Mijn vorige ervaringen (2841SP, weidezoom 7) waren al top.

Jammer dat we ons oude contract niet mee mochten nemen, snik!

Snel en goed geregeld

De aanmelding via de website en het opzeggen door pure energie bijn de oude leverancier verliep vlekkeloos. Duidelijke factuur en een prettige app.

Groen, prima app, reeel tarief

Overstap verliep vlekkeloos, het is 'fijn om groen te zijn' en tot nu toe is het al met al een prima ervaring!

Gewoon goed

Alles werkt perfect. App ook zeer prettig en veelal uit tot date. Niks op aan te merken, gewoon goed!

Goede maatschappij,denkt met je mee

Het aanmelden ging soepel en in de app zichtbaar wat je verbruikt zo kan je zelf het een en ander bijhouden en je kont dus niet voor een verassing te staan

Snel en doeltreffend

Overstap naar Pure Energie is conform de afspraken uitgevoerd. Direct en korte lijntjes en een fijne app.

Niet tevreden

Ik dacht dat ik nu €354,- per maand zou gaan betalen. Dat was aangegeven toen ik mij aanmeldde. Ik kreeg de eerste maand gelijk een rekening van €700,- en ik had ook een borg betaald van €600,-. Dat vond ik echt schrikbarend hoog. Nu gelijk overgestapt naar een andere energieleverancier.

houdt zich niet aan zijn belofte

Ik ben bij u binnengelokt met een afspraak over een maandelijks bedrag dat ik kon betalen, voor een hoeveelheid energie waar ik ruim voldoende aan zou hebben. Op grond van gegevens die u van Liander over het gebruik van de vorige bewoner zou hebben ontvangen "moest" u dit bedrag bijstellen. Het afgesproken bedrag ging van 150 naar 250. E.e.a. staat los van de ontwikkeling van energieprijzen, van het spel, het speculeren met energie en is geen gevolg van het niet dempen van prijsuitwassen door bijv. zelf energie op te wekken of als een goed huisvader of boer te zorgen voor voldoende voorraden. Het gaat hier om afspraken en om mijn werkelijke verbruik, dat u dagelijks kan aflezen door een geavanceerde meter.

Beste heer/mevrouw Koeman, Vervelend dat te lezen. We zijn echter verplicht uit te gaan van het historische verbruik op een aansluiting wanneer er een groot verschil is met het opgegeven, geschatte verbruik, tenzij er een concrete aanleiding is dit niet te doen. Wanneer je een energiecontract afsluit, worden er afspraken vastgelegd over de tarieven en de looptijd. Omdat het verbruik kan variëren, ligt het termijnbedrag niet contractueel vast. Wanneer na een aantal maanden blijkt dat jouw persoonlijke verbruik lager ligt, kan en mag het termijnbedrag alsnog worden gewijzigd. Hier moeten we helaas streng in zijn; juist nu. We hebben vanuit de Wet Financieel Toezicht een zorgplicht. Er is dus een wettelijke verplichting voor energieleveranciers te voorkomen dat klanten na een jaar (fors) moeten bijbetalen. Hopelijk mogen we je in de toekomst opnieuw verwelkomen als nieuwe klant. Hartelijke groet, Team Klantgeluk; Pure Energie

Zeker in deze moeilijke tijd TOP!

Snel en gemakkelijk; zeker t.o.v. mijn vorige energieleverancier

Duidelijk en overzichtelijk.

Prima en duidelijke gegevens, niet moeilijk om te begrijpen.

Prijzen toch fors omhoog

Ondanks dat Pure energie pretendeert 100% energie uit Nederlandse bronnen te gebruiken zijn hun prijzen toch fors verhoogt ivm de crisis in ukraine. Waar ligt dit nu aan?, toch energie buiten nederland?, of gewoonweg schaamteloos winstbejag, niet transparant en de boel belazeren. U mag het zelf invullen

Beste Theo, De productie van stroom uit eigen opwek en het leveren van deze stroom aan de consument zijn twee van elkaar gescheiden trajecten. Dat komt door de wijze waarop in Nederland de energiemarkt is georganiseerd. Daardoor is het helaas niet mogelijk om rechtstreeks onze eigen opwek te leveren aan- en te verrekenen met de eindgebruiker. In dit geval dus onze klanten. De garantie van oorsprong certificaten (GVO’s) behouden wij natuurlijk zelf, zodat wij kunnen aantonen dat de door de klant verbruikte stroom duurzaam is opgewekt in Nederland door middel van wind & zon uit door ons ontwikkelde wind- en zonneparken. Het gros van de energie wordt in Nederland nog steeds opgewekt met gas- en kolencentrales. Elektriciteit opgewekt door gascentrales is, vanwege de hoge gasprijzen, op dit moment de duurste vorm van elektriciteitsproductie. In ons land wordt maar één prijs gehanteerd voor elektriciteit, ongeacht de manier waarop deze wordt opgewekt. Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is, zal een hoge gasprijs dan ook leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Ook de prijs van onze groene stroom afkomstig van onze eigen windmolens- en zonnepalen is afhankelijk van de prijs op de elektriciteitsmarkt (APX beurs). Wij zouden dit heel graag anders zien, maar helaas hebben wij daar geen invloed op. Met vriendelijke groet, Lauren Team Klantgeluk

snel en gemakkelijk alles kunnen regelen.

