Vele aanbieders over de vloer gehad en de zonnefabriek kon mij het meeste vertellen wat ik niet al wist. Juist door hun niveau van kennis heb ik voor deze partij gekozen. Het verdere traject verliep vlekkeloos tot en met de installatie datum. Wel puntje van verbetering is de telefonische bereikbaarheid, althans, dat zijn mijn ervaringen
De zonnefabriek komt afspraken na en bovendien zeer correct personeel. Ben heel tevreden Ze krijgen van mij een cijfer 10
23 zonnepanelen en een laadpaal in 1 dag, is natuurlijk geweldig. Systeem draait goed en er is duidelijk uitleg gegeven. Dit was de 2e keer bij Zonnefabriek en het is nog steeds een goed bedrijf!
Deskundig vriendelijk en persoonlijk. Zo was mijn eerste indruk van J. Bekeek kruipruimte en de plek op zolder waar de omvormer goed zou kunnen worden geplaatst. Beantwoordde mijn vragen correct. Dacht mee. Maar Ik werd wel door hem op het verkeerde been gezet over de wijze waarop leidingen zouden lopen en waar de omvormer zou worden geplaatst. Ik had flink opgeruimd en ruimte vrijgemaakt waar ik dacht dat de omvormer zou komen. Dat bleek heel anders te kunnen, en zelfs beter toen de installateur kwam. Die was zeer deskundig en zag een mogelijkheid binnendoor om een kabel te trekken. Vanuit de meterkast via een oude tv aansluiting. I.p.v buitenom en via kruipruimte. Toen moest ik wel ineens op dat moment een grote kast leeg maken en spullen verplaatsen en een nieuwe plek voor de omvormer zoeken. De monteur was zeer behulpzaam , dat zeker, maar ik werd overvallen door dit andere plan van uitvoering..Chaos, rommelig en ik kon niet rustig bekijken wat de beste plek nu zou moeten worden van de omvormer. Ik heb nu een goed werkende installatie maar een omvormer die niet zo mooi is weggewerkt. Er bleek ook helemaal niet gecommuniceerd te zijn tussen J. die als eerste kwam en de 2 mannen de installateurs, op de dag van plaatsing. . De man die op het dak klom sprak geen Nl of Engels. Mijn conclusie: Het eerste contact, het beoordelen van de situatie ter plekke was niet deskundig en leverde verwachtingen op die niet klopten met hoe het installeren bij de plaatsing verliep. Als ik nu opnieuw naar het filmpje op jullie website kijk wordt er veel vertrouwen gewekt door de huis check en ieders persoonlijke situatie. Maar wat heb ik eraan dat dat dan niet zo wordt uitgevoerd? . En als ik hoor op het filmpje dat ik tijdens de installatie weg had kunnen gaan dan klopt dat helemaal niet.
Beste Rineke, Dank voor uw review. We hebben kwaliteit van onder andere ons adviesgesprek hoog staan bij Zonnefabriek en vinden het daarom vervelend te lezen dat dit niet helemaal naar wens is verlopen. We hebben hier helaas eerder geen terugkoppeling over mogen ontvangen binnen onze serviceafdeling en horen dit dan ook voor het eerst. Ik zie het echter anders en voel me daarom toch genoodzaakt even te reageren en het positieve wat te belichten. Eén van onze belangrijke kenmerken binnen de werkwijze van Zonnefabriek is inderdaad het adviesgesprek aan huis. Dit is het perfecte moment om te kijken welke plek voor de omvormer het beste is, welke bekabelingsroute het meest geschikt is en hoeveel zonnepanelen u het beste kunt laten installeren. De adviseur geeft altijd een advies wat, op basis van het huisbezoek, het beste lijkt en wat met zekerheid bij u geïnstalleerd kan worden. Hierin wordt bewust geen onnodig risico genomen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een installateur op de dag van installatie, op basis van het gedane werk, een ander inzicht krijgt en hierdoor in overleg met u op een ander installatieplan overgaat. Dit zien wij eerlijk gezegd alleen maar als een groot pluspunt en getuigd van expertise van onze installateurs, zoals u zelf inderdaad ook al aangeeft. Ik ben blij te horen dat de installatie naar wens is opgeleverd en hoop dat hij als een zonnetje draait. Vriendelijke groet
Ramon heeft uitstekende informatie gegeven, prettige man in die functie. Li, de installateur uit Elst idem dito. Nam alle tijd om extra uitleg te geven, werkte netjes en wederom sympathieke man.
Keurige vakkundige installatie van medewerkers die met je meedenken en in oplossingen denken in plaats van problemen. Precies uitgevoerd wat in het thuisgesprek was afgesproken. Geen kabels zichtbaar in huis, maar alles weggewerkt in bestaande koof in het trapgat. Goed professioneel bedrijf!
