Ik ben weer een mooie ervaring rijker.

De reis ging prima met een goede, vriendelijke chauffeur. De locatie in Berlijn was goed. De hotelkamer was redelijk, het ontbijt goed. De excursies met een gids waren ook prima.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Opnieuw prima verzorgde reis!

Mijn 3e reis met Ter Beek was opnieuw een mooie ervaring. Gemoedelijk gezelschap en prima reisleiders. Een aanrader voor wie niet van poespas houdt

Prima voor elkaar

Ideaal om dicht bij huis in te stappen.

Prima voor elkaar

Ideaal om dicht bij huis in te stappen.

Alles prima verzorgd

Weer een top reis gemaakt met Ter Beek reizen. Peter Hiemstra een goede en gezellige chauffeur, interessante excursies met goede uitleg van de gidsen. Berlijn is echt een aanrader!!

Alles prima verzorgd

Perfect geregeld!

In 3 dagen de highlights kunnen zien en een goede indruk gekregen van Berlijn. Ook Potsdam was verrassend mooi. Complimenten voor de chauffeur en de gidsen!

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Het was een heel mooie reis en heel indrukwekkend

Ik heb veel gezien en het was eengezellige reis..En een hele fijne chauffeur.

Perfect geregeld!

hetwas goed

het was goed

bijzonder

veel gezien in korte tijd, wel veel uren in de bus.

Goed geregeld maar te kort voor deze reis beter 1 dag langer

Ramen van de bus moeten beter schoon gemaakt worden Te late aankomst Berlijn

Prima verzorgd

Het was een mooie reis!

De planning en communicatie lieten jullie een steek vallen ! Dit kwam door dat de chauffeur een dag van te voren ingezet is. De chauffeur verdiend een compliment en schouderklopje

Goed verzorgd

Mooie reis naar Berlijn ,wel druk en vol programma voor één weekend. Had de reis niet willen missen ,heel indrukwekkend . Jammer dat de licht toer niet gelukt is . Hotel kamer was prima , goed bed ,badkamer / toilet wel appart met doorzichtige glazen wand die met soort douche gordijn was af te schermen .(vind ik wat minder) Ontbijt was perfect ,heerlijk veel keus .

De reis viel tegen.

Ik had meer van een stedentrip verwacht,

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Mooie stad, reisleider communiceerde onvoldoende

Dit was mijn eerste reis met ter Beek, ik vond het heerlijk dat er weinig opstapplaatsen waren en de bus was prima. Wel jammer dat we 2x 45 minuten pauze hielden onderweg want daardoor kwamen we veel later in Berlijn aan en werd meegedeeld dat we om 18:15 alweer in de bus moesten zitten om naar de Rijksdag te gaan dit stond voor vandaag niet in het schema maar was blijkbaar verandert, de chauffeur gaf niet eens aan dat dit een wijziging was in het programma en de lichtshow rondrit was verschoven naar een dag later. We konden dus ook niet meer eten tussendoor. We waren nog wel een keer uitgekeken in de Rijksdag en zijn naar de Brandenburger Tor gelopen waar een lichtshow was en gelukkig een hotdogkraam op het plein, jammer dat de chauffeur niet even had verteld tegen iedereen dat daar de lichtshow mooi te zien was. De gidsen waren ook niet heel geweldig die van dag 2 vertelde wel mooi maar rafelde het einde af en gingen we niet naar het restant van de muur met monument en expositie aan de Bernauer strasse, wij zijn hier maar met de metro naar toe gegaan. De gids in Potsdam op zondagochtend was helemaal waardeloos hij noemde eindeloos jaartallen en wilde graag grappig zijn daardoor was op een gegeven moment niet meer te volgen wat nou waar was en wat niet van wat ie vertelde. Berlijn is een waanzinnig mooie stad en we troffen het met het weer. Het hotel is heel erg groot en op een toplocatie, helaas was een voorkeur voor een kamer naast elkaar niet ingewilligd want ik zat op de 21e verdieping en mijn reisvriendin op de 23e. De douche afvoer in de kamer werkte voor geen meter helaas. De lichtshows ‘s avonds zijn waanzinnig mooi om te zien maar wel bij voorkeur lopend (dit hebben wij gedaan) dan zie je het het mooiste en kun je filmpjes maken.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Veel gezien ,veel gehoord, mooie reis.

eerst dag pech met verkeer, druk, file's. Half 6 in hotel en kwart over 6 weer in de bus voor bezoek reichtagsgebouw, geen tijd om even rustig te eten. Verder alles prima.

