Filters

8

Snelle en inhoudelijk adequate reacties ontvangen.

Opmerkelijk klantgericht en zeker ook oplossingsgericht.

  • Aanbevelen? Ja
8

Heel klant vriendelijk

Onlangs gescheiden helaas Dubbele woonlasten, en dubbele energie last die ik vanwege geen medewerking v mij vertrekkende ex is opgelegd Jullie hebben met mij meegedacht en t laagste tarief tijdelijk berekend Deze wordt bij verkoop v huidige woning en permanente bewoning bijgesteld. Dat is logisch , als ik permanent t nieuwe adres ga bewonen .

  • Aanbevelen? Ja
10

Snelle service, helder inzicht, goede communicatie

De website of app biedt een helder overzicht, makkelijk te begrijpen. Bij vragen kan je altijd terecht bij de klantenservice die heel goed te bereiken is, vaak zonder wachttijd en zij reageren heel snel. Er worden ook regelmatig mails verstuurd met informatie over bijv het prijsplafond, informatie over de prijzen, informatie over ontwikkelingen, tips en tricks etc. Gewoon een heel fijn bedrijf.

  • Aanbevelen? Ja
8

Behulpzaam en goede service mooie prijzen

Behulpzaam en goede service mooie prijzen

  • Aanbevelen? Ja
10

En fijn bedrijf met duidelijke focus op een goede klantenservice

Erg blij met dit bedrijf!

  • Aanbevelen? Ja
10

Duidelijk en helder in communicatie in belangrijke tijden

In tijden als deze helder en duidelijk in communicatie als er iets veranderd. Ook de dashboards en energierapporten zijn overzichtelijk

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekend

Alles telefonisch geregeld, fijn meegedacht, top

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Mark, Bedankt voor je mooie review. Fijn om te lezen dat je tevreden bent. Team Klantgeluk

10

uitstekend

zeer goede service en communicatie

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima

Duidelijke site en vriendelijk behulpzaam personeel aan de telefoon.

  • Aanbevelen? Ja
10

Super klantcontact

Ik ben nog maar net klant. Maar in mijn rondgang langs andere aanbieders had ik bizarre gesprekken met callcentermedewerkers die nauwelijks meer konden dan het formulier invullen dat ik zelf ook niet kon invullen. Bij Pure Energie trof ik een sfeer van meedenken en deskundigheid aan de telefoon.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Dirk, Bedankt voor je mooie review. Hier maak je ons erg blij mee! :-) Team Klantgeluk

9

Niet de goedkoopste maar wel maatschappelijk duurzaam verantwoord.

Duurzame energie is belangrijk voor de toekomst van mij en mijn kinderen.

  • Aanbevelen? Ja
8

boven verwachting

Redelijk actuelle verbruik gegevens via de app. Verbruik kan daardoor voor zover mogelijk aangepast worden.

  • Aanbevelen? Ja
4

Zonnepanelen - Niet nakomen afspraken betreffende garantievoorwaarden

Eind 2021 hebben we zonnepanelen aangeschaft bij Pure Energie. De reden was met name de prettige contactpersoon, het meedenken met zaken en de correcte en snelle beantwoording van onze vragen. De zonnepanelen zijn vervolgens geplaatst maar door het bedrijf Niyata die dit blijkbaar doet namens Pure Energie. Dit is goed verlopen. Eén van de voorwaarden bij de aanschaf van de zonnepanelen was dat we voor de eerste 10 jaar volledige garantie zouden hebben. Dit was geborgd bij Pure Energie door hun monitoring en servicepakket. Het eerste jaar was gratis en daarna betaalde je €2,99 per maand. Hiermee werd naast de reguliere garantie op panelen en omvormer de zonnepanelen op afstand gemonitord en zouden voorrijkosten of arbeidskosten in de toekomst voor rekening van Pure Energie zijn. Bij afsluiten hebben we diverse malen benadrukt dat dit voor ons belangrijk was (andere partijen boden dit integraal aan) en er werd bevestigd dat met deze service we voor onbepaalde tijd verzekerd waren van de reguliere garantie inclusief gratis arbeidskosten, voorrijkosten etc. Na 1 jaar dus gevraagd of de monitoring en servicepakket automatisch in zou gaan vanaf december 2022. Toen werd ineens aangegeven dat deze service sinds kort niet meer los af te nemen was en dat dit alleen nog beschikbaar is als je ook een energiecontract hebt met Pure Energie, wat bij ons niet het geval is. Wij vinden deze werkwijze om eenzijdig een toegezegde service af te schaffen niet correct en wij voelen ons daarom bekocht. Onze Pure Energie contactpersoon had alle begrip voor onze situatie maar kon niet afwijken. Wel is toegezegd dat men natuurlijk de reguliere garantie nakomt(logisch), maar met name het actief monitoren van de panelen door Pure Energie op correcte werking en als er iets is je ontzorgd bent en geen extra kosten hoeft te maken is iets wat we dus nu niet hebben en wat ons wel herhaalde malen was toegezegd. Kortom, we zijn niet tevreden over deze oneerlijke werkwijze.