Beste meneer Keereweer, Dank voor uw reactie en heel fijn dat we er samen goed uitgekomen zijn! Geniet van uw eigen Zonnefabriek en daarmee ten minste 25jaar duurzame energie! Vriendelijke groet, Zonnefabriek
Originele beoordeling
Na het huisbezoek ging eigenlijk niet veel goed. Door drukte vergeet de Zonnefabriek de klant. Betalingsherinnering ontvangen terwijl er al was betaald. Communicatie binnen de firma laag te wensen over. Personeel niet geïnformeerd over hoe en waar aan te rijden en daarbij zeer onbeschoft en klant onvriendelijk. Twijfels of dit wel het zo hoog aangeschreven eigen personeel is of vanwege de drukte wat ZZP’ ers met andere gedachten over service en klantvriendelijkheid. Jammer, want had ik echt niet gedacht en dus een koude douche
Beste meneer Keereweer, Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent met uw installatie. Op de dag van installatie hebben zowel wij als de elektricien onze excuses aangeboden voor het ongemak en hebben wij er alles aan gedaan om zo snel mogelijk een nieuwe datum te vinden. Gelukkig is eergister uw installatie opgeleverd en kunt u met dit mooie weer genieten van uw eigen opgewekte zonne-energie. Naar mijn weten hebben zowel mijn collega van de afdeling planning als service naar u wens oplossingen toegereikt en bent u hier ook mee akkoord gegaan. Daaropvolgend is er door hen een bloemetje naar u opgestuurd om nogmaals te benadrukken dat wij het ontzettend vervelend vinden dat de installatie niet vlekkeloos is verlopen. Jammer dat u, in tegenstelling tot wat u gister met mijn collega heeft besproken, ons desondanks niet aanbeveelt bij anderen. Als u hierover nog in gesprek wilt met ons dan zijn wij voor u bereikbaar.
De Zonnefabriek geeft goede voorlichting, heeft deskundige en prettige medewerkers in dienst en levert een kwaliteitsprodukt. Ik ben blij met mijn installatie.
Na meerdere offertes en bijbehorende huisbezoeken van diverse aanbieders, was de Zonnefabriek vertegenwoordiger de enige die direct het dak opging om de daadwerkelijke situatie te bepalen ipv van een satellietfoto af te bepalen. Ook waren zij de enige die vanwege de selectiviteit 2 omvormers aanboden. De monteurs waren vriendelijk en alle elektra naar de omvormers toe werd keurig strak uitgezadeld. Ook ben ik erg blij met de Sunpower maxeon3 400wp panelen vanwege zijn hoge efficiency.
Goede voorlichting en correcte offerte. Installatie op afgesproken data en conform afspraken. Uitstekende communicatie en zorgvuldig en vakbekwaam monteursteam.
... en nog is het probleem niet opgelost. Ik heb een maand gewacht met het invullen van deze review om de Zonnefabriek ruim de kans te geven het probleem op te lossen. Het maakt mij als klant niet uit aan wie het ligt. Wij hebben nog steeds een niet goed functionerend zonnesysteem, plus de nodige overlast gehad. Wat had beter gekund? Meteen een maand geleden al een nieuwe omschakelkast bestellen, toen bleek dat deze niet goed werkte. Als de levertijd nl. 4-6 weken is hadden we nu al een nieuwe kast kunnen hebben. Als je die pas na een maand gaat bestellen, duur het nog langer. Positief punt: de klantvriendelijkheid van de medewerkers. Daarom kan ik de Zonnefabriek wel aanbevelen. Alleen als er een defect apparaat wordt geinstalleerd heb je pech, want de oplossingsgerichtheid kan veel effectiever. Dit is onze persoonlijke ervaring.
Beste, Dank voor uw reactie en vervelend dat het negatieve gevoel de boventoon voert. Omdat we bij Zonnefabriek kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, voel ik me toch genoodzaakt hier nog op te reageren en wat meer te verduidelijken. Ik kan me voorstellen dat het jammer is dat een onderdeel van uw installatie niet werkt, maar uw installatie zelf wekt gelukkig wel gewoon zonne-energie op. Het is een zeer specifiek product wat bij u defect is, en om deze reden ligt dit niet standaard bij ons in de loods. We doen er binnen Zonnefabriek echter alles aan om uw installatie zo snel mogelijk weer volledig werkend te krijgen. Hierin zijn we helaas afhankelijk van de fabrikant en leverancier van het product. Het voelt daarom wat oneerlijk dat hier een laag cijfer tegenover staat. Nadat één van onze serviceteams bij u langs is geweest om het probleem op te sporen, hebben we eerst moeten wachten op bericht van de fabrikant dat het product binnen de garantie omgeruild kon worden. Om er zo van verzekerd te zijn dat er geen bijkomende kosten zijn voor het omruilen van het product. Om deze reden is het artikel niet gelijk besteld. Na een GO vanuit de fabrikant hebben we de order gelijk doorgevoerd. Helaas gaat het bestellen en de levering van het product niet altijd zonder slag of stoot en voor snelle levering zijn wij helaas afhankelijk van de fabrikant. Het product is momenteel onderweg, maar de groothandel heeft op zijn beurt problemen met het transport. Ze hebben ons nu gemeld dat het product begin volgende week binnen zou moeten zijn, we houden elke dag ruimte vrij in onze agenda zodat we snel kunnen schakelen als de kast er ook daadwerkelijk is. Ik wil benadrukken dat u gelukkig tijdens deze prachtige dagen wél gewoon een werkend systeem heeft gehad en heeft kunnen profiteren van uw eigen opgewekte zonne-energie. Om het positief af te sluiten, ben ik zeer blij te lezen dat de klantvriendelijkheid van onze medewerkers niet aan u voorbij is gegaan. Dit is zeer belangrijk voor ons en we waarderen het dat dit de klant ook opvalt. We blijven ons best doen om uw installatie zo snel mogelijk werkend te krijgen. Ik hoop op een snelle verdere afhandeling en op minstens 25jaar duurzame groene stroom zonder problemen voor u.
