Filters

6

jammer van de incorrecte eid afrekening

bij het aangaan van een 1 jarig contract werd mij 75 euro korting voor gas en 75 euro voor elex in het vooruitzicht gesteld. helaas bij de jaar afrekening, werden deze bedragen niet in mindering gebracht. Ik moet toegeven na een belletje, werd de rekening vlot herzien. Echter als je je afrekening niet napluist ben je toch de sjaak, jammer.

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede en snelle service

Bij aanmelding goede en snelle service, helder contract, fijne telefonische communicatie

  • Aanbevelen? Ja
10

Ik kan niet klagen

Toppers

  • Aanbevelen? Ja
10

Zeer klantvriendelijk bedrijf dat duurzame energie verkoopt

Wat ik fijn vind: Pure energie heeft een telefoonnummer. Als je belt krijg je onmiddellijk iemand aan de lijn. Iedere maand word een overzicht gestuurd van je energieverbruik. En last but not least Pure energie verkoopt duurzaam opgewekte energie.

  • Aanbevelen? Ja
1

Met eigen (investering) zonnepanelen word je afgestraft

Volgens Pure energie is de straf boete op eigen zonnepanelen om de kosten gelijk te verdelen voor mensen die geen zonnepanelen willen of konden plaatsen eerlijker te verdelen? Heel raar als ik geen auto hebt moet ik toch wegen belasting betalen om de kosten eerlijker te verdelen? Dit zou toch wel heel gek zijn. Op de vraag van mensen met zonnepanelen die een terug draai meter hebben ( zijn er nog +/- 525.000 in Nederland) hoe dit dan eerlijker verdeeld word krijg je geen antwoord dus die krijgen geen boete. Pure energie is gewoon een verdienmodel niet meer en niet minder dit moet ook maar hoe ver ga je hiermee

  • Aanbevelen? Nee
10

Zoals het hoort

Al een jaar of wat klant, en over het algemeen geen klachten. Ook tevreden over klantenservice.

  • Aanbevelen? Ja
8

Soepel aanmelden

Verhuizing aanmelden ging soepel en het resultaat was in 1x goed

  • Aanbevelen? Ja
9

Snelle en makkelijke aanmelding

Makkelijk en snelle aanmelding voor een goede prijs. aanrader!

  • Aanbevelen? Ja
3

Misleiding

Diverse groene energieleveranciers vergeleken met steeds het zelfde gemiddeld energiegebruik van de laatste 3 jaar. Eigenlijk berekenen alle groene leveranciers min of meer de zelfde kosten en maandlasten. Omdat Pure Energie een van de groenste bleek in onderzoeken voor hen gekozen. Maar sinds de overstap zijn nu al aan het zeuren dat ik mijn maandelijkse termijn met 22% moet verhogen. Terwijl mijn energiegebruik van de afgelopen maanden niet hoger is dan van vorige jaren. Ik begrijp niet waarom ze dit doen. Als het klopt dan is het pure misleiding.

  • Aanbevelen? Nee
1

Waardeloos

Ik heb al heel wat energie bedrijven meegemaakt (beroepsmatig en privé), maar die service en website van Pure energie zijn werkelijk een ramp. Overgestapt in mei 2024, kon opeens de slimme meter niet uitgelezen worden, volgens de helpdesk lag het aan de beheerder. Maar de 1 jan stand was geen probleem. Dus maar iedere maand de meterstanden invoeren. Maar dat kunnen ze niet aan... En dan de website, wat een ontzettende wirwar aan gegevens. Totaal geen overzicht. De stroom mag dan groen zijn, je ergert je je ook groen en geel als je inlogt (als dat al lukt). Voor mij een absolute afrader...

  • Aanbevelen? Nee
10

Overgang naar Pure Energie is vlekkeloos verlopen.

Ik ben ɓlij met een energieleverancier die groen is.

