super cursus - enorm veel geleerd

Deze cursus is echt de moeite waard. Ik heb enorm veel geleerd. De lessen worden gegeven door mensen uit de praktijk wat een enorm pluspunt is. Het is intensief, krachtig en veel werk maar het loont. Tijdens de 2 praktijkdagen hebben we enorm veel situaties meegekregen waar je als reisleider mee te maken krijgt en waar je heel veel uit leert. Moesten alle reisleiders deze cursus gevolgd hebben, dan zouden er uitsluitend tevreden gasten en passagiers zijn.

• Tevredenheid

Geweldige docenten, veel geleerd over het vak en over mezelf

Ik vond de begeleiding door de docenten en de begeleiders van de praktijkdag heel goed en fijn. Ik heb ontzettend veel geleerd in relatief korte tijd. De studiedagen zaten bomvol informatie en ik had me vergist in de hoeveelheid thuisstudie tussen de lesdagen. Het was een behoorlijk intensief traject. Vooral ook omdat je tijdens de lesdagen ook heel veel moet luisteren. Dat past minder goed bij mijn manier van leren. Ik werk persoonlijk liever in studie groepen en geef de voorkeur aan meer afwisseling in de lessen. Het samenwerken met mede-cursisten is echt de kers op de taart. Je leert zoveel van elkaar en door elkaars ‘fouten’. Echt een heel bijzondere ervaring, die ik nooit meer zal vergeten. Na het afronden van de cursus en het behalen van het diploma heb ik absoluut de kennis en het vertrouwen om aan het werk te gaan als reisleider. En ik merk dat touroperators datzelfde vertrouwen hebben. Voor aankomend seizoen staan er al enkele mooie reizen voor mij in de planning.

• Tevredenheid

Een zeer nuttige en leerzame opleiding.

Bij de functie van reisleider komt heel wat kijken. Behalve het organiseren van en uitvoering geven aan een reis, al dan niet in opdracht van een touroperator, kunnen er dingen gebeuren waar je misschien niet direct aan denkt, zoals gasten die ziek worden, problemen met de bagage of tegenslagen bij de geplande excursies. De opleiding IVOR Reisbegeleiding leidt jou op voor de dingen die je vooraf moet regelen, maar ook hoe je om moet gaan met de zaken die je niet vooraf kunt regelen. Hoe ga je daarmee om? De opleiding besteedt veel aandacht aan communicatievaardigheden, zodat je in staat bent problemen op te lossen en de gasten tevreden te houden.

• Tevredenheid

Absolute aanrader als een job als reis(bege)leider je doel is.

Om als Reis(bege)leider je werk goed te doen, moet je simpelweg de regels kennen, en weten hoe je dat het beste in de praktijk kan brengen. Dat leer je tijdens de opleiding. Niet alleen door te luisteren, maar vooral ook door te oefenen tijdens theorie- en praktijk-lessen. Daarnaast is het vooral ook heel leuk om samen te werken met andere cursisten en ervaringen uit de praktijk met elkaar te delen.

• Tevredenheid

Prima opleiding door ervaren mensen gegeven

in de reisbranche staat de IVOR opleiding goed bekend. Dit was voor mij de reden (samen met de intensiteit en relatief korte duur) om de opleiding te volgen. Zowel de inhoud als de begeleiding is van een goed tot zeer goed nivo. Vooral de interactie en rollenspellen dragen bij aan een goed begrip van de stof en ervaring van de deelnemers. De syllabi kunnen naar mijn idee wat moderner en 'digitaler' uitgevoerd worden.

Veel geleerd

Veel geleerd tijdens deze opleiding, maar het studie materiaal is wat verouderd. Een map met papier, met veel fouten is niet echt meer van deze tijd. Docenten waren heel goed, waardoor er een goede groep ontstond, waar veilig in geoefend kon werden.

• Tevredenheid

nuttige opleiding met leuke cursisten

Ik heb de lessen als nuttig ervaren. Zeker de praktijkdagen waren leerzaam en leuk. De lesdagen mochten van mij wel wat korter, want van 10 uur tot 17.00u op harde bankjes stilzitten is niet aan mij besteed.

• Tevredenheid

Een geweldige ervaring, waarin ik mezelf weer verder heb ontwikkeld.

Het was een geweldige ervaring om na heel wat jaren weer achter de boeken te duiken en mijzelf uit te dagen. Het ontmoeten van nieuwe mensen en met z'n allen uit onze comfortzone te stappen. Het ontdekken van andere kanten van jezelf en nieuwe dingen leren.

• Tevredenheid

Goede opleiding goede mix praktijk en theorie

Positief

• Tevredenheid

Korte maar intensieve opleiding, reisleiding geven is een vak!

De opleiding is kort maar intensief, ik deed het in de avonduren en de weekeinden naast een fulltime baan, dit is wel te doen maar vraagt dan echt focus en motivatie! Het uitwerken van de huiswerkopdrachten koste veel tijd maar ik kreeg er ook veel energie voor terug. De twee praktijkdagen geven de opleiding een enorme meerwaarde, naarmate de opleiding vordert, groei je steeds beter in je rol als reisleider. Wij hadden een hele leuke groep en ik heb veel geleerd van iedereen, de docenten zijn allemaal zelf ervaren reisleiders en dat is erg prettig en leerzaam. Een echte aanrader voor iedereen die dit vak wil gaan uitoefenen!

Praktisch en leerzaam

Veel geleerd over de reisbranche én mezelf in een relatief korte periode. Lessen worden verzorgd door ervaren en enthousiaste professionals. Wat je leert, pas je meteen toe in de praktijk door middel van rollenspellen en tijdens de praktijkdagen. Vooral dat laatste was erg leerzaam omdat je dan echt in het diepe wordt gegooid. Het theorieboek was goed te lezen, maar soms erg herhalend.

