Een duidelijke redelijke milieu-georienteerde leverancier

Vooralsnog (ik ben sinds een maand bij PE) een duidelijke en bereikbare leverancier. Geen schreeuwer, geen uitzonderlijke tarieven, behalve voor teruggeleverde zonnestroom. Dat levert geen groot geld op. Je doet het voor de milieu-inspanning die ze leveren door allerlei duurzame stroom projecten op te zetten. Nuchtere en bewuste firma.

Tot nu toe heel tevreden

Onlangs overgestapt naar een drie-jarig contract bij Pure-Energie om de zekerheid te hebben dat waar we voor betalen ook inderdaad duurzaam is en van eigen bodem (nou ja, uit de eigen lucht) komt, en niet van opwekkers met moeilijk te controleren bronnen in het buitenland. Dus de overweging is deels steun voor het milieu, deels stein voor de Nederlandse economie. Ook speelt het idee voor de compensatie voor onze afhankelijkheid van gas (verwarming water en koken) mee. Dat het qua prijs misschien niet dè goedkoopste keuze is (maar zeker niet veel verschil) maakt ons dan niet zoveel uit.

Makkelijke overstap en een goed gevoel

Blij dat ik Pure-energie vond via Trouw. Overstap was binnen een paar muisklikken geregeld. Wij hebben vooral gekozen voor Pure-energie omdat ze de CO2 uitstoot verbonden aan ons gasverbruik compenseren via duurzame initiatieven.

Simpelweg goed

Jaren achtereen hebben we bij dezelfde energieleverancier gezeten, een ‘hele groene’ die echter leunt op zijn goede merkidentiteit, maar inmiddels diep is weggezakt op de duurzaamheidsladder. Dan is Pure Energie in al zijn eenvoud een verademing. En de windmolens staan net niet “in onze achtertuin”.

Eenvoudige overgang

Portaal werkt goed, alleen jammer dat je niet als oud klant herkend wordt. Nu heb je twee portalen.

Soepele overgang

De overstap was eenvoudig geregeld en de informatie helder. We zijn nu in onze eerste maand en het lijkt prima te gaan allemaal.

Geen problemen dus goed

Maandelijkse rapportage is fijn

Zakelijk en goed

Ik ben net overgestapt. De communicatie was met korte duidelijke lijnen. Geen onnodige post of mail maar gewoon goed geregeld.

Goede afspraken en installatie gemaakt.

Het gehele traject goed verlopen en ook de installatie is netjes gedaan met nette installateurs. Wat verbetering behoeft is de APP die er nu is, heel onduidelijk met name wat betreft de opbrengst weergave en wat er nu aan het netwerk wordt geleverd en retour gebruik. Dit gemeld aan servicedesk en antwoord daarop was dat de APP onder constructie was? Dit zou niet mogen kunnen als deze in gebruik is bij afnemers

Puren energie doet wat ze belooft

Via pure energie zonnepanelen aangelegd, en daarna energiecontract afgesloten. Op vragen direct en goed antwoord gekregen.

Fijn dat er een energiebedrag is dat 100% pure energie levert!

De administratieve afhandeling van de overgang van de vorige energie leverancier ging wat minder soepel. Pure Energie had 14 januari als overgangsdatum aangegeven en dat is een paar dagen later geworden. Vreemd detail: het energie contract loopt dan ook een paar dagen later door, terwijl ik eerder een akkoord had gegeven tot 14 januari 2024.

Eerste ervaringen positief

Eenvoudige procedure om klant te worden. Heldere en snelle informatie. Prima prijs! Tegen betaling (50 euro) een euk apparaatje om aan je slimme meter te koppelen en dan op je smartphone gedetailleerde gebruiksgegevens te kunnen aflezen Prima score in duurzaamheidstesten! Na een maand is het nog te vroeg om een eindoordeel te kunnen geven.

Goede groene energiemix; prima en snelle klantenservice

Door consumentenbond hoog gewaardeerd in de groene energiemix. Daarnaast positieve ervaring met de klantenservice: snel opgenomen; goede antwoorden.

