Een grote teleurstelling!

Via vereniging eigenhuis bij dit bureau terecht gekomen. Rapport was er snel maar het woonoppervlak van onze woning dat zij in het rapport gebruiken klopt niet. De recente bijbouw van 21m2 is niet meegenomen. Terwijl deze wel in de BAG staat. Naar telefonisch contact werd dit bevestigd. Er werd medegedeeld dat het rapport niet aangepast kon worden. Een nieuw rapport maken met het juiste woonoppervlakte kan het computerprogramma ook niet! Uiteindelijk afgesproken dat het betaalde geld per omgaande zou worden geretourneerd. Daar zitten we nu op te wachten!

Perfect: prima communicatie met de - en uitstekende inzet voor de klant

Van begin tot eind een uitstekende communicatie met de klant! En een onderbouwing richting de gemeente die ik zelf nooit had kunnen doen.

sloom

Ik heb jaren op aanbeveling van VEH met WOZ Consultants gewerkt en was altijd tevreden. Ze waren altijd to the point en hadden goede argumenten richting gemeente. Dat resulteerde vrijwel elk jaar in een forse verlaging van de WOZ waarde. Dit jaar (2023) was de attitude volledig anders. De argumentatie richting gemeente was slap in de trant van: "die waarde is wel hoog, willen jullie hem wat verlagen?" Ik verstrekte in februari bouwtekeningen aan Woz Consultants en merkte op dat er grote verschillen in oppervlakte waren met het taxatieverslag. Maanden lang gebeurde niets. Toen ik nog eens reclameerde vroeg WOZ consultants om bouwtekeningen die ik 3 maanden daarvoor al had verstrekt. Telefonisch stelde de heer van Ophoven dat hij e.e.a. in de hoorzitting naar voren zou brengen. Pas nu in januari 2024 kreeg ik de melding dat de gemeente haar WOZ waarde handhaafde en dat WOZ Consultants niet in beroep zou gaan. De hoorzitting en de daarbijbehorende oppervlakte discussie is er nooit geweest.

Ondeskundig

Taxatie van WOZ consultants was 70.000 Euro lager dan gemeente. Gemeente is hiermee niet akkoord gegaan en heeft WOZ waarde gehandhaafd. Heel vreemd dat WOZ-consultants geen hoger beroep wilde aantekenen. Blijkbaar hebben ze weinig vertrouwen in eigen taxatie. Ik heb spijt dat ik WOZ consultants heb ingeschakeld en ga in het vervolg zelf beroep aantekenen bij gemeente.

Trekt zich ineens terug

Ruim een half jaar na tekenen contract, machtiging, en ontvangst van alle stukken, ging WOZconsultants ineens niet naar de hoorzitting, en stelde geen inhoudelijk bezwaar op omdat de getaxeerde waarde toch goed zou zijn. Men had blijkbaar toen pas tijd om het dossier te bestuderen. Ik kon zelf het bezwaar overnemen. Gelukkig stond de gemeente open voor het toevoegen van mijn argumenten. Maar ik ga dus nooit meer in zee met WOZconsultants.

Deskundig

Door WOZ consultants zijn wij uitstekend begeleid naar een vermindering van de WOZ waarde van onze woning.

Alles wat afwijkt is te ingewikkeld voor WOZ-Consultants

Alles wat simpel recht-toe-recht-aan zonder enige moeite gedaan kan worden, dat kunnen ze hier vast wel, bij de minder "standaard" dossiers gaat het echter mis. Ze nemen niet de moeite dossiers goed te bekijken, waardoor ze belangrijke zaken missen. Via VEH bij dit bedrijf uitgekomen en alle gegegevens aangereikt. Het enige wat zij doen, is hetzelfde wat de gemeente ook doet; kijken naar verkochte objecten in de regio en aan de hand daarvan beoordelen of de WOZ correct bepaald is. Als de gemeente echter een fout maakt met de waardepeildatum en de toestandspeildatum en ineens 2,5ha agrarische grond meeneemt in de WOZ bepaling terwijl er sprake is van een agrarische onderneming op het adres, dan pikken zij dit niet op.

