Doen wat ze beloven. Zijn telefonisch goed bereikbaar. App is ok. Op dit moment geen enkele reden om over te stappen naar een andere leverancier
Hallo Paul, Ontzettend bedankt voor je fijne terugkoppeling en geweldige waarderingscijfer! Dat kunnen we uiteraard erg waarderen. Hopelijk blijf je nog lange tijd klant bij ons en blijf je ons ondersteunen in het vergroenen van Nederland. Met energieke groet Tim
Bij de aanmelding wordt mij een maandbedrag voorgehouden van 25E, maar na de aanmelding blijkt opeens veeeeel hoger te zijn en kost nog best veel moeite om dat weer te herstellen. Dat komt op mij over als behoorlijk onbetrouwbaar. Ik heb inderdaad overwogen om mijn aanmelding gelijk maar weer ongedaan te maken, maar dat uiteindelijk niet gedaan.
Hallo Ruud, We kunnen ons goed voorstellen dat het verwarrend is wanneer je uiteindelijke termijnbedrag ineens anders uitvalt dan je zelf had berekend, daarom leggen we je graag uit waarom dit kan gebeuren. Wanneer je een aanmelding doet maak je vaak zelf een berekening op basis van verbruiksgegevens die je zelf invult of laat inschatten. Na jouw aanmelding ontvangen wij vanuit jouw netbeheerder de daadwerkelijke verbruiksgegevens. Deze zijn gebaseerd op de historische verbruiken van de afgelopen 3-5 jaar of, in geval van een nieuwbouwwoning, een schatting vanuit de netbeheerder. Omdat deze verbruiksgegevens vaak realistisch zijn worden deze ook aangehouden voor de uiteindelijke berekening van het termijnbedrag. We doen dit om te voorkomen dat je na een jaar ineens voor een vervelende verrassing komt te staan bij de jaarafrekening. Nou kan het natuurlijk heel goed zijn dat jouw situatie afwijkt! Daarom kijken we altijd graag mee naar een passend bedrag voor jouw situatie. We proberen hierbij altijd realistisch te zijn en niet je termijnbedrag te laag of te hoog in te stellen, maar het blijft soms lastig om dit van te voren te voorspellen. We begrijpen uit je feedback dat het wel gelukt is om het termijnbedrag omlaag te zetten, maar mocht je daar nog vragen over hebben mag je ons altijd nog eens contacteren. We zijn in ieder geval blij om te horen dat je toch hebt besloten om bij ons te blijven! Laat het ons vooral weten wanneer er iets niet duidelijk is, want we staan graag voor je klaar. 🍀 Met energieke groet, Caro
De verhuizing liep ongelooflijk goed. Hoefde niets te doen is allemaal gladjes verlopen. Alles direct afgehandeld,en kon met het nieuwe contract zelfde voorwaarden als het oude gewoon verder gaan. Pure Energie heeft al mijn zorgen weg genomen. CHAPEAU
Bedankt voor je mooie waardering! Fijn dat de verhuizing goed verlopen is. 😊👍We wensen je veel woongenot op je nieuwe plek.
Ik heb een contract gehad , overzichtelijk, en goed verzorgd. ik ben overgestapt naar een ander, omdat ik daar €0.10 p. KW teruglevering kreeg en ook bij de ander een goedkopere aanbieding had. We zijn nu zoveel maanden later en nu pas vragen over tevredenheid????? Jammer en wil graag weer een contract maar ook nu weer een vergelijking, als mijn huidige contract afloopt. Mvrgr.
Wat fijn om te horen dat je eerdere contract bij ons als overzichtelijk en goed verzorgd werd ervaren. Dat waarderen we enorm! Ik zal je feedback intern doorsturen om te kritisch te kijken naar dit proces. Hopelijk zien we je in de toekomst nog een keertje terug.
Maandelijks inzicht in (en herinnering aan) het verbruik helpt mij om scherp te blijven. De aanschaf van een volledig elektrische auto gooit echter roet in het eten, want de vergelijkbaarheid met vorig jaar is meteen weg. Het zou mooi zijn als hiervoor nog een oplossing gevonden zou worden.
Bedankt voor je mooie cijfer en je feedback. Gelukkig weet je zelf goed te achterhalen waar het grote verschil in zit met het verbruik van dit jaar t.o.v. het verbruik van vorig jaar. 😊We blijven ook het maandrapport updaten. Wie weet wat voor een mogelijkheden er nog zijn in de toekomst. Met energieke groet Tim
Bepaald goed
Zeer tevreden over Pure Energie ! 2 maanden geleden hebben ze mij prima geholpen met de oplossing van een probleem. Bereikbaarheid ook goed.
