goede professionele plaatsing zonnepanelen

De plaatsing van onze zonnepanelen en het plaatsen en aansluiten van de omvormer zijn voorspoedig verlopen. De monteurs hadden duidelijk veel ervaring met het plaatsen en aanleg bedrading en aansluiting in meterkast. Nu maar wachten op de vele zonuren!

Top geregeld

Een professioneel bedrijf en de plaatsing is keurig gedaan, kan niet anders zeggen. Zeer tevreden!

De zonnefabriek geeft een goed advies, en werkt netjes

Ons dak is niet het eerste dak, waar je aan denkt om zonnepanelen op te leggen. Deels achter een schuine kap, deels oost/west en dan ook nog bomen erom heen. Toch hebben we hier een mooie oplossing gevonden, die rendeert en het milieu spaart.

Goed advies, flexibele planning, gestroomlijnde uitvoering

Ik heb het hele proces met de Zonnefabriek als zeer prettig ervaren. Bij het vrijblijvende adviesgesprek werd mij duidelijk alles uitgelegd, werd er goed gekeken naar de (on-)mogelijkheden en werd er geluisterd naar mijn wensen. De installatie verliep op professionele wijze, en toen deze door zware regenval onverhoopt onderbroken moest worden kon er snel een nieuwe datum worden geprikt voor het afronden van de klus (kort na sneeuwval nota bene). De installateurs waren vriendelijk en bekwaam, en gaven goede uitleg over mijn specifieke situatie, zoals de keuze voor de capaciteit van de omvormer vs. de maximale output van mijn panelen. Ik zou de Zonnefabriek van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een ervaren bedrijf met goede service voor het installeren van haar/zijn eigen zonnepanelen.

Goed advies en goede kwaliteit van installatie

Zonnefabriek heeft ons zeer goed geholpen met advies over de zonnepanelen. De installateurs waren zeer vriendelijk en erg professioneel en hebben topwerk geleverd. De enige reden dat ik geen 10 geef is dat het terugvragen van de BTW niet automatisch wordt verzorgd.

Aardige jongens die netjes en gestructureerd werken

Geen enkele reden tot klagen, prima offertetraject en keurige installatie en aflevering. Mocht er iets fout gaan dan heb ik er vertrouwen in dat het goed afgehandeld wordt.

Probleemloos

Heldere communicatie, prettige mensen

Perfect geïnstalleerd door vakkundige mensen.

Op het platte dak van ons gebouw op 12 meter hoog, via kraanwagen alle materialen op het dak geplaatste en zelfde dag gemonteerd. Tweede dag alle Electra t.m. de meterkast binnen, uiterst netjes gemonteerd. Vakkundige en vriendelijke monteurs.

Top, enthousiast en innovatief bedrijf. Zeker aan te bevelen!

Na diverse oriënterende gesprekken besloten om zonnepanelen aan te schaffen op zo'n wijze dat ik deze installatie later uitgebreid kan worden naar een back-up en off-grid oplossing. Doordat wij een driefasen aansluiting hebben bleek dat niet een eenvoudige oplossing te worden. Voor veel leveranciers bleek deze vraag veel te ingewikkeld. Uiteindelijk ging mijn voorkeur uit naar SMA vanwege de vele mogelijkheden, Duitse degelijkheid en garantie en hun uitgebreide ervaring met backup en off-grid. Bij twee leveranciers een offerte opgevraagd op basis van SMA en beide kwamen met een andere architectuur die ik niet kon rijmen. Uiteindelijk heb ik contact gezocht met SMA. Toen werd duidelijk dat Zonnefabriek het gewoon het beste begrijpt in Nederland. De zonnefabriek is inmiddels geïnstalleerd naar alle tevredenheid en ziet er gewoon erg strak en zeer netjes afgewerkt uit. Inmiddels ben ik in gesprek om ook de backup en off-grid oplossing door hen te laten realiseren.

Alles is uitstekend: expertise, kwaliteit en klantvriendelijkheid!

Van het begin tot het einde is alles zeer goed verlopen: de voorlichting, het voorbereiden dmv een gesprek, het maken van een plan van aanpak, de offerte, de communicatie, de installatie, alles is zeer goed verlopen.

Snelle service, duidelijke uitleg, aardige jongens.

Bij adviesgesprek duidelijk uitleg gekregen. Mijn specifieke wensen werden genoteerd en werden goed doorgegeven aan de installatie medewerkers. Plaatsing van 12 panelen was binnen één dag afgerond en werd netjes uitgevoerd. Elke dag kijk ik even op de app wat mijn installatie weer heeft opgeleverd.

Van gesprek tot uitvoering perfect

Het begon met bezoek van Salvador. Helder, duidelijk, eerlijk en kundig advies. Het hele bestelproces, de planning en uiteindelijk installatie en oplevering liep soepel en prettig. Vakmannen op je dak die netjes werken, meedenken en adviseren (oorspronkelijk zou het AC kabeltraject door het dak gaan, maar bij inspectie bleek door een zijmuur makkelijker, minder zichtbaar en minder lekgevoelig..). Tot nu toe dan ook niets dan lof.

Uitstekende service van begin tot eind!

De gesprekken verliepen zeer goed. Er werd duidelijk meegedacht met de wensen vanuit de klant. Na akkoord op de offerte was contact tot installatie goed, duidelijk en snel. Tijdens de installatie van de panelen waren er zeer kundige, nette en vriendelijke monteurs aanwezig. Er is keurig werk verricht.

Uitstekende service!

Na meerdere offertes te hebben ontvangen van verschillende partijen toch voor zonnefabriek gekozen omdat ze als een van de weinige partijen vooraf aan huis langskomen voor een gesprek. Dat gesprek als erg positief ervaren, waarbij ook op details (waar komt de kabel te liggen, kan het over/onder een dakgoot) wordt gelet. Er wordt in het gesprek meegedacht maar er wordt ook zeker aangegeven als iets niet praktisch is. Afgelopen week zijn de zonnepanelen geinstalleerd, waarbij op de 1e dag de zonnepanelen niet gelegd konden worden vanwege stevige wind. Op dezelfde dag nog een nieuwe afspraak gekregen voor de volgende dag. Heel erg blij dat ze de volgende dag om 9 uur 's ochtends alweer aan huis stonden om de zonnepanelen te leggen. Al met al zeer tevreden. Ook complimenten dat alles binnenshuis zo strak is weggewerkt, geen losse kabels en dergelijke.

Deskundig advies, snel van offerte tot en met installatie.

Over een periode van 6 maanden bij meerdere bedrijven een advies en offerte voor een PV-installatie gevraagd en ook doorgesproken. Al deze offertes voldeden niet aan de vereisten. Advies en offerte van de zonnefabriek was volledig. Het geoffeerde bedrag was niet het laagste (en hierop wordt geen korting meer gegeven). Inkoop, planning, aanmeldadministratie en installatie gebeurd professioneel en verzorgd.

Contact met accountmanager was goed! De collega's die de zonnepanelen etc hebben geinstalleerd waren professioneel en servicegericht.

Snel en kundig geïnstalleerd

Binnen een maand werden de zonnepanelen al op het dak geplaatst. Onze kruipruimte was niet goed toegankelijk, gelukkig bedachten de monteurs in overleg met het kantoor van zonnefabriek een oplossing. De panelen zijn netjes gelegd. Toen ik mij zorgen maakte over de tegenvallende opbrengst werd ik na een mailtje gebeld en is even meegekeken. Inmiddels is het weer beter en de opbrengst ook hoger, al blijft het januari. De zonnepanelen liggen nog maar 2 weken, maar tot dusver ben ik tevreden.

Topkwaliteit en service.

In 2013 panelen laten leggen door de Zonnefabriek. Die presteren prima. Om het verbruik van onze warmtepomp af te dekken extra panelen laten leggen. Weer voor de Zonnefabriek gekozen. Zelfde ervaring. Duidelijke afspraken. Vriendelijke vaklui voor de installatie. En alles.werkt weer zonder problemen.

Met twee buurmannen een samen hebben we op ons dak zonnepanelen laten plaatsen. Jonathan is als verkoper top en maakt waar wat hij beloofd. De oplevering was niet helemaal naar wens en zonder enig aarzelen werd er naar een oplossing gezocht. Het resultaat mag er zijn want we zijn helemaal tevreden! De klant staat echt centraal bij de Zonnefabriek!

Degelijk, vakbekwaam en klantgericht!

Degelijk, vakbekwaam en klantgericht!

Installatie verliep vlekkeloos , aardige mensen zeer tevreden

Uitstekende service

Na het eerste gesprek gelijk een prima gevoel aan over gehouden. Alles tip-top geregeld en in vergelijking met alle andere zonnepaneel-bedrijven die ik heb vergeleken kwam Zonnefabriek als beste uit de verf.

Zeer prettige medewerkers en heel erg tevreden met de zonnenpanelen.

Heel erg tevreden met het advies van de medewerkers. Ook de medewerkers die de panelen kwamen plaatsen, waren erg prettig. Toen kwam er een nacontrole, ook super geregeld. En het allerbelangrijkste, de zonnenpanelen werken prima, ze leveren enorm op, waardoor onze energiekosten flink gezakt zijn.

Kennis van zaken, kundig en volledig

Vriendelijk persoon, die veel wist en ook de praktijk kent. Duidelijk hoe en waarom dingen moesten/konden of niet. Alle details zijn besproken, waardoor bij de installatie geen problemen ontstonden. Die details waren bij de installateurs ook bekend, maar die bleven ook meedenken. Installatie liep vlot en georganiseerd. Er werd ook netjes opgeruimd na afloop.

Alles klopt, snel, vriendelijk en goed

Toen ik mijn nieuwe zonnepanelen op het dak bestelde bij de Zonnefebriek liep ik al met de gedachte om elektrisch te gaan rijden. De zonnefabriek had echter wel een Sunnyhomemanager maar nog geen laadbox in de levering. Ik heb destijds wel mijn interesse getoond en na een tijdje werd ik gebeld door Salvador. Ik kon meedoen met een pilot om een SMA laadbox te plaatsen. Het was voor hun de eerste keer en het klikte wel met die ploeg. Omdat ik ook een oude PV installatie heb waren er wat zaken die opgelost moesten worden voor het managen en daar werd ook snel en coulant een oplossing voor gevonden. Ook de planningsafdeling bij de Zonnefabriek verdient een pluim. Inmiddels rijdt ik een Polestar en kan ik op een intelligente manier ook 3 fase laden. Het is nu een beetje raar met Covid en thuiswerk maar zelfs in deze donkere maanden levert de installatie voordeel voor mij maar ook het milieu. De hele installatie PV en lader communiceren met elkaar. Geen overbelasting maar gestuurde aanpassing. Ik sta klaar voor de volgende stap. Mogelijk als de saldering verdwijnt wil ik een accu plaatsen. Drie maal raden waar die besteld wordt? Ook hoop ik nog eens de zuidgevel te benutten, maar dan moet de gemeente Hoeksche Waard of liever Welstand eerst wat groener worden.