Niet klantgericht

Op 24-12-2020 twee energie labels aangevraagd. Hierover tot op heden geen reactie mogen ontvangen alleen de bevestigingsmail met dossier nummer. Op 14-0-2021 wederom hierover gemaild en de urgentie van de aanvraag aangegeven. Geen reactie ontvangen. Absoluut geen klantgericht bedrijf waarbij deze hiermee geen teken afgeeft van betrouwbaarheid. Dezelfde dag na deze review is het gelijk opgepakt en zijn de energielabels binnen. Dank voor het snelle oppakken.

Geachte mevrouw Wieringa, Het spijt ons zeer dat we niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. U heeft net als duizenden andere Nederlanders kort voor de kerstdagen voor twee woningen de gratis energielabels aangevraagd. Bij de bevestiging hebben we aangegeven dat u prioriteiten per email kunt doorgeven. Gisteren heeft u ons drie berichten gestuurd met het verzoek om voor 18 januari terugkoppeling te geven. Vandaag (15 januari) hebben we beide aanvragen behandeld. Omdat we duizenden aanvragen moeten behandelen, kan het zijn dat er niet binnen enkele uren op emails wordt gereageerd. Als we dit beeld wel hadden geschetst, moeten wij ons hiervoor excuseren. Ondertussen wensen we u veel succes met de verkoop. Aan de daarbij behorende energielabels zal het wat ons betreft niet liggen.

duurde wat langer maar dat was te verwachten met een gratis label

op 21 december aanvraag gedaan, na 1 maand nog niks ontvangen. heb bij de aanvraag ook niet aangegeven dat er haast bij was. (was er ook niet op dat moment) Nu gaat ons huis onverwacht volgende maand in de verkoop, Immocert deze week gemaild met de mededeling dat ons huis in de verkoop gaat en na enkele dagen ontving ik vanochtend het energielabel. Top geregeld!

Toch nog gelukt

Begin december de aanvraag gedaan. We wisten dat het vanwege de drukte langer dan gebruikelijk zou duren. Inmiddels zaten we ver in januari en nog geen certificaat. Op 13 januari een mail gestuurd en gevraagd naar de stand van zaken, echter een reactie bleef uit. Na een negatieve beoordeling op deze site, had ik echter binnen 3 uur een certificaat en een auto-reply op mijn eerdere e-mail in mijn inbox. Het kan dus toch wel!! Daarom mijn eerste onvoldoende score nu uiteindelijk omgezet in een voldoende. Echter, had het naar mijn idee toch makkelijker gekund.

Label gekregen

Ik begrijp dat het erg druk is en dat het gratis is dus kun je er niet teveel van verwachten. Laat dan in ieder geval iets van je horen, bijv. dat het enkele maanden duurt. Nu krijg ik geen enkele reactie- waarschijnlijk ook geen Energielabel meer. Toch nog het Energielabel mogen ontvangen na 2 maanden. Omdat het een gratis service is heb ik de review omgezet naar een ruim voldoende (7). Als nu nog de communicatie verbetert krijgen ze een 9 of 10 Bedankt in ieder geval voor het gratis verstrekken van het Energielabel- daar krijg ik toch weer een gevoel van.

Gratis, maar lange wachtijd

17-12 een aanvraag gedaan, wist dat het langer ging duren. Daarna niets meer vernomen. En ja, ik weet dat het gratis is, en het een beetje oneerbiedig is, te klagen over een gratis service. Na een ietwat negatieve beoordeling, mijn label daags erna reeds ontvangen. Het was verstandig geweest wanneer U alle aanvragers, en dat zullen er best veel geweest zijn, even een groepsmail gestuurd had, dat het wegens drukte langer duurt, maar dat het er aan komt Nu was het even de vraag of de aanvraag naar U doorgezet was. In ieder geval is het geregeld, waarvoor dank.

Geachte heer Veenstra, Helaas hebben we niet aan uw verwachtingen kunnen voldoen. U heeft ons op donderdagmiddag een bericht gestuurd, waarin u aangeeft dat u er bekend mee bent dat we erg druk zijn. We willen graag iedereen "gehoor" geven, maar dat lukt niet altijd binnen 1 werkdag. U heeft binnen 3 werkdagen na uw bericht het energielabel wel ontvangen.

Geen response op aanvraag 2020-12-09

Behalve een bevestigingsmail gelijk na de aanvraag nooit meer iets gehoord. Bellen is ook zinloos want daar val je na je keuze in een zwart gat.

erg slecht!!

Ik heb begin december mijn energielabel aangevraagd maar sindsdien geen enkele reactie meer gehad. Telefonisch is dit bedrijf absoluut niet bereikbaar. Er wordt ook niet gereageerd op email verzoeken. Ik raad dit bedrijf ten zeerste af!

