Vanaf het eerste contact hebben wij alleen maar klantvriendelijkheid en goede expertise ervaren.
Installatie: Installateurs zijn professioneel, werken veilig, duidelijke uitleg, ik ben zeer tevreden. Support: Mijn contactpersoon van de planning heeft ook zeer goed werk verricht; zij kon goed meedenken en heeft alles aan gedaan om een optimale planning te krijgen. Advies: Een van mijn selectie criteria was dat daadwerkelijk iemand langs zou komen en niet via een foto afkomstig van internet een offerte zou aanbieden. Het contact met de vertegenwoordiger van Zonnefabriek was goed. Het aanbieden van een standaard offerte is altijd aanwezig daarom is het verstandig om de verkregen offerte goed te bestuderen , dit voorkomt extra kosten! App: De bijbehorende app SMA Energy is qua functionaliteit zeer uitgekleed en voldoet niet aan de huidige normen. Gebruiksvriendelijkheid is ook ver beneden de normen. Gelukkig is de bijbehorende site beter maar is zeker ook niet perfect. Ik had bijvoorbeeld per string de opbrengst willen zien.
De mannen welke de zonnepanelen hebben geplaatst werken keurig. Waren op tijden de installatie draait. Daar zijn we tevreden over Alleen een min punt was/is dat wij van te voren hadden aangegeven het max rendement van de zonnepanelen wilden hebben. Wij gingen er van uit dat 8 stuks mogelijk moest zijn. Degene welke het heeft opgenomen kwam op 7 stuks uit. Bij het monteren kwamen we er met de mannen welke de zonnepanelen op het dak legden uit dat 8 stuks zeker mogelijk was. Gebeld met de zaak om nog een extra paneel aangezien de rij afstand 5 min is en dat ze deze gelijk konden meenemen met het leggen op het dak. Bleek dit niet mogelijk te zijn. De offerte moest worden aangepast( gaf aan dat ik hier zo voor het meerwerk teken ). Werd ook gezegd dat er geen een beschikbaar zou zijn( dat trek ik erg in twijfel. Voor zo een groot bedrijf heb je altijd wel een extrapaneel in huis in verband met schade). Later belde de persoon mij op welke de offerte en het opnemen bij ons heeft gedaan en vertelde vrolijk dat een extra paneel wel mogelijk was maar dat hier een meer prijs aan zit van € 800 a € 900 euro. Jullie begrijpen wel dat ik hierom teleur gesteld ben. Had gewoon in het werk meegenomen kunnen worden.
Beste Ben, Dank voor uw review en vervelend om uw teleurstelling te lezen. Ik zal u meenemen in de beweegreden van de adviseur die bij u is langsgeweest. Na opmeten van het dak was er met zekerheid te zeggen dat er 7 panelen op uw dak passen. Er bestond een kans dat er 8 zouden passen, maar dat risico heeft de adviseur niet durven nemen. Toen tijdens installatie bleek dat het toch wel zou passen, was het helaas niet mogelijk om het achtste paneel gelijk te leveren. De reden hiervoor? Lange levertijden die momenteel voor producten van toepassing zijn. Wij hebben, helaas, momenteel niet zomaar een paneel beschikbaar in onze loods. Vervelend hoe het is gelopen, maar gelukkig draait uw systeem naar behoren en kunt u gaan genieten van jarenlange groene stroom. Ik zie dat er nooit officieel een offerte is gemaakt voor het extra paneel, dus de prijs die u beschrijft is indicatief. We zouden een offerte kunnen opstellen en kijken wat voor prijs hier daadwerkelijk uitkomt? Als u daar behoefte aan heeft, kunt u dit laten weten via [email protected]. Wij kunnen dan redelijk snel schakelen. Met vriendelijke groet, Zonnefabriek
(Klant-)vriendelijk, over alles goed nagedacht. Komen afspraken na. Erg prettig allemaal!
Er is heel netjes gewerkt en alles was ook behoorlijk snel klaar. Er is tot slot ook uitleg gegeven over het systeem.
Zie bovenstaande
Helaas waren er veel problemen met de levering van de omvormer. Maar dat geld voor iedereen. Nu het geplaatst is zijn we super blij. De mensen die het plaatsten waren keurig op tijd en alles liep op vlot. Daar zijn we ook heel tevreden over.
Vanaf het eerste contact tot aan het opleveren van de zonnepanelen niks anders dan lof. Kwaliteit en service staan hoog in het vaandel. Afspraken worden nagekomen en je wordt goed op de hoogte gehouden over de status van het verloop van je installatie. Ik kan de Zonnefabriek dan ook zeker aanbevelen!