heldere en adequate aanpak van WOZ-Consultants die tot juiste waarde leidt

gedegen, geduldig, prima overleg, veel ervaring

Slecht, luisteren niet naar wat je zegt

Slecht, ze willen makkelijk geld verdienen luisteren niet naar wat je zegt, onderzoeken niets alleen papieren bezwaar maken. Mijn situatie is dat op ongeveer 60m2 de gemeente trottoir heeft gemaakt. Deze grond is eigendom maar ik mag er alleen op lopen net als iedereen. Dit vertel ik in het intake gesprek maar daar doen ze niets mee. Na de behandeling van het schriftelijk bezwaar zie ik dat daar niets mee gedaan is en bel naar woz-consultants en doe mij verhaal. Dan vragen ze of ik de eigendomspapieren kan mailen, dat doe ik en dan hoor ik niets meer. Na een mail van mij over de vordering van het bezwaar krijg ik een mail dat het dossier gesloten is. Dus makkelijk €250,- ex. Btw verdienen en verder niet thuis is mijn conclusie.

Geachte heer, We hebben u gemaild met uitleg dat we niet in beroep gaan omdat we de waarde goed vinden. We hebben u ook telefonisch uitgelegd dat er door de gemeente al rekening gehouden is met het verschil in grondoppervlakte. We hebben u er ook op gewezen dat als u zich niet kunt vinden in deze uitspraak op bezwaar dat u zelf voor € 50 in beroep kunt. Uw stelling dat we niet luisteren en zomaar het dossier sluiten is eenvoudigweg niet waar. Ik snap dat u teleurgesteld bent dat we niet in beroep gaan maar dat is geen reden om onjuistheden te verspreiden. "Nee" is soms ook een antwoord. Jos Oosters

WOZ waarde verlaagd

WOZ consultants neemt bureaucratisch werk uit handen en heeft tevens gezorgd voor een verlaging van de WOZ waarde. Niet heel veel, maar alle beetjes helpen. Volgend jaar mogen ze het bezwaarschrift weer voor mij indienen.

in een woord: uitstekend

Dossier snel opgepakt; geen onnodige tussentijdse rapportages. Uitslag definitief; meer dan tevreden. Prettig zakelijk.

Het ingediende bezwaarschrift bevatte niet alleen de zelf aangedragen punten, maar ook procedurele aspecten waar de gemeente steken laat vallen. Uiteindelijk een WOZ-reductie van bijna 10%, in lijn met wat ik zelf reëel vond. De assistentie van een consulent is zeer de moeite waard; mijn eigen bezwaar van vorig jaar (op nagenoeg dezelfde punten) werd nl. niet gehonoreerd. Al met al een goede en vriendelijke dienstverlening door WOZ-Consultants.

Professioneel en daadkrachtig

Ik werd en word zeer goed op de hoogte gehouden over de status van de casus. Met het behaalde resultaat ben ik zeer tevreden.

Ik heb jarenlang zelf geprobeerd de WOZ waarde omlaag te krijgen, maar toen ik dit las wist ik het: deze mensen moet je hebben. Ze hebben de WOZ waarde met maar liefst 29.000 omlaag weten te brengen van 242.000 naar 213.000

Goed bereikbaar in de voorfase Geen onnodige mails tussendoor Goed werk geleverd Dossier makkelijk te openen

Prima resultaat dankzij WOZ-consultants

Wij zijn zeer tevreden over het feit dat WOZ-consultants erin is geslaagd om de WOZ-waarde 2021 van onze woning met € 56.000 omlaag te brengen. Ook over de wijze waarop wij steeds op de hoogte werden gesteld van nieuwe ontwikkelingen zijn wij zeer te spreken. Bedankt voor het prima resultaat.

Verlaagd!

Het resultaat is bevredigend de oorspronkelijke WOZ waarde- vaststelling was in mijn ogen door de gemeente Den Haag veel hoger vastgesteld dan de werkelijke waarde,zelfs de algemene steeds stijgende huizenprijzen in aanmerking genomen. Daarom heb ik WOZconsultants gevraagd om de vastgestelde WOZ-waarde aan te vechten,met succes de waarde is met enkele tienduizenden Euro verlaagd. Waarvoor mijn dank aan hen die zich daarvoor ingespannen hebben.

Zeer tevreden over WOZ consultants.

