Alles werd wat minder zwaar

In een moeilijke periode heb ik hulp gezocht en kwam terecht bij Esther Scholtz. Het was voor mij voor het eerst dat ik naar een psycholoog ging dus ik wist niet goed wat ik moest verwachten. De gesprekken met Esther heb ik als heel waardevol ervaren en voelde mij goed geholpen. Ze was warm, betrokken en luisterde goed. Na een sessie voelde ik mij vaak opgewekt en energiek, het leven voelde een stuk luchtiger aan!

Weer met veerkracht door het leven.

Ik kan terugkijken op een zeer leerzaam jaar. Het heeft mij inzicht en zelfvertrouwen gebracht. Ik denk met regelmaat terug aan de sessies met Floor Broekman, zij heeft mij geweldig geholpen om weer goed in mijn vel te zitten. De gesprekken met Floor heb ik als zeer waardevol ervaren en daar pluk ik nog steeds de vruchten van. Dankjewel Floor.

Fijne, zachte, heldere gesprekken met persoonlijke aandacht

De gesprekken met Mirjam Tjon hebben mij naar mezelf laten kijken zoals niemand dat eerder is gelukt. Tijdens de sessies werd goed geluisterd en kreeg ik concrete adviezen mee die ik dagelijks kan toepassen. Juist dit vond ik zo waardevol aan de gesprekken. Veel aandacht voor persoonlijke details en verhalen. Een zachte benadering, met heldere analyses die verleden en heden met elkaar verbinden. Ik zou de kundige Mirjam Tjon zeker aanraden voor individuele of relatietherapie.

Ontzettend fijne sessies met positieve veranderingen bij Floor

Floor Broekman heeft me tot belangrijke inzichten geholpen en concrete handvaten gegeven die bij mij als persoon pasten en werkten. Dit alles in een fijne omgeving waar ik me zeer op mijn gemak en serieus genomen voelde. Inmiddels gaat het een stuk beter met mij en dat is zeker dankzij haar hulp en ondersteuning.

Dankbaar proces met Martijn

Afgelopen jaar heeft Martijn mij uitstekend geholpen met mijn heftige slaapproblemen waar ik aantal maanden last van heb gehad. Hij heeft mij hierin veel inzichten gegeven vanuit theorie en praktijk om hier beter mee om te gaan en ook kreeg ik nuttige oefeningen mee om thuis mee aan de slag te gaan. Dit heeft een belangrijke rol gespeeld in mijn herstel . Daarna hebben wij nog een aantal keer afgesproken en aandacht gegeven aan een aantal andere hoofdstukken in mijn leven, dat ik als heel prettig heb ervaren. Hieruit is gebleken dat Martijn bekwaam is om op veel meer vlakken te ondersteunen, dat hij doet door goed te luisteren en ook met een vleugje humor. Ook is hij niet schuw om een boekje op te doen over zijn eigen leven waardoor het voelde alsof we gelijkwaardie gesprekken konden voeren. Dat vond ik erg prettig! Een fijne psycholoog die ik van harte aan kan raden.

Fijne, verhelderende en helende sessies met Sabine Oenema

Ik voel me heel erg fijn, goed en veilig geholpen bij het krijgen van meer inzicht in mijn levenslange gevoel van 'niet gehoord en gezien worden' en van onveiligheid en mijn onbewuste reacties daarop. Sabine is heel aardig, creëert snel een zeer veilige omgeving, heeft een groot empathisch vermogen, en kan heel snel en helder analyseren. Het lijkt af en toe alsof ze dat allemaal 'uit haar mouw schudt', maar het is voor mij duidelijk gebaseerd op een grote vakkennis en heel veel ervaring. Gerard

Deze therapie heeft mij positief veranderd

Het heeft jaren geduurd voordat ik de stap durfde te zetten om een psycholoog op te zoeken. Maar achteraf is het zonde dat ik niet eerder therapie heb gevolgd. Arnoud heeft bij mij een patroon doorbroken dat zo hardnekkig van jongs af aan in mij leefde. Namelijk het gevoel altijd minder te zijn dan anderen, denken slecht te presteren en mezelf veelvuldig te haten. Arnoud creëert een veilige omgeving, waardoor ik mij altijd vrij voelde om open en eerlijk te zijn. Hij vraagt door, is objectief in zijn waarnemingen, luistert goed en schuwt geen ongemakken. Hij heeft een deur geopend naar een zachtere kijk op mezelf, en hierdoor ook op de rest van de wereld. Ik hoop dat ik iedereen die twijfelt over de streep kan trekken om een afspraak te maken.

