Gewoon goed. Misschien iets duurder maar je krijgt waar voor je geld

Xxx

Verbeter de app

Advies en installatie is top. App is echt waardeloos.

Geachte heer Sluijter, Dank voor uw reactie, jammer dat uw mening over de app zwaar lijkt mee te wegen in uw eindcijfer. Zowel SMA, de fabrikant van uw omvormer, als Zonnefabriek beschikken over een app. Samen proberen wij mee te gaan met de snelle ontwikkelingen op het gebied van datapresentatie. Gedurende de (lange!) levensduur van uw zonnepanelensysteem komt er vast en zeker een update van deze monitoringsapplicaties, hopelijk zal die meer naar uw wens zijn! Tip: kijk ook eens op de web-based pagina van Sunny Portal via www.sunnyportal.com. Daar is wat extra informatie te zien, zoals het actuele vermogen van uw systeem. Het is in ieder geval fijn om te zien dat uw zonnepanelensysteem al ruim een jaar heel goed werkt! Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag via service@zonnefabriek.nl. Zonnige groet! Team Zonnefabriek

Prima ervaring, viendelijk, netjes en afspraak is afspraak.

Monteurs stipt op tijd en direct aan de slag, ze werken al 7/8 jaar samen en weten precies wat ze aan elkaar hebben. Ook voor moeilijke problemen hebben ze een oplossing kunnen vinden. Alles in 1 dag gereed en werkzaam.

Matig

- Installateurs wisten niet exact waar / hoe panelen moesten komen te liggen - Achteraf blijkt dat er een goedkopere oplossing was geweest voor hetzelfde rendement, jammer dat me daar niet eerder op is gewezen - matige omvormer, ontvang slechts paar keer per dag update via app, dit moet tegenwoordig toch gewoon live kunnen?!

Beste Jochem, Dank voor de eerlijke reactie en jammer dat u niet onmiddellijk enthousiast bent over uw kersverse zonnefabriek. Omdat klanttevredenheid hoog in het vaandel staat bij Zonnefabriek reageer ik graag nog even op uw punten, in de hoop bepaalde zaken verder te verduidelijken. Het legplan dat de installateur had ontvangen liet ruimte voor interpretatie, een fout van ons waarvoor onze excuses. De installateur heeft voor de start van de installatie, zoals gebruikelijk bij Zonnefabriek, om deze reden het legplan nogmaals met u doorgesproken. Dit om te zorgen dat u niet achteraf voor verrassingen kwam te staan. Wij gaan er daarom ook vanuit dat het uiteindelijke legplan overeenkomt met wat u met de adviseur heeft besproken. Bij ons is terug te vinden dat u gekozen heeft voor de allerbeste producten met het hoogste rendement, helaas zijn wij zijn ons ervan bewust dat dit niet de goedkoopste optie is. Op welke manier was er een goedkopere oplossing mogelijk geweest? Wij horen graag waar wij u van tevoren beter op hadden kunnen attenderen. De fabrikant van uw omvormer is marktleider en maakt al 40 jaar lang betrouwbare en duurzame omvormers. Toegegeven: het zijn geen appontwikkelaars, maar op de webversie van het monitoringsportaal kunt u de actuele productie helemaal live volgen. Een aanrader om daar eens een kijkje te nemen! Hopelijk kan de opbrengst van uw systeem u alsnog overtuigen dat u de juiste keuze heeft gemaakt. Mocht u verder vragen of opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Service & Technische Ondersteuning via service@zonnefabriek.nl. Vriendelijke groet, Zonnefabriek

Prima zal ik zeker aanbevelen bij andere

Algemeen prima, behalve een beetje miscommunicatie tussen het bestelling en de monteurs over de legging van de panellen. Het is goed gekomen. Bedankt Jan Stemerdink

Heb heel wat offertes aangevraagd en partijen aan de telefoon / langs gehad. Zonnefabriek (Diederik) was 1 van de weinige die ook langs kwam. Rest was eerst tekenen en dan langskomen voor details. Eerlijk en transparant. Voelde me echt een klant in plaats van een nummertje. Dacht ook mee en uiteindelijk een perfecte installatie door samen naar de beste oplossing te kijken. Kennis van zaken en duidelijk een bedrijf dat de zaken goed op orde heeft. Kan je van veel anderen niet zeggen. Zonnepanelen? Ik zeg kies zonnefabriek!

Zeer professioneel en betrouwbaar

Wij hebben Zonnefabriek ervaren als een erg betrouwbare leverancier die de tijd voor je neemt, goed advies geeft en veel aandacht geeft aan een zorgvuldige voorbereiding. De installatie verliep dan ook precies volgens verwachting. Het is niet de goedkoopste aanbieder, maar wij hebben nog geen moment spijt gehad van onze keuze. Aandachtspunt is de levertijd; die is aan de lange kant.

