Awesome experience

We moved from South Africa to The Netherlands in January with our dogs Kodi (a Vizsla) and Skye (a Ridgeback/Labrador). Coming from a place where the dogs had lots of space to run and hardly any contact with strangers and definitely no passing traffic and people on bikes or other dogs (we stayed on a wild life estate and Skye especially was extremely nervous around strangers as we got her January 2020 so for the months of covid lockdown she never saw other people), our dogs reacted to seeing people so close to our property. We bought a house and moved into it at the end of May. We called Martine to help as we wanted the dogs calmer when we received visitors and even if they saw people walking past the house and when we take them on walks. We were so impressed with the consultation and the training methods. Our dogs have to still learn a bit but they have improved drastically. We took them to the 3 land point yesterday as seen in this video and they were so calm amongst lots of people. A year ago skye would growl at anyone coming within 2m of me. We would recommend Martine to anyone wanting to train their dogs. She is amazing. Thank you for the help. Ps. I am not sure how to add photos or videas.

Topzorg waarbij het dierenwelzijn nog écht primair is.

Wat een fantastische dierenartspraktijk is dit! Wij stoorden ons al langer aan de steeds meer gecommercialiseerde dierenartsen die je ziet, ook in Amersfoort. Het gaat er daar om, om jou zoveel als mogelijk geld uit je zak te kloppen en is het dierenwelzijn secundair. Maar hoe anders is dat bij deze dierenarts zeg! Topzorg voor de dieren staat hier hoog in het vaandel, met ook nog eens zeer schappelijke tarieven. Wij rijden met alle liefde een stukje met de auto om onze dieren bij deze praktijk zorg te laten ontvangen. Afgelopen week ook een zeer positieve ervaring toen onze hond met spoed behandeld moest worden. Direct de juiste zorg gekregen en onze hond is daarna zeer snel opgeknapt. Echt top allemaal.

Zeer slecht

Als liefhebber van het hondenras Rottweiler, hadden wij besloten om na 8 jaar weer een puppy te nemen, we zijn gestopt met werken(pensioen) en hebben alle tijd en ook de ruimte om hier veel tijd voor te nemen. We zijn via de rasvereniging uitgekomen bij een goede fokker, welke al 40 jaar fokt op stabiliteit en betrouwbaarheid. Met veel trots en blijdschap hebben wij onze prachtige pup vorige week opgehaald. Op zoek naar een goede dierenarts in de buurt, wij wonen nu 2 jaar in Putten, kwamen we bij VUG uit. Wij maandagmiddag hier op consult en de dierenarts die de pup nakeek, was duidelijk geen fan van het ras. Hij vroeg als eerste of wij bekend waren met het ras, omdat een Rottweiler een echte vechtmachine kan zijn.(ik ben er nog nooit 1 tegengekomen) Erg leuk om dit als eerste van een dierenarts te horen. Een Rottweiler neem je niet als je er geen liefhebber van bent en weet hoe er mee om te gaan, maar hier had deze hork geen belangstelling voor. Ook een goede vader en moeder en grootouders en betovergrootouders zegt niets volgend hem. Het kwam er op neer, dat het een gevaarlijke hond wordt. Dat wij nog probeerden uit te leggen dat dit onze 7e hond is een ook o.a. al een Dobermann en Rottweiler hebben gehad, kwam niet over, deze man hoort slechts zichzelf praten in al zijn wijsheid. Het meest positieve wat hij kon zeggen is, dat hij niets op de pup aan kon merken, niet gevraagd hoe het gaat, niet gewogen, beetje gevoeld, even hartje luisteren en meneer wist het. Wel gaf hij aan dat we haar zsm moesten laten steriliseren??? (hoezo commercieel, of is hij bang dat er teveel Rottweilers in de buurt komen?) De volgende dag ben ik het consult van een paar minuten af gaan rekenen(€35,00) en de afspraak voor vaccinatie geannuleerd. Toen ik bij de dame aan de balie aangaf dat we naar een andere dierenarts gaan, was zij totaal niet geïnteresseerd met welke reden we dit deden, ik gaf aan, dat de arts(?) kan bellen, maar dat gebeurde uiteraard niet. Met een poedel, labrador,

Top Artsen

Vandaag 4 April met onze flora in korte tijd weer hier geweest ze had zware pillen van mij opgegeten stom van mij me eigen schuld.....paniek bellen om ff 8.00 uur , en ze zeggen kom gelijk , hup spuiten en medicatie en pfff flora is er nog en ziet er beter uit . Top Artsen staan gelijk klaar ook in deze tijden . Dank gr van flora en Cees van Suylekom.

Hele fijne praktijk!

• Met welke vestiging heeft u contact gehad? Voorthuizen
  • Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Gezelschapsdier

2 sterren: slechter dan verwacht

Te veel, te duur onderzoek met te weinig resultaat. (Te mooie voorstelling van het prijsplaatje.) Uiteindelijk meer gehad aan adviezen (gratis) van de dierenspeciaalzaak. (Eerdere contacten met boerderijdieren waren met desbetreffende dierenarts wel uitmuntend!)

2 sterren: slechter dan verwacht

Op vrijdag 26 augustus 2016 waren wij op de Veluwe met enkele paarden. Door een ongeval met de trailer hadden wij met spoed een veearts nodig voor een gewond paard. Er werd door een buitenstander een veearts gebeld van de dierenartsenpraktijk VUG gevestigd aan de Evertsenlaan 18, 3781 TB Voorthuizen. Deze kwam ter plaatse en bekeek de wond op het kogelgewricht. Hij maakt de wond schoon en hechtte deze dicht. Hij vertelde er wel bij dat hij niet in het gewricht kon kijken en of er pezen beschadigd waren. De hechtingen moesten vijf dagen blijven zitten en er daarna uit gehaald worden. Ook een kregen wij natuurlijk een berg antibiotica mee en pijnstillers gevolgd door een rekening van 280,- euro. Wij blij want ons paard was dachten wij goed behandeld. Wij dachten het want wij zijn natuurlijk geen veeartsen en vertrouwen op de kundigheid van iemand die er voor gestudeerd heeft. ’s Maandags had mijn vrouw toch een onvredig gevoel over de toestand van het paard. Gelukkig was onze eigen veearts bereikbaar en zijn wij met paard naar onze veearts geweest. Deze deed een onderzoek volgens het protocol en kwam tot onze ergste conclusie dat het gewricht open was geweest en dat de bacteriën al het kraakbeen hadden aangetast. Kraakbeen wordt nooit meer hersteld. Mocht de eerste veearts, die van VUG te Voorthuizen nu gelijk het protocol gevolgd hebben en ook de conclusie had getrokken dat het gewricht open was, hadden wij gelijk het gewricht kunnen laten spoelen en was de kans 80% geweest op herstel. Daar de veearts van praktijk VUG uit Voorthuizen dit niet had gedaan waren de bacteriën al 3 dagen bezig geweest aan het kraakbeen. De onkunde van het niet kunnen vaststellen van de juiste diagnose heeft ertoe geleidt dat er maar een herstel kans was van een marginale 10%. Ons paard had al veel pijn en zou dat dan ook de rest van zijn leven behouden. Hierop is dan ook een zeer moeilijke maar in onze ogen een eerlijk besluit op gevallen om ons paard “A.R. Lekai” op een humane wijze in te laten slapen. Volgende dag hebben wij contact gezocht met dierenartsenpraktijk VUG te Voorthuizen en hun verteld dat door het toedoen van hun onkundige veearts wij ons paard hebben moet laten inslapen. Wij kregen te horen dat wij zouden worden teruggebeld. Inderdaad werden wij teruggebeld met allerlei uitvluchten om maar niet de schuld te krijgen van de onkundigheid van de veearts van VUG Voorthuizen. Het werd zelfs zo ontkend dat de telefoon erop werd gegooid. Wat een respect voor mensen waar je net hun paard van hebt afgepakt, want dat voelt zo. Wij hebben teruggebeld en het voorstel bij hun neergelegd van en hun rekening van 280,- euro terugbetalen aan ons en de kosten van het laten inslapen van het paard á 299,- euro. Wij vonden dit toch wel het minste wat zij konden doen na hun blunder. Wij krijgen ons paard er toch nooit mee terug. Zelfs dit werd in alle mogelijke toonaarde afgewezen. Er werd telefonisch overeengekomen dat zij alsnog hierover intern zouden overleggen en weer contact met ons op zouden nemen. Dit was op 1 of 2 september 2016. Het is nu 15 september 2016 en nog steeds geen contact met ons opgenomen. Wij zijn mensen met gevoeld voor dieren en als er dan dierenartsenpraktijken zijn zoals VUG op de Evertsenlaan 18, 3781 TB Voorthuizen, dan voelen wij ons verplicht om mensen te waarschuwen voor dit soort praktijken. Dus mensen, wees gewaarschuwd als u in zee gaat met dierenartsenpraktijk VUG uit Voorthuizen.

• Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Paard

Normaliter is reageren via sociale media niet verstandig. Echter gezien de toon in bovenstaand schrijven is een korte reactie op zijn plaats. Betreffend paard was door de trailerbodem van meneer gezakt. Beide benen zouden gebroken zijn. Bij aankomst bleek dat gelukkig mee te vallen en het paard kon (moeilijk) lopen. Mevrouw gaf aan geen zin te hebben in lange behandelingen en evenmin veel kosten te willen maken. Herhaaldelijk is aangegeven dat doorverwijzing noodzakelijk zou zijn om een duidelijke diagnose te kunnen stellen en een realistische prognose te kunnen geven. Sonderen en puncteren van een gewricht op locatie in de wei hoort namelijk niet bij de eerstelijns diergeneeskunde en brengt onnodig risico met zich mee. Mevrouw wilde echter liever afwachten en gaf aan bij geen verbetering euthanasie te overwegen. De wonden zijn gereinigd en gehecht, daarnaast is het paard op de antibiotica gezet en zijn er pijnstillers toegediend en afgegeven. De afloop is voor het dier en de eigenaar erg vervelend en verdrietig, maar heeft ons inziens voornamelijk te maken met de beslissing niet naar een tweedelijns kliniek te willen. Degene die nog verdere vragen heeft, kan uiteraard contact opnemen met de praktijk.

Vorig jaar is mijn paard in een maand erg ziek geweest. De dierenarts heeft fantastisch meegedacht om mijn paard er weer bovenop te helpen. De dierenarts is erg begaan met zijn klanten. Daar ben ik blij mee.

• Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Paard

Verschrikkelijk blij en tevreden met de dierenarts Rick van proosdij bij mijn paard met Zeus. Tijdenlange speurtocht. Maar hij is een dierenarts die verder wil kijken en ook hierbij kennis vraagt waar nodig van eventueel andere dierenarts!! Een zeer kundige, vriendelijke en betrouwbare dierenarts

• Met welke vestiging heeft u contact gehad? Garderen
  • Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Paard

Zeer vriendelijk en vakbekwaam!!!!

• Met welke vestiging heeft u contact gehad? Voorthuizen

DAP Vug, met name Rick van Proosdij is een fijne ondersteuning bij de paarden die op het KWPN centrum verblijven. In de periode dat ik daar heb gewerkt heb ik een super samenwerking ervaren met Rick! Vele merries drachtig gescand en in nood ook erg veel aan hem gehad.

• Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Paard

wij gaan er al enorm veel jaren langs met onze diertjes. Nog nooit problemen gehad en nemen ook zowel klant als dier serieus. Zeker een aanrader ! zowel klantvriendelijk als niet duur. De enige dierenarts die ik écht vertrouw met mijn beestjes

• Met welke vestiging heeft u contact gehad? Voorthuizen

Panda gaat er graag heen ze kent iedereen alleen Behandelkamer vind ze minder maar daarna één al vrolijkheid

• Met welke vestiging heeft u contact gehad? Voorthuizen

Goede behandeling vriendelijke mensen.

• Met welke vestiging heeft u contact gehad? Voorthuizen

Gewoon zeer goed op alle fronten. Het zijn allemaal mensen met passie voor het vak. Dierenartsen zijn gewoon prijzig, maar bij het VUG betaal je in ieder geval niet tèveel.

• Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Paard

Zij komen bij ons voor het vleesvee en wij gaan naar hun toe met 6 katten en 3 honden. En ze zijn bij mijn nu 9 maanden oude wallaby jong geweest. Dit was een totaal nieuwe soort dier voor hun. Zij hebben zich hier in verdiept en mijn wallaby is weer helemaal gezond. 1 keer per week stuur ik Amanda een berichtje met de vooruit gang van zijn gewicht. Het is een fantastisch team!!! Ga zo door!!

• Met welke vestiging heeft u contact gehad? Voorthuizen

zeer fijn contact met de mensen en denken zeer goed mee

• Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Paard

Amanda staat bij mij op stal en is altijd makkelijk toegankelijk en te bereiken. Dus TOP!

• Afspraak maken N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid assistente N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid dierenarts N.v.t.
  • Behandeling dier door dierenarts N.v.t.
  • Communicatie over behandeling N.v.t.
  • Bereikbaarheid: telefoon N.v.t.
  • Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Paard

Wij zijn tevreden, en onze dieren ook ;-)

• Met welke vestiging heeft u contact gehad? Voorthuizen

Altijd inzetbaar , maakt tijd Geeft goeie advies, ziekte wordt duidelijk uitgelegd de behandelingen vd ziekte Eigen meningen (Om over na te denken) Medeleven met dier en de baas Ik zou iedereen die ik ken en die dieren hebben aanraden om naar de dierenartsenpraktijk VUG in Voorthuizen te gaan Ik ben onnoemelijk te vrede met deze dierenartsenpraktijk VUG En wil blijven komen met wat voor soort dieren ook Hart voor dieren en tijd voor de baas / mensen en altijd vriendelijk

• Afspraak maken N.v.t.

• Met wat voor een soort dier bent u bij ons/zijn wij bij u geweest? Paard

wij zijn met al onze gezelschapsdieren bij deze praktijk. Maar vooral de fijne communicatie en klantvriendelijkheid spreekt ons erg aan. Je wordt persoonlijk herkend en je voelt je daardoor thuis.