Filters

10

Professioneel, vakkundig, vriendelijk, meedenkend

Fijn contact tijdens de uitvoering met de twee mannen op locatie. Denken mee en zochten met mij het probleem op. Betrokken mij als klant ook bij de oorzaak probleem en oplossing ervan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
9

Breuk in het hoofdriool. Uitstekend geholpen door RIR

Breuk in het hoofdriool onder de keuken. Openbreken van de keukenvloer was geen optie. Contact gezocht met RIR. Vanaf het allereerste moment bleek de vakkundigheid. Na uitgebreide camera inspectie hebben ze het plan van aanpak voor het relinen van de pijp besproken, de kosten en eventueel opties voor een ontstopping putje op de oprit. De werkzaamheden incl. opties zijn naar volle tevredenheid uitgevoerd door William, Noud, Roel en Pieter. Het team is zeer vakkundig, erg goed op elkaar ingespeeld, werken super netjes en namen de tijd om mijn honderd vragen tussendoor te beantwoorden. Ik ben zeer tevreden en kan RIR zeer zeker aanbevelen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

prima service

prima service

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Top!

Medewerkers komen deskundig over, werken met professionele apparatuur en leggen alles goed uit.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
10

Blij

Vriendelijke , werknemers en snelle correcte eerlijke afhandeling ! Dank jullie wel !

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
9

Netjes en correct gewerkt

Ik ben tevreden over het geleverde werk. ER is heel netjes gewerkt en alles weer netjes opgeruimd. Medewerkers zijn correct en vriendelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
10

Vlotte afhandeling van klacht

William gaf goede uitleg en advies.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Jongens die weten waar ze mee bezig zijn

Gewoon goed probleem gevonden . Hopen dat de oplossing ook snel word uitgevoerd

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
10

Zeer tevreden over de service van R I R

Goede Morgen.Tot nu toe ben ik wel te spreken over u dienste.ik heb 2 x gebruik gemaakt van u diensten en ben zeer te spreken over R I R

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
10

Technisch bekwaam en communicatief snel, vriendelijk en duidelijk.

Ben door de Gemeente geadviseerd. Na de camera inspectie plus de voorlopige doorspoeling van het riool was er geruststelling na de schrik van de overstroming. Vooral ook dankzij het betrouwbare oordeel van de heer Huppertz en zijn duidelijke uitleg waarbij ik mee mocht kijken op de monitor naar de beelden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
2

Maffia

om 20 meter riool schoon te maken en te inspecteren deden ze 2,5 uur over. Lokkertje is 99E inclusief voor eerste half uur en voorrijkosten. Wilden 660E hebben, direct betalen anders bleven ze zitten. Maak van te voren een vaste prijsafspraak!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie

Reactie van het bedrijf

Geachte heer v.d. V............ (uit Grathem) Bedankt voor uw recensie. Erg jammer dat u ook hier weer halve waarheden verteld die mijn bedrijf in een slecht daglicht moeten zetten. We weten beiden (en ook mijn medewerkers) wat er zich allemaal op 31-3-2022 heeft afgespeeld bij u in Grathem. Omdat u er voor gekozen heeft dit openbaar te delen, voel ik mij genoodzaakt om hier het echte verhaal te vertellen. Dit verhaal deel ik net zoals u graag openbaar. Op Maandag 28 Maart 2022 heeft u mij gebeld met het verzoek een camera inspectie bij u in Grathem te komen uitvoeren. Dit naar aanleiding van herhaaldelijke verstoppingen en rioolproblemen in het verleden. U had het vermoeden dat er ergens boomwortels in de riolering zouden zitten, die de doorstroming zouden blokkeren. Om dit te bevestigen moest er een inspectie plaatsvinden. Wij hebben toen in overleg samen een afspraak ingepland voor Donderdag 31 Maart 2022 om +/- 8:30 á 9:00 uur op locatie. Donderdag 31 Maart zijn onze monteurs om 8:40 uur bij u en bespreken met u de uit te voeren werkzaamheden. U overhandigd de monteurs een schets (welke achteraf niet blijkt te kloppen) van het tracé van de riolering. De monteurs gaan op uw aanwijzing en onder uw persoonlijk toezicht aan de slag met het inspecteren van de riolering. Al snel blijkt de riolering zwaar vervuild en plaatselijk (zelfs) verstopt door vet/zeep/zand waardoor de camera geen beeld kan genereren en verdere inspectie geen meerwaarde heeft. De situatie word met u en uw partner bekeken en besproken, de monteurs geven aan dat ze de leidingen eerst moeten ontstoppen en reinigen alvorens zij een camera inspectie kunnen uitvoeren. U geeft opdracht voor het ontstoppen/reinigen van de leidingen. De leidingen worden onder begeleiding van de camera (i.v.m. putten en zij-aansluitingen) ontstopt en gereinigd, in totaal zijn de monteurs +/- 1 uur met de reiniging bezig. Toen de leidingen schoon genoeg waren voor inspectie, hebben de monteurs uiteindelijk de inspectie kunnen uitvoeren. U en uw partner zijn permanent bij alle werkzaamheden aanwezig geweest en alle stappen zijn stap voor stap met u besproken en geëvalueerd. De camera beelden zijn op uw verzoek vastgelegd en er is door onze inspecteur een rapportage opgemaakt van de constateringen. In totaal zijn wij 2 uur bezig geweest met de reiniging en de inspectie. Tijdens de inspectie is gebleken dat de Terreinleiding (materiaal Gres) in de voortuin zeer slecht is en vervangen dient te worden. De Verzamelleiding (materiaal AC) onder de woning is eveneens in zeer slechte staat, en deze dient ook gerenoveerd of vervangen te worden om verstoppingen etc. te voorkomen. Onze medewerkers hebben al deze bevindingen middels tekst en foto's vervolgens vastgelegd in de werkbon. Op basis van de uitgevoerde werkzaamheden is er vervolgens een factuur voor u opgemaakt. Toen de medewerkers vervolgens de werkbon met daarop de bevindingen, constateringen en prijzen aan u presenteerden sloeg de stemming om van gemoedelijk naar zeer onprettig tot dreigend. U en uw partner hebben onze medewerkers vervolgens persoonlijk beschuldigd van onkunde, oplichterij en maffia praktijken. U noemde de uitgevoerde werkzaamheden letterlijk "een grote Show" Kijk ik snap dat de uitkomst van het onderzoek niet het gewenste resultaat (boomwortels) voor u naar voren heeft gebracht en dat u geschrokken bent van de bevindingen. Ook het feit dat de werkzaamheden (in totaal 3 uur) incl. reistijd, iets langer geduurd hebben als wat u mogelijk in eerste instantie verwacht had, is vervelend. Maar u heeft voor alle uitgevoerde werkzaamheden persoonlijk opdracht gegeven. Toen de sfeer echt grimmig werd hebben mijn medewerkers mij vanuit de auto gebeld en de situatie uitgelegd. Ik heb vervolgens telefonisch contact met u opgenomen, tijdens dit gesprek gaf u aan dat u het niet eens was met het totaal bedrag en dat u verder niets meer van mijn bedrijf (offerte, beelden en rapportage) wenst te ontvangen. Ook drong u erop aan dat de monteurs acuut (zonder betaling) moesten vertrekken, want anders zou u een paar mannetjes van het werk bellen en die zouden er dan wel even voor zorgen dat onze medewerkers zouden vertrekken. Uit ons gesprek maakte ik op dat u via de achterdeur reeds de woning had verlaten en dat u op uw werk was. Uw vrouw was echter wel nog thuis. Na een uitvoerig gesprek aan de telefoon van 15 minuten heb ik met u afgesproken dat ik de Beeldopname, Rapportage en de gewerkte uren van de tweede monteur niet zou berekenen, hiermee gaf ik u een voordeel van € 174,- incl. Btw. Met dit voorstel bent u uiteindelijk akkoord gegaan en heeft u vrouw het resterende bedrag per pin voldaan. Ook heeft uw vrouw de werkbon ondertekend voor akkoord. Dat u mij nu achter op deze manier benaderd vind ik een zeer kwalijke en zeer achterbakse zaak. In bovenstaande beoordeling praat u over Maffia en lokkertje van € 99,- Laat ik duidelijk zijn; wij zijn absoluut geen Maffia bedrijf (kijk eens naar al onze beoordelingen op klantenvertellen en de gemiddelde waardering van gemiddeld 9,2) en € 99,- is geen lokkertje, bij ons kan iedereen schriftelijk of via de e-mail de geldende tarieven opvragen. Wij bieden klanten ook de mogelijkheid om via onze website een offerte formulier in te vullen waarop wij normaliter binnen 24 uur reageren met de geldende tarieven en deze tarieven zijn voor elke particulier gelijk. Ook staat de volgende tekst duidelijk op onze website: "We hanteren een tarief van € 99,- inclusief BTW voor Ontstopping en Reinigingswerkzaamheden. Dit tarief geldt voor het eerste half uur en is inclusief voorrijkosten tot 25 Km vanaf Swalmen en incl. inzet van ontstopping / reinigingsmaterieel. Mochten de werkzaamheden meer tijd in beslag nemen, denk hierbij bijvoorbeeld aan graafwerk, dan komt er € 24,- inclusief BTW per kwartier bij. Bovengenoemde bedragen zijn exclusief eventuele avond- of weekendtoeslagen. Tarieven gelden alleen voor particulieren en betaling dient bij voorkeur per PIN of CONTANT te geschieden. Overige werkzaamheden zoals bijv. Camera inspectie, detectie, wortelfrees, reparatie, renovatie en relinings werkzaamheden, vallen allemaal niet onder de eerdergenoemde tarieven! Wanneer u informatie wenst over de tarieven van onze overige werkzaamheden kunt u altijd telefonisch of via de mail contact met ons opnemen". LEZEN EN BEGRIJPEND LEZEN, zijn twee verschillende dingen. Ik wens u heel veel succes met de renovatie van uw riolering, gezien de geconstateerde gebreken word dit nog een kostbare aangelegenheid voor u. Met vriendelijke groet, William Huppertz Directeur/Eigenaar RIR Leidingtechniek B.V.

