Prima support in overgang van vorige leverancier

l.s. Na 35 jaar nooit van energie leverancieer gewijzigd te zijn hebben wij wat onderzoek gedaan naar hoe groen is mijn huidige energie leverancier. In de verschillende resultaten bleek dat ik bij een niet al te groene leverancier zat. Die leverancier is het daar natuurlijk mee oneens maar gezien het feit dat er plannen zijn om meer hout verbranding centrales te gaan bouwen zijn we dus overgestapt (zowel gas als electra) op de nummer 1 uit de verschillende onderzoeken en zijn tot op heden zeer tevreden met het geleverde product

Fantastische service! Energiebedrijf met een missie

Klant geworden vanwege de missie. Energiecontract afsluiten was eenvoudig, persoonlijk en klantvriendelijk. Wellicht niet de goedkoopste, zeker ook niet de duurste en toch échte groene stroom.

De meest transparante groene stroom aanbieder.

Groot als energie leverancier en toch duurzaam, helder en transparant voor de consument. Eerlijkheid duurt het langst.

Ik vind het prettig dat ik pure energie telefonisch kan bereiken en altijd goed uitleg krijg

Redelijk

Het lijkt mooier dan het is.

Ik ben als klant heel tevreden

Persoonlijk contact (en geen menu waarin je verdwaalt of waarbij je heel lang moet wachten)en vriendelijke mensen,die je willen helpen(of ik moet geluk gehad hebben).Maandelijks afrekening met vergelijkingen en tips om je energiegebruik beter in de hand te houden.Heel helder en inzichtelijk allemaal. Vanuit het perspectief van de klant bekeken is dat prettig. Zelfs over de vormgeving van de rekening ben ik tevreden(het gaat een beetje ver)In een oogopslag zie je precies wat je moet betalen en waar je dus eventueel op kunt bezuinigen. De tips(had ik geloof ik al gezegd) met uitleg zijn ook handig!Geen idee hoe dit nog beter kan.

Een soepele overgang geregeld van oude leverancier door Pure-energie

Zie boven

Ze doen wat ze zeggen, leveren van duurzame energie en goede zorg voor hun klanten.

Wij vinden duurzame energie geen keuze meer, het moet. Dit vinden we terug bij Pure Energie, leveranciers van alleen groene energie. Wij leveren zelf via onze zonnepanelen meer energie yerug dan we afnemen en krijgen voor het terugleveren ook nog eens een goede prijs per kwh. Als wij contact opnamen met de klantenservice werden we altijd snel en goed geholpen. Tot nu toe dus alleen maar goede ervaringen met Pure Energie.

Tot nu toe heel goed!

Sinds maart 2021 ben ik klant bij Pure Energie en heb ik 15 zonnepanelen laten installeren. Mijn ervaringen hierbij zijn heel goed en de communicatie verloopt op een prettige manier.

Goede communicatie

Snel iemand aan de lijn die ook nogeens klantvriendelijk is.

Makkelijk, toegankelijk en vriendelijk

Behulpzame en vriendelijke medewerkers. Fijne gedachte om echt groene stroom te hebben. Tip; App waarin je je verbruik duidelijk ziet, zowe verbruik als de kosten

goed eerlijk bedrijf

duidelijke voorlichting en maandrapporten. heel tevreden mee.

Stroom doet het goed

Telefoon laad op, laptop werk prima, enzovoorts. Vaatwasser doet het ook. Los van verzoekjes om reviews te schrijven laten ze je met rust. Volgens Greenpeace is hun stroom erg groen, en ze hebben ook nog een hoog teruglevertarief. Ik zou ze doen.

Geen antwoord op de vraag

Ik stelde een vraag maar kreeg iets terug dat niet het antwoord op mijn vraag was. VRAAG: Klantnummer 172087 Ik ben overgestapt van GreenChoice en ik wil u iets vragen over de facturering, want GreenChoice wilde daar niet op ingaan. GreenCoice berekende mij in de eindafrekening voor gas (3 maanden 1/10-31/1) 774 euro Daarvan was maar 242 voor gas, aan energiebelasting stond er 364 euro op, voor die drie maanden dus, een bedrag dat dus hoger is dan het verbruikte gas waarover die belasting geldt. Klopt dat? Of is die energiebelasting van het gas een jaarbedrag, en brengt u ons dit niet dit jaar in rekening? ANTWOORD Vervelend dat Greenchoice je er geen antwoord op kan geven. De energiebelasting is een heel groot gedeelte van jouw afrekening. Als je ook in jouw klantenportaal kijkt bij “contracten” dan zie je bij gas bijvoorbeeld dat een tarief uit een aantal onderdelen bestaat: Leveringstarief (betaal je aan ons) Energiebelasting (betaal je aan de overheid) Opslag duurzame energie (betaal je aan de overheid. Als je dit dan bekijkt in jouw contract dan zie je: (screendumpje) Daarop kun je dus wel zien hoe groot het aandeel is dat rechtstreeks naar de schatkist gaat!

Ben pas begonnen

Wij zijn sinds een kleine maand pas bij Pure Energie. Onze "eigen" energiebedrijf zou meedoen met een postcoderegeling waar wij sinds 2019 bij zijn aangesloten. In maart vorig jaar hebben wij een nieuw contract voor 3 jaar afgesloten met dat energiebedrijf "omdat zij inderdaad meededen met een postcoderegeling" en wij tevreden waren over de geleverde diensten in de afgelopen jaren. Echter toen onze (kleine) coöperatie contact kreeg met het energiebedrijf kwam de aap uit de mouw: alle verantwoordelijkheden werden bij de coöperatie neergelegd, het energiebedrijf had geen aansprakelijkheid voor als het fout zou gaan etc.; kwam er op neer dat er 13 pagina teksten voorgeschoteld werd aan de coöperatie waar zij (terecht) niks mee konden. Mede door tussenkomst van de Consumentenbond is het 3-jarig contract vroegtijdig ontbonden en konden wij op zoek gaan naar een energieleverancier die wel met de postcoderegeling, prijsstelling en energievormen bij ons paste. Dit is de reden waarom wij zijn overgestapt naar Pure Energie. Voor de rest hebben wij nog geen ervaringen (positief of negatief) met dit bedrijf.

