Maffia

om 20 meter riool schoon te maken en te inspecteren deden ze 2,5 uur over. Lokkertje is 99E inclusief voor eerste half uur en voorrijkosten. Wilden 660E hebben, direct betalen anders bleven ze zitten. Maak van te voren een vaste prijsafspraak!!

• Nazorg en Garantie

Geachte heer v.d. V............ (uit Grathem) Bedankt voor uw recensie. Erg jammer dat u ook hier weer halve waarheden verteld die mijn bedrijf in een slecht daglicht moeten zetten. We weten beiden (en ook mijn medewerkers) wat er zich allemaal op 31-3-2022 heeft afgespeeld bij u in Grathem. Omdat u er voor gekozen heeft dit openbaar te delen, voel ik mij genoodzaakt om hier het echte verhaal te vertellen. Dit verhaal deel ik net zoals u graag openbaar. Op Maandag 28 Maart 2022 heeft u mij gebeld met het verzoek een camera inspectie bij u in Grathem te komen uitvoeren. Dit naar aanleiding van herhaaldelijke verstoppingen en rioolproblemen in het verleden. U had het vermoeden dat er ergens boomwortels in de riolering zouden zitten, die de doorstroming zouden blokkeren. Om dit te bevestigen moest er een inspectie plaatsvinden. Wij hebben toen in overleg samen een afspraak ingepland voor Donderdag 31 Maart 2022 om +/- 8:30 á 9:00 uur op locatie. Donderdag 31 Maart zijn onze monteurs om 8:40 uur bij u en bespreken met u de uit te voeren werkzaamheden. U overhandigd de monteurs een schets (welke achteraf niet blijkt te kloppen) van het tracé van de riolering. De monteurs gaan op uw aanwijzing en onder uw persoonlijk toezicht aan de slag met het inspecteren van de riolering. Al snel blijkt de riolering zwaar vervuild en plaatselijk (zelfs) verstopt door vet/zeep/zand waardoor de camera geen beeld kan genereren en verdere inspectie geen meerwaarde heeft. De situatie word met u en uw partner bekeken en besproken, de monteurs geven aan dat ze de leidingen eerst moeten ontstoppen en reinigen alvorens zij een camera inspectie kunnen uitvoeren. U geeft opdracht voor het ontstoppen/reinigen van de leidingen. De leidingen worden onder begeleiding van de camera (i.v.m. putten en zij-aansluitingen) ontstopt en gereinigd, in totaal zijn de monteurs +/- 1 uur met de reiniging bezig. Toen de leidingen schoon genoeg waren voor inspectie, hebben de monteurs uiteindelijk de inspectie kunnen uitvoeren. U en uw partner zijn permanent bij alle werkzaamheden aanwezig geweest en alle stappen zijn stap voor stap met u besproken en geëvalueerd. De camera beelden zijn op uw verzoek vastgelegd en er is door onze inspecteur een rapportage opgemaakt van de constateringen. In totaal zijn wij 2 uur bezig geweest met de reiniging en de inspectie. Tijdens de inspectie is gebleken dat de Terreinleiding (materiaal Gres) in de voortuin zeer slecht is en vervangen dient te worden. De Verzamelleiding (materiaal AC) onder de woning is eveneens in zeer slechte staat, en deze dient ook gerenoveerd of vervangen te worden om verstoppingen etc. te voorkomen. Onze medewerkers hebben al deze bevindingen middels tekst en foto's vervolgens vastgelegd in de werkbon. Op basis van de uitgevoerde werkzaamheden is er vervolgens een factuur voor u opgemaakt. Toen de medewerkers vervolgens de werkbon met daarop de bevindingen, constateringen en prijzen aan u presenteerden sloeg de stemming om van gemoedelijk naar zeer onprettig tot dreigend. U en uw partner hebben onze medewerkers vervolgens persoonlijk beschuldigd van onkunde, oplichterij en maffia praktijken. U noemde de