10

Vlug en adaquad geholpen

Na melding vlugge afspraak. Vriendelijke medewerkers die vooraf uitlegden wat ze gingen doen. Gedurende het werk gewezen op de problemen. Probleem ten deel opgelost. Bij nabespreking diverse opties aangegeven wat verder te doen. Ik zou RIR aan iedereen aanbevelen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Verstopping snel en efficient verholpen

Zie boven

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
8

Goed geholpen

Prettige medewerkers. Deden vakkundig en snel hun werk

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit N.v.t.
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
8

Prima werk

Goed alround werk jongens werkt door Oprit netjes opgeruimed

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Complimenten!

Riool RIR heeft vakkundig de inspectie uitgevoerd en verholpen. Zeer uitgebreide informatie erna ontvangen en de situatie goed in kaart gebracht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
10

Geweldig goed geholpen tegen een betaalbare prijs.

Daags na mijn stroomstoring stond RIR al bij mij aan de deur. In een uur tijd was de verstopping, welke op een moeilijk bereikbare plaats zat al geklaard. Zonder een spoor van het werk achter te laten werd het karwei beëindigd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
8

Vakkundig, spoedig en bovenal vertrouwd.

Top!

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Zeer deskundig, weloverwogen uitvoering van werkzaamheden.

In een rustige werksfeer werd de relining uitgevoerd. De opdrachtgever werd op een klantvriendelijke manier betrokken bij de uitvoering. Ook toen er onverwacht nieuwe problemen zich voordeden werd er deskundig meegedacht om een oplossing te vinden voor het probleem. In de nazorg werd er gezorgd voor goede zinvolle documentatie van het opgeloste probleem en de relining. Fijn om met RIR te werken.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
9

Zeer goede service

Ondanks dat ze eigenlijk bezet waren een paar dagen toch gelijk dezelfde dag gekomen. En netjes en snel gewerkt. Blij dat het weer voor het nieuwe jaar is opgelost

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.
10

kwaliteit staat hoog

Het oplossen van het verstopte riool werd zeer professioneel en hard gewerkt, gezocht naar een oplossing ( en ook gevonden) waarna de oprit ook weer werd hersteld

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
9

Goed!

Correct gemaakte afspraak nagekomen. Werkzaam correct uitgevoerd!

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
9

Ervaren mensen

Komen op tijd. Hebben goed materiaal bijzich en maken een goede verslaglegging.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Kwaliteitsbedrijf

Ondanks dat ze in eerste instantie het probleem niet konden oplossen, werd er toch door beide heren naarstig gezocht naar het probleem, en gevonden. Ondanks dat de duisternis inviel, werd er toch door hun gewoon doorgewerkt totdat alles in orde was, en alles zeer netjes opgeruimd was. Chapeau ! Familie Geerlings, Beesel

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie
10

Prettige communicatie en vakmanschap.

Technisch inzicht en daarna alles schoon opgeruimd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Kwaliteit
  • Vakmanschap/Deskundigheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie

Over Techniek Nederland

Techniek Nederland is de belangrijkste vereniging voor ondernemers in de installatiebranche, de technische dienstverlening en de elektrotechnische detailhandel. De leden van de vereniging zijn technische experts en dienstverleners op een breed terrein. Ze plaatsen niet alleen technische systemen in uw woning of bedrijf, maar leveren ook advies en voeren de regie over ingewikkelde technische projecten, van ontwerp en plaatsing tot beheer en onderhoud.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd