Geen gericht advies en onduidelijke communicatie

Helaas geen positieve ervaring bij het laten invullen van een aangifte erfbelasting door dit notariskantoor. Het ontbrak aan precies datgene waarvoor wij een notaris hadden ingeschakeld, namelijk: een helder, gericht advies. Uiteindelijk hebben we zelf een berekening gemaakt en aangegeven hoe wij de aangifte ingevuld wilden hebben. Hieronder een toelichting van de zaken die ons zijn tegengevallen. Advisering: we kregen geen goed advies, op concrete vragen werd niet ingegaan. Op onze vraag wat in onze specifieke situatie het beste was, mailde de notaris een algemeen informatieblad. Communicatie: warrige formulering en onduidelijke taal in e-mails. Met jargon kunnen wij overweg, maar de vreemde mix van juridische en populaire taal maakte de e-mails onleesbaar en onbegrijpelijk. Organisatie: geen overdracht van ons dossier toen een medewerker vertrok. Het kantoor gebruikt geen beveiligd systeem om stukken te versturen of digitaal te tekenen. Bejegening: een medewerker die meerdere fouten maakte en dossiers door elkaar haalde, reageerde laconiek en bot: ‘U maakt zeker nooit fouten?’ De notaris zelf was wel correct en vriendelijk. Afspraken: de kosten vielen aanzienlijk hoger uit. De factuur is op ons verzoek wel naar beneden bijgesteld, maar het blijft veel voor de geleverde dienst. Als de notaris meer tijd aan ons dossier heeft besteed dan gebruikelijk, dan komt dat vooral door de warrige communicatie.

Ik vind het jammer dit te moeten vernemen. Een collega is toen vertrokken en toen is het overgenomen door een andere collega. Het is sinds de opdrachtverlening druk op kantoor en ik begrijp dat dit wat "warrig" kan zijn verlopen. Met die nieuwe collega was niet direct een klik mee. Toen is besloten dat ik het zelf zou behandelen en dat is volgens mij allemaal netjes verlopen (dat schrijft u hierboven gelukkig ook wel!). We hebben een mooi voorstel met wat berekeningen gemaakt over de diverse opties, informatie verschaft, en nadat alles helder was de aangifte afgemaakt en ingediend. Volgens mij zijn alle vraagpunten keurig beantwoord en is overal duidelijk op gereageerd. Qua tijd: door het vele advieswerk was dat veel te positief ingeschat en werd het al snel meer dan we allemaal hadden gedacht en gehoopt. We hebben uiteindelijk in rekening gebracht wat vooraf dus als maximaal tarief was afgesproken. Portaal: normaal gebruiken wij ons portaal om zaken te versturen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom mijn collega's daarmee niet gestart zijn, want dat doen we doorgaans altijd op die manier. Omdat er niet mee werd gewerkt in dit dossier ben ik daarmee ook niet verder gegaan. Jargon: het is en blijft moeilijke taal, die erfbelastingwetgeving en Successiebelastingregels. En zaken als "oprenting" en "fiscaal vruchtgebruik" kunnen we nu eenmaal niet anders benoemen, want dan slaan we de spijker mis. Ik heb verzocht om het cijfer aan te passen, want een 3 is en blijft onvoldoende terwijl wij uiteindelijk een prima resultaat hebben geleverd met mooie fiscale voordelen en daarmee zou het toch zeker een 5,5 of 6 moeten zijn qua cijfer! Met vriendelijke groet en altijd bereid tot nader overleg, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper

Vlot, professioneel en zeer vriendelijk geholpen

Notaris Kuiper heeft op een zeer vlotte en professionele manier de oprichting van de stichting verzorgd. Er werd snel en uitgebreid gereageerd op vragen en de akte ziet er keurig verzorgd uit. Ook de ontvangst op kantoor was zeer prettig.

Snel, kundig en behulpzaam!

Op aanraden bij dit notariskantoor terechtgekomen en zeer kundig geholpen. Heel toegankelijk en prettig in de communicatie.

Vlotte afhandeling

Geen dagen of weken hoeven wachten, snel en correct.

