Beste heer/mevrouw Koeman, Vervelend dat te lezen. We zijn echter verplicht uit te gaan van het historische verbruik op een aansluiting wanneer er een groot verschil is met het opgegeven, geschatte verbruik, tenzij er een concrete aanleiding is dit niet te doen. Wanneer je een energiecontract afsluit, worden er afspraken vastgelegd over de tarieven en de looptijd. Omdat het verbruik kan variëren, ligt het termijnbedrag niet contractueel vast. Wanneer na een aantal maanden blijkt dat jouw persoonlijke verbruik lager ligt, kan en mag het termijnbedrag alsnog worden gewijzigd. Hier moeten we helaas streng in zijn; juist nu. We hebben vanuit de Wet Financieel Toezicht een zorgplicht. Er is dus een wettelijke verplichting voor energieleveranciers te voorkomen dat klanten na een jaar (fors) moeten bijbetalen. Hopelijk mogen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen als nieuwe klant. Hartelijke groet, Team Klantgeluk; Pure Energie
Beste Theo, De productie van stroom uit eigen opwek en het leveren van deze stroom aan de consument zijn twee van elkaar gescheiden trajecten. Dat komt door de wijze waarop in Nederland de energiemarkt is georganiseerd. Daardoor is het helaas niet mogelijk om rechtstreeks onze eigen opwek te leveren aan- en te verrekenen met de eindgebruiker. In dit geval dus onze klanten. De garantie van oorsprong certificaten (GVO’s) behouden wij natuurlijk zelf, zodat wij kunnen aantonen dat de door de klant verbruikte stroom duurzaam is opgewekt in Nederland door middel van wind & zon uit door ons ontwikkelde wind- en zonneparken. Het gros van de energie wordt in Nederland nog steeds opgewekt met gas- en kolencentrales. Elektriciteit opgewekt door gascentrales is, vanwege de hoge gasprijzen, op dit moment de duurste vorm van elektriciteitsproductie. In ons land wordt maar één prijs gehanteerd voor elektriciteit, ongeacht de manier waarop deze wordt opgewekt. Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is, zal een hoge gasprijs dan ook leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Ook de prijs van onze groene stroom afkomstig van onze eigen windmolens- en zonnepalen is afhankelijk van de prijs op de elektriciteitsmarkt (APX beurs). Wij zouden dit heel graag anders zien, maar helaas hebben wij daar geen invloed op. Met vriendelijke groet, Lauren Team Klantgeluk
Beste Yemi, Bedankt voor je review! Ook zonder slimme meter kun je gebruik maken van de Pure Energie APP. Je kunt dan o.a. je gegeven, contract en facturen inzien en je termijnbedrag wijzigen. Doordat het met een conventionele meter niet mogelijk is om je meterstanden op afstand uit te lezen heb je wel minder inzicht in je verbruik. Op deze pagina vind je nog wat meer informatie over de Pure Energie APP: https://pure-energie.nl/klantenservice/mijn-pure-energie/. Je hebt inderdaad contact met ons gehad over het wijzigen van je termijnbedrag naar € 28,-, maar pas later waardoor de wijziging in mei pas is ingegaan. We zijn blij om te lezen dat je vriendelijk en behulpzaam te woord bent gestaan. Wij doen dan ook erg ons best om ons hierin te onderscheiden. Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid over de app en je termijnbedrag. Indien je nog meer vragen hebt staat Team Klantgeluk voor je klaar! Groetjes Lisa van Team Klantgeluk
Beste, Wij controleren altijd aan de hand van het gemiddelde verbruik in de woning of een termijnbedrag passend is, om te voorkomen dat je aan het eind van het contractjaar een hoge naheffing krijgt. Daarnaast kijken we ook naar elke individuele situatie als dat nodig is, zodat we samen kunnen kijken wat een passend termijnnedrag is voor jouw situatie. Ik zie dat je nog geen contact met ons hebt opgenomen hierover dus we hebben jouw individuele situatie ook nog niet beoordeeld. Natuurlijk doen we dit alsnog graag! Groetjes Lisa van Team Klantgeluk
Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd