Het was geweldig! Super super super service.

Ik vond het spannend omdat het toch je ogen zijn. Veel mensen reizen naar het buitenland om dit te doen, ik durf dat niet omdat het toch je ogen zijn. Om je ogen moet je geen onnodige risico’s nemen. Ik ben zo ongelofelijk goed geholpen bij focus, en het na traject is echt super! Alle medewerkers van focus staan ready steady als het nodig is. 24/7 zijn ze bereikbaar! Omdat het onderdeel is van het oog ziekenhuis, weetje zeker dat ze deskundig zijn en mocht er iets gebeuren word je in het beste oogziekenhuis van Nederland geholpen. Dat was voor mij o.a. De reden om het bij focus te doen en niet bij een andere kliniek. Ik adviseer iedereen die zijn ogen wilt laten laseren om dit bij focus Rotterdam te doen!

Duidelijk, vriendelijk en proffesioneel!

Ik heb 5 maanden geleden mij ogen gelazerd, mijn sterkte was bijna -6. Ik had nogal wat vragen, omdat het een levenslange ingreep is. De uitleg en vriendelijkheid van het personeel (tot aan de receptioniste) zorgde ervoor dat ik mij vrij voelde om alles te vragen en te bellen tijdens twijfel/problemen. Na mijn 3e controle had ik nog last van droge ogen. Ik kon gelijk langs komen, werd gemeten en kreeg nieuwe druppels mee (gratis). Maand later weer op controle en helemaal goed. Conclusie: maatwerk. Je bent welkom, ook na de behandeling en krijgt goede zorg. Je krijgt waarvoor je betaald. Ik zie alles goed nu! Bedankt!

netjes en prettig

De specialist en de ontvangende personeel zijn professioneel en houden zich netjes aan de RIVM regels, wat mij een goed en veilig gevoel geeft.

lenswissel eerste oog

hallo, heb gister mijn rechteroog laten doen met een nieuwe lens erin - ging zo snel en pijnloos je merkt er bijna niets van als ze bezig zijn met je, dus totaal geen angst voor mijn linkeroog over een maand. eerste dag en ik kan alles al zien, oog trilt een beetje lijkt het wel maar dat is niet zo gek - ik ben voor monovision gegaan omdat mijn ogen niet geschikt waren voor multi/trifocaal, beetje jammer maar als ik hier nu zit te typen zonder hulp van een leesbril denk ik dat het helemaal goed gaat komen (ik heb nu een contactlens in voor mijn liner oog) moet ik wel zeggen dat ik al bekend was met monovision met contactlens gebruik dus ik weet wat me te wachten staat en dat ik er mee om kan gaan. ik zou dit zeker wel aanraden - het is niet eng en zeker geen pijnlijke ingreep en de artsen en verzorgers zijn super vriendelijk en helpen je door alles heen

fantastisch, geen bril meer nodig !

Jarenlang heb ik lopen tobben met een leesbril, beeldschermbril en een ver-af bril. Een multifocale bril geprobeerd en lenzen, het tobben bleef. Totdat ik las over een lenswissel. Je eigen lens vervangen door een multifocale lens op sterkte. Dat bleek de oplossing. Bij de Focus kliniek ben ik uitstekend geholpen door Drs. Zijlmans, welke ook de operaties op zeer accurate wijze heeft uitgevoerd. Inmiddels is het 4 weken geleden dat mijn rechteroog is geopereerd en 2 weken geleden dat mijn linkeroog is geopereerd. Het resultaat is geweldig. Ik kan lezen, computeren, veraf zien, alles is dik in orde. Ik kan het iedereen aanraden, weg met die bril en/of lenzen ! Tip: Voor aanvang operatie ontvang je 2 receptbrieven voor druppels, Tobrex oogzalf en hechtpleister. De oogzalf en hechtpleister niet dubbel kopen, je kan deze makkelijk voor beide ogen gebruiken.

Deskundig, vertrouwd, betrokken, puur gericht op dienstverlening.

