Goed advies, installatie snel en conform hieraan en zeer vriendelijke medewerkers.

Het contact met de Zonnefabriek is vanaf het begin zeer goed en heel prettig door ons ervaren. We hebben een goed advies gekregen, de installatie heeft binnen 1 dag plaats gevonden. De monteurs waren vriendelijk en hebben de werkzaamheden zeer netjes uitgevoerd. De installatie werkt nu een week en het resultaat voldoet tot nu toe aan de verwachtingen uit de geoffreerde oplossing.

Helder, kundig, menselijk

Zeer prettige en professionele begeleiding. Vorige systeem was weggewaaid van ons dak, daarom dit keer voor echte kwaliteit gegaan en dat kregen we met de zonnefabriek. Goede antwoorden, kundige begeleiding bij keuzes en vragen. Degelijke installatie die veel mankementen van de vorige installateurs aan het licht brachten. Weet waar je aan begint met een andere partij. Het is meer dan een goed paneel ben ik achter gekomen op pijnlijke wijze.

prijs en product top, montageafspraken niet volgens verwachting

Offerte traject en planning dik in orde, mooie producten die ook top functioneren. Montage verliep echter niet goed, men kreeg het niet in 1 dag klaar en we moesten vervolgens 2 weken wachten totdat daadwerkelijk de panelen definitief geplaatst werden terwijl de racks al op het dak lagen.

Beste Martijn, Dank voor uw reactie en eerlijkheid, jammer dat het zo gelopen is. Wij streven ernaar een zo goed mogelijke en scherpe tijdsplanning op te stellen in de offerte, en zo mogelijk binnen één werkdag de zonnepanelen te installeren. Maar bij ons gaat kwaliteit áltijd voor snelheid. Blij te horen dat de panelen nu wel naar tevredenheid op het dak liggen en dat de verdere gang van zaken wel naar behoren is verlopen. Wij wensen u dan ook veel plezier van uw zonnepanelen en een zonnig 2019 toe. Met vriendelijke groet, Roos van Zonnefabriek

Good advice and reliable

Zonefabriek installed solar panels and an inverter on my roof. An advisor-sales person came to check and advise me what to install. His advise, explanations and installation proposal were very good. I appreciated the high quality panels and inverter they use. The installation technicians had to come twice, which was not according to plan, but not a big issue. They did a good job and very very friendly.

Fantastische service en geweldige,vriendelijke vakmensen.

Fantastische service. De "mannen" hebben geweldig gewerkt en degelijk gezocht naar de beste opties zoals het plaatsen van de omvormer. Zeer vriendelijke en uitstekende vakmensen. Compliment.

Goede intake en uitvoering van de werkzaamheden

Kennismaking verliep positief met het delen van aandachtspunten en ervaringen. Na offerte kwam een bericht dat het raadzaam was om de groepenkast aan te passen. Slim om dit te combineren met de werkzaamheden in het kader van het plaatsen van de zonnepanelen. Werkzaamheden goed en snel uitgevoerd zonder overlast. Installatie draait vanaf het begin zonder problemen.

Van het begin tot het einde duidelijke informatie over de zonnepanelen en goede service!

Perfect voorbereid door zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers!

Prettige medewerkers die weten waar ze het over hebben. De installatie verliep als een trein, en er werd goed meegedacht. Wij zijn blij!

Top service

Zeer gedegen advies, plaatselijke opname van de situatie. Na vier jaar de installatie van 10 sunpower panelen naar 19 laten uitbreiden. Monitoring via Solar edge. Op drie verschillende dakvlakken geïnstalleerd incl anti vogel borstels. Echt vakmensen die het advies geeft en vaklieden met liefde voor hun vak die de installatie kwamen installeren. Na het werk geïnstalleerd te hebben alles netjes weer opgeruimd zowel binnen als buiten. Echt aan te bevelen. Misschien iets duurder, maar zeker waard!!

