Filters

9

Makkelijk, toegankelijk en vriendelijk

Behulpzame en vriendelijke medewerkers. Fijne gedachte om echt groene stroom te hebben. Tip; App waarin je je verbruik duidelijk ziet, zowe verbruik als de kosten

  • Aanbevelen? Ja
10

goed eerlijk bedrijf

duidelijke voorlichting en maandrapporten. heel tevreden mee.

  • Aanbevelen? Ja
10

Stroom doet het goed

Telefoon laad op, laptop werk prima, enzovoorts. Vaatwasser doet het ook. Los van verzoekjes om reviews te schrijven laten ze je met rust. Volgens Greenpeace is hun stroom erg groen, en ze hebben ook nog een hoog teruglevertarief. Ik zou ze doen.

  • Aanbevelen? Ja
2

Geen antwoord op de vraag

Ik stelde een vraag maar kreeg iets terug dat niet het antwoord op mijn vraag was. VRAAG: Klantnummer 172087 Ik ben overgestapt van GreenChoice en ik wil u iets vragen over de facturering, want GreenChoice wilde daar niet op ingaan. GreenCoice berekende mij in de eindafrekening voor gas (3 maanden 1/10-31/1) 774 euro Daarvan was maar 242 voor gas, aan energiebelasting stond er 364 euro op, voor die drie maanden dus, een bedrag dat dus hoger is dan het verbruikte gas waarover die belasting geldt. Klopt dat? Of is die energiebelasting van het gas een jaarbedrag, en brengt u ons dit niet dit jaar in rekening? ANTWOORD Vervelend dat Greenchoice je er geen antwoord op kan geven. De energiebelasting is een heel groot gedeelte van jouw afrekening. Als je ook in jouw klantenportaal kijkt bij “contracten” dan zie je bij gas bijvoorbeeld dat een tarief uit een aantal onderdelen bestaat: Leveringstarief (betaal je aan ons) Energiebelasting (betaal je aan de overheid) Opslag duurzame energie (betaal je aan de overheid. Als je dit dan bekijkt in jouw contract dan zie je: (screendumpje) Daarop kun je dus wel zien hoe groot het aandeel is dat rechtstreeks naar de schatkist gaat!

  • Aanbevelen? Nee
5

Ben pas begonnen

Wij zijn sinds een kleine maand pas bij Pure Energie. Onze "eigen" energiebedrijf zou meedoen met een postcoderegeling waar wij sinds 2019 bij zijn aangesloten. In maart vorig jaar hebben wij een nieuw contract voor 3 jaar afgesloten met dat energiebedrijf "omdat zij inderdaad meededen met een postcoderegeling" en wij tevreden waren over de geleverde diensten in de afgelopen jaren. Echter toen onze (kleine) coöperatie contact kreeg met het energiebedrijf kwam de aap uit de mouw: alle verantwoordelijkheden werden bij de coöperatie neergelegd, het energiebedrijf had geen aansprakelijkheid voor als het fout zou gaan etc.; kwam er op neer dat er 13 pagina teksten voorgeschoteld werd aan de coöperatie waar zij (terecht) niks mee konden. Mede door tussenkomst van de Consumentenbond is het 3-jarig contract vroegtijdig ontbonden en konden wij op zoek gaan naar een energieleverancier die wel met de postcoderegeling, prijsstelling en energievormen bij ons paste. Dit is de reden waarom wij zijn overgestapt naar Pure Energie. Voor de rest hebben wij nog geen ervaringen (positief of negatief) met dit bedrijf.

  • Aanbevelen? Ja
8

snel

de energiemeter werkte niet, en ik werd goed geholpen om hem werkend te krijgen

  • Aanbevelen? Ja
9

Alles ging op rolletjes

Voor het eerst overgestapt van energie leverancier. Wij zijn goed geïnformeerd middels een duidelijke offerte. Na acceptatie hiervan hebben wij we geen omkijken meer aan gehad. Alles liep soepel en gestroomlijnd. Op rolletjes dus.

  • Aanbevelen? Ja
4

Ieder jaar weer achter een veel te hoog voorschot aan

Onze maandelijkse kost zijn laag met zo'n €25 per maand. De systemen van pure energie kunnen dit niet aan en dus ieder jaar weer bedelen om een lager maandbedrag. Ieder jaar wordt het bedrag weer met een veelvoud omhoog gegooid.

  • Aanbevelen? Nee
10

Zeer klantvriendelijk, en goed bereikbaar.

Pure Energie is zeker uniek in de wereld aan energiebedrijven. Ze zijn goed bereikbaar, kennen geen wachttijden en je krijgt direct iemand aan de lijn. Ook zijn ze allerminst opdringerig. Dit is bij veel andere grote energiebedrijven wel anders!