Met een sterkte van (bijna) -9 was mijn hoornvlies te dun voor een laserbehandeling. De enige keuze in mijn geval bleek een lensvervanging. Hoewel ik sowieso niet overliep van moed om mijn ogen te laten laseren, laat staan te vervangen door nieuwe lenzen, kreeg ik tijdens het eerste gesprek meteen vertrouwen. Bij een eerder geraadpleegde commerciële kliniek was het advies om te kiezen voor multi vocale lenzen. Tijdens het eerste gesprek in het oogziekenhuis kreeg ik de vraag of ik monovisie gewend was. Buiten het grote prijsverschil met de multi-vocale variant, betekende dit voor mij o.a. minder kans op zogenaamde halo's. Het monovisie concept (één oog op sterkte voor het ver zien, de andere oog op leesafstand (contactlens -8,5/-6,5) doe ik al jaren. In ieder geval gaf mij het totale advies, de vertrouwde omgeving, het directe contact met de behandelende chirurg dr. Gan, mij zoveel vertrouwen om de stoute schoenen aan te trekken. Van de hele behandeling voel je totaal niets. Natuurlijk was ik gespannen maar alles ging bijzonder relaxt (van ontvangst, onderzoek, daadwerkelijke kortdurende behandeling tot de cappuccino na afloop). Ik had ook totaal geen napijn of gedoe. Op dezelfde avond na de behandeling kon ik langs te spleten van het oogkapje al méér zien dan ik in de afgelopen 50 jaar had waargenomen zonder bril. De dag daarop ging de wereld open! Cliché; had ik het maar veel eerder gedaan.

Zeer kundig, goed geinformeerd en met oog voor de client geholpen.

Wat mij opviel is dat de artsen kundig en professioneel zijn, vriendelijk en zeker oog hebben voor de client. Alles wordt goed en helder uitgelegd, je wordt snel geholpen en ze doen geen dingen waar ze niet achter staan. Iedereen is even lief, bezorgd en begaan. De informatie verstrekking is top. Niet alleen tijdens de behandeling maar zeker ook ervoor en erna wordt je goed en vriendelijk begeleid.

Goed geholpen, goed resultaat

Ik ben goed en snel geholpen door de artsen van de focuskliniek. Ook de nazorg is goed in orde.

Geweldig resultaat !

Het is een zeer zorgvuldig proces geweest met een gedegen screening waarbij steeds objectieve informatie werd verstrekt. De behandeling op zich was zo gebeurd en absoluut pijnloos, de dagen er na waren even afzien. Met een sterkte die grenst aan wat gecorrigeerd kon worden, zit ik nu met beide ogen op 0,0. Het comfort om zonder lenzen / bril te kunnen leven is eenvoudigweg geweldig.

Zeer prettig

Warm ontvangst. Ze nemen de tijd voor je. Zeer prettig ervaring

Slechte nazorg bij klachten

Ontvangst service en behandeling verloopt op rolletjes. Vriendelijk en professioneel in eerste instantie. Maar wanneer er zich een probleem voordoet wordt dit helaas niet gedegen opgepakt. Eigenlijk moet je gewoon niet zeuren...

Gewoonweg perfekt

Onder- en boven-ooglid correctie. Zeer goede uitleg, begeleiding, eerlijke voorlichting. Zeer ontspannen operatie, waarbij zelfs nog gesproken kon worden en vragen gesteld. Resultaat is SUPER. Op basis van oude foto's werd een indruk verkregen van de natuurlijke oogopslag. Dit is 100% geslaagd! Geen onnatuurlijk strak gezicht, maar natuurlijke uitgeruste uitdrukking en goed zicht. Litteken na 3 maanden geheel niet meer te zien.

Super tevreden!

Zeer tevreden over het laseren van mijn ogen. Kundige mensen die weten waar ze over praten en die geen loze beloften doen. Echt een aanrader voor iedereen die erover denkt zijn ogen te laten laseren.

Prettige mensen en prettige behandeling

Op tijd geholpen. Alles werd duidelijk uitgelegd. Kon vragen stellen. Gewoon erg prettig, ze waren zich zelf. Kortom erg geslaagd.

Fijne Kliniek

Vanaf dag 1 ben ik hier goed geholpen. Het personeel is vriendelijk en professioneel. De kliniek is heel schoon. Je wordt goed overal over geïnformeerd, en het resultaat van mijn laserbehandeling was goed.