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Johan, Bedankt voor je review en vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over onze communicatie. Het klopt inderdaad dat wij in het verleden service en monitoring als losse dienst a 2,99 per maand aanboden. Destijds heeft u ervoor gekozen om hiervan geen gebruik te maken.Inmiddels hebben wij ervoor gekozen om deze service alleen aan te bieden aan klanten die ook een energiecontract hebben. Uiteraard zijn wij vrij in het aanpassen van producten&diensten en de hierbij behorende voorwaarden. Indien u destijds direct gekozen had voor deze service dan hadden we uiteraard u lopende overeenkomst gerespecteerd. U kunt overigens service en monitoring bij diverse andere bedrijven als losse dienst afnemen mocht u hierin interesse hebben. Uiteraard wensen we je nog veel plezier toe met je zon-installatie. Als hierover vragen zijn helpen we je graag.  Met vriendelijke groet, Pure Energie

3

Had sneller aangesloten willen worden

Had mij ruim op tijd aangemeld om op 1 november aangesloten te kunnen worden , maar pure energie meldt mij pas op 2 november aan met tot gevolg geen 190 euro korting !!!

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Beste Wim, Bedankt voor je (begrijpelijke) reactie. We vinden het erg vervelend voor je dat je in november de compensatie van € 190,- niet hebt ontvangen. Helaas moeten wij bij een nieuwe aanmelding ook rekening te houden met verschillende wetten en regels, waaronder de wettelijke bedenktijd. We mogen een nieuw contract pas na de wettelijke bedenktijd in laten gaan. Je bent destijds na je aanmelding ook gelijk geïnformeerd over de ingangsdatum van je nieuwe contract. Een eerdere ingangsdatum was op dat moment helaas ook niet mogelijk. Gelukkig heb je de compensatie in december wel ontvangen. Groetjes Vera Team Klantgeluk

10

Goed energie bedrijf

Ik heb 3 mand begin pure energie ik echt blij makkelijk en snel

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekend

Met de app kan ik precies zien wat mijn verbruik is. Heb ook een kastje dus hij leest alles uit. Ben super tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Aanmelden supersnel

Ik kon me supersnel aanmelden als klant na afloop van mijn contract bij een andere leverancier. De prijs was hier lager dan wat ik bij mijn vorige leverancier aangeboden kreeg.

  • Aanbevelen? Ja
2

Doen niet wat zij zeggen! Nieuwe tactiek PURE Energie.

Wij hadden ons aangemeld als nieuwe klant bij PURE Energie voor gas/elektra, echter hadden na 4 dagen spijt en opgezegd. Keurig een mail ontvangen dat de aanmelding was geannuleerd (en ruim binnen de bedenktijd van 14 dagen). Echter in praktijk maakte zij ons toch aan als klant en ondanks dat wij mails ontvingen dat er intern wat fout was gemaakt gingen zij gewoon door alsof ik klant was geworden. Ondertussen zijn wij 22 dagen verder en gebeurd er niets bij PURE Energie en zijn wij klant geworden bij hun. Gezien de non respons van PURE Energie hebben wij het maar omgekeerd en heeft mij oude leverancier het contract opgezegd en direct overgenomen. Dit zijn dus de nieuwe praktijken om klanten te winnen. Schaam je!

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Roland, U geeft aan geen antwoord van ons te ontvangen. Wij hebben echter nu al meerdere malen per mail contact gehad! Zoals reeds een paar keer per mail aan u aangegeven is dit niet een nieuwe tactiek van Pure Energie. Wij hebben een fout gemaakt, wij hebben onze excuses hiervoor aangeboden en zijn op dit moment bezig met de vorige leverancier om alles te herstellen. Nogmaals onze oprechte excuses. Zodra wij nader bericht hebben, zullen wij dit direct met u kortsluiten. Wij wensen u een voorspoedig 2023! Groet, Pim

10

Pure Energie is gewoon goed bezig

Pure Energie reageert snel op vragen/opmerkingen. Antwoorden zijn helder en duidelijk. Dat ze alleen groene stroom leveren, tja, daar moet je dan maar van uitgaan. Dat ze verder een voetbalploeg sponsoren vind ik zonde van het geld, maar dat terzijde.

