3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Ik had op advies van vele vrienden in eerste instantie een afspraak gemaakt bij Oogkliniek Drechtsteden. Maar ik heb zekerheidshalve ook een Quickscan laten doen bij de Focuskliniek. Ik wilde graag mijn ogen laten laseren, maar ik ben reumapatiënt. Dat had tot gevolg dat bij de Focuskliniek o.g.v. de Quickscan i.c.m. de vragenlijst tot de conclusie kwamen dat ik niet behandeld kon worden. Ik was hoogst verbaasd. Ik constateerde vervolgens op internet dat alle klinieken vragen of je - onder meer - reuma hebt en dat sommige klinieken je niet (willen) laseren als je reuma hebt. Nergens staat de reden. Ik heb dit aan de orde gesteld bij de optometrist van Oogkliniek Drechtsteden bij hun Quick Scan. Mij werd - zonder enig voorbehoud - verteld dat er geen (enkel) verhoogd risico voor reumapatiënten is. Ik heb een afspraak voor vooronderzoek en de laserbehandeling zelf gepland. Ik heb verzocht of de oogarts op voorhand uitsluitsel kon geven (dus zonder 100,- te spenderen aan het vooronderzoek) over het risico van reumapatiënten, omdat ik het toch niet vertrouwde. Ik zou worden gebeld, maar toen ik twee weken later nog niet gebeld had en de behandeling een week later was, heb ik zelf weer gebeld. Ik zou (wederom) worden teruggebeld. Ik werd gebeld, maar de optometrist die mij te woord stond noemde enkel voor- en achternaam en niet diens functie. Daarom heb ik zekerheidshalve gevraagd of ik met de oogarts sprak. Dat was niet het geval. De optometrist meldde dat de twee in de kliniek werkzame oogartsen geen enkel bezwaar zagen voor reumapatiënten. Wèl was er een reden (?) om niet - zoals afgesproken - twee ogen achtereenvolgens te laseren, maar één voor één met een termijn van een maand ertussen. Waarom dat nodig was als er geen verhoogd risico was kon mij niet uitgelegd worden. Ik heb uiteindelijk mijn reumatoloog geraadpleegd en die meldde mij dat ik wel degelijk een verhoogd risico had op een immuun reactie op het hoornvlies met het smelten van het hoornvlies met verlies van de ogen als gevolg. Dat geldt overigens niet voor alle reumapatiënten, maar wel wanneer er anti-ccp is geconstateerd in je bloed. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in de Oogkliniek Drechtsteden en hun optometristen en oogartsen. Ik begrijp hoe het kan dat vele mensen in mijn omgeving èn huisartsen en Eye Wish Papendrecht deze kliniek aanraden en dat ze hier de plank zo mis slaan. Ik ben blij met het deskundige advies van de Focuskliniek, die klaarblijkelijk geen enkel risico wilde nemen. Jammer wel dat ze niet goed uitgelegd hebben waarom het in mijn geval te riskant was.
  • Totaaloordeel
  • Kwaliteit van de behandeling N.v.t.
  • Resultaat N.v.t.
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Ik heb een zeer goede ervaring met de Focuskliniek. Het is best een ingrijpende behandeling, maar gelukkig nemen de medewerkers de tijd om al je vragen te beantwoorden wat geruststelling geeft. De nazorg is ook zeer goed met verschillende controles om het heelproces te volgen.
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Ik kan niet anders zeggen dat ik heel goed ben behandeld. Vanaf de intake tot aan de laatste controle. Met (voor mij) een perfect eindresultaat! Ik zou FOCUS aan iedereen aanbevelen!
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Uitstekende medische begeleiding met goede uitleg wat er gaat gebeuren. Omringd door deskundig en zorgzame mederwerkers. Tevens een goede nazorg.
  • Ik heb ervaring met: Andere behandeling

Het personeel is heel vriendelijk. De instructies waren duidelijk en steeds werd de volgende stap tijdens de behandeling uitgelegd. De behandeling was pijnloos en zeer kort. Naar mijn mening is alles professioneel en vlekkeloos verlopen. Als ik dit eerder had geweten had ik allang mijn oven laten laseren. Het is tot nu toe een van de beste investeringen van de afgelopen jaren aangezien ik nu dagelijks heel goed zie zonder enig gedoe met een bril of lenzen! Ik zou iedereen aan raden de ogen te gaan lazeren, mocht je last hebben van slecht zicht!
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Zowel in het voortraject als tijdens de behandeling op zeer goede wijze in kennis gesteld van wat er allemaal staat te gebeuren. Begrijpelijk en duidelijk. Ook het nazorgtraject is prettig verlopen. In mijn geval duurde het herstel langer, maar iedere keer weer werd ik gerustgesteld en werd duidelijk uitgelegd wat de verwachtingen waren en de eventuele oplossingen.
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Bijzonder aardige mensen. Maar met de administratie en communicatie tussen Focus en het oogziekenhuis loopt het niet echt op rolletjes. Zou beter kunnen.B.v. Medewerker van Focus belt op een donderdag dat ze direct alle papieren opstuurt zodat ik ze de andere dag heb. Een week later ligt het in de brievenbus. Een medewerker belt de dag voor de ingreep, om 13.15 uur aanwezig zijn in het oogziekenhuis. Medewerker belt de andere dag om 13.00 uur om te vragen waar ik blijf, want het was 12.15 uur volgens haar. Dat was dus niet zo. Na de ingreep in het oogziekenhuis werd mij door de verpleging verteld dat ik de andere dag zeker gebeld zou worden om te informeren of alles goed was. Ben dus niet gebeld. Het is voor de rest prima verlopen, maar voor verbeterpunten is het wel vatbaar.Voor de rest prima mensen die toch hun best doen. Maar bij een telefonische afspraak graag een mail of s.m.s je. Voor meer duidelijkheid.
  • Ik heb ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

