Prima begeleiding van webinar!

Bas heeft het webinar prima begeleid als gespreksleider en gaf na afloop van de presentatie voldoende ruimte om de ingekomen vragen te behandelen.

• Ervaring met: Gespreksleiding

Enthousiast begin met veel duidelijkheid, werd voortgaande het proces onduidelijk

Bas is een bekwaam begeleider. Het ging in 2019 prima, goede inzichten en enthousiaste begeleiding. De vonk sloeg over. Toch werd het verhaal in 2020 minder helder. Een rol kan gespeeld hebben dat wij OV mensen zijn en Bas meer in de buurtprocessen een kei is.

Een prima procesbegeleiding door Simester

Een plezierige ervaring waarbij ingezet is om de eigen professionalisering een boost te geven. De deelnemers zijn in staat gesteld om eigen verantwoordelijkheid te nemen. Dit zie je terug doordat deelnemers zelf meer actiever (voorheen waren ze passiever) worden en vanuit een positieve blik naar dingen kijken. Een goede samenwerking met verschillende partijen wordt nu meer als vereiste gezien en investering in een goede relatie met deze partijen is waar men nu meer op wil inzetten: "We hebben elkaar nodig om datgene te bereiken wat we willen".

• Ervaring met: Procesbegeleiding

Heldere vertalen van wensen in een concrete aanpak.

Ik heb de ervaring met Bas ter Stege als zeer positief ervaren in een wijziging van de denkwijze binnen het overlegplatform Metrocov. Het is nu aan ons om dit in praktijk te gaan toepassen.

• Ervaring met: Procesbegeleiding

Kundige, respectvolle en inspirerende begeleiding

Bas is betrokken geweest bij het project ‘Samenhang in Smerdiek’, waarin hij de Dorpstafel en andere betrokkenen heeft begeleid om te komen tot een betere positionering van de Dorpstafel als gemeenschapsplatform en tot acties die de sociale cohesie in het dorp vergroten. Bas heeft met onconventionele vragen aangezet tot nadenken, een spiegel voorgehouden en denkrichtingen meegegeven. Dat deed hij op een erg prettige en respectvolle manier, waarbij ieders inbreng werd gewaardeerd en meegenomen.

• Ervaring met: Advies en strategie

Bas creeert een ontspannen sfeer en daagt inhoudelijk uit.

We hebben in een aantal bijeenkomsten goede gesprekken gehad. Onderwerpen waren niet altijd even gemakkelijk te beantwoorden. Maar door de juiste vraagstelling en de conclusies daaruit is er een overzichtelijk compact eindresultaat gemaakt.

• Ervaring met: Gespreksleiding

Leerzame middag onder leiding van Bas

Bas heeft ons handvaten gegeven om na te denken hoe we ons als Dorpsraad ook richting de toekomst nuttig kunnen maken voor ons dorp. Aktuele thema's zijn benoemd en ook eindig daarom is het goed om je te orienteren op nieuwe thema's en je positie daarin als dorpsraad. Eeen leerzame en waardevolle middag!

leuk en nuttig

Het was leuk en nuttig om op deze manier naar onze Dorpsraad te kijken. Waar staat iedereen, vul je elkaar aan. Wat is mijn inbreng in de Dorpsraad. Wat doe ik goed of wat moet ik anders aan pakken om meer resultaat te krijgen. Een vervolg op dit simester zou leuk zijn.

verrassend

Verrassende inzichten opgedaan voor wat betreft de taken in de periode na het masterplan.

• Ervaring met: Procesbegeleiding

prettige training die ons heeft geprikkeld om verder vooruit te gaan kijken

ik begrijp de vraag "ervaring met" niet, gaat dat om mijn ervaring of de ervaring van de trainer. De training die wij vanmiddag hadden zou onder verschillende categorieën kunnen vallen. Ik kies dus maar de 1e de beste optie

• Ervaring met: Omgevingscommunicatie

Goed luisteren en wensen vertalen zijn sterke punten van Bas.

• Betrokkenheid

snel reageren op vragen, afspraken nakomen, relaxte stijl, vriendelijk, inspelen op vragen/beleving van deelnemers

• Betrokkenheid

Leuke, gestructureerde en rustige gespreksleiding. Speelt makkelijk in op signalen van en geeft voldoende ruimte aan deelnemers.

• Betrokkenheid

Betrokken en inhoudelijk deskundig op de materie en instaat grote maatschappelijke opgaven "klein" te maken, waardoor huurders-vertegenwoordigers begrijpen waarover het gaat.

• Samenwerking
  • Persoonlijk advies N.v.t.
  • Betrokkenheid

door begeleiding van Bas ontstond meer diepgang in het vraagstuk. Bas is deskundig in zoeken en vinden hoofdlijn. Bas luisterde goed naar signalen uit de groep

• Betrokkenheid

Bas, bedankt voor je inzet, was wederom fantastisch. Kwam zelf niet goed uit mijn woorden. Reden is mij bekend, komt goed.

• Ervaring met: N.v.t.
  • Betrokkenheid

zeer creatief gebracht (weer eens wat anders dan de man het strakke pak zoals hij zelf formuleerde), straalde rust uit, stelde geode vragen, vatte juist samen en betrok de aanvankelijk was passieve zaal bij het geheel. Ludieke en originele manier van presenteren die wel volledig raakvlak had de onderwerpen

• Betrokkenheid

De inzet van Simester is zeer veelzijdig. Van een prikkelende dagvoorzitter, tot adviseur die over de structuur van een lokaal beleidsstuk meedenkt. Hij is er steeds alert op dat de input van verschillende partijen in de beleidsteksten en bijeenkomsten terugkomt. Met zijn brede kennis over gemeentelijke- en participatieprocessen was hij een meerwaarde voor ons proces.

• Betrokkenheid

Was een plezierige en constructieve samenwerking in het teken van een opening van 1 van onze woonvormen in Sommelsdijk.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Goede gespreksleider, goed vooroverleg, tijdens overleg soms lastig geweest personen te laten spreken of zo nodig af te kappen

• Betrokkenheid

We hebben in het begin veel contact gehad en ik ben overtuigd van je kennis. In de processen met bewoners heeft het naar mijn mening iets te weinig participanten gehad en heeft het wat mij betreft erg "op afstand gestaan"ofwel buiten mijn gezichtsveld. Fijne contacten gehad en goede kennis

• Samenwerking
  • Persoonlijk advies N.v.t.