u. Wij zullen deze reactie ook plaatsen op klantenvertellen.nl." Daarop werd door cliënt gereageerd dat we inderdaad een volmacht hadden verstuurd waar kosten voor in rekening werden gebracht aan verkoper waarmee hij niet tevreden was (omdat hij zelf een volmacht had gemaakt). Wij reageerden als volgt: "Dat klopt. Ons beleid is dat wij zelf een volmacht maken. Voor het maken, het toezenden aan en voor het zorgen dat deze op de juiste wijze wordt getekend en dat deze wordt verwerkt in de akte worden kosten gemaakt die we in rekening brengen (dus niet alleen voor het maken). In deze had verkoper er al een gemaakt die de lading achteraf best had kunnen dekken, maar beleid is wel beleid en ook voor die tijd worden kosten gerekend. Na overleg heb ik vervolgens besloten de kosten maar niet meer te rekenen. Ik hoop dat dit nog enig inzicht verschaft en nogmaals jammer dat u ons zo'n laag cijfer heeft willen geven." "

Soepel en hulpvaardig

Deskundig

Zeer begripvolle en deskundige medewerkers die goed met ons hebben meegedacht.