Telefonisch goed bereikbaar
De prijzen die ik ontvang voor opgewekte energie zijn echt heel laag. Elke maand leg ik toe terwijl ik 2 maal meer teruglever dan gebruik van het net
Beste WG, Klopt het dat je in jouw feedback doelt op de terugleverkosten? We kunnen heel goed begrijpen dat je het gevoel hebt dat je hierdoor maandelijks moet inleveren, maar ook met de terugleverkosten profiteer je nog van je zonnepanelen! De terugleverkosten brengen vaak vragen of onduidelijkheden met zich mee en we staan graag voor je klaar om deze te bespreken. We zien dat er nog niet eerder contact is geweest met onze klantenservice. Dat vinden we jammer, want we lichten je uiteraard ook graag telefonisch toe wat de terugleverkosten inhouden! Je kan daarnaast ook veel informatie vinden over de kosten op onze website en leggen het je hieronder graag kort uit: De kosten zijn bedoelt om de kosten voor het terugleveren van stroom aan het energienet eerlijk te verdelen tussen mensen met en zonder zonnepanelen. Op deze manier voorkomen we dat klanten zonder zonnepanelen indirect opdraaien voor de kosten die gepaard gaan met de teruglevering van zonne-energie. De hoogte van de terugleverkosten zijn niet bedoeld als verdienmodel, maar moeten kostendekkend zijn. Hierop worden we ook gecontroleerd door het ACM. Mocht er toch nog iets niet duidelijk zijn of je hebt nog andere vragen, wil ik je graag doorverwijzen naar onze klantenservice! 🍀 Met energieke groet, Caro
Elke maand een overzicht van jouw verbruik. Dat helpt om mijn eigen verbruik te organiseren. Zeker als je zonnepanelen op jouw dak hebt liggen, een op elektriciteit auto rijdt en airco's hebt hangen. En alleen energie uit natuurlijke bronnen.
Beste Jacques, Wat goed dat je zo bewust bezig bent met je energieverbruik! Dat moedigen wij alleen maar aan. We zijn blij te horen dat je baat hebt bij onze maandelijkse energierapporten. Bedankt voor je mooie feedback! Met energieke groet, Caro
Heel prettig om te kunnen bellen en dat er bovendien geen wachtrij staat; echt top. Ik het een dynamisch contract voor de elektriciteit, is nieuw voor mij, maar dan pakt vooralsnog ook zakelijk goed voor ons uit. Ook goede maandoverzichten
Hallo Wim, Onze afdeling Klantgeluk en zakelijk doet elke dag hun uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk te woord te staan en daar zijn we trots op! Dat jij het contact met onze klantenservice zo positief ervaart is dan ook alleen maar een mooi compliment voor ons, bedankt daarvoor! Fijn dat het dynamische contract tot heden goed bevalt. Mocht je hier vragen of onduidelijkheden over hebben, neem dan vooral nog eens contact met ons op. 👍 Met energieke groet, Caro
Hele goede ervaringen met Pure Energie. Als je belt wordt je gelijk geholpen en is degene zaakdeskundig, ook bij complexe vragen.
Makkelijk om over te stappen en een duidelijk overzicht in de app. Twee keer contact gehad met de klantenservice en beide keren erg vriendelijk en goed geholpen. Enige wat ik graag nog toegevoegd zou zien is een manier om te vergelijken met vergelijkbare gasloze huishoudens. (Zeker aangezien mijn eigen verbruikgegevens niet bekend zijn van vorig jaar)
Hi Puck, Bedankt voor je feedback! We zijn constant bezig om onze service te verbeteren en daarbij ook onze maandelijkse energierapporten, daarom waarderen we feedback van onze klanten altijd enorm. Hopelijk kunnen we dit in de toekomst ook implementeren in onze maandelijkse energierapporten. 😊 Fijn dat je contact met de klantenservice beide keren zo prettig is verlopen. We doen altijd ons uiterste best om de klanten zo snel en goed mogelijk te woord te staan. Met energieke groet, Caro
Het overstappen ging soepel en ook het installeren van de app met overzichten en verbruik Wat niet klopte na de overstap was het bepaalde voorschot wat enorm af week van het in de offerte genoemde bedrag. Dit was met een telefoontje snel opgelost. Een verademing is hoe makkelijk de helpdesk bereikbaar was zonder elle lange wacht rijen. Wat ik wel lastig vind is dat electra en gas niet naast of achterelkaar staan.
Ik doe alle energie in vrijheid met Pure Energie omdat zij snel en helder zijn en goed bereikbaar.
Overstap ging goed. Wat problemen met de app hebben ze snel opgelost. Echter is de app wel traag met laden van alle gegevens. Wat nog een min punt is dat je bijv..het koppelen van energie tarieven per uur voor inkoop of teruglevering zijn niet mogelijk.
Snelle en goede reactie door klantenservice.
Voor het terugvorderen van mde BTW op mijn Sigenstor batterij moest het contract in naam omgezet worden naar mijn partner. Eerst kon dat alleen door het contract te beëindigen maar dat werd toch opgelost. Goede gesprekken, geen gezucht. Verder alles prima daar.
Beste Henk, Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven en dat je ons zo'n mooi cijfer hebt gegeven! We zijn blij om te horen dat je contact met de klantenservice zo goed is verlopen en dat je verzoek op een gewenste manier is opgelost. Heel fijn! Met energieke groet, Caro
Ik heb nog geen ervaring
152% verhoging voor de terug lever boete schande heeft niets te maken met verduurzamen maar met ordinair geld verdienen de twee nieuwe directeuren moeten terug verdient worden ga mijn contract niet meer verlengen
Dank je wel voor je eerlijke feedback. We vinden het jammer om te horen dat je zo teleurgesteld bent in de terugleverkosten en hoe dit bij je overkomt. Terugleverkosten zijn inderdaad een relatief nieuw onderdeel van de energiemarkt, waar steeds meer huishoudens met zonnepanelen mee te maken krijgen. Energieleveranciers rekenen deze kosten omdat het terugleveren van stroom aan het net extra belasting en kosten met zich meebrengt. De hoogte van deze kosten verschilt per leverancier en is afhankelijk van hoeveel stroom je teruglevert. We begrijpen dat dit als oneerlijk of frustrerend kan voelen, zeker als je bewust hebt gekozen voor verduurzaming. We willen je dan ook graag helpen om inzicht te krijgen in je situatie en samen te kijken of er mogelijkheden zijn om de kosten te beperken. Het is natuurlijk jammer om te horen dat je je contract niet wilt verlengen. Mocht je nog vragen hebben of ergens over twijfelen, neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee. Groetjes Amira
Oeps er is iets misgegaan is de standaard opening van de app terwijl Ben compair direct het verbruik en teruglevering doorgeeft laat de pure app mij voortdurend in steek. Ik heb geen idee waar ik nu financieel sta bij pure energie.
Klantvriendelijk en aanpassing naar hybride contract werd geregeld
Hallo Miriam, Goed om te horen dat jouw contractwijziging soepel is verlopen! Bij vragen of onduidelijkheden mag je ons altijd contacteren. 😊 Met energieke groet, Caro
Duidelijke webpagina, waar ik me eenvoudig aan kon melden.
Ik ben al jaren klant (8+) bij Pure Energie. Nog nooit problemen gehad en altijd snel antwoord op mijn vragen. Ook mijn dochter is op mijn aanraden al jaren klant bij Pure Energie. Waar ik wel mijn verontrusting over wil spreken zijn de terugleverkosten die in rekening worden gebracht. Ik zit langdurig in het buitenland gedurende de zomermaanden, dus ik hou mijn hart vast voor deze kosten.
Beste Erik, Mooi om te lezen dat niet alleen jij, maar ook je dochter al jaren klant bij ons zijn! We vinden het super om te zien wanneer klanten zoveel jaren bij ons zijn en zijn hier natuurlijk heel trots op. Bedankt voor je mooie review! We kunnen ons goed voorstellen dat de terugleverkosten extra vragen of onduidelijkheden met zich meebrengen. Je mag onze klantenservice hierover uiteraard contacteren en je zorgen met ons bespreken. Hopelijk kunnen we je hierover wat meer toelichting geven, zodat je een duidelijker beeld hebt over je kosten en je zorgen wat kunnen wegnemen. Met vriendelijke groet, Caro
intake was een lokkertje waar we instonken
Bedankt voor je review. Jammer om te horen dat je de intake als een “lokkertje” hebt ervaren, dat is natuurlijk nooit onze bedoeling. Dit is, in dit geval, ook niet aan de hand. Je hebt inmiddels, binnen de bedenktijd van 14 dagen van ons een reactie ontvangen. De hoofdreden dat je op dit moment nog een 'hoger' termijnbedrag hebt, is omdat je nog geen recht hebt op de vermindering energiebelasting van ruim €50,- per maand. Dit is omdat de woning nog niet de status ‘verblijfsobject in gebruik’ heeft in het BAG-register. Bij je aanmelding gaf je aan dat je namelijk al kon wonen in de woning, en op basis daarvan is er rekening gehouden met de vermindering energiebelasting in jouw berekening. Bij controle tijdens het verwerken van de aanmelding bleek dit dus niet het geval. Wij hebben dit toen aan moeten passen. Zolang de administratieve status in het BAG register nog niet is aangepast, kunnen we deze helaas nog niet toepassen. Zodra de woning officieel als ‘in gebruik’ geregistreerd staat, passen we het termijnbedrag uiteraard aan. 😊👍We horen dit graag van je. Mocht je nog verder nog vragen hebben of ergens over twijfelen, neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee. Met energieke groet Tim
Hengelosestraat 569
7521 AG Enschede
Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.