Als de levering, de kosten en de verdere bemoeienissen net zo positief verlopen als mijn ervaring met het aanmelden, dan blijf ik vast tevreden.

Snel en makkelijk

Nieuw Kontrakt snel en makkelijk geregeld.

Ik ben zeer tevreden

Ik eil graag een beetje meewerken aan een groene wereld

Positief

Informatie op de persoonlijke pagina duidelijk en overzichtelijk. De servicedesk is goed bereikbaar.

Soepel overstappen en heel klantvriendelijk!!

Via Gaslicht een overstap aangevraagd en vervolgens eigenlijk alles heel soepel en snel verlopen. Dit ook nog eens tegen prima tarieven. Wij zijn tot nu toe heel tevreden.

Voldoende

Ik ben op dit moment aan het bouwen in Enschede en had tijdelijk voor een periode van 1 jaar bouwstroom nodig. Pure energie is de hoofdsponsor van Fc Twente dus ik voel enige verbondenheid. Ik heb telefonisch contact met Pure Energie opgenomen i.v.m. de bijzondere situatie van bouwstroom. Dit verliep niet echt soepel maar voor de rest ben ik tevreden over de aansluiting.

Prettige communicatie

De uitleg en mogelijkheden ,werden goed en helder uitgelegd

Snel en makkelijk. Goede communicatie

grandioos

Als enigste energie leverancier kon je, wat ik wenste een vast contract aanbieden. Of jullie aan mij verwachting voldoen is een een ander dingetje kan ik nog niet beoordelen.

Netjes te woord gestaan.

Er werd goed meegedacht, goede uitleg, en er is veel mogelijk als straks de gekke energie wereld wat rustiger wordt. Vriendekijke werknemers aan de lijn gehad.

Geweldig en duidelijk

Nieuwe Leverancier- Puur Groen!

Als lid van de Vastelastenbond is Pure Energie door hen aanbevolen als nieuwe leverancier. Vooral om het aantrekkelijke financiële plaatje; maar daarnaast ook vanwege de levering van echte groene stroom uit Nederlandse energiebronnen. Ik ben zelf nu ongeveer 2 maanden klant bij Pure Energie.

Vriendelijke klantenservice, afspraken niet nagekomen en app werkt niet zonder slimme meter

Geachte heer, mevrouw, Sinds maart jl. ben ik klant bij Pure Energie. Aangezien ik nog geen slimme meter heb, kan ik geen gebruik maken van de app. Iets wat van te voren niet duidelijk is en wat ik persoonlijk niet gebruiksvriendelijk vind. Daarnaast stond er op de site dat ik €55 per maand dien te betalen enkel voor electra. Ik heb hierover gebeld en degene zou het aanpassen naar €28 euro. Nu zag ik dat er eind april alsnog €55 van mijn rekening is afgeschreven. Ik moet hier nog contact over opnemen. Vond degene wel heel vriendelijk en behulpzaam. Fijne klantenservice dus. Alleen zijn gemaakte afspraken helaas niet nagekomen. Samen met geen gebruik kunnen maken van de app geef ik vooralsnog een 4.

Beste Yemi, Bedankt voor je review! Ook zonder slimme meter kun je gebruik maken van de Pure Energie APP. Je kunt dan o.a. je gegeven, contract en facturen inzien en je termijnbedrag wijzigen. Doordat het met een conventionele meter niet mogelijk is om je meterstanden op afstand uit te lezen heb je wel minder inzicht in je verbruik. Op deze pagina vind je nog wat meer informatie over de Pure Energie APP: https://pure-energie.nl/klantenservice/mijn-pure-energie/. Je hebt inderdaad contact met ons gehad over het wijzigen van je termijnbedrag naar € 28,-, maar pas later waardoor de wijziging in mei pas is ingegaan. We zijn blij om te lezen dat je vriendelijk en behulpzaam te woord bent gestaan. Wij doen dan ook erg ons best om ons hierin te onderscheiden. Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid over de app en je termijnbedrag. Indien je nog meer vragen hebt staat Team Klantgeluk voor je klaar! Groetjes Lisa van Team Klantgeluk

Hele aparte manier van onderbouwen maandbedrag

Rare manier van verklaren maandbedrag. Wordt vastgehouden aan een 4/5 persoons huishouden terwijl duidelijk is aangegeven dat er 1 persoon gaat wonen.

Beste, Wij controleren altijd aan de hand van het gemiddelde verbruik in de woning of een termijnbedrag passend is, om te voorkomen dat je aan het eind van het contractjaar een hoge naheffing krijgt. Daarnaast kijken we ook naar elke individuele situatie als dat nodig is, zodat we samen kunnen kijken wat een passend termijnnedrag is voor jouw situatie. Ik zie dat je nog geen contact met ons hebt opgenomen hierover dus we hebben jouw individuele situatie ook nog niet beoordeeld. Natuurlijk doen we dit alsnog graag! Groetjes Lisa van Team Klantgeluk

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?