We zijn tevreden , wat wel duidelijker hadden moeten worden benoemd is de aanpassing aan de meterkast. Zeker als je besluit om ook een laadpaal te gaan nemen .Was toch € 2100,00 . (Omdat de ruimte in bijna alle stoppenkasten dan te klein is .)Onze woning is 27 jaar oud.
Dit is de tweede zonnefabriek installatie, de eerste in 2012 en nu weer in 2022. Zelfde kwaliteit en zelfde service. Zeer aan te bevelen.
Het plaatsen van de panelen ging snel en goed. We werden vantevoren goed geïnformeerd. De Zonnefabriek heeft service in een hoog vaandel staan, erg prettig!
Zeer nette en vaardige installateurs, nergens een kabel te zien.
Er zijn na de informatie aan huis, duidelijke afspraken per mail gemaakt over de levering en montage van de zonnepanelen met bijbehorende apparatuur. Alles is duidelijk gecommuniceerd, ook de veranderingen, de monteurs hebben keurig werk geleverd. Kortom, eigenlijk niets bijzonders, de Zonnefabriek doet wat ze beloven en dat zou voor iedereen in dit land de standaard behoren te zijn. Wij zijn uitermate tevreden!
Nu ruim een jaar 14 panelen, Maxeon 400 Helft op het oosten en helft op westen. Opbrengst naar belofte 4100kwh in een jaar Heel tevreden dus. Goed geadviseerd, alles top.
Zonnefabriek heeft mij zorgvuldig geadviseerd en de plaatsing van de zonnepanelen gebeurde vakkundig en de samenwerking met Zonnefabriek en installateur was prettig.
Alles verliep naar wens. Goede communicatie en uitstekend werk geleverd door de vakkundige monteurs uit Friesland.
Goede en vlotte begeleiding. Goed overleg over plaatsing en installatie. Netjes in de werkzaamheden.
Goede en duidelijke communicatie, vooraf en tijdens plaatsing panelen. Perfecte plaatsing. Kan geen negatieve dingen bedenken.
De Zonnefabriek gebruikt sunpower panelen die zeer goed worden beoordeeld. De prijs middels collectieve inkoop is aantrekkelijk. Van bestellling tot plaatsing is alles probleemloos verlopen. Enige kritische noot is dat de communicatie beter kan. Het is vaak lastig om in contact te komen. Telefonisch zijn altijd alle medewerkers in gesprek. Wachten kan niet en terugbellen gebeurd vaak niet of pas laat. Een punt van aandacht.
Al viel de telefonische bereikbaarheid eerst wel even een klein beetje tegen (waarschijnlijk erg druk) ben ik toch enorm blij dat ik me daardoor niet heb laten afschrikken. Heb je eenmaal contact dan krijg je snel bezoek van een persoonlijk adviseur die goed meedenkt om zo een zo efficiënt mogelijke installatie samen te stellen. Een installatie waarbij de winst voor de klant voorop staat. De keurig uitgewerkte offerte's lagen er snel en na een akkoord was de installatie snel een feit. Op keurige wijze wordt je bij het traject betrokken en goed geholpen bij alles wat nodig is voor de registratie en de aansluiting op het netwerk. Het wordt een saai verhaal, maar ook nette en vriendelijke installateurs. Alle afspraken keurig nagekomen, zo kan het dus ook. Echte aanrader.
Eigenlijk is bovenstaande voldoende
Ik had een betere ondersteuning verwacht bij het installeren van de app. Of zijn het er eigenlijk 2? Was een enorm gedoe. Bij zo'n grote investering verwacht ik fysieke ondersteuning. Heel vervelend ook dat ik aanmaningen krijg terwijl ik de factuur nog niet ontvangen heb. Ook niet in de spam.
Installatie prima verlopen. After sales / contact met service kan beter. Tip: maak een stappenplan die dag na installatie verstuurd wordt.
Daniel Goedkoopstraat 23 A
1096 BD Amsterdam
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.