Geachte heer Bergsma, Wat vervelend dat u ontevreden bent over de duur van afhandeling van uw energielabel. U heeft op 6 december net als duizenden andere Nederlanders een gratis energielabel aangevraagd en ons op 22 december gevraagd wat de status van de aanvraag was. Daarop hebben we u op 23 december laten weten dat uw aanvraag in behandeling is en we prioriteit geven aan de aanvragen waarbij vanwege verkoop een strikte deadline geldt. Daarbij is genoemd dat u uw deadline ook kenbaar kon maken, zodat we hiermee rekening kunnen houden. Onze reactie is verzonden naar het emailadres waarmee u de aanvraag heeft gedaan. Dat is een ander adres dan waarmee u op deze reviewsite bent ingelogd, dus dat is mogelijk de oorzaak van de verwarring. Dat wij niet reageren is echter niet juist. Bovendien heeft u het gratis energielabel inmiddels ontvangen op het bij ons bekende emailadres. woningen die werkelijk worden verkoeen

geen reactie gekregen

op 9-11-2020 heb ik een energielabel aangevraagd, daarna nooit meer iets gehoord. ook na het sturen van enkele mails geen enkele reactie ontvangen.

Geachte heer, mevrouw de Maertelaere, Het spijt ons zeer dat we u niet binnen afzienbare tijd uw gratis energielabel hebben kunnen bezorgen. U heeft ons vandaag om 15:04 verzocht aan te geven wanneer u het energielabel kan verwachten. Naar aanleiding daarvan hebben wij direct uw aanvraag afgehandeld. Ondertussen heeft u om 15:10 het formulier op deze website opgezocht en ingevuld. We hechten waarde aan een correcte weergave van feiten. Daarom noemen we in de bevestiging van een aanvraag dat de verwerking van een gratis energielabel langer dan een week op zich laat wachten, maar dat we graag rekening houden met prioriteiten. Zo hebben we u naar aanleiding van uw bericht direct van een energielabel voorzien.

Nog steeds geen antwoord

Ik heb 5-12-2020 aangevraagd en nog niks gehoord. Snap dat het druk is maar toch. Hoop dat het snel geregeld wordt.

Geachte heer van Ennink, Het spijt ons dat u langer op uw gratis energielabel moet wachten dan u had verwacht. We willen uw aanvraag graag snel behandelen. We kunnen in het systeem van energielabels echter niet zoeken op naam. Als u daarom het betreffende adres wilt doorgeven, zullen we het direct voor u afhandelen.

Anders dan ik had gehoopt.

Begin december mijn energielabel aangevraagd.Het zou enkele dagen duren, wat voor mij geen probleem is . De enkele dagen zijn nu enkele weken,en ik heb <helaas< nog niets vernomen.En ik denk dat ik niet de enigste ben.

Nog steeds niet ontvangen

Begin december mijn energielabel aangevraagd. Er werd duidelijk aangegeven dat het ongeveer een week zou kunnen duren. Dat was wat mij betreft geen probleem, maar we zijn inmiddels bijna 4 weken verder en ik heb nog steeds geen bericht. Ik lees hieronder dat meer mensen tegen dit probleem aan zijn gelopen en na een bericht hier snel geholpen werden. Ik hoop dat dit ook voor mij geldt.

Geen aanrader

Het kost niks, maar je krijgt ook niks! 19-11 aanvraag ingediend, vandaag, 31-12, nog altijd niets vernomen, zelfs niet na herhaalde mail- en telefonische contactpogingen.

Helaas nog geen label ontvangen

Op 8 december mijn label aangevraagd. Geen probleem dat het wat langer duurt, echter nooit meer iets gehoord. Nu blijkt dat ik niet de enige ben en dat een negatieve recensie wonderen doet.....jammer. Hopelijk ontvang ik.mijn label op zeer korte termijn! Na plaatsen van mijn recensie ontvang ik mijn label inderdaad binnen 30 minuten. Heeft u snel uw label nodig blijkt dit dus de aanpak.

Gratis maar Duurt lang

Ik heb 10 november een aanvraag gedaan. Er was redelijk snel een aanvulling gevraagt. Ik een offerte van mijn zonnepanelen bij geleverd en gezecht dat deze er echt kwamen. Maar deze is niet door gevoerd, we een label gekregen maar helaas dus zonder de zonnepanelen. Nu heb ik een factuur gekregen en 18 december door gestuurd en wacht op andwood. Hopelijk geregeld voor 2021. Wel mag ik zeggen dat ze het gratis doen.

