Filters

1

Geen app, alleen als je tegen betaling een energiemeter aanschaf

Je verbruik kan je allesbehalve makkelijk inzien. Je hebt wel een app maar daar moet je een speciale energiemeter voor aanschaffen. Klantvriendelijkheid, en dus makkelijk gegevens inzien is zeer belangrijk voor mij. Hiervoor zat ik bij Engie, hier was dit prima geregeld. Zal om deze reden zeker niet verlengen.

  • Aanbevelen? Nee
10

Makkelijke overstap!

Overstappen maar Pure Energie ging erg makkelijk. Fijn dat we ons steentje kunnen bijdragen aan een duurzame toekomst!

  • Aanbevelen? Ja
8

Geen

De gebruiksduur is te kort om al een beoordeling te geven.

  • Aanbevelen? Ja
10

Zelf komen de afspraken na.

Zowel de mensen aan de telefoon. En de installateurs aan huis. Alles goed afgewerkt. Top.

  • Aanbevelen? Ja
4

Slechte techniek

Geen app, en de web portal werkt zeer slecht. Tarieven zijn wel goed, maar ik ga weer overstappen want dit werkt zo niet. Wil gewoon een app zoals bij bijna alle andere aanbieders.

  • Aanbevelen? Nee
10

Heel goed

Bij de klantenservice werken gelukkig gewone mensen ipv halve robots

  • Aanbevelen? Ja
9

Goed

Alles heel makkelijk online regelen ,

  • Aanbevelen? Ja
8

Oke

Fijn dat ze alles bij overstappen naar ander zo regelden en bij vragen alle tijd en vriendelijk waren. Ben nog maar net klant meer kan ik dus zeggen.

  • Aanbevelen? Ja
7

Goed maar ruimte voor verbetering

Ik zou graag zien dat er een app komt waarin ik mijn verbruik, gegevens en maandelijkse termijnbedrag in kan zien en aan kan passen waar nodig. Klantenservice heb ik tot nu toe als prettig ervaren maar is gebaseerd op 2 telefonische contacten. Verbruiksoverzicht op de site geeft goed inzicht. De tab meterstanden behoeft enige uitleg met betrekking tot de genoemde 4 telwerken.

  • Aanbevelen? Ja
7

Ik merk er niets van!

Ja, ik mrk nauwelijks dat ik verhuisd ben van leverancier. De overgang ging volledig geruisloos! Wel vind ik het heel jammer dat ik niet maandelijks mijn hoeveelheden energieverbruik meegedeeld krijg en dat ook nog graag afgezet tegen gemiddelden van woning samenstellingen en soorten.Voordeel is: dan hoor je nog eens wat.

  • Aanbevelen? Ja
7

aanmelding en verwerking daarvan gaat erg soepel maar......

Het aanmelden bij Pure Energie, de verwerking daarvan en de communicatie daarom heen gaan erg soepel. Mijn ervaring na de overstap is dat er via het dashboard geen inzicht is in de kosten die het energiegebruik met zich mee brengen. Het enige wat ik kan zien zijn de meterstanden. Wat inhoudt dat ik zelf zou moeten uitrekenen of het voorschot bedrag juist of ongeveer in de richting zit van ons gebruik. Er is een "Pure Energie" meter volgens de app, maar daarvoor moet je een investering doen van 50 euro en deze was op het moment van overstap (tijdelijk) niet beschikbaar. Als een energie bedrijf wil dat haar klanten bewuster omgaan met energie lijkt het mij een voorwaarde dat er een kosteloze app beschikbaar is waarin je regelmatig je verbruik kunt bekijken zonder extra investeringen.

  • Aanbevelen? Nee
10

Zeker een aanrader o. Voor pure energie te kiezen

Kiezen voor schone energie is kiezen voor een leefbare toekomst. Dat maakt pure energie mogelijk!!

  • Aanbevelen? Ja
10

Soepele overgang!

Ik wilde graag de duurzaamste leverancier. Overstappen ging heel makkelijk en fijn. Tevreden!

  • Aanbevelen? Ja
5

ik ben nog maar een maand lid

we hebben nog geen ervaring, nog geen maandoverzicht gekregen, alleen we moeten 90 euro per maand meer betalen als ons vorige. daar zijn we erg van geschrokken

  • Aanbevelen? Nee
10

Net klant, tot nu toe prima

Ik kan nu nog niet veel zeggen, ben net verhuisd en net klant.

  • Aanbevelen? Ja
5

Nog twijfelachtig

Introductie ging erg stroef. Gedoe met de juiste meterstanden. Ik heb nog geen positief gevoel. Ik hoop dat de komende tijd wel te krijgen.

