Zowel de voorbereider (schouwer) als de installateurs hebben uitstekend werk geleverd.

Heel zorgvuldige schouw en uiterst vriendelijke en vakkundige installateurs.

Installatie verliep matig.

Ik heb erg lang moeten wachten op de installatie van mijn panelen (9-10 maanden)! Ook heb ik niet mogen profiteren van de tariefsdalingen van de panelen in die periode. Verder verliep de installatie chaotisch - vier mensen waren bezig met deels onduidelijke zaken in het hele huis plus buiten. Ze lieten rommel achter in de kruipruimte en de omvormer (bedrading) was slordig gemonteerd, waardoor er op zolder een kleine lekkage ontstond. De app werkte niet zoals afgesproken. De ondersteuning vanuit de technische dienst op kantoor was wèl goed.

Beste Max, Vervelend dat uw installatie niet geheel naar wens is verlopen. Wij nemen uw feedback uiterst serieus en zijn hard aan het werk om de doorlooptijd van de panelen in te korten. Inmiddels is de levertijd maximaal 16 weken. We zorgen dat uw feedback met het betreffende team besproken wordt zodat we hiervan leren. Onze afdeling Service heeft u een kwaliteitscontrole aangeboden, waarbij een gespecialiseerde monteur bij u langskomt om uw systeem na te lopen. Goed om te horen dat u de ondersteuning vanuit kantoor wel goed heeft ervaren. We wensen u nog veel zonnige jaren toe met uw eigen Zonnefabriek. Met vriendelijke groet, Zonnefabriek

Uitstekende service.

Kwaliteit

Komen afspraken na, goede service. Klantgericht.

Goed advies en keurig geplaatst.

Vertegenwoordiger kwam aan huis en heeft alles bekeken en gaf een duidelijk advies. Hij nam hier ook ruimschoots de tijd voor. Wel een tijdje moeten wachten voor dat deze geleverd konden worden. De montage is goed uitgevoerd en de monteur dacht ook mee om deze netjes af te werken. Al met al zeer tevreden.

Prima afspraken, idereen was er op de afgesproken tijd, top team van 4 installateurs die vliegensvlug en met veel plezier de klus klaarden en naderhand ook nog bereid waren tot verdere uitleg in details.

Nog steeds lange wachttijd

Ik heb zeven maanden moeten wachten voordat de installatie op het dak was. Ik wist van de lange wachhtijd, maar dat was nóg iets langer dan al was aangekondigd. Het zou nóg langer zijn als ik niet aan de bel had getrokken. Ik vind dat in deze tijd van een afgekoelde markt moelijk te verkopen. Positief waren wel het voorgesprek aan het begin van het traject en ook de dag van installlatie. Dat was een leuk (en kleurrijk) team: netjes, beleefd en sympathiek. En voor zover ik kan beoordelen liggen de panelen en netjes en strak op Er bleek achteraf wel iets niet goed te zijn gegaan met het verbinden met de app. Die werkte pas na nogal wat gedoe. Achteraf kwam het probleme neer op een administratief detailfoutje. Verder is de telefonische bereikbarheid matig.

Bij aanmelding goed en deskundig advies welke zonnepanelen het beste passen bij jouw situatie. Kundig en goed vakwerk plaatsing v/d zonnepanelen en alles wordt na afloop goed uitgelegd. Afval wordt netjes opgeruimd.

werkt goed volgens de planning/afspraken

Tevreden

Er is hard gewekt in de vrieskou, en netjes. Ik ben zee tevreden. Zonnefabriek houd zich aan afspraken

Lange wachttijd, rommelige plaatsing over 3 of 4 dagen, slechte communicatie

Ze liggen er op, maar de weg ernaar toe is verschrikkelijk. In het voortraject nog enige vorm van communicatie, maar bij de start begon het ter rommelen. Afgesproken was 19-12-2023, na telefonische contact werd dit de 18-12-2023. Uiteindelijk zonder communicatie de 19e gestart. Het binnen gedeelte aangesloten en wegens de regen na 12 uur vetrokken. Vervolgens werd het stil. Geen communicatie Toen een telefoontje, nieuwe afspraak. 10:00 uur aanwezig, 15:00 uur naar huis. Een aantal bevestigings stroken bevestigd op 1 na. Weer wachten op een telefoontje, 3e dag 9:15 uur aanwezig, 17:30 uur vertrokken. afhandeling met de app moest ik maar regelen met de Zonnefabriek afd. service. Bij vrienden en kennissen was het in 1 dag geregeld, bij mijn 3 dagen met een waardeloze communicatie. Op de nieuwsmedia ging de ronde dat er mensen ontslagen moesten worden, omdat er weinig opdrachten waren. Waren ze de 18-12 op tijd gekomen was het misschien in 1 dag klaar. Vandaar dat ik bij aanbeveling NEE het ingevuld. En dat vooral voor de plaatsing. Jammer.

Beste Ids, Bedankt voor uw feedback. De communicatie vanuit onze afdeling planning had beter gekund, onze excuses daarvoor. Het was een hectische tijd met veel installaties en slecht weer. We hebben uw case met de betrokkenen geëvalueerd en onze les hieruit gehaald. We hopen dat u een zorgeloze toekomst met veel zonnestroom tegemoet gaat. Met vriendelijke groet, Zonnefabriek

Ik ben heel enthousiast over de dienst van Zonnefabriek!

Super aardige gasten die kwamen installeren. Het gaat om een huis van 150 jaar oud, dus het is niet overal makkelijk geweest om de leiding binnendoor van de meterkast naar het dak te voeren. Je zou hier wat gepiep van de installateur verwachten, maar niks daarvan. Dat is voor mijzelf echt heel fijn geweest. Ook een kleine afstand waar de leiding zichtbaar is hebben ze netjes afgewerkt, chapeau! De intake en het aanschaf proces was duidelijk; vervolgens hebben wij wel 6 maanden moeten wachten op de levering, per email ben ik hierover freuqent op de hoogte gehouden. Het mag misschien niet de goedkoopste zijn, maar je ziet wel de kwaliteit die je hier voor terug krijgt.

Zeer klantgericht.

Van A t/m Z goed geïnformeerd en begeleid.

Duidelijke en betrouwbare dienstverlening, bij de aanschaf en installatie, maar je betaalt flink

Heel prettige en professionele hulp bij alles wat ervoor nodig was dit systeem in de benen te krijgen. Ik ben erg benieuwd naar de opbrengst, maar heb daar een goed gevoel bij. Het systeem kost wel veel geld en het duurt maanden voor je het hebt, maar dat had ik er voor over.

Het 1e gesprek met de accountmanager en vervolgens het offertetraject verliep uitstekend. Duidelijk een accountmanager die weet waar hij het over heeft. Na acceptatie van de offerte heeft het lang geduurd alvorens de installatie kon plaatsvinden ivm de beperkte beschikbaarheid van de omvormer, zo heb ik begrepen. De heren die kwamen installeren waren deskundig en communiceerden ook goed. Per definitie zijn er bij een installatie altijd nog zaken die ter plekke om improvisatie en overleg vragen, en dat verliep uitstekend. Wij hebben voor zonnepanelen van het merk Sunpower gekozen en daarmee dus voor (hopelijk) kwaliteit gekozen en niet de laagste prijs.

Snelle installatie door bekwame vakmensen

Na een goed en duidelijk intake gesprek deed de installatie even op zich wachten vanwege leverproblemen nav corona. Toen de installatie eenmaal ingang kwam was het snel gedaan door bekwame vakmensen. Het enige wat ik gemist heb is begeleiding bij het installeren van de app en uitleg over hoe je kan zien (en waar) wat de opbrengsten enz zijn.

Over het algemeen zeer tevreden, met één kanttekening

Wij zijn in het algemeen zeer tevreden over onze keuze voor Zonnefabriek. Aan het begin hebben wij uiteraard bij een aantal partijen een offerte opgevraagd, wij hebben uiteindelijk voor Zonnefabriek gekozen omdat hun met A-merken werken zoals Sunpower en SMA, omdat ze een installatie garantie bieden, en omdat het een bedrijf lijkt te zijn met een focus op service. Daarnaast lijkt het voor ons een betrouwbaar bedrijf te zijn. Na de offerte hebben we nog contact gehad over wijzigingen in het legplan om een extra paneel te plaatsen. Dat ging op zich prima, echter kreeg ik op het eind wel het gevoel dat de verkoper klaar was met de wijzigingen. Vervolgens werden we netjes op de hoogte gehouden van de installatiedatum door de planning. Uiteraard liet de installatie even op zich wachten, gezien de lange levertijden. Dat was voor ons geen enkel probleem. De installatie verliep prima en wij waren zeer te spreken over het installatie team uit Dordrecht. Allemaal heel vriendelijk en hard werkende jongens. De installatie moest helaas wel over twee dagen worden verdeeld, voornamelijk vanwege de korte dagen in de winter. De enige kanttekening die ik wil maken is dat het achteraf blijkbaar mogelijk was geweest om nog een extra paneel te plaatsen als een pijpje zou worden verplaatst. Ik had daar helemaal niet bij stilgestaan dat dat mogelijk zou zijn, en de verkoper heeft mij dat ook niet verteld. Achteraf bleek dat het wel zou kunnen, maar dan zouden de kosten voor 1 extra paneel echt heel hoog zijn (ook omdat er een andere omvormer nodig zou zijn). Ik had die optie graag van tevoren geweten, zodat ik een weloverwogen keuze had kunnen maken. Ik wil hiermee niet alle schuld bij de verkoper neerleggen, ik had er immers zelf ook niet bij stilgestaan, maar aan de andere kant heeft de verkoper natuurlijk veel meer verstand van zaken. Los van de kanttekening ben ik alsnog zeer tevreden over Zonnefabriek en hopen wij vele jaren te kunnen genieten van onze eigen Zonnefabriek.

Staan voor kwaliteit!

Komen afspraken na. Makkelijk contact bij vragen. Altijd vriendelijk en klantgericht.

Geweldig bedrijf

Erg vakkundig personeel, top merk panelen en omvormer. Geweldig installatie team. De communicatie met vertegenwoordigster is in 1 woord geweldig.

Nice hardware, great service, lovely coworkers

All-round awesome service and products. If I were to nitpick, I'd say the waiting time was too long (9 months for 7 panels from SunPower), but that wasn't up to Zonnefabriek (supply chain issues and energy crisis). If anything, Zonnefabriek kept us in the loop during this time.

• Would you recommend us? Yes

Deskundig en vakwerk

Prima communicatie van eerste kennismaking, offerte tot en met voorbereiding en uitvoering. De uitvoering van het project verliep vlot en netjes. Het team is zeer deskundig, vriendelijk en communiceerde goed over elke stap. De prijs ligt wellicht wat hoger maar de kwaliteit van de producten is hoog.

Professioneel geregeld en uitmuntende service

Ik vond het hele proces, van de intake en de offerte tot het uitvoeren en plaatsen van de zonnepanelen zeer professioneel geregeld. Een punt wat door veel bedrijven weleens wordt vergeten is dat heldere communicatie de klantervaring vergroot. De Zonnefabriek hield mij regelmatig op de hoogte met o.a. updates t.a.v. de wachttijd. Dat heet verwachtingsmanagement en geeft potentiële klanten een rustig gevoel. Niets anders dan lof van een zeer tevreden klant!

Fijn en goed bedrijf

Alles prima in orde, van 1e informatiebel tot plaatsing toe! Tijdens lange wachttijd werd telkens update verstuurd. De monteurs allemaal erg beleefd en werken heel netjes. Echt heel fijn. Alles prima verlopen. Superbedrijf!!!

toekomst zal het leren

offerte stadium was prima. installatie door uiterst vriendelijk en kundig personeel. helaas was er dakschade ontstaan en dit heeft veel energie gekost om het te regelen vanwege slechte bereikbaarheid. het is uiteindelijk tot nu toe wel correct afgehandeld door ook weer keurig administratief personeel en service leiding.

Bekwame installateurs , zeer klantvriendelijk. Er werd met zorg gewerkt met een mooi eindresultaat. Goede communicatie. Wij zijn zeer tevreden.