Goed advies&service

Ben héél erg tevreden over het gehele proces. Ondanks dat het erg lang duurde voor de panelen eindelijk geïnstalleerd waren (uistel door n foute levering, kan gebeuren natuurlijk). Enige minpunt vind ik de App (die van Zonnefabriek en ook die van SunnyPortal), weinig info in vergelijking met andere. En ook mijn eigen energieleverancier verstrekt weinig of niet correcte info op site/app. Jammer

Professioneel en vriendelijk!

We hebben voor de aanschaf van zonnepanelen een vijftal aanbieders vergeleken. De adviseur van de Zonnefabriek heeft de tijd voor ons genomen en we konden met al onze vragen bij hem terecht. Op de dag van de plaatsing is ook alles goed gegaan, het waren vriendelijke en kundige installateurs.

Vlot, helder en professioneel

Goede voorlichting. Helaas wat lang moeten wachten eer de panelen geplaatst werden. Plaatsing : keurig en professioneel uitgevoerd.

Zonnefabriek zeer kundig, maar installatie door ander bedrijf

We hadden meerdere offertes aangevraagd. De Zonnefabriek had hierbij de meeste duidelijke en kundige informatie en ze benoemden ook zaken die anderen (die ook langskwamen) niet hadden benoemd. Ook werden metingen gedaan, waar anderen dat op het oog deden en werd benadrukt dat zij ook veilig werken zeer belangrijk vonden. Tot dan toe uitstekende ervaring en daarom, en vanwege de keurmerken, gekozen voor de Zonnefabriek, ondanks dat deze de hoogste offerte had. Echter, voor de uitvoering is de opdracht naar een installatieteam van een ander bedrijf doorgezet. De installatie werd vervolgens 1x uitgesteld omdat de panelen niet waren geleverd (terwijl de installatiedatum al 2.5 maand gepland was), maar uiteindelijk kwamen ze daarom extra op een zaterdag langs. Aardige mannen, en de panelen zelf liggen er prachtig bij en lijken ook goed te werken. Echter werd er wel ongezekerd gewerkt, werden veiligheidsmaatregelen met betrekking tot het werken met elektriciteit niet aangehouden en zijn uiteindelijk ook niet alle kabels even netjes weg gewerkt. Zeker met kleine kinderen die hier rondlopen, heb ik juist bewust voor een bedrijf gekozen dat op dit soort zaken zou letten, dus het is teleurstellend dat dit dan dus niet gebeurt. Daarnaast zou een hoofdschakelaar worden aangelegd, maar dit was niet doorgegeven, dus dat kon op die dag niet meer gebeuren. Hierover gecommuniceerd met de Zonnefabriek, die daarop dit nog wel zijn komen aanleggen. De Zonnefabriek-monteur gaf toen ook aan dat bovengenoemde zaken niet passen bij wat de Zonnefabriek voor kwaliteit wil leveren en hij zou er achteraan gaan. Kortom, de ervaringen met Zonnefabriek direct zijn goed, maar we blijven nu eigenlijk wel met een onbevredigd gevoel achter dat we de hoofdprijs hebben betaald voor een installatie door een minder professioneel bedrijf, dat waarschijnlijk veel goedkoper was geweest als we het direct hadden benaderd. Omdat daar in de communicatie van tevoren niks over was gemeld, daarom een 7.

Beste Miriam, Allereerst bedankt dat u de tijd heeft willen nemen om een review over ons te plaatsen op klantenvertellen. Zoals mijn collega die bij u is langs geweest al aangaf hechten wij veel waarde aan service, kwaliteit en veiligheid. Onze externe partners zijn daarom vaste teams waar wij al jarenlang nauw mee samenwerken. Ik vind het dan ook vervelend om te lezen dat wij hier bij uw installatie steken hebben laten vallen. De bevindingen van mijn collega zijn direct teruggekoppeld aan kantoor en er is daaropvolgend een gesprek geweest tussen ons en de externe installateur. Wij gaan de komende periode extra controles op locatie inplannen om het veilig werken te controleren. Ik ben blij te lezen dat u ondanks alles ons toch zult aanbevelen. Mocht u nog vragen dan wel opmerkingen hebben over uw installatie dan kunt u ons altijd bellen of mailen. Groet, Katouscha

Goed advies, kundige installatie en prima klantenservice!