Teveel standaard benadering

In gesprek met notaris zelf goed advies gekregen over verklaring van erfrecht en afstand doen van vruchtgebruik. In de akte was het vergeten en de behandelend medewerker wist niet meer wat besproken was en zei dat het niet opgenomen hoefde te worden. Dat begrepen we, maar we hadden daarom verzocht. De stukken waren vervolgens incompleet vergestuurd. En bovenal geen excuses hiervoor maar je het gevoel geven dat je zeurt. Update: Het notariskantoor reageert dat ze dit niet kunnen terugvinden en dat dit mogelijk van Doe het zelf notaris is of van Notariële diensten is geweest. Dat is niet het geval.

Afgelopen maandag heb ik hier direct op gereageerd. Wij kunnen u niet vinden in ons systeem. Het kan goed zijn dat u gevraagd heeft om informatie / een verklaring van erfrecht bij Doe Het Zelf Notarissen / Notariële Diensten. Alleen bij de ondertekening en afronding komen wij dan in beeld en dan heeft u met hen contact gehad en niet met ons. Ik vraag mij dus af of u wel contact met ons heeft gehad en ik denk eigenlijk van niet! Mocht het anders zijn dan vernemen we graag van u en natuurlijk komen we verder ook graag in contact met u. Mocht het kloppen wat ik schrijf dan is de beoordeling voor DHZ/ND die hun eigen "klanten vertellen" hebben. Wilt u deze er dan afhalen? Ik stuurde u daartoe al een verzoek. We horen graag! Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper

Snel en accuraat

Er wordt op dit kantoor snel en accuraat gewerkt. De benadering is vriendelijk. En dit tegen een schappelijke prijs.

snel en efficiënt wordt gereageerd en afgehandeld!

Snel en efficiënt wordt gereageerd en afgehandeld.

Snel, zorgvuldig en voordelig.

Na twee afwijzingen door lokale notariskantoren verzoek voor een verklaring van erfrecht (te druk) deze online mogelijkheid gevonden. Een helder, zorgvuldig digitaal proces dat binnen de korts mogelijke tijd werd afgerond met de gewenste verklaring van erfrecht. En dat voor zeer acceptabele kosten. Erg prettig in de vervelende periode van afwikkeling na een overlijden.

Zeer vlot, en adequaat van gevraagde gegevens voorzien

Op een prettige manier te woord gestaan en zeer snel de door mij gevraagde gegevens per mail ontvangen, zonder kosten als service !

Altijd goed en snel geregeld

Altijd prettig contact en zeer goede ervaringen met alles wat ze doen

Vriendelijk te woord gestaan ! En snelle reactie! Top

Boven al aangegeven

Slagvaardig en klantvriendelijk

Zeer aardige Medewerkster v kantoor maakte voor mij ( en mijn dossier)tijd vrij, terwijl ik zonder afspraak was Binnengelopen op dit kantoor tbv informatie over vastleggen financiële afspraken met familie. Top service !!

Top *****

Goede ontvangst, duidelijk, vlotte uitleg en bespreking qua testament. Zeer tevreden!

Alles super geregeld!

Bij binnenkomst gelijk gevraagd of je koffie of thee wil, héérlijke cappuccino en espresso. De heer Kuiper heeft uiterst correct alles nog een keer doorgenomen. En met een kleine correctie konden we de testamenten tekenen. Kregen alles keurig op papier mee en daarna ook nog digitaal. In het kader van de corona mocht je de pen waarmee getekend had meenemen (mooie pen). Conclusie alles top!

Erfrecht snel en correct afgehandeld

Beste mensen, de on line doehetzelf notaris is een verademing. De notaris is correct regelt zaken helder en duidelijk. Geeft goed aan wat jij als gebruiker moet aanleveren of goedkeuren en de kosten zijn aanzienlijk minder dan de lijfelijke notaris. De zaken zijn goed en snel geregeld. Ik raad u deze notaris warm aan.

Prima envlot geregeld

Prima geregeld

Kille afhandeling bij tekenen acte

Op zich was de afhandeling van de hypotheekacte in orde. Het bezoek bij het ondertekenen van de acte was teleurstellend. We werden binnengelaten door een mevrouw die kortaf deed en ons nogal bot een kamer in dirigeerde. Er werd geen koffie aangeboden (was vanwege de coronamaatregelen -hetgeen wij een vreemde redenatie vonden). Na vijf minuten verscheen de notaris die binnen vijf minuten een samenvatting afraffelde, handtekeningen liet zetten en ons naar buiten dirigeerde. Ook bleek dat wij 5 dagen dagrente (75 euro) moesten betalen omdat de ondertekening op vrijdagmiddag plaatsvond. Als je dat op een maandag tot en met donderdag doet betaal je max voor twee dagen aan de bank waar je weggaat. Daarvoor waren we niet vooraf gewaarschuwd. We betaalden ook nog eens 25 euro aan de notaris omdat die het bedrag langer op zijn rekening had staan en daar rente over moet betalen.