Het is bij het vereenvoudigd energielabel de bedoeling dat u zelf de juiste aangifte doet en de juiste bijlagen aan uw aangifte toevoegt. Wij kunnen deze alleen controleren, maar niet wijzigen. Naar aanleiding van uw mail met de facturen voor zonnepanelen heeft u onze reactie met instructies per mail ontvangen. Blijkbaar hebben uw review en ons bericht elkaar gekruist. U heeft tot 23:59 op 31 december 2020 de gelegenheid om de procedure opnieuw te doorlopen. Wij hebben dan tot 1 april 2021 de gelegenheid om uw aanvraag af te wikkelen.

Immocert reageert pas als je een slechte beoordeling achterlaat.

14 december heb ik mijn energielabel aangevraagd. Ik heb alleen een bevestiging gekregen dat immocert mijn aanvraag heeft ontvangen. Na een week gemaild met de vraag hoe het ermee staat. Geen reactie. Gebeld en gegevens ingesproken. Geen reactie. Vandaag nogmaals gebeld en proberen iemand van immocert te spreken. Deze optie werkt niet. Nogmaals mijn gegevens ingesproken. En ik wil echt graag voor 31 december mijn energielabel. Dus graag REAGEREN! Dat hebben ze nu gedaan, binnen een paar minuten. Immocert komt pas in actie als hier een slechte beoordeling staat. Ik vind dat geen manier van doen. Ik heb helemaal voor niks weken in de rats gezeten of immocert nu wel of niet voor het energielabel gaat zorgen.

Geachte mevrouw Nelissen, Het spijt ons zeer dat de afhandeling van uw aanvraag langer heeft geduurd dan u verwachtte. In de periode rond de kerstdagen zijn wij echter niet in staat geweest om binnen enkele dagen u terug te contacten. In uw mail van 14 december gaf u al aan dat uw aanvraag elders niet werd behandeld. ImmoCert doet dat wel. Inmiddels heeft u uw energielabel dan ook ontvangen. Met betrekking tot de snelheid van handelen wordt bij de aanvraag al bevestigd dat de verwerkingstijd langer is dan gemiddeld. Er worden in de laatste weken van het jaar duizenden aanvragen gedaan. Deze kunnen we niet allemaal binnen enkele dagen afhandelen. Wel vermelden we dat als men haast heeft met het energielabel, men dat kenbaar kan maken. In dat geval geven we een aanvraag de nodige prioriteit. Dat is bij u ook gebeurd. U heeft -zoals u wenste- voor 31 december uw energielabel ontvangen voor 0 euro. Beter kunnen we u niet van dienst zijn.

Aanvraag alsnog tijdig verwerkt, dank je wel!

Aanpassing: er blijkt miscommunicatie met mijn ouders te zijn geweest. Op 15.12.2020 is het energielabel al verstuurd. Dank daarvoor! Initiële klacht: op 14.11.2020 heb ik een energielabel aangevraagd voor mijn ouders (0241010000004754-01). Op 21.11.2020 per mail herinnerd, daarna nog 2 keer gebeld. Niets meer van gehoord. Graag zou ik zien dat het energielabel voor 1.1.2021 wordt afgegeven. Ik vind het jammer dat het op deze manier moet, want voor ons zelf was het energielabel er binnen een paar uur, dat gaf mij vertrouwen dat het energielabel voor mijn ouders er ook op tijd zou zijn. Aangezien het label er nu niet is, maak ik nu de keuze dat ik niet zou aanbevelen, terwijl wij zelf dus wel een goede ervaring hadden. Dubbel gevoel dus. Ik hoop dat er nu nog tijdig wordt gereageerd, dan maak ik een positieve aanbeveling :)

Klasse, zelfs met de kerstdagen binnen 2 dag rond

Top, snelle en duidelijke mailwisseling. Op kerstavond mij aanvraag ingediend en 2 dagen later is de aanvraag rond. dank

Klantenservice is slecht

7 november aanvraag gedaan via de Rijksoverheid. Een tweetal weken geleden telefonisch contact, omdat ik nog niets vernomen heb. Toezegging van een medewerkster dat er een mail met de status van de aanvraag zou komen, aanvraag zou in behandeling zijn. Nu half december telefonisch alleen bereikbaar via een keuzemenu, welke niet doorschakelt. Maar een formulier gestuurd, hopelijk zijn we niet genaaid. Vanaf 1 januari wordt het een groter probleem om een Energielabel te krijgen.Overigens om telefonisch bij Rijksoverheid navraag te doen is ook een feestje, al 30 minuten in de wacht. Zoals in alle reviews direct een label ontvangen. Misschien meer mensen op het informeren van mensen zetten ipv het beoordelen van reviews?