Zaken waren goed geregeld

Een fijn weekend weg

Voor ons was dit de eerste keer op reis met de bus. We hebben daarom gekozen voor een korte stedentrip. Het verzorgde programma van Ter Beek sprak ons erg aan, en achteraf zeggen wij: dit smaakt naar meer! We hebben in een weekend echt kennis kunnen maken met de stad Berlijn en mede door de plezierige gids ter plaatse kwamen historische gebeurtenissen dichterbij. De begeleiding vooraf, bus, chauffeur en hotel waren prima! Hotel was echt super centraal gelegen, schone kamer met mooi uitzicht en het ontbijt was prima verzorgd. Wij hebben ’s avonds in de stad gegeten, met zoveel keuze aan restaurants was het niet moeilijk iets te vinden. Ik las bij een andere beoordeling iets over de beenruimte in de bus, dit is ons ook opgevallen, daardoor een relaxte en prettige reiservaring. Wij zijn uit naar de volgende stedentrip of andere reis, indien mogelijk ontvangen wij graag uw reisgids.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Te veel in een te korte tijd gepropt.

Half acht vetrekken om rond 16.30 uur aan te komen. Onderweg op de pauzepunten nagenoeg niets te verkrijgen. In hotel was het buffet goed. Verlichte tour, op zaterdagavond, was een aanfluiting. Rondje gereden rondom het centrum. Geen sfeervolle kerstverlichting gezien. De rondrit door Berlijn op zaterdagmorgen niet bijzonder. Er had b.v. een ruime pauze in moeten zitten zodat er fatsoenlijk tijd was om ergens iets te eten of te drinken. Zondagmorgen Potsdam. Op zich interessant. Echter ook hier was nagenoeg alles gesloten zodat van fatsoenlijk lunchen geen sprake was. Op de terugweg bij het wegrestaurant nog een curryworst met patat gehad. Chauffeur deed zijn best en was een aardige man. De ingevallen gids echter zeer matig. Hotel was prima.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Beste Theo, Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om uw reiservaring van onze 3-daagse reis naar Berlijn met ons te delen. Wij nemen deze punten mee in de evaluatie en zullen waar nodig rekening houden met de planning voor de aankomende reizen. We zijn geschrokken van een onvoldoende beoordeling en hebben dat naderhand ook met u besproken. Aanvullend vinden wij het belangrijk om ook onze kant van het verhaal te delen. U begint met het punt: "om half 8 vertrekken en om half 5 in het hotel aan te komen". Dat is op zich een lange reis, dat realiseren wij ons heel goed. Het hotel ligt midden in het centrale deel van Berlijn, drukte op de binnenwegen in het centrum kosten normaliter het meeste tijd. Vanaf Tubbergen is het zo’n 520km naar het Park Inn Hotel Alexanderplatz. Een touringcar rijdt maximaal 100km per uur, en vanwege de wettelijke rij- en rusttijden moeten er onderweg pauzes ingelast worden. Als een touringcar 100km per uur kan blijven rijden betekent dit dat het 5,5 uur netto rijtijd is. De laatste 20km moeten in het centrum afgelegd worden, dat kost sowieso meer tijd. Met twee pauzes onderweg, 1x half uur en 1x een uur daarbij opgeteld, ben je 7 uur verder. Tel hierbij op de opstaproute in Twente en de kilometers in het centrum van Berlijn, dan is een totaal van 9 uur reistijd ons inziens netjes te noemen. Onze touringcarchauffeur heeft de Raststätte waar de lunch gebruikt kon worden vooraf gebeld met de vraag of ze in Corona tijd geopend zijn. Daar dit het geval bleek te zijn en er niet over sluiting van het warme buffet gesproken is hebben wij besloten onze pauze zoals gewoonlijk bij Marienborn/Helmstedt te houden. De lichttour stond niet beschreven in het reisprogramma. Deze is door onze chauffeur extra aangeboden, zonder meerprijs en op basis van vrijwillige deelname. Doordat er die avond meerdere protesten en dreigingen waren in het centrum waren helaas een aantal belangrijke wegen afgesloten voor (groot)verkeer. Desondanks zijn wij van mening, mede gezien de reacties van andere reizigers, dat u een goed beeld heeft kunnen krijgen van Berlijn in Adventstijd. De rondrit met gids op zaterdagochtend in Berlijn en zondagochtend Potsdam zijn ook iets anders verlopen dan normaal. Dit had uiteraard ook weer te maken met de geldende Corona maatregelen, zodat er niet zomaar onderweg gestopt kon worden om iets te eten. Dat u de gids als ‘matig’ heeft ervaren betreuren wij ten zeerste. Andere gasten laten in reacties juist weten erg tevreden te zijn, en ook het vleugje humor van de gids het geheel plezierig maakten. Op de terugreis hadden wij helaas eenzelfde ervaring met de Raststättes als op de heenreis, echter hier kunnen wij als Ter Beek Reizen niets aan doen. Ondanks de genoemde punten hopen wij dat u ook heeft kunnen genieten van een paar dagen weg. Uiteraard hopen wij u binnenkort weer te mogen begroeten in één van onze touringcars tijdens een mooie dagtocht of goed verzorgde meerdaagse reis.

Tegengevallen!

Vooral de kwaliteit prijsverhouding viel ons tegen. We hadden van ter Beek wel een wat luxere touringcar verwacht . De chauffeur heeft prima gereden is onze mening . Wel was in de voorschriften van ter Beek aangegeven dat er in de bus mondkapjes gedragen moesten worden , en ook de de passagiers moesten dezelfde plaats innemen wat niet gebeurde ,maar de chauffeur gaf aan dat hij geen agent was .? De zogenaamde lichttour dat was knudde daar had beter iets anders voor in de plaats kunnen zijn. Op de dag van vertrek al vroeg in de morgen was er een rondleiding geplant in Potsdam. Veel mensen waren niet geïnteresseerd hierin ,daarbij was het steenkoud en de gids was erg lang van stof . Wat het hotel betreft de kamer was prima en ook het ontbijt was goed. Wellicht is de corona ook wat debet hieraan.?? In het verleden zijn we 2x met ter Beek naar Berlijn geweest (marathon) daar hebben we veel betere herinneringen aan. Daarom staat in de aanhef de kwaliteit prijsverhouding. We wensen jullie toch veel succes voor de toekomst. Ook onze welgemeende condoleances met het overlijden van de geachte heer ter Beek.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Geachte heer Peereboom, Hartelijk dank voor uw review op de 3-daagse reis naar Berlijn. Wij betreuren het ten zeerste dat de reis niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Zoals reeds telefonisch met u besproken willen wij graag enkele kanttekeningen plaatsen bij uw opmerkingen over deze reis. Allereerst uw opmerking over dat u van Ter Beek Reizen wel een wat luxere touringcar had verwacht. We zijn benieuwd wat uw verwachting bij een luxe touringcar is? De touringcar waar u mee naar Berlijn bent geweest is amper vijf jaar oud en ons inziens van alle gemakken en comfort voorzien, zoals royale beenruimte, luxe verstelbare zitplaatsen met armleuningen, enzovoort. Dan de voorschriften voor het dragen van een mondkapje en het hebben van een vaste zitplaats in de touringcar. Dit zijn geen regels welke Ter Beek Reizen heeft opgesteld, maar dit is vanuit de overheid vastgesteld om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Zoals u weet zit de touringcarchauffeur voor in de bus en kan tijdens het rijden niet de hele bus in de gaten houden of passagiers zich aan de opgelegde regels houden. Een stukje eigen verantwoordelijkheid en omzien naar elkaar wordt uiteraard gewaardeerd. De lichttour stond niet in het reisprogramma, deze is door de chauffeur op eigen initiatief gegeven zonder meerprijs en op basis van vrijwillige deelname. Dit mede omdat door de Corona maatregelen het bezoek aan de Reichstag niet door kon gaan. Dat er op deze avond in Berlijn verschillende wegafsluitingen waren heeft ertoe geleid dat er meer ‘om het centrum’ heen gereden moest worden dan er dwars doorheen. Toch zijn wij van mening dat wij u een goede indruk hebben kunnen geven van Berlijn in Adventstijd. Op de dag van vertrek stond er een rondleiding met gids door Potsdam op het programma. Dat volgens u veel mensen hierin niet geïnteresseerd waren betreuren wij maar is ons inziens niet het probleem van Ter Beek Reizen. Doordat het een programma onderdeel was was het bij iedere reiziger bij boeking bekend dat dit erbij hoorde. Als u liever zonder programma naar Berlijn gaat kunt u overwegen om een reis te boeken zonder verzorgd excursieprogramma. Dat het de laatste dag volgens uw woorden ‘steenkoud’ was heeft wellicht ook te maken met de periode van deze reis, namelijk de adventsperiode in december. Dat de gids voor uw gevoel langdradig van stof was is naar onze mening een persoonlijke ervaring. Van andere reizigers hebben wij positieve reacties ontvangen over zijn manier van gidsen. Wij zijn blij te horen dat u goede herinneringen heeft aan eerder gemaakte reizen met Ter Beek Reizen en spreken de wens uit dat wij die goede ervaringen ook in de toekomst weer voor u mogen betekenen.

Goed verzorgde reis

Martin, was een prettige en rustige chauffeur.Wij hebben genoten en Zijn vast van plan een langer verblijf in de toekomst in te plannen

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Een geweldige mooie trip en uitstekend geregeld

Een onderneming waar je trots op kunt zijn die de reis bijzonder leuk en interessant maakt , een aanrader om met ter beek reizen de wereld rond te reizen . Met martin als buschauffeur is de trip al geslaagd!

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

prina°°ma reis jammer dat het bezoek aan de rijksdag niet doorging

Over Ter Beek Reizen