  • Aanbevelen? Ja
10

Vlotte overstap naar een groen product

Geen bla-bla en geen mensen aan de lijn die net de eendaagse cursus verkooptechniek achter de rug hebben. Prima geregeld. Geeft een goed gevoel.

  • Aanbevelen? Ja
10

Zeer tevreden

Tot zover zeer tevreden. Kort geleden overgestapt. Overstappen is een fluitje van een cent. Aanmelding, bevestiging, inloggen op persoonlijke omgeving, dashboard, allemaal helder en duidelijk. En natuurlijk 100% groene energie, dat is voor mij het belangrijkste.

  • Aanbevelen? Ja
10

net nieuw, zowel aanbod (& afwikkeling) als communicatie zijn top.

net nieuw, zowel aanbod als communicatie zijn top. Nu zien hoe rest van contract verloopt. Ben benieuwd.

  • Aanbevelen? Ja
3

Meterstanden moeten handmatig doorgegeven worden

Naar mijn mening het enige wat een energie bedrijf goed moet doen werkt niet naar behoren, het verzamelen en factureren van meterstanden.

  • Aanbevelen? Nee
8

Voor een zo'n groen mogelijk steentje voor het klimaat denken we dat we bij Pure-Energie moeten zijn

Onze ervaringen zijn tot nu toe nog goed, afsluiten ging makkelijk, kosten zijn prima. En dat met het idee dat we zo groen mogelijk bezig zijn met een positief steentje voor het klimaat. We zijn benieuwd naar een langere 'samenwerking'

  • Aanbevelen? Ja
8

Beste mensen, Tot nu toe is alles hetzelfde als bij de vorige leverancier.

Wij hebben u niet gekozen op grond van ervaringen van anderen, wij hebben gekozen op grond van de informatie op uw site. Met vriendelijke groet Elly Tielemans

  • Aanbevelen? Ja
10

Zo fijn om 100% groene energie te krijgen

Het is simpel duidelijk en eerlijk bij Puur energie. Geen fratsen. Geen verleiding. Goed geïnformeerde klantenservice. Goede prijs. Zoals het hoort. Maar dat waren we een beetje verleerd in het walhalla van verleiding. Puur. Energie. Dat klopt.

  • Aanbevelen? Ja
9

Zoals het gaat is het prima.

Heb voor jullie gekozen dat ik zelf ook voor duurzame energie ben in de vorm van windenergie en zonnepanelen welke staan op voormalige vuilnis belten en op daken van bedrijven en woningen.(niet op duurzame landbouwgrond).Zelf heb ik ook zonnepanelen. De overgang van leverancier naar Pure Energie is goed verlopen. Ga zo door!

  • Aanbevelen? Ja
10

overstap

Ik kan alleen de ervaring delen met de recente overstap naar Pure-energie. Vlekkeloos, goed geinformeerd over stappen en betalingen duidelijk. Mijn pureenergie ziet er goed uit en ik kan de info er uit halen die ik nodig heb.

  • Aanbevelen? Ja
7

De overstap ging goed. Nu de volgende stap.

Tot nu toe alleen de overstap te beoordelen na de verhuizing. En die ging goed.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel goede On time informatievoorziening

Helpt mij goed het gebruik van de diverse apparaten te optimaliseren en het continue verbruik te beperken. Goed leesbare app. Ik zou ook graag via deze app mijn voorschotbedrag kunnen aanpassen; via de website werkt ook wel, maar onnodige extra route lijkt ne.

  • Aanbevelen? Ja
10

Prettig

Ik ben bij Pure Energie uitgekomen omdat het teruglevertarief hoger was dan bij andere leveranciers. Ik kreeg elke maand een overzicht van mijn energieverbruik en kon mijn energieverbruik en teruglevering ook goed inzien op de website. Mijn termijnbedrag werd aangepast naar hoeveel ik verbruikte en ik krijg goed op tijd geld terug van de afrekening. Ook vind ik het contact met de medewerkers altijd goed!

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekende service

Persoonlijke service van Mike. Kan niet beter.

  • Aanbevelen? Ja
10

Beste energiebedrijf

Beste score voor groene energie, prima teruglevervoorwaarden (zonnepanelen), leuk overzicht elke maand EN behulpzame en slimme mensen aan de lijn bij de klantenservice. :-)

  • Aanbevelen? Ja
10

korte heldere informering

de gegevens die PE geeft wordt kort en toch helder geformuleerd.

  • Aanbevelen? Ja
10

Duidelijk zonder problemen

In januari overgestapt, duidelijk en geen enkel probleem ondervonden, en dat ze de lijst aanvoeren qua duurzaamheid was voor mij doorslaggevend

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.