Geen bevestigingsmail en geen energielabel

Begin december mijn aanvraag gedaan voor een energielabel voor de woning. Helaas geen bevestigingsmail en nu ook geen energielabel. Volgens rijksoverheid.nl is mijn aanvraag wel bij immocert terecht gekomen.

Snel bericht na extra verzoek

Begin deze maand de aanvraag gedaan. Helaas duurde het toch wat langer dan ik had ingeschat ondanks de melding van langer dan een week. Alsnog per e-mail extra aangegeven of ik hem wat sneller kan hebben, omdat ik er nu echt meer haast mee heb. En gelukkig hebben ze mij na dit extra verzoek, prima en snel geholpen. Dus harstikke blij dat ik nu mijn energielabel kosteloos heb mogen ontvangen. Super!

Niks meer gehoord

Op 1 november een aanvraag gedaan voor het energielabel. Ik snap heel goed dat het druk kan zijn of is, maar laat dat dan even weten aan de klanten. Tot nu toe niks meer vernomen van Immocert. Jammer en slechte service dus. Na deze recensie is het binnen een half uur geregeld. Ik begrijp nu dat als je haast hebt met je energielabel je dit moet aangeven bij je aanvraag, dat wordt het binnen 1 wel geregeld. Bedankt voor uw inzet Immocert!

Geachte heer Hofman, Bedankt voor uw recensie. We doen het werk graag en zijn blij dat we zoveel mensen van een energielabel kunnen voorzien. Door de toegenomen werkdruk is het wel moeilijk om de juiste prioriteit aan de aanvragen te geven. Omdat men dit zelf niet kan aangeven bij de aanvraag, zijn we afhankelijk van de dialoog. We zetten ons altijd in om iedereen op tijd te bedienen. Gelukkig is dat in uw geval ook weer gelukt.

Na bevestiging bleef het enige tijd stil tot vandaag

14/10 verzoek ingedient voor verkrijgen label. Na concept review en navraag of ik het label maar elders moest aanvragen binnen 5 minuten een mail met gevraagde label. Kortom het kan dus toch (heel) snel (dank daarvoor) maar onduidelijk blijft waarom het langer duurde dan werd aangegeven. Voor nu tevreden en geef ik een voldoende. Voor een nog betere dienstverlening zou ik willen adviseren de geschatte termijn ruimer aan te houden of toch binnen de termijn reageren die wordt aangegeven bij de aanvraag. Dit ondanks dat de dienstverlening gratis is.

Geachte heer, mevrouw Hummel, Wat vervelend dat u zo lang heeft moet wachten op uw gratis energielabel. U heeft vandaag per email uw navraag gedaan en meteen besloten van het medium Klantenvertellen gebruik te maken om uw mening kenbaar te maken. Het gratis energielabel heeft u inmiddels ontvangen.

Na de aanvraag geen contact meer

18 oktober de aanvraag voor een energielabel gedaan, daarna nog een paar keer gemaild en via de site contact gezocht. Helaas geen reactie meer gekregen.

TOP geregeld!

Gisterenavond de aanvraag ingediend en vervolgens vanmorgen de energielabel al in de mailbox! Super geregeld, kon niet sneller. @Wel per mail verzocht de energielabel graag op kort termijn af te handelen. Nou dat was zeker op kort termijn! Dank hiervoor.

Antwoord na reactie op deze site

Pas na een negatieve reactie op deze site antwoord gekregen, binnen een half uur :-) "had je maar moeten aangeven dat je haast had", is de reactie. ik heb geen haast, maar als het ministerie roept dat het allemaal zo gepiept is, moet je je klanten niet een maand in complete radiostilte laten. iets met verwachtingsmanagement ?

Geachte heer van den Berg, Hartelijk dank voor uw reactie. Wat vervelend dat u lang op uw gratis energielabel heeft moeten wachten. U heeft op 5 november uw aanvraag gedaan. Daarbij werd in de bevestiging door ons het volgende vermeld: "LET OP: Als u het energielabel snel nodig heeft, is het raadzaam dit per email aan ons door te geven." Op 30 november heeft u ons een email gestuurd met de vraag of het klopte dat u nog geen reactie had ontvangen. Naar aanleiding daarvan hebben wij u op 1 december geantwoord met de toelichting dat door het grote aantal aanvragen de wachttijd is opgelopen. Ondertussen is op dezelfde dag uw aanvraag wel afgehandeld en heeft u uw certificaat inmiddels ontvangen.

Over ImmoCert

ImmoCert is uitgever van energielabels voor alle soorten gebouwen. We beoordelen aanvragen voor het vereenvoudigd energielabel via internet, maar inspecteren ook de gebouwen om een energie-index te berekenen. Dit doen wij met en voor diverse EPA adviseurs in heel Nederland