uitgevoerde werkzaamheden letterlijk "een grote Show" Kijk ik snap dat de uitkomst van het onderzoek niet het gewenste resultaat (boomwortels) voor u naar voren heeft gebracht en dat u geschrokken bent van de bevindingen. Ook het feit dat de werkzaamheden (in totaal 3 uur) incl. reistijd, iets langer geduurd hebben als wat u mogelijk in eerste instantie verwacht had, is vervelend. Maar u heeft voor alle uitgevoerde werkzaamheden persoonlijk opdracht gegeven. Toen de sfeer echt grimmig werd hebben mijn medewerkers mij vanuit de auto gebeld en de situatie uitgelegd. Ik heb vervolgens telefonisch contact met u opgenomen, tijdens dit gesprek gaf u aan dat u het niet eens was met het totaal bedrag en dat u verder niets meer van mijn bedrijf (offerte, beelden en rapportage) wenst te ontvangen. Ook drong u erop aan dat de monteurs acuut (zonder betaling) moesten vertrekken, want anders zou u een paar mannetjes van het werk bellen en die zouden er dan wel even voor zorgen dat onze medewerkers zouden vertrekken. Uit ons gesprek maakte ik op dat u via de achterdeur reeds de woning had verlaten en dat u op uw werk was. Uw vrouw was echter wel nog thuis. Na een uitvoerig gesprek aan de telefoon van 15 minuten heb ik met u afgesproken dat ik de Beeldopname, Rapportage en de gewerkte uren van de tweede monteur niet zou berekenen, hiermee gaf ik u een voordeel van € 174,- incl. Btw. Met dit voorstel bent u uiteindelijk akkoord gegaan en heeft u vrouw het resterende bedrag per pin voldaan. Ook heeft uw vrouw de werkbon ondertekend voor akkoord. Dat u mij nu achter op deze manier benaderd vind ik een zeer kwalijke en zeer achterbakse zaak. In bovenstaande beoordeling praat u over Maffia en lokkertje van € 99,- Laat ik duidelijk zijn; wij zijn absoluut geen Maffia bedrijf (kijk eens naar al onze beoordelingen op klantenvertellen en de gemiddelde waardering van gemiddeld 9,2) en € 99,- is geen lokkertje, bij ons kan iedereen schriftelijk of via de e-mail de geldende tarieven opvragen. Wij bieden klanten ook de mogelijkheid om via onze website een offerte formulier in te vullen waarop wij normaliter binnen 24 uur reageren met de geldende tarieven en deze tarieven zijn voor elke particulier gelijk. Ook staat de volgende tekst duidelijk op onze website: "We hanteren een tarief van € 99,- inclusief BTW voor Ontstopping en Reinigingswerkzaamheden. Dit tarief geldt voor het eerste half uur en is inclusief voorrijkosten tot 25 Km vanaf Swalmen en incl. inzet van ontstopping / reinigingsmaterieel. Mochten de werkzaamheden meer tijd in beslag nemen, denk hierbij bijvoorbeeld aan graafwerk, dan komt er € 24,- inclusief BTW per kwartier bij. Bovengenoemde bedragen zijn exclusief eventuele avond- of weekendtoeslagen. Tarieven gelden alleen voor particulieren en betaling dient bij voorkeur per PIN of CONTANT te geschieden. Overige werkzaamheden zoals bijv. Camera inspectie, detectie, wortelfrees, reparatie, renovatie en relinings werkzaamheden, vallen allemaal niet onder de eerdergenoemde tarieven! Wanneer u informatie wenst over de tarieven van onze overige werkzaamheden kunt u altijd telefonisch of via de mail contact met ons opnemen". LEZEN EN BEGRIJPEND LEZEN, zijn twee verschillende dingen. Ik wens u heel veel succes met de renovatie van uw riolering, gezien de geconstateerde gebreken word dit nog een kostbare aangelegenheid voor u. Met vriendelijke groet, William Huppertz Directeur/Eigenaar RIR Leidingtechniek B.V.