  • Aanbevelen? Nee
3

Participeert in de meest omstreden windpark projecten op land

Ik ben een jaar geleden juist klant geworden omdat pure energie zich inzet voor zo schoon mogelijke energie en "als schoonste uit de bus" komt. Totdat je je gaat verdiepen in de materie en er achter komt wat voor verschrikkelijke op geld beluste wereld er achter die "schone schijn" zit en maatschappelijke betrokkenheid ver te zoeken is. Het is net alsof je kleding koopt bij een bedrijf dat zich voordoet als braafste jongetje van de klas en op hun website schermt met MVO certificaten, en er achter komt dat ze de kleding moedwillig zo goedkoop mogelijk inkopen van Aziatische boevenfirma's dit de kleding mbv kinderen en dwangarbeid heeft vervaardigd. Met een vergelijkbaar contrast kijk ik de manier waarop juist dit soort zwaar over-gesubsidieerde bedrijven, zo veel mogelijk windmolens, zeer dicht bij woonwijken plaatst en op geen enkele manier bereid is water bij de wijn te doen of het gesprek aan te gaan. Ja... wel op papier, maar niet op het moment dat ik als klant het gesprek aan wilt gaan en mijn stem wil laten horen. De projecten waar pure in investeert, behoort tot de meest dominante en meest omstreden projecten die je tegen kunt komen. Ik wil nog steeds graag een energie leverancier die zich echt inzet voor een beter milieu, zichtbaar en merkbaar investeert in duurzame projecten, maar zich bovenal inspant om dit op een manier te doen die echt maatschappelijk verantwoord is.

  • Aanbevelen? Nee
9

Prima

Vriendelijke klantenservice, aantrekkelijke prijs en pluspunt dat het bedrijf geen inkoper/ verkoper van energie is maar een zelfstandig bedrijf is dat energie opwekt. En natuurlijk dat ze groene energie leveren. Dat ze ook bestaande klanten waarderen met aantrekkelijke prijzen was voor mij de reden om naar dit bedrijf over te stappen

  • Aanbevelen? Ja
10

Super groen, goede klantenservice

Ze zijn het groenste energiebedrijf, kijk maar: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/de-groenste-energieleverancier Sommige energiebedrijven kopen certificaten van groene energie die ergens anders toch al groen was opgewekt om op hun stroom te kunnen plakken. Dan kunnen ze die als groene stroom verkopen, Pure Energie doet dat niet. Dat was waarom we naar ze zijn overgestapt. Bonus is dat als je de klantenservice belt je snel iemand aan de lijn hebt die gewoon met je praat in plaats van een script doorloopt. De mensen aan de andere kant lijken ook te weten waar ze het over hebben zonder dat je steeds doorverbonden hoeft worden. (Wij hadden een ingewikkelde situatie rond het overstappen, niet door Pure Energie.)

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima geregeld en natuurlijk duurzaam.

Via een kennis van mij bij Pure Energie terecht gekomen. Probleemloos de aanmelding gedaan voor het leveren van groene stroom . Kernwoorden : duurzaam , groen, simpel en klantvriendelijk. Ga zo door. Groet, Joop

  • Aanbevelen? Ja
10

Zorgeloze overstap, ingangsdatum gemakkelijk aangepast

De overstap was heel eenvoudig. Na ontvangst van de bevestiging realiseerde ik mij dat ik 1 dag te laat zou overstappen. Met 1 e-mail was dit snel aangepast.

  • Aanbevelen? Ja
10

Gewoon goed en geen poespas

Ik ben overgestapt naar Pure-energie omdat ik hun aanbod aantrekkelijk vond en het zag er goed uit. Ik ben erg blij deze keuze te hebben gemaakt...geen poespas..geen vervelende mails...gewoon goed. Een aanrader deze pure-energie.

  • Aanbevelen? Ja
6

niet veel ervaring

Ik heb me overgeschreven, m aar had een dag vergist door tot en met of tot datum van mijn contract. Dus dat gaf extra werk voor mijn eerder leverancier en klein beetje gedoe. Mail naar Pure-energie of contract eerder in kon gaan, vond ik wel makkelijk af doen, je krijgt aanbod van vorige leverancier. Verder is alles soepel verlopen en merk ik niets van overstap en huidige leverancier. Geen mails meer, niets. Aan de ene kant rustig, aan de andere kant, geen idee wat ze doen aan hun missie. Mijn vorige leverancier gaf twee maandelijks overzicht van mijn gebruik, via de mail, dat was wel fijn en mis ik. Dus het is wat onpersoonlijker en verder weg, zonder problemen.

  • Aanbevelen? Nee
8

Goede klantenservice

Zo'n twee maanden geleden overgestapt naar Pure Energie. De klantenservice is goed te bereiken en vragen werden snel opgepakt of meteen beantwoord. De overstap ging soepel. Tot nu toe tevreden!

  • Aanbevelen? Ja
8

Soepele overstap

Overgestapt van Greenchoice naar pure energie. Ging probleemloos. Prettig maandoverzicht met kosten overzicht

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.