Ik heb 2 vloeren laten reinigen door Vloer optimaal, een houten vloer die is geschuurd en geolied. Dit is echt een prachtige vloer geworden! De ander is een natuurstenen vloer die geschuurd en gereinigd is, deze is weer redelijk goed schoon geworden. Een beter resultaat was niet mogelijk volgens Vloer optimaal. Ze hebben hun best gedaan, zeiden ze. Verder, topservice! En vooral de houten vloer is echt prachtig geworden. Gewoon doen dus!

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Mijn zus wil zaken met u gaan doen. Betere reclame is er niet.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Kamer en gang goed geschuurd en 3 x in de skylt lak gezet

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en skylt lak

Via www.devloerderij.nl hadden wij een offerte aangevraagd. Al vrij snel werden we gebeld door Vloeroptimaal met de vraag of zij bij ons langs konden komen om de vloer te bekijken en een passende offerte te maken. Het was meteen duidelijk dat we met een vriendelijk familiebedrijf te maken hadden, waarbij service en persoonlijke aandacht hoog in het vaandel staan. Het advies ter plekke was prima, en de uiteindelijke uitvoering door schoonzoon Dylan is keurig afgehandeld. De vloer was er slecht aan toe, met kleurverschillen, krassen en deuken, maar na de behandeling niets meer van te zien. Het toont als een geheel nieuwe vloer, maar dan voor een veel lagere prijs! Kortom geheel tevreden met het resultaat.

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en skylt lak

Onze eiken vloer is na een schuur- en lakbeurt echt onwijs opgeknapt en kan opnieuw een decennium mee, voor heel wat minder geld dan een nieuwe vloer gekost zou hebben. Netjes geholpen, supernetjes gewerkt, echt een topbedrijf wat ons betreft!

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en oliën

We zijn super blij met de vloer! :)

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en oliën

Plezierig voortraject met goede communicatie en informatie door Marcel. Deskundige bewerking en afwerking op de dag van uitvoering door Frank. Eiken vloer na 16 jaar weer als nieuw! Dank Vloeroptimaal

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en oliën

Zeer prettige adviseur met kennis van zaken. Ruime keuze in mogelijkheden voor te renoveren houten vloer. Vaklui met goede apparatuur en ervaring. Goede verhouding prijs/kwaliteit. Ook bij vragen achteraf heldere en goede adviezen.

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en oliën

Onze vloer is geschuurd en geolied ( grey wash) we zijn heel erg tevreden! Heel snel een afspraak kunnen maken, en geen vraag was teveel. Mail en telefoon werd binnen een paar uur beantwoord .. Onze vloer is weer prachtig!

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en colorwash

Na veel geaarzel toch maar besloten om na 18 jaar onze natuurstenen vloer op te laten knappen. Er waren in de loop van de tijd veel gaten in gevallen en dat gaf een slecht gevoel. Via Vloeroptimaal werd er een specialist ingehuurd om de klus te klaren. Deze gaf aan dat de vloer hersteld kon worden maar dat er nooit een 100% resultaat bereikt zou worden. Wel eerlijk maar toch ook wel wat teleurstellend. Na de voltooiing van de werkzaamheden bleek dit inderdaad ook het geval te zijn. Maar blijkbaar is er het maximale uit gehaald, dus daar moeten we tevreden over zijn. Vloeroptimaal komt bij ons betrouwbaar over, tonen belangstelling en komen de afspraken na.

• Wat hebben we bij u gedaan: Steen renovatie

Super tevreden komen afspraak na.

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en oliën

Na 7 jaar (en 3 kleine kinderen) was de vloer wel aan een opknapbeurt toe. We hebben deze professioneel laten reinigen en opnieuw laten olien door Vloeroptimaal. Is perfect gegaan! Zelfs de erg donkere plekken bij binnenkomst en in de keuken zijn verdwenen. Vloer lijkt (bijna) als nieuw. Afspraak kon op korte termijn, de werkzaamheden pasten op 1 dag en bij oplevering nog gedegen uitleg en technisch advies gekregen. Een aanrader!

• Wat hebben we bij u gedaan: Schuren en lakken

Professioneel, gemakkelijke communicatie, deskundig advies en goed werk afgeleverd.

• Wat hebben we bij u gedaan: Parket renovatie

Heel erg fijn geholpen als eerste door Marcel. Dylan heeft onze vloer weer tiptop gemaakt. Vriendelijke kerel en weet waar hij over praat! Zal zeker aan fam en vrienden dit bedrijf aanraden!

• Wat hebben we bij u gedaan: Parket renovatie

mijn vloer ziet er weer prachtig uit. Het advies van eerst color wash en daarna half mat lakken heeft een prachtig resultaat en het onderhoud is erg prettig

• Wat hebben we bij u gedaan: Parket renovatie

Op zaterdag gebeld voor informatie en direct gekregen. Ook toen de afspraak gemaakt werd, werd ik heel snel geholpen. Vriendelijke mensen en afspraken worden nagekomen.

• Wat hebben we bij u gedaan: Overige

Goede service en uiterst vriendelijke bekwaam personeel. Mijn eiken vloer is prachtig gerenoveerd. Hij is gewoon super nou geworden. Top gedaan!