Hai Jayjay, Bedankt voor je ontzettende fijne feedback en mooie cijfer! Met energieke groet Sam

Prima leverancier tot nu toe

Nog maar net een maandje aangesloten op pure energie (in ons nieuwe huis), dus kunnen we er nog niet veel over zeggen. Tot dusver prima

Beste Guido, Toch alvast bedankt voor je mooie cijfer! Als tot nu toe de overstap maar allemaal goed gegaan is. En daar lijkt het op. Hopelijk heb je ons de rest van het jaar gewoon niet nodig. :-) Dat is namelijk het teken dat ook daarin alles soepeltjes verloopt. En daar houden we van. Met energieke groet Sam

Alles tot nu toe soepel verlopen!

Overgestapt naar Pure Energie na een x aantal jaren klant te zijn geweest bij Eneco. Overstap verliep soepel. Informatie was helder en duidelijk en contactmomenten prettig. Daarbij ook zonnepanelen aangeschaft via Pure Energie. Ook heel tevreden over hoe dit proces verlopen is. Enige minpuntje tot nu toe is dat je apart een kastje aan moet schaffen om inzicht in je verbruik te krijgen.

tot nu toe ben ik tevreden

Mijn vorige leverancier WAS Greenchoice. Die lui kunnen niet rekenen. Toen ik mijn standen doorgaf kreeg ik te horen dat mijn voorschot te laag was. Twee weken later kreeg ik bijna € 400,00 terug.

Goede ervaring

Een van de weinige energiebedrijven die echt groene stroom levert. Fijn om maandelijks een duidelijk overzicht te krijgen van je energieverbruik, zodat je de volgende maand eventueel bij kan sturen. Geeft in geval van zonnepanelen, een van de beste terug saldeer vergoedingen. Komt met een goed aanbod bij verlenging van het energiecontract.

Redelijk

Geen behoorlijke app die energieverbruik en opbrengst toont, alleen na aanschaf van onnodig duur apparaat

Een tevreden klant

Duidelijke site

Alles loopt op rolletjes, geen probleem bij het overstappen

De website werkt prima en ook de energie meter app gaat nu goed.

Naadloze overgang tijdens verhuizing

Naadloze overgang tijdens verhuizing. Hopelijk blijven de tarieven scherp.

Snelle klantenservice

De overstap van mijn oude leverancier naar Pure energie was erg snel gemaakt. Alles is vlot en probleemloos verlopen. De klantenservice is echt top! Ik heb tot nog toe binnen 1 minuut iemand aan de lijn gehad.

Heb nog geen maand energie van jullie beetje vroeg om mening te geven.

Kom over 1/2jaar maar terug. Kan nog geen oordeel geven! Heb geen klachten, Kan na de korte tijd geen beoordeling geven. Bovendien geef ik nooit aan iemand een aanbeveling. Vind dit de meest irritante vraag in enquettes.

Super gemakkelijke overstap naar Pure Energie

Zeer klantvriendelijk en super geregelde overstap Eneco naar Pure Energie!

Weinig inzicht in verbruik door ontbrekende app

Jammer dat er een aparte meter moet worden aangeschaft om meer data te krijgen.

Hoi Thijs! Via Mijn Pure Energie kun je inzicht krijgen in je verbruik per jaar, maand, dag en zelfs per uur. Dit kunnen alle klanten met een slimme meter en hiermee krijg je al veel inzicht in je verbruik. Daarnaast hebben we sinds kort de Pure Energie Meter ontwikkeld. Met dit kastje gaat het inzicht in je verbruik nog een stap verder. Hiermee kun je namelijk real time je verbruik inzien en tevens specificeert het kastje het verbruik per apparaatgroep in huis. Je bent dus zeker niet verplicht om de Pure Energie Meter aan te schaffen als je meer inzicht wil krijgen in je verbruik! Met vriendelijke groet, Lisa

Over Pure-energie

We zijn een energiebedrijf met een missie: de Nederlandse energiemarkt verduurzamen. Dat doen we door windmolens en zonnepanelen te bouwen in Nederland. We maken schone energie, lokaal opgewekt en wij verkopen niet meer dan we opwekken. Jij kiest je eigen energiebron dus je weet altijd waar jouw stroom vandaan komt. En als klant help je om onze missie waar te maken. Wij investeren 90% van onze winst in nieuwe duurzame energieprojecten in Nederland. De overige 10% gaat via het Pure Energie Fonds naar duurzame initiatieven in heel Nederland. Duizenden Nederlanders gingen je al voor. Doe je mee?