Filters

9

Snelle en makkelijke aanmelding

Makkelijk en snelle aanmelding voor een goede prijs. aanrader!

  • Aanbevelen? Ja
3

Misleiding

Diverse groene energieleveranciers vergeleken met steeds het zelfde gemiddeld energiegebruik van de laatste 3 jaar. Eigenlijk berekenen alle groene leveranciers min of meer de zelfde kosten en maandlasten. Omdat Pure Energie een van de groenste bleek in onderzoeken voor hen gekozen. Maar sinds de overstap zijn nu al aan het zeuren dat ik mijn maandelijkse termijn met 22% moet verhogen. Terwijl mijn energiegebruik van de afgelopen maanden niet hoger is dan van vorige jaren. Ik begrijp niet waarom ze dit doen. Als het klopt dan is het pure misleiding.

  • Aanbevelen? Nee
1

Waardeloos

Ik heb al heel wat energie bedrijven meegemaakt (beroepsmatig en privé), maar die service en website van Pure energie zijn werkelijk een ramp. Overgestapt in mei 2024, kon opeens de slimme meter niet uitgelezen worden, volgens de helpdesk lag het aan de beheerder. Maar de 1 jan stand was geen probleem. Dus maar iedere maand de meterstanden invoeren. Maar dat kunnen ze niet aan... En dan de website, wat een ontzettende wirwar aan gegevens. Totaal geen overzicht. De stroom mag dan groen zijn, je ergert je je ook groen en geel als je inlogt (als dat al lukt). Voor mij een absolute afrader...

  • Aanbevelen? Nee
10

Overgang naar Pure Energie is vlekkeloos verlopen.

Ik ben ɓlij met een energieleverancier die groen is.

  • Aanbevelen? Ja
6

Opzich oke, wel onduidelijk

Helaas vind ik het steeds onduidelijker worden. Ik zie niet goed de totaalprijs op het maand overzicht. Er zitten verschillen tussen de app en de maand overzichten. Ben niet blij. App werkt niet altijd even lekker. Volgend jaar maar wat anders als het zo door gaat.

  • Aanbevelen? Nee
10

Fantastische klantenservice

Pure Energie geeft fantastische klantenservice. Telefoon snel opnemen. Vriendelijke mensen die de tijd voor je nemen. Persoonlijk en respectvol. Ze hebben me zo goed geholpen. Nooit voelde ik me onder druk gezet; ik kon altijd rustig de tijd nemen om over aanbod na te denken. De prijs is ook goed en en fijn om een bijdrage te leveren aan een beter milieu met groene stroom. Bedankt!

  • Aanbevelen? Ja
7

Duurder dan ik verwachtte

Toen ik het contract afsloot was mij beloofd €5 p/m te betalen nadat ik bij mijn vorige contract gezien had wat ik verbruikt had en toen het contract bij jullie inging betaalde ik ineens €13. Misleiding!!!

  • Aanbevelen? Nee
10

Alles verliep heel soepel.

Wij hadden een tijdelijk energiecontract nodig dat dagelijks opzegbaar was. Zowel het aanmelden als het afmelden verliep zonder problemen. De eindafrekening werd ook vlot geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima geholpen

Heb korte tijd een aansluiting nodig, prima mee geholpen

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima!

Goede energie leverancier die okk nog eens Nederlandse groene stroom levert. Ik ben er gewoon blij mee!

  • Aanbevelen? Ja
9

Erg tevreden

Goede service. Heel handig dat je via een app alles inzichtelijk hebt en ook bijvoorbeeld je maandbedrag kan aanpassen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Flexibele organisatie die op de mens is afgestemd.

Mensen aan de telefoon die weten wat je vraagt en zijn erg behulpzaam en kundig.

  • Aanbevelen? Ja
5

Vlotte overstap maar gebrek aan transparantie en responsiviteit

De overstap naar Pure Energie verliep prima. Omdat een dynamische contract de mogelijkheid biedt om het energieverbruik te sturen naar de tijden dat de kWh prijs laag is zou dat in de app te volgen moeten zijn. Echter bij download van data uit de app blijkt dat de opgegeven kosten per uur niet kloppen met verbruik en kWh prijs. Bovendien zijn er veel "gaten" in de download van uren waarvoor geen gebruik bekend is bij Pure Energy. Voor die uren/dagen zou er gerekend worden met een persoonlijk gebruiksprofiel maar op de vraag hoe zo'n profiel berekend wordt komt geen antwoord. En ik wacht al meer dan een maand op de antwoorden op deze vragen. De transparantie en responsiviteit is dus niet erg goed. Geeft te denken.

  • Aanbevelen? Nee
9

Gaat echt snel

Zie hiervoor

  • Aanbevelen? Ja
10

Laagdrempelig bereikbaar en transparant

Zie omschrijving. Blije klant!

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima!

Ik ben blik dat ik een steentje kan bijdragen aan een verantwoorde manier van stroom- en gasverbruik via jullie organisatie. Overstap en service verliepen soepel.

  • Aanbevelen? Ja
5

Erg moeilijk in communicatie

Het blijkt dat mijn meter nummer niet klopt, dat is een fout van Liander Het heeft heel veel moeite gekost om dat over te brengen naar Pure energie Drie keer een foto gestuurd van mijn meter waar duidelijk nummer te zien is , maar er werd gevraagd of ik wel het goed adres had? Verbruik op dit adres is ong 10% van wat door Pure energie vermeld, kan niet worden aangepast zeggen ze!

  • Aanbevelen? Nee
9

Transparant en overtuigend groen

Ik zocht naar een energieleverancier die mijn opvattingen over eerlijk en overtuigend groen deelt, en heb deze gevonden. De naam "Pure Energie" spreekt al voor zich.

  • Aanbevelen? Ja
9

Overzichtelijk, snel in reactie, duidelijke prijsopbouw

Sinds 1 januari een dynamisch contract bij pure energie. Vanaf het punt van aanmelden, snelle reactie, duidelijke info wat ik kan verwachten en de vervolgstappen die in het traject genomen gaan worden. Levering per 1 januari prima, app is duidelijk vrijwel altijd bereikbaar ( 1x onderhoud geweest) tarieven en verbruik zijn erg inzichtelijk per uur, dag, maand jaar wat ook geld voor de teruglevertarieven. Eenmaal een vraag gesteld per mail aan de klantenservice ( heet daar klantvreugde) en direct dezelfde dag bericht. Negatieve dingen? Ik kan het niet bedenken

  • Aanbevelen? Ja
10

Erg blij mee

Uitstekende klantenservice en enorm goed geholpen. Fijn om ook inzicht te hebben in de app

  • Aanbevelen? Ja
10

Snelle intake en goede klantenservice

Geen omslachtige vragen; lekker vlot door de aanmelding heen. Goed bereikbare klantenservice en soepel in het aanpassen van het contract.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel fijne groene energieleverancier.

Zeer hulpvaardige klantenservice en de steeds verse stroom :-)

  • Aanbevelen? Ja
10

fantastisch

ik heb zelf niets meer moeten regelen, had me aangemeld en Pure energie heeft alles uit handen genomen,

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel positief

Geedn of nauwlijks wachttijden aan de telefoon. Mijn vragen werden zeer vriendelijk, rustig en duidelijk uitgelegd. Men nam gewoon de tijd voor mij als "nieuwe" klant.

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekend

Goede web interface, snelle afhandeling.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.