Slecht
De verkoop van de kozijnen gaat zeer soepel in de showroom, waarbij duidelijke afspraken zijn gemaakt over beslag en raamindeling. Dit is in de offerte vastgelegd.
Plaatsing is gebeurd volgens afspraak, maar bij de oplevering van het kozijn blijkt dat er ander beslag (met beperkte functionaliteit) geplaatst is in 1 van de kozijnen, een kozijn beschadigd is, een glasdeel een fabricagefout bevat en 1 glaslat ontbreekt omdat die beschadigd is. Hier is een aantekening van gemaakt en dit zou opgelost worden.
De service is daarna slecht en het blijkt dat Horsten eenzijdig het ontwerp aangepast heeft en er anders geplaatst is dan in de offerte overeengekomen. Hier wordt slecht mee omgegaan, reactie laat meerdere malen op zich wachten. Voor problemen worden er oplossingen aangedragen waarvan in de showroom tijdens het offerte gesprek afgeraden werd om de kozijnen op die manier te gebruiken. Omdat bij verkeerd gebruik de garantie vervalt.
3 maanden na de plaatsing wordt het beslag vervangen. Als het beslag fabriek af goed geplaatst was, hadden we geen tekenen (wax vulling) van herstel in het kozijn gezien. Het glas en de glaslat worden vervangen. In eerste instantie is de beschadiging in het kozijn niet gemaakt, dit is later echter wel keurig hersteld.
Op mails en telefoontjes wordt slecht of niet gereageerd. Ons gevoel is dat bij het aangeven van verdere stappen te willen ondernemen of bij plaatsen van een dergelijke recensie er pas een reactie komt en bovengenoemde herstelwerkzaamheden in gang worden gezet.