Niks nieuws onder de zon: ze doen wederom wat ze beloven

Zorgvuldig en bekwaam, netjes afgewerkte installatie en binnen een dag zoals beloofd.

Professioneel bedrijf dat beschikt tevens over goede servicedesk

Goed gesprek gehad met de adviseur, installatie helaas tot 2x toe uitgesteld. Kreeg daarvoor wel netjes een bloemetje thuisgestuurd met excuses. Dus dat was goed gedaan. Zeer blij met mijn keuze voor zonnefabriek.

Goed advies en vakkundige montage

Bij ons vorige huis (via Greenchoice) ook al panelen van de Zonnefabriek gelegd. Daarom bij onze nieuwe woning de Zonnefabriek ook gevraagd voor een advies. Persoonlijk gesprek, (voor mij vanzelfsprekend, maar bij veel panelenleggers niet), daaropvolgend een advies met offerte. Hierna een afweging gemaakt tussen de diverse panelen. Door de drukte een wat langere levertijd voor het plaatsen. Plaatsing en aansluiting in meterkast vakkundig gedaan.

Van begin tot eind geweldig!

Prima communicatie en de installateurs zijn heel netjes en vakkundig.

Snel en goed!

Uitstekende begeleiding van aanvraag tot plaatsing. Aardige en vakkundige monteurs die netjes werken.

goed advies en afspraken netjes nagekomen.

Zonnefabriek was de enige van de drie leveranciers die tijdens het advies het dak opklom om de maten exact op te meten. Daaruit bleek dat ik 24 ipv 18 panelen kwijt kon. Vanaf het begin werd een datum van installeren genoemd en die is keurig nagekomen. Geen 5 sterren omdat ik vind dat de emails over het monitoren wel wat duidelijker kunnen. Informatie over verschil tussen website van fabrikant omvormer en de eigen app. over inloggen op de omvormer enz. was en is niet echt heel helder uitgelegd in de after sales.

Keurig

De hele ervaring met de zonnefabriek was van A tot Z prima. Goede informatie, nette installateurs.

Heb geen opmerkingen, installatie is verder goed verlopen, duidelijk van te voren geinformeerd wat me te wachten stond.

Klantvriendelijkheid ten top!

Contact verloopt altijd soepel. Monteurs zijn netjes en beleeft. App is wel achterhaalden voor verbetering vatbaar, maar dat boeit me niet. Opbrengst is ­čĹŹ­čĆ╗

Prima bedrijf ,duidelijke afspraken ,goede voorlichting,professionele installatie.

De Zonnefabriek heeft mijn aanvraag voor de installatie van 10 zonnepanelen op een goede en professionele manier begeleid .Met goede adviezen en duidelijk administratieve sturing . Ook de uiteindelijke plaatsing werd door een team gedaan wat zeer goed op elkaar ingespeeld was . Alles is netjes afgewerkt en opgeruimd. Met na afloop een duidelijke uitleg .Terwijl het een vrij ingewikkelde locatie was waar de zonnepanelen geplaatst moesten worden .

Fijn contact en goede communicatie!

Uiteraard zijn de producten prima en doen hun werk en ging de installatie heel gesmeerd. Maar wat vooral opviel bij mij was het fijne contact met iedereen van de Zonnefabriek! Hele goede en heldere communicatie!

Ondanks matig vooronderzoek prima montage en perfecte aflevering

Tijdens het voorbereidend onderzoek (plat dak, zonnestand, plaatsing panelen/omvormer en mogelijkheden bekabeling) werd een aantal (te verwachten) problemen vwb de bekabeling en doorvoer kabels naar de fase van plaatsing verplaatst. De monteurs konden echter niet volgens plan installeren, daar niet gerekend was op dakdoorvoer (dakdekker niet beschikbaar) en er in de voorbereidingsfase geen rekening was gehouden met de afvoerpijp van de luchtventilatie/afzuiger. Daardoor duurde de installatie van de panelen veel langer dan gepland (drie dagen, verspreid over zes weken, mede door vakantieperiode..) Dit waren wij niet gewend van De Zonnefabriek; succesvolle plaatsing zonnepanelen op ons vorige huis, bij familieleden en vrienden... Prima afhandeling door De Zonnefabriek: erkenning en compensatie voor door vertraging opgelopen opbrengstverlies. Overigens, hulde aan de monteurs!!

Heel deskundig geïnstalleerd, door gemotiveerde medewerkers

Zowel de beoordeling of zonnecollectoren bij ons rendabel zouden zijn, als het vervolgtraject hoe te installeren werden op goede wijze toegelicht. Dit gaf de beslissing om aan te schaffen goed draagvlak.