Altijd aanspreekbaar

Regelmatig ben ik aanwezig bij dit kantoor. De notaris “Arjan” ken ik al toen hij nog werkzaam was in Woerden. Het kantoor is flexibel en de notaris is altijd aanspreekbaar voor mij ook na kantoortijd. Een betrouwbaar kantoor met no nonsens. Echter de koffie kwaliteit staat absoluut niet in verhouding met de kwaliteit van de werkzaamheden.

Uitstekend!

Snel en adequaat geholpen; alles digitaal. Super!

Erfrechtverklaring online makkelijk en snel geregeld

Goedkoop, snel en makkelijk en ik hoef niet naar een kantoor om te identificeren.

Bij doehetzelfnotaris.nl een verklaring van erfrecht aangevraagd en dit notariskantoor bleek daar achter te zitten. Een zeer positieve ervaring,alles gebeurt online zodat je niet meer fysiek naar een notaris hoeft te gaan. Je wordt bij elke stap op de hoogte gehouden en na twee weken was alles al rond. Identificatie van de erfgenamen gebeurde via de bank middels iDin. Na betaling van een zeer vriendelijke prijs werd de verklaring van erfrecht toegemaild. Zeer aan te bevelen.

Snel, kundig en duidelijk

Ik ben erg blij met Notariskantoor Oudewater. Ik vind dat ze erg snel reageren, ze werken hard en denken vooral mee. Het meest knappe vind ik nog dat ze de 'lastige taal' goed kunnen omzetten naar een taal die ik ook begrijp. Ze leggen het duidelijk uit zodat ik goed weet wat ik doe of waar ik aan toe ben. Complimenten!

Behulpzaam

Het contact wat er is geweest liep voorspoedig.

Geachte mevrouw Vermeulen, Dat is jammer te vernemen maar ook jammer dat u dat op onze website heeft gezet. Wij hebben feitelijk nog niets gedaan met uw dossier, want dat wordt - totdat het passeert - behandeld en voorbereid door Doe Het Zelf Notaris / Notariële Diensten. Dus zou u de review willen verwijderen of willen aanpassen als dat nog gaat? U moet dan zijn bij Notariële Diensten / Doe het Zelf notaris en uw kritiek is dan niet terecht voor wat betreft Notariskantoor Oudewater. Ik heb uw ongenoegen doorgezet naar Notariële Diensten zoals ik u heb aangeven! Ik heb het ondertussen ook besproken met Notariële Diensten en zij hebben aangegeven u niet verder te kunnen helpen (zij kunnen ook alleen redelijk standaard aanvragen in behandeling nemen). Zij hebben dat ook met u afgestemd en zij hebben de opdracht geannuleerd en u het teveel betaalde al terugbetaald. Dus ook zij hebben - denk ik - netjes gereageerd! Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper, notaris te Oudewater Notariskantoor Oudewater Rodezand 42, Oudewater Postbus 31, 3420 DA Oudewater Tel : 0348-473000 / 0348-561427 Email: a.kuiper@notarisoudewater.nl Site: www.notarisoudewater.nl Wilt u ons beoordelen? Heel graag! https://www.klantenvertellen.nl/invite-link/1039411/notariskantoor_oudewater

Flexibel, klantgericht, vriendelijk

Een kantoor dat zich mijns inziens heeft aangepast aan de huidige tijd en situatie waarin (nog) meer flexibiliteit is gewenst. Fijn contact, snelle reactie, meedenken en oplossingsgericht. Meer kan ik me van een notariskantoor niet wensen.

Uiterst service gericht, denken mee met de klant

Zijn heel laagdrempelig bij benadering. Zij wijzen erop wat je zelf kan doen en dat scheelt best maar laten de keuze aan de client. Komen echt na wat beloofd wordt en denken mee als het onverwacht toch net iets anders wordt. Vriendelijke mensen.