Voortreffelijk!

De twee installatiemonteurs waren zeer professioneel bezig. Ze hebben de klus geklaard volgens plan en binnen de afgesproken tijd. Ze bleven zeer goed geluimd ondanks de regen op de tweede dag. De installatie functioneert perfect en bij het oplossen van een technisch wifi communicatieprobleem bleven ze net zo lang zoeken tot het helemaal opgelost was. Mijn complimenten aan de Zonnefabriek. Het kan niet beter!

De zonnepanelen zijn nu bijna een jaar geleden geplaatst. Het geheel heeft aan de verwachting voldaan. Zowel de offerte en berekening van Jesper als de uitvoering en nazorg van het team. Prima werk! Dikke aanrader.

Vriendelijke en toegankelijke medewerkers

De medewerkers van zonnefabriek waren goed bereikbaar en hielpen direct bij het oplossen van geconstateerde problemen. Dit betekende in ons geval dat er direct een (bevredigende) oplossing werd bedacht, toen bleek dat door een communicatiefout, de bedrading voor de zonnepanelen niet goed was aangelegd.

goede adviezen, competente en prettige installatieploeg, voortreffelijke communicatie met de klant

Keurig bedrijf met verstand van techniek maar zeker ook klantvriendelijkheid!

Meerdere offertes opgevraagd, zonnefabriek was de duurste maar wel de enige die langs kwam en een perfect maatwerkpakket onderbouwd voorstelde.

Prima werk

Keurig werk en prettige mensen om mee te werken. Bekwaam in alles wat ze doen.

duidelijk

prettig gesprek voor offerte afspraken goed nakomen bij problemen of onduidelijk heden wordt het opgelost

pima in orde

heb geen klachten werklui waren vriendelijk en aardig verdienen een pluim

Goed, kundig advies. Doen wat ze zeggen. Netjes en vriendelijk

Sinds een paar weken zijn wij ook stroomproducent met 12 390 Wpiek panelen. Het intake-gesprek hier thuis, waar de mogelijkheden werden uitgelegd en werd dekken hoe de panelen moesten liggen en hoe de bedrading zou gaan lopen, wekte bij mij vertrouwen. Na opdracht regelde de Zonnefabriek onze aanmelding bij de netwerkbeheerder als stroomproducent. Installatie moest in twee keer gebeuren, vanwege de harde wind, anders was het in 1 dag gedaan. De mannen werken netjes en zorgvuldig. Ze zijn zelf in mijn kruipruimte extra dakpannen gaan halen....een klusje dat ik al weken voor me uitschoof. De zaak draait prima. Leuk om op de app te zien wat de energieproductie is. Afspraken werden nagekomen. Iets dat ik in de bouwwereld totaal niet gewend ben. Kortom: goeie club!

Prima werk, vlot klaar

Hardwerkende mannen, alles verliep goed; een kleine tegenvaller op het einde werd vlot en naar volle tevredenheid opgelost. Zeker aan te bevelen!

Het gehel proces uitstekend en volgens gemaakte afspraken verlopen!

De Zonnefabriek was ons aangeraden door een tevreden buurtbewoner en ook wij zijn zeer tevreden over het verloop van het hele proces, van de eerste kennismaking tot de oplevering. Vooraf werd goed en uitvoerig geïnformeerd, de monteurs waren vriendelijke, precieze, hardwerkende mannen, die met hun eigen ervaring nog enkele -kleine- verbeteringen voorstelden waar we graag gebruik van maakten. Na afloop werd alles heel goed opgeruimd. De volgende dag konden we de eerste resultaten al op de app aflezen. Zeer stimulerend!!

Positief en professioneel

Prima service, zowel installatie als backoffice (en planning) Aandachtspunt was wel een goede intake en bovenal goede instructie om Stedin gelijk de goede opdracht mee te geven. Hierdoor helaas veel tijd verloren.

Installatie was al zodanig prima

Van info vooraf, offerte, voorbereiding en installatie was de ervaring positief. Twee zaken die nog openstaan: 1) Internetverbinding nog niet gerealiseerd. Heb daarover overleg gehad met Wim Janssen, maar wacht nog op van Zonnefabriek over wanneer het afgerond wordt. 2) Vanaf installatie heb ik twee klagende achterburen: ze klagen over hinderlijke schittering van zonlicht vanwege lage ligging panelen versus ligging hun woonkamer. Vervelende situatie. Ik wil allereerst natuurlijk zelf zien waarover ze klagen cq hoe hinderlijk de schittering werkelijk. Indien inderdaad zeer hinderlijk, zal ik met jullie contact opnemen. Over het evt. risico van hinderlijke reflectie zijn we niet vooraf geadviseerd/gewaarschuwd. Ik ben door klachten verrast. Als er een verhoogd risico was, dan hadden we bijvoorbeeld kunnen kiezen voor matzwarte panelen. Afhankelijk van hoe de situatie verloopt, verwacht ik jullie ondersteuning in deze kwestie.

Geachte heer Guus, Dank voor uw terugkoppeling. Een werkende internetverbinding tussen uw omvormer en uw router is onderdeel van een goed afgeronde installatie. Daarnaast is de online informatie ook voor Zonnefabriek waardevol, dus dat zullen wij zeker in orde maken. De aanmerking over hinderlijke schittering is ook voor ons een verrassing: de zonnepanelen waar wij mee werken zijn afgewerkt met een anti reflecterende (glas)laag. De producenten van onze panelen besteden veel zorg en aandacht aan de ontwikkeling van de zonnepanelen, waarbij esthetiek een belangrijke pijler is. Klachten over reflecterende panelen zijn ons niet bekend. Uiteraard kunt u rekenen hulp en ondersteuning als u of uw buren hinder ervaart/ervaren. Mijn collega's van Service & Technische Ondersteuning zullen spoedig contact met u opnemen om openstaande punten met u op te lossen. Zonnige groet, Team Zonnefabriek

uitstekend

Keurige montage, alles opgeruimd, meegedacht omdat ik een loze leiding zelf wilde gebruiken, beleefd, duidelijke communicatie en vakkundig.

Installatie was perfect, advies was goed.

Advies was goed, installatie was perfect.

Prima advies, afstemming bouwkundig en snelle montage, systeem werkt uitstekend.

Een strakke en deskundige organisatie!

Alles perfect in orde en geheel volgens afspraak Aardige en deskundige professionals en over de werking van de installatie tot nu toe erg tevreden. Wel vinden we de realtime info op de SMA site wat inzichtelijker dan in de zonnefabriek app en de info voor de doe het zelf btw terugvrager kan nog wel praktischer. En dan komen we echt uit op 💫💫💫💫💫

Gedegen advies op locatie, gaan voor kwaliteit.

Inventarisatie op locatie. Gebruik van kwalitatief goede panelen en omvormers. Eerlijke presentatie van opbrengsten. Installatie op afgesproken dag bijna volledig afgerond ondanks slecht weer. Wensen worden goed overlegd. Één werkpuntje; vooraf besproken dat wens was volledige separate bekabeling via loze leiding en aansluiting op aparte groep, maar hiervoor waren niet de juiste materialen meegebracht. In eerste instantie werd dit als ons probleem als klant gepresenteerd, terwijl wel degelijk een oplossing mogelijk was alleen het was meer werk. Uiteindelijk netjes opgelost maar moest zelf wel vasthoudend zijn. Qua voorbereiding kan het dus nog ietsje beter maar verder zeer tevreden en blij met me Zonnefabriek! :)

So far so good

Duidelijke uitleg, prima zaken doen, toffe instalatie ploeg. Het lampje flikkert groen.

Super goeie service

Als je zonnepanelen wilt kies dan voor Zonnefabriek. Goeie service, snel en goed geprijsd.

Kwamen een beetje laat, maar voor de rest, aardig, zorgvuldig, efficient, keurig.

Keurig bedrijf!

Van de 5 installateurs die ik heb laten komen, is alleen Martin van de Zonnefabriek daadwerkelijk het dak op gegaan om te meten en te kijken. Daarnaast was Martin ook geen gladde verkoper, maar gewoon iemand die eerlijk overkomt en geen extra dingen probeerde aan te smeren. Ook de installateurs waren erg netjes en vriendelijk. Zodra ze binnen waren schoenen uit en boven schoenen weer aan doen. Kwaliteitswerk afgeleverd, alles netjes en strak afgewerkt. Met verder alle vragen die ik had steeds netjes en vriendelijke geholpen door de klantenservice. Kortom, zeker een aanrader!

Netjes en snel Fantastisch gewerkt!! Nu nog een beetje zon

Prima gewerkt!!

Expertise

Een van de weinige installateurs die thuis opmeten en daarmee tot een ander advies komen dan organisaties die op afstand werken. Denken mee over wijze van plaatsing van omvormer en panelen.

Zeer kundig personeel, strakke installatie opgeleverd!

Via via in contact gekomen met Zonnefabriek en nadat wij ons nieuwe huis hadden gekocht een afspraak ingepland met Jonathan Vasbinder om een offerte voor ons te komen opstellen en ons te adviseren. Dit verliep allemaal vlekkeloos. Op een regenachtige dag stond het team van Zonnefabriek bij ons voor de deur. Met zijn drieen kwamen ze op ons - ietwat ingewikkelde - dak installeren, drie dakvlakken de hoogte in. Het werk gebeurde veilig en de mannen waren snel en secuur. Twee mannen op het dak en één elektricien om de omvormer op de afgesproken plek aan te sluiten. De elektricien stond voor een grote klus, onze muren zijn nogal onmogelijk om doorheen te boren (keihard) en de kabel van de omvormer moest door de kruipruimte lopen. Hij gaf echter niet op en na een aantal uur is het hem toch gelukt! Vanwege onze verhuizing een paar dagen ervoor was het internet nog niet goed aangesloten, waardoor de monitoring nog niet kon worden geregeld. Wel was al het voorbereidend werk gedaan, de datakabel lag netjes klaar in onze meterkast (waar het kastje van het internet zou komen) en er werd ons verteld dat we zodra het internet werkte contact konden opnemen met de afdeling service. Zij zouden de installatie verder aansluiten. Ook met de afdeling service een zeer goeie ervaring, na het aansluiten van het internet heb ik op maandagochtend contact opgenomen met de Zonnefabriek service-afdeling en nog geen half uur later konden wij de gegevens inzien op de sunny portal. Nog een uur (of twee) later was ook de Zonnefabriek app ingeladen! Leuk om dat te kunnen volgen. Jammer van het druilerige weer alleen. Al met al een zeer goede ervaring met Zonnefabriek, ik zou ze zeker aanraden.