Filters

8

Zeer tevreden

Buitengewoon tevreden

  • Aanbevelen? Ja
2

Communicatie contractverlenging niet volledig

Bij het aanbod tot verlengen met 1 jaar, werd onvoldoende transparant gehandeld. Achteraf bleek dat de Energiebelasting per KWh, niet werd meegerekend in de totale Kwh prijs. Dit werd pas duidelijk na verlengen in de bevestigingsmail. Prijs ligt nu hoger dan verwacht en boven de marktprijs. Niet netjes.

  • Aanbevelen? Nee
10

Perfect

Alles duidelijk en prima geregeld. Ook krijg je mensen snel aan de lijn.

  • Aanbevelen? Ja
8

Snel geholpen

Vriendelijk en snel telefonisch co tact gehad, daarna de overstap ook snel en goed geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
10

Snel en correct

Telefonisch goed bereikbaar.

  • Aanbevelen? Ja
10

Wat een service

Prettige benadering en afhandeling. Ze nemen alle tijd om je uitleg te geven. Aanrader!

  • Aanbevelen? Ja
10

100% duurzaam en concurrerende prijzen

Het was eenvoudig naar Purre Energie overstappen en de maandelijkse overzichten (bij slimme meters) zijn helde en overzichtelijk.

  • Aanbevelen? Ja
9

Pure-energie.nl ervaar ik als de wind mee qua bereikbaarheid en zonnig warm qua contact.

Jarenlang was ik klant van Greenchoice maar eind vorig jaar overgestapt naar Pure Energie. Hoewel dat nog kortgeleden is ben ik al veel meer tevreden met deze "Groene" keuze i.p.v. Green Choice. Deze tevredenheid heeft niet in de eerste plaats te maken met de kleur groen ("hemels-" en "-zee" blauw kan tenslotte ook als "natuur" schoon en klimaat/milieu bevorderlijk worden beschouwd), maar bovenal met de Pure Energie klantenservice van de afdeling klantgeluk. Ze zijn uitstekend bereikbaar middels email en telefoon. En dat waardeer ik enorm wanneer het gaat om dat stukje mens tot mens contact, dat van hen bij mij kundig en klantvriendelijk overkomt. Tot het moment van deze review kwamen de wacht- en reactietijden die ze op hun website hebben aangegeven overeen met onze contactmomenten, maar meestal waren ze korter en dus sneller of zelfs geen wachttijd per telefoon. Hun website (incl. mijn account) oogt eenvoudig maar mooi. Daarbij staat alles keurig overzichtelijk aangegeven en mede daardoor navigeert het heel gemakkelijk. Wel mis ik enige informatie over de afvalverwerking van zonnepanelen, windmolens, laadpalen en dergelijken of ik heb niet goed gekeken. Lijkt mij namelijk wel net zo belangrijk om ook te informeren over het afval van dit soort dingen en wat daarmee gebeurt (bijv. recycling en hoeveel). Verder hoop ik dat de zonnepanelen van Pure Energie alleen op daken komen en dat ze de weilanden (natuuroppervlakte) besparen. Bij elkaar genomen ten minste deze review met gegeven beoordeling waard.

  • Aanbevelen? Ja
9

Would recommend Pure Energie to others simply because the excellent customer service

I would definitely recommend Pure Energie to others simply because the excellent customer service they have. As an international student in Netherlands, and no ability to speak in Dutch, their costumer service was live saving. Before I had to deal with Budget Energie and it was just horrible. They would not answer my questions fully or help me understand how the electricity and gas contracting system works in NL. Also, the price breakdown was difficult to understand as well, but with Pure the UI is do well done that it's really simple.

  • Aanbevelen? Ja
2

Wordt vervolgd

Wordt vervolgd

  • Aanbevelen? Nee
9

Duidelijk

We gaan verhuizen en nemen ons mooie energiecontract mee. Helemaal gemakkelijk via de site geregeld. Goede app en ook bij vragen aan de klantenservice wordt je snel en goed geholpen

  • Aanbevelen? Ja
9

Groene, sympathieke energieleverancier

Prettig en helder in de communicatie. Handige energie app.

  • Aanbevelen? Ja
8

Snelle en inhoudelijk adequate reacties ontvangen.

Opmerkelijk klantgericht en zeker ook oplossingsgericht.

  • Aanbevelen? Ja
8

Heel klant vriendelijk

Onlangs gescheiden helaas Dubbele woonlasten, en dubbele energie last die ik vanwege geen medewerking v mij vertrekkende ex is opgelegd Jullie hebben met mij meegedacht en t laagste tarief tijdelijk berekend Deze wordt bij verkoop v huidige woning en permanente bewoning bijgesteld. Dat is logisch , als ik permanent t nieuwe adres ga bewonen .