Ik ben van mening dat WOZ-consultants, voor mij, prima werk heeft verricht. Aanmelden is gemakkelijk. Je wordt, op tijd, via de mail op de hoogte gebracht van wijzigingen in je dossier waarop je wel of niet kunt anticiperen, naar gelang "de noodzaak". Ben daarom zeer te spreken over de makkelijke en gebruiksvriendelijke wijze waarop hun systeem, via internet, werkt. Super ! Tevens was het resultaat, voor mij, ook nog een positief. Logisch dat ik dus zeer tevreden ben.

Mijn bezwaar hebben ze verprutst door gemaakte fouten

Volgens het dossier hadden ze mijn bezwaarschrift ingediend op 8 maart. Bezwaar werd niet-ontvankelijk verklaard door de gemeente omdat het buiten de termijn binnengekomen was, namelijk op 7 juni. Ik moest WOZ-C wijzen op het feit dat de gemeente waarschijnlijk een foutje had gemaakt met de datum. Dat hadden ze zelf nog niet opgemerkt. Ze gingen in beroep. Beroep werd afgewezen omdat er niet bewezen kon worden dat mijn bezwaar op tijd binnen was. Het was gemaild en kon niet teruggevonden worden. De mail met die uitspraak van de rechtbank kreeg ik op 19 september van WOZ-C. Met daarin dat ik binnen 6 weken na dagtekening van de uitspraak van de rechtbank in hoger beroep kon gaan. De dagtekening betrof 11 augustus. Dus 5 1/2 week later kreeg ik pas die mail! En had ik dus maar 2 dagen om in hoger beroep te gaan als ik dat zou willen! Belachelijk! Ik beveel dit bedrijf aan niemand aan. Ze maken fouten en reageren traag. Ze willen alleen maar voor jou aan de slag gaan om de vergoeding die ze ontvangen. Als het te lastig wordt verprutsen ze de boel.

UWOZ consultants heeft ook dit jaar mijn WOZ-waarde met een aanzienlijk bedrag naar beneden gekregen

Je moet standaard bezwaar maken tegen de WOZ-beschikking. WOZ-consultants krijgt bijna elk jaar de WOZ-waarde naar beneden.

Ik ben volledig ontzogt bij het bezwaar tegen WOZ waarde.

Ik ben van mening dat WOZ-consultants prima werk heeft verricht en dit komt door de gebruiksvriendelijke wijze waarop hun systeem via internet werkt. Het resultaat was ook nog een positief, zodat ik zeer tevreden ben.

WOZ waarde verhoging terug gebracht van 11% naar 4,4%

Eerdere jaren heb ik zelf (met successen) bezwaar gemaakt. Echter had ik er dit jaar daar geen zin in, terwijl er toch een flinke stijging vsn 11% op stond. Toen ik een advertentie tegenkwam van WOZ consultants. Ik dacht baat het niet dan schaadt het niet en laat ik het eens proberen. Ik moet zeggen dat het me alleszins meevalt. Ze hebben een transparante online dossier voor je opgezet, met alle informatie. Ook hebben ze onderzoek gedaan en met succes de WOZ waarde omlaag gekregen.

Duidelijk tevreden met behaald resultaat!

Voor mijn gevoel was OZB taxatie te hoog. Terecht blijkbaar, en aangevochten door WOZconsultants met een motivatie die ik zelf niet had kunnen bedenken. Taxatie waarde is dus aangepast. Voordeel voor gemeentelijke- en inkomsten belasting!

Goed werk geleverd

Het eerste contact en verder verloop van actie die ondernomen werd, waren uitstekend. Het eindresultaat is niet een grote verlaging van de WOZ-waarde, maar het is goed dat er een soort second opinion is, waar wij verder mee kunnen. Bedankt

Over WOZ-Consultants

WOZ-Consultants is succesvol uitgegroeid tot een landelijk opererend bedrijf dat gespecialiseerd is in het juist laten vaststellen van de WOZ-waarde voor zowel particulieren als bedrijven. Ons team bestaat uit juridisch medewerkers en taxateurs. In de afgelopen jaren hebben wij duizenden belastingplichtigen geholpen bij het verlagen van de WOZ-waarde.