Meer dan aan te raden

Ik zou Martijn iedereen aanraden. Hij weet op een luchtige manier cognitieve therapie over te brengen. Ik heb enorm veel baat gehad (en heb ik nog steeds) op verschillende vlakken. Mocht ik ooit om wat voor reden dan ook weer behoefte hebben aan een psycholoog, dan zou ik zonder enige twijfel terugkeren naar Martijn!

Helemaal blij met Martijn

Kwam bij Martijn met een dertig jaar bestaande fobie voor autorijden. Allerlei vreselijke fantasieën blokkeerden mijn grote wens om me onafhankelijk van iedereen te kunnen verplaatsen. Ik zag het somber in. Maar het liep anders. Dankzij Martijn's EMDR therapie en onze gesprekken ben ik nu in staat zelfs met plezier auto te rijden. Daarnaast traden allerlei positieve bij-effecten op. Martijn is serieus, betrokken, deskundig, en hij heeft humor op een aanstekende manier. Heel prettig als het om lastige en problematische zaken gaat. Kortom, ik ben helemaal blij met Martijn.

ondersteunend warm en persoonlijk

Esther is een hele fijne psycholoog die je helpt op een ondersteunende, warme en persoonlijke manier. Ze begrijpt en weet je professioneel te begeleiden in je proces o.a. wanneer je hoog sensitief bent. Ik voelde me veilig en gedragen wat enorm belangrijk is, Dankje Esther.

Belangrijke en nuttige inzichten

Kim heeft mij veel geleerd. Zij legde helder uit hoe bepaalde gedragspatronen ontstaan en hoe het kwam dat ik daar soms in vastliep. Doordat ik nu de theorie ken, kan ik deze in de praktijk herkennen en proberen de patronen te doorbreken.

Ik beoordeel de aanpak van Esther Scholtz als uitstekend!

Ik ben geholpen door Esther Scholtz, GZ-Psycholoog, bij deze praktijk. De persoonlijke, inlevende en liefdevolle aanpak met echt oog voor de persoonlijke leefsfeer van de cliënt is mij enorm bijgebleven. Esther is niet commercieel maar juist heel cliënt gericht. Mocht ik ooit een kindje mogen krijgen dan krijgt Esther zeker een kaartje als blijk van waardering voor haar uitmuntende zorg en fijne hulp op het moment dat ik het het hardst nodig had.

Dankbaar dat ik Sabine hulp heb durven vragen en zo goed heb gekregen

Sabine heeft mij met haar warmte, humor en kundigheid geholpen, toen ik door een sombere periode ging en er zelf niet uitkwam. Sabine zorgde voor een veilige omgeving, waarin ik mijn verhaal durfde te vertellen, terwijl ik dit erg lastig vond. Ik heb handvatten gekregen om met mijn gedachten en acties om te gaan. Mijn belangrijkste uitkomst is dat ik door de gesprekken veel meer vertrouwen heb in mijzelf. Ik zal Sabine hier altijd dankbaar voor blijven.

Professionele begeleiding met een duidelijk doel.

In ongeveer 9 maanden heb ik een ontwikkeling doorgemaakt van een flinke depressie naar een persoon die weer plezier in het leven heeft. De begeleiding die ik heb gekregen is hier heel belangrijk in geweest. Hier ben ik heel dankbaar voor.

Warm en ondersteunend

Ik heb Esther ervaren als een hele warme psycholoog die me op een fijngevoelige manier heeft ondersteunt in mijn proces en op de juiste momenten handvaten wist te geven. Ik heb me erg gezien en begrepen gevoeld wat veel veiligheid gaf. Ze is medelevend maar ook licht, waardoor we ook veel hebben gelachen. Een aanrader voor iedereen die iemand zoekt die sensitief is voor andermans gevoelens en proces, en je daar op een professionele maar ook menselijke manier in begeleidt en ondersteunt.

Very insightful and powerful therapy

I have done EMDR therapy with Silvana Koene and I must say it was one of the most profound healing experiences I have had. Resolved and faced many of the issues that were keeping me from moving forward. Silvana is a very knowledgeable and empathic therapist. She was a a good listener and gave good advise that I can apply in my daily life. I’m very grateful for having come across such excellent therapist, would definitely recommend.

Fijne gesprekken in een vertrouwde omgeving.

Ik wil Mirjam bedanken voor de prettige gesprekken. Ze heeft mij goede inzichten gegeven met voldoende handvatten om hier in het dagelijks leven zelf mee aan de slag te gaan.

I feel myself again

Sjana really helped me to overcome one of the most difficul moments I have gone through, by listening to me, as well as by helping me challenging my thoughts and being true to myself.

• Would you recommend us? Yes

Een constructief, vruchtbaar en aangenaam pad

Ik wil alleen met deze zin mijn ervaring samenvatten omdat denk ik dat het alles zegt: "Een constructief, vruchtbaar en aangenaam pad".

Eindelijk kunnen doorhalen en daardoor af laten glijden.

Ik heb samen met Kim naar pijnlijke situaties kunnen kijken en mijn emoties daarbij de ruimte kunnen geven. Tevens mbv EMDR, tools gekregen om in- en uit de herinnering te stappen. Ik heb een moeilijke periode kunnen afronden met een ritueel, samen met mijn zussen. Voor mij allemaal heel erg waardevol, noodzakelijk om verder te kunnen.

Professioneel, warm en persoonlijk

Vooral wil ik Kim bedanken! Ze heeft mij begeleid tijdens lastige periodes en als ik er zelf even niet meer uitkwam. Ze houdt je op een warme, veilige manier een spiegel voor en kan heel goed aanvoelen waar de struggles zitten. Elke keer voelde ik mij weer dichterbij mijzelf gekomen en kreeg ik alle tools om aan de slag te gaan. Zeker een aanrader!

Experienced no nonsense approach

Ik kwam aan bij Kim met wat ik dacht dan mijn grootste problemen waren. Ik ben heel goed in verhalen maken die niet altijd even goed beschrijven wat er daadwerkelijk dwars zit, ik kan soms ook een tikkeltje manipulatief zijn richting mijn psycholoog. Kim prikte hier doorheen en maakte voor mij duidelijk wat het grote overkoepelende probleem was met een respectvolle suggestieve aanpak. Fijne, leerzame ervaring gehad voor iemand die al vaker in behandeling is geweest. Kortom, zeker een aanrader.

Enlightening

It was such a fascinating experience learning more about myself through the therapy sessions with Sabine. She managed to help me prioritize and untangle the issues that needed to get fixed. She helped me realize that I needed to put on the effort and focus on myself, my needs, my goals in life. I learned to better communicate in all aspects of my life, my professional life, my family, and my relationships. I had very good cooperation and communication with her. Excited about the next chapters now. I strongly recommend to everyone to do therapy. Life gets so much easier.

• Would you recommend us? Yes

Zeer plezierig waar van A tot Z wordt meegedacht

In deze review wil ik in het bijzonder Sabine Oetema bedanken voor een zeer plezierige behandeling. Niet alleen als professional maar als mens is het een geweldige ervaring om behandeld te worden door Sabine. Het is bij haar een veilige en vertrouwde omgeving waar je een nuttige en gepassioneerde aanpak ontvangt. Sabine, Bedankt.

Finding the right shrink for you is sometimes much better than dreadful visits to your doctors.

As an immigrant in the Netherlands, I have experienced bumps along the way and fear of the unknown. Unconsciously, I was suffering from sociophobia which hampers me to properly function when I started to work in an organisation. I went under severe stress which caused some of my organs to suffer from pain. I am aware that most of those suddenly occuring diseases could be caused by psychological stress so I sought help. I was aware that I needed someone who can shed some light on what is behind all of this or what I probably am unconsciously doing to myself to guide me in finding the right solution. Also it has to be someone whom I can trust. I happen to be somewhat introvert hence it's hard for me to open up. Sylvanna has a gift of giving you peace of mind that it's alright to spill it all out, right on the first session. Sylvanna helped me find out the root cause of my problems. She helped me realize which part of my thoughts I have to watch out for in order to properly deal with my problems. She helped me find a better way in dealing with my sociophobia using a step by step method & just dare do what I fear doing the most but by the dosage. The positive outcomes of our sessions have brought me not just successes in dealing with people but also helped me achieve breakthroughs at work. Sylvanna helped me get back on track to find the courage and self confidence I used to have in me back in Asia. I feel more equipped to face Holland now and the notes of our sessions help. I'm confident that I'd be able to manage and most importantly, lately, my body pain is gone. Whenever I need to, I'd definitely seek Sylvanna's help again.

Rapenburgerstraat 173

1011 VM Amsterdam

Over Taytelbaum Psychologen Amsterdam

Psychologen Amsterdam is een instelling met een zeer gekwalificeerde en ervaren psychiater, (GZ-) psychologen, klinisch psychologen en psychotherapeuten. Psychologen Amsterdam heeft daarom een multidisciplinair team en kan ondersteuning bieden bij uiteenlopende klachten of problemen. De cliënt staat centraal, we bieden maatwerk, zodat je je door ons gezien, gehoord en geholpen voelt. Op basis van je klachten en behoeften helpen we je aan de juiste gekwalificeerde therapeut met de juiste ervaring.