De Zonnefabriek heeft vier jaar geleden 17 panelen gelegd en onlangs 13 extra panelen. Ik vind de communicatie prettig met ze, ze leggen goed uit, de offertes kloppen, ik kan ze bereiken en ze hebben een eigen service-afdeling voor het geval er iets mis gaat. En ze voldoen aan de keurmerken etc. Daarnaast vond ik de monteurs beide keren prettig en aardig en werken ze netjes en zoals het hoort met valbescherming en de electra voldoet ook aan de regels. Kortom een tevreden klant en ik kan ze zeker aanbevelen.
Goede voorbereiding en uitgebreid advies gehad alvorens de installatie. Daarbij werd ook goed meegedacht hoe kabels en dergelijke zo goed mogelijk zou kunnen worden geinstalleerd. Ook werd geadviseerd om bijvoorbeeld een grondmantel/-buis in te graven zodat draden, ook in het geval van toekomstige uitbreiding, makkelijker geinstalleerd kunnen worden. Op de dag van installatie zelf ging 5 man (normaal 3?) voortvarend aan de slag en werd er meteen een steiger voor het huis neergezet. Met een anderen besprak ik het installatieplan zoals waar de omvormer zou komen te hangen en dachten we nog een keer goed na hoe de bekabeling het beste zou kunnen lopen. Fijn dat daar nog een keer over gesproken en meegedacht werd! De installatie verliep zelf vlot. Nadat alles netjes te hebben afgewerkt en opgeruimt, liepen we alles nog na of het naar wens was. Al met al geen goedkope ervaring (is het nooit toch) maar was het wel waard in mijn ogen.
Wij hebben een zonnesysteem met 17 panelen, 11 kwh BYD batterij en ATM switch en is nu ruim drie maanden, naar onze volledige tevredenheid, in bedrijf. De installatie op de eerste dag liep werkelijk op rolletjes en zeer professioneel uitgevoerd, echter kon de werkzaamheden niet op die dag worden voltooid. Wij hadden verwacht, dat de volgende dag de werkzaamheden zouden worden hervat, maar helaas werd dat 13 later pas uitgevoerd en ook nu kregen zij het systeem nog niet in bedrijf. Eén monteur heeft ons de volgende dag gebeld en samen met hem hebben wij een firmware update uitgevoerd op de omvormer, die daarna wel werkte, maar alleen de batterij werd opgeladen en de stroom kon nog niet worden gebruikt in het huis, zowel niet uit de panelen en ook niet uit de batterij. Nog één week later kwam deze monteur weer langs en heeft het ATS gedeelte volledig geïnstalleerd en keurig netjes werkend gekregen. Na drie weken werkte het uiteindelijk. ATS is een volledig automatische backup systeem, die er voor zorgt, dat als de netspanning uitvalt, het huis volledig van stroom blijft voorzien uit de batterij en panelen. Dat omschakelen gebeurd binnen 20 milliseconden. Het enige, waarom wij geen 10 geven is, dat er geen rekening is gehouden met tegenslagen en daardoor pas 3 weken later het systeem werd opgeleverd. Echter kunnen wij iedereen een dergelijk zonnesysteem, zoals wij nu hebben, van harte aanbevelen. Grote voordeel is dat functies ATS en het opladen van de batterij in één apparaat zit, naast de normale functie van het omvormen van gelijk- naar wisselstroom. De Sunny home manager regelt alles verder feilloos en nu al in februari is de batterij al meerdere malen tot 100% gevuld, waardoor er een aantal dagen al geen stroom van het net meer werd afgenomen, echter wel terug geleverd, want als de batterij vol is, gaat het alsnog naar het net. Kortom het systeem werkt echt perfect en daarom onze aanbeveling. De Zonnefabriek heeft alle kennis in huis en werken zeer professioneel.
Prima gepland en met juiste ploegje mensen in 1 dag alles volgens plan geïnstalleerd !
Bij het eerste gesprek met Zonnefabriek werden wij zeer uitgebreid en zorgvuldig geadviseerd en waren wij in staat een verantwoorde keuze te maken. De offerte was verder duidelijk en de opvolging ervan ook. Wij werden voor plaatsing goed op de hoogte gehouden van de voortgang en de plaatsing zelf was erg prettig. Aardige jongens die netjes te werk gingen en binnen een dag alles keurig voor elkaar hadden. We hebben gezellig samen gelunched en koffie met een gevulde koek gedaan. Zonnefabriek bevelen wij van harte bij iedereen aan.