Fijne dokter, prachtig resultaat

Dokter Paridaens is een heel fijne arts die alles rondom mijn ooglidcorrectie goed uitlegde. De ingreep zelf was volkomen pijnloos en ik heb naderhand ook geen pijn gehad. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. Het oogt natuurlijk en ik zie er een stuk frisser uit!

Zeer goede begeleiding naar de beslissing en perfect in de uitvoering

Onderzoek is goed uitgevoerd, waarbij je op de juiste wijze ben gewezen op de voor- en nadelen. De operatie zelf is zeer professioneel uitgevoerd. Voor al diegene die nog angst hebben voor de ingreep zelf, is dit totaal niet nodig. Uitkomst voldoet voor mij volledig aan de verwachting. Kan weer zien, lezen, sporten zonder bril of lenzen. Ben zeer blij.

Zowel de behandeling als de nazorg in de Focuskliniek is uitmuntend.

De artsen en het overig personeel van de Focuskliniek zijn bijzonder ter zake kundig en betrokken. Voor het stellen van een diagnose wordt alle tijd genomen, de behandeling en de nazorg zijn navenant.

Geweldige kliniek

Na vele jaren problemen te hebben gehad met mijn lenzen heb ik in 2014 gekozen voor lensimplantaten. Na een grondig vooronderzoek en intake werd ik goedgekeurd voor de operatie. Dr. Gan en zijn medewerkers zijn vriendelijk, deskundig en geen vraag is te veel. Nu 5 jaar verder heb ik nog steeds geen spijt van mijn beslissing, het is heerlijk om s'morgens wakker te worden en de wekker te kunnen zien. Zwemmen zonder dat je lenzen ergens achter in je oogbol belanden en geen last meer van terugkerende oogontstekingen te hebben. Als ik dan een minpuntje zou moeten noemen is, dat het snijden van uitjes vroeger met minder tranen gepaard ging :-)

Ik ben hier excellent en met grote deskundigheid en toewijding geholpen!

Jaren geleden zijn mijn beide lenzen vervangen door Dr. Annette Geerards. Zij heeft mij daarna toegezegd dat er mogelijk een malasering nodig kon zijn aan mijn linkeroog. Dat bleek 10 jaar later wenselijk te zijn. Ook dat heeft zij en haar uiterst loyale en vriendelijk team direct gedaan met uitstekende nazorg. Héél erg bedankt daarvoor👍

Goede zorg, vriendelijk en meelevend personeel

De ooglaserbehandeling is vlot verlopen. Het personeel bij de Focuskliniek was altijd vriendelijk en er werd de tijd genomen om me alles uit te leggen. Ik kreeg altijd meteen iets te drinken aangeboden, terwijl ik eigenlijk nooit lang hoefde te wachten. Mijn enige punt was dat de informatie voor de behandeling iets uitgebreider kon - ik was bijvoorbeeld niet helemaal voorbereid op de pijn in de eerste 24 uur na de behandeling. Ik kwam er pas achteraf achter dat ik best meteen de verdovende druppels had kunnen gebruiken.

Vriendelijk personeel, goede en duidelijke uitleg van de ingreep, uitstekend resultaat

Prof. dr. A.D.A. Paridaens is meer dan een bevlogen arts: hij is een esthetisch kunstenaar!

Zowel mijn bovenoogleden als - enkele maanden later - mijn onderoogleden zijn door Paridaens esthetisch gecorrigeerd, zodanig dat iedereen iets aan mijn blik en uitstraling opmerkt, maar ze snappen niet hoe dat kan. Ik zie er uitgerust uit, oog jonger en voel me beter. Zeer aan te raden wanneer je gaat voor zekerheid en kwaliteit. Ik wel tenminste...:-) Dr. Anne Schipper

Goede en kundige informatie over ooglidcorrectie in combi met ziekte van Graves.

Persoonlijke en vriendelijke arts, verplegend en administratief personeel.

Professionele hulp gehad, zeer attente kliniek.

Top, vriendelijk, professioneel, begripvol.

Schiedamse Vest 160

3011BH Rotterdam