  • Aanbevelen? Ja
10

Snelle service, helder inzicht, goede communicatie

De website of app biedt een helder overzicht, makkelijk te begrijpen. Bij vragen kan je altijd terecht bij de klantenservice die heel goed te bereiken is, vaak zonder wachttijd en zij reageren heel snel. Er worden ook regelmatig mails verstuurd met informatie over bijv het prijsplafond, informatie over de prijzen, informatie over ontwikkelingen, tips en tricks etc. Gewoon een heel fijn bedrijf.

  • Aanbevelen? Ja
8

Behulpzaam en goede service mooie prijzen

Behulpzaam en goede service mooie prijzen

  • Aanbevelen? Ja
10

En fijn bedrijf met duidelijke focus op een goede klantenservice

Erg blij met dit bedrijf!

  • Aanbevelen? Ja
10

Duidelijk en helder in communicatie in belangrijke tijden

In tijden als deze helder en duidelijk in communicatie als er iets veranderd. Ook de dashboards en energierapporten zijn overzichtelijk

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekend

Alles telefonisch geregeld, fijn meegedacht, top

  • Aanbevelen? Ja
10

uitstekend

zeer goede service en communicatie

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima

Duidelijke site en vriendelijk behulpzaam personeel aan de telefoon.

  • Aanbevelen? Ja
10

Super klantcontact

Ik ben nog maar net klant. Maar in mijn rondgang langs andere aanbieders had ik bizarre gesprekken met callcentermedewerkers die nauwelijks meer konden dan het formulier invullen dat ik zelf ook niet kon invullen. Bij Pure Energie trof ik een sfeer van meedenken en deskundigheid aan de telefoon.

  • Aanbevelen? Ja
9

Niet de goedkoopste maar wel maatschappelijk duurzaam verantwoord.

Duurzame energie is belangrijk voor de toekomst van mij en mijn kinderen.

  • Aanbevelen? Ja
8

boven verwachting

Redelijk actuelle verbruik gegevens via de app. Verbruik kan daardoor voor zover mogelijk aangepast worden.

  • Aanbevelen? Ja
4

Zonnepanelen - Niet nakomen afspraken betreffende garantievoorwaarden

Eind 2021 hebben we zonnepanelen aangeschaft bij Pure Energie. De reden was met name de prettige contactpersoon, het meedenken met zaken en de correcte en snelle beantwoording van onze vragen. De zonnepanelen zijn vervolgens geplaatst maar door het bedrijf Niyata die dit blijkbaar doet namens Pure Energie. Dit is goed verlopen. Eén van de voorwaarden bij de aanschaf van de zonnepanelen was dat we voor de eerste 10 jaar volledige garantie zouden hebben. Dit was geborgd bij Pure Energie door hun monitoring en servicepakket. Het eerste jaar was gratis en daarna betaalde je €2,99 per maand. Hiermee werd naast de reguliere garantie op panelen en omvormer de zonnepanelen op afstand gemonitord en zouden voorrijkosten of arbeidskosten in de toekomst voor rekening van Pure Energie zijn. Bij afsluiten hebben we diverse malen benadrukt dat dit voor ons belangrijk was (andere partijen boden dit integraal aan) en er werd bevestigd dat met deze service we voor onbepaalde tijd verzekerd waren van de reguliere garantie inclusief gratis arbeidskosten, voorrijkosten etc. Na 1 jaar dus gevraagd of de monitoring en servicepakket automatisch in zou gaan vanaf december 2022. Toen werd ineens aangegeven dat deze service sinds kort niet meer los af te nemen was en dat dit alleen nog beschikbaar is als je ook een energiecontract hebt met Pure Energie, wat bij ons niet het geval is. Wij vinden deze werkwijze om eenzijdig een toegezegde service af te schaffen niet correct en wij voelen ons daarom bekocht. Onze Pure Energie contactpersoon had alle begrip voor onze situatie maar kon niet afwijken. Wel is toegezegd dat men natuurlijk de reguliere garantie nakomt(logisch), maar met name het actief monitoren van de panelen door Pure Energie op correcte werking en als er iets is je ontzorgd bent en geen extra kosten hoeft te maken is iets wat we dus nu niet hebben en wat ons wel herhaalde malen was toegezegd. Kortom, we zijn niet tevreden over deze oneerlijke werkwijze.

  • Aanbevelen? Nee

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.