Vlug en adaquad geholpen

Na melding vlugge afspraak. Vriendelijke medewerkers die vooraf uitlegden wat ze gingen doen. Gedurende het werk gewezen op de problemen. Probleem ten deel opgelost. Bij nabespreking diverse opties aangegeven wat verder te doen. Ik zou RIR aan iedereen aanbevelen.

• Nazorg en Garantie

Verstopping snel en efficient verholpen

Zie boven

• Nazorg en Garantie N.v.t.

Prettige medewerkers. Deden vakkundig en snel hun werk

• Kwaliteit N.v.t.

Prima werk

Goed alround werk jongens werkt door Oprit netjes opgeruimed

Complimenten!

Riool RIR heeft vakkundig de inspectie uitgevoerd en verholpen. Zeer uitgebreide informatie erna ontvangen en de situatie goed in kaart gebracht.

• Nazorg en Garantie N.v.t.

Geweldig goed geholpen tegen een betaalbare prijs.

Daags na mijn stroomstoring stond RIR al bij mij aan de deur. In een uur tijd was de verstopping, welke op een moeilijk bereikbare plaats zat al geklaard. Zonder een spoor van het werk achter te laten werd het karwei beëindigd.

• Nazorg en Garantie

Vakkundig, spoedig en bovenal vertrouwd.

• Nazorg en Garantie

Zeer deskundig, weloverwogen uitvoering van werkzaamheden.

In een rustige werksfeer werd de relining uitgevoerd. De opdrachtgever werd op een klantvriendelijke manier betrokken bij de uitvoering. Ook toen er onverwacht nieuwe problemen zich voordeden werd er deskundig meegedacht om een oplossing te vinden voor het probleem. In de nazorg werd er gezorgd voor goede zinvolle documentatie van het opgeloste probleem en de relining. Fijn om met RIR te werken.

Zeer goede service

Ondanks dat ze eigenlijk bezet waren een paar dagen toch gelijk dezelfde dag gekomen. En netjes en snel gewerkt. Blij dat het weer voor het nieuwe jaar is opgelost

kwaliteit staat hoog

Het oplossen van het verstopte riool werd zeer professioneel en hard gewerkt, gezocht naar een oplossing ( en ook gevonden) waarna de oprit ook weer werd hersteld

Goed!

Correct gemaakte afspraak nagekomen. Werkzaam correct uitgevoerd!

Ervaren mensen

Komen op tijd. Hebben goed materiaal bijzich en maken een goede verslaglegging.

Kwaliteitsbedrijf

Ondanks dat ze in eerste instantie het probleem niet konden oplossen, werd er toch door beide heren naarstig gezocht naar het probleem, en gevonden. Ondanks dat de duisternis inviel, werd er toch door hun gewoon doorgewerkt totdat alles in orde was, en alles zeer netjes opgeruimd was. Chapeau ! Familie Geerlings, Beesel

• Nazorg en Garantie

Prettige communicatie en vakmanschap.

Technisch inzicht en daarna alles schoon opgeruimd.

• Nazorg en Garantie

Wat ik hieronder geschreven heb.

Zeer snel en vakkundig uitgevoerd.

fantastisch

Kwamen gelijk na 1 telefoontje, kundig en behulpzaam

Uitstekende en vakkundige hulpverlening

Wij zaten met een groot probleem. De mensen van de RIR hebben dit uitstekend en vakkundig opgelost. Hulde!!!

Voortreffelijk vakmanschap!!!

Onderzoek wordt verricht door deskundigen, die oog hebben voor detail. Op het gebied van communicatie zéér concreet en duidelijk.

10 jaar ergernis in 2 uur weg

Super tevreden. Afspraak is afspraak maakt RIR meer dan waar. Ervaring met andere bedrijven maakte huiverig om weer een riool ontstopbedrijf in te schakelen. We hadden onszelf meer dan 10 jaar ergernis kunnen besparen, als we eerder van RIR gehoord zouden hebben.

• Nazorg en Garantie

Blij dat we met jullie in zee zijn gegaan. Kan niet anders zeggen dat ik meer dan tevreden ben.

• Nazorg en Garantie N.v.t.

waarom goed : een goed en duidelijk onderzoek duidelijke terugkoppeling juiste reactie vriendelijk personeel

Alles perfect

RIR komt al jaren geregeld voor rioolwerkzaamheden. Ik kan me geen beter bedrijf wensen.

• Nazorg en Garantie

Degelijk en kennis van zaken

Voor het eerst heb ik het gevoel gehad dat er serieus en met de nodige vakkennis naar mijn “probleem” gekeken is.

Super tevreden

De twee heren hebben het probleem snel en vakkundig opgelost. Vriendelijk, rustig, netjes en eerlijk...... complimenten. Bedankt

Over Techniek Nederland