Interessante boeiende praktische opleiding

Veel geleerd, vooral van de praktijkopdrachten. Lessen goed verzorgd door ervaren reisleiders.

• Tevredenheid

Leren is doen en dat leer je bij IVOR!

De reisbranche ken ik en ik heb geleerd door te doen onder toezicht van docenten en mede cursisten. Het was leuk om te doen!

Leerzaam, gezellig sfeer.

Leuk partijk gericht cursus.

Leerzaam en praktisch

Goede leeraren, voldoende leerstof en praktische ervaringen

• Tevredenheid

Leuke opleiding. Veel plezier gehad.

IVOR is een leuke opleiding met ervaren, zeer enthousiaste docenten. Veel praktijkopdrachten nagespeeld (goed!) en zelden zoveel plezier gehad op een training.

• Tevredenheid

Nog steeds leun ik op de kennis die ik heb opgedaan

Al in 2014 deed ik de IVOR-opleiding. En ik merk nog steeds hoe belangrijk deze is geweest voor mijn werk als reisleider. Het maakt verschil voor de professionele houding ten opzichte van het vak en ik merk verschil bij sommige collega's die de opleiding niet hebben gevolgd. Eigenlijk zou het standaard moeten zijn bij het aannemen van nieuwe reisleiders, als een voorwaarde te stellen om een dergelijke opleiding te hebben gevolgd. Er zijn zaken die je weliswaar in de praktijk kunt leren. Maar dankzij de opleiding kun je pijnlijke situaties voorkomen en sta je veel sterker. Ik heb vooral geleerd hoe te reageren in specifieke en lastige situaties, hoe je te presenteren en welke verantwoordelijkheid je hebt.

Zonde van het geld

Misschien dat het voor de overname beter was maar dit was erg teleurstellend en ik was zeker niet de enige in de groep die er zo over dacht.

• Tevredenheid

We vinden het heel vervelend dat de opleiding niet aan de verwachting voldaan heeft. Helaas waren omstandigheden buiten ieders schuld de oorzaak dat de cursus anders is verlopen.

boeiend en leerzaam

Een interessante opleiding, veel geleerd. Leraren uit de praktijk, daardoor krijg je een goed inzicht hoe het vak er werkelijk uitziet.

• Tevredenheid

Uitstekende ervaring en biedt een sterke basis om goed te kunnen acteren in lastige en/of stressvolle situaties. Verder heb ik een goed en helder beeld gekregen van de reisbranche door de variëteit in trainers en praktijkopdrachten. Erg leuke en gemotiveerde mede-cursisten. Zeker een aanrader en het geld dubbel en dwars waard!!!!

• Tevredenheid

Gedegen opleiding in theorie en praktijk

Met veel enthousiasme gestart met de opleiding. Na de eerste dag wel wat bedenkingen, dit is toch een leuk vak? Ja dat is het en deze opleiding geeft je veel inzicht in wat je allemaal kunt tegen komen op je reis. Dat zijn heel veel leuke dingen maar daar kun je wel mee omgaan. De opleiding richt zich op de onregelmatigheden. Hier leer je veel van. Je weet ook wat je kunt verwachten. Voor mij is deze opleiding een goede start om als reisleider aan de slag te gaan. Zonder “ deze rugzak” zou ik dat toch een stuk lastiger vinden. We hebben veel leuke momenten gehad tijdens de lessen. De praktijk dagen waren goed om het geleerde te testen.

Zeer gedegen professionele opleiding

Opleiding waarbij de passie en toewijding van de docenten af spat. Je komt er achter dat er veel meer achter zit dan "gezellig" met een groepje op pad te gaan. Goede reisbegeleiding verdient goed opgeleide reisleiders die ook bij eventuele problemen adequaat optreden. Je wordt er ook enthousiast van, ondanks dat wij juist middenin de Corona crisis zaten tijdens de opleiding, maar het heeft mijn doel niet veranderd! Ben geslaagd voor reisleider en klaar om op pad te gaan!

Professionele studiebegeleiding

Veel kennis en positieve ervaring opgedaan. Door veel praktijkoefeningen klaargestoomd om de reiswereld in te gaan als een professionele reisleider. Heb er zin in!

Training Omgaan met Opvallen Gedrag was waardevol

De training Omgaan met Opvallend Gedrag was voor mij erg waardevol. Ingrid, de docente, kon de materie zowel in theorie als praktijk goed verwoorden en uitbeelden. Ik heb de handvatten gekregen om gasten met opvallend gedrag eerder te signaleren en ook hoe om te gaan met deze gasten. Het toeval wil dat ik een week na de training een persoon met opvallend gedrag in mijn groep had en ik direct het geleerde in de praktijk kon brengen.

• Tevredenheid

Op leuke wijze kennismaking met breed scala van afwijkend gedrag

Naast afwijkend gedrag bij reizen zie je dit nog veel vaker in het dagelijks leven. Daar is de omgang ermee al vaak lastig, laat staan tijdens reizen, als je zo nauw op elkaar aangewezen bent. Diverse vormen van afwijkend gedrag werden besproken en toegepast in de praktijk. Opbouwend daar kennis van te nemen en toe te passen. Het integreren in je handelswijze vraagt wel heel meer tijd. Maar er is een basis gelegd om op voort te bouwen.

Over IVOR Reisbegeleiding

IVOR; Hét Instituut Voor Opleidingen in de Reiswereld; Het IVOR verzorgt al ruim 30 jaar korte en intensieve praktijkopleidingen tot reisleider / reisbegeleider / gids / standplaatshost / standplaatshostess mét baangarantie en is daarmee toonaangevend in Nederland