• Wat hebben we bij u gedaan: Overige

Parket aanhelen, schuren en lakken door Vloer Optimaal. 9 april leeg ruimen en 10 april de mensen van Vloer Optimaal. In de offerte was er uitgegaan van een 1 componenten lak wat niet de bedoeling is. Wij willen een hardere lak wegens het meer onderhoud arme van de vloer. Er word door Vloer Optimaal een Skylt lak geadviseerd van het merk Rigostep. En we zien foto's van een vloer met een Skylt ultramatte lak er op die de vloer lichter maakt. Wat ons gezien de donker houtsoort van de vloer (merbau) erg aanstaat. Er word begonnen met schuren en aanhelen van het ontbrekende stuk parket in de woonkamer waar bij oplevering van het huis een kast is weg gehaald door de vorige bewoners. Dat aanhelen is met een bijzonder goed resultaat gelukt. Op 12 april word er begonnen met lakken in de woonkamer en na de opgegeven droog tijd vertoont eerste laklaag strepen, die zullen met de tweede laag verdwijnen is de veronderstelling. 14 april tweede laag en strepen trekken niet weg en ook niet alle spijkergaatjes zijn goed opgevuld. Na een wachttijd er zijn andere afspraken, Paasdagen, en er is iemand ziek word er in onze vakantie (mijn dochter blijft thuis) de laklaag verwijderd en opnieuw begonnen met lakken op 6 mei met het zelfde resultaat op 9 mei als wij terug komen. Na 2 x opnieuw lakken en nog een lak laag met een hardere toplaag en een bezoek van lakfabrikant Rigostep met daar van de opmerkingen “de laklaag is goed, en weten jullie hoeveel vierkante meter vloer oppervlak wij jaarlijks lak voor leveren” word er op 16 mei nogmaals een poging gedaan onder supervisie van Rigostep. Er zou te dun zijn opgezet door de firma Vloer Optimaal. Ook word de vloer in twee gedeeltes gesplitst d.m.v. tape bij de gang. Dit alles met het zelfde resultaat. Strepen. Op 28 mei nog steeds geen goede laag op de vloer en lopen er zoveel strepen over de vloer dat wij denken achter tralies te zitten als we er naar kijken. Er komt bij ons de nodige frustratie naar boven. Een klusje van 5 dagen duurt nu al meer dan een maand. We zitten dus al meer dan een maand op 8 m2 in de keuken of op onze slaapkamers. De Pinksteren staat voor de deur en wij gaan 2 weken weg. Op 6 juni komt Vloer Optimaal nogmaals de vloer doen en trekken daar weer 2 dagen voor uit. Mijn dochter is dan weer thuis en kan dan de heren toegang verschaffen. Wel word er een andere lak opgezet. Dus is de ultramatte uitstraling niet meer van toepassing. De vloer is uiteindelijk een aantal tinten donkerder. Op 14 juni komen wij terug en halen opgelucht adem. Het is gelukt om met de andere lak van Rigostep een aanvaardbaar resultaat te behalen. De vloer is niet geheel streep loos maar wel is het resultaat zo dat we er mee kunnen leven. Waarom zo lang gewacht met een recensie? Ik wilde niet in een impulsieve daad deze recensie schrijven, en daarmee de frustratie van mij afschrijven over een wachttijd van twee maanden. Hoe je het ook ziet de wachttijd is mede veroorzaakt door het aantal feestdagen in die periode en het feit dat het werk en de afspraken van Vloer Optimaal ook gewoon door gaan bij andere klanten. Eindconclusie is dat ondanks alle tegenslagen er door Vloer Optimaal alles aan gedaan is om een aanvaardbaar resultaat te behalen. Over de lak fabrikant heb ik een ander oordeel, er is weinig ervaring met Rigostep Skylt lak ultramat op merbau vloeren en andere donkere hardhouten vloeren. Dat word niet vermeld. De lak word hoofdzakelijk gebruikt op eiken vloeren die aanmerkelijk lichter zijn van kleur en waarbij dus de strepen niet opvallen. Maar al met al geen kwaad woord over de firma Vloer Optimaal die er alles aan gedaan heeft om het goed af te ronden. Wat het hen gekost heeft weet ik niet maar er is een goede vloer afgeleverd waar ik erg blij mee ben. Het heeft wel 2 maanden nodig gehad om tot dit resultaat te komen Eelco Hartog

• Wat hebben we bij u gedaan: Parket renovatie

Na telefonische afspraak, voor inspectie en per omgaande offerte. Correcte, professionele en vlotte communicatie volgt een uitvoering zoals overeengekomen. Goede instructie over nazorg en onderhoud. Een aanrader

• Wat hebben we bij u gedaan: Parket renovatie

Goede ervaring met Marcel & Co gehad. Konden snel een afspraak maken en gaven goed advies. De werkzaamheden werden zoals afgesproken en op tijd uitgevoerd. Ook voor een kleine aanpassing achteraf kwamen ze nog even langs en ze waren bereikbaar voor vragen.

• Wat hebben we bij u gedaan: Parket renovatie

Perfect bedrijf die precies begreep wat onze wensen waren en ons ook vakkundig heeft geadviseerd en de wensen ingevuld. Kortom een aanbeveling voor anderen.

Very good service

• Wat hebben we bij u gedaan: Parket renovatie

Keurig netjes gedaan alleen jammer dat je zelf met het afval blijft zitten !