Goede communicatie en gezellige installateurs

Als verliep perfect. Ik heb het idee dat je echt persoonlijke hulp krijgt en ze alleen aanbevelen wat bij je situatie past. Bij andere bedrijven probeerde ze zoveel mogelijk panelen op mijn dak te peppen terwijl een dakkapel daar helemaal niet voor gemaakt is. Alleen zou ik graag voordat ik het contract teken te horen krijgen dat het verstandig is om dakpannen aan te schaffen. Verder was alles zeer goed voorgelicht en kreeg snel antwoord op mijn vragen.

enthousiaste, kundige en klantvriendelijke club

de offerte intake op locatie gaf mij vertrouwen dat de aanbieding goed 'op maat' was en een re├źel beeld van verwacht rendement. Installatiewerk in huis (kabels) is erg netjes uitgewerkt, niet de makkelijkste kabelroute voor de installateur wel het mooiste uit het zicht. De installatieploeg had waarschijnlijk last van de hitte. Daardoor is de uitlijning van de panelen niet helemaal super. Vandaar een waardering 8, anders hoger.

Deskundig personeel

Installatie is zeer professioneel uitgevoerd. Minpuntje is dat de communicatie over het uitstel van de installatie door de recordhitte erg laat plaatsvond terwijl de voorbereidende werkzaamheden al verricht waren.

Deskundige, vriendelijke advisering en snelle plaatsing

De adviseur van de Zonnefabriek wist alle vragen te beantwoorden, en kwam snel terug op vervolgvragen en deed dit allemaal op deskundige wijze. De panelen werden vervolgens vrij snel na aanvraag geplaatst waarbij snel maar voorzichtig werd gewerkt. Allemaal erg goed!

Besprekingen voorafgaand aan de beslissing om tot aanschaf van zonnepanelen te komen verliepen vlot : 8 + 4 panelen Sun Power All Black, 350 wp : totaal 4200 wattpiek. Installatie goed verlopen : Jorrit, Tim, Filimon. Bij zeer helder zonnig weer en gering eigen watt-verbruik heb ik de opbrengst zien schommelen tussen de 2,6 en 2,9 kwh. Dit haalt de 4,2 kwh niet. (Hoe) Zijn de 2 sets (8 + 4) met elkaar verbonden?

Beste heer Duijnstee, Bedankt voor uw recensie. Ik heb u zojuist een mailtje gestuurd om in te gaan op uw opmerking over de opbrengst. Voor al uw vragen over uw zonnepanelen kunt u bij ons serviceteam terecht via service@zonnefabriek.nl. Groet, Katouscha

Betrokken, enthousiast en zorgvuldig

Een bedrijf die accuraat en enthousiast adviseert en installeert. Dat geeft veel vertrouwen en een hoge kwaliteit van het resultaat.

Super fijne snelle service

Prettig voorgesprek gehad, waarin alles goed werd uitgelegd. Ook werden de mogelijkheden besproken voor het trekken van de kabels. Na accepteren offerte nog wijziging over de ligging van de panelen kunnen overleggen. Daarna de montage prima! Netjes gewerkt en in goed overleg terplekke nog een wijziging gemaakt.

Had hoge verwachtingen, tot nu toe volledig waargemaakt

Gekozen uit 4 offertes. Keuze gebaseerd op gewekte vertrouwen tijdens het keuzeproces, kwaliteit materialen onder meer in de vorm van opbrengst en langdurige garanties, kwaliteit plaatsen van de installatie gebaseerd op meningen op klantenpanel. Met als logische consequentie daarvoor meer te betalen dan bij anderen en een langere terugverdientijd. De tijd zal leren of dat een juiste beslissing is geweest. Voorlopig ben ik uiterst tevreden.

Zonnige ervaring

Goed advies, met bezoek op locatie. Kon verschillende alternatieven bespreken en doorrekenen, zodat ik de beste keuze kon maken in panelen, opstelling, investering en terugverdientijd. Keurige montageploeg, werken erg netjes, goede uitleg. Panelen liggen erg netjes uitgelijnd op. Geen loshangende kabel bij de omvormer, vloer zelfs gestofzuigd. Top dus!

Super goed geregeld!

Zeer professioneel bedrijf. De adviseur kwam thuis om de situatie te bekijken en maten op te nemen. De zonnefabriek was de enige die daadwerkelijk het dak hebben opgemeten ipv te schatten en zo kwamen we er achter dat het aantal panelen van eerdere adviezen net niet paste. Na de bedenktijd netjes een telefoontje ontvangen op de afgesproken dag en de deal gesloten, hierna keurig op de hoogte gehouden door de planning en de installatie zelf ging al net zo professioneel. De dag ervoor ontving ik een telefoontje of de monteurs een uur eerder mochten beginnen i.v.m. de warmte. de heren waren om 7:30 al aan het opbouwen en om 12:30 lagen de panelen erop. Omvormer in overleg nog ergens anders geplaatst waardoor de kabel route toch binnendoor kon, en na afloop alles netjes opgeruimd en uitgelegd. Zeker een aanrader!

Professioneel en aardig: de perfecte combinatie

Heel professioneel en vriendelijk. Echt een aanrader!

Alles netjes in orde

Monteurs waren netjes op tijd Alleen legplan kwam niet uit hoop nu dat schaduw van de schouw niet beinvloed word door resultaat