Ik ben heel erg tevreden over Lucas en zijn installatieteam. Tijdens de installatie stuitten we op een probleem, waarvoor Lucas waarschuwde, dit werd prima opgelost door de klantenservice.

Bekwame en zeer service minded groep met een top team spirit.

Misschien zijn jullie iets duurder maar ik heb volledig vertrouwen dat dan kwaliteit het verschil maakt. Tevredenheid klant is duidelijk heel belangrijk.

Goede sales engineer. Duidelijk verhaal, geen flauwekul. Prettig en vakkundig installatieteam en bovendien een goede smaak wat betreft de muziek bij het werk.

Geoede kwaliteit panelen, maar ook van de installatie , klantvriendelijkheid en overleg.

Prima, zeer klantvriendelijk.Goed overleg. Goede kwaliteit. Dik tevreden.

Heel plezierig en deskundig zijn onze zonnepanelen geplaatst!

Heel plezierig en deskundig zijn onze zonnepanelen geplaatst! Echte vaklui. Nu maar afwachten of de prognoses gaan uitkomen. Wij zijn tot nu zeer optimistisch gestemd!

Duidelijke advies van Wim bij aanvraag offerte. Vriendelijke, deskundige en meedenkende monteurs.

Duidelijke uitleg en advies van Wim bij aanvraag offerte c.q. aankoop van de zonnepanelen. Verder een vriendelijk, deskundig en op elkaar goed ingespeeld montageteam.

Heel goede adviseur, een deskundige en secuur werkende eigen montageploeg, kortom alles uit 1 hand.

Heel goed en gedegen advies gevolgd door een professionele installatie door service gerichte installatieploeg. Minpunt was de toegezegde leverdatum die later 2x werd vertraagd.

Professioneel en afspraak is afspraak

Het team dat de zonnepanelen kwam installeren werkte echt als een team. Er werd gelachen maar ook hard gewerkt. Zelfs op de donkere dag dat de panelen werden geïnstalleerd was de opbrengst prima. Als alle bedrijven zo zouden werken zou er geen stress meer zijn. Een top team. Ieder zijn eigen taak. Iedereen wist goed waar hij mee bezig was. Heel blij en tevreden

De installatie is door de firma Ruhl goed verlopen en alles is prima op elkaar afgestemd.

Met de zonnefabriek heb ik natuurlijk niet zoveel te maken gehad. Alleen met de vertegenwoordiger en verder alles geregeld met de uitvoerder. En ja dit is een ander bedrijf ingeschakeld door de zonnefabriek. Is wel aan te bevelen deze firma( Wil en Mark Ruhl uit Venlo. Goede vakmensen die weten waar ze mee bezig zijn en heel vriendeijk personeel.

Professionele installateur voor zonnepanelen

Bij het eerste bezoek, kregen we alles goed uitgelegd en verschillende opties voor panelen en opmvormer voorgelegd. Route voor bekabeling werd bekeken. Ik had verwacht dat ook het dak onderzocht zou worden, maar dit bleek niet het geval. Gelukkig achteraf geen nadelen van ondervonden. Ook de meterkast werd vluchtig bekeken. Bij de uiteindelijke installatie, had men de meterkast toch graag anders gezien. Deze was te oud. Hier had tussen de opdracht en uitvoering door ons wat aan gedaan kunnen worden. Gelukkig heeft dit geen invloed geahd op de installatie. Over de afspraken werden we goed geinformeerd en werden nagekomen. De installatie liep voorspoedig en alles werd netjes afgewerkt.

Nette plaatsing en vriendelijk personeel.

Goede voorlichting gehad en zeer netjes uitgevoerd.

Het totaal oordeel is uitgekomen op een 8 omdat ik eerst een jaar of twee wil aanzien hoe het overall systeem functioneert (zonnepanelen, omvormer, apps) en wat de uiteindelijk behaalde besparing wordt.
  • Kennis/uitleg van de adviseur
  • Vakmanschap van de installateurs