Ze denken mee met de klant en gaan voor kwaliteit.

Een verschil in opvatting m.b.t de bekabeling is prima opgelost. Dit had wel voorkomen kunnen worden door goede interne communicatie. Tip: nog zorgvuldiger van te voren bekabeling doorspreken en dit communiceren met monteurs.

Goed advies, nette installatie

Van advies gesprek tot en met de installatie is alles netjes verlopen. Zeer tevreden dus.

Prima advies en uitstekende uitvoering.

Wij zijn uitermate goed geadviseerd bij onze overwegingen. Dat heeft ons zeer geholpen bij de uiteindelijke keuze. De installatie van de panelen is adequaat gedaan, volgens planning en verwachting.

Standvastige vertegenwoordiger en top installateurs

Na advies van vriend Zonnefabriek benaderd. Bezocht door een zeer standvastige vertegenwoordiger welke overtuigend zijn verhaal deed. Zijn standvastigheid was soms bij het irritante af, maar leverde ook goede inzichten op. Voor mij geld liever wat tegengas dan met de klant meepraten, dus prima uiteindelijk. De drie mannen die de installatie kwamen doen waren keurige heren, die zeer netjes hun werk deden. Helemaal top.

Instalatie is vlot en soepel verlopen, vakmensen, vriendelijk en netjes. Graag meer uitleg over de app van de instalatie, wat verdien ik nu?

Professioneel advies en kwalitatief goed materiaal

Na goede ervaringen in de familie en kennissenkring ook zelf eens een adviesgesprek aangevraagd bij de Zonnefabriek. Na een heel prettig gesprek met Jesper, die zeer deskundig advies heeft gegeven, besloten een installatie aan te schaffen. Ook de installatie verliep probleemloos en de service was keurig. Kortom, een goede ervaring en ik kan iedereen de Zonnefabriek aanraden!

Goede ervaring

Zonnefabriek is erg goed. We hebben een complexe situatie in huis en Zonnefabriek deed er alles aan om de plaatsing eenvoudig te laten verlopen. Daarin stelden ze zich op als goede adviseurs; intelligente, ervaren en betrokken vakmensen. Nadat de adviezen waren uitgevoerd was de plaatsing super eenvoudig en verliep snel.

Ik kan pas na een jaar zeggen of ik tevreden ben.

Ik heb 27 panelen besteld en 26 gekregen. Weliswaar hebben we meer wattpiek, toch blijft bij het gevoel dat dit voordeel ons onthouden is.

Geachte heer Hulshoff Pol, Duidelijk bericht! Helaas komt het in uitzonderlijke gevallen voor dat een levering van de zonnepanelenfabrikant later bij ons binnen komt dan gepland. Om de installatie van het zonnepanelensysteem geen onnodige vertraging op te laten lopen kwamen we, in overleg met u, uit bij een zonnepaneel van dezelfde fabrikant maar met een hoger vermogen. Naar verwachting zal uw installatie zonnepanelen 300 kilowattuur meer opwekken dan in het offertetraject besproken is. Het klopt inderdaad dat we dit na een jaar pas met zekerheid kunnen zeggen. We nemen daarom volgend jaar rond deze tijd contact met u op. Mocht u verdere vragen hebben over uw installatie dan kunt u altijd bellen met het serviceteam van Zonnefabriek op 02 6766614 en kiezen voor optie 2: Service.

Vriendelijk, professioneel en kwaliteit

Vanaf het eerste contact zijn wij zeer tevreden over de Zonnefabriek. In de aanloop is er veel aandacht voor het informeren van de klant. Niet alleen over het product en de aansluiting op het net, maar ook de mogelijkheid van BTW teruggave. De plaatsing zelf verliep vlekkeloos. Vriendelijke en zeer nette installateurs. Na installatie is er ruim de tijd voor uitleg van het systeem, vragen en de app. Wij houden onze app goed in de gaten voor onze dagelijkse opbrengst!

Zéér positieve ervaring.

Vanaf het eerste contact met De Zonnefabriek een heel goed gevoel. Informatie die we kregen van dhr. Wim Janssen was correct en eerlijk. Hij nam alle tijd voor ons om alles goed uit te leggen en er werd ons niets opgedrongen. Op alle vragen zowel technisch, praktisch, wettelijk en fiscaal kregen we een duidelijk antwoord. We kregen alle tijd om na de offerte hier rustig over na te denken. De afspraken m.b.t. het plaatsen van de panelen werden goed nagekomen. Het contact was zeer klantgericht. Het plaatsen van de panelen gebeurde op een technisch heel nette manier en er was tijdens het werk goed overleg met ons. Kortom wij zijn dik tevreden over de Zonnefabriek en ook het feit dat ze het keurmerk Zonnekeur hebben!!

Eerlijk en ervaren, prima partij!

De vertegenwoordiger van de Zonnefabriek ging als enige van de vier partijen die ik had uitgenodigd het dak op. Hij dacht ook als enige mee over de installatie, zoals de plaats van de omvormer en de dakdoorvoer. Daar was ik al heel blij mee. De installateurs waren aardige mannen, heel netjes. Ook zij dachten goed mee. Ze zijn in dienst van de Zonnefabriek en dat vind ik een fijn idee. Kortom, ik ben er blij mee.

Goed advies. Jonathan nam uitgebreid de moeite ons te adviseren en een en ander uit te leggen. Had ook veel geduld met onze vragen achteraf. En is als enige van de bedrijven die we om offerte hebben gevraagd meteen het dak zelf op gegaan om de situatie te bekijken. Installatie is ook prima verlopen, vlot, alle rommel opgeruimd. Het is nog niet zo lang geleden geinstalleerd, dus we kunnen voorzichtigheidshalve nog geen 10 geven, maar alles werkt naar behoren en heeft de storm van 9 februari glansrijk doorstaan. Wij gaan ze zeker aanbevelen.

Naar verwachting: uitstekend!

Vanaf het uitgebreide vooroverleg met Salvador t/m de feitelijke installatie door Daniel en Dick die nog niet zo lang zonnefabrikant zijn is alles geheel volgens mijn inschatting prima verlopen. Ook de storm van zo 9 februari is goed doorstaan door de 11 panelen.

Top service

Amazing service, fast delivery, high quality panels, smart invertor and friendly staff. I am a happy customer.

Installatie zonnepanelen in een complex oud huis volledig geslaagd!

Wij waren er niet gerust op dat het bekabelen van de stroom van de zonnepanelen in ons huis uit 1885 probleemloos zou verlopen, Helemaal probleemloos verliep de installatie idd niet, maar het is gelukt. Bijzondere lof voor de deskundige uitvoerders van het werk en de goede communicatiemogelijkheden met zonnefabriek

Prettige en zeer professionele service. Visie en kwaliteit.

Vanwege twijfel omtrent de betrouwbaarheid van bedrijven waarbij ik aanvankelijk offertes had opgevraagd heb ik bij Sunpower Nederland nagevraagd welke leverancier zij adviseerden en zo kwam ik bij Zonnefabriek uit. Het eerste contact aan huis was goed: de verkoper nam ruim de tijd, ging met mij zitten om de layout van de panelen vast te stellen en had een aantal cruciale inzichten (oa over plek van de omvormer) die andere partijen die ook advies aan huis hadden gegeven niet hadden. Er werd ter plekke direct een offerte opgemaakt. In het traject daarna wilde ik na tekenen van de offerte nog iets wijzigen. Dit bleek geen probleem. De communicatie is snel en efficiënt per mail en telefonisch. Er werd ook goed opgelet mbt de regels omtrent BTW-teruggave die recent gewijzigd zijn, een niet onbelangrijk detail. Vorige week zijn de panelen geplaatst. Een professioneel team van drie elektrotechnici kwam aan huis en had wederom ruim de tijd genomen voor de installatie (2 dagen voor 25 panelen). De vooraf bedachte routing van de kabels bleek niet mogelijk en de monteur en ik hebben samen gezocht naar de beste oplossing. Op dag 2 leek kwamen er nog twee extra monteurs, om de klus te klaren. Dat bleek achteraf misschien niet nodig, maar het geeft wel aan dat er ruimte is bij dit bedrijf om onvoorziene omstandigheden op een adequate manier op te lossen. Daarnaast leveren ze alleen beproefd en degelijk materiaal (oa Sunpower maxeon panelen). Daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar uiteindelijk zijn we gesteund door goede recensies voor zekerheid en kwaliteit gegaan. De verdere afhandeling is tot nu toe perfect: de app kregen we de dag na installatie toegestuurd, de eerste tientallen kWh's zijn opgewekt en alles lijkt prima te werken. BTW-teruggaaf aangevraagd via hun partner zonnepanelenBTW, ook simpel en gebruiksvriendelijk. Zeer aan te bevelen dus, te meer als je overweegt een wat groter systeem aan te schaffen waar je lang van wil profiteren.

Uistekende ervaring

Voorlichting was netjes en duidelijk. Eerlijk advies gekregen. Ook wat haalbaar is op het dak. Niet alleen maar via software kijken of het past. Installatie gebeurde met 4 mensen. Beleefd, netjes en zorgvuldig gewerkt. Schoenen gingen uit toen er binnen gewerkt werd. Buizen netjes weggewerkt en waar dat niet kon er voor gezorgd dat het er goed uit ziet. (Bochten zijn haaks en paralel met muren waardoor het er verzorgd uitziet) Kortom aanrader!

snel en keurig!

keurig advies en installatie plus een snel levering.