Moeizaam nadat ik op dinsdag 14 februari melding heb gedaan dat mijn omvormer niet werkte. Ik had het gevoel dat "het een beetje liet lopen" en ik maar geen tijdstip kreeg waarop een monteur langs zou komen om de omvormer aan de praat te krijgen. Elke dag wel gebeld maar of ik werd niets wijzer of was mijn contactpersoon (vaak) niet te bereiken. Hij vroeg mij wel om onder begeleiding op afstand een bepaalde digitale actie te ondernemen om de omvormer te laten werken terwijl ik daar geen verstand van heb en dat dus ook niet heb opgepakt. Na 1 week, op ma 20 februari kwam na een zoveelste telefoontje van mij kreeg ik van mijn contactpersoon het bericht dat die zelfde middag een monteur langs zou komen en die heeft de omvormer van de juiste software voorzien en werkt nu naar behoren. Dinsdag 21-2 kreeg ik melding van één van uw medewerkers dat mijn 3 omvormers (terwijl ik er twee heb!) goed werkte en dus aan mij lag. Dan moet hij na ma. 20-2 16:00 uur gekeken hebben terwijl die medewerker om 9:00 al had kunnen weten van mijn probleem want een mail naar uw kantoor was vrijdagmiddag 17:15 verstuurd. Met vriendelijke groet, D.Y. Többen
Beste meneer Többen, Vervelend om te horen dat u deze situatie als moeizaam hebt ervaren. Nadat wij de melding hadden ontvangen, is mijn collega echter direct aan de slag gegaan om u te helpen. De werkwijze voor dit soort situaties is dat wij dit eerst op afstand proberen op te lossen, aangezien we op die manier meestal tot een oplossing komen. Toen dit niet bleek te werken, heeft mijn collega een afspraak ingepland voor een monteur om langs te komen. De snelheid waarmee een monteur langs kan komen, is uiteraard afhankelijk van diens beschikbaarheid en de afstand tot uw woonplaats. De situatie is uiteindelijk binnen een week opgelost en uw zonnesysteem werkt naar behoren. Hopelijk geeft dit een beetje een beeld van de werkzaamheden en acties die achter de schermen hebben plaatsgevonden om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Gelukkig kunt u de zonnestralen van dit moment goed meepakken! Met vriendelijke groet, Desiree Zonnefabriek Service
De monteurs waren bekwaam en correct. Denken met je mee. Nette installatie en het werkte gelijk goed!
From the agreement with Zonnefabriek to the actual installation of the panels, it took short of one year. Apparently the person who did the measurements and the agreements with me made a series of mistakes and my file got lost in the midst of their queue. The installers noticed that the measurements were not right and had to make adjustments. Also the inverter had to be repositioned. Regardless of that, the installers are very competent, tidy and nice.
Installateurs zijn professioneel, werken veilig, duidelijke uitleg, werken ik ben zeer tevreden.
We hadden op ons vorige huis al panelen van de Zonnefabriek en nu eindelijk op ons nieuwe huis ook. Ze bevallen goed. En het deskundige advies ter plekke en de hoogste kwaliteit materialen beviel ook weer erg goed. Enige verbeterpuntje is dat er wel wat stukjes afgeknipt stroomdraad en een bout en moer en wat andere rommeltjes onder/rond het dak waren die we naderhand moesten opruimen. Gelukkig was dat ook weer zo klaar en genieten we nu van groene, lokale en gratis stroom.
Leuke gasten die de offerte komen opnemen en de installatie komen uitvoeren. Passie voor het vak, werken netjes en zijn doelgericht. Wat wil je nog meer zou ik zeggen!
Installateurs hebben voordat ze begonnen zich heel netjes voorgesteld en verteld hoe ze het gingen doen.
Alles is tot in de puntjes goed geregeld. Van het moment dat de adviseur over de vloer komt weet je al dat het gaat goedkomen.
Professionele verkoop, planning en uitvoering. Ook goed bereikbare hulp bij een klein hick-upje bij ingebruikname van de app. Kortom: goede en betrouwbare club.
geen loze beloften gedaan. Installatie was snel en goed gedaan. Zeker aan te bevelen in het onduidelijke wereldje van zonnepanelen en omvormers
Service monteur Coen is precies de man die luistert naar de klant en begrijpt wat er moet gebeuren. Veel bedrijven willen geld verdienen maar missen de hulp welke consumenten achteraf soms hard nodig hebben. Coen verdiend een pluim voor het luisteren en oplossen.
Intake liep soepel, montage/installatie verliep prima. Fijne mensen
Daniel Goedkoopstraat 23 A
1096 BD Amsterdam
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.