Heel fijn, deskundig, betrokken personeel. Ook de arts dr. Geearts erg fijn in uitleg en toegankelijk. Ook de assistentes erg deskundig, goede informatie en persoonlijk betrokken. Ik heb een her laser gehad voor 1 oog, en dit was geen probleem allemaal. De na controle's zijn ook erg goed, en kan altijd bellen bij klachten, dit geeft een fijn gevoel. Ik heb al een vriendin ook aangeraden hier te laseren, zij is inmiddels ook behandeld, ook naar grote tevredenheid.
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Niets op aan te merken. Goede professionele, zorgzame medewerkers. Deskundige arts. Dhr. Zijlmans.
  • Ik heb ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

erg tevreden over behandeling en na controle professioneel en persoonlijke aandacht
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Zeer tevreden over de behandeling (ooglaseren). Kleinschalig maar deskundig, professioneel maar persoonlijk. Vanaf het begin heeft het goed gevoeld bij de Focuskliniek en mijn behandeling en herstel is volledig volgens het boekje verlopen. Ik zou iedereen de Focuskliniek aanraden!
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Het was spannend, maar bij Focus weten ze wat ze doen en over het resultaat ben ik zeer tevreden. Ik zou het iedereen die dagelijks lenzen draagt, aanbevelen!
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Wat een fantastisch ziekenhuis is dit zeg. Alles precies op tijd en keurig netjes behandeld. Mijn complimenten voor de uitvoering van mijn staaroperatie.
  • Ik heb ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

2016 mijn ogen laten laseren. Vond het erg spannend maar door de goede ontvangst en uitgebreide informatie / begeleiding werd ik op mijn gemak gesteld. Kan niet anders zeggen dat ik uiterst tevreden ben over de behandeling, begeleiding en nazorg. Top.
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Heel blij dat ik de stap heb gezet. Ben heel tevreden!
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Er werken ontzettend fijne mensen! Daarnaast enorm tevreden met het resultaat!
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Geweldige zorg en begeleiding!! Zeer vriendelijk personeel.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

In maart 2017 heb ik een bovenooglidcorrectie ondergaan in de Focuskliniek. De operatie en het herstel is goed verlopen en ik ben blij met een opener blik en beter zicht. Wel zijn de litekens na een jaar goed zichtbaar, volgens de chirurg komt dat door mijn huidtype. Hier zou ik graag voorlichting over hebben gekregen voor de operatie. De littekens zitten niet helemaal in de oogplooi, waardoor ze extra zichtbaar zijn. De oplossing hiervoor volgens de chirurg: niet fronsen en eventueel botox.
  • Ik heb ervaring met: Ooglidcorrectie

Het traject van de behandeling en daarna wordt duidelijk uitgelegd en er wordt echt tijd genomen door een oogarts om tot het beste resultaat te komen voor de klant. Dit gaf mij veel vertrouwen om de behandeling bij de Focus Kliniek te laten doen. Ik ben zeer tevreden over hoe alles verlopen is en met resultaat. Het is een cliché maar ik had dit veel eerder moeten doen, echt heel comfortabel zonder lenzen en bril.
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Het was een grote en spannende beslissing om een lensimplantaat te nemen. Hoewel ik goed was geïnformeerd was ik nog erg zenuwachtig. Gelukkig nam dr Gan nog extra tijd om mijn vragen met mij door te nemen. De behandeling zelf ging erg voorspoedig en ik werd goed op mijn gemak gesteld. Het herstel ging vlot en het resultaat is fantastisch. Ik sta er nog erg vaak bij stil hoe bijzonder het is dat mijn -8 met een korte operatie nu 0 en -0,25 is. Dankzij uitstekende techniek en deskundige artsen van de Focuskliniek. Controles erna gingen ook soepel. Ik zou deze behandeling bij de Focuskliniek absoluut aanbevelen. Vraag vooraf alle informatie - u bent in goede handen.
  • Ik heb ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

Wat fantastisch als je van jongs af aan slecht ziet en je dan geen bril meer nodig hebt. Wat een vakkundige oogartsen, wat een goede behandeling! En nog steeds word ik na 6 jaar snel geholpen wanneer er iets is. En ik hoef niet eens te betalen ...
  • Ik heb ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

Dr. Gerards heeft bij mij lensimplantaten geplaatst. Het resultaat is geweldig! Nooit meer die bril en ik kan zelfs beter zien/lezen dan met bril. Super klantvriendelijke en servicegerichte medewerksters, echt top ervaring met de Focuskliniek.

Prima voldoende info
  • Ik heb ervaring met: Ooglidcorrectie

Goede begeleiding van begin tot eind. Er wordt ook meegedacht. Tijdens de behandeling wordt alles goed uitgelegd, dat is heel prettig en voor je het weet ben je klaar. Ik had -7 en nu 100% zicht! ik zou het zo weer doen.
  • Ik heb ervaring met: Ooglaserbehandeling

Prima kliniek. Duidelijke uitleg. Perfect geholpen door goede artsen. Vertellen heel duidelijk wat er gaat gebeuren. Stellen je goed op je gemak. Als je instructies goed opvolgt gaat genezing zonder problemen.

Over Oogziekenhuis Focuskliniek

Filter op Taal