Beste P.A.M. uit Leimuiden, Toen we het cijfer zagen schrokken we enigszins, maar je toelichting werpt een ander licht op je onvoldoende. Vervelend dat je hier zulke slechte ervaringen mee hebt. Daarmee leg je een mooie uitdaging voor ons neer om van die 5 een dikke 8 te maken! Op het moment dat de coöperatie komt met hun jaarlijkse ledenverklaring (toekenning aantal kWh’s) kun je deze met ons delen samen met de aanwijzing van de belastingdienst. Wij zorgen er dan voor dat de energiebelasting voor je wordt verrekend. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, schroom dan vooral niet te bellen (088 - 10 13 000) of te mailen (info@pure-energie.nl). We helpen je graag op weg als het nodig is! 😊 Met vriendelijke groet, Frank Team Klantgeluk

snel

de energiemeter werkte niet, en ik werd goed geholpen om hem werkend te krijgen

Beste Arie, Bedankt voor je mooie beoordeling! Fijn om te lezen dat we je goed hebben geholpen en dat alles inmiddels goed werkt. Als we in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen doen we dat met veel plezier. Groetjes van Lisa, Team Klantgeluk

Alles ging op rolletjes

Voor het eerst overgestapt van energie leverancier. Wij zijn goed geïnformeerd middels een duidelijke offerte. Na acceptatie hiervan hebben wij we geen omkijken meer aan gehad. Alles liep soepel en gestroomlijnd. Op rolletjes dus.

Beste Jan, Hartelijk dank voor je mooie beoordeling! Het doet ons goed dat je je eerste overstap zo hebt ervaren. We gaan ons best doen om van je eerste overstap ook je laatste overstap te maken! Groetjes van Lisa, Team Klantgeluk

Ieder jaar weer achter een veel te hoog voorschot aan

Onze maandelijkse kost zijn laag met zo'n €25 per maand. De systemen van pure energie kunnen dit niet aan en dus ieder jaar weer bedelen om een lager maandbedrag. Ieder jaar wordt het bedrag weer met een veelvoud omhoog gegooid.

HaiMarco, Een maandtermijn wordt altijd weer berekend over het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3 jaren. Het kan soms dus zijn dat je dus een hogere maandtermijn krijgt/ houdt terwijl je geld terug krijgt over het afgelopen jaar. We passen dit zonder problemen aan als je ons een belletje of mailtje geeft. Met energieke groet Sam

Zeer klantvriendelijk, en goed bereikbaar.

Pure Energie is zeker uniek in de wereld aan energiebedrijven. Ze zijn goed bereikbaar, kennen geen wachttijden en je krijgt direct iemand aan de lijn. Ook zijn ze allerminst opdringerig. Dit is bij veel andere grote energiebedrijven wel anders!

Heel erg bedankt voor dit mooie bericht! Dat is waar wij ons best voor doen en waar wij voor staan. Welkom! Groetjes van Lisa, Team Klantgeluk

Vlotte overstap naar een groen product

Geen bla-bla en geen mensen aan de lijn die net de eendaagse cursus verkooptechniek achter de rug hebben. Prima geregeld. Geeft een goed gevoel.

Tot zover zeer tevreden. Kort geleden overgestapt. Overstappen is een fluitje van een cent. Aanmelding, bevestiging, inloggen op persoonlijke omgeving, dashboard, allemaal helder en duidelijk. En natuurlijk 100% groene energie, dat is voor mij het belangrijkste.

net nieuw, zowel aanbod (& afwikkeling) als communicatie zijn top.

net nieuw, zowel aanbod als communicatie zijn top. Nu zien hoe rest van contract verloopt. Ben benieuwd.

Meterstanden moeten handmatig doorgegeven worden

Naar mijn mening het enige wat een energie bedrijf goed moet doen werkt niet naar behoren, het verzamelen en factureren van meterstanden.

Beste Roel, Vervelend dat het niet goed is gegaan met het opvragen van de begin meterstanden. Zoals naar u gemaild, betreft het een storing in uw slimme meter. Wij kregen daarom geen standen van u door. Vandaar het verzoek om de meterstanden éénmalig aan ons door te geven. Voor de storing van uw meter kunt u contact opnemen met de netbeheerder. Groet Jasper

Voor een zo'n groen mogelijk steentje voor het klimaat denken we dat we bij Pure-Energie moeten zijn

Onze ervaringen zijn tot nu toe nog goed, afsluiten ging makkelijk, kosten zijn prima. En dat met het idee dat we zo groen mogelijk bezig zijn met een positief steentje voor het klimaat. We zijn benieuwd naar een langere 'samenwerking'

Over Pure-energie

We zijn een energiebedrijf met een missie: de Nederlandse energiemarkt verduurzamen. Dat doen we door windmolens en zonnepanelen te bouwen in Nederland. We maken schone energie, lokaal opgewekt en wij verkopen niet meer dan we opwekken. Jij kiest je eigen energiebron dus je weet altijd waar jouw stroom vandaan komt. En als klant help je om onze missie waar te maken. Wij investeren 90% van onze winst in nieuwe duurzame energieprojecten in Nederland. De overige 10% gaat via het Pure Energie Fonds naar duurzame initiatieven in heel Nederland. Duizenden Nederlanders gingen je al voor. Doe je mee?