  • Aanbevelen? Ja
6

Opzich oke, wel onduidelijk

Helaas vind ik het steeds onduidelijker worden. Ik zie niet goed de totaalprijs op het maand overzicht. Er zitten verschillen tussen de app en de maand overzichten. Ben niet blij. App werkt niet altijd even lekker. Volgend jaar maar wat anders als het zo door gaat.

  • Aanbevelen? Nee
10

Fantastische klantenservice

Pure Energie geeft fantastische klantenservice. Telefoon snel opnemen. Vriendelijke mensen die de tijd voor je nemen. Persoonlijk en respectvol. Ze hebben me zo goed geholpen. Nooit voelde ik me onder druk gezet; ik kon altijd rustig de tijd nemen om over aanbod na te denken. De prijs is ook goed en en fijn om een bijdrage te leveren aan een beter milieu met groene stroom. Bedankt!

  • Aanbevelen? Ja
7

Duurder dan ik verwachtte

Toen ik het contract afsloot was mij beloofd €5 p/m te betalen nadat ik bij mijn vorige contract gezien had wat ik verbruikt had en toen het contract bij jullie inging betaalde ik ineens €13. Misleiding!!!

  • Aanbevelen? Nee
10

Alles verliep heel soepel.

Wij hadden een tijdelijk energiecontract nodig dat dagelijks opzegbaar was. Zowel het aanmelden als het afmelden verliep zonder problemen. De eindafrekening werd ook vlot geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima geholpen

Heb korte tijd een aansluiting nodig, prima mee geholpen

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima!

Goede energie leverancier die okk nog eens Nederlandse groene stroom levert. Ik ben er gewoon blij mee!

  • Aanbevelen? Ja
9

Erg tevreden

Goede service. Heel handig dat je via een app alles inzichtelijk hebt en ook bijvoorbeeld je maandbedrag kan aanpassen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Flexibele organisatie die op de mens is afgestemd.

Mensen aan de telefoon die weten wat je vraagt en zijn erg behulpzaam en kundig.

  • Aanbevelen? Ja
5

Vlotte overstap maar gebrek aan transparantie en responsiviteit

De overstap naar Pure Energie verliep prima. Omdat een dynamische contract de mogelijkheid biedt om het energieverbruik te sturen naar de tijden dat de kWh prijs laag is zou dat in de app te volgen moeten zijn. Echter bij download van data uit de app blijkt dat de opgegeven kosten per uur niet kloppen met verbruik en kWh prijs. Bovendien zijn er veel "gaten" in de download van uren waarvoor geen gebruik bekend is bij Pure Energy. Voor die uren/dagen zou er gerekend worden met een persoonlijk gebruiksprofiel maar op de vraag hoe zo'n profiel berekend wordt komt geen antwoord. En ik wacht al meer dan een maand op de antwoorden op deze vragen. De transparantie en responsiviteit is dus niet erg goed. Geeft te denken.

  • Aanbevelen? Nee
9

Gaat echt snel

Zie hiervoor

  • Aanbevelen? Ja
10

Laagdrempelig bereikbaar en transparant

Zie omschrijving. Blije klant!

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima!

Ik ben blik dat ik een steentje kan bijdragen aan een verantwoorde manier van stroom- en gasverbruik via jullie organisatie. Overstap en service verliepen soepel.

  • Aanbevelen? Ja
5

Erg moeilijk in communicatie

Het blijkt dat mijn meter nummer niet klopt, dat is een fout van Liander Het heeft heel veel moeite gekost om dat over te brengen naar Pure energie Drie keer een foto gestuurd van mijn meter waar duidelijk nummer te zien is , maar er werd gevraagd of ik wel het goed adres had? Verbruik op dit adres is ong 10% van wat door Pure energie vermeld, kan niet worden aangepast zeggen ze!

  • Aanbevelen? Nee
9

Transparant en overtuigend groen

Ik zocht naar een energieleverancier die mijn opvattingen over eerlijk en overtuigend groen deelt, en heb deze gevonden. De naam "Pure Energie" spreekt al voor zich.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.