  • Aanbevelen? Ja
4

Kan beter

Bepaalde dingen gaan goed andere weer niet, Het is een bedrijf die geld dient te verdienen, scores zijn de uitgangspunt, en dat is jammer. Zou liever een klantvriendelijke bedrijf willen zien, en kijken naar de klant dan winstmarge.

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Krystian, We vinden het erg jammer dat we deze indruk bij je hebben achtergelaten. In de 4 jaar dat je klant bij ons bent geweest lijkt er nooit iets mis te zijn gegaan. We begrijpen dat je baalt van de verlaagde terugleververgoeding. We hebben onze terugleververgoeding onlangs weer verhoogd naar € 15 ct per kWh. Vergeleken met andere leveranciers in de markt en gezien de huidige marktsituatie is dit een redelijk teruglevertarief. We zetten ons altijd voor 100% in om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Hopelijk kunnen we je daar in de toekomst nog eens van overtuigen. Bedankt voor de jaren dat je klant bij ons bent geweest!! Groetjes Vera Team Klantgeluk

1

Niets is wat het lijkt...

Niets is wat het lijkt bij deze energie aanbieder. Het begint allemaal goed en de keuze is mede gebaseerd op de groene propositie. Heb er dus (nog) een vast contract lopen en maandelijks ontvang ik mails onder de noemer "Klantgeluk", dat mijn zonnepanelen zoveel hebben geleverd zodat ik geld terug ontvang (tussen €40 en €150). Om nu in december te melden dat mijn stroomverbruik het hele jaar hoger lag en ik tussen €550 en €600 moet gaan bijbetalen. Die maandelijkse mails voelen dus als een dooie mus.. Pure energiecowboys dus...

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Beste Duncan, Bedankt voor je review. We vinden het erg spijtig dat je zo ontevreden bent. In onze mailconversaties hebben we je uitgelegd dat je elektriciteitsverbruik extreem hoog is. Veel hoger dan vooraf ingeschat. Dit was gedurende het jaar ook terug te zien in de energierapporten die we elke maand hebben gestuurd. Daarin was inderdaad ook te zien dat je teruglevering had, maar óók dat de kosten voor je verbruik veel hoger lagen. We willen je graag helpen en hebben per mail tips gegeven die je hopelijk kunnen helpen achterhalen waar het hoge verbruik vandaan komt. Groetjes Vera Team Klantgeluk

9

Prettige communicatie, snel… prima energieleverancier

Ik heb lang getwijfeld om over te stappen naar een andere leverancier maar de verschillen in een flexibel contract bij Pure Energie en bv een leverancier met uur/dagprijzen is simpelweg te groot (€ 0,15 tot € 0,45/kWh versus € 0,70 tot € 0,80/kWh). Da’s toch ong. dubbel helaas). Mochten ze hier ook toe over gaan dan kom ik weer terug. Verder niks op aan te merken, ging wel eens iets mis maar snel en goed gecorrigeerd.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Hi Bjarne, Bedankt voor je review, dit waarderen we enorm. We zijn momenteel aan het onderzoeken of we dynamische prijzen in de toekomst kunnen aanbieden. Hopelijk zien we je dus nog een keer terug! :) Groetjes Vera Team Klantgeluk

9

Goed

Duidelijk uitgelegd waar ik voor belde hebben ze goed beantwoord. Geen lange wachttijd met bellen gehad . Vriendelijke man aan de telefoon.

  • Aanbevelen? Ja
10

Perfect geholpen

Zeer goede service

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede prijs, geen sjoemelstroom en uitstekende klantenservice!

Pure Energie is een van de weinige energieleveranciers die daadwerkelijk hun beloftes qua duurzamheid nakomt, met een uitermate hoog percentage groene stroom (en dus geen gesjoemel voor enkel het naampje). Verder is de prijs aantrekkelijk, en de klantenservice is proactief! De veranderingen omtrent de overheidssteun en het energieplafond werden bijvoorbeeld duidelijk en netjes gecommuniceerd per e-mail. Ook is het telefooncontact erg prettig. Ik zou het zeker aanraden om bij Pure Energie een contract af te sluiten!

  • Aanbevelen? Ja

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd