Installatie top, bereikbaarheid bij opvolging slecht

De installatie van de panelen en overige apparatuur ging heel soepel. Prettig samenwerken ook. De Mijn Zonnefabriek omgeving was helaas al een aantal dagen niet bereikbaar. De klantenservice was niet bereikbaar (talloze belpogingen gedaan), maar werd eindelijk teruggebeld, waarbij het probleem werd uitgelegd. Snel erna was het verholpen.

Goede service, uitstekende kwaliteit

Via een collega bij Zonnefabriek uitgekomen. Beslissend was enerzijds goede ervaring van een bekende, anderzijds de kwaliteit en garantie welke gegeven wordt (40 jaar! met hele lage degradatie). Werk is zeer netjes door uiterst vriendelijk personeel gedaan. Vanwege harde wind is de installatie in twee keer gedaan, maar de vervolgafspraak was binnen een week, bijna geen vertraging dus.

Goed geregeld!

Met veel enthousiasme wil ik mijn ervaring delen over het gehele traject van onze recente installatie. Van begin tot eind was alles perfect geregeld. De installatie is niet alleen uitstekend uitgevoerd, maar ook de professionaliteit en punctualiteit van de installateurs waren opmerkelijk. De communicatie was helder en effectief, wat het proces zeer aangenaam maakte. Bij de afronding kregen we een uitgebreide uitleg over de geïnstalleerde systemen, met bijzondere aandacht voor de meterkast en de omvormer. Dit zorgde voor een duidelijk begrip en vertrouwen in het gebruik van onze nieuwe installatie. Ik wil het hele team bedanken voor hun harde werk en toewijding. Het is duidelijk dat klanttevredenheid en service van hoog niveau bij jullie voorop staan. We kijken uit naar de voordelen die deze installatie ons zal brengen en zullen jullie diensten zeker aanbevelen bij anderen.

Installateurs zijn vakmensen

We hebben lang moeten wachten tot de panelen werden geinstalleerd. Oorzaak planningsfout maar we kregen wel de meest recente panelen. De installateurs zijn echt vakmensen, erg prettig in de omgang en je merkt dat ze vaak met elkaar samenwerken, goeie werkfsfeer. Elektricien ook een vakman. Ook het optimaliseren van de opbrengst is goed bekeken. Kortom je moet even geduld hebben maar een veilige installatie is het meest belangrijke.

Van begin tot eind kundig en volgens afspraak service geleverd

Zeer tevreden over de geleverde diensten van Zonnefabriek. Zowel de verkoper, afdeling planning als de monteurs bij mijn installatie.

Eerlijk in advies, afspraken nakomend en gaat er iets mis dan een snelle reactie met een oplossing.

Adviseur hier op locatie ontvangen en direct een goed gevoel. Dacht mee en had veel productkennis en de nodige ervaring. Gaf verschillende keuzemogelijkheden en besprak per product de verschillende voors en tegens. Wat ons erg hielp bij het bepalen wat voor ons de beste oplossing was. en nu ze geplaatst ook blijkt te zijn. De collega's die de panelen kwamen monteren en aansluiten waren vakbekwaam en vriendelijk in de omgang. Prettig om ze bij je aan de eettafel te hebben.

Kwaliteits panelen snel en vakkundig gelegd

Het duurde even voordat de panelen werden geleverd maar toen lagen ze snel op het dak. De installatie werkte in één keer. Na een telefoontje naar de Zonnefabriek werd ook de koppeling met de Zonnefabriek gelegd zodat de app ook naar behoren werkte. De installateurs waren vriendelijk en vakbekwaam. Alles werkte om 16:00 uur ‘s middags. Top.

Mooie panelen met hoge opbrengst

Aanzienlijke investering (niet goedkoop), panelen met zeer hoge opbrengst en erg goede garantievoorwaarden van een fabrikant die al decennia bestaat (geen cowboy). De zonnefabriek heeft de elektrische installatie gemaakt zoals ik die voor ogen had. Ik had hiervoor wel vooraf maatregelen getroffen zodat de inverters op de juiste plek zouden komen te hangen en dat het te volgen trace naar het dak al netje voorbereid was. - Installatie werkzaamheden: 8 De plaatsing van de panelen op het dak, deze waren erg netjes bevestigd, geheel is geplaatst en aangesloten zoals vooraf besproken. - Plaatsing zonnepanelen op het dak: 6 Reden voor het relatief lage cijfer is dat de medewerkers die het plaatsingswerk deden, niet echt respectvol met het huis omgaan. Dat er een dakpan kan sneuvelen, snap ik, geen probleem, maar de stukken hoeven er niet af. Daarnaast liggen de dakpannen lang niet meer zo strak als voorheen. Verder heb ik reparatiewerk aan de goot laten uitvoeren omdat deze na plaatsing van de panelen lekte, en zijn er beschadigingen aan een CV uitblaaspijp bijv. niet gemeld (hier kwam ik pas later achter, nu zelf maar laten herstellen). Jammer dat precies het deel dat je zelf niet kunt uitvoeren of voorbereiden, en waarvoor je dus volledig afhankelijk bent van een derde partij op zo'n manier gaat. Misschien is het wel normaal tegenwoordig bij werk van derden, het valt alleen erg tegen als je het afzet tegen de prijs die je ervoor betaald. Ik zat niet bepaald voor een dubbeltje op de eerste rang zeg maar.

Na lang wachten voor levering, werd alles perfect en correct uitgevoerd.

professioneel

Ik had een email gestuurd met mijn bewondering van het installatie team. Maar hierbij ook naar de hele installatie. Van de ontmoeting met Ilsa om door de eerste stappen te lopen tot aan de inbedrijfstelling en uitzwaaien van de monteurs. Perfect (thumbs up emoticon) Ook op de hoogte gehouden worden tijdens levertijden is goed geregeld. Gaat wel automatisch hier en daar maar is toch prettig. Alleen maar lof. Bedankt!

Hele fijne samenwerking

We zijn goed geïnformeerd, en heel goed geholpen met de vergunningaanvraag. Ondanks dat we lang moesten wachten voordat de panelen gelegd konden worden, zijn we blij met onze keuze voor de zonnefabriek. Het team dat de panelen installeerde was heel aardig en werkte secuur,.

Duidelijk advies, goed proces, zeer tevreden

We kregen een duidelijk en eerlijk advies met betrekking tot de mogelijkheden. Er werd goed meegedacht bij de voorbereidingen en de uitvoering was uitstekend. Het was werken met prettige mensen.

Wij hebben de panelen in januari 2023 besteld en deze zijn in november 2023 gemonteerd. De installatie ging vlekkeloos en de panelen renderen sindsdien goed. Minpunt is dat de montageschroeven in blank materiaal uitgevoerd zijn en niet 'all-black'. Helaas pakt de klantenservice dit niet op.

Ik zou de Zonnefabriek zeker aanbevelen bij anderen. De panelen werken uitstekend en ik ben dan ook zeer tevreden. Ik had in het in begin nog een issue met de app maar dat is gelukkig goed opgelost.

Goede communicatie, meedenken en kwaliteit oplevering

Sinds begin februari draaien onze zonnepanelen als een zonnetje. De wachttijd was lang door tekorten, maar we werden goed op de hoogte gehouden. Rondom de planning werd ook alles transparant geregeld en werd goed meegedacht. De installatie werd ook goed en zorgvuldig gedaan door prettige en kundige mensen. Ze hielden zich netjes aan de veiligheidsprotocollen, voor henzelf, maar ook de veiligheid van ons huis. Kortom, een prima ervaring.

Fijn bedrijf

Mijn ervaring is zeer positief, zowel het gesprek en het plaatsen, wel de tijd er tussen die erg lang was Had ik afentoe het idee dat ik vergeten was. Maar dat kan ook aan mij liggen. Laat de zon nu maar schijnen

Zonnefabriek adviseert en installeert vakkundig PV installaties

na een advies op maat (opbrengsten vs afmetingen) was het even wachten op de levering van de panelen. de installatie is vakkundig aangebracht en ondanks het weer en de schemer netjes afgerond.

Efficient installation and support

Sales person (Jesper) very knowledgeable and practical, installation team were quick, friendly and high quality from what I can see. The app is rudimentary, I see competitor apps with way more information, nicer visuals and ux

• Would you recommend us? Yes

De (totaal)service van de Zonnefabriek is perfect!

Ik beoordeel de service van de Zonnefabriek als perfect! Ik heb de Zonnefabriek ervaren als buitengewoon servicegericht, behulpzaam en meedenkend. Dit geldt overigens in gelijke mate voor de personen die de Zonnefabriek inschakelt bij de uitvoering van het werk. Ik ben ook bijzonder tevreden over de installateurs van The Switch. Wat ik bovenal heb gewaardeerd: de uiterst correcte communicatie. Het feit dat er al die tijd zo goed contact is geweest (op vragen kreeg ik vrijwel direct antwoord) en dat afspraken werden nagekomen is haast bijzonder te noemen. Het goede contact heeft bijgedragen aan een algeheel vertrouwen, maar ook veel stress voorkomen. Voor zover ik het kan beoordelen, is de installatie keurig uitgevoerd. Ik heb er alle vertrouwen in dat die aan de (wettelijke) eisen voldoet.

Perfect from the first contact to the installation

Very professional, friendly and serious

Uitstekend van begin/verkoop/advisering tot en met installatie

Bij de aanschaf en advisering is er goed meegedacht voor de mogelijkheden van zonnepanelen op ons dak. De uitvoering is ook heel goed verlopen. Zowel het plaatsen van de panelen op het dak als de werkzaamheden binnen (voor de omvormer op zolder en bekabeling in de meterkast) zijn ook keurig afgewerkt en er werd netjes opgeruimd na de werkzaamheden. Alles is uitgevoerd zoals vooraf was afgesproken.

Buitengewoon tevreden

Door de grote drukte duurde het wat langer dat de panelen geplaatst werden. Het was het wachten echter waard. Zeer vakkundige en vriendelijke mannen en ook de communicatie verliep vlekkeloos. Een ongelukje waarbij een bloempot sneuvelde is keurig opgelost met een tegoedbon (wat helemaal niet had gehoeven wat mij betreft). Al met al een zeer prettige ervaring en ik kan de zonnefabriek dan ook zeker aanraden!

Perfecte ervaring!

Van begin tot eind was het een buitengewone ervaring die mijn huis en mijn kijk op hernieuwbare energie echt heeft getransformeerd. In de eerste plaats was het overlegproces uitzonderlijk. Het team nam de tijd om mijn energiebehoeften grondig te beoordelen en de voordelen van zonne-energie op een duidelijke en begrijpelijke manier uit te leggen. De installatie zelf was ronduit indrukwekkend. De technici waren professioneel, efficiënt en nauwgezet in hun werk. Ze behandelden elk aspect van de installatie met precisie en zorgden ervoor dat de panelen optimaal werden gepositioneerd voor maximale blootstelling aan zonlicht.

Uitstekend!!

Van adviseur tot tussentijdse service en monteren van de gehele installatie een dikke pluim!

Goede keuze,

> zorgvuldige advisering en voorbereiding > afspraken worden goed nagekomen > medewerkers zijn vriendelijk, netjes en werken hard > er vindt goed overleg met de klant (mij) plaats, zoals over